abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70983761
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:37 schreef Doc het volgende:
Ik heb lekker connnecties dat ik wanneer ik wil binnen een maand in de Jordaan kan huren voor minder dan 200 Euro (eigen keuken en douche, wel wat aan de krappe kant)
Hey, ik was toch jou cloon, of jij de mijne?
pi_70983834
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Laat maar zien. Ik mag dan weliswaar geen connecties hebben, maar weet wel dat dat zo ongeveer de ondergrens van vrije sector van A'dam is, als je niet in A'dam West wil wonen, en niet iets super tijdelijks of goors.

Voor een 2-onder-1-kap in centrum A'dam mag je het overigens best x7 of zoiets doen hoor.
Mijn broertje woont in de rivierenbuurt voor 1,100 per maand (3 slaapkamers, 1 hoog, iets van 100m2?). Andere goeie vriend woont daar om de hoek, iets meer richting de Pijp in een soortgelijk appartement voor 1,500 per maand (4 slaapkamers, 1 hoog, >130m2). Maar da's Amsterdam, in Den Haag wonen vrienden iets goedkoper en in iets van Rotterdam ga je helemaal omlaag in prijs.

Uiteindelijk zijn al mijn vrienden de afgelopen jaren in een van die steden gaan wonen en ze huren allemaal in de vrije sector. Blijkbaar best te doen voor starters dus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70983872
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:34 schreef WammesWaggel het volgende:
2-onder-1-kap in centrum A'dam? die zijn dan ook erg zeldzaam lijkt mij, ze vallen mij althans niet op.
Sarcasme is een vergeten kunst.
pi_70984202
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mijn broertje woont in de rivierenbuurt voor 1,100 per maand (3 slaapkamers, 1 hoog, iets van 100m2?). Andere goeie vriend woont daar om de hoek, iets meer richting de Pijp in een soortgelijk appartement voor 1,500 per maand (4 slaapkamers, 1 hoog, >130m2). Maar da's Amsterdam, in Den Haag wonen vrienden iets goedkoper en in iets van Rotterdam ga je helemaal omlaag in prijs.

Uiteindelijk zijn al mijn vrienden de afgelopen jaren in een van die steden gaan wonen en ze huren allemaal in de vrije sector. Blijkbaar best te doen voor starters dus.
rekensommetje

100 m2 in de rivierenbuurt doet ongeveer 3.500 per m2 is 350k.
350k financieren kost 17,5k bruto (5%, dat is thans ongeveer 10 jr vast)-/- laten we zeg 30% belastingvoordeel (rekening houdend met huurwaardeforait etc.) is 12,25k netto.
Huren kost 1,1k x 12 is 13.2k

Zie het verschil. Is ongeveer gelijk. Huren is vooral aantrekkelijk vanwege de flexibiliteit. Of als je wenst te speculeren op een prijsval, natuurlijk
pi_70984261
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

rekensommetje

100 m2 in de rivierenbuurt doet ongeveer 3.500 per m2 is 350.000k.
350.000k financieren kost 17,5k bruto -/- laten we zeg 30% belastingvoordeel (rekening houdend met huurwaardeforait etc.) is 12,25k netto.

Zie het verschil. Is ongeveer gelijk. Huren is vooral aantrekkelijk vanwege de flexibiliteit. Of als je wenst te speculeren op een prijsval, natuurlijk
Vanwaar deze rekensom, zeg ik ergens dat dit niet zo is?
pi_70984348
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vanwaar deze rekensom, zeg ik ergens dat dit niet zo is?
in je post van 13:24 zei je dat huren bijna altijd goedkoper was dan huren. Dat betwijfel ik aan de hand van het voorbeeld, zeker met een rente van spaarrente van 3,5% en een vermogensrendementsheffing van 1,2%, en op basis van de huidige huizen en huurprijzen.

Als de huur te doen is voor starters, is koop dat ook, gesteld dat ze het gefinancieerd krijgen en denken jaren op die plek te blijven zitten.

Het wordt heel wat anders als je in het sociale huurcircuit terecht kan komen, natuurlijk.
/edit/ of je moet natuurlijk 'hooked' up zijn zoals iedereen op dit forum, behalve Dinosaur_Sr, kennelijk is

[ Bericht 10% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-07-2009 23:06:52 ]
pi_70984840
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

in je post van 13:24 zei je dat huren bijna altijd goedkoper was dan huren.
Ok. Dan mistte je waarschijnlijk het stukje waar ik zei "in Londen"
quote:
Dat betwijfel ik aan de hand van het voorbeeld, zeker met een rente van spaarrente van 3,5% en een vermogensrendementsheffing van 1,2%, en op basis van de huidige huizen en huurprijzen.

Als de huur te doen is voor starters, is koop dat ook, gesteld dat ze het gefinancieerd krijgen en denken jaren op die plek te blijven zitten.

Het wordt heel wat anders als je in het sociale huurcircuit terecht kan komen, natuurlijk.
/edit/ of je moet natuurlijk 'hooked' up zijn zoals iedereen op dit forum, behalve Dinosaur_Sr, kennelijk is
Dit betwist ik in Nederland ook niet, jij hebt gelijk. Ik denk dat kopen of huren in Nederland dan ook ongeveer gelijk is, het verschil zal afhangen van je persoonlijk situatie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:18:16 #208
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70985094
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

[..]

Dit betwist ik in Nederland ook niet, jij hebt gelijk. Ik denk dat kopen of huren in Nederland dan ook ongeveer gelijk is, het verschil zal afhangen van je persoonlijk situatie.
als je 5 jaar geleden in londen had gekocht had je nu anders gepiept (als als als )
pi_70985098
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

[..]
Okay, fair, maar dan denk ik ook dat er meer lucht in de huizen/huurmarkt in London zit dan in NL.
quote:
en met name ook van je verwachting wat huizenprijzen en rente gaat doen natuurlijk. Maar dit rekensommetje in het achterhoofd houdend denk ik niet dat je huurbaas even 25% van een huurwoning in de rivierenbuurt afdoet.

Op de 'expat'markt wordt m.i. wel korting gegeven, maar over die prijsniveau's zullen we het maar niet hebben
pi_70985324
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Okay, fair, maar dan denk ik ook dat er meer lucht in de huizen/huurmarkt in London zit dan in NL.
Daar begon het juist mee, met de constatering dat de markt in Londen volledig skewed is.
quote:
en met name ook van je verwachting wat huizenprijzen en rente gaat doen natuurlijk. Maar dit rekensommetje in het achterhoofd houdend denk ik niet dat je huurbaas even 25% van een huurwoning in de rivierenbuurt afdoet.

Op de 'expat'markt wordt m.i. wel korting gegeven, maar over die prijsniveau's zullen we het maar niet hebben
Nogmaals, ik heb nooit ook maar ergens gesuggereerd dat dit zo is. Ik heb alleen gezegd dat realistisch gezien er op den duur wel beweging zal moeten komen in de huurprijzen. Werkloosheid gaat iets van invloed hebben, vast geen 25% of iets dergelijks.
pi_70985453
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Daar begon het juist mee, met de constatering dat de markt in Londen volledig skewed is.
[..]

Nogmaals, ik heb nooit ook maar ergens gesuggereerd dat dit zo is. Ik heb alleen gezegd dat realistisch gezien er op den duur wel beweging zal moeten komen in de huurprijzen. Werkloosheid gaat iets van invloed hebben, vast geen 25% of iets dergelijks.
ik ben bang dat het daardoor juist alleen maar drukker op de huurmarkt gaat worden.
pi_70985602
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik ben bang dat het daardoor juist alleen maar drukker op de huurmarkt gaat worden.
Nah, dat was hetzelfde verhaal hier in Londen. Uiteindelijk zijn de huurprijzen harder gevallen dan de verkoopsprijzen. Het zal aan de stad liggen. In Amsterdam zul je mensen wat meer naar buiten zien verhuizen, aangezien een huur/koop woning daar snel duur wordt bij een ontslag. In de "goedkopere" gebieden zullen huurwoningen wellicht zelfs in vraag stijgen. Blijft allemaal moeilijk om te voorspellen. Ik hoop enkel op een grote crash. A little smack in the face from reality.
pi_70986728
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In oekraine, een land met een absoluut vrije huurmarkt, zijn de huurprijzen met 50% gekelderd
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juli 2009 @ 00:38:07 #214
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70987785
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Je bent wel hooked up via de clone-connection - ik bedoel - als je kloon connected is ben jij dat ook natuurlijk - of was het nou dat doordat jij mijn kloon bent jij dus connctd bent - anyway same difference
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:45:59 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70988001
quote:
Banken bereiden zich voor op hypotheekverliezen
14-07-2009 | Gepubliceerd 19:03
14-07-2009 | Laatst bijgewerkt 22:38

ING en ABN Amro verwachten verliezen op de hypotheekportefeuille en reserveren geld om dit af te dekken. ABN Amro ziet nu al dat klanten door werkloosheid moeite hebben met hun maandelijkse betalingen. Dit blijkt uit een rondgang van Z24 langs de grootbanken.

ING verwacht dat het dit jaar nog geld zal moeten toevoegen aan de zogenaamde loan-loss voorziening, een reserve die het aanspreekt om zogenaamde risicokosten af te dekken. Daaronder vallen ook verliezen op hypotheken.

Een ING-woordvoerder liet weten te "verwachten dat we nog zullen toevoegen aan de voorzieningen dit jaar".

ABN Amro geeft aan extra geld apart te gaan zetten. De bank merkt nu al een toename in het aantal klanten dat niet meer aan de premieverplichtingen kan voldoen, of in die situatie terecht dreigt te komen.

Werkloosheid
Onder risicokosten vallen bijvoorbeeld de verliezen die banken moet nemen als mensen hun premies niet meer of tijdelijk niet kunnen betalen, bijvoorbeeld als gevolg van financiële problemen door werkloosheid.

Eerder dit jaar liet ING al weten dat het verwacht dat de loan-loss voorzieningen "minimaal op het niveau van het eerste kwartaal" zullen liggen. In dat eerste kwartaal van dit jaar reserveerde ING 772 miljoen euro.

ING kon, vooruitlopend op de tweede kwartaalcijfers van 12 augustus, niet zeggen met hoeveel het verwacht de reserves te moeten aanvullen.

Hypotheeknemers in problemen
ABN Amro reserveert ook meer geld, want de bank ziet "nu al een toename van gesprekken met klanten die in de problemen zijn geraakt, of in de problemen dreigen te komen. We zien een bepaald toekomstperspectief in de komende kwartalen, en daar spelen we op in", zei een woordvoerder van de bank.

De woordvoerder kon niet zeggen met hoeveel ABN Amro de dekkingsvoorziening gaat uitbreiden, of hoeveel klanten in de problemen zijn geraakt.

'Geen problemen'
Rabobank zei geen speciale voorzieningen te treffen. De bank heeft niet een aparte voorzieningenpot zoals ING en ABN Amro die wel hebben, maar put - "indien dat nodig is" - uit de algemene reserves, aldus een woordvoerder.

Van de ongeveer 1 miljoen hypotheken die Rabobank uit heeft staan, heeft 0.25 procent een betalingsachterstand. Het is onzeker of dat percentage toe zal nemen. De bank verwacht zelf van niet, vanwege de "terughoudendheid waarmee wij sowieso al hypotheken uitdelen", besloot de woordvoerder.

De Nederlandsche Bank zei in een vorige week verschenen rapport te verwachten dat Nederlandse banken hun loan-loss voorzieningen moeten aanpassen.

Kaj Leers
Uiteindelijk moeten die mensen met een betalingsachterstand natuurlijk of werk vinden of hun huis verkopen. Dat is onvermijdelijk. Als er geen NHG was dan komt de schuld gewoon bij de hypotheekhouder terecht, maar als die niet kan betalen is het verlies voor de bank.

Wat ik niet helemaal snap: stel iemand heeft een hypotheek van 4 ton. Hij kan de rente niet meer betalen en moet zijn huis noodgedwongen verkopen voor 350K. Dan blijft er toch maar een restschuld over van 50K? Die kan iedereen toch wel betalen.

Ik ben geen voorstander van HRA, maar wat mij betreft mag er over die 50K dan wel HRA komen. Aangezien je de overwaarde ook mee moet nemen zou dat voor onderwaarde ook moeten gelden.
The End Times are wild
pi_70988044
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uiteindelijk moeten die mensen met een betalingsachterstand natuurlijk of werk vinden of hun huis verkopen. Dat is onvermijdelijk. Als er geen NHG was dan komt de schuld gewoon bij de hypotheekhouder terecht, maar als die niet kan betalen is het verlies voor de bank.

Wat ik niet helemaal snap: stel iemand heeft een hypotheek van 4 ton. Hij kan de rente niet meer betalen en moet zijn huis noodgedwongen verkopen voor 350K. Dan blijft er toch maar een restschuld over van 50K? Die kan iedereen toch wel betalen.

Ik ben geen voorstander van HRA, maar wat mij betreft mag er over die 50K dan wel HRA komen. Aangezien je de overwaarde ook mee moet nemen zou dat voor onderwaarde ook moeten gelden.
Die 50,000 euro is een hoop geld voor veel mensen. Mensen modaal salaris valt er niet bijzonder veel te sparen, dan doe je er in ieder geval wel behoorlijk wat jaartjes over...
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:51:56 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70988156
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die 50,000 euro is een hoop geld voor veel mensen. Mensen modaal salaris valt er niet bijzonder veel te sparen, dan doe je er in ieder geval wel behoorlijk wat jaartjes over...
Als jij jarenlang hypotheek over 4 ton hebt moeten betalen, inclusief alle overige lasten, dan is die 50K een lachertje.
The End Times are wild
pi_70988465
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als jij jarenlang hypotheek over 4 ton hebt moeten betalen, inclusief alle overige lasten, dan is die 50K een lachertje.
Maar als je daarnaast ook nog in de vrije sector moet huren en met minder inkomen genoegen moet nemen is het een bittere pil.
pi_70988676
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die woordvoerder van Rabo liegt dat het gedrukt staat, of is slecht geinformeerd. Ik gok op het eerste. En of Rabo een potje voor hypotheekverliezen heeft. Foei, Vincent
pi_70991001
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Bladeren: 196.297 koopwoningen

just so you know.
waarom de teller onbetrouwbaar is:

vandaag 770 huizen erbij (1 dag tekoop)
echter Bladeren: 198.632 koopwoningen

dan zijner dus circa negatief 1600 huizen afgemeld (?)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juli 2009 @ 08:50:07 #221
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70991544
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

dan zijner dus circa negatief 1600 huizen afgemeld
Zie je wel hoe slecht het op de huizenmarkt is - dit is het ultieme bewijs !!!!1111!!!!EINZ!!!111!

[ Bericht 0% gewijzigd door Doc op 15-07-2009 09:10:30 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:08:33 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70991913
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:50 schreef Doc het volgende:

[..]

Zie je wel hoe slecht het op de huizenmarkt is - dit is het ultieme bewijs !!!!1111!!!!EINZ!!!111!
Lijkt mij dat die fundateller sowieso een bijzonder slechte graadmeter is van de huidige huizenmarkt.
Zoals het nu is staan huizen weliswaar langer op de markt, maar er zijn ook een stuk minder mensen die ineens de behoefte hebben om groter te wonen en dus hun huis te koop zetten (lijkt mij dan).

Daarnaast heb ik mijn flat vorig jaar in 12 dagen verkocht, maar heeft de makelaar em pas na 4 maanden van Funda gehaald voor het geval dat er iets mis zou gaan voor de overdracht plaats had gevonden.
pi_70997655
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:19 schreef Drive-r het volgende:

Niet iedereen in de vrije sector is rijk. Genoeg studenten en starters die gewoon in de vrije sector huren, dan zijn dit soort voordeeltje toch mooi meegenomen.
Bij welke verhuurders kun je dan iets huren. De meeste particuliere verhuurders stellen namelijk flinke inkomens eisen in de vrije sector. Ik kan er met een iets boven modaal salaris net iets van maximaal 722 euro per maand iets huren. Daar vind je niet al te veel voor.

http://www.vesteda.com/nl(...)n-maximale-huur.aspx
pi_70997743
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij welke verhuurders kun je dan iets huren. De meeste particuliere verhuurders stellen namelijk flinke inkomens eisen in de vrije sector. Ik kan er met een iets boven modaal salaris net iets van maximaal 722 euro per maand iets huren. Daar vind je niet al te veel voor.

http://www.vesteda.com/nl(...)n-maximale-huur.aspx
Geen idee, ik heb nooit in Nederland gehuurd. Ik geef alleen maar aan dat al mijn vrienden het doen, dus het is blijkbaar mogelijk. Ik weet dat die inkomenseis af en toe lastig is, maar blijkbaar is het te regelen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:02:28 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70997901
Hoe gaat dat eigenlijk als je geen inkomen hebt (zoals ik)?
Kan ik dan niks huren en ook niks kopen met een hypotheek?
Oftwel, zit ik nu gevangen in Engeland en kan ik nooit meer terug naar NL?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70997972
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef SeLang het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je geen inkomen hebt (zoals ik)?
Kan ik dan niks huren en ook niks kopen met een hypotheek?
Oftwel, zit ik nu gevangen in Engeland en kan ik nooit meer terug naar NL?
Klopt. Da's logica voor je.

Maar banken zijn niet helemaal gek, je kunt prima een hypotheek krijgen zonder vast inkomen.
pi_70997998
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:57 schreef Drive-r het volgende:

Geen idee, ik heb nooit in Nederland gehuurd. Ik geef alleen maar aan dat al mijn vrienden het doen, dus het is blijkbaar mogelijk. Ik weet dat die inkomenseis af en toe lastig is, maar blijkbaar is het te regelen.
Veel van je vrienden werken natuurlijk ook in de financiele sector en daar zijn de salarissen natuurlijk minstens 2* modaal. Waardoor het al weer wat makkelijk wordt om wat te vinden in de particuliere sector.

Alleenstaanden die rond modaal verdienen hebben echt een probleem om voor hun betaalbare woonruimte te vinden in nederland.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:12:21 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70998195
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:04 schreef Drive-r het volgende:
Maar banken zijn niet helemaal gek, je kunt prima een hypotheek krijgen zonder vast inkomen.
Soms zijn banken behoorlijk gek. Ik krijg nog steeds geen hogere limiet dan £1000 op m'n creditcard (wel gevraagd) omdat ik nooit schulden heb gehad en ik dus geen credithistory heb waaruit blijkt dat ik aflossingen op tijd betaal

Btw: een hypotheek wil je natuurlijk niet zonder inkomen, want dan betaal je wel de volle prijs voor een huis maar je hebt geen aftrek. Huren is dus de enige optie. Maar ja, geen inkomen...
I'm doomed
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70999131
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel van je vrienden werken natuurlijk ook in de financiele sector en daar zijn de salarissen natuurlijk minstens 2* modaal. Waardoor het al weer wat makkelijk wordt om wat te vinden in de particuliere sector.

Alleenstaanden die rond modaal verdienen hebben echt een probleem om voor hun betaalbare woonruimte te vinden in nederland.
Nee, ik heb geen vrienden in Nederland in die sector. De meeste zijn ingenieur en beginnen rond model, meestal iets eronder.
pi_71003010
Hey leuk, ik heb die teller nog op de Homepage van Funda gezet geloof ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71005995
Alles om maar onder de 200.000 te blijven.

http://www.z24.nl/z24geld(...)_particulieren_.html
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juli 2009 @ 17:09:08 #233
862 Arcee
Look closer
pi_71006500
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:12 schreef SeLang het volgende:
Btw: een hypotheek wil je natuurlijk niet zonder inkomen, want dan betaal je wel de volle prijs voor een huis maar je hebt geen aftrek. Huren is dus de enige optie. Maar ja, geen inkomen...
I'm doomed
Zou je niet kunnen huren zonder inkomen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71010216
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

rekensommetje

100 m2 in de rivierenbuurt doet ongeveer 3.500 per m2 is 350k.
350k financieren kost 17,5k bruto (5%, dat is thans ongeveer 10 jr vast)-/- laten we zeg 30% belastingvoordeel (rekening houdend met huurwaardeforait etc.) is 12,25k netto.

Je vergeet reserveringen voor groot onderhoud nog mee te nemen bij koop.

Daarnaast kan huren nog een voordeel hebben, je bent namelijk niet afhankelijk van de hyotheekverstrekker m.b.t. de prijsklasse van je huis. Bij huur houdt niemand je tegen om bijvoorbeeld 50% van je besteedbaar inkomen aan huur te spenderen. Bij koop zit er een limiet op de hypotheek die je kunt krijgen. Kun je weer afvangen door eigen geld te gebruiken, maar dan moet je dat wel hebben.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zou je niet kunnen huren zonder inkomen?
(Bijna) alleen particulier. Alle corporaties waar ik mee te maken hebben gehad hanteren inkomenseisen. Ook voor de woningen die ze in de geliberaliseerde sector hebben.

Overigens kan dat inkomen ook een bijstands-uitkering zijn natuurlijk. Maar een aardig vermogen op de bank hebben staan is iets wat volgens hun niet relevant is .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71010903
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:12 schreef SeLang het volgende:

Soms zijn banken behoorlijk gek. Ik krijg nog steeds geen hogere limiet dan £1000 op m'n creditcard (wel gevraagd) omdat ik nooit schulden heb gehad en ik dus geen credithistory heb waaruit blijkt dat ik aflossingen op tijd betaal
Waha, pauper! Geen kredietgeschiedenis is nog erger dan een slechte kredietgeschiedenis. Ik heb ooit expres aan een aandelenleaseplan meegedaan (was nog lucratief ook) en wat frutsels op krediet gekocht om zo'n geschiedenis te krijgen. Niet om krediet te kunnen krijgen, maar simpelweg om niet steeds bijvoorbaat verdacht te zijn. Werkt prima. Als ik jou was zou ik gewoon een paar sokken en onderbroeken bij Wehkamp bestellen, dan tel je voortaan ook mee in de wereld van het grote geld.
pi_71011597
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:08 schreef Metatron het volgende:

[..]

Je vergeet reserveringen voor groot onderhoud nog mee te nemen bij koop.

Daarnaast kan huren nog een voordeel hebben, je bent namelijk niet afhankelijk van de hyotheekverstrekker m.b.t. de prijsklasse van je huis. Bij huur houdt niemand je tegen om bijvoorbeeld 50% van je besteedbaar inkomen aan huur te spenderen. Bij koop zit er een limiet op de hypotheek die je kunt krijgen. Kun je weer afvangen door eigen geld te gebruiken, maar dan moet je dat wel hebben.
Ik heb nieuws voor je: professionele verhuurder willen een loonstrookje zien, en zijn zo mogelijk nog strenger dan banken t.a.v. inkomenslimieten.

Ze zijn zelfs zo rigide dat ik me afvraag of ik als zelfstandig ondernemer wel in aanmerking kom, ik kan immers geen loonstrookje overleggen. Toen ik vorig jaar naar een tweeteal woningen informeerde was er zo al een verhuurder die me afwees, zelfs als ik aanbod 12 maanden huur op depot te storten. Val je niet binnen hun structuur? Jammer dan.
pi_71013388
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:08 schreef Metatron het volgende:
Bij huur houdt niemand je tegen om bijvoorbeeld 50% van je besteedbaar inkomen aan huur te spenderen
Bij welke commerciele verhuurder kan ik dat doen
quote:
VuistregelAls vuistregel kunt u hanteren dat uw bruto maandinkomen minimaal 4,5 maal de maandhuur van de door u geslecteerde Vesteda-woning moet bedragen
En dat geldt zoverre ik weet voor de commerciele verhuurders waarmee ik contact ben geweest allemaal. Je kan misschien met wat onderhandelen nog wel op 25% van je maand inkomen uitkomen maar daarna houdt het echt op.
pi_71038267
Thans 198.659
pi_71038443
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:33 schreef dvr het volgende:

[..]

Waha, pauper! Geen kredietgeschiedenis is nog erger dan een slechte kredietgeschiedenis. Ik heb ooit expres aan een aandelenleaseplan meegedaan (was nog lucratief ook) en wat frutsels op krediet gekocht om zo'n geschiedenis te krijgen. Niet om krediet te kunnen krijgen, maar simpelweg om niet steeds bijvoorbaat verdacht te zijn. Werkt prima. Als ik jou was zou ik gewoon een paar sokken en onderbroeken bij Wehkamp bestellen, dan tel je voortaan ook mee in de wereld van het grote geld.
Ligt er helemaal aan wat voor lening je wil. Een normale lening kun je heel makkelijk krijgen in NL met een schone lei. Een hypotheek niet.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:33:27 #240
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71041799
Die 200.000 halen we niet.
pi_71046320
Overigens zijn die getallen niet gefaked, die worden echt bepaald op basis van werkelijk beschikbare objecten, ik heb code zelf geschreven
pi_71046369
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn die getallen niet gefaked, die worden echt bepaald op basis van werkelijk beschikbare objecten, ik heb code zelf geschreven
wat veroorzaakt dit dan?:
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waarom de teller onbetrouwbaar is:

vandaag 770 huizen erbij (1 dag tekoop)
echter Bladeren: 198.632 koopwoningen

dan zijner dus circa negatief 1600 huizen afgemeld (?)
de teller nam dus meer toe in 1 dag dan het aantal huizen wat 1 dag te koop stond
pi_71046660
Volgens mij is de teller op de homepage niet real time dus dat kan het verschil maken.
pi_71046685
Ik mag overigens geen klantinformatie verstrekken, dus kan er niet te ver op ingaan.
pi_71047835
Maandag is het zover...
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:39:31 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71050486
Wat gebeurt er dan?
The End Times are wild
pi_71050732
ik denk dat hij dan alle posters in dit topic een kratje bier komt bezorgen.

Corsendonk graag.
pi_71056215
Zoek in 198.815 koopwoningen,
maandag 200.000
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:23:22 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71056662
Waarom verwacht je zo'n grote sprong ineens opaanstaande maandag? Of was dat je oorspronkelijke voorspelling?
The End Times are wild
pi_71058104
Ik weet niet hoe lang dit topic loopt, maar jullie weten ook dat op Funda ook sinds enige tijd niet NVM aanbod staat? Dus het is niet vreemd dat het nu meer is he
pi_71059163
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:17 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet hoe lang dit topic loopt, maar jullie weten ook dat op Funda ook sinds enige tijd niet NVM aanbod staat? Dus het is niet vreemd dat het nu meer is he
Dit topic loopt "gewoon" door tot we de 200K bereikt hebben... Dat de NVM moeilijk doet, is alleen maar goed voor de levensduur van dit topic

Verklaart trouwens wel de enorme daling van de laatste tijd.
pi_71063673
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:23 schreef LXIV het volgende:
Waarom verwacht je zo'n grote sprong ineens opaanstaande maandag? Of was dat je oorspronkelijke voorspelling?
op zaterdag komt er altijd 1000 bij
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juli 2009 @ 12:39:44 #254
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71091244
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:03 schreef Fastmatti het volgende:
Zoek in 198.815 koopwoningen,
maandag 200.000
Zaterdag ongeveer 250 woningen erbij ( Zoek in 199.061 koopwoningen ) en maandag is altijd de dag dat er bijna niets bij komt. Deze maandag geen 200.000 ... - wellicht dat je een een andere maandag bedoelde
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 juli 2009 @ 12:40:58 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71114692
Zoek in 197.439 koopwoningen - goede dag gehad gisteren met de verkopen ...

[raptorix, weet je zeker dat je een teller het geinstaleerd en geen random number generator? ]
pi_71117638
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:40 schreef Doc het volgende:
Zoek in 197.439 koopwoningen - goede dag gehad gisteren met de verkopen ...

[raptorix, weet je zeker dat je een teller het geinstaleerd en geen random number generator? ]
Het is echt een teller, en wordt echt niet handmatig ingevult, wel kan het soms zijn dat het aantal op homepage afwijkt van werkelijke aantal omdat het aantal op homepage niet realtime is, dat zou namelijk veel te zwaar zijn om voor iedere bezoeker van de homepage om het werkelijke aantal te berekenen.
pi_71118036
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is echt een teller, en wordt echt niet handmatig ingevult, wel kan het soms zijn dat het aantal op homepage afwijkt van werkelijke aantal omdat het aantal op homepage niet realtime is, dat zou namelijk veel te zwaar zijn om voor iedere bezoeker van de homepage om het werkelijke aantal te berekenen.
vandaar dus dat er vaak in het weekend gerekend wordt
  maandag 20 juli 2009 @ 08:15:52 #259
44885 Metatron
THE VOICE
pi_71140338
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:33 schreef dvr het volgende:

[..]

Waarbij in mijn ogen SeLang dus volkomen gelijk heeft met z'n kwalificatie 'knettergek'. Zeker wanneer je spreekt over iemand die een redelijk tot aanzienlijk vermogen vrij beschikbaar heeft blijf ik het absurd vinden om het niet aanwezig zijn van een schuld-historie als 'verdacht' te zien.

Het is echt volslagen de omgekeerde wereld.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 20 juli 2009 @ 08:17:05 #260
44885 Metatron
THE VOICE
pi_71140345
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij welke commerciele verhuurder kan ik dat doen
[..]

En dat geldt zoverre ik weet voor de commerciele verhuurders waarmee ik contact ben geweest allemaal. Je kan misschien met wat onderhandelen nog wel op 25% van je maand inkomen uitkomen maar daarna houdt het echt op.
Tot een paar jaar terug zat ik hier bij een commerciele verhuurder met een huurlast van zo'n 35% van m'n netto inkomen. Niemand die er moeilijk over deed.
Meh.
pi_71140666
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:15 schreef Metatron het volgende:

[..]

Waarbij in mijn ogen SeLang dus volkomen gelijk heeft met z'n kwalificatie 'knettergek'. Zeker wanneer je spreekt over iemand die een redelijk tot aanzienlijk vermogen vrij beschikbaar heeft blijf ik het absurd vinden om het niet aanwezig zijn van een schuld-historie als 'verdacht' te zien.

Het is echt volslagen de omgekeerde wereld.
Ik vraag me dan ook af wat de indicatie is van een kredietverleden. Naar mijn idee is geen schulden een betere indicatie van het goed om kunnen gaan met geld dan wel een verleden... Maar goed, de banken zien het blijkbaar anders.
pi_71141658
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af wat de indicatie is van een kredietverleden. Naar mijn idee is geen schulden een betere indicatie van het goed om kunnen gaan met geld dan wel een verleden... Maar goed, de banken zien het blijkbaar anders.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_crisis__.html?p=2,1
pi_71160887
ik verwacht deze maand geen explosie.. iedereen is met vakantie... ik denk dat we eind augtustus/sept wel de 2ton halen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:42:23 #264
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71167649
Ik denk dat als je een huis wil kopen dat je dat het beste nu kunt doen.
Eigenlijk dalen huizenprijzen niet. Dat het nu gebeurd is komt door de afwachtende koper.
Maar ooit wil die afwachtende koper toch een groter huis of een ander huis. En daar gaat die koper geen 2 jaar op wachten.

De eerste afwachtende kopers gaan kopen. De rest ziet dat de huizenprijzen aan het stijgen zijn en willen ook allemaal snel nog meeprofiteren. Ondertussen groeit de vraag dusdanig dat alle kleine dalingen van de afgelopen maanden overgecompenseerd is.

Vastgoed = goud
pi_71170863
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:42 schreef Ixnay het volgende:
Eigenlijk dalen huizenprijzen niet. Dat het nu gebeurd is komt door de afwachtende koper.
Maar ooit wil die afwachtende koper toch een groter huis of een ander huis. En daar gaat die koper geen 2 jaar op wachten.

De eerste afwachtende kopers gaan kopen. De rest ziet dat de huizenprijzen aan het stijgen zijn en willen ook allemaal snel nog meeprofiteren. Ondertussen groeit de vraag dusdanig dat alle kleine dalingen van de afgelopen maanden overgecompenseerd is.

Vastgoed = goud
Juist .
pi_71171457
quote:

Vastgoed = goud
Dus jij zegt dat de huizenprijzen per definitie niet kunnen dalen?
pi_71171662
In 1978 gingen de huizenprijzen met gemiddeld 30% omlaag, het duurde tien jaar voor het niveau van voor 1978 weer gehaald was.
Niet dat het uitmaakte als je een vaste rente had maar toch
pi_71172261
quote:

Vastgoed = goud
Huizen wijken om meerdere redenen af van andere markten in Nederland.

-Er is relatief veel (kunstmatige) schaarste omdat er niet onbeperkt gebouwd kan worden, al helemaal niet op gewilde lokaties
-Een huis verkopen en dan een nieuwe kopen kost relatief veel geld door de overdrachtsbelasting en makelaarskosten, nog maar niet te spreken van verhuis/inrichtingskosten.
-Als je je huidige huis kan betalen, dan hoef je het niet snel te verkopen, immers het vervult altijd nog functie als onderdak, kortom mensen reageren veel minder snel als in andere markten.

Overigens is de situatie niet helemaal te vergelijk met jaren 80, de verhouding koop/huur was toen totaal anders, net als de rente, bovendien kochten toen met name "rijke" mensen een huis, middeninkomens huurden voornamelijk, dat is nu een hele andere situatie.
pi_71174685
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:17 schreef Metatron het volgende:

[..]

Tot een paar jaar terug zat ik hier bij een commerciele verhuurder met een huurlast van zo'n 35% van m'n netto inkomen. Niemand die er moeilijk over deed.
Dat klopt dan precies want van je bruto inkomen zal het een lager percentage geweest zijn en kom je bij de 4.5* inkomens norm uit.
pi_71174786
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Overigens is de situatie niet helemaal te vergelijk met jaren 80, de verhouding koop/huur was toen totaal anders, net als de rente, bovendien kochten toen met name "rijke" mensen een huis, middeninkomens huurden voornamelijk, dat is nu een hele andere situatie.
Wat waren de percentages vòòr de 30% daling?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:02:11 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71174999
quote:
di 21 jul 2009, 11:12 Huizenprijzen afgelopen maand weer gedaald DEN HAAG (AFN) - De prijzen van verkochte bestaande woningen zijn in juni met gemiddeld 3,7 procent gedaald ten opzichte van de dezelfde maand een jaar eerder. Juni was de vijfde maand op rij dat de prijzen lager waren dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.

Alle typen woningen werden goedkoper. Vrijstaande huizen daalden met 4,4 procent het meest. De prijsdaling van tussenwoningen (min 2,8 procent) was het kleinst. Het aantal verkochte woningen kelderde in juni met 36,7 procent tot bijna 10.000 vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. Ten opzichte van de maand mei wisselden 3,5 procent minder huizen van eigenaar.

In alle provincies waren de prijzen lager dan een jaar eerder. De grootste daling deed zich voor in Noord-Holland, waar koopwoningen 5,1 procent goedkoper waren. In Zeeland was de prijsdaling met 1,6 procent het geringst.

De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) constateerde eerder deze maand al dat er steeds meer woningen op de markt komen. In het tweede kwartaal stonden 162.000 woningen te koop. Een woning staat nu gemiddeld 182 dagen, een halfjaar, te koop. Dat is een forse stijging ten opzichte van het eerste kwartaal, toen dat gemiddeld nog 105 dagen was.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er na de vakantie veel mensen hun baan kwijtraken. Ik las ook al dat de schuldsaneringsbureau's het werk niet aankonden. Mensen hebben natuurlijk wel even de tijd om het te rekken, maar als er structureel te weinig geld binnenkomt om de hypotheek te betalen zullen ze toch eieren voor hun geld -moeten- kiezen.
The End Times are wild
pi_71175423
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat waren de percentages vòòr de 30% daling?
12% rente voor hypotheken in de begin jaren 80 bedoel je dat?
pi_71175946
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

12% rente voor hypotheken in de begin jaren 80 bedoel je dat?
nee, de rente's van voor de daling van de huizenprijzen.
pi_71177397
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

nee, de rente's van voor de daling van de huizenprijzen.

pi_71177729
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:14 schreef corus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dank. De rente was dus helemaal niet zo hoog (relatief aan de jaren daarvoor). Die steeg enkel in de jaren na de daling van de huizenprijzen.

Ik zie een leuke kans
pi_71178007
Weer minder huizen , layout van de site is ook veranderd.
Zoek in 194.760 koopwoningen
pi_71178088
Klopt detail pagina is geredesigned.
pi_71178319
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

In die tijd woonde ik in een nieuwbouwwijk en dat waren toch echt wel de middeninkomens. Toen was de inkomensspreiding ook veel lager en verdiende bijna iedereen gewoon modaal. In die tijd trouwens een hoop rotzooi bij gezinnen gezien en ik weet haast wel zeker dat we dat nu weer gaan meemaken. Triest want toen zeiden we toch dat we dit in nederland nooit meer zouden moeten meemaken.
pi_71179041
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:42 schreef antonwachter het volgende:

[..]

In die tijd woonde ik in een nieuwbouwwijk en dat waren toch echt wel de middeninkomens. Toen was de inkomensspreiding ook veel lager en verdiende bijna iedereen gewoon modaal. In die tijd trouwens een hoop rotzooi bij gezinnen gezien en ik weet haast wel zeker dat we dat nu weer gaan meemaken. Triest want toen zeiden we toch dat we dit in nederland nooit meer zouden moeten meemaken.
Je hebt gelijk heb de cijfers bekeken en het scheelt ongeveer 10 procent, ik had idee dat het veel meer was.
pi_71182523
Er was nog steeds woningnood in die tijd. De jonge gezinnen stonden te springen om woonruimte en moesten bijna wel kopen. Er waren wel meer huurwoningen dan nu maar ze waren wel schaars. Gezinnen die in de problemen kregen toen nog wel urgentie want het toen nog onvoorstelbaar om die te laten stikken.

De solidariteit in de maatschappij was toen trouwens veel groter want nederland had een aaneengesloten periode van crisis , oorlog en wederopbouw achter de rug. Een heel lange periode van armoe.
pi_71186870
In een week tijd 4000 huizen verkocht. Doen ze goed daar bij Funda.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:08:10 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71194089
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:34 schreef Fastmatti het volgende:
In een week tijd 4000 huizen verkocht. Doen ze goed daar bij Funda.
Woningen worden óf verkocht, óf van de markt gehaald, óf uit de database gefilterd (vanwege dubbelingen etc.)

Gezien het zomervakantie is kan ik me haast niet voorstellen dat er zoveel verkocht wordt. Ook kopers, verkopers en makelaars hebben vakantie. Blijft over opschonen database of het in de zomervakantie van de markt halen. Het heeft toch geen zin het huis te koop te laten staan als je 5 weken op vakantie bent. Afwachten wat er gebeurt als de vakantie voorbij is.
The End Times are wild
pi_71194236
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Woningen worden óf verkocht, óf van de markt gehaald, óf uit de database gefilterd (vanwege dubbelingen etc.)

Gezien het zomervakantie is kan ik me haast niet voorstellen dat er zoveel verkocht wordt. Ook kopers, verkopers en makelaars hebben vakantie. Blijft over opschonen database of het in de zomervakantie van de markt halen. Het heeft toch geen zin het huis te koop te laten staan als je 5 weken op vakantie bent. Afwachten wat er gebeurt als de vakantie voorbij is.
NVM contracten zijn standaard zes maanden en mogen pas na die zes maanden kosteloos ontbonden worden. Ik hou het op steeds meer mensen die het huis uit de verkoop halen omdat ze niet zo nodig moeten en gewoon even betere tijden afwachten.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:19:14 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71194489
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

NVM contracten zijn standaard zes maanden en mogen pas na die zes maanden kosteloos ontbonden worden. Ik hou het op steeds meer mensen die het huis uit de verkoop halen omdat ze niet zo nodig moeten en gewoon even betere tijden afwachten.
Maar kunnen die huizen dan niet tijdelijk van Funda af (bijvoorbeeld de vakantieperiode) om daarna binnen hetzelfde contract weer aangeboden te worden? Ik dacht dat dit sowieso wel vaker gebeurde.

Het is nu wellicht moeilijker te verkopen dan voorheen, daarentegen ben je áls het lukt natuurlijk wel aan de andere kant van de markt belandt en heb je als koper alle keuze en onderhandelingsmogelijkheid. Waarom zou je dan je huis van de markt halen? Lukt het dan ben je het mannetje, lukt het niet dan is er niks aan de hand.
The End Times are wild
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:57:57 #285
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_71196055
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar kunnen die huizen dan niet tijdelijk van Funda af (bijvoorbeeld de vakantieperiode) om daarna binnen hetzelfde contract weer aangeboden te worden? Ik dacht dat dit sowieso wel vaker gebeurde.

Het is nu wellicht moeilijker te verkopen dan voorheen, daarentegen ben je áls het lukt natuurlijk wel aan de andere kant van de markt belandt en heb je als koper alle keuze en onderhandelingsmogelijkheid. Waarom zou je dan je huis van de markt halen? Lukt het dan ben je het mannetje, lukt het niet dan is er niks aan de hand.
Zo dacht ik er ook over maar denk er inmiddels aan om het maar te laten. De prijzen zakken niet, ik ga niet mijn prijs laten dalen. Ga mijn contract er maar eens op naslaan en blijf de komende 5 jaar denk ik zitten. Kan ik meteen een paar dingen laten doen die ik eigenlijk niet meer wilde doen ivm een evt. verhuizing.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:37:01 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71197660
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Zo dacht ik er ook over maar denk er inmiddels aan om het maar te laten. De prijzen zakken niet, ik ga niet mijn prijs laten dalen. Ga mijn contract er maar eens op naslaan en blijf de komende 5 jaar denk ik zitten. Kan ik meteen een paar dingen laten doen die ik eigenlijk niet meer wilde doen ivm een evt. verhuizing.
Maar als je gaat verhuizen is dat óf omdat je ergens anders wil wonen, óf omdat je een ander (groter) huis wil. In het eerste geval los je niks op door niet te verkopen. In het tweede geval is de markt juist in je voordeel, als het je lukt om te verkopen. Die 10% die je op jouw vraagprijs moet inleveren kun je zo krijgen bij je volgende woning.
The End Times are wild
pi_71226328
194.334, toch veel huizen verkocht in de vakantie.
pi_71237130
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Fastmatti het volgende:
Ja, in een paar dagen tijd bijna de helft van de voorgaande afzonderlijke 5 maanden... en dat terwijl de helft van Nederland op vakantie is. Heel knap van de NVM Ik weet niet wat ze precies aan het doen zijn bij Funda, maar met verkopen heeft dat zo verspringen van de tellerstand niet bijzonder veel te maken.
pi_71238937
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Fastmatti het volgende:
campingmakelaars
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:23:30 #290
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_71243933
Zoek in 193.936 koopwoningen, we gaan naar beneden
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:07:26 #291
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_71261391
Ah morgen koopcontract tekenen. We hebben een leuke deal kunnen maken. Morgen dus weer 1 minder op funda. Laat die prijzen nu maar gaan stijgen!
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_71264999
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ah morgen koopcontract tekenen. We hebben een leuke deal kunnen maken. Morgen dus weer 1 minder op funda. Laat die prijzen nu maar gaan stijgen!
Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Ik denk alleen niet dat jij blij wordt van hogere belastingen omdat een of andere sukkel veel te veel geld neertelt voor een huis.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71276378
Zoek in 195.079 koopwoningen

Weer een dikke 1000 huizen erbij...
pi_71408807
Ben benieuwd of we het nog gaan redden...
pi_71408915
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:20 schreef jkdjjsop het volgende:
Ben benieuwd of we het nog gaan redden...
Ik ben inderdaad benieuwd:
- Gedwongen verkoper gaan natuurlijk niet via Funda, dus als dat losbarst...
- Daarnaast heb je het verschijnsel dat mensen woningen van de markt halen als ze na lange tijd niet verkocht raken. Dit om te voorkomen dat kopers denken dat er iets mis mee is. Over een jaar gaan ze dan weer in de verkoop.
Ik geef louter meningen, ik geef geen advies. Aan mijn uitingen op internet kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_71408981
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:23 schreef droom_econoom7 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad benieuwd:
- Gedwongen verkoper gaan natuurlijk niet via Funda, dus als dat losbarst...
- Daarnaast heb je het verschijnsel dat mensen woningen van de markt halen als ze na lange tijd niet verkocht raken. Dit om te voorkomen dat kopers denken dat er iets mis mee is. Over een jaar gaan ze dan weer in de verkoop.
Ik zou het nu inderdaad ook van de markt halen. Tenzij ik niet anders kon omdat ik al een ander huis had gekocht.
pi_71409210
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:25 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Ik zou het nu inderdaad ook van de markt halen. Tenzij ik niet anders kon omdat ik al een ander huis had gekocht.
De kunst van een crisis is verkopen zonder tijdsdruk met beperkt verlies, en kopen van iemand die onder tijdsdruk staat. Veel mensen zijn bang te verliezen, daarom bewegen veel vraagprijzen niet naar een niveau dat kopers geïnteresseerd zijn. Maar als je een koele kikker bent met een vast arbeidscontract, dan kun je voorruit gaan.
Ik geef louter meningen, ik geef geen advies. Aan mijn uitingen op internet kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_71418166
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:31 schreef droom_econoom7 het volgende:

[..]

De kunst van een crisis is verkopen zonder tijdsdruk met beperkt verlies, en kopen van iemand die onder tijdsdruk staat. Veel mensen zijn bang te verliezen, daarom bewegen veel vraagprijzen niet naar een niveau dat kopers geïnteresseerd zijn. Maar als je een koele kikker bent met een vast arbeidscontract, dan kun je voorruit gaan.
Ik vraag me af hoeveel van die 190.000 woningen van mensen zijn die echt met een tijdsdruk zitten en hoeveel van mensen die nog met een beperkt verlies zullen verkopen. Ik neem aan dat als de huizenmarkt verder in elkaar dondert mensen die geen tijdsdruk voelen blijven zitten waar ze zitten, omdat ze geen groot verlies willen lijden.

Misschien zijn een hoop woningen op funda wel van koele kikkers die niet per se hoeven te verkopen, maar op zoek zijn naar een mooie deal.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_71426081
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:24 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Misschien zijn een hoop woningen op funda wel van koele kikkers die niet per se hoeven te verkopen, maar op zoek zijn naar een mooie deal.
Ik ken wel wat ouderen die graag willen verkopen,met het doel om in Duitsland of het noorden wat terug te kopen, en een 500.000 euro in de zak te steken, maar dat kan ook volgend jaar en die vraagprijzen zijn duidelijk aan de te hoge kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')