Op twitter stond dat de staatstv al klaar stond voor de bom ontplofte.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen dode, behalve de dader, geen schade? Het is gewoon bullshit.
Nee, kom eens buiten.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waarschijnlijk roepen ze in Iran en China e.d. hetzelfde over ons.
Zoiets moet je ook door de CIA laten doenquote:Op zondag 21 juni 2009 16:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat komt gewoon omdat het allemaal is ''opgeblazen'' (letterlijk en figuurlijk) door de Iraanse regering.
Ik hoorde laatst van een Chinees dat bijvoorbeeld CNN met een x-aantal minuten vertraging wordt uitgezonden.quote:
Doe maar gerust in een ander topic.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van een Chinees dat bijvoorbeeld CNN met een x-aantal minuten vertraging wordt uitgezonden.
Ik spreek hem binnenkort weer dan zal ik hem wel vragen wat voor censuur we hier nog meer in het westen op de media hebben...
Ik kom hier nog even op terug.![]()
en bovendien hebben de opgeleidde chinezen heel geen zin in opstand, het is goed vertoeven in Shanghai en Beijing voor de midden en upper class. Toch kan misschien de grote sociale verschillen in de toekomst ooit voor "problemen" zorgen, maar het is vrij onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. En bovendien heeft China niet de vrijheid en moderniteit gekend die de Iraniers voor 1979 wel hadden.
Integendeel denk ik (heb 1 jaar in China gewoond). China is ook een stuk minder gesloten voor de buitenwereld tegenwoordig. Maar de overheid censureert routinematig het nieuws, vooral waar het demonstraties betreft (die de laatste jaren explosief toenemen). Grote economische tegenstellingen kunnen tot onrust leiden. Niet voor niets heeft China tijdens de huidige economische crisis het meest agressieve economische stimuleringsplan ter wereld doorgevoerd. ($580 miljard, want ongekend is in relatie tot de grootte van het GDP).quote:Op zondag 21 juni 2009 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De mate van hersenspoeling in China is net een tikkeltje hoger denk ik. Althans, zo komt het op mij over.
Bij de islamitische revolutie schijnt de bemoeienis van de bazaarhandelaren van grote invloed te zijn geweest.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bovendien ongewenst. Waarom zou je zo'n groot deel van de bevolking monddood willen maken?
[..]
Maar grote organisaties (zoals vervoer) bestaan natuurlijk uit een mix van mensen met verschillende overtuigingen. Het wordt dan dus moeilijk om die hele organisatie plat te leggen. En zelfstandigen (winkeliers, taxichauffeurs, etc) benadelen zichzelf als ze gaan staken, want dan geen inkomen.
Touchéquote:Op zondag 21 juni 2009 15:18 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
ik verwacht er ook niks van, maar het is wel opvallend stil uit Den Haag, omdat ze weten dat 'Where is my vote' ook voor ons opgaat
China en Iran zijn niet te vergelijken. Niet qua volk(-saard) en niet qua regime.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:17 schreef ASroma het volgende:
[..]
en bovendien hebben de opgeleidde chinezen heel geen zin in opstand, het is goed vertoeven in Shanghai en Beijing voor de midden en upper class. Toch kan misschien de grote sociale verschillen in de toekomst ooit voor "problemen" zorgen, maar het is vrij onwaarschijnlijk.
Het probleem zit ook niet bij de rijke Shanghainezen maar bij de arme paupers in het binnenland. En die zijn met véél meer....quote:Op zondag 21 juni 2009 16:17 schreef ASroma het volgende:
[..]
en bovendien hebben de opgeleidde chinezen heel geen zin in opstand, het is goed vertoeven in Shanghai en Beijing voor de midden en upper class. Toch kan misschien de grote sociale verschillen in de toekomst ooit voor "problemen" zorgen, maar het is vrij onwaarschijnlijk.
Maar toen had je dus iedereen tegen de Shah...quote:Op zondag 21 juni 2009 16:17 schreef Py het volgende:
[..]
Bij de islamitische revolutie schijnt de bemoeienis van de bazaarhandelaren van grote invloed te zijn geweest.
Ik begreep ook dat vooral gehoopt wordt dat de olie- en gasindustrie gaat staken.
Onzin, daar hebben wij het veel en veel te goed voor.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Touché![]()
Ik vind dat mij in NL ook maar eens voor een revolutie moeten zorgen
Een soort van burgeroorlog dus... Remember Bosnia?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar toen had je dus iedereen tegen de Shah...
Nu heb je ook een grote bevolkingsgroep die gewoon wel Ahmedinejad steunt.
Wat een dorpsgek die Geert. Zou die de term macro-economie, handelsbelangen, of lange-termijn-politiek wel eens tegengekomen zijn?quote:Op zondag 21 juni 2009 15:17 schreef Timmehhh het volgende:
Wilders eist spoeddebat: Verbreek relaties met Iran
[..]
Toen had je eerst de islamitische studenten die begonnen met de protesten uit onvrede over de behandeling van de gebande Khomeini. Toen die opstanden hard uit elkaar werden geslagen door de Shah en er doden vielen, veranderden de protesten in rouwmarsen. Steeds meer mensen sloten zich daarbij aan uit algemene onvrede. De martelaarstatus heeft een bijzondere plek in het sjiisme. Op een gegeven moment was de positie van de Shah onhoudbaar geworden.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar toen had je dus iedereen tegen de Shah...
Nu heb je ook een grote bevolkingsgroep die gewoon wel Ahmedinejad steunt.
Met China wegen die belangen zwaar, maar met Iran?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:27 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat een dorpsgek die Geert. Zou die de term macro-economie, handelsbelangen, of lange-termijn-politiek wel eens tegengekomen zijn?
Ik vind dit echt dom, hol, kinderpopulisme.
Dat denk ik wel. De markt moet open voor de VS en gesloten worden voor China en Rusland. Ze hebben alleen een handpop nodig die ze door de poorten laat, dit onder het mom van een "democratisch leider".quote:Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Yep hoop ik ook, ik snap ook wel dat Mousavi geen frisse vent is, maar ik geloof niet dat men een nieuw facistisch regime zou toelaten als het huidige valt.
China en Rusland bepalen ons Iran-beleid.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:28 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Met China wegen die belangen zwaar, maar met Iran?
Het is gewoon een blunder van de bovenste plank dat de andere partijen hier niet over begonnen zijnquote:Op zondag 21 juni 2009 16:27 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat een dorpsgek die Geert. Zou die de term macro-economie, handelsbelangen, of lange-termijn-politiek wel eens tegengekomen zijn?
Ik vind dit echt dom, hol, kinderpopulisme.
Lafbekken? Leg eens uit? Wie heeft Ahmadinejad gedeporteerd? Welke rassen roeit ie uit? Welke landen is ie binnengevallen?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:30 schreef RechtseRukker het volgende:
Iraniërs demonstreren in Den Haag
AMSTERDAM - Bij het Vredespaleis in Den Haag hebben zondag ruim honderd Iraniërs gedemonstreerd tegen het optreden van het Iraanse regime de afgelopen week in Teheran.
Volgens de Haagse politie is het protest in een rustige sfeer verlopen. Wel werd in overleg met de organisatie een poster waarop de president Mahmoud Ahmadinejad was afgebeeld in een nazi-uniform, verwijderd.
Typisch de NL politie, de lafbekken,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |