Goed! Alles gaat lekker, heb het super druk met m'n eigen tokootje opzetten en voel me heerlijk fit. En verliefd, net als iedereen hierquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:18 schreef AncientSound het volgende:
Burdie, hoe is het bij jou?
Fijne berichten! Zie je nou dat het ook anders kanquote:Met mij gaat het verbazingwekkend goed. Ik weet niet wat die Remeron doet, maar ik voel me sinds gisteren bijna de oudeEn slápen joh, en éten... heerlijk.
![]()
oh, nog steeds verliefd op je vriend?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Goed! Alles gaat lekker, heb het super druk met m'n eigen tokootje opzetten en voel me heerlijk fit. En verliefd, net als iedereen hier.
[..]
Fijne berichten! Zie je nou dat het ook anders kan. Onthouden hoor, dit gevoel. Zodat je er nog eens aan terugdenkt als het even niet zo goed gaat.
Wat zijn jullie van plan dan? Ligt er ergens in het land een rode loper waar jullie getweeën overheen gaan lopen?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
oh, nog steeds verliefd op je vriend?goed bezig!!
scharrel en ik hebben elkaar voor vandaag opgedragen wat we aan moeten. Dus ik ben in rokje (heb ik met hem gekocht vorige week) en hij moest in pak van mij, ben benieuwd offie dat gedaan heeft)
*geeft 2h2h een knuffelquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:34 schreef 2h2h het volgende:
MaJo wat leuk haha officieel !!
Hier een rot dag en ik weet toch zeker dat ik gister mijn effexor heb gehad. maar ben zo sjaggo als de pest moe en kan niks hebben.voel me zo bagger. heb ook overal spierpijn en gewoon pijn.
Zou eigenlijk uit gaan maar heb afgezegt ga lekker om 8 uur naar bed als de kids ook slapen
Ah dat is minderquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:34 schreef 2h2h het volgende:
MaJo wat leuk haha officieel !!
Hier een rot dag en ik weet toch zeker dat ik gister mijn effexor heb gehad. maar ben zo sjaggo als de pest moe en kan niks hebben.voel me zo bagger. heb ook overal spierpijn en gewoon pijn.
Zou eigenlijk uit gaan maar heb afgezegt ga lekker om 8 uur naar bed als de kids ook slapen
Kijk dat zijn goede berichtenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:29 schreef 2h2h het volgende:
thanxx voor jullie lieve berichtjes![]()
gister optijd naar bed en vandaag ook lang geslapen ben nu nog wat suf en nog overal pijn maar gaat al beter dan giser.
Heel goedquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Burdie het volgende:
Hoe istie nu, MaJo?
Mooi te horen dat het goed met je gaatquote:
ow dat is wel ff jammer zeg! of even blijven hangen op 10? misschien wen je er weer aan en kan je oefenen met niet piekerenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mooi te horen dat het goed met je gaat.
In theorie ben ik bijna klaar met afbouwen, in de praktijk weet ik het nog niet... sinds de laatste dosisverandering merk ik dat ik weer ineens een stuk zwaarder aan dingen til, dat ik weer veel aan het piekeren ben, dat ik me onrustig voel, dat ik vaker chagerijnig en klagerig ben... dus ik weet nog niet zeker of dat wel helemaal goed is gegaan. Misschien ga ik dus weer terug naar 20mg ipv door naar 0mg.
Ik kijk het nog even aan en beslis over een paar dagen..
Dat doe ik ook niet hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ow dat is wel ff jammer zeg! of even blijven hangen op 10? misschien wen je er weer aan en kan je oefenen met niet piekerenniet te snel opgeven hoor!!!
Gaat helemaal goedkomenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet hoor.
Ik kijk nog even aan of het beter gaat, bij alle vorige dosisveranderingen was er ook steeds een punt waarop ik zei: 'ik kan het niet, ik ga terug naar de vorige dosis!' en vanaf dat moment ging het prima.
Dus misschien is dat nu ook wel het geval.
Mijn doel is om helemaal af te bouwen, dus dat ga ik zeker doen.
Ja, dat lijkt me heel normaal. Zelfs als je niet depressief zou zijn, voel je je niet 100% van de tijd helemaal happyclappyquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:51 schreef kip1984 het volgende:
Is het normaal dat je af en toe een dag of een paar dagen hebt dat het lijkt alsof al die pillen niets doen. Ik kan soms zo twee dagen achter elkaar weer enorm depri zijn, vaak zonder aanleiding. Daarna is er vaak weer niets aan de hand en gaat het heel goed. Hebben er meer daar last van?
Voor ik aan medicatie begon, dronk ik 3 à 4 glazen per week, heel netjes dus. Toen ik net aan de pillen begon, heb ik een tijdlang niets gedronken. Maar begon een wijntje op zn tijd toch wel te missen, gewoon omdat het lekker is. Met alleen Wellbutrin dronk ik maximaal 1 à 2 glazen per week, en nooit twee glazen achter elkaar. Merk gewoon dat door de medicatie mn grens wat betreft alcohol aardig omlaag is gegaan. Sinds ik Remeron erbij heb, heb ik nog maar één keer alcohol gehad. Was geen succesquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:19 schreef Murmeli het volgende:
even een vraagje: drink jij alcohol? dat kan namelijk de dips ook versterken. Dus ik zou je dat iig willen afraden om te doen (of max 2 drankjes ofzo). Niet dat ik er wat over te zeggen heb want ik heb me gisteren weer klem gezopen, maargoed, daar zal ik nog wel een dip van kunnen krijgen. slechte discipline enzo....
Het ligt eraan hoe heftig dat depri gevoel is. Iedereen heeft wel eens een baaldag, of je nu wel of geen medicijnen hebt. Maar als je het gevoel hebt dat de medicijnen een paar dagen níets doen... dan lijkt me dat behoorlijk extreem. Biologisch gezien (uit de ogen van een leekquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:51 schreef kip1984 het volgende:
Even een paar vragen:
Iemand ervaring met Remeron? En ook in combi met andere medicatie?
Is het normaal dat je af en toe een dag of een paar dagen hebt dat het lijkt alsof al die pillen niets doen. Ik kan soms zo twee dagen achter elkaar weer enorm depri zijn, vaak zonder aanleiding. Daarna is er vaak weer niets aan de hand en gaat het heel goed. Hebben er meer daar last van?
Hiervoor moet je echt bij een deskundige zijn want die weten véél meer dan ik, maar het eerste wat bij mij opkwam was derealisatie. Herken je daar wat in?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:52 schreef Green1 het volgende:
En ik heb wéér eens wat. Herkent iemand dit? Of weet iemand hoe dit verschijnsel heet ofzo?
Ik voel me dus enigszins duizelig. En het lijkt net alsof alles om me heen heel groot is, en ver weg. Alsof ik geen diepte kan zien ofzo. En als ik mijn muis van de computer beet pak lijkt hij wel enorm groot. Echt een heel erg vreemd gevoel..ik gebruik wel medicijnen, setaline heet het geloof ik. Maar bij de bijwerkingen kan ik hier niets over vinden.
Dus, weet iemand hoe dit gevoel heet? Zodat ik er eens wat over op kan zoeken?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:42 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Hiervoor moet je echt bij een deskundige zijn want die weten véél meer dan ik, maar het eerste wat bij mij opkwam was derealisatie. Herken je daar wat in?
Je had ook een psych toch met wie je de medicijnen besprak enzo? ik zo toch zo snel mogelijk daarmee een afspraak maken. desnoods telefonisch. Als het zo slecht gaat kan nooit goed zijn. Kan idd komen van het snelle afbouwen. het kan best zijn dat het weer snel over is, dus je zou kunnen overwegen nog een paar dagen door te zetten, maar of dat goed voor je is hangt er natuurlijk nogal vanaf hoe je je voelt. Je kan ook naar de psych gaan en met hem afspreken hoeveel dagen je dit nog probeert vol te houden en dan ook vast met hem bespreken wat je doet als je het niet meer volhoudt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef Noeka het volgende:
Heb me zojuist aangemeld op deze site.
was op zoek naar ervaringen van citalopram via google en kwam hierop uit.
Ik gebruik al 15 jaar ad's.
De afgelopen jaren was dat dus cipramil.
Ik zat op 60 mg per dag maar de depressies bleven er doorheen komen.
Daarnaast gebruik ik alprazolam tegen angsten en om te kunnen slapen.
Een half jaar terug ging het zo slecht dat ik bij een psych terecht kwam die me eigenlijk adviseerde naar de Gelderse Roos te gaan (GGZ) voor deeltijd behandeling.
Dat traject in gegaan maar ook weer snel uit want vind het een ongeorganiseerde toestand daar.
Enkele weken geleden weer naar de psychgeweest en toen het advies gekregen de cita af te bouwen om eens over te gaan op efexor.
Afbouwen ging erg snel, eerste week dus van 60 naar 40 mg, tweede week van 40 naar 20 en de week daarna begonnen met de efexor.
Dat werd dus een regelrecht drama, absoluut geen geschikt medicijn voor mij.
Afgelopen vrijdag had ik een spoedafspraak bij hem en nu hebben we besloten om maar eens helemaal te stoppen met de ad.
Nu dus 3 dagen niet meer gebruikt, alleen de alprazolam nog.
Maar jeee....wat voel ik me naar zeg!
Iedereen zegt ook eigenlijk dat het afbouwen veels te snel gegaan is, zeker gezien ik al zolang ad slik.
In de week dat ik op 20 mg zat ging het redelijk doed.
Ik ervaar nu dat mijn gevoelens heel snel opkomen, janken om niks, me irriteren om niks en geluiden lijken wel 10 keer harder binnen te komen )dezelfde klachten die aan een depressie bij mij vooraf gaan)
Wakker worden met knallende koppijn en misselijk.
Als ik nu zou weten dat dit maar van tijdelijke aard is okee, maar dit moet dus niet te lang duren.
Ik zit dus erg te twijfelen toch weer met 20 mg te beginnen, das al een hele verbetering nadat ik altijd op de 60 mg zat.
Herkennen jullie hier wat in, zijn er meerdere die zo snel hebben moeten afbouwen??
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen en wil ook niet om ieder wiswasje naar de huisarts gaan.
Vind ik sowieso lastig als je de stempel psychisch al hebt.
Groetjes Diane (das mijn echte naam, maar die bestond al, dus heb ik de naam van een van mijn honden maar gekozen )
vind ik niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:56 schreef 2h2h het volgende:
Noeka vind idd dat er erg snel is afgebouwt.
Hoelang heb je effexor genomen en waarom was het niet goed voor je waar had je last van?
is die steek op je borstkas niet iets dat komt omdat je je druk maakt over de meds? na een kwartier lijkt me wel snel en het lijkt me ook wel een raar iets. als je er nou vaker steken van zou hebben klinkt logischer dat het dan aan de meds ligt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:50 schreef 2h2h het volgende:
Ik heb heel erg dat ik sinds ik de medicatie heb verhoogd heel erg doorschiet in mijn emoties ook heb ik steeds een kwartier nadat ik de medicatie heb heb gepakt even een hele erge steek op mijn borstkast.
wat denken jullie zou ik doorgaan hoort het bij de bijwerkingen of toch terug naar 150 ?
hoe gaat het nu dan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:08 schreef 2h2h het volgende:
nou de eerste x dat ik die steken had dacht ik nog helemaal niet dat het van de meds was. ik heb deze steken voorheen vaker gehad en dat was omdat ik verkeerd ademde maar dat heb ik al lang niet meer gehad. dus dacht nog oh dan moet ik even op mijn ademhaling letten.
maar de tweede en derde keer had ik zoiets van wel raar heb het al zolang niet meer gehad. dus ik had het erover met mijn moeder en die zei toen : Goh is dat niet sinds je meds omhoog zijn gegaan.
het doorschieten in mijn emoties had ik vooral voor dat ik met de meds begon.
en daar bedoel ik mee dat als ik vrolijk ben ook echt melig ben en gigantische lachbuien kan hebben maar als ik slechte zin heb ook niks me in de weg moet staan. Als er een teleurstelling is ik gigantische kan gaan zitten huilen.Maar ook dat ik bijna had uitgemaakt met me nieuwe vriendje omdat zijn ex over me is aant lullen en ik daar geen zin in heb.
Dus dacht ik goh als ik hem niet meer heb ben ik ook van het gezwets af omdat ik boos was.![]()
Heb hem maar meteen verteld dat het niet aan hem lag maar dat ik even mezelf niet ben door de verhoging van de meds en dat begreep hij gelukkig wel.
maar normaal word het allemaal wat afgevlakt juist en niet erger.
maar denk wel dat dat een bijwerking is en weer over gaat.
Dat begrijp ik. Alleen hoe kan je dat combineren met een fulltime baan? Ik werk gewoon 40 uur per week.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:17 schreef Macka66 het volgende:
tijnbrein, de enige tip die ik heb is om als je aan de AD gaat rust te nemen als je gaat opbouwen. Tijdens de opbouwperiode kun je je ook lichamelijk erg vervelend voelen.
Hier gaat het goed, de paroxetine helpt zonder dat ik afvlak! Ik scoor mijn dagen met + (goede dag) +/- ('gewone' slechte dag) en - (depressieve slechte dag). Er komen steeds minder minnetjes en steeds meer plusjes
Probeer het gewoon over je heen te laten komen, er niet al te bewust in te staan, hoe moeilijk dat ook is als je voor het eerst dat spul gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:03 schreef tijnbrein het volgende:
Dinsdag weer een afspraak met mijn psycholoog. Dan hoor ik of ik aan de AD moet.
Iemand nog tips?
Dat zou ik ook doen. Maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. En niet alleen de informatie krijgen die mijn psycholoog mij geeft. Ik wil gewoon zelf die informatie opzoeken. Omdat ik wil wet wat en gebruik en wat de voor- en nadelen enzo zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:09 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Probeer het gewoon over je heen te laten komen, er niet al te bewust in te staan, hoe moeilijk dat ook is als je voor het eerst dat spul gaat gebruiken.
De eerste paar dagen zijn de bijwerkingen het ergst, dan is het misschien wel prettig als er iemand in de buurt is die je goed kent, vrienden of familie ofzo.
Maak je voor autorijden ook niet al te bezorgd, het is wel belangrijk wat beter op te letten dan iemand die géén AD gebruikt, maar ik gebruik zelf al jaren AD en heb geen problemen met autorijden.
Ik kan er niet fulltime bij werkenquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:29 schreef tijnbrein het volgende:
Dat begrijp ik. Alleen hoe kan je dat combineren met een fulltime baan? Ik werk gewoon 40 uur per week.
Autorijden doe ik voorlopig ook niet. Ik heb momenteel geen auto en ook niet nodig. Dus dat is geen probleem. Werk dat kan wel eens lastig worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:41 schreef Burdie het volgende:
De eerste paar weken/maanden met AD kon ik echt geen auto besturen hoor... werken kon ik ook niet tijdens het opbouwen, maar 'gelukkig' voor mij, begon ik in de vakantie. Duurde ongeveer 1 a 2 weken voordat de bijwerkingen minder heftig waren.
Succes.
Zo te zien heb ik morgen genoeg vragenquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan er niet fulltime bij werken.
Volgens mij verschilt het per persoon.
Voordelen:quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen. Maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. En niet alleen de informatie krijgen die mijn psycholoog mij geeft. Ik wil gewoon zelf die informatie opzoeken. Omdat ik wil wet wat en gebruik en wat de voor- en nadelen enzo zijn.
Oke, werken zit er dan zeker niet in?
Gelukkig
Zo lang ik mij goed voel en niet somber ben hoef ik niet aan de ADquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:34 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Voordelen:
- Minder last van angst (sociale angst, paniek, whatever)
- Wat meer geneigd om te socializen met anderen in plaats van jezelf afzonderen
- "Algemenere" buien (dus minder extreme uitschieters naar boven en naar onder)
- Minder negatief en zwartgallig
- De kans om met problemen aan de gang te gaan omdat je niet meer bezig bent met puur "overleven"
Mogelijke nadelen:
- Bijwerkingen (vermoeider, trager, verminderd libido, meer lichaamsgewicht)
- Gevoel geestelijk afgestompt te zijn (ook lang niet bij iedereen)
- Autorijden en dingen waarbij concentratie benodigd is, zijn moeilijker
Zoals Burdie al zei kan het mss handig zijn in het begin van het gebruik van AD niet te werken omdat er dan nogal wat op je afkomt. Zelf werk ik nou al meerdere jaren 32-40 uur per week, en dat gaat best goed. Sommige weken ben je vermoeider dan andere weken (hazeslaapjes tussendoor enzo) maar ik denk dat iedereen dat wel in meer of mindere mate heeft.
Wat ik wel merk is dat ik regelmatig aan het knikkebollen ben als ik te lang achter het beeldscherm zit, te weinig afwisseling heb enzovoorts, dat kan wel vervelend zijn..
Maar het is moeilijk om per AD-soort nou voor- en nadelen te vergelijken, dat verschilt echt heel erg per persoon. Kan best dat het ene middel bij de ene persoon heel goed werkt en bij de ander helemaal niet, of dat twee mensen die hetzelfde middel gebruiken van verschillende bijwerkingen last hebben. Daar zou ik als ik jou was niet teveel mee bezig zijn, want als je al die middelen gaat vergelijken zie je op gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
Okequote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef Murmeli het volgende:
@tijn: ik heb nauwelijks bijwerkingen. mn lichaam is er wel beetje gespannen van, maar ben niet moeier ofzo.
oja wacht ik ben wel sneller mn verhaal kwijt als ik iets aan het vertellen ben. maar dat is ook niet echt lastig.
ik werkte hoe dan ook minder uur toen ik ana het opbouwen was omdat ik in de ziektewet zat. maar ik werkte gewoon elke dag (maar dan korter) en dat ging gewoon, hoefde ook niet extra te slapen.
van de eerste AD die ik slikte ging ik wel beter slapen
Zo denk je sowieso vaak wel als je AD gebruikt. Tenminste, ik heb het regelmatig gedacht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef YPPY het volgende:
Ik zou het juist moeilijker vinden, omdat er zoveel mensen zijn bij wie de medicijnen misschien niet nodig zijn. Dat ik mezelf nog meer een aansteller zou vinden. 'Het is tenslotte een hype.'
Ik bedoel ook dat ik het moeilijker zou vinden. De eerste reden is dat ik me achteraf afvraag of mijn depressie niet net zo snel opgeklaard was als zonder medicijnen. De tweede reden is dat ik me nu pas realiseer wat voor heftige medicijnen het zijn (met het geknutsel aan je hersenen enzo) en dat de huisarts er eigenlijk heel weinig vanaf weet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef YPPY het volgende:
Ik zou het juist moeilijker vinden, omdat er zoveel mensen zijn bij wie de medicijnen misschien niet nodig zijn. Dat ik mezelf nog meer een aansteller zou vinden. 'Het is tenslotte een hype.'
Ik denk dat je altijd een soort van 'jamaar had ik het nou echt nodig'-idee zult hebben bij het gebruiken van AD, vooral als je je bedenkt dat er altijd wel zwaardere gevallen zijn. Maar aan de andere kant, je hebt er baat bij en kunt je nu nauwelijks nog indenken hoe rot je je hebt gevoeld toen je aan die medicijnen begon... ik neem tenminste aan dat je er niet zomaar 'oh dat doe ik wel even' aan begint.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:20 schreef AncientSound het volgende:
Ik bedoel ook dat ik het moeilijker zou vinden. De eerste reden is dat ik me achteraf afvraag of mijn depressie niet net zo snel opgeklaard was als zonder medicijnen. De tweede reden is dat ik me nu pas realiseer wat voor heftige medicijnen het zijn (met het geknutsel aan je hersenen enzo) en dat de huisarts er eigenlijk heel weinig vanaf weet.
Over dat aansteller voelen: ik voelde me aan de ene kant ook een aansteller/schuldig/stom, aan de andere kant voelde ik me zó angstig dat ik een heel stuk schaamte kwijt was en er niet eens meer over dacht of een ander me een aansteller zou kunnen vinden. Als ik er maar uit kwam.
Burdie, op hoeveel zit jij nu?
Succes met die laatste stapquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk dat je altijd een soort van 'jamaar had ik het nou echt nodig'-idee zult hebben bij het gebruiken van AD, vooral als je je bedenkt dat er altijd wel zwaardere gevallen zijn. Maar aan de andere kant, je hebt er baat bij en kunt je nu nauwelijks nog indenken hoe rot je je hebt gevoeld toen je aan die medicijnen begon... ik neem tenminste aan dat je er niet zomaar 'oh dat doe ik wel even' aan begint.
Ik zit nog op 10mg btw, en kan nu eigenlijk op elk gewenst moment helemaal stoppen. Ik wacht nog *het juiste moment* daarvoor af (wetende dat het juiste moment helemaal niet bestaat, maar ik vind het gewoon best wel een beetje eng, die laatste stap) maar dat gaat binnenkort wel gebeuren.
Hehe dat is wel typerend jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ze vergeten in te nemen is voor mij ook altijd een signaal dat het heel goed gaat
Ik voel me niet rot maar het gaat niet 'fantastisch'. Eigenlijk is er dus niks aan de handquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hehe dat is wel typerend ja
Maar wel rot dat je je niet zo happy voelt op het momentNog een speciale aanleiding of gewoon algehele malaise?
Dat klinkt al een stuk beterquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik voel me niet rot maar het gaat niet 'fantastisch'. Eigenlijk is er dus niks aan de hand
*schuift antennes uit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk beterZal ik wat positieve vibes jouw richting uit sturen?
![]()
Terug omen van vakantie is altijd een beetje stressvol en 'verdrietig', vooral als de vakantie erg leuk wasquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:29 schreef AncientSound het volgende:sinds een paar uur voel ik me terug in de tijd gezet... angst, paniek, rotgevoel. De afgelopen 3 weken was ik op vakantie en dat ging prima, en nu... ik ben nu zó bang dat ik weer terugval.
Hoe lang vergeet je ze dan en merk je dat dan niet? Als ik ze 's avonds vergeet, dan krijg ik de middag daarna tintelingen in mijn vingers en krijg ik het gevoel voortdurend door mijn benen te zakken. Dat is me dus 1 keer overkomen en daarna niet meer.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:32 schreef MaJo het volgende:
Bij mij gaat het juist zo goed dat ik af en toe denk dat ik ze helemaal niet meer hoef in te nemenIk vergeet ze ook steeds vaker
![]()
Zou dat het zijn? Of misschien het feit dat ik er toch wel tegenop zie overdag weer alleen te zijn, of mijn studie en werk weer op te pakken. Ik heb zo slecht door wat wel/niet stressvol voor mezelf is. Dat is denk ik ook één van de redenen dat ik überhaupt depressief ben geworden. Ik denk gewoon niet aan zulke dingen. Tnx voor de reminder.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:40 schreef Burdie het volgende:
Terug omen van vakantie is altijd een beetje stressvol en 'verdrietig', vooral als de vakantie erg leuk was.
Gun jezelf een paar dagen om weer op adem te komen, foto's te kijken, de boel een plekje te geven en voorzichtig weer vooruit te kijken.
Komt vast goed.
Bijna elke avondquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:02 schreef YPPY het volgende:
[..]
Hoe lang vergeet je ze dan en merk je dat dan niet? Als ik ze 's avonds vergeet, dan krijg ik de middag daarna tintelingen in mijn vingers en krijg ik het gevoel voortdurend door mijn benen te zakken. Dat is me dus 1 keer overkomen en daarna niet meer.
gaat dat over je AD? misschien een alarm in je foon zetten? je wilt niet hebben dat het straks ineens weer slechter met je gaat omdat je je meds niet ineemt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bijna elke avondNeem ze inmiddels ook gewoon 's middags in
Het daarover hebbende, moet die van gister nog innemen
![]()
Ik vind het anders ook gewoon enorm onverantwoord om er zo lichtzinnig mee om te gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
gaat dat over je AD? misschien een alarm in je foon zetten? je wilt niet hebben dat het straks ineens weer slechter met je gaat omdat je je meds niet ineemt.
Yup ADquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
gaat dat over je AD? misschien een alarm in je foon zetten? je wilt niet hebben dat het straks ineens weer slechter met je gaat omdat je je meds niet ineemt.
tot nu toe goed maar was ook nog maar wennen vanaf maandag begin ik 4 dagen per week en worden de therapien ook dieper en zwaarder. dus nu gaat het echt beginnen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:37 schreef AncientSound het volgende:
Hoe bevalt de deeltijdbehandeling?
ah dat is mooi, dat je kan stoppen met ritalin!!!quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yup AD
Vandaag bij de psych geweest en ze was erg tevreden over meIk mocht zelfs medicijnen gaan afbouwen maar ik heb aangegeven dat ik liever even wacht tot ik wat langer stabiel ben, dat is nu immers 'pas' 6 weken. Wel hebben we besloten om vrijwel te stoppen met de Ritalin, zij denkt dat een van de redenen waarom ik me zoveel beter voel is dat ik al weken geen Ritalin meer slik. Ik ga het daarom alleen nog 1 dag in de week innemen, op de dag dat ik moet studeren
mirtazapine is ook een AD. maar je kan hem proberen ja, je slaapt er schijnbaar wel van.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:46 schreef F04 het volgende:
Ben zelf al aan de zoveelste AD, enkel de bijwerkingen kan ik van de meeste helaas niet verdragen. Dus ben nog eigenlijk een beetje aan het aanvoelen welke AD nou het beste bij mij past.
Als je niet kan slapen van de AD kan je misschien je psych vragen om mirtazepine voor te schrijven?
Zo, dat is niet niks nee... Maar wel fijn om te weten waar alles door komt denk ik.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:57 schreef 2h2h het volgende:
hier een hele diepe terug val ben weer terug bij af voel me heel down.
s avonds als ik alleen ben draai ik door voel me leeg,boos,verdrietig,alleen.
bah overdag gaat het goed op deeltijd ook en s avonds dat val ik in een gat.
zo moeilijk ben dus ook ff niet meer geweest.
ik heb vorige week maandag een diagnose gekregen: Borderline met depressie stemmingen en aanpassings moeilijkheden.
al mijn angsten en problemen met relaties en sociale as[ecten vallen daar onder.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:22 schreef 2h2h het volgende:
volgende week afspraak met de psych van deeltijd omdat ik met themazepam nog niet kan slapen.
en ze waren op deeltijd niet blij met de pammetjes vanwege verslaving.
nu dus kijken voor andee medicijnen en we gaan kijken naar de efexor.
ze vonden het niet goed hoe mijn HA met mijn medicijnen omging en gewoon verhoogd wanneer ik erom vraag
Mijnbehandelaren waren er niet blij mee in combinatie met mijn deeltijd behandeling. en in de kliniek waar ik eerst zat mocht ik ze maar 2 weken achter elkaar nemen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:20 schreef Mejuffrouw het volgende:
[..]
Hier al jaren verslaafd aan de pammetjes, zowel oxa als tema. Maar het is zeker niet zo dat ik er steeds meer van nodig heb. In slechte tijden wat meer, wat weer heel makkelijk te minderen is in goede tijden.
De psych heeft er geen problemen mee. Ik zelf denk ook dat er ongezondere verslavingen zijn. Ik vind het erger dat ik rook...
ja ik vind het ook niet erg de diagnose mijn problemen waren er al en zijn natuurlijk hetzelfde gebleven.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Zo, dat is niet niks nee... Maar wel fijn om te weten waar alles door komt denk ik.
Sterkte, en je bent in ieder geval in goede handen qua begeleiding dus het gaat heus beter worden!
Fijn! lachen is goed!quote:Op donderdag 10 september 2009 22:46 schreef 2h2h het volgende:
[..]
ja ik vind het ook niet erg de diagnose mijn problemen waren er al en zijn natuurlijk hetzelfde gebleven.
Ja ze worden nu even wat erger omdat ik eraan ga werken.
Vandaag wel een hele goede dag heb kunnen lachen vandaag en nog niet boos of verdrietig geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |