Komt door vergrijzing en doordat we gemiddeld langer studeren. Maar maak je geen zorgen, de voorspellingen zijn dat vanaf 2030 de bevolking af gaat nemen.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Raar vind ik dan wel dat de Nederlandse bevolking nog steeds toeneemt, maar het aantal werkenden niet?
quote:Op woensdag 19 november 2008 00:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ach ja, als je de media gelooft zijn een heleboel mensen gewoon aartslui en moeten we spotgoedkope oostblokkers importeren om ons pensioen de komende jaren veilig te stellen.
Raar vind ik dan wel dat de Nederlandse bevolking nog steeds toeneemt, maar het aantal werkenden niet?
Dus ineens zijn er relatief meer ouderen, terwijl aan de onderkant de bevolking toch toeneemt? Dat snap ik niet.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Komt door vergrijzing en doordat we gemiddeld langer studeren. Maar maak je geen zorgen, de voorspellingen zijn dat vanaf 2030 de bevolking af gaat nemen.
Wat ik dan niet snap is, mensen die nu 55 zijn en nog werken, stel een miljoen, dat is over 10 jaar nog steeds een miljoen. Dus de vergrijzing neemt met een miljoen toe (als je het aantal sterfgevallen niet meeneemt). De totale bevolkingsgroei neemt echter toe, door neukende ouders of import. Dus relatief gezien zou het aantal werkenden ten opzichte van vergrijzenden toch moeten toenemen?quote:Op woensdag 19 november 2008 01:09 schreef Halcon het volgende:
Jongeren studeren gemiddeld langer zegt hij en de bevolking is aan het vergrijzen. Zo moeilijk was die niet volgens mij.
quote:Op woensdag 19 november 2008 08:32 schreef Megumi het volgende:
Hmm laat die man gewoon maar met rust.
Ja inderdaad, ik snapte ook eigenlijk al niet waarom er een tweede topic aan hem gewijd moest worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:32 schreef Megumi het volgende:
Hmm laat die man gewoon maar met rust.
Dit zou stiekem toch wel heel erg grappig zijnquote:Op woensdag 19 november 2008 08:31 schreef maartena het volgende:
StefanP..... misschien heeft ie door de economische crisis toch stiekem de zak gekregen door lay-offs, en moet conform zijn huidige visa weer binnen 90 dagen in Nederland zitten.....
De bevolking neemt niet zo zeer toe door neukende ouders of import. Het komt doordat we langer leven. Stel je hebt in iedere 10 levens jaren 1 miljoen mensen (dus 1 miljoen is 0-10, 1 miljoen is 10-20 enz) en mensen gaan naar verloop van tijd 10 jaar langer leven, dan heb je dus 1 miljoen extra mensen.quote:Op woensdag 19 november 2008 01:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ik dan niet snap is, mensen die nu 55 zijn en nog werken, stel een miljoen, dat is over 10 jaar nog steeds een miljoen. Dus de vergrijzing neemt met een miljoen toe (als je het aantal sterfgevallen niet meeneemt). De totale bevolkingsgroei neemt echter toe, door neukende ouders of import. Dus relatief gezien zou het aantal werkenden ten opzichte van vergrijzenden toch moeten toenemen?
Ik zie het nog steeds niet hoor. Wel kan het zo zijn dat de groep van 90-100 groter wordt, maar als er geen zij-instroom van ouderen is zal er aan de onderkant toch echt meer bijgeneukt moeten worden om een bevolkingsgroei te creeren.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:54 schreef Tja..1986 het volgende:
De bevolking neemt niet zo zeer toe door neukende ouders of import. Het komt doordat we langer leven. Stel je hebt in iedere 10 levens jaren 1 miljoen mensen (dus 1 miljoen is 0-10, 1 miljoen is 10-20 enz) en mensen gaan naar verloop van tijd 10 jaar langer leven, dan heb je dus 1 miljoen extra mensen.
Dat komt niet omdat we meer kinderen krijgen dan eerst maar doordat we langer leven.
Dan zul je wel kansrijke import moeten regelen i.p.v. de kansloze import van de afgelopen decennia.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds niet hoor. Wel kan het zo zijn dat de groep van 90-100 groter wordt, maar als er geen zij-instroom van ouderen is zal er aan de onderkant toch echt meer bijgeneukt moeten worden om een bevolkingsgroei te creeren.
Als er nu 5 miljoen mensen in Nederland wonen, worden die wel ouder, maar het zijn er nog steeds 5 miljoen. Dat wil dus zeggen dat je bevolkingsgroei door neuken of import vergroot zal moeten worden.
Inderdaad, want in hoogwaardig personeel naar binnen halen heeft de linkse overheid niet echt uitgeblonken.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zul je wel kansrijke import moeten regelen i.p.v. de kansloze import van de afgelopen decennia.
Dat ook ja. Scherp opgemerkt en uitstekende analyse.quote:
Sterker nog: in plaats van dat de import nu bijdraagt aan de economie en een oplossing biedt voor de vergrijzing is het een blok aan het been in Nederland.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Inderdaad, want in hoogwaardig personeel naar binnen halen heeft de linkse overheid niet echt uitgeblonken.
[..]
Dat ook ja. Scherp opgemerkt en uitstekende analyse.
Dat is een probleem waar de meest grootste economieën van de wereld mee te maken hebben. In dat gemiddelde doet Nederland het niet zo slecht.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sterker nog: in plaats van dat de import nu bijdraagt aan de economie en een oplossing biedt voor de vergrijzing is het een blok aan het been in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |