abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70923654
Nog 1 maand, grmbl en ik bewoon eindelijk een plekje in NY. Het heeft even geduurd, papierwerk was 500 keer zoveel als wat ik voor mijn vertrek naar Londen moest invullen, ik heb papieren meerdere malen moeten opsturen. Maar het lijkt nu eindelijk een beetje op te schieten Enige waar ik snel nog wat aan moet doen is mijn engelse en nederlandse telefoon nummer. Daar komt straks dus een amerikaans telefoon nummer bij. Of ik moet het allemaal overzetten op 1 Amerikaans nummer, maar dat zal niet gemakkelijk gaan vrees ik.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70923661
Gewoon die andere 2 niet gebruiken

Waar ga je wonen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 13 juli 2009 @ 04:47:19 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70923801
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:
Een vraag: hoe gaat men in de VS om met driedubbele nationaliteiten? Stel dat zo iemand een Amerikaans paspoort krijgt op termijn, wat gebeurt er dan met de andere nationaliteiten?
De VS heeft geen wet tegen of voor de dubbele nationaliteit. In principe is de regel: "Als het van je thuisland mag, dan hebben wij er verder geen problemen mee". Kortom: het ligt niet aan de Amerikaanse wet, maar aan de wetten van het thuisland.

Als je tot Amerikaan naturaliseert, gebruik je doorgaans de nationaliteit die je had toen je immigreerde. Als je als Nederlander-met-ook-nog-Hongaarse-nationaliteit immigreert via het Amerikaanse consulaat in Amsterdam, en je geeft op dat je Nederlander bent etc, etc.... dan zal je ook bij je naturalisatie als Nederlander gaan naturaliseren, en de Hongaarse wet is dan niet echt belangrijk.

Mijn vrouw kan bijvoorbeeld nog naast de Nederlandse en Amerikaanse nationaliteit ook aanspraak maken op de Canadese nationaliteit (haar ouders waren Canadees), en ze raakt dan de Amerikaanse niet kwijt. De Nederlandse ook niet trouwens, omdat ze bij de aanvraag als Amerikaan de aanvraag zou doen.

We zien er weinig reden toe momenteel. We zijn allang blij met de 4 paspoorten die wij tweetjes hebben liggen. Genoeg voorlopig, tenzij we echt plannen hebben om in Canada te gaan wonen.

De dubbele nationaliteit komt in de VS ook veelvuldig voor, driedubbele weet ik zo even niet, alhoewel ik wel iemand ken met Canadees/Ierse/Amerikaanse nationaliteit. Mexicanen hebben massaal twee paspoorten omdat het in Mexico ondersteund wordt. Van de Europeanen zie je voornamelijk bij Britten, Ieren, Italianen en Grieken dat er nog veel dubbele nationaliteit is. In Ierland, Groot Brittanie, en Italie heb je een "grootvader wet", wat eigenlijk inhoudt dat als je grootvader die nationaliteit draagt, dat jij er nog aanspraak op kan maken. Grieken kunnen net zoals Marokkanen in Nederland hun nationaliteit niet opgeven, dus daar zijn er ook redelijk veel van in de Greek community.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 13 juli 2009 @ 04:50:07 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70923810
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:52 schreef devzero het volgende:
Oath of Allegiance for Naturalized Citizens

Lijkt me vrij duidelijk, je wordt Amerikaan. Dat je je andere nationaliteiten behoudt is voor de amerikaanse overheid van ondergeschikt belang.
Juistem. In Amerika ben je eerst Amerikaan. Overigens is het wel zo dat dat ook voor Nederland en de Nederlandse nationaliteit geldt en eigenlijk voor alle nationaliteiten. Ben je aanwezig in land A, met nationaliteit A, dan geldt die nationaliteit als primair.

Ik kan dus geen diplomatieke dealtjes sluiten met Nederland voor het uitzitten van een gevangenisstraf in Nederland in plaats van hier in de VS.... want eerst Amerikaan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70923816
Als je wil naturaliseren tot een andere nationaliteit moet je een aanvraag doen bij de Amerikaanse overheid. Zeker als je ouders niet houder zijn van die nationaliteit is het nogal gecompliceerd om bijvoorbeeld een Italiaans paspoort aan te vragen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 13 juli 2009 @ 04:57:31 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70923826
Zo, vandaag heerlijk hele dag op het strand gelegen. Yankees @ Angels game aan op de radio, met een man of 7, beetje eten, drinken, zwemmen, bakken.....Lazy sunday!
-
  maandag 13 juli 2009 @ 05:01:36 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70923834
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:37 schreef mividaloca het volgende:
Hoe zijn jullie allemaal in dat land terecht gekomen? Werk, Liefde, Avontuur? of gewoon combi van die drie ?
Liefde, maar nadat mijn vrouw 4 jaar in Nederland had gewoond was het ook een groot deel Avontuur.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 05:03:02 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70923835
quote:
Op zondag 12 juli 2009 10:32 schreef OMG het volgende:
ook eens een CV bij elkaar moet verzinnen
Ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld was?
-
pi_70928074
quote:
Op maandag 13 juli 2009 05:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh hoort dat niet dan?
 FR
pi_70937151
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:14 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik ga er op 17 juli om de liefde reden belanden. .
Ik snap niet hoe jullie het volhouden. Nadat ik me drie keer aan dezelfde steen gestoten had met Amerikaanse vriendinnen, ben ik vertrokken. Het zijn van die prinsesjes waar alles voor moet wijken. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 13 juli 2009 @ 16:25:23 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70937265
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
Ik snap niet hoe jullie het volhouden. Nadat ik me drie keer aan dezelfde steen gestoten had met Amerikaanse vriendinnen, ben ik vertrokken. Het zijn van die prinsesjes waar alles voor moet wijken. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Je ging gewoon om met de verkeerde vrouwen.
-
pi_70938016
quote:

[..]

Ha, amerikaanse vrouwen . Zelfs in Londen bij ons op de faculteit waren vooral de Amerikaanse meisjes het meest in trek bij de jongens en daar hebben de meeste groot gelijk in
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_70938359
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Je ging gewoon om met de verkeerde vrouwen.
Al (100% .... !!!) van mijn Amerikaanse collega's hadden een bitchende Amerikaanse vrouw of vriendin. Dus het lijkt me sterk dat ik met de verkeerde vrouwen om ging.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70938824
quote:
Op maandag 13 juli 2009 05:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Tuurlijk. Binnenkort eens mijn werkervaring en dergelijke in een CV vorm gieten zoals dat daar gebruikelijk is. . Daarom ook mijn dank voor jullie tips over een CV voor in de VS.
quote:

[..]

Ik heb dan meteen de juiste gevonden, denk ik. .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_70939123
quote:

[..]

Ik heb nu ook (weer) een Amerikaanse vriendin en het valt mij juist op dat ze zo makkelijk achter je aan hobbelen. Ik zou willen dat ze wat onafhankelijk en zelfstandiger waren. Maar misschien is dat een algemeen vrouwen ding en niet specifiek Amerikaans.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:32:23 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70940724
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:58 schreef Lyrebird het volgende:
Al (100% .... !!!) van mijn Amerikaanse collega's hadden een bitchende Amerikaanse vrouw of vriendin. Dus het lijkt me sterk dat ik met de verkeerde vrouwen om ging.
Of ik, popolon, OMG, Plastic Power en anderen in dit topic trokken een lot uit de loterij.....

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 13-07-2009 19:06:18 (Edit: zie hieronder :D) ]
-
  maandag 13 juli 2009 @ 18:41:29 #167
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_70940989
Ik ben ook tevreden met m'n Amerikaanse deerne
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_70941953
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Of ik, popolon, OMG, Plastic Power en anderen in dit topic trokken een lot uit de loterij.....
Degene met slechte ervaringen zijn natuurlijk niet wegens de liefde geëmigreerd.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_70942172
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bitchend, definitie?
GO LANCE !!!
  maandag 13 juli 2009 @ 19:36:38 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70942777
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:11 schreef Wackyduck het volgende:
Degene met slechte ervaringen zijn natuurlijk niet wegens de liefde geëmigreerd.
Klopt. En sommigen van ons hebben vrouwen die - zoals de mijne - ook wat meer van de wereld heeft gezien buiten de VS, en ik moet Lyrebird wel gelijk geven dat veel Amerikaanse vrouwen ook echt gefocussed zijn op de Amerikaanse cultuur, en niet zien dat bepaalde dingen ook anders kunnen.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 19:36:41 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_70942778
Ligt er misschien ook aan welk stuk van de VS de vrouw in kwestie vandaan komt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_70943762
quote:
Op maandag 13 juli 2009 04:47 schreef maartena het volgende:

[..]

De VS heeft geen wet tegen of voor de dubbele nationaliteit. In principe is de regel: "Als het van je thuisland mag, dan hebben wij er verder geen problemen mee". Kortom: het ligt niet aan de Amerikaanse wet, maar aan de wetten van het thuisland.

Als je tot Amerikaan naturaliseert, gebruik je doorgaans de nationaliteit die je had toen je immigreerde. Als je als Nederlander-met-ook-nog-Hongaarse-nationaliteit immigreert via het Amerikaanse consulaat in Amsterdam, en je geeft op dat je Nederlander bent etc, etc.... dan zal je ook bij je naturalisatie als Nederlander gaan naturaliseren, en de Hongaarse wet is dan niet echt belangrijk.

Mijn vrouw kan bijvoorbeeld nog naast de Nederlandse en Amerikaanse nationaliteit ook aanspraak maken op de Canadese nationaliteit (haar ouders waren Canadees), en ze raakt dan de Amerikaanse niet kwijt. De Nederlandse ook niet trouwens, omdat ze bij de aanvraag als Amerikaan de aanvraag zou doen.

We zien er weinig reden toe momenteel. We zijn allang blij met de 4 paspoorten die wij tweetjes hebben liggen. Genoeg voorlopig, tenzij we echt plannen hebben om in Canada te gaan wonen.

De dubbele nationaliteit komt in de VS ook veelvuldig voor, driedubbele weet ik zo even niet, alhoewel ik wel iemand ken met Canadees/Ierse/Amerikaanse nationaliteit. Mexicanen hebben massaal twee paspoorten omdat het in Mexico ondersteund wordt. Van de Europeanen zie je voornamelijk bij Britten, Ieren, Italianen en Grieken dat er nog veel dubbele nationaliteit is. In Ierland, Groot Brittanie, en Italie heb je een "grootvader wet", wat eigenlijk inhoudt dat als je grootvader die nationaliteit draagt, dat jij er nog aanspraak op kan maken. Grieken kunnen net zoals Marokkanen in Nederland hun nationaliteit niet opgeven, dus daar zijn er ook redelijk veel van in de Greek community.
Duidelijk verhaal. Thanks!
pi_70943901
Jammer dat alle blanke Amerikaanse vrouwen op elkaar lijken.

Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag
pi_70943951
Alle negroide Amerikaanse vrouwen lijken toch ook op elkaar?
  maandag 13 juli 2009 @ 20:20:12 #175
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_70944226
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:22:04 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70946465
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
Duidelijk verhaal. Thanks!
Het enige waar je rekening mee moet houden is militaire dienst. De VS heeft deze niet (dwz, de dienstplicht is momenteel niet actief, maar bestaat wel als wet), maar deze kan wel door Congress worden geactiveerd.

Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.

Mocht je worden opgeroepen voor militaire dienst in de VS, (kortom, je bent onder de 31 als je Amerikaan wordt), dan KAN het zo zijn dat het ANDERE land waar je een nationaliteit van bezit dit ziet als verraad of zelfs hoogverraad, en die nationaliteit van je afneemt. Ook als je vrijwillig het Amerikaanse leger in gaat KAN het zijn dat de andere nationaliteit door het geboorteland wordt afgenomen.

Nederland maakt er weinig problemen van trouwens als je in het Amerikaanse leger zou willen dienen, en neemt de Nederlandse nationaliteit niet af, tenzij er bijv. sprake zou zijn van een oorlog tussen de EU en de VS.

Buiten de militaire dienst om is er verder geen enkel probleem te verwachten met meerdere nationaliteiten in de VS. Je zweert inderdaad trouw aan 1 land in de Oath of Citizenship, en dat houdt in principe in dat zolang je in de VS woont, je altijd EERST Amerikaan bent, en je dus geen diplomatieke hulp uit Nederland hoeft te verwachten.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 21:25:46 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70946587
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:36 schreef wonderer het volgende:
Ligt er misschien ook aan welk stuk van de VS de vrouw in kwestie vandaan komt?
Lyrebird moest het natuurlijk wel doen met voornamelijk vrouwen uit Indiana.....

Of was het nou Minnesota, ik haal Indianapolis en Minneapolis altijd door elkaar.
-
pi_70946753
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef maartena het volgende:

Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.
Nou, tot je 45e kan je nog door het Nederlandse leger opgeroepen worden*. Één besluit van de kamer en de opschorting van de opkomstplicht is van tafel.
Dus dat worden nog 10 zenuwslopende jaren voor je.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplichtbrief
  maandag 13 juli 2009 @ 21:35:55 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70946998
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Wackyduck het volgende:
Nou, tot je 45e kan je nog door het Nederlandse leger opgeroepen worden*. Één besluit van de kamer en de opschorting van de opkomstplicht is van tafel.
Dus dat worden nog 10 zenuwslopende jaren voor je.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplichtbrief

Ik maak me er weinig zorgen over moet ik zeggen.
-
pi_70947102
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik maak me er weinig zorgen over moet ik zeggen.
Je weet het nooit, als Wilders straks een kruistocht afkondigt ben je de sjaak...
  maandag 13 juli 2009 @ 23:47:20 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70952290
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef Wackyduck het volgende:
Je weet het nooit, als Wilders straks een kruistocht afkondigt ben je de sjaak...
Ik kan nog altijd mijn Nederlanderschap vrijwillig inleveren. Bovendien zou Wilders dat helemaal niet erg vinden, die is zo ontzettend tegen het hebben van twee nationaliteiten.
-
pi_70955972
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Lyrebird moest het natuurlijk wel doen met voornamelijk vrouwen uit Indiana.....

Of was het nou Minnesota, ik haal Indianapolis en Minneapolis altijd door elkaar.

Een deel van het probleem lag inderdaad bij vrouwen die uit de Mid-West (Indiana Maartena) kwamen. Zij meenden mij te moeten vertellen wat ik wel of niet kon doen. Dat was niet alleen met de blanke Amerikaanse meisjes zo. Het is iets dat ze daar vanuit school meekrijgen, dat bitchende. Voor jezelf opkomen, maar dan op zo'n manier dat alle redelijkheid verdwenen is. Prima als ze zo tegenover de klantenservice van Delta doen, maar ik ben daar niet van gediend. In mijn tijd in Boston was het overigens niet anders.

Het rare is dat die kerels veel gemakkelijker zijn. Misschien dat daar ook het probleem ligt. Ze laten gemakkelijk over zich heen lopen, waardoor het voor een buitenstaander knap lastig wordt.
pi_70955978
quote:

Hier zit een kern van waarheid in.

In de universiteitsstad waar ik woonde, hadden ze sororities. Corpshuizen voor meisjes. Als die uit gingen, dan zagen ze er allemaal precies hetzelfde uit. Hetzelfde lichaam, hetzelfde haar, dezelfde uitdrukking op hun gezicht, dezelfde interesses en dezelfde kleren. Van individualiteit was geen sprake. Beetje vreemd in the land of the free. Gelukkig waren er ook nog dames die niet in een sororety woonde.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 04:20:58 #184
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_70955981
quote:

uiterlijk...mwaa

gedrag... 1 pot nat.... oprah kosts
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_70956047
LB, je overdrijft. Er zijn ontzettend veel vrijgezelle vrouwen in Boston en daar zit veel tussen wat hetzelfde is. Is in Nederland niet anders, ga maar eens naar Nijmegen met al die gezellige Brabantse mutsen. Er zijn net zo goed aan beide zijden van de oceaan genoeg dames met persoonlijkheid.

En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.
pi_70956095
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 05:20 schreef Shivo het volgende:
En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.
Van sampelen is de afgelopen jaren bij mij niet veel terecht gekomen (n = 3, 8 jaar...), omdat ik American style cariere heb gemaakt. Mijn tolerantie ligt ook erg laag. Voor een relatie heb ik nog steeds een libertair ideaal, waarbij beide partijen elkaar niks opleggen, maar bij elkaar zijn omdat ze dat leuk vinden.
pi_70956267
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 05:20 schreef Shivo het volgende:
LB, je overdrijft. Er zijn ontzettend veel vrijgezelle vrouwen in Boston en daar zit veel tussen wat hetzelfde is. Is in Nederland niet anders, ga maar eens naar Nijmegen met al die gezellige Brabantse mutsen. Er zijn net zo goed aan beide zijden van de oceaan genoeg dames met persoonlijkheid.

Denk dat je hoognodig weer een keer naar Nederland moet gaan
pi_70956277
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 04:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hier zit een kern van waarheid in.

In de universiteitsstad waar ik woonde, hadden ze sororities. Corpshuizen voor meisjes. Als die uit gingen, dan zagen ze er allemaal precies hetzelfde uit. Hetzelfde lichaam, hetzelfde haar, dezelfde uitdrukking op hun gezicht, dezelfde interesses en dezelfde kleren. Van individualiteit was geen sprake. Beetje vreemd in the land of the free. Gelukkig waren er ook nog dames die niet in een sororety woonde.
Universiteitsteden
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:45:52 #189
66825 Reya
Fier Wallon
pi_70958189
Deze week in The Economist een special over Texas, inclusief een vergelijking met Californië.
pi_70958985
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Reya het volgende:
Deze week in The Economist een special over Texas, inclusief een vergelijking met Californië.
Misschien gebaseerd op dit artikel? Texas komt beter uit de vergelijking, omdat de overheid er veel minder in de pap heeft te brokkelen, en de markt haar werk laat doen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:55:13 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_70959747
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Misschien gebaseerd op dit artikel? Texas komt beter uit de vergelijking, omdat de overheid er veel minder in de pap heeft te brokkelen, en de markt haar werk laat doen.
Dat wordt inderdaad als een van de pijnpunten voor Californie genoemd, naast de combinatie van een welhaast onwerkbaar openbaar bestuur en al te invloedrijke belangengroepen. Evenwel waarschuwt The Economist voor een te snel afschrijven van Californie, vooral vanwege het nog in overmaat aanwezige human capital in die staat.

Zie ook het gehele artikel.
pi_70962923
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Reya het volgende:
Een dankjewel van een luie lezer.
pi_70968912
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 06:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Van sampelen is de afgelopen jaren bij mij niet veel terecht gekomen (n = 3, 8 jaar...), omdat ik American style cariere heb gemaakt. Mijn tolerantie ligt ook erg laag. Voor een relatie heb ik nog steeds een libertair ideaal, waarbij beide partijen elkaar niks opleggen, maar bij elkaar zijn omdat ze dat leuk vinden.

Overigens realizeer ik me nu dat de meeste dames claimen ergens vandaan te komen - Chinees-Amerikaans, Indiaas-Amerikaans, Iers-Amerikaans, Iraans-Amerikaans und so weiter. Iers-Amerikaans is trouwens gewoon Amerikaans, maar hier in Boston is het populair om Iers te zijn of zo.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:39:09 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70969426
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Reya het volgende:
Dat wordt inderdaad als een van de pijnpunten voor Californie genoemd, naast de combinatie van een welhaast onwerkbaar openbaar bestuur en al te invloedrijke belangengroepen. Evenwel waarschuwt The Economist voor een te snel afschrijven van Californie, vooral vanwege het nog in overmaat aanwezige human capital in die staat.

Leuk artikel om te lezen.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:49:27 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70969850
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:26 schreef Shivo het volgende:
Overigens realizeer ik me nu dat de meeste dames claimen ergens vandaan te komen - Chinees-Amerikaans, Indiaas-Amerikaans, Iers-Amerikaans, Iraans-Amerikaans und so weiter. Iers-Amerikaans is trouwens gewoon Amerikaans, maar hier in Boston is het populair om Iers te zijn of zo.
Dat is niet alleen met de dames zo hoor

In New York lopen veel Italian-Americans rond, in Chicago heb je veel Polish-Americans..... men is hier trots, en men KAN hier trots zijn op hun roots en afkomst.

Ik ken zelf een Griek hier (collega)..... die me vertelde dat zijn opa in de jaren 30 ofzo naar New York kwam, dat zijn ouders - ook beiden Grieken - naar California kwamen, en zijn vrouw ontmoette hij ook nog eens in een Greek community center hier, en hij heeft dus nu twee Griekse zoontjes volgens hem. Dat Griek zijn, dat sla je er enorm moeilijk uit blijkbaar
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:47:44 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71015065
15% Unemployment in Michigan....

Merk je daar nog wat van, poplon?

Met de 11% in California merk je het overal om je heen, 15% begint toch wel drastische vormen aan te nemen.....Of is het echt allemaal Greater Detroit Area waar alle ellende zit?
-
pi_71017332
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Het enige waar je rekening mee moet houden is militaire dienst. De VS heeft deze niet (dwz, de dienstplicht is momenteel niet actief, maar bestaat wel als wet), maar deze kan wel door Congress worden geactiveerd.

Mocht je worden opgeroepen voor militaire dienst in de VS, (kortom, je bent onder de 31 als je Amerikaan wordt), dan KAN het zo zijn dat het ANDERE land waar je een nationaliteit van bezit dit ziet als verraad of zelfs hoogverraad, en die nationaliteit van je afneemt. Ook als je vrijwillig het Amerikaanse leger in gaat KAN het zijn dat de andere nationaliteit door het geboorteland wordt afgenomen.

Nederland maakt er weinig problemen van trouwens als je in het Amerikaanse leger zou willen dienen, en neemt de Nederlandse nationaliteit niet af, tenzij er bijv. sprake zou zijn van een oorlog tussen de EU en de VS.

Buiten de militaire dienst om is er verder geen enkel probleem te verwachten met meerdere nationaliteiten in de VS. Je zweert inderdaad trouw aan 1 land in de Oath of Citizenship, en dat houdt in principe in dat zolang je in de VS woont, je altijd EERST Amerikaan bent, en je dus geen diplomatieke hulp uit Nederland hoeft te verwachten.
Militaire dienst vind ik niet zo´n probleem. Onderdeel van nationaliteit is ook enige trouw aan je land en daaronder valt het in dienst gaan in tijden van nood.

Raak je je Nederlandse paspoort kwijt als je in Amerikaanse dienst gaat?
pi_71017391
Als de draft wordt ingevoerd gaat de VS in vlammen op.

Geen president die dat aandurft
pi_71023122
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:47 schreef maartena het volgende:
15% Unemployment in Michigan....

Merk je daar nog wat van, poplon?

Met de 11% in California merk je het overal om je heen, 15% begint toch wel drastische vormen aan te nemen.....Of is het echt allemaal Greater Detroit Area waar alle ellende zit?
Mijn oud-collega's in Indiana beginnen de crisis ook te voelen. Er wordt druk door ze gezocht naar nieuwe banen, want het geld van mijn oude universiteit was op. Ik ben net voor de storm vertrokken...
  donderdag 16 juli 2009 @ 05:36:51 #200
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_71023245
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Militaire dienst vind ik niet zo´n probleem. Onderdeel van nationaliteit is ook enige trouw aan je land en daaronder valt het in dienst gaan in tijden van nood.

Ja

Krijg wel de amerikaanse voor terug.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  donderdag 16 juli 2009 @ 05:37:08 #201
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71023248
In West Michigan gaat 't niet heel slecht gezien de rest, Detroit en omgeving is wel vrij minder ja.

Grand Rapids stond in 2008 nog in de top 10 van de VS van minst slechte huizenmarkt. Hoe 't nu is weet ik niet. In ieder geval niet beter lijkt me.

Maar ik heb wel vrienden die moeten bijbeunen om rond te komen. Verschil is, ze zien het bijna allemaal redelijk positief in, da's toch wel iets Amerikaans: Schouders eronder en niet zeiken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 16 juli 2009 @ 06:32:06 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71023310
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:44 schreef Halcon het volgende:
Niet perse..... wel als je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt na twee jaar en niet in een uitzonderingscategorie valt, zoals getrouwd zijn met een Amerikaan(se).
-
  donderdag 16 juli 2009 @ 06:34:49 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71023320
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de draft wordt ingevoerd gaat de VS in vlammen op.

Geen president die dat aandurft
Er is ook totaal geen reden voor. Het is krap, maar de VS kan twee oorlogen voeren, legers in Duitsland, Zuid Korea en andere plaatsen ter wereld hebben, en het nog steeds allemaal met vrijwilligers doen.

Overigens kan de president de draft niet invoeren, alleen Congress kan dat.
-
pi_71043014
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 05:37 schreef popolon het volgende:

Maar ik heb wel vrienden die moeten bijbeunen om rond te komen. Verschil is, ze zien het bijna allemaal redelijk positief in, da's toch wel iets Amerikaans: Schouders eronder en niet zeiken.
In Nederland zou men alles en iedereen de schuld geven, behalve zichzelf. In de VS gaat men idd gewoon aan de slag. Daarom komt de VS er wel bovenop en blijft het in Nederland waarschijnlijk tobben tot de babyboomers er niet meer zijn.
pi_71043071
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 06:34 schreef maartena het volgende:
Overigens kan de president de draft niet invoeren, alleen Congress kan dat.
President moet de procedure inzetten. Geen president die dat aandurft
pi_71043113
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn oud-collega's in Indiana beginnen de crisis ook te voelen. Er wordt druk door ze gezocht naar nieuwe banen, want het geld van mijn oude universiteit was op. Ik ben net voor de storm vertrokken...
Lijkt me zwaar kut, moet je in Indiana wonen en heb je ook geen baan meer.

Veel dieper kan je dan in elk geval niet meer zakken
pi_71048461
Ik woon in indiana niks fout mee
pi_71052902
Ik zit op dit moment echt te kutten met mijn visa, dat J-1 gebeuren of J-2 of hoe het ook heet. Hoe zit dat eigenlijk met je health insurance? Op het papiertje van mijn uni heb ik een lijst van zo'n 10 / 15 verzekeraars gevonden en ik dacht dat dat ook kon via mijn universiteit maar nu zie ik dus dat ik keus heb. Enig idee wat ik hier het beste kan kiezen? En juist dat ik asap. een papiertje krijg dat zodat ik 'proof of intention' heb dat ik het wil doen en geen gezeik heb tijdens het interview.

Overigens begin ik nu wel wat kriegelig te worden van al het papier werk wat ik moet opsturen, ben enigszins blij dat ik niet regelrecht ben gaan emigreren maar daar eerst besloten heb om daar even 2 jaar op te wachten. Ik zit atm. in Nederland, moet mijn (originele!) papieren (oftewel gezondheid,financiële gedoe en dergelijke) opsturen naar Londen, die sturen (de originele) door naar New York, daar krijg ik weer papieren van terug. Overigens zijn de eisen die Londen weer stelt anders dan NY wat betreft exchange en dat is weer anders dan wat ze straks op de ambassade vragen in amsterdam. Bah @ bureaucratie!

Andere vraag, je moet blijk geven van enige financiële steun. Het probleem is dat op mijn DS-2019 papier staat een specifiek bedrag maar afgerond op dollars, bijv. $15.312 .. ik heb wel een bedrag mee gegeven maar ik dacht dat dat afgerond was. Weet ik eigenlijk wel zeker. Moet ik straks via mijn visa interview financiële ondersteuning van dat exacte bedrag laten zien?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 04:07:41 #209
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71054595
Ik wou dat ik je er uit eigen ervaring qua papierwerk wat over kon vertellen ware het niet dat mijn vrouw alles gedaan heeft. Die is zo verrekte goed in dat soort zaken, ik zag al snel dat ik me er niet eens mee hoefde te bemoeien.

Op die Affidavit of support hebben we bijv. gewoon haar afgeronde jaarsalaris opgegeven, dat was prima in orde. Hoe meer zaken je in orde hebt, en liever teveel bewijs dan te weinig, hoe minder moeilijk ze doen.

Het eindinterview hoef je je geen zorgen om te maken, als je papierwerk in orde is ben je zo weg. Ik had een interview van een minuut.

Maar zo zie je maar, bureaucratie is er overal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 04:21:57 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71054656
Het papierwerk voor een I-130 (getrouwd met Amerikaan) is dan ook wel een peuleschilletje vergeleken met alle bureaucratische ellende waar je jezelf doorheen moet worstelen met een J-1/2 visum..... Ik heb er ook geen ervaring mee verder.

En inderdaad. Als je bureaucratie in Nederland wil ontvluchten..... zijn de VS en Canada zo'n beetje de laatste landen waar je naar toe wil.
-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 05:11:14 #211
262256 forgivememother
was even weg..
pi_71054937
aaaargh papierwerk blij dat ik daar mee gedaan ben 5 uur wachten in een volgestamptb ins kamertje met 1 van de 5 loketten open
pi_71055047
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lijkt me zwaar kut, moet je in Indiana wonen en heb je ook geen baan meer.

Veel dieper kan je dan in elk geval niet meer zakken
Onzin.

Indiana is een van die staten die zwaar ondergewaardeerd wordt. Je kunt er schitterend wonen, voor niet veel geld. Ok, d'r zijn genoeg steden waar het klote is in Indiana (... Gary ...), maar ik heb een korte tijd in Lafayette gewoond, en de afgelopen vier jaar in Bloomington, en ik heb echt genoten.

Bloomington is een stad in het zuiden van Indiana, met meer dan 40.000 studenten (~1/3 van de inwoners). Voorals als die er van de zomer niet zijn, dan is het genieten. Want de infrastructuur is berekend op ~120k man, maar als er maar 80k zijn, dan is het plotseling een stuk minder druk. Ik kan me eigenlijk geen plaats ter wereld voorstellen waar het beter toeven is in de zomer. Van mei tot oktober kun je er in je korte broek rondlopen. Het leven met zwembad daar is ideaal.
pi_71067501
Dat er nog mensen serieus op het geflame van DAM ingaan...
pi_71067558
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:45 schreef Shivo het volgende:
Dat er nog mensen serieus op het geflame van DAM ingaan...
Soms biedt het geflame mogelijkheden om reclame voor 't een of 't ander te maken.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:18:49 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71070924
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef Lyrebird het volgende:
Soms biedt het geflame mogelijkheden om reclame voor 't een of 't ander te maken.
-
pi_71073437
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 06:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onzin.

Indiana is een van die staten die zwaar ondergewaardeerd wordt. Je kunt er schitterend wonen, voor niet veel geld. Ok, d'r zijn genoeg steden waar het klote is in Indiana (... Gary ...), maar ik heb een korte tijd in Lafayette gewoond, en de afgelopen vier jaar in Bloomington, en ik heb echt genoten.

Bloomington is een stad in het zuiden van Indiana, met meer dan 40.000 studenten (~1/3 van de inwoners). Voorals als die er van de zomer niet zijn, dan is het genieten. Want de infrastructuur is berekend op ~120k man, maar als er maar 80k zijn, dan is het plotseling een stuk minder druk. Ik kan me eigenlijk geen plaats ter wereld voorstellen waar het beter toeven is in de zomer. Van mei tot oktober kun je er in je korte broek rondlopen. Het leven met zwembad daar is ideaal.
Een jaar bestaat uit meer dan 6 maanden

Ik zou dood gaan van de verveling als ik zou moeten wonen in Indiana. Daar kunnen domme Amerikaanse mutsen ook niets aan veranderen.
pi_71073514
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 04:07 schreef popolon het volgende:
Ik wou dat ik je er uit eigen ervaring qua papierwerk wat over kon vertellen ware het niet dat mijn vrouw alles gedaan heeft. Die is zo verrekte goed in dat soort zaken, ik zag al snel dat ik me er niet eens mee hoefde te bemoeien.

Op die Affidavit of support hebben we bijv. gewoon haar afgeronde jaarsalaris opgegeven, dat was prima in orde. Hoe meer zaken je in orde hebt, en liever teveel bewijs dan te weinig, hoe minder moeilijk ze doen.

Het eindinterview hoef je je geen zorgen om te maken, als je papierwerk in orde is ben je zo weg. Ik had een interview van een minuut.

De nieuwe film van sandra Bullock is wel grappig wat dit betreft
pi_71073541
DAM, rot toch eens op. .
pi_71079627
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 04:07 schreef popolon het volgende:

Mnee het interview zelf ben ik opzich niet bevreesd voor. Het is meer al de gegevens die ik mee moet nemen naar het interview en straks als ik in Amerika aankom, het geregel er om heen is zo vermoeiend. En ik houd absoluut niet van papierwerk. Het feit dat ik het doe via Londen helpt ook nog een keer niet bepaald. Ik vraag me af hoe dit ging in 1930 bijv. toen zul je vast alleen een ticket nodig hebben gehad om naar Amerika te emigreren

Hoe zit je ong. qua kosten qua health insurance? En moet ik er nog een verzekering bij nemen? Ik heb nog een weekje om een verzekering te fixen.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 04:21 schreef maartena het volgende:
Het papierwerk voor een I-130 (getrouwd met Amerikaan) is dan ook wel een peuleschilletje vergeleken met alle bureaucratische ellende waar je jezelf doorheen moet worstelen met een J-1/2 visum..... Ik heb er ook geen ervaring mee verder.
Hoe komt dat eigenlijk, dat als je er wilt emigreren via je i-130 een stuk minder papier werk is dan een student visum aanvragen?? Ik ga alleen een 5 maand naar NY, waarom moet ik daar zoveel papieren voor invullen? Als ik een half jaar in zweden wil zitten hoef ik een paar velletjes in te voeren. Wazige amerikanen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:01:12 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71081549
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe komt dat eigenlijk, dat als je er wilt emigreren via je i-130 een stuk minder papier werk is dan een student visum aanvragen?? Ik ga alleen een 5 maand naar NY, waarom moet ik daar zoveel papieren voor invullen? Als ik een half jaar in zweden wil zitten hoef ik een paar velletjes in te voeren. Wazige amerikanen
Zweden zit in de EU, dat maakt nogal een verschil.

Een beter vergelijk zou zijn wat voor papierhandel een Amerikaan moet invullen om in Nederland te mogen wonen..... en uit ervaring kan ik je vertellen dat dat ook een enorme bureaucratische ellende is bij de IND.
-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:01:32 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71081561
Je zou eens wat verzekeringssites kunnen bekijken. Weet wel dat 't waarschijnlijk niet goedkoper zal zijn dan in NL. Zelf heb ik geluk en via mijn werkgever (healthcare bedrijf) een verzekering die vrij goedkoop is.
pi_71083024
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:01 schreef popolon het volgende:
Je zou eens wat verzekeringssites kunnen bekijken. Weet wel dat 't waarschijnlijk niet goedkoper zal zijn dan in NL. Zelf heb ik geluk en via mijn werkgever (healthcare bedrijf) een verzekering die vrij goedkoop is.
Dat zal ik spoedig ff doen, probleem was dat alleen dat mijn universiteit al bijna 15! opties gaf om mezelf te verzekeren En ik kan me niet voorstellen dat die financieel allemaal dicht bij elkaar liggen.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Zweden zit in de EU, dat maakt nogal een verschil.

Een beter vergelijk zou zijn wat voor papierhandel een Amerikaan moet invullen om in Nederland te mogen wonen..... en uit ervaring kan ik je vertellen dat dat ook een enorme bureaucratische ellende is bij de IND.
Mja, en toch vind ik het geneuzel Overigens worden de 'Amerikanen' die naar Londen willen om daar een exchange te doen op onze universiteit ook langzaam behandeld. Ze komen soms nog wel erg schreeuwerig over, en dat vinden onze administratie mensen niet leuk Of dat de amerikanen verkeerde papieren opsturen en verwachtten dat ze naar binnen mogen.
pi_71084369
Die Mexicanen lopen met miljoenen tegelijk de grens over, maar als je een tijdje in de VS wilt studeren gaan ze moeilijk doen.
pi_71085152
De Mexicanen gaan inmiddels de andere kant op. Of de Amerikanen die in Mexico gaan werken
pi_71087918
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:28 schreef RQPS het volgende:
Die Mexicanen lopen met miljoenen tegelijk de grens over, maar als je een tijdje in de VS wilt studeren gaan ze moeilijk doen.
Welcome to the USA, waar ze hun prioriteiten nog steeds niet op orde hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')