abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2009 @ 15:38:41 #76
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70223154
Bah, met die Nada video hoop ik echt dat het de revolutie kracht bij zet. Mits er ook wat goeds uit die revolutie komt natuurlijk.

Ondanks al die verschillende bronnen vind ik het moeilijk om echt een neutraal beeld te krijgen van wat er speelt. Ik snap het scepticisme van bijvoorbeeld Northernstar ook wel, maar ik denk echt niet dat Ahmedinejad een aardige vent is die de media tegen zich heeft.
pi_70223239
quote:
Bah, met die Neda video hoop ik echt dat het de revolutie kracht bij zet. Mits er ook wat goeds uit die revolutie komt natuurlijk.
Voor hetzelfde geldt was die Nada per ongeluk neergeschoten door een mededemonstrant ?
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Ondanks al die verschillende bronnen vind ik het moeilijk om echt een neutraal beeld te krijgen van wat er speelt. Ik snap het scepticisme van bijvoorbeeld Northernstar ook wel, maar ik denk echt niet dat Ahmedinejad een aardige vent is die de media tegen zich heeft.
Alleen de media kunnen presidenten maken of breken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 15:41:47 #78
230491 Zith
pls tip
pi_70223256
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Bah, met die Nada video hoop ik echt dat het de revolutie kracht bij zet. Mits er ook wat goeds uit die revolutie komt natuurlijk.
Yep hoop ik ook, ik snap ook wel dat Mousavi geen frisse vent is, maar ik geloof niet dat men een nieuw facistisch regime zou toelaten als het huidige valt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70223264
Hoe gaat het met de revolushionion? Hoe staat het met de drieduizend gucci en versace-revolutionairen?
quote:
millions on the street, everywhere, tehran millions, esfahan millions, sanandaj millions, shiraz millions, OMG, it's really happening, khamenei has left Iran,. It's realy happening people, people are cheering and chanting very loud. OMG! We want to thank all Fok!kers! You fokt yourselfs for us to the top.
3 minuten ago from web
~Persianvodka
  zondag 21 juni 2009 @ 15:43:22 #80
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70223304
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Zith het volgende:

[..]

Yep hoop ik ook, ik snap ook wel dat Mousavi geen frisse vent is, maar ik geloof niet dat men een nieuw facistisch regime zou toelaten als het huidige valt.
Na de autoritaire sjah kwam de autoritaite ayatollah. Maar inderdaad...
  zondag 21 juni 2009 @ 15:43:45 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70223312
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:32 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik een erg goed teken vind is dat er nu gesproken wordt over stakingen. Dit is een erg sterk en geweldsloos signaal naar de machthebbers toe. Ik hoop dat het waar is en ook van de grond komt.
Stakingen zijn goed inderdaad, al lijkt het me problematisch om dat op grote schaal te laten lukken. Ahmedinejad heeft ook veel steun, ook al is het misschien niet de 67% die hij zogenaamd heeft gekregen aan stemmen. Stel dat maar 30% van de bevolking hem zou steunen, dan is dat nog steeds een heel groot deel van de bevolking.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 15:44:20 #83
230491 Zith
pls tip
pi_70223328
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70223398
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sja, een tijdje geleden wilde hij ze nog afslachten:
[ afbeelding ]
De Iraanse bevolking vertoeft zich toch niet in en rondom kerncentrales, of wel dan?
pi_70223436
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:44 schreef Zith het volgende:

Hevige gevechten at night.
Ook weer zo'n lekker duidelijk filmpje.

In bepaalde wijken in Nederland zou je `s nachts ook zo'n filmpje kunnen maken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70223466
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:46 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

De Iraanse bevolking vertoeft zich toch niet in en rondom kerncentrales, of wel dan?
En wat is de uiteindelijke consequentie van "precisieaanvallen"? Meer aanvallen, aanvallen op leger, op politie, op de regering. Op gebouwen in bevolkt gebied. In en om kerncentrales werken trouwens ook gewone mensen, natuurlijk. De uiteindelijk consequentie van Geert Wilders' ideeën is oorlog en slachting. Net als zijn Amerikaanse mede-extremisten kan hem de Iraanse bevolking gestolen worden.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:49:35 #87
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70223488
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geldt was die Nada per ongeluk neergeschoten door een mededemonstrant ?

Mogelijk, maar dat is niet waar het op lijkt, en het gaat om de kracht van de beelden.

Bedenk eens hoe de revolutie in de VS op gang kwam, ook een paar doden ergens tijdens een demonstratie. Toen had men geen cameraphones en youtube, maar toch hielpen beelden als dit een enorme beweging te mobiliseren:

Mensenlevens betekenen voor velen niet zoveel vandaag, maar ik denk wel dat dit veel mensen zal motiveren om door te zetten. En dat vind ik positief, mits er iets goeds uitkomt. Dan zijn de doden hopelijk ook niet voor niets gestorven.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:49:55 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70223496
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Zith het volgende:

[..]

Maar het gaat allang niet meer over Moussavi.

Dat is imo ook de fout die de machtshebbers op dit moment maken. Als Moussavi had gewonnen, dan hadden ze nog steeds een (iets mildere) president gehad die gewoon toch met het oude regime zou meewerken. Maar met elke dode die er nu valt komt er een grotere afkeer van de islamitische republiek zelf en zullen steeds meer mensen radicalere hervormingen willen.

De authoriteiten hadden een paar dagen geleden nog een klein verlies kunnen nemen, maar nu kan dat niet meer en riskeren ze alles, inclusief de islamitische republiek zelf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 juni 2009 @ 15:49:59 #89
167923 appelsjap
All the above
pi_70223500
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ook weer zo'n lekker duidelijk filmpje.

In bepaalde wijken in Nederland zou je `s nachts ook zo'n filmpje kunnen maken.
Volgens mij geloof je iets pas na het in het echt gezien te hebben. Dus wss geloof je ook niet da Obama de eerste zwarte president van de VS is tot dat je hem daar in Washington met je eigen ogen het Witte Huis in ziet gaan.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70223533
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mogelijk, maar dat is niet waar het op lijkt, en het gaat om de kracht van de beelden.

Bedenk eens hoe de revolutie in de VS op gang kwam, ook een paar doden ergens tijdens een demonstratie. Toen had men geen cameraphones en youtube, maar toch hielpen beelden als dit een enorme beweging te mobiliseren:

[ afbeelding ]

Mensenlevens betekenen voor velen niet zoveel vandaag, maar ik denk wel dat dit veel mensen zal motiveren om door te zetten. En dat vind ik positief, mits er iets goeds uitkomt. Dan zijn de doden hopelijk ook niet voor niets gestorven.
Daar is 1 woord voor: Propaganda.
pi_70223545
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Volgens mij geloof je iets pas na het in het echt gezien te hebben. Dus wss geloof je ook niet da Obama de eerste zwarte president van de VS is tot dat je hem daar in Washington met je eigen ogen het Witte Huis in ziet gaan.
Met alle respect, maar dat was een filmpje van niks.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:51:57 #92
167923 appelsjap
All the above
pi_70223553
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ooit gehoord van 'Nationalisme', of ben je nooit naar school geweest?
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:52:09 #93
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70223561
quote:

[..]

Donder gewoon op als je alleen maar loopt te klagen.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 15:52:11 #94
230491 Zith
pls tip
pi_70223563
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar het gaat allang niet meer over Moussavi.
Klopt helemaal, maar Mousavi zet zichzelf wel neer als leider - ook bijv omdat hij om hulp vraagt voor een 'general strike plan' - ik zie hem best een volgend leider worden. maar als de Ayatollah valt kan (en moet van z'n volk) hij misschien meer reformeren.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:52:31 #95
167923 appelsjap
All the above
pi_70223570
quote:

[..]

Je reactie was net zo overdreven als mijn reactie.
pi_70223575
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:49 schreef SeLang het volgende:
De authoriteiten hadden een paar dagen geleden nog een klein verlies kunnen nemen, maar nu kan dat niet meer en riskeren ze alles, inclusief de islamitische republiek zelf.
De kans is echter aanwezig dat ze gewoon winnen. De opstanden worden neergeslagen, de leiders worden gevangengezet, gemarteld en geëxecuteerd, en het land wordt overgenomen door de Revolutionaire Garde. Die kans is, me dunkt, vrij groot.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:52:44 #97
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70223577
quote:

[..]

Maar ben jij nou voor de gevestigde orde in Iran, of gewoon tegen alles Iraans?
pi_70223590
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:51 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ooit gehoord van 'Nationalisme', of ben je nooit naar school geweest?
Dat heeft niks met een politieke stroming te maken, maar met het manipuleren van burgers.
pi_70223603
Kan iemand JohnDope niet gewoon even gedwongen vrije tijd geven, ofzo?
pi_70223637
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar ben jij nou voor de gevestigde orde in Iran, of gewoon tegen alles Iraans?
Mahmoud Ahmadinejad is een hardliner die mooie televisie maakt, van die andere gast weet ik niet of hij goede televisie kan maken, het enige dat ik weet is dat het politiek gezien helemaal niks uit maakt wie er van die 2 aan de macht komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')