abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:12:39 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71291819
Way to go AncientSound!
Ik ken dat wel, dat aandikken om hulp te krijgen... bij mijn psychologe heb ik soms ook de raarste dingen verteld om maar serieus genomen te worden. "Mag dat klokje hier weg? Ik denk namelijk dat die gaat ontploffen" .
Spannend die afspraak maandag, hoe laat mag je?
KuikenGuppy
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:28:53 #162
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_71295446
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
"Mag dat klokje hier weg? Ik denk namelijk dat die gaat ontploffen" .

oef... manipulatie! naja, het doel heiligt soms de middelen, maar dat zou niet mijn stijl zijn
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_71298074
AncientSound! wauw goed zeg !! Ben benieuwd wat er uit dat gesprek komt hoop dat je nu dan eindelijk meer hulp krijgt !!
pi_71298993
quote:
Way to go AncientSound!
Ik ken dat wel, dat aandikken om hulp te krijgen...
Nou ja, er was niks van gelogen. Ik heb gewoon alles op een rijtje gezet en gezegd dat ik er nog niet gerust op ben. Dat moet ook wel van mijn kant komen, ik weet tenslotte zelf alleen maar of ik weer een beetje de oude ben. Die SPV'er heeft me pas leren kennen toen ik al redelijk ver van huis was. Hij kent het verschil tussen mijn normale doen en mijn huidige staat niet. Dat afvallen is daar een voorbeeld van; ik zie er niet uit als een gratenpakhuis dus wellicht had hij het niet in de gaten, maar het feit dat ik in een paar maanden meer dan 15% van mijn gewicht kwijt ben geraakt, zegt wel iets.
quote:
bij mijn psychologe heb ik soms ook de raarste dingen verteld om maar serieus genomen te worden. "Mag dat klokje hier weg? Ik denk namelijk dat die gaat ontploffen" .
quote:
10:45
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:08:44 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71304743
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:28 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

oef... manipulatie! naja, het doel heiligt soms de middelen, maar dat zou niet mijn stijl zijn
Nouja, ik was er wel even bang van, dus het was niet compleet uit de lucht gegrepen. Maar in plaats van dat ik daar een "doe niet zo gek Burdie" achteraan dacht, vertelde ik het nu maar gewoon aan de therapeute en het hielp .
KuikenGuppy
pi_71360491
AncientSound benieuwd hoe het is gegaan/gaat !
pfff gister mijn themazepam gepakt lig in bed helemaal duf aant worden word de kleine wakker bah ben er 5 x uitgeweest vanacht nu dus nog moe en brak...
pi_71361195
quote:
Way to go AncientSound!
Ik ken dat wel, dat aandikken om hulp te krijgen... bij mijn psychologe heb ik soms ook de raarste dingen verteld om maar serieus genomen te worden. "Mag dat klokje hier weg? Ik denk namelijk dat die gaat ontploffen" .
Haha hoe reageerde ze dan? Zou zoiets nooit met een stalen gezicht kunnen zeggen

Owja succes Ancientsound Hopelijk krijg je wat meer zekerheid na het gesprek!
pi_71362455
Allemaal positief nieuws!

Het was een goed gesprek met de psychiater. Ze gaf twee mogelijkheden:

-Citalopram ophogen
-Medicijn toevoegen

Ik was nogal huiverig voor het ophogen van de Citalopram vanwege mijn extreme reacties de vorige keer. Daarom heb ik/we voor het toevoegen van een tweede middel gekozen. Nu heb ik Mirtazapine (Remeron) gekregen, 15 mg. 's avonds. Dit schijnt de werking van de Citalopram te versterken, te zorgen dat ik beter slaap en de eetlust op te wekken. Ben benieuwd.

Woensdag word ik gebeld hoe het gaat en maandag heb ik weer een afspraak met mijn jongere-en-best-oké-e-vervangende begeleider.

Het gaat voor de rest ook wel aardig. Mijn broertjes zijn hier het hele weekend geweest dus misschien is het de afleiding, maar ben minder doods en bang dan ik geweest ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door AncientSound op 27-07-2009 13:10:06 ]
pi_71362844
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:47 schreef 2h2h het volgende:
AncientSound benieuwd hoe het is gegaan/gaat !
pfff gister mijn themazepam gepakt lig in bed helemaal duf aant worden word de kleine wakker bah ben er 5 x uitgeweest vanacht nu dus nog moe en brak...
Oh dat lijkt me balen. Denk je eindelijk lekker te gaan slapen, moet je er met je extra duffe kop nog zo vaak uit... zwaar hoor!
pi_71366558
Ik heb het weer voor elkaar, huisarts op vakantie terwijl ik zonder medicijnen zit
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 27 juli 2009 @ 15:21:46 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71367006
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb het weer voor elkaar, huisarts op vakantie terwijl ik zonder medicijnen zit
Heb je geen automatische herhaling bij de apotheek?
Sowieso kan je daar altijd medicijnen halen, ook als je huisarts op vakantie is (ze kunnen in het systeem zien wat je gebruikt) en anders kan je even langs een vervangende huisarts gaan.
Maar slim is anders natuurlijk .
KuikenGuppy
pi_71367155
In wat voor bar oord woon jij dat je daar geen receptenlijn hebt ofzo. .

zelf zou ik er erg gestresst van raken
  maandag 27 juli 2009 @ 15:33:29 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71367356
Even een update van mijn kant: de afgelopen dosisverandering ging na 2 dagen al zoooo goed, dat ik eigenlijk gelijk wilde stoppen met die laatste 10mg. In overleg met vriendlief toch maar niet gedaan, maar na Lowlands ga ik ook de laatste stap zetten en ben ik als het goed is medicijnvrij .

Ik merk wel dat ik dingen ineens weer wat lastiger vind nu (relativeren, niet doordraven, etc.) maar ik merk ook dat ineens alle 'trucjes' uit mijn therapie nu heel erg handig van pas komen, en ik ze naar hartelust toepas (bewust en onbewust).

Ik ben een stuk energieker weer, en ben de laatste weken alweer flink aan het afvallen ! (mag ook wel, want ik ben in totaal 25 kilo aangekomen van de medicijnen en ik was al 5 kilo te zwaar !). Er zijn in elk geval al weer twee kilootjes af, dus het gaat de goede kant op.

Libido is weer terug (vriendlief weet niet wat 'm overkomt ), en ook mijn enthousiasme. En ik merk dat ik weer als vanouds heerlijk in de knoop kan raken van mijn eigen enthousiasme en uitzinnigheid .

Bovenstaande even als oppeppertje voor mensen die denken dat ze er nooit uit gaan komen. Zonder mijn AD'tjes had ik het niet na kunnen vertellen namelijk .
KuikenGuppy
  maandag 27 juli 2009 @ 15:34:43 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71367391
Waar is MaJo trouwens gebleven?
KuikenGuppy
pi_71368280
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je geen automatische herhaling bij de apotheek?
Sowieso kan je daar altijd medicijnen halen, ook als je huisarts op vakantie is (ze kunnen in het systeem zien wat je gebruikt) en anders kan je even langs een vervangende huisarts gaan.
Maar slim is anders natuurlijk .
Ik moet altijd eerst de huisarts bellen, tenminste, dat doe ik altijd. Als dat niet nodig was zouden ze het me wel verteld hebben 1 van die tig keer dat ik aan de telefoon heb gehangen mag ik hopen

Maar ik heb idd even de vervanger gebeld en 'tis geregeld. De assistente klonk erg jong en vriendelijk. Misschien eens van huisarts switchen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71368307
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:26 schreef DeepChord het volgende:
In wat voor bar oord woon jij dat je daar geen receptenlijn hebt ofzo. .

zelf zou ik er erg gestresst van raken
Brabant, the horror!!

Ik heb het overigens al iets te vaak meegemaakt om me er nog veel druk over te kunnen maken
  maandag 27 juli 2009 @ 16:15:41 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71368534
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:33 schreef Burdie het volgende:
Even een update van mijn kant: de afgelopen dosisverandering ging na 2 dagen al zoooo goed, dat ik eigenlijk gelijk wilde stoppen met die laatste 10mg. In overleg met vriendlief toch maar niet gedaan, maar na Lowlands ga ik ook de laatste stap zetten en ben ik als het goed is medicijnvrij .

Ik merk wel dat ik dingen ineens weer wat lastiger vind nu (relativeren, niet doordraven, etc.) maar ik merk ook dat ineens alle 'trucjes' uit mijn therapie nu heel erg handig van pas komen, en ik ze naar hartelust toepas (bewust en onbewust).

Ik ben een stuk energieker weer, en ben de laatste weken alweer flink aan het afvallen ! (mag ook wel, want ik ben in totaal 25 kilo aangekomen van de medicijnen en ik was al 5 kilo te zwaar !). Er zijn in elk geval al weer twee kilootjes af, dus het gaat de goede kant op.

Libido is weer terug (vriendlief weet niet wat 'm overkomt ), en ook mijn enthousiasme. En ik merk dat ik weer als vanouds heerlijk in de knoop kan raken van mijn eigen enthousiasme en uitzinnigheid .

Bovenstaande even als oppeppertje voor mensen die denken dat ze er nooit uit gaan komen. Zonder mijn AD'tjes had ik het niet na kunnen vertellen namelijk .

knap dat je je therapie kan toepassen. ik wil ook betere therapie.
maar gaat hier nu ook wel wat beter. vorige week was werk maar drama. vandaag zag ik er zo tegenop dat ik zelfs oxazepam had meegenomen maar heb het niet nodig gehad en best wel wat gedaan net.
Dus alle negatieve dingen weer voor niks gedacht, en de negatieve gedachten waren ook niet zo heel extreem dus gaat denk ik de g oede kant op
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_71373956
burdie zuper zeg dat het zo goed met je gaat !!

ik voel me zo bagger ik ben doodop en s avonds huilt mijn zoontje echt om het half uur krijg hem niet stil in bed dus pak ik hem bij me en slaapt hij zo verder maar word er zo moe van.

vanacht is hij ook weer 5 x wakker geweest.

en overdag is hij zo vrolijk en geniet ik zo van hem maar als het dan weer s avonds is word ik hartstikke gek van hem. hij si al 7 kilo dus je loopt ook niet zomaar even de hele avond met hem rond. ik wil natuurlijk ook weleens douchen of gewoon vroeg naar bed omdat ik zo moe ben.

maar laten huilen lukt me ook niet want dan raak ik zo gefrustreerd dat ik ga zitten huilen en zo kwaad word.
frustraties en verdrietig slaat bij mij om naar woede dat ik af reageer ik op mijn ex waardoor hij denkt dat het zo slecht met me gaat wat helemaal niet zo is.

maandag 27 juli 2009 @ 20:00:40 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71374756
Kan de vader van het kindje er 's nachts niet uit?
KuikenGuppy
pi_71374936
ik ben alleenstaand met 2 kids de vader kon mijn postnatale depressie en de bijkomende angststoornissen niet aan. dat is dus ook de ex waar ik mijn woede op af reageer.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:16:51 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71375273
Misschien heel simpel gedacht hoor, maar kunnen de kinderen niet naar hem toe voor een tijdje(weekend}?
KuikenGuppy
pi_71381604
... of zijn er anders geen vrienden/familie in de buurt waar je kinderen af en toe even kunnen logeren? Ik begrijp dat het niet de meest ideale oplossing is, maar als jij ervan opknapt (al is het maar om een dagje/nacht rust te hebben) dan lijkt me dat voor jou en je kinderen alleen maar fijn.

voor de positieve berichten van Burdie en Murmeli

Ik heb net mijn eerste Remeron geslikt... en ik vind het best eng.
pi_71385499
mijn ex werd toen we samen waren niet wakker van de kinderen.
ik weet dat dat gemaks zucht was maartoch vertrouw ik hem nu niet de kinderen toe het snachts

vrijdag heeft mijn moeder vrij dus gaan ze daarheen.

verder gaat het vandaag wel weer beter beetje moe maar niet bagger.

AncientSound hoop dat je nu geen lastige bijwerkingen krijgt !!
pi_71393270
Teeeeeering, ik ben me toch van de wereld geweest Ik werd om 13 uur pas wakker en zou zo weer kunnen slapen.

Ik twijfel een beetje of ik het niet nog even zal proberen zonder Remeron. Het lijkt nu toch de goede kant op te gaan en hoe minder medicijnen hoe beter Ik moet er toch ook weer een keer vanaf.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:44:41 #185
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71398493
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:24 schreef AncientSound het volgende:
Teeeeeering, ik ben me toch van de wereld geweest Ik werd om 13 uur pas wakker en zou zo weer kunnen slapen.

Ik twijfel een beetje of ik het niet nog even zal proberen zonder Remeron. Het lijkt nu toch de goede kant op te gaan en hoe minder medicijnen hoe beter Ik moet er toch ook weer een keer vanaf.
haha ja van remeron word je zo stoned als een kanarie volgens mij. had mn ex ook altijd.
of je het zonder moet proberen: geen idee... vraag het anders even aan je behandelaar
pi_71400488
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:24 schreef AncientSound het volgende:

haha ach ja beter dan niet slapen toch?
tjah en of je beter zonder kan je hebt het nu niet voor niks erbij gekregen toch?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:34:28 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71413333
Niet na 1 dag opgeven hoor AncientSound!
KuikenGuppy
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 02:03:29 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71416789

het gaat goed hier ik heb een leuke stage gekregen en ik heb een vriendje
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:48:24 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71419547
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:03 schreef MaJo het volgende:

het gaat goed hier ik heb een leuke stage gekregen en ik heb een vriendje
vriendje? vertel!! wie wat waar hoe? cool!!! dus daarom zagen we je niet
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 10:16:45 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71420201
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

vriendje? vertel!! wie wat waar hoe? cool!!! dus daarom zagen we je niet
Haha klopt ontmoet tijdens het stappen en hij is leuk en hij vindt mij helemaal leuk ben wel een beetje verliefd
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:56:42 #191
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71424976
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Haha klopt ontmoet tijdens het stappen en hij is leuk en hij vindt mij helemaal leuk ben wel een beetje verliefd
verliefd zijn is leuk hoe lang kennen jullie elkaar nu dan? en weet hij van je ADD en loopt ie niet weg?
ik ben beetje verliefd op scharrel geloof ik maar ik wil nog steeds geen relatie. Ik wil al mn aandacht aan mezelf kunnen besteden en wat er over is mag deels naar hem, maar alleen op de momenten dathet mij uitkomt. En hij staat er hetzelfde in
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 02:54:30 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71448235
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

verliefd zijn is leuk hoe lang kennen jullie elkaar nu dan? en weet hij van je ADD en loopt ie niet weg?
ik ben beetje verliefd op scharrel geloof ik maar ik wil nog steeds geen relatie. Ik wil al mn aandacht aan mezelf kunnen besteden en wat er over is mag deels naar hem, maar alleen op de momenten dathet mij uitkomt. En hij staat er hetzelfde in
Hij weet ervan en het maakt hem niets uit ik ken hem pas 1,5 week maar het is al helemaal leuk en vertrouwd morgen ga ik weer naar hem toe
pi_71456157
Mên.. Ik ben bezig wat klanten te ondersteunen bij een product dat wij implementeren en ik word soort van levend gevild doordat ik af en toe totaal geen antwoord heb op vragen van ze. Of, even leuk, je krijgt ineens een onverwachte foutmelding op het scherm net als je wat probeert uit te legggen (deze foutmelding wordt dan pontificaal getoond omdat mijn laptop op een beamer is aangesloten ). Zonder AD zou ik nou óf in paniek geraakt zijn óf in totale woede uitgebarsten zijn.
Fijn. .
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:18:37 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71456513
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:05 schreef DeepChord het volgende:
Mên.. Ik ben bezig wat klanten te ondersteunen bij een product dat wij implementeren en ik word soort van levend gevild doordat ik af en toe totaal geen antwoord heb op vragen van ze. Of, even leuk, je krijgt ineens een onverwachte foutmelding op het scherm net als je wat probeert uit te legggen (deze foutmelding wordt dan pontificaal getoond omdat mijn laptop op een beamer is aangesloten ). Zonder AD zou ik nou óf in paniek geraakt zijn óf in totale woede uitgebarsten zijn.
Fijn. .
heftig DC!! wel goed dat je overeind blijft!! Moet je jezelf maar goed verwennen vanavond
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 17:16:33 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71463638
Jeetje Murm, zie dat ik helemaal niet ben ingegaan op wat jij zei verliefd he

maar wat leuk van je scharrel en dat je lekker jezelf kan zijn bij hem en het op jou manier gaat zit er toekomst in denk je? Of wil je even lekker van de vrijheid genieten?

ik ga zo naar mijn
pi_71470319
ik ben vandaag op gesprek geweest bij de deeltijd ik ga 18 aug beginnen in de instroomgroep dat zijn 3 dinsdagen van 9 tot 1 uur.
En daarna stroom ik door naar de therapie groep en dat zal iedere dag van 9 tot 5 zijn dus wel heel intensief.

morgen ga ik opstap mijn mijn vriendin heb er nu al zenuwen voor maar ik zal toch gaan !!

Deepchord wel goed zeg dat je nu gewoon doorgaat en het toch afmaakt !!

de rest verliefd tjah ik ken het hier ook
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:07:58 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71470906
Heftig 2h2h, maar misschien wel het beste voor je. Zie je er tegenop?
KuikenGuppy
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:16:47 #198
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71475618
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:16 schreef MaJo het volgende:
Jeetje Murm, zie dat ik helemaal niet ben ingegaan op wat jij zei verliefd he

maar wat leuk van je scharrel en dat je lekker jezelf kan zijn bij hem en het op jou manier gaat zit er toekomst in denk je? Of wil je even lekker van de vrijheid genieten?

ik ga zo naar mijn
hehe leuk majo dat je verliefd bent
nee er zit vooralsnog geen toekomst in mij en scharrel. we willen geen relaties meer, allebei niet. zijn allebei hard aan het knutselen. We doen nu fijn samen lief voor elkaar en dat is heel erg
pi_71475678
Leuk, die verliefde berichten
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:51 schreef 2h2h het volgende:
ik ben vandaag op gesprek geweest bij de deeltijd ik ga 18 aug beginnen in de instroomgroep dat zijn 3 dinsdagen van 9 tot 1 uur.
En daarna stroom ik door naar de therapie groep en dat zal iedere dag van 9 tot 5 zijn dus wel heel intensief.

morgen ga ik opstap mijn mijn vriendin heb er nu al zenuwen voor maar ik zal toch gaan !!
succes!

Burdie, hoe is het bij jou?

Met mij gaat het verbazingwekkend goed. Ik weet niet wat die Remeron doet, maar ik voel me sinds gisteren bijna de oude En slápen joh, en éten... heerlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:19:49 #200
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71475720
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:18 schreef AncientSound het volgende:
Leuk, die verliefde berichten
[..]

succes!

Met mij gaat het verbazingwekkend goed. Ik weet niet wat die Remeron doet, maar, ik voel me sinds gisteren bijna de oude En slápen joh, en éten... heerlijk.
goed zo!!! ben blij voor je!!

2h2h: succes! heftig allemaal, maar wel fijn dat er dan min of meer goed voor je gezorgd wordt (althans zo voel ik dat soort dingen altijd, maar dat kan te maken hebben met mijn overmatige behoefte om verzorgd te woren, hehe)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:49:55 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71478118
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:18 schreef AncientSound het volgende:
Goed! Alles gaat lekker, heb het super druk met m'n eigen tokootje opzetten en voel me heerlijk fit. En verliefd, net als iedereen hier .
quote:
Met mij gaat het verbazingwekkend goed. Ik weet niet wat die Remeron doet, maar ik voel me sinds gisteren bijna de oude En slápen joh, en éten... heerlijk.
Fijne berichten! Zie je nou dat het ook anders kan . Onthouden hoor, dit gevoel. Zodat je er nog eens aan terugdenkt als het even niet zo goed gaat.
KuikenGuppy
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:02:47 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71481250
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Goed! Alles gaat lekker, heb het super druk met m'n eigen tokootje opzetten en voel me heerlijk fit. En verliefd, net als iedereen hier .
[..]

Fijne berichten! Zie je nou dat het ook anders kan . Onthouden hoor, dit gevoel. Zodat je er nog eens aan terugdenkt als het even niet zo goed gaat.
oh, nog steeds verliefd op je vriend? goed bezig!!
scharrel en ik hebben elkaar voor vandaag opgedragen wat we aan moeten. Dus ik ben in rokje (heb ik met hem gekocht vorige week) en hij moest in pak van mij, ben benieuwd offie dat gedaan heeft )
pi_71487051
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oh, nog steeds verliefd op je vriend? goed bezig!!
scharrel en ik hebben elkaar voor vandaag opgedragen wat we aan moeten. Dus ik ben in rokje (heb ik met hem gekocht vorige week) en hij moest in pak van mij, ben benieuwd offie dat gedaan heeft )
Wat zijn jullie van plan dan? Ligt er ergens in het land een rode loper waar jullie getweeën overheen gaan lopen? .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:08:02 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71487610
Bespreek dat even in een daarvoor bestemd topic, wil je!
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 17:17:33 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71494712
Hij heeft me gisteren officieel gevraagd ik heb een vriendje
pi_71497839
MaJo wat leuk haha officieel !!

Hier een rot dag en ik weet toch zeker dat ik gister mijn effexor heb gehad. maar ben zo sjaggo als de pest moe en kan niks hebben.voel me zo bagger. heb ook overal spierpijn en gewoon pijn.
Zou eigenlijk uit gaan maar heb afgezegt ga lekker om 8 uur naar bed als de kids ook slapen
pi_71499420
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:34 schreef 2h2h het volgende:

Hier een rot dag en ik weet toch zeker dat ik gister mijn effexor heb gehad. maar ben zo sjaggo als de pest moe en kan niks hebben.voel me zo bagger. heb ook overal spierpijn en gewoon pijn.
Zou eigenlijk uit gaan maar heb afgezegt ga lekker om 8 uur naar bed als de kids ook slapen
*geeft 2h2h een knuffel

Af en toe heb je inderdaad van die rotdagen tussendoor waarop het lijkt of het spul je helemaal niet helpt en je alleen maar verder van huis raakt. Goed dat je naar jezelf luistert en gewoon gaat slapen in plaats van tegen je zin mee op stap gaan. Als je jezelf toch niet goed voelt doe je ook maar voor spek en bonen mee en voor stappen is er altijd nog wel kans.

Slaap lekker dalijk, en ik hoop dat de dag morgen weer wat meer zonneschijn brengt. De weersverwachtingen zijn in ieder geval goed. .
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:58:12 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71520233
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:34 schreef 2h2h het volgende:

Ah dat is minder maar die rotdagen blijf je helaas af en toe houden. Doe lekker rustig aan, inderdaad vroeg slapen, misschien in bad of even iets doen wat jou ontspant. En dan morgen weer een nieuwe dag!
pi_71521120
thanxx voor jullie lieve berichtjes

gister optijd naar bed en vandaag ook lang geslapen ben nu nog wat suf en nog overal pijn maar gaat al beter dan giser.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:11:36 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71522307
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:29 schreef 2h2h het volgende:
thanxx voor jullie lieve berichtjes

gister optijd naar bed en vandaag ook lang geslapen ben nu nog wat suf en nog overal pijn maar gaat al beter dan giser.
Kijk dat zijn goede berichten fijn dat het langzaamaan weer wat beter gaat. Het gaat stapje voor stapje. Je gaat steeds stapjes vooruit en soms weer een stapje terug. Maar onthoudt dat je uiteindelijk alleen maar vooruit gaat

ik voel me niet lekker, zware blaasontsteking maar ben nu bij mijn lief die voor me zorgt
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:40:04 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71620409
Hoe istie nu, MaJo?
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 09:35:21 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71643630
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Burdie het volgende:
Hoe istie nu, MaJo?
Heel goed verliefdheid helpt goed tegen depressie blijkt wel

blaasontsteking is bijna over, ben nu alleen wel snipverkouden maar verder gaat het goed

en met jou? Bijna klaar met afbouwen?
pi_71645260
Gaat wel goed met de meeste hier zo te zien! Het lekkere weer werkt ook wel mee natuurlijk plus verliefd zijn is altijd leuk he! Deze week tweede intakegesprek gehad...maar was in een iets te goede stemming..dus waarschijnlijk zal me indruk wel niet heel objectief geweest zijn :p Maar goed.. ga een cognitieve gedragstherapie doen. Zijn er mensen hier die hiermee ervaring hebben?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:07:13 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71646058
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:35 schreef MaJo het volgende:
en met jou? Bijna klaar met afbouwen?
Mooi te horen dat het goed met je gaat .
In theorie ben ik bijna klaar met afbouwen, in de praktijk weet ik het nog niet... sinds de laatste dosisverandering merk ik dat ik weer ineens een stuk zwaarder aan dingen til, dat ik weer veel aan het piekeren ben, dat ik me onrustig voel, dat ik vaker chagerijnig en klagerig ben... dus ik weet nog niet zeker of dat wel helemaal goed is gegaan. Misschien ga ik dus weer terug naar 20mg ipv door naar 0mg.
Ik kijk het nog even aan en beslis over een paar dagen. .
KuikenGuppy
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:42:13 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71648651
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mooi te horen dat het goed met je gaat .
In theorie ben ik bijna klaar met afbouwen, in de praktijk weet ik het nog niet... sinds de laatste dosisverandering merk ik dat ik weer ineens een stuk zwaarder aan dingen til, dat ik weer veel aan het piekeren ben, dat ik me onrustig voel, dat ik vaker chagerijnig en klagerig ben... dus ik weet nog niet zeker of dat wel helemaal goed is gegaan. Misschien ga ik dus weer terug naar 20mg ipv door naar 0mg.
Ik kijk het nog even aan en beslis over een paar dagen. .
ow dat is wel ff jammer zeg! of even blijven hangen op 10? misschien wen je er weer aan en kan je oefenen met niet piekeren niet te snel opgeven hoor!!!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:49:24 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71648857
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ow dat is wel ff jammer zeg! of even blijven hangen op 10? misschien wen je er weer aan en kan je oefenen met niet piekeren niet te snel opgeven hoor!!!
Dat doe ik ook niet hoor .
Ik kijk nog even aan of het beter gaat, bij alle vorige dosisveranderingen was er ook steeds een punt waarop ik zei: 'ik kan het niet, ik ga terug naar de vorige dosis!' en vanaf dat moment ging het prima .
Dus misschien is dat nu ook wel het geval .
Mijn doel is om helemaal af te bouwen, dus dat ga ik zeker doen .
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 14:39:31 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71652030
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet hoor .
Ik kijk nog even aan of het beter gaat, bij alle vorige dosisveranderingen was er ook steeds een punt waarop ik zei: 'ik kan het niet, ik ga terug naar de vorige dosis!' en vanaf dat moment ging het prima .
Dus misschien is dat nu ook wel het geval .
Mijn doel is om helemaal af te bouwen, dus dat ga ik zeker doen .
Gaat helemaal goedkomen die twijfel en onzekerheid is ook logisch, je lichaam moet weer wennen om het zelf te doen na jarenlank AD te slikken, dat is niet niks. Stapje voor stapje en je bent er bijna vind het echt knap van je!
pi_71691466
Hoi!

Ik heb al een tijdje meegelezen, maar nooit gereageerd eigenlijk.
Ik gebruik nu bijna 4 jaar medicijnen, hoofdzakelijk tegen recidiverende depressies. De eerste 2,5 jaar flink lopen rommelen; dit werkte wel een klein beetje, dat werkte niet, daar kreeg ik allergische reacties van, en zo nog even verder... Sinds ruim 1,5 jaar slik ik nu Wellbutrin, dat gaat super! In het begin wel flink last gehad van verergering van klachten, tot suidicale plannen toe. Dat was niet zo fijn. Maar tot een paar maanden geleden ging het heel erg goed.
Er zijn toen wat dingen gebeurd waardoor de depressie ineens sterker leek dan de medicatie, om het zo maar te zeggen. Jarenlange relatie heel plotseling voorbij, geen woonruimte meer, halsoverkop naar de andere kant van NL bij familie gaan ´logeren´, heel kort samengevat...
Dosisverhoging vond de psychiater geen goed idee omdat ik dan misschien weer dezelfde verergering van klachten kon krijgen als in het begin. En omdat het, voorzichting uitgedrukt, al niet zo heel goed ging leek ons dat geen goed idee. Ik heb toen Remeron erbij gekregen, vooral om te kunnen slapen in de eerste weken. Want dat ging al een tijdje heel slecht, dat verergerde mn klachten steeds.
Ik slik het nu 6 weken en heb nergens last van gehad. Zo fijn! En slapen als een roos ´s nachts! Merk nu ook dat het de werking van mn andere medicatie versterkt, de depressie wordt weer wat naar de achtergrond geduwd. Ik ben er nog lang niet, want er ligt nog een boel om te verwerken, maar mn stemming is in elk geval een stuk beter, dat is al het halve werk.

Even een paar vragen:
Iemand ervaring met Remeron? En ook in combi met andere medicatie?
Is het normaal dat je af en toe een dag of een paar dagen hebt dat het lijkt alsof al die pillen niets doen. Ik kan soms zo twee dagen achter elkaar weer enorm depri zijn, vaak zonder aanleiding. Daarna is er vaak weer niets aan de hand en gaat het heel goed. Hebben er meer daar last van?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:00:01 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71691678
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:51 schreef kip1984 het volgende:
Is het normaal dat je af en toe een dag of een paar dagen hebt dat het lijkt alsof al die pillen niets doen. Ik kan soms zo twee dagen achter elkaar weer enorm depri zijn, vaak zonder aanleiding. Daarna is er vaak weer niets aan de hand en gaat het heel goed. Hebben er meer daar last van?
Ja, dat lijkt me heel normaal. Zelfs als je niet depressief zou zijn, voel je je niet 100% van de tijd helemaal happyclappy .
En je lichaam moet er ook nog een beetje aan wennen nu he, dat kan soms wel even duren.
KuikenGuppy
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:19:07 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71705400
Hoi kip! balen zeg!! Heftige toestand. Gelukkig dat je al onder behandeling was en dat er snel wat gedaan kon worden.
Ik heb wel vaker gehoord dat remeron wordt gecombineerd met andere medicijnen. ook voor slapen (en ook vaak om wat meer te kunnen eten voor mensen die dat niet meer kunnen). Volgens mij is het logisch dat je soms denkt dat de meds niks meer doen. Zeker als je op de achtergrond eigenlijk nog depressief bent. Dan heb je gewoon een dip en die gaan altijd weer over Vond het zelf ook wel vervelend als dat gebeurde (nu komt het bijna nooit meer voor) want relativeren is dan erg moeilijk.
even een vraagje: drink jij alcohol? dat kan namelijk de dips ook versterken. Dus ik zou je dat iig willen afraden om te doen (of max 2 drankjes ofzo). Niet dat ik er wat over te zeggen heb want ik heb me gisteren weer klem gezopen, maargoed, daar zal ik nog wel een dip van kunnen krijgen. slechte discipline enzo....
Sterkte iig!
pi_71705973
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:19 schreef Murmeli het volgende:
even een vraagje: drink jij alcohol? dat kan namelijk de dips ook versterken. Dus ik zou je dat iig willen afraden om te doen (of max 2 drankjes ofzo). Niet dat ik er wat over te zeggen heb want ik heb me gisteren weer klem gezopen, maargoed, daar zal ik nog wel een dip van kunnen krijgen. slechte discipline enzo....
Voor ik aan medicatie begon, dronk ik 3 à 4 glazen per week, heel netjes dus. Toen ik net aan de pillen begon, heb ik een tijdlang niets gedronken. Maar begon een wijntje op zn tijd toch wel te missen, gewoon omdat het lekker is. Met alleen Wellbutrin dronk ik maximaal 1 à 2 glazen per week, en nooit twee glazen achter elkaar. Merk gewoon dat door de medicatie mn grens wat betreft alcohol aardig omlaag is gegaan. Sinds ik Remeron erbij heb, heb ik nog maar één keer alcohol gehad. Was geen succes heb nog nooit zo lang geslapen als die nacht. En inderdaad: de dag erna zo duf als een konijn en een stemming ver onder nul. Achteraf ben ik er best wel van geschrokken, dat het zo'n effect kon hebben...
De alcohol blijft dus voorlopig echt even in de kast.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:45:43 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71707069
knap van je kip, met de alcohol!!!
pi_71717106
En ik heb wéér eens wat. Herkent iemand dit? Of weet iemand hoe dit verschijnsel heet ofzo?

Ik voel me dus enigszins duizelig. En het lijkt net alsof alles om me heen heel groot is, en ver weg. Alsof ik geen diepte kan zien ofzo. En als ik mijn muis van de computer beet pak lijkt hij wel enorm groot. Echt een heel erg vreemd gevoel.. ik gebruik wel medicijnen, setaline heet het geloof ik. Maar bij de bijwerkingen kan ik hier niets over vinden.

Dus, weet iemand hoe dit gevoel heet? Zodat ik er eens wat over op kan zoeken?
pi_71718184
Met mij gaat het nog steeds goed, ik ben voor mijn gevoel voor 80-90% beter

Ik las een hoop goede berichten van o.a. MaJo en Murmeli

Voor jou is het nog doorbijten geloof ik, Burdie? Succes meid, ik duim voor je dat je straks lekker medicijnvrij bent. Je bent een held dat je al zover bent gekomen!
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:51 schreef kip1984 het volgende:
Even een paar vragen:
Iemand ervaring met Remeron? En ook in combi met andere medicatie?
Het ligt eraan hoe heftig dat depri gevoel is. Iedereen heeft wel eens een baaldag, of je nu wel of geen medicijnen hebt. Maar als je het gevoel hebt dat de medicijnen een paar dagen níets doen... dan lijkt me dat behoorlijk extreem. Biologisch gezien (uit de ogen van een leek ) kan het ook niet echt zo zijn dat de medicijnen even niet werken, aangezien je je lichaam in een regelmaat houdt door elke dag die pillen te slikken.

Ik zou toch eens naar de andere factoren kijken: slaap, eetgewoonten, hormonen, weer, etc. Zou het helpen om een symptomendagboekje bij te houden zodat je meer inzicht krijgt in hoe deze dingen je humeur beïnvloeden?

Ik slik trouwens Remeron in combinatie met Citalopram. Ben er erg tevreden over. De eerste dagen was ik moe maar dat is vanzelf weggetrokken. Ik eet nu wel weer normaal (dus veel) en kom rap aan. Nu ben ik tevreden over mijn figuur/gewicht, maar ik mag de komende tijd wel weer wat spieren in actie brengen voor ik verder blubber. Maar hey, ik ben gelukkig, de rest is bijzaak.
pi_71718213
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:52 schreef Green1 het volgende:
En ik heb wéér eens wat. Herkent iemand dit? Of weet iemand hoe dit verschijnsel heet ofzo?

Ik voel me dus enigszins duizelig. En het lijkt net alsof alles om me heen heel groot is, en ver weg. Alsof ik geen diepte kan zien ofzo. En als ik mijn muis van de computer beet pak lijkt hij wel enorm groot. Echt een heel erg vreemd gevoel.. ik gebruik wel medicijnen, setaline heet het geloof ik. Maar bij de bijwerkingen kan ik hier niets over vinden.

Dus, weet iemand hoe dit gevoel heet? Zodat ik er eens wat over op kan zoeken?
Hiervoor moet je echt bij een deskundige zijn want die weten véél meer dan ik, maar het eerste wat bij mij opkwam was derealisatie. Herken je daar wat in?
pi_71720305
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:42 schreef AncientSound het volgende:

[..]

Hiervoor moet je echt bij een deskundige zijn want die weten véél meer dan ik, maar het eerste wat bij mij opkwam was derealisatie. Herken je daar wat in?

Ik ben op het moment nog het een en ander erover aan het lezen... maar tijdens het zoeken kwam ik deze site tegen. Man man man.. daar word je toch acuut epileptisch van. Vanwege die kleuren en achtergrond en weet ik het allemaal. Ik kan er in ieder geval niet te lang naar kijken terwijl ik me zo voel.

Zo dat moest ik even kwijt.

Edit:

Ik heb nu een tijdje zitten zoeken, en wat mensen beschrijven komt me wel heel erg bekend voor ja. Het probleem is dat ik op het moment geen behandelaar heb.. dus ik zal, indien dit aanhoudt, maar eens langs de huisarts gaan.

Ik ben echt bang dat dit door die klote medicatie komt En het is nu natuurlijk weer precies weekend, waardoor ik morgen niet naar de huisarts kan
pi_71724777
derealisatie ken ik wel heb ik voor dat ik aan de medicatie begon last van gehad maar dat ervaar ik anders.
bij word dan alles wazig en is het alsof ik niet meer in mezelf ben. alsof ik mezelf niet meer aanstuur zeg maar. alsof de wereld niet meer echt is. ik krijg het dan allemaal niet meer mee alsof het echt is maar een film ofzo. heel apart gevoel.

gelukkig niet meer gehad sinds de medicatie
pi_71740517
ik heb eigenlijk de hele week al dat ik moe ben
smorgens mijn bed niet uit wil.
liefst gewoon thuis blijf en nergens heen wil gaan.
Ik ga wel naar de winkel maar als ik daar ben geen idee wat ik wil kopen of wat ik nodig heb.
Een lichtelijk depri gevoel vooral smorgens en savonds.
Heb niet het idee dat ik ergens van kan genieten.

maar ik heb geen afspraken meer met mijn psycholoog en ga pas 18 aug naar de deeltijd.
Miss dat ik het eens over mijn medicatie moet hebben met mijn HA.
Maar die wou de vorige verhoging eigenlijk al niet doen.
Omdat huisartsen normaal niet hoger gaan dan de helft van mijn dosering.

En ik heb mijn themazepam alweer op. terwijl ik er een maand mee hoor te doen of langer.
Maar 10 mg is gewoon te weinig en dan kan ik nog niet slapen.
dus pak ik er twee. en ik mag ze niet iedere dag pakken maar ik kan gewoon niet slapen anders.
blijf maar malen en piekeren en mijn dag overdenken.
pi_71755334
Mijn effexor is verhoogd zit nu op 225mg per dag HA ze wel meteen dat hij niet hoger ging en dat ik het in sept met de psychiater van de deeltijd moet bespreken.
pi_71756588
Heb me zojuist aangemeld op deze site.
was op zoek naar ervaringen van citalopram via google en kwam hierop uit.

Ik gebruik al 15 jaar ad's.
De afgelopen jaren was dat dus cipramil.
Ik zat op 60 mg per dag maar de depressies bleven er doorheen komen.
Daarnaast gebruik ik alprazolam tegen angsten en om te kunnen slapen.
Een half jaar terug ging het zo slecht dat ik bij een psych terecht kwam die me eigenlijk adviseerde naar de Gelderse Roos te gaan (GGZ) voor deeltijd behandeling.
Dat traject in gegaan maar ook weer snel uit want vind het een ongeorganiseerde toestand daar.

Enkele weken geleden weer naar de psychgeweest en toen het advies gekregen de cita af te bouwen om eens over te gaan op efexor.
Afbouwen ging erg snel, eerste week dus van 60 naar 40 mg, tweede week van 40 naar 20 en de week daarna begonnen met de efexor.
Dat werd dus een regelrecht drama, absoluut geen geschikt medicijn voor mij.
Afgelopen vrijdag had ik een spoedafspraak bij hem en nu hebben we besloten om maar eens helemaal te stoppen met de ad.
Nu dus 3 dagen niet meer gebruikt, alleen de alprazolam nog.
Maar jeee....wat voel ik me naar zeg!
Iedereen zegt ook eigenlijk dat het afbouwen veels te snel gegaan is, zeker gezien ik al zolang ad slik.
In de week dat ik op 20 mg zat ging het redelijk doed.

Ik ervaar nu dat mijn gevoelens heel snel opkomen, janken om niks, me irriteren om niks en geluiden lijken wel 10 keer harder binnen te komen )dezelfde klachten die aan een depressie bij mij vooraf gaan)
Wakker worden met knallende koppijn en misselijk.
Als ik nu zou weten dat dit maar van tijdelijke aard is okee, maar dit moet dus niet te lang duren.
Ik zit dus erg te twijfelen toch weer met 20 mg te beginnen, das al een hele verbetering nadat ik altijd op de 60 mg zat.

Herkennen jullie hier wat in, zijn er meerdere die zo snel hebben moeten afbouwen??
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen en wil ook niet om ieder wiswasje naar de huisarts gaan.
Vind ik sowieso lastig als je de stempel psychisch al hebt.

Groetjes Diane (das mijn echte naam, maar die bestond al, dus heb ik de naam van een van mijn honden maar gekozen )
pi_71757810
Noeka vind idd dat er erg snel is afgebouwt.

Hoelang heb je effexor genomen en waarom was het niet goed voor je waar had je last van?
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:36:46 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71759023
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef Noeka het volgende:
Heb me zojuist aangemeld op deze site.
was op zoek naar ervaringen van citalopram via google en kwam hierop uit.

Ik gebruik al 15 jaar ad's.
De afgelopen jaren was dat dus cipramil.
Ik zat op 60 mg per dag maar de depressies bleven er doorheen komen.
Daarnaast gebruik ik alprazolam tegen angsten en om te kunnen slapen.
Een half jaar terug ging het zo slecht dat ik bij een psych terecht kwam die me eigenlijk adviseerde naar de Gelderse Roos te gaan (GGZ) voor deeltijd behandeling.
Dat traject in gegaan maar ook weer snel uit want vind het een ongeorganiseerde toestand daar.

Enkele weken geleden weer naar de psychgeweest en toen het advies gekregen de cita af te bouwen om eens over te gaan op efexor.
Afbouwen ging erg snel, eerste week dus van 60 naar 40 mg, tweede week van 40 naar 20 en de week daarna begonnen met de efexor.
Dat werd dus een regelrecht drama, absoluut geen geschikt medicijn voor mij.
Afgelopen vrijdag had ik een spoedafspraak bij hem en nu hebben we besloten om maar eens helemaal te stoppen met de ad.
Nu dus 3 dagen niet meer gebruikt, alleen de alprazolam nog.
Maar jeee....wat voel ik me naar zeg!
Iedereen zegt ook eigenlijk dat het afbouwen veels te snel gegaan is, zeker gezien ik al zolang ad slik.
In de week dat ik op 20 mg zat ging het redelijk doed.

Ik ervaar nu dat mijn gevoelens heel snel opkomen, janken om niks, me irriteren om niks en geluiden lijken wel 10 keer harder binnen te komen )dezelfde klachten die aan een depressie bij mij vooraf gaan)
Wakker worden met knallende koppijn en misselijk.
Als ik nu zou weten dat dit maar van tijdelijke aard is okee, maar dit moet dus niet te lang duren.
Ik zit dus erg te twijfelen toch weer met 20 mg te beginnen, das al een hele verbetering nadat ik altijd op de 60 mg zat.

Herkennen jullie hier wat in, zijn er meerdere die zo snel hebben moeten afbouwen??
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen en wil ook niet om ieder wiswasje naar de huisarts gaan.
Vind ik sowieso lastig als je de stempel psychisch al hebt.

Groetjes Diane (das mijn echte naam, maar die bestond al, dus heb ik de naam van een van mijn honden maar gekozen )
Je had ook een psych toch met wie je de medicijnen besprak enzo? ik zo toch zo snel mogelijk daarmee een afspraak maken. desnoods telefonisch. Als het zo slecht gaat kan nooit goed zijn. Kan idd komen van het snelle afbouwen. het kan best zijn dat het weer snel over is, dus je zou kunnen overwegen nog een paar dagen door te zetten, maar of dat goed voor je is hangt er natuurlijk nogal vanaf hoe je je voelt. Je kan ook naar de psych gaan en met hem afspreken hoeveel dagen je dit nog probeert vol te houden en dan ook vast met hem bespreken wat je doet als je het niet meer volhoudt.
Sterkte iig. t klinkt niet al te fijn....
pi_71764891
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:56 schreef 2h2h het volgende:
Noeka vind idd dat er erg snel is afgebouwt.

Hoelang heb je effexor genomen en waarom was het niet goed voor je waar had je last van?
vind ik niet.

voor jou is dit blijkbaar te snel gegaan (of wellicht te traag, er zijn ook psychiaters die gelijk met het nieuwe middel starten).
de standaard is: 1 week halve dosis, week erop helemaal staken en het nieuwe middel opbouwen in laagnormale dosering. op indicatie kun je die 2 weken ook in elkaar schuiven.
nogmaals: dit geldt in het algemeen, niet voor individuele gevallen.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_71780949
pfff gister echt veel last van hoofdpijn gehad en duizelig en heel erg gespannen spieren.
Vooral mijn kaken waren echt gespannen. Heb ook erg slecht geslapen.
Bij de vorige verhogingen heb ik daar helemaal niet zo veel last van gehad als nu.
Alleen toen ik met de effexor begon.

Hoop dat het vandaag niet zo erg word.
pi_71844219
Ik heb heel erg dat ik sinds ik de medicatie heb verhoogd heel erg doorschiet in mijn emoties ook heb ik steeds een kwartier nadat ik de medicatie heb heb gepakt even een hele erge steek op mijn borstkast.

wat denken jullie zou ik doorgaan hoort het bij de bijwerkingen of toch terug naar 150 ?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:08:35 #236
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71846209
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:50 schreef 2h2h het volgende:
Ik heb heel erg dat ik sinds ik de medicatie heb verhoogd heel erg doorschiet in mijn emoties ook heb ik steeds een kwartier nadat ik de medicatie heb heb gepakt even een hele erge steek op mijn borstkast.

wat denken jullie zou ik doorgaan hoort het bij de bijwerkingen of toch terug naar 150 ?
is die steek op je borstkas niet iets dat komt omdat je je druk maakt over de meds? na een kwartier lijkt me wel snel en het lijkt me ook wel een raar iets. als je er nou vaker steken van zou hebben klinkt logischer dat het dan aan de meds ligt.
doorschieten in je emoties? wat dan? misschien is dat het wennen aan de hogere dosis? had je dat ook toen je ermee begon? kan natuurlijk zijn dat je lichaam nu weer net zo r eageert als toen je ermee startte. Dan zou het na een paar weken over moeten zijn. Als het echt niet uit te houden is dan zou ik de HA ff bellen. Of regel een psychiater voor je belandeling. die hebben er meer verstand van vind ik. (of je moet toevallig net een goeie HA hebben getroffen natuurlijk)
pi_71847937
nou de eerste x dat ik die steken had dacht ik nog helemaal niet dat het van de meds was. ik heb deze steken voorheen vaker gehad en dat was omdat ik verkeerd ademde maar dat heb ik al lang niet meer gehad. dus dacht nog oh dan moet ik even op mijn ademhaling letten.

maar de tweede en derde keer had ik zoiets van wel raar heb het al zolang niet meer gehad. dus ik had het erover met mijn moeder en die zei toen : Goh is dat niet sinds je meds omhoog zijn gegaan.

het doorschieten in mijn emoties had ik vooral voor dat ik met de meds begon.

en daar bedoel ik mee dat als ik vrolijk ben ook echt melig ben en gigantische lachbuien kan hebben maar als ik slechte zin heb ook niks me in de weg moet staan. Als er een teleurstelling is ik gigantische kan gaan zitten huilen.Maar ook dat ik bijna had uitgemaakt met me nieuwe vriendje omdat zijn ex over me is aant lullen en ik daar geen zin in heb.
Dus dacht ik goh als ik hem niet meer heb ben ik ook van het gezwets af omdat ik boos was.

Heb hem maar meteen verteld dat het niet aan hem lag maar dat ik even mezelf niet ben door de verhoging van de meds en dat begreep hij gelukkig wel.

maar normaal word het allemaal wat afgevlakt juist en niet erger.

maar denk wel dat dat een bijwerking is en weer over gaat.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:53:37 #238
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_72094179
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:08 schreef 2h2h het volgende:
nou de eerste x dat ik die steken had dacht ik nog helemaal niet dat het van de meds was. ik heb deze steken voorheen vaker gehad en dat was omdat ik verkeerd ademde maar dat heb ik al lang niet meer gehad. dus dacht nog oh dan moet ik even op mijn ademhaling letten.

maar de tweede en derde keer had ik zoiets van wel raar heb het al zolang niet meer gehad. dus ik had het erover met mijn moeder en die zei toen : Goh is dat niet sinds je meds omhoog zijn gegaan.

het doorschieten in mijn emoties had ik vooral voor dat ik met de meds begon.

en daar bedoel ik mee dat als ik vrolijk ben ook echt melig ben en gigantische lachbuien kan hebben maar als ik slechte zin heb ook niks me in de weg moet staan. Als er een teleurstelling is ik gigantische kan gaan zitten huilen.Maar ook dat ik bijna had uitgemaakt met me nieuwe vriendje omdat zijn ex over me is aant lullen en ik daar geen zin in heb.
Dus dacht ik goh als ik hem niet meer heb ben ik ook van het gezwets af omdat ik boos was.

Heb hem maar meteen verteld dat het niet aan hem lag maar dat ik even mezelf niet ben door de verhoging van de meds en dat begreep hij gelukkig wel.

maar normaal word het allemaal wat afgevlakt juist en niet erger.

maar denk wel dat dat een bijwerking is en weer over gaat.
hoe gaat het nu dan?
pi_72096649
Dinsdag weer een afspraak met mijn psycholoog. Dan hoor ik of ik aan de AD moet.
Iemand nog tips?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_72098138
mumeli het gaat weer een stuk beter moet ik zeggen. ik heb wel bijna iedere dag hoofdpijn helaas.

maar de steken zijn weg gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')