Nee wapens schijnen nogal zwaar verboden te zijn daar. Ik zie ze wel stenen gooien naar elkaar. Zowel de demonstranten als de oproerpolitiequote:Op zondag 21 juni 2009 16:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met particulier wapenbezit in Iran? Heeft het volk iets om mee te vechten?
Laten we het maar niet hebben over al die manische politici die die permanent bezopen Dalai Lama wilden ontmoeten.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:32 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Het is gewoon een blunder van de bovenste plank dat de andere partijen hier niet over begonnen zijn
er werd me eerder verteld dat het nogal moeilijk was om als particulier daar aan wapens te komen. Gelukkig hebben ze daar niet van die trigger-happy figuren die perse naar een schietvereniging willen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met particulier wapenbezit in Iran? Heeft het volk iets om mee te vechten?
]quote:Op zondag 21 juni 2009 16:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Lafbekken? Leg eens uit? Wie heeft Ahmadinejad gedeporteerd? Welke rassen roeit ie uit? Welke landen is ie binnengevallen?
Ik ben benieuwd naar jouw argumenten om Ahmadinejad met Hitler of een ander Nazi-lid te kunnen vergelijken. En vermeende anti-semitische uitspraken is natuurlijk niet genoeg, want dan past heel het Midden-Oosten in zo'n uniformpje.
Hoezo gelukkig? Dat zou de revolutie een aanzienlijk hogere kans van slagen geven...quote:Op zondag 21 juni 2009 16:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
er werd me eerder verteld dat het nogal moeilijk was om als particulier daar aan wapens te komen. Gelukkig hebben ze daar niet van die trigger-happy figuren die perse naar een schietvereniging willen.
Met bovengemiddelde belangstelling? Obsessieve belangstelling. De markt is aan China verzegd middels recente stevige handelscontracten. Die afzet heeft China elementair nodig om te kunnen blijven expanderen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat Chinese machthebbers de Iran situatie ook met bovengemiddelde belangstelling volgen, want zij kunnen in de toekomst iets gelijks mee gaan maken.
Onwaarschijnlijk. De kracht die de demonstranten hebben, of hadden in ieder geval, was dat het vreedzame, geweldloze mensen waren die gehoord wilden worden. Een man met een geweer is iemand om neer te slaan. Een militair of een politieagent zal zich ferm en hard verdedigen tegen opstandelingen met wapens, maar het is juist de bedoeling dat ze zich achter de bevolking scharen. Zo deed men dat ook in '79.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoezo gelukkig? Dat zou de revolutie een aanzienlijk hogere kans van slagen geven...
quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoezo gelukkig? Dat zou de revolutie een aanzienlijk hogere kans van slagen geven...
Volslagen irrelevente vraag natuurlijk. Dat jij die vergelijking niet zou maken en niet gepast vindt is natuurlijk geen reden om in te grijpen. De politie is er niet om te beoordelen of vergelijkingen misplaatst zijn of niet.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:32 schreef Chooselife het volgende:
Lafbekken? Leg eens uit? Wie heeft Ahmadinejad gedeporteerd? Welke rassen roeit ie uit? Welke landen is ie binnengevallen?
Ik ben benieuwd naar jouw argumenten om Ahmadinejad met Hitler of een ander Nazi-lid te kunnen vergelijken.
Ook waar, maar je gaf zelf al aan dat je de kans groot acht op een harde crackdown. Met stenen verdedig je je daar niet tegen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. De kracht die de demonstranten hebben, of hadden in ieder geval, was dat het vreedzame, geweldloze mensen waren die gehoord wilden worden. Een man met een geweer is iemand om neer te slaan. Een militair of een politieagent zal zich ferm en hard verdedigen tegen opstandelingen met wapens, maar het is juist de bedoeling dat ze zich achter de bevolking scharen. Zo deed men dat ook in '79.
Dan zou het echt een burgeroorlog worden en dan kun je er donder op zeggen dat clubs als Hezbollah en Hamas zich er mee gaam bemoeien.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om of hij een nazi is ofniet, het gaat om de vrijheid van meningsuiting dat we hebben in NL.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Prachtig antwoord. Ik begrijp dat ik je hiermee de mond gesnoerd heb?
Onzin? Niet mee eens, NL word ook geregeerd door regenten. Maar natuurlijk is dat ok want we hebben het toch goedquote:Op zondag 21 juni 2009 16:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Onzin, daar hebben wij het veel en veel te goed voor.
De kans dat de bevolking zich gewapenderwijs van de huidige machthebbers ontdoen is nul.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ook waar, maar je gaf zelf al aan dat je de kans groot acht op een harde crackdown. Met stenen verdedig je je daar niet tegen.
Mijn ervaring is dat Chinezen nogal graag protesteren en in opstand komen om kleine dingen. Echter is de volgende dag daar niets meer van te zien en is het alsof het nooit gebeurd is.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:37 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Met bovengemiddelde belangstelling? Obsessieve belangstelling. De markt is aan China verzegd middels recente stevige handelscontracten. Die afzet heeft China elementair nodig om te kunnen blijven expanderen.
Nee, China zit op slot. Komt (het komende decennium) geen revolutie. Bovendien leent de volksaard zich daar niet voor en gaat het ze ronduit goed. Nuance; schat-ik-zo-in.
De politie is er wel om "aanzetting tot haat" tegen te gaan en uit hoofde daarvan is die afbeelding niet toegestaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volslagen irrelevente vraag natuurlijk. Dat jij die vergelijking niet zou maken en niet gepast vindt is natuurlijk geen reden om in te grijpen. De politie is er niet om te beoordelen of vergelijkingen misplaatst zijn of niet.
Ja dat is ok, je denkt toch niet serieus dat mensen een revolutie en alles wat daabij komt kijken gaan riskeren als de kans groot is dat ze er persoonlijk en als groep alleen maar op achteruit zullen gaan? Zeker niet om truttige bezwaren tegen de overheid.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onzin? Niet mee eens, NL word ook geregeerd door regenten. Maar natuurlijk is dat ok want we hebben het toch goed
Precies. Dat zijn niet de benodigde ingredienten voor een aankomende volksopstand of revolutie. Verre van, zelfs.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Chinezen nogal graag protesteren en in opstand komen om kleine dingen. Echter is de volgende dag daar niets meer van te zien en is het alsof het nooit gebeurd is.
Verder denk ik inderdaad dat de gemiddelde Chinees het te goed heeft om massaal in opstand te komen tegen de nationale overheid. De meeste Chinezen zijn er iig niet op achteruit gegaan de laatste decennia.
Dat weet ik niet, maar hoe weet jij dat dan zo zeker? CNN zoekt nog wat Iran-pundits volgens mij.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
De kans dat de bevolking zich gewapenderwijs van de huidige machthebbers ontdoen is nul.
Dat fluistert Khomeini mij in.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar hoe weet jij dat dan zo zeker?
Dat is ook waar, maar dan moeten ze wel de langste adem hebben. Misschien gooien de machthebbers alle pretentie overboord binnenkort en dan zijn ze misschien al hun geloofwaardigheid kwijt, maar voor het volk wordt het dan alleen maar slechter.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:40 schreef Py het volgende:
[..]
Dan zou het echt een burgeroorlog worden en dan kun je er donder op zeggen dat clubs als Hezbollah en Hamas zich er mee gaam bemoeien.
Ik vind dit veel krachtiger. Grote mensenmassa's die gewoon vreedzaam demonstreren. Laat het regime de fouten maar maken. Met elke actie verzwakken ze zichzelf.
Dan moeten de machthebbers wel de middelen hebben. Hier helpen zo'n beetje alleen nog massavernietingingswapens tegen. Met iets anders krijgen ze de controle niet meer terug denk ik (hoop ik)quote:Op zondag 21 juni 2009 16:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is ook waar, maar dan moeten ze wel de langste adem hebben. Misschien gooien de machthebbers alle pretentie overboord binnenkort en dan zijn ze misschien al hun geloofwaardigheid kwijt, maar voor het volk wordt het dan alleen maar slechter.
Het si te hopen dat de Iraanse Staats TV daar geen beelden van heeft, dat zou de positie van A'jad alleen maar versterkenquote:Op zondag 21 juni 2009 16:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Prachtig antwoord. Ik begrijp dat ik je hiermee de mond gesnoerd heb?
Dat vind ik dus heel moeilijk in te schatten. Er is geen duidelijk beeld te vormen van de schaal van de protesten, de intensiteit, de reactie. Het zijn allemaal vage filmpjes en tegenstrijdige berichten.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:53 schreef Py het volgende:
[..]
Dan moeten de machthebbers wel de middelen hebben. Hier helpen zo'n beetje alleen nog massavernietingingswapens tegen. Met iets anders krijgen ze de controle niet meer terug denk ik (hoop ik)
Dat is het ook, "boehoe, ik vind onze leiders regenten". Ga huilen en kom terug als je echt wat te miepen hebt.quote:
Waarom huiveren? Het is noch verbazend, noch schokkend, plus het is een in elkaar geflanst filmpje met dramatische muziek eronder op YouTubequote:
Klopt. Daarom zit ik het ook zo intensief te volgen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:56 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vind ik dus heel moeilijk in te schatten. Er is geen duidelijk beeld te vormen van de schaal van de protesten, de intensiteit, de reactie. Het zijn allemaal vage filmpjes en tegenstrijdige berichten.
Ik vind dit niet schokkend, want zo werkt de politiek. Maar als Iran een westers land een steek onder de gordel kan geven zullen ze het ook doen.quote:
Onzin, dat gaat daar helemaal niet over. Hooguit is het belediging van een bevriend staatshoofd, maar of het daarmee mag is op meerdere punten uiterst dubieus.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:43 schreef Chooselife het volgende:
De politie is er wel om "aanzetting tot haat" tegen te gaan en uit hoofde daarvan is die afbeelding niet toegestaan.
Ik denk dat je in de war bent met lambiekje.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:05 schreef ASroma het volgende:
het ware gezicht van JohnDope![]()
en hier maar de stoere jongen uithangen
http://www.liveleak.com/view?i=427_1245567272
Huiveren is ironisch bedoeld.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waarom huiveren? Het is noch verbazend, noch schokkend, plus het is een in elkaar geflanst filmpje met dramatische muziek eronder op YouTube
Jullie zijn praktisch hetzelfde persoon. Laagopgeleide zolderbewoners bang voor de grote boze buitenwereld met een grote bek over vanalles maar kennis over niets.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war bent met lambiekje.
quote:Op zondag 21 juni 2009 17:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jullie zijn praktisch hetzelfde persoon. Laagopgeleide zolderbewoners bang voor de grote boze buitenwereld met een grote bek over vanalles maar kennis over niets.
quote:Op zondag 21 juni 2009 17:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jullie zijn praktisch hetzelfde persoon. Laagopgeleide zolderbewoners bang voor de grote boze buitenwereld met een grote bek over vanalles maar kennis over niets.
rest van het artikel: http://edition.cnn.com/20(...).election/index.htmlquote:TEHRAN, Iran (CNN) -- The public rift among Iranian leaders widened Sunday when the country's foreign minister disputed allegations of ballot irregularities even as the parliamentary speaker implied that the election authority had sided with one candidate.
Demonstrators are sprayed with a water hose Saturday by Iranian security forces.
1 of 2 more photos » "Although the Guardian Council is made up of religious individuals, I wish certain members would not side with a certain presidential candidate," Iran's influential parliamentary speaker, Ali Larijani, told the Islamic Republic of Iran Broadcasting without naming whom he meant.
What ever.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Eerst een heel verhaal typen en dan weghalen? Pauperquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |