Maak jezelf dan ook groenquote:
revolutie revolutiequote:
Het begint een beetje op Idols te lijkenquote:
Ja hequote:Op zondag 21 juni 2009 14:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het begint een beetje op Idols te lijken
Wat noem je het dan?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:48 schreef ASroma het volgende:
[..]
revolutie revolutielees je eens in, in het iraanse systeem, alstublieft
![]()
onwetende westerse hippy mensen die ver van bed-shows steunen, zie bijvoorbeeld tibet
Nee ik bedoel al die fanboys die allemaal een kant kiezen in deze ver van hun bed show.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja heHoop mensen die graag voor de camera hun kunstje doen, inclusief dodelijk afloop.
Zie je avater.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik bedoel al die fanboys die allemaal een kant kiezen in deze ver van hun bed show.
Interessant.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:44 schreef Tourniquet het volgende:
Een twitteraar vraagt aan Maxime Verhagen: "Er zijn geruchten dat de Nederlandse en EU ambassades in Teheran gewonde demonstranten opvangen. Is dit waar?"
Antwoord van de minister: "Ik deel je zorgen over gewonden, maar er heeft zich niemand gemeld bij onze ambassade die voor medische opvang ook niet is toegerust"
http://twitter.com/MaximeVerhagen/status/2264961014
quote:Op zondag 21 juni 2009 14:53 schreef Zith het volgende:
Mensen, als je geen trollen wilt hebben die je hele topic vervuilen (zoals vorige), dan moet je er gewoon niet op reageren, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
-Dont feed the trolls.
Oke, my badquote:Op zondag 21 juni 2009 14:53 schreef Zith het volgende:
Mensen, als je geen trollen wilt hebben die je hele topic vervuilen (zoals vorige), dan moet je er gewoon niet op reageren, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
-Dont feed the trolls.
Al Jazeera rapporteerde dat ook.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Iraanse staatsomroep Press TV meldt dat de overheid familieleden van de familie van Rafsanjani hebben gearresteerd.
Waaronder zijn dochter.
Hou toch op man. Je zat zelf met de popcorn klaar toen de VS Irak binnen viel.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik bedoel al die fanboys die allemaal een kant kiezen in deze ver van hun bed show.
De Assembly of Experts ja...quote:Op zondag 21 juni 2009 14:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Al Jazeera rapporteerde dat ook.
Dat is serieuze shit, want Rafsanjani is een belangrijk man. Hij is dacht ik voorzitter van de raad die Khamenei controleert en af kan zetten.
Ik snap niet waarom je als mod niet gewoon de edit dan wel delete knop gebruikt in dit soort topics biuj reacties die puur bedoeld zijn om reacties te ontlokken.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hou toch op man. Je zat zelf met de popcorn klaar toen de VS Irak binnen viel.
for his own safety...quote:Op zondag 21 juni 2009 14:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Al Jazeera rapporteerde dat ook.
Dat is serieuze shit, want Rafsanjani is een belangrijk man. Hij is dacht ik voorzitter van de raad die Khamenei controleert en af kan zetten.
Laten we eerlijk zijn, dat was toch ook een groot entertainment circus toen, er waren zowat meer camera's dan wapens daar.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hou toch op man. Je zat zelf met de popcorn klaar toen de VS Irak binnen viel.
Ik hoop het, maar het lijkt wel op een ander filmpje van wat dagen geleden.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:42 schreef Ludacriss het volgende:
Tvp en dit schijnt een demonstratie van vandaag te zijn:
http://shooresh1917.blogs(...)is-better-world.html
Twitterbericht van Persiankiwi:quote:Op zondag 21 juni 2009 14:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ergens op pagina 6 van het vorige deel vermeldde iemand dat Iran de controle over het leger aan het kwijtraken zou zijn.
Hoe zit dat?
quote:There are rumours that Gov is losing control of army - #Iranelection
ongeveer 1 uur ago from web
Ja natuurlijk zeggen ze dat.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:59 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
for his own safety...
werd erbij gezegd
Wie is Persiankiwi dan preciesquote:
quote:Op zondag 21 juni 2009 15:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar het lijkt wel op een ander filmpje van wat dagen geleden.
quote:CNN just confirmed. This video is from today.
http://twitter.com/jimsciuttoabcquote:#iranelection Rafsanjani's daughter and other relatives arrested, govt turning screws on Mousavi's chief political and financial backer9 minuten ago from mobile web
http://twitter.com/iranriggedelectquote:Rafsanjani detainees confirmed. Faezeh is one of them. They will be held until clashes are over (via @iranbaan) #iranelection18 minuten ago from web
Helemaal mee eens, trolls kun je alleen bestrijden door ze volledig te negeren.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:53 schreef Zith het volgende:
-Dont feed the trolls.
Het lijkt me dat de machtsstrijd zich achter de schermen nu dus ook verhardt.quote:Faezeh Rafsanjani en vier familieleden die bij de oppositiebetoging waren, zijn opgepakt ,,om hun veiligheid te beschermen tegen terroristische daden van relschoppers'', aldus Fars. Ze werden naar een militaire basis gebracht tot de onlusten over waren en zouden weer op vrije voeten zijn.
(ANP)
Van een BBC correspondent ter plekkequote:Jeremy Bowen, BBC News, Tehran
There seems to be an expectation based on things that we're hearing here that there will be more demonstrations later on today, and that means that perhaps the pattern of yesterday might be repeated.
I think that what's important is that there's a split at the top of the country, that both sets of leaders on either side are digging in their heels, and that's then mirrored by the split on the streets between those people who really think the election was a fraud and people who don't.
That suggests there's a serious fracture that's happened which means this isn't going to go away. They're not going to kiss and make up in the near term.
Na dat slappe gedoe met China zal het wel bij woorden blijven.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:09 schreef RechtseRukker het volgende:
Wilders eist spoeddebat: Verbreek relaties met Iran
zondag 21 juni 2009 14:38
De PVV wil dat minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) maatregelen neemt tegen Iran verband met het escalerende geweld in dat land. De partij van Geert Wilders heeft een spoeddebat aangevraagd.
http://www.elsevier.nl/we(...)elaties-met-Iran.htm
Ik ben geen vriend van Wilders, maar hier heeft hij wel de 'nase vorn'
Ik had Verhagen en Vd Ham ook al getwitterd dat ze de ambassadeur NL uit moeten zetten.
Helaas ben ik door Verhagen geblokt
Twitter is voor internetarcheologen. Zelfs Verhagen gebruikt het.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:09 schreef RechtseRukker het volgende:
Ik had Verhagen en Vd Ham ook al getwitterd dat ze de ambassadeur NL uit moeten zetten.
Wildersquote:Op zondag 21 juni 2009 15:09 schreef RechtseRukker het volgende:
De PVV wil dat minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) maatregelen neemt tegen Iran verband met het escalerende geweld in dat land. De partij van Geert Wilders heeft een spoeddebat aangevraagd.
Zie je die gast is lekker de boel aan het op fokken met zijn.quote:
Er wordt ook weer lekker ouderwets gefotosjopt in de media.quote:There seems to be an expectation based on things that we're hearing here that there will be more demonstrations later on today, and that means that perhaps the pattern of yesterday might be repeated.
quote:zondag 21 juni 2009 14:38
De PVV wil dat minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) maatregelen neemt tegen Iran verband met het escalerende geweld in dat land. De partij van Geert Wilders heeft een spoeddebat in de Tweede Kamer aangevraagd.
Dat meldt Wilders aan elsevier.nl.
Khamenei-regime
Inzet van het debat is het verbreken van de relaties met Iran, het terugroepen van de Nederlandse ambassadeur in Teheran en het uitwijzen van de Iraanse ambassadeur uit Nederland, aldus de PVV.
'Dit moet gebeuren zolang het geweld van Khamenei-regime voortduurt en zolang de politieke gevangenen niet zijn vrijgelaten,' zegt Wilders, die zich heeft laten inspireren door een blog van Afshin Ellian vandaag.
Verbreken
Ellian, blogger bij elsevier.nl, roept in zijn weblog op tot dezelfde maatregelen. Ellian, een gevluchte Iraniër, wil dat er een spoeddebat komt.
'U moet de politici op wie u hebt gestemd - of wenst te gaan stemmen - bellen, mailen en schrijven. De Tweede Kamer moet een spoeddebat houden over Iran. De volksvertegenwoordigers moeten in een motie aan de regering vragen om, zolang dit brute geweld aanhoudt, alle betrekking met Iran te verbreken,' aldus Ellian.
Gisteren zijn bij de protesten tegen het regime doden gevallen. Hoeveel is niet exact bekend. De Amerikaanse zender CNN meldt dat het om zeker negentien doden gaat. Op internet circuleren filmpjes van executies (zeer schokkende beelden).
Door Robin van der Kloor
Nederland gaat een spoeddebat houden over Iranquote:Op zondag 21 juni 2009 15:17 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Alles wat westerse landen op dit moment doen wat kan worden uitgelegd als 'inmenging' werkt alleen maar nadelig voor de demonstranten. Niet doen dus.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:09 schreef RechtseRukker het volgende:
ik verwacht er ook niks van, maar het is wel opvallend stil uit Den Haag, omdat ze weten dat 'Where is my vote' ook voor ons opgaatquote:Op zondag 21 juni 2009 15:11 schreef Colnago het volgende:
[..]
Na dat slappe gedoe met China zal het wel bij woorden blijven.
Die foto is genomen bij een pro-Ahmadinejad demonstratie. De foto is ook dan ook door de Iraanse regering gefotoshopped.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zie je die gast is lekker de boel aan het op fokken met zijn.
[..]
Er wordt ook weer lekker ouderwets gefotosjopt in de media.
[ afbeelding ]
"See the circles showing where crowd images have been copied and repeated to add volume to the crowd that did not truly exist."
Op dit soort momenten onderscheiden de nieuws-amateurs zich van de nieuws professionals.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:19 schreef Meneer_Aart het volgende:
Om terug te komen op de belabberde NOS-berichtgeving: op www.nos.nl doen ze het gek genoeg wel goed. http://www.nos.nl/nosjour(...)9_iran_internet.html
Wel jammer dat de laatste post van gisteravond kwart voor 10 is, blijkbaar is er op zondag geen nieuws.
Vraag me af hoe de democratische én islamitische protesten in Iran in Wilders' monolitische beeld van de islam passen.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:17 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Voorzichtig handelen, inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles wat westerse landen op dit moment doen wat kan worden uitgelegd als 'inmenging' werkt alleen maar nadelig voor de demonstranten. Niet doen dus.
Inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Die foto is genomen bij een pro-Ahmadinejad demonstratie. De foto is ook dan ook door de Iraanse regering gefotoshopped.
Ik kan niet zomaar jouw post wijzigen, dat moet een mod doenquote:Op zondag 21 juni 2009 15:24 schreef .txt het volgende:
[..]
tvp
je kan gewoon mijn op "wijzigen" en dan de boel copy+pasten als je wilt
ik bedoel quotenquote:Op zondag 21 juni 2009 15:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik kan niet zomaar jouw post wijzigen, dat moet een mod doen
Ja ja en nu geeft ie ineens wel om de moslims in Iran? Vind het maar een verbazend, zelfs ongeloofwaardig, en op niet slim op dit moment. Inmenging is nu namelijk onhandig en zal alleen maar averechts werken.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:17 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Een spoeddebat over Iran is natuurlijk geen inmengingen, dat is een verkapte vorm van chillen in de politiek, want het gaat natuurlijk nergens over.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:29 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Ja ja en nu geeft ie ineens wel om de moslims in Iran? Vind het maar een verbazend, zelfs ongeloofwaardig, en op niet slim op dit moment. Inmenging is nu namelijk onhandig en zal alleen maar averechts werken.
Het Westen wordt nu ook inmenging verweten. Als je de goede beelden erbij maakt dat die vent letterlijk verjaagd wordt dan zal de overheid van Iran dat nieuws alleen maar proberen te verzwijgenquote:
Sja, een tijdje geleden wilde hij ze nog afslachten:quote:Op zondag 21 juni 2009 15:29 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Ja ja en nu geeft ie ineens wel om de moslims in Iran? Vind het maar een verbazend, zelfs ongeloofwaardig, en op niet slim op dit moment. Inmenging is nu namelijk onhandig en zal alleen maar averechts werken.
Klopt, het werk contraproductief.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles wat westerse landen op dit moment doen wat kan worden uitgelegd als 'inmenging' werkt alleen maar nadelig voor de demonstranten. Niet doen dus.
Laat dan filmpjes van diezelfde Wilders zien waar hij zegt dat de moslims het gevaar van de wereld zijn, en dat iran genuked/aangevallen zou moeten worden - en iedereen schaart zich weer achter de regering om hetland te beschermen, niet doen dus.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:31 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Het Westen wordt nu ook inmenging verweten. Als je de goede beelden erbij maakt dat die vent letterlijk verjaagd wordt dan zal de overheid van Iran dat nieuws alleen maar proberen te verzwijgen
quote:Op zondag 21 juni 2009 15:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sja, een tijdje geleden wilde hij ze nog afslachten:
[ afbeelding ]
Demonstranten zijn in deze fase gewoon op geen enkele manier geholpen met morele (of andere) steun uit het westen. Je geeft de machthebbers echter wel een nieuwe stok om mee te slaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:31 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Het Westen wordt nu ook inmenging verweten. Als je de goede beelden erbij maakt dat die vent letterlijk verjaagd wordt dan zal de overheid van Iran dat nieuws alleen maar proberen te verzwijgen
Voor hetzelfde geldt was die Nada per ongeluk neergeschoten door een mededemonstrant ?quote:Bah, met die Neda video hoop ik echt dat het de revolutie kracht bij zet. Mits er ook wat goeds uit die revolutie komt natuurlijk.
Alleen de media kunnen presidenten maken of breken.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Ondanks al die verschillende bronnen vind ik het moeilijk om echt een neutraal beeld te krijgen van wat er speelt. Ik snap het scepticisme van bijvoorbeeld Northernstar ook wel, maar ik denk echt niet dat Ahmedinejad een aardige vent is die de media tegen zich heeft.
Yep hoop ik ook, ik snap ook wel dat Mousavi geen frisse vent is, maar ik geloof niet dat men een nieuw facistisch regime zou toelaten als het huidige valt.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Bah, met die Nada video hoop ik echt dat het de revolutie kracht bij zet. Mits er ook wat goeds uit die revolutie komt natuurlijk.
quote:millions on the street, everywhere, tehran millions, esfahan millions, sanandaj millions, shiraz millions, OMG, it's really happening, khamenei has left Iran,. It's realy happening people, people are cheering and chanting very loud. OMG! We want to thank all Fok!kers! You fokt yourselfs for us to the top.
3 minuten ago from web
~Persianvodka
Na de autoritaire sjah kwam de autoritaite ayatollah. Maar inderdaad...quote:Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Yep hoop ik ook, ik snap ook wel dat Mousavi geen frisse vent is, maar ik geloof niet dat men een nieuw facistisch regime zou toelaten als het huidige valt.
Stakingen zijn goed inderdaad, al lijkt het me problematisch om dat op grote schaal te laten lukken. Ahmedinejad heeft ook veel steun, ook al is het misschien niet de 67% die hij zogenaamd heeft gekregen aan stemmen. Stel dat maar 30% van de bevolking hem zou steunen, dan is dat nog steeds een heel groot deel van de bevolking.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:32 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik een erg goed teken vind is dat er nu gesproken wordt over stakingen. Dit is een erg sterk en geweldsloos signaal naar de machthebbers toe. Ik hoop dat het waar is en ook van de grond komt.
De Iraanse bevolking vertoeft zich toch niet in en rondom kerncentrales, of wel dan?quote:Op zondag 21 juni 2009 15:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sja, een tijdje geleden wilde hij ze nog afslachten:
[ afbeelding ]
Ook weer zo'n lekker duidelijk filmpje.quote:
En wat is de uiteindelijke consequentie van "precisieaanvallen"? Meer aanvallen, aanvallen op leger, op politie, op de regering. Op gebouwen in bevolkt gebied. In en om kerncentrales werken trouwens ook gewone mensen, natuurlijk. De uiteindelijk consequentie van Geert Wilders' ideeën is oorlog en slachting. Net als zijn Amerikaanse mede-extremisten kan hem de Iraanse bevolking gestolen worden.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:46 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
De Iraanse bevolking vertoeft zich toch niet in en rondom kerncentrales, of wel dan?
Mogelijk, maar dat is niet waar het op lijkt, en het gaat om de kracht van de beelden.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt was die Nada per ongeluk neergeschoten door een mededemonstrant ?
Maar het gaat allang niet meer over Moussavi.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Yep hoop ik ook, ik snap ook wel dat Mousavi geen frisse vent is, maar ik geloof niet dat men een nieuw facistisch regime zou toelaten als het huidige valt.
Volgens mij geloof je iets pas na het in het echt gezien te hebben. Dus wss geloof je ook niet da Obama de eerste zwarte president van de VS is tot dat je hem daar in Washington met je eigen ogen het Witte Huis in ziet gaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ook weer zo'n lekker duidelijk filmpje.
In bepaalde wijken in Nederland zou je `s nachts ook zo'n filmpje kunnen maken.
Daar is 1 woord voor: Propaganda.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mogelijk, maar dat is niet waar het op lijkt, en het gaat om de kracht van de beelden.
Bedenk eens hoe de revolutie in de VS op gang kwam, ook een paar doden ergens tijdens een demonstratie. Toen had men geen cameraphones en youtube, maar toch hielpen beelden als dit een enorme beweging te mobiliseren:
[ afbeelding ]
Mensenlevens betekenen voor velen niet zoveel vandaag, maar ik denk wel dat dit veel mensen zal motiveren om door te zetten. En dat vind ik positief, mits er iets goeds uitkomt. Dan zijn de doden hopelijk ook niet voor niets gestorven.
Met alle respect, maar dat was een filmpje van niks.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Volgens mij geloof je iets pas na het in het echt gezien te hebben. Dus wss geloof je ook niet da Obama de eerste zwarte president van de VS is tot dat je hem daar in Washington met je eigen ogen het Witte Huis in ziet gaan.
Ooit gehoord van 'Nationalisme', of ben je nooit naar school geweest?quote:
Donder gewoon op als je alleen maar loopt te klagen.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat was een filmpje van niks.
Klopt helemaal, maar Mousavi zet zichzelf wel neer als leider - ook bijv omdat hij om hulp vraagt voor een 'general strike plan' - ik zie hem best een volgend leider worden. maar als de Ayatollah valt kan (en moet van z'n volk) hij misschien meer reformeren.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar het gaat allang niet meer over Moussavi.
Je reactie was net zo overdreven als mijn reactie.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat was een filmpje van niks.
De kans is echter aanwezig dat ze gewoon winnen. De opstanden worden neergeslagen, de leiders worden gevangengezet, gemarteld en geëxecuteerd, en het land wordt overgenomen door de Revolutionaire Garde. Die kans is, me dunkt, vrij groot.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef SeLang het volgende:
De authoriteiten hadden een paar dagen geleden nog een klein verlies kunnen nemen, maar nu kan dat niet meer en riskeren ze alles, inclusief de islamitische republiek zelf.
Dat heeft niks met een politieke stroming te maken, maar met het manipuleren van burgers.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:51 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ooit gehoord van 'Nationalisme', of ben je nooit naar school geweest?
Mahmoud Ahmadinejad is een hardliner die mooie televisie maakt, van die andere gast weet ik niet of hij goede televisie kan maken, het enige dat ik weet is dat het politiek gezien helemaal niks uit maakt wie er van die 2 aan de macht komt.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar ben jij nou voor de gevestigde orde in Iran, of gewoon tegen alles Iraans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |