Niet perse..... wel als je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt na twee jaar en niet in een uitzonderingscategorie valt, zoals getrouwd zijn met een Amerikaan(se).quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:44 schreef Halcon het volgende:
Raak je je Nederlandse paspoort kwijt als je in Amerikaanse dienst gaat?
Er is ook totaal geen reden voor. Het is krap, maar de VS kan twee oorlogen voeren, legers in Duitsland, Zuid Korea en andere plaatsen ter wereld hebben, en het nog steeds allemaal met vrijwilligers doen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de draft wordt ingevoerd gaat de VS in vlammen op.
Geen president die dat aandurft
In Nederland zou men alles en iedereen de schuld geven, behalve zichzelf. In de VS gaat men idd gewoon aan de slag. Daarom komt de VS er wel bovenop en blijft het in Nederland waarschijnlijk tobben tot de babyboomers er niet meer zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 05:37 schreef popolon het volgende:
Maar ik heb wel vrienden die moeten bijbeunen om rond te komen. Verschil is, ze zien het bijna allemaal redelijk positief in, da's toch wel iets Amerikaans: Schouders eronder en niet zeiken.
President moet de procedure inzetten. Geen president die dat aandurftquote:Op donderdag 16 juli 2009 06:34 schreef maartena het volgende:
Overigens kan de president de draft niet invoeren, alleen Congress kan dat.
Lijkt me zwaar kut, moet je in Indiana wonen en heb je ook geen baan meer.quote:Op donderdag 16 juli 2009 04:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn oud-collega's in Indiana beginnen de crisis ook te voelen. Er wordt druk door ze gezocht naar nieuwe banen, want het geld van mijn oude universiteit was op. Ik ben net voor de storm vertrokken...
Onzin.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lijkt me zwaar kut, moet je in Indiana wonen en heb je ook geen baan meer.
Veel dieper kan je dan in elk geval niet meer zakken
Soms biedt het geflame mogelijkheden om reclame voor 't een of 't ander te maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:45 schreef Shivo het volgende:
Dat er nog mensen serieus op het geflame van DAM ingaan...
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef Lyrebird het volgende:
Soms biedt het geflame mogelijkheden om reclame voor 't een of 't ander te maken.
Een jaar bestaat uit meer dan 6 maandenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 06:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Onzin.
Indiana is een van die staten die zwaar ondergewaardeerd wordt. Je kunt er schitterend wonen, voor niet veel geld. Ok, d'r zijn genoeg steden waar het klote is in Indiana (... Gary ...), maar ik heb een korte tijd in Lafayette gewoond, en de afgelopen vier jaar in Bloomington, en ik heb echt genoten.
Bloomington is een stad in het zuiden van Indiana, met meer dan 40.000 studenten (~1/3 van de inwoners). Voorals als die er van de zomer niet zijn, dan is het genieten. Want de infrastructuur is berekend op ~120k man, maar als er maar 80k zijn, dan is het plotseling een stuk minder druk. Ik kan me eigenlijk geen plaats ter wereld voorstellen waar het beter toeven is in de zomer. Van mei tot oktober kun je er in je korte broek rondlopen. Het leven met zwembad daar is ideaal.
De nieuwe film van sandra Bullock is wel grappig wat dit betreftquote:Op vrijdag 17 juli 2009 04:07 schreef popolon het volgende:
Ik wou dat ik je er uit eigen ervaring qua papierwerk wat over kon vertellen ware het niet dat mijn vrouw alles gedaan heeft. Die is zo verrekte goed in dat soort zaken, ik zag al snel dat ik me er niet eens mee hoefde te bemoeien.
Op die Affidavit of support hebben we bijv. gewoon haar afgeronde jaarsalaris opgegeven, dat was prima in orde. Hoe meer zaken je in orde hebt, en liever teveel bewijs dan te weinig, hoe minder moeilijk ze doen.
Het eindinterview hoef je je geen zorgen om te maken, als je papierwerk in orde is ben je zo weg. Ik had een interview van een minuut.
Maar zo zie je maar, bureaucratie is er overal.
Mnee het interview zelf ben ik opzich niet bevreesd voor. Het is meer al de gegevens die ik mee moet nemen naar het interview en straks als ik in Amerika aankom, het geregel er om heen is zo vermoeiend. En ik houd absoluut niet van papierwerk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 04:07 schreef popolon het volgende:
Ik wou dat ik je er uit eigen ervaring qua papierwerk wat over kon vertellen ware het niet dat mijn vrouw alles gedaan heeft. Die is zo verrekte goed in dat soort zaken, ik zag al snel dat ik me er niet eens mee hoefde te bemoeien.
Op die Affidavit of support hebben we bijv. gewoon haar afgeronde jaarsalaris opgegeven, dat was prima in orde. Hoe meer zaken je in orde hebt, en liever teveel bewijs dan te weinig, hoe minder moeilijk ze doen.
Het eindinterview hoef je je geen zorgen om te maken, als je papierwerk in orde is ben je zo weg. Ik had een interview van een minuut.
Maar zo zie je maar, bureaucratie is er overal.
Hoe komt dat eigenlijk, dat als je er wilt emigreren via je i-130 een stuk minder papier werk is dan een student visum aanvragen?? Ik ga alleen een 5 maand naar NY, waarom moet ik daar zoveel papieren voor invullen? Als ik een half jaar in zweden wil zitten hoef ik een paar velletjes in te voeren. Wazige amerikanenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 04:21 schreef maartena het volgende:
Het papierwerk voor een I-130 (getrouwd met Amerikaan) is dan ook wel een peuleschilletje vergeleken met alle bureaucratische ellende waar je jezelf doorheen moet worstelen met een J-1/2 visum..... Ik heb er ook geen ervaring mee verder.
Zweden zit in de EU, dat maakt nogal een verschil.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe komt dat eigenlijk, dat als je er wilt emigreren via je i-130 een stuk minder papier werk is dan een student visum aanvragen?? Ik ga alleen een 5 maand naar NY, waarom moet ik daar zoveel papieren voor invullen? Als ik een half jaar in zweden wil zitten hoef ik een paar velletjes in te voeren. Wazige amerikanen
Dat zal ik spoedig ff doen, probleem was dat alleen dat mijn universiteit al bijna 15! opties gaf om mezelf te verzekerenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:01 schreef popolon het volgende:
Je zou eens wat verzekeringssites kunnen bekijken. Weet wel dat 't waarschijnlijk niet goedkoper zal zijn dan in NL.Zelf heb ik geluk en via mijn werkgever (healthcare bedrijf) een verzekering die vrij goedkoop is.
Mja, en toch vind ik het geneuzelquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Zweden zit in de EU, dat maakt nogal een verschil.
Een beter vergelijk zou zijn wat voor papierhandel een Amerikaan moet invullen om in Nederland te mogen wonen..... en uit ervaring kan ik je vertellen dat dat ook een enorme bureaucratische ellende is bij de IND.
Welcome to the USA, waar ze hun prioriteiten nog steeds niet op orde hebben.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:28 schreef RQPS het volgende:
Die Mexicanen lopen met miljoenen tegelijk de grens over, maar als je een tijdje in de VS wilt studeren gaan ze moeilijk doen.
Ik zou zeggen, ga naar Mexico en loop zo de grens over..... als je daadwerkelijk denkt dat dat makkelijker gaat dan middels de legale manier.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:28 schreef RQPS het volgende:
Die Mexicanen lopen met miljoenen tegelijk de grens over, maar als je een tijdje in de VS wilt studeren gaan ze moeilijk doen.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 07:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Welcome to the USA, waar ze hun prioriteiten nog steeds niet op orde hebben.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga naar Mexico en loop zo de grens over..... als je daadwerkelijk denkt dat dat makkelijker gaat dan middels de legale manier.
Tja, het is inderdaad WAAR dat dagelijks zo'n twee tot drieduizend illegalen de grens over steken. Maar het is geen peuleschilletje, zeker niet deze tijd van het jaar met temperaturen van boven de 35 graden in de woestijn. Als je verder ook niemand kent aan de Amerikaanse kant is het moeilijk om zodra je over de grens bent ook meteen weg te komen.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:13 schreef Bora-Bora het volgende:Interessant, deze twee heel verschillende opinies!
Veel hamburgers eten en een kilo of veertig aankomen.quote:
Waar precies? Ik hoop West Michigan voor je.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:51 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb mijn visum bijna rond, en dat wil zeggen dat ik vanaf 1 september behoorlijk dicht bij Popolon in de buurt zal wonen.
Ergens is het idd wel logisch, en we zien gelukkig dat de tweede generatie Mexicanen, dus kinderen die naar Amerikaanse scholen zijn geweest, voor Amerikanen doorgaan. Zij spreken de taal wel. Maar zoals je zelf aangeeft is soms de rek eruit, vooral als Spaanstaligen bij voorkeur naar gebieden migreren met Spaanstaligen.quote:Op zondag 19 juli 2009 07:28 schreef reem het volgende:
Lyrebird, heeft het ook niet te maken met de plaats waar men naartoe migreert binnen de VS? Als Mexicaan zou ik niet de moeite nemen om meteen Engels te leren als ik in San Diego of LA zou wonen. Maar als je in een stad gaat wonen waar minder taalgenoten wonen lijkt het me zeer belangrijk om zsm de belangrijkste taal van de VS te leren.
Grand Haven. Ik ga daar een half jaar tot max een jaar stage lopen. En natuurlijk genieten van het land.quote:Op zondag 19 juli 2009 07:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Veel hamburgers eten en een kilo of veertig aankomen.
[..]
Waar precies? Ik hoop West Michigan voor je.
Ik kan je helaas niet uitnodigen voor een pool party, we zijn bezig een 'mega deck' te bouwen. Next year will be great.![]()
Wat je ziet op de foto's is de vervanging van het oude deck, het nieuwe zal drie keer zo groot worden.
Toch spreken zij thuis en op straat voornamelijk Spaans trouwens. De voorbeelden die jij noemt doen me ook heel erg denken aan de Marokkanen in Nederland..... er is qua sociale staat eigenlijk enorm weinig verschil.quote:Op zondag 19 juli 2009 08:26 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het idd wel logisch, en we zien gelukkig dat de tweede generatie Mexicanen, dus kinderen die naar Amerikaanse scholen zijn geweest, voor Amerikanen doorgaan. Zij spreken de taal wel.
Ik ben benieuwd. Ik ben nog nooit daar geweest dus tja. Wel zorg ik voor een auto om mezelf goed te kunnen verplaatsen, ik wil ook in een weekend ver weg kunnen rijden.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:03 schreef popolon het volgende:
Grand Haven is mooi, er zal niet zo heel veel te doen zijn maar dat moet je ook maar leuk vinden.Wel erg dichtbij 't strand en genoeg groen om je heen. Familie van ons woont daar in de 'duinen', pal aan het strand. Erg mooi.
[ afbeelding ]
Ik dacht eerst dat ik eind Mei mn DS-2019 zou krijgen, toen kreeg ik eerst een ' soort van DS-2019 ' van m'n universiteit uit NY. Die moest ik dan terugsturen en als dat in orde was kreeg ik de ' echte ' DS-2019 om daarna een afspraak te boeken bij de ambassade. Al met al heeft dat DS gebeuren een kleine 2 maand geduurd,quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:51 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb mijn visum bijna rond, en dat wil zeggen dat ik vanaf 1 september behoorlijk dicht bij Popolon in de buurt zal wonen. Ik krijg volgende week mijn DS-2019 met de post mee en dan kan ik de week er op naar de ambassade voor het interview.
Verzekering heb ik via AXA in Duitsland geregeld. Dat is voldoende, wel duur maar een zeer compleet pakket.
Voor een J-1 immigrant is het verplicht om volledig verzekerd te zijn tegen ziektekosten. Ik krijg mijn DS2019 niet als ik daar geen verklaring van heb.quote:Op maandag 20 juli 2009 05:54 schreef Lyrebird het volgende:
Over wat voor een verzekeringen hebben jullie het?
Mijn ouders gingen helemaal over de rooie toen ze hoorde dat ik in mijn eerste drie maanden niet tegen ziektekosten verzekerd was, en in al die jaren geen WA verzekering had. Wel voor m'n auto, maar niet voor andere zaken.
Je kreeg hem niet als je daar geen verklaring voor hebt? Maar ik heb nog helemaal geen verklaring of een papiertje wat zegt dat ik de intentie 'show' dat ik me wil verzekeren in de States, ben helemaal nog niet verzekerd voor die periode maar mijn DS-2019 kreeg ik wel gewoon hoorquote:Op maandag 20 juli 2009 11:18 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Voor een J-1 immigrant is het verplicht om volledig verzekerd te zijn tegen ziektekosten. Ik krijg mijn DS2019 niet als ik daar geen verklaring van heb.
Haha, toen mijn ouders zagen wat voor bureaucratisch gezeik het allemaal zou worden en dat het allemaal weer last minute zou gaan gebeuren zeiden ze al zoiets, nou je kunt ook nog naar een ander & beter land gaan voor je studie, of blijven in londen! Gekke amerikanen!quote:Op maandag 20 juli 2009 11:17 schreef Barcaconia het volgende:
Ben inderdaad maar blij maartena. Als ik zie wat een bureaucratisch gelul allemaal voorkomt met dat aanvragen wil ik al helemaal niet meer gaanEen geluk: Iedereen zegt dat zodra je in de USA bent het meeste geen klote meer uitmaakt. Dan ben ik voorlopig klaar. Dit kost ook nog eens klauwen met geld als je geen universiteit gedaan hebt...
En waarom zouden ze dat nu al niet weten? Er zijn zat bedrijven die op dit moment om wat voor reden dan ook zich voorgenomen hebben de komende tijd geen afstudeerders aan te nemen. Met "at this moment...." kunnen ze ook bedoelen dat ze op dit moment het beleid hebben gewoon sowieso geen afstudeerders aan te nemen, ongeacht de periode. Wees blij dat ze in ieder geval de moeite hebben genomen je terug te schrijven, lang niet alle bedrijven zijn zo netjes.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:43 schreef iBolt het volgende:
Wat kunnen Amerikanen toch ongelofelijke achterbakse mongolen zijn zeg
Had dus me resume+letter gestuurd naar een bedrijf. Voor volgend jaar in de periode maart-juli. Krijg ik als antwoord: "ja sorry maar er zijn geen afstudeerstages op dit moment"
NEE? WERKELIJK? No shit sherlockmaar in die periode wel dan? Mijn god zeg ze weten nu al dat er niks vrij komt tuuuurlijk
Mensen die denken dat de wereld op hen zit te wachten...quote:Op maandag 20 juli 2009 23:43 schreef iBolt het volgende:
Had dus me resume+letter gestuurd naar een bedrijf. Voor volgend jaar in de periode maart-juli. Krijg ik als antwoord: "ja sorry maar er zijn geen afstudeerstages op dit moment"
NEE? WERKELIJK? No shit sherlockmaar in die periode wel dan? Mijn god zeg ze weten nu al dat er niks vrij komt tuuuurlijk
Je bent toch niet zo bijzonder als je dacht. Het leven gaat verder huilebalkquote:Op maandag 20 juli 2009 23:43 schreef iBolt het volgende:
ik heb ongeveer een week in Atlanta doorgebracht. Een erg leuke ervaring. Het enige minpuntje was het verkeer, want het kan er echt verschrikkelijk druk zijn op de snelweg. De Martha (?) is overigens een heel aardig metrosysteem. Niet bijster groot, maar het werkt wel. Ik was er trouwens afgelopen winter, toen het schitterend weer was, maar je zult nu wel met wat meer warmte en vochtigheid te maken hebben. Maar ja, daar hebben ze AC voor. Leuke attractie: World of Coke. Vooral de ~50 verschillende frisdranken die Coca Cola over de hele wereld verkoopt en die je zelf allemaal kunt proeven, is een aanrader. Wij vonden Beverly en Bibo het viest.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:18 schreef XL het volgende:
Ik ga 3 maanden naar Atlanta. Waarschijnlijk vertrek ik volgende week.
Daar kun je beter even mee wachten, je staat nu namelijk nog niet geregistreerd in het systeem. Het duurt ongeveer 10 werkdagen voordat je in het SAVE systeem staat (waar alle immigranten in worden geregistreerd). Als je niet in het systeem staat gaat social security bij USCIS navraag doen over je status, en dat duurt makkelijk een week of 6quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:32 schreef OMG het volgende:
Zometeen even papier halen, dan terug naar het appartement, social security form uitprinten, invullen en op naar het kantoor om de aanvraag te doen.
Dank voor de tip. Dan zorg ik ervoor dat iemand me volgende week vrijdag eens bij 1 van de social security kantoren hier langs kan brengen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:18 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Daar kun je beter even mee wachten, je staat nu namelijk nog niet geregistreerd in het systeem. Het duurt ongeveer 10 werkdagen voordat je in het SAVE systeem staat (waar alle immigranten in worden geregistreerd). Als je niet in het systeem staat gaat social security bij USCIS navraag doen over je status, en dat duurt makkelijk een week of 6
Oh, en het kan ook handig zijn een afspraak te maken bij social security, scheelt wachttijd.
Dat zijn geen lange dagen! Je moet wel vroeg op, dat is minder.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 04:40 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben voor een half jaar in de VS. In Fort Worth, Tx.![]()
Loop een halfjaar stage, krijg ook aardig betaalt dus ben van plan veel tripjes e.d. te maken. Afgelopen week de eerste week stage achter de rug. Zijn wel lange dagen van 7:30 tot 17:30Eens in de twee weken een vrijdag vrij, dus lekker lang weekend.
![]()
Je moet je wel een beetje aanpassen aan het land. Dit is een fout die veel Nederlanders maken. Naar Amerika verhuizen en denken dat ze kunnen ontbijten met boterhammen met hageslag. Als je naar China zou verhuizen, dan verwacht je toch ook geen brood 's ochtends? Tip: doe wat de Amerikanen doen. Of eet 's morgens een lekkere bak cereal, of ga naar de plaatselijke diner en sla een heerlijke uitsmijter naar binnen. Of een veggie omelet... Hmmmm.quote:Enige wat ik echt ga missen is fatsoenlijk eten. Het is best lastig om gezond te eten voor niet al te duur. Normaal brood hebben ze ook vrij weinig, maar ik hoef echt niet van die zoete meuk als ontbijt.
Het is een misvatting dat je in de VS niet gezond kunt eten. Met verstandige - Amerikaanse - keuzes kun je lekker en gezond eten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 05:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus als je op je eten let en probeert gezond te eten pas je eigen niet aan?
Het valt in restaurants in elk geval niet meequote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat je in de VS niet gezond kunt eten. Met verstandige - Amerikaanse - keuzes kun je lekker en gezond eten.
Kwestie van de goede keuzes maken. Ik ben een luie koker / eter, en at dus bijna altijd in restaurants. In al die jaren ben ik geen kilo aangekomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het valt in restaurants in elk geval niet mee
Dat wil nog niet zeggen dat je gezond eetquote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kwestie van de goede keuzes maken. Ik ben een luie koker / eter, en at dus bijna altijd in restaurants. In al die jaren ben ik geen kilo aangekomen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat je gezond eet
Jij denkt dat elk restaurant in de VS een junk food tent is?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wil je beweren van wel?
Het begint allemaal al met het formaat van de soft-drink
Kun je voorbeelden geven van wat je dan hebt gegeten in de restaurants?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat je in de VS niet gezond kunt eten. Met verstandige - Amerikaanse - keuzes kun je lekker en gezond eten.
Als je in een beetje fatsoenlijke plaats bent, kun je elke willekeurige keuken uit de hele wereld vinden. En heb je voor minder dan $20 over het algemeen een goede, gezonde maaltijd. Amerika bestaat niet alleen uit fastfood "restaurants" hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je voorbeelden geven van wat je dan hebt gegeten in de restaurants?
Ik bedoelde dan ook eigenlijk voornamelijk de Amerikaanse diners e.d. Ik snap ook wel dat er in Amerika genoeg Italiaanse of Aziatische restaurants te vinden zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:56 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Als je in een beetje fatsoenlijke plaats bent, kun je elke willekeurige keuken uit de hele wereld vinden. En heb je voor minder dan $20 over het algemeen een goede, gezonde maaltijd. Amerika bestaat niet alleen uit fastfood "restaurants" hoor.
Zelfs voor minder dan $10 kun je nog vaak wel een Aziaat vinden met een gezonde menukaart.
Hij heeft wel gelijk... Dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, wil die zeggen dat het gezond (met de juiste verhoudingen eiwit, vet en koolhydraat en met vitaminen en dergelijke) is...quote:
Als je alleen maar naar restaurants gaat die je in elke stad kunt vinden en die met grote lichtreclames en herkenbare bouwstructuur gaat...... dan is het inderdaad niet moeilijk om alleen slecht te eten. En dan denk ik naast fast-food restaurants ook aan "chain restaurants" als Denny's, IHOP, Applebee's, Sizzler, Red Lobster, etc, etc, etc....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het valt in restaurants in elk geval niet mee
Nee, 95% welquote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:55 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Jij denkt dat elk restaurant in de VS een junk food tent is?
Kun je de smilie ook in woorden uitleggen?quote:
Ik denk dat er ook nog wel wat tussen zitquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:53 schreef wonderer het volgende:
Ook in de chain restaurants heb je voldoende gezonde alternatieven. Je HOEFT niet een hamburger met patat te bestellen, natuurlijk. Gegrilde kip met rijst en gestoomde groenten is ook overal te krijgen. Veel restaurants hebben een low fat/low carb/weightwatchers sectie in hun menu, sommige hebben kleine porties... Het ligt echt aan jezelf hoor. Als jij te weinig wilskracht hebt om het zonder appetizer en dessert te doen en ook nog eens die dikke vette hamburger kiest in plaats van iets zinnigs, dan is het je eigen schuld
Dat moet je overal, volgens mij. De meeste chain restaurants hebben wle een nutrition guide online zodat je van te voren kunt uitzoeken wat je echt links moet laten liggen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook nog wel wat tussen zit
Je moet in de VS in elk geval echt goed opletten wat je besteld, dat lijkt me een feit
Mensen eten gewoon slecht, en ze bewegen veel te weinig (alles met de auto etc). Overigens is 40% van de Nederlanders ook te dik, dus daar moet je ook op je eten lettenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de VS wat meer maar dat is ook wel te zien aan het gemiddelde gewicht van de Amerikaan
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, 95% wel
Ligt aan mijn humeur die dag. Door de weeks, wanneer ik toch weinig tijd/zin heb om ontbijt te maken hou ik het simpel.quote:
Koop Organic Milk!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:56 schreef wonderer het volgende:
Ik eet standaard all bran flakes (zemelen) met soyamelk en rozijnen, 's morgens. Soyamelk omdat ik de gewone melk hier niet te zuipen vind.
Nee, hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij moet voortaan je ogen wat verder open doen als je weer eens in de VS bent.
Ja, whateverquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Koop Organic Milk!
Doe ik al jaren, en is van veel betere kwaliteit....
En het is Soyasap, tenzij er een Soyakoe bestaat.
Wat een nonsens, hele volksstammen in de VS eten zoals ze het 'back home' zouden doen en dat maakt ze geen spat minder Amerikaans.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 05:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zijn geen lange dagen! Je moet wel vroeg op, dat is minder.
[..]
Je moet je wel een beetje aanpassen aan het land. Dit is een fout die veel Nederlanders maken. Naar Amerika verhuizen en denken dat ze kunnen ontbijten met boterhammen met hageslag. Als je naar China zou verhuizen, dan verwacht je toch ook geen brood 's ochtends? Tip: doe wat de Amerikanen doen. Of eet 's morgens een lekkere bak cereal, of ga naar de plaatselijke diner en sla een heerlijke uitsmijter naar binnen. Of een veggie omelet... Hmmmm.
Zeg ik dat?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat een nonsens, hele volksstammen in de VS eten zoals ze het 'back home' zouden doen en dat maakt ze geen spat minder Amerikaans.
Dan haal je je brood niet bij Walmart, en hagelslag kun je er echt ook wel vinden hoor. Alleen is het bij de baking goods omdat ze het zien als versiering voor taarten.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Verder is het erg onpraktisch om Nederlands te ontbijten in de VS. Hagelslag hebben ze niet, en het brood is veel zoeter.
LOL,quote:Op zondag 26 juli 2009 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan haal je je brood niet bij Walmart, en hagelslag kun je er echt ook wel vinden hoor. Alleen is het bij de baking goods omdat ze het zien als versiering voor taarten.
He Einstein, er werd beweerd dat ze het niet hadden.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:00 schreef The.Apple het volgende:
[..]
LOL,
Hagelslag US 9,95 Backing goods
Hagelslag NL 1.50 brood smeersel
Thx.....quote:Op zondag 26 juli 2009 17:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
He Einstein, er werd beweerd dat ze het niet hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |