De hoogste belasting van vrijwel alle staten en je hebt er geen ruk voor te tonen: ziehier de blessing van achterlijke democraten. Geen EEN van de "zero state tax" staten hebben fiscale problemen, maar vrijwel alle staten waar de state tax torenhoog is hebben enorme problemen. Ik betaal niets aan state tax en we hebben hier in TX wegen waar jullie alleen van kunnen dromen. Jullie hebben niet eens frontage roads man, hoe primitiefquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:43 schreef maartena het volgende:
[..]
In de Top 50 van staten met de "hoogste kwaliteit wegen" staat California al jaren op..... 50. Dat heeft deels te maken met de enorme groei van California over de laatste 30 jaar, ze konden het niet meer bijhouden.
Maar elke keer als ik naar Arizona rijdt, en in Phoenix rondrij.... valt het me weer op hoeveel beter de kwaliteit van de wegen is in Arizona. Dus echt verbetering verwacht ik daar niet, en echt veel slechter kan het ook niet.
Texas.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
De hoogste belasting van vrijwel alle staten en je hebt er geen ruk voor te tonen: ziehier de blessing van achterlijke democraten. Geen EEN van de "zero state tax" staten hebben fiscale problemen, maar vrijwel alle staten waar de state tax torenhoog is hebben enorme problemen. Ik betaal niets aan state tax en we hebben hier in TX wegen waar jullie alleen van kunnen dromen. Jullie hebben niet eens frontage roads man, hoe primitief
[...]
StefanP!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:22 schreef StefanP het volgende:
Boze StefanP hersenspinsels waar ik verder niet op in ga stonden hier....
gastquote:
Tsja, ik woon in suburbia, en dus ga je BBQ-en met de buren en daarna samen vuurwerk afstekenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:24 schreef maartena het volgende:
Even weer wat anders. Morgen 4th of July, wij gaan BBQ-en bij wat vrienden. Vrij banaal dus voor een 4th of July, wat gaan jullie doen?
Dat denk ik ook steeds als jij na een ban weer komt opduikenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is Steven weer terug. Valt er weer wat te lachen
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:42 schreef devzero het volgende:
Tsja, ik woon in suburbia, en dus ga je BBQ-en met de buren en daarna samen vuurwerk afsteken
leuk en interessant stuk. Behalve jammer dat je dit moet aanhalen. Net of Obama er iets aan kon doen. Ja de banken laten omvallen. De kredietcrisis begon al in de tijd dat Bush nog leider was van dit mooie land. Toen werden de bailouts al bedacht en opgezet. Obama heeft het plan gewoon doorgevoerd. Ik weet niet wat de beste oplossing is, maar de vier grootste banken van Amerika laten omvallen lijkt me geen optie.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wist je dat Obama is zes maanden meer besteedt heeft dan ALLE VOORGAANDE PRESIDENTEN BIJ ELKAAR OPGETELD? Joh, maakt niet uit, dat geld drukken we gewoon bij... en -net als CA- wat hebben we er toch veel voor te tonen... record unemployment ondanks een 1 trillion "stimulus" package.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Daarom reageer ik ook niet hier op zijn (en jouw) politieke posts. Laten we dit topic gewoon behouden voor hen die in Amerika wonen, en de politieke zaken in POL zetten, dan kunnen FOK!-inwoners van de VS zelf beslissen of ze de politieke discussie aan willen gaan, en zo kunnen de normale POL bezoekers ook mee discuzeuren.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:59 schreef Lyrebird het volgende:
In navolging van StefanP's post - misschien meer geschikt voor POL - maar ik plemp 'm hier toch neer:
De regels voor vuurwerk zijn hier ook redelijk strikt; als het van de grond komt, dan is het niet toegestaan. Grappig is dan wel dat vlak over de grens met Alabama er een hoop vuurwerk winkels te vinden zijn.quote:Op zondag 5 juli 2009 08:40 schreef maartena het volgende:
In Orange, CA is vuurwerk verboden, omdat een groot deel van de stad tegen de heuvels/bossen aanliggen, en dat kan hier vrij snel enorme branden opleveren. In Santa Ana, CA - een buurstad zonder grenzen aan natuurgebieden - mag het wel.
quote:"Graag had ik van u nu uw adres in de VS bij vraag 10 of 11 van dit formulier." Eh... die heb ik niet? Ik woon immers nog helemaal niet in de VS, dus hoe kan ik daar een adres hebben? "Nu, meneer, of we blazen de boel af." Ik ben geloof ik nog nooit zo snel in de stress geschoten. Ik kon wel een adres in de VS geven, maar dan zou ik dat in mijn e-mail moeten opzoeken.
Die vraag kun je beter in TRV stellen.....ik ben zelf bijv. nog nooit in New York geweest, en slechts heel beperkt in Miami. (paar uur).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vertrek volgende week naar Miami en New York voor mijn zuurverdiende vakantie..
Wat mag ik absoluut niet missen?
Dat zou naar mijn mening weer een paar uur van je leven verkwisten zijn. Maar ieder zijn dingquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Die vraag kun je beter in TRV stellen.....ik ben zelf bijv. nog nooit in New York geweest, en slechts heel beperkt in Miami. (paar uur).
Ik zou zeggen: Het is baseball season, dus pak een wedstrijd mee van de Yankees of de Mets in New York.
Ik vond Miami 3x niks, maar ja, ik heb het dan ook niet zo op de Latino/Cubaanse cultuur. Veel te lawaaierig en goedkoop vertier. Je zult het wel leuk vinden als je ergens begin 20 bent.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vertrek volgende week naar Miami en New York voor mijn zuurverdiende vakantie..
Wat mag ik absoluut niet missen?
Volgens mij heb jij het over het Metropolitan, waar je zelf mag bepalen wat je betaalt. MoMa kost $20. De Met is ook zeker de moeite van het zien waard.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:38 schreef devzero het volgende:
De MoMa is zeker een aanrader in New York (en als je op een krap budget zit: je kunt zelf bepalen wat je betaalt aan entree). En een wandeling door Manhattan is ook leuk als je voldoende tijd hebt.
Bel met personeelszaken van het bedrijf en vraag om de naam van de HR manager die jouw brief gaat behandelen. Het is ook goed om even met die dame / heer te babbelen. Weten zij ook meteen wat voor een vlees ze in de kuip hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:57 schreef iBolt het volgende:
Ook mensen hier uit Austin, Texas?
Ander vraagje... Ik ben bezig met het schrijven van een sollicitatie brief naar een Amerikaans bedrijf. Nu kwam ik net toen ik info zocht op een website die zegt dat de Amerikaanse aanhef altijd... "Dear sirs" is.
Google?quote:Verder zoek ik eigenlijk ook een goeie website met wat tips over sollicitatie procedure in Amerika + brieven + cv.
Dat lijkt me wel. Succes!quote:oh en ps: bij locatie van de brief moet ik dan naast de plaats ook 't land erbij zetten wanneer ik niet uit Amerika zelf kom?
Dat kan je positie ondermijnen of je huidige baas wil je zo graag behouden dat men eens gaat praten over je primaire arbeidsvoorwaarden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:14 schreef maartena het volgende:
Referenties kunnen ook lastig zijn. Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een andere baan (op mijn dooie gemak, want ik heb namelijk een goede baan), dus ik zou ook niet willen dat men mijn huidige baas gaat zitten bellen terwijl ik nog niet aangenomen ben. De meeste bedrijven begrijpen dit trouwens prima, en vragen of ze de huidige werkgever mogen contacteren.
Ikzelf doe het nu in me uppie. Ik ken geen mensen die contacten hebben met Amerikaanse bedrijven waar ik eventueel me afstudeerstage. Ik denk echter wel dat de meeste mensen 't regelen m.b.v. contacten van school en een klein gedeelte via stagebemidelingsbureau. Ik vind 't laatste zelf namelijk nogal geldverspilling.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:51 schreef Mustard_Man het volgende:
Ik zit erover te denken om in Miami mijn afstudeerstage te doen (zit dus nu nog in Nederland). Toevallig mensen hier die in Miami wonen of hebben gewoond?
Ik vraag me af in hoeverre het nodig is om Spaans te kunnen spreken daar.
En een vraag voor de mensen die in de VS stage lopen of gaan lopen: Hebben jullie zelf gezocht naar bedrijven en zo gesolliciteerd of heb je het geregeld via een stagebemiddelingsbureau?
Ik ga er op 17 juli om de liefde reden belanden.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:37 schreef mividaloca het volgende:
Verenigde Staten van Amerika![]()
Zo'n mooi fascinerend land..
halfjaar gewoond.. en al 4 jaar een Amerikaanse vriend..
Hoe zijn jullie allemaal in dat land terecht gekomen? Werk, Liefde, Avontuur? of gewoon combi van die drie?
quote:Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:
Een vraag: hoe gaat men in de VS om met driedubbele nationaliteiten? Stel dat zo iemand een Amerikaans paspoort krijgt op termijn, wat gebeurt er dan met de andere nationaliteiten?
Oath of Allegiance for Naturalized Citizensquote:I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen...
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:52 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Oath of Allegiance for Naturalized Citizens
Lijkt me vrij duidelijk, je wordt Amerikaan. Dat je je andere nationaliteiten behoudt is voor de amerikaanse overheid van ondergeschikt belang.
OMG, da's al heel snel!quote:Op zondag 12 juli 2009 21:14 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik ga er op 17 juli om de liefde reden belanden..
Zelf ben ik er overigensquote:Op zondag 12 juli 2009 20:37 schreef mividaloca het volgende:
Hoe zijn jullie allemaal in dat land terecht gekomen? Werk, Liefde, Avontuur? of gewoon combi van die drie?
De VS heeft geen wet tegen of voor de dubbele nationaliteit. In principe is de regel: "Als het van je thuisland mag, dan hebben wij er verder geen problemen mee". Kortom: het ligt niet aan de Amerikaanse wet, maar aan de wetten van het thuisland.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:
Een vraag: hoe gaat men in de VS om met driedubbele nationaliteiten? Stel dat zo iemand een Amerikaans paspoort krijgt op termijn, wat gebeurt er dan met de andere nationaliteiten?
Juistem. In Amerika ben je eerst Amerikaan. Overigens is het wel zo dat dat ook voor Nederland en de Nederlandse nationaliteit geldt en eigenlijk voor alle nationaliteiten. Ben je aanwezig in land A, met nationaliteit A, dan geldt die nationaliteit als primair.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:52 schreef devzero het volgende:
Oath of Allegiance for Naturalized Citizens
Lijkt me vrij duidelijk, je wordt Amerikaan. Dat je je andere nationaliteiten behoudt is voor de amerikaanse overheid van ondergeschikt belang.
Liefde, maar nadat mijn vrouw 4 jaar in Nederland had gewoond was het ook een groot deel Avontuur.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:37 schreef mividaloca het volgende:
Ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld was?quote:
Oh hoort dat niet dan?quote:Op maandag 13 juli 2009 05:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld was?
Ik snap niet hoe jullie het volhouden. Nadat ik me drie keer aan dezelfde steen gestoten had met Amerikaanse vriendinnen, ben ik vertrokken. Het zijn van die prinsesjes waar alles voor moet wijken. Geef mijn portie maar aan Fikkie.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:14 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik ga er op 17 juli om de liefde reden belanden..
Je ging gewoon om met de verkeerde vrouwen.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
Ik snap niet hoe jullie het volhouden. Nadat ik me drie keer aan dezelfde steen gestoten had met Amerikaanse vriendinnen, ben ik vertrokken. Het zijn van die prinsesjes waar alles voor moet wijken. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Ha, amerikaanse vrouwenquote:Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jullie het volhouden. Nadat ik me drie keer aan dezelfde steen gestoten had met Amerikaanse vriendinnen, ben ik vertrokken. Het zijn van die prinsesjes waar alles voor moet wijken. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Al (100% .... !!!) van mijn Amerikaanse collega's hadden een bitchende Amerikaanse vrouw of vriendin. Dus het lijkt me sterk dat ik met de verkeerde vrouwen om ging.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Je ging gewoon om met de verkeerde vrouwen.
Tuurlijk. Binnenkort eens mijn werkervaring en dergelijke in een CV vorm gieten zoals dat daar gebruikelijk is.quote:Op maandag 13 juli 2009 05:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld was?
Ik heb dan meteen de juiste gevonden, denk ik.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb nu ook (weer) een Amerikaanse vriendin en het valt mij juist op dat ze zo makkelijk achter je aan hobbelen. Ik zou willen dat ze wat onafhankelijk en zelfstandiger waren. Maar misschien is dat een algemeen vrouwen ding en niet specifiek Amerikaans.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Of ik, popolon, OMG, Plastic Power en anderen in dit topic trokken een lot uit de loterij.....quote:Op maandag 13 juli 2009 16:58 schreef Lyrebird het volgende:
Al (100% .... !!!) van mijn Amerikaanse collega's hadden een bitchende Amerikaanse vrouw of vriendin. Dus het lijkt me sterk dat ik met de verkeerde vrouwen om ging.
Degene met slechte ervaringen zijn natuurlijk niet wegens de liefde geëmigreerd.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Of ik, popolon, OMG, Plastic Power en anderen in dit topic trokken een lot uit de loterij.....
Bitchend, definitie?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Al (100% .... !!!) van mijn Amerikaanse collega's hadden een bitchende Amerikaanse vrouw of vriendin. Dus het lijkt me sterk dat ik met de verkeerde vrouwen om ging.
Klopt. En sommigen van ons hebben vrouwen die - zoals de mijne - ook wat meer van de wereld heeft gezien buiten de VS, en ik moet Lyrebird wel gelijk geven dat veel Amerikaanse vrouwen ook echt gefocussed zijn op de Amerikaanse cultuur, en niet zien dat bepaalde dingen ook anders kunnen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:11 schreef Wackyduck het volgende:
Degene met slechte ervaringen zijn natuurlijk niet wegens de liefde geëmigreerd.
Duidelijk verhaal. Thanks!quote:Op maandag 13 juli 2009 04:47 schreef maartena het volgende:
[..]
De VS heeft geen wet tegen of voor de dubbele nationaliteit. In principe is de regel: "Als het van je thuisland mag, dan hebben wij er verder geen problemen mee". Kortom: het ligt niet aan de Amerikaanse wet, maar aan de wetten van het thuisland.
Als je tot Amerikaan naturaliseert, gebruik je doorgaans de nationaliteit die je had toen je immigreerde. Als je als Nederlander-met-ook-nog-Hongaarse-nationaliteit immigreert via het Amerikaanse consulaat in Amsterdam, en je geeft op dat je Nederlander bent etc, etc.... dan zal je ook bij je naturalisatie als Nederlander gaan naturaliseren, en de Hongaarse wet is dan niet echt belangrijk.
Mijn vrouw kan bijvoorbeeld nog naast de Nederlandse en Amerikaanse nationaliteit ook aanspraak maken op de Canadese nationaliteit (haar ouders waren Canadees), en ze raakt dan de Amerikaanse niet kwijt. De Nederlandse ook niet trouwens, omdat ze bij de aanvraag als Amerikaan de aanvraag zou doen.
We zien er weinig reden toe momenteel. We zijn allang blij met de 4 paspoorten die wij tweetjes hebben liggen. Genoeg voorlopig, tenzij we echt plannen hebben om in Canada te gaan wonen.
De dubbele nationaliteit komt in de VS ook veelvuldig voor, driedubbele weet ik zo even niet, alhoewel ik wel iemand ken met Canadees/Ierse/Amerikaanse nationaliteit. Mexicanen hebben massaal twee paspoorten omdat het in Mexico ondersteund wordt. Van de Europeanen zie je voornamelijk bij Britten, Ieren, Italianen en Grieken dat er nog veel dubbele nationaliteit is. In Ierland, Groot Brittanie, en Italie heb je een "grootvader wet", wat eigenlijk inhoudt dat als je grootvader die nationaliteit draagt, dat jij er nog aanspraak op kan maken. Grieken kunnen net zoals Marokkanen in Nederland hun nationaliteit niet opgeven, dus daar zijn er ook redelijk veel van in de Greek community.
quote:Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat alle blanke Amerikaanse vrouwen op elkaar lijken.
Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag
Het enige waar je rekening mee moet houden is militaire dienst. De VS heeft deze niet (dwz, de dienstplicht is momenteel niet actief, maar bestaat wel als wet), maar deze kan wel door Congress worden geactiveerd.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
Duidelijk verhaal. Thanks!
Lyrebird moest het natuurlijk wel doen met voornamelijk vrouwen uit Indiana.....quote:Op maandag 13 juli 2009 19:36 schreef wonderer het volgende:
Ligt er misschien ook aan welk stuk van de VS de vrouw in kwestie vandaan komt?
Nou, tot je 45e kan je nog door het Nederlandse leger opgeroepen worden*. Één besluit van de kamer en de opschorting van de opkomstplicht is van tafel.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef maartena het volgende:
Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.![]()
quote:Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Wackyduck het volgende:
Nou, tot je 45e kan je nog door het Nederlandse leger opgeroepen worden*. Één besluit van de kamer en de opschorting van de opkomstplicht is van tafel.![]()
Dus dat worden nog 10 zenuwslopende jaren voor je.![]()
* http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplichtbrief
Je weet het nooit, als Wilders straks een kruistocht afkondigt ben je de sjaak...quote:Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik maak me er weinig zorgen over moet ik zeggen.
Ik kan nog altijd mijn Nederlanderschap vrijwillig inleveren. Bovendien zou Wilders dat helemaal niet erg vinden, die is zo ontzettend tegen het hebben van twee nationaliteiten.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef Wackyduck het volgende:
Je weet het nooit, als Wilders straks een kruistocht afkondigt ben je de sjaak...
Een deel van het probleem lag inderdaad bij vrouwen die uit de Mid-West (Indiana Maartena) kwamen. Zij meenden mij te moeten vertellen wat ik wel of niet kon doen. Dat was niet alleen met de blanke Amerikaanse meisjes zo. Het is iets dat ze daar vanuit school meekrijgen, dat bitchende. Voor jezelf opkomen, maar dan op zo'n manier dat alle redelijkheid verdwenen is. Prima als ze zo tegenover de klantenservice van Delta doen, maar ik ben daar niet van gediend. In mijn tijd in Boston was het overigens niet anders.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Lyrebird moest het natuurlijk wel doen met voornamelijk vrouwen uit Indiana.....
Of was het nou Minnesota, ik haal Indianapolis en Minneapolis altijd door elkaar.
Hier zit een kern van waarheid in.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
uiterlijk...mwaaquote:Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van sampelen is de afgelopen jaren bij mij niet veel terecht gekomen (n = 3, 8 jaar...), omdat ik American style cariere heb gemaakt. Mijn tolerantie ligt ook erg laag. Voor een relatie heb ik nog steeds een libertair ideaal, waarbij beide partijen elkaar niks opleggen, maar bij elkaar zijn omdat ze dat leuk vinden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 05:20 schreef Shivo het volgende:
En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.![]()
Denk dat je hoognodig weer een keer naar Nederland moet gaanquote:Op dinsdag 14 juli 2009 05:20 schreef Shivo het volgende:
LB, je overdrijft. Er zijn ontzettend veel vrijgezelle vrouwen in Boston en daar zit veel tussen wat hetzelfde is. Is in Nederland niet anders, ga maar eens naar Nijmegen met al die gezellige Brabantse mutsen. Er zijn net zo goed aan beide zijden van de oceaan genoeg dames met persoonlijkheid.
En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.![]()
Universiteitstedenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 04:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier zit een kern van waarheid in.
In de universiteitsstad waar ik woonde, hadden ze sororities. Corpshuizen voor meisjes. Als die uit gingen, dan zagen ze er allemaal precies hetzelfde uit. Hetzelfde lichaam, hetzelfde haar, dezelfde uitdrukking op hun gezicht, dezelfde interesses en dezelfde kleren. Van individualiteit was geen sprake. Beetje vreemd in the land of the free. Gelukkig waren er ook nog dames die niet in een sororety woonde.
Misschien gebaseerd op dit artikel? Texas komt beter uit de vergelijking, omdat de overheid er veel minder in de pap heeft te brokkelen, en de markt haar werk laat doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Reya het volgende:
Deze week in The Economist een special over Texas, inclusief een vergelijking met Californië.
Dat wordt inderdaad als een van de pijnpunten voor Californie genoemd, naast de combinatie van een welhaast onwerkbaar openbaar bestuur en al te invloedrijke belangengroepen. Evenwel waarschuwt The Economist voor een te snel afschrijven van Californie, vooral vanwege het nog in overmaat aanwezige human capital in die staat.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien gebaseerd op dit artikel? Texas komt beter uit de vergelijking, omdat de overheid er veel minder in de pap heeft te brokkelen, en de markt haar werk laat doen.
Een dankjewel van een luie lezer.quote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Van sampelen is de afgelopen jaren bij mij niet veel terecht gekomen (n = 3, 8 jaar...), omdat ik American style cariere heb gemaakt. Mijn tolerantie ligt ook erg laag. Voor een relatie heb ik nog steeds een libertair ideaal, waarbij beide partijen elkaar niks opleggen, maar bij elkaar zijn omdat ze dat leuk vinden.
Leuk artikel om te lezen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Reya het volgende:
Dat wordt inderdaad als een van de pijnpunten voor Californie genoemd, naast de combinatie van een welhaast onwerkbaar openbaar bestuur en al te invloedrijke belangengroepen. Evenwel waarschuwt The Economist voor een te snel afschrijven van Californie, vooral vanwege het nog in overmaat aanwezige human capital in die staat.
Zie ook het gehele artikel.
Dat is niet alleen met de dames zo hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:26 schreef Shivo het volgende:
Overigens realizeer ik me nu dat de meeste dames claimen ergens vandaan te komen - Chinees-Amerikaans, Indiaas-Amerikaans, Iers-Amerikaans, Iraans-Amerikaans und so weiter. Iers-Amerikaans is trouwens gewoon Amerikaans, maar hier in Boston is het populair om Iers te zijn of zo.
Militaire dienst vind ik niet zo´n probleem. Onderdeel van nationaliteit is ook enige trouw aan je land en daaronder valt het in dienst gaan in tijden van nood.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Het enige waar je rekening mee moet houden is militaire dienst. De VS heeft deze niet (dwz, de dienstplicht is momenteel niet actief, maar bestaat wel als wet), maar deze kan wel door Congress worden geactiveerd.
Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.
Mocht je worden opgeroepen voor militaire dienst in de VS, (kortom, je bent onder de 31 als je Amerikaan wordt), dan KAN het zo zijn dat het ANDERE land waar je een nationaliteit van bezit dit ziet als verraad of zelfs hoogverraad, en die nationaliteit van je afneemt. Ook als je vrijwillig het Amerikaanse leger in gaat KAN het zijn dat de andere nationaliteit door het geboorteland wordt afgenomen.
Nederland maakt er weinig problemen van trouwens als je in het Amerikaanse leger zou willen dienen, en neemt de Nederlandse nationaliteit niet af, tenzij er bijv. sprake zou zijn van een oorlog tussen de EU en de VS.
Buiten de militaire dienst om is er verder geen enkel probleem te verwachten met meerdere nationaliteiten in de VS. Je zweert inderdaad trouw aan 1 land in de Oath of Citizenship, en dat houdt in principe in dat zolang je in de VS woont, je altijd EERST Amerikaan bent, en je dus geen diplomatieke hulp uit Nederland hoeft te verwachten.
Mijn oud-collega's in Indiana beginnen de crisis ook te voelen. Er wordt druk door ze gezocht naar nieuwe banen, want het geld van mijn oude universiteit was op. Ik ben net voor de storm vertrokken...quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:47 schreef maartena het volgende:
15% Unemployment in Michigan....![]()
Merk je daar nog wat van, poplon?
Met de 11% in California merk je het overal om je heen, 15% begint toch wel drastische vormen aan te nemen.....Of is het echt allemaal Greater Detroit Area waar alle ellende zit?
Jaquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Militaire dienst vind ik niet zo´n probleem. Onderdeel van nationaliteit is ook enige trouw aan je land en daaronder valt het in dienst gaan in tijden van nood.
Raak je je Nederlandse paspoort kwijt als je in Amerikaanse dienst gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |