abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:45:50 #1
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_70162894
Je hoort wel eens verhalen van mensen die bijv aura's blijken te kunnen zien en denken dat iedereen dat kan en dat heel normaal vinden. Jaren later kom je er dan achter dat dat helemaal niet normaal is.

Ik had net zo'n moment vanochtend.
Ik kwam er achter dat het helemaal niet normaal is voor mensen om het beeld van beide ogen uit elkaar te kunnen trekken en er twee losse beelden naast elkaar van te kunnen maken. Heb ik al vanaf mijn geboorte (ben nu bijna 29) en het blijkt dus dat mijn linkeroog loenst maar dat ik dat mijn hele leven gecompenseerd heb en niemand dat ooit is opgevallen... :-S Heb nu dus een enorm trillend linkeroog als ik m'n rechteroog sluit omdat ie continu loopt te corrigeren.

Nu jullie
overnieuw. uitprinten. nachecken.
pi_70162936
Ik heb niet zo'n gave
Baby darling doll face honey
pi_70162988
Ook iets met ogen: een soort sneeuw voor m'n ogen (oogruis). Geen idee sinds wanneer ik het heb. Gebruik geen drugs overigens En ja, binnenkort ga ik naar de oogarts, maar volgens de opticien zit er niets ernstigs achter.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:53:59 #4
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_70163157
De onderste zwevende rib bij mij is aan de linkerkant veel groter en steekt daardoor iets uit, ik dacht altijd dat het normaal was
pi_70163368
Ik kan m'n kleine teen afzonderlijk van de rest bewegen dacht dat iedereen dat wel kon
pi_70163466
Niks lichamelijks maar ik zeg al wel jaren "graag of traag". Blijkt dat niemand dit gebruikt en dat mijn vader dat zelf verzonnen heeft jaren geleden.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:06:56 #7
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_70163552
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:59 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kan m'n kleine teen afzonderlijk van de rest bewegen dacht dat iedereen dat wel kon
kan ik ook
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:07:36 #8
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_70163577
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef wise het volgende:

[..]

kan ik ook
Ruilen?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:08:06 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70163589
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:03 schreef -Beer- het volgende:
Niks lichamelijks maar ik zeg al wel jaren "graag of traag". Blijkt dat niemand dit gebruikt en dat mijn vader dat zelf verzonnen heeft jaren geleden.
Nee hoor, ik ken het ook.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:31 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70163639
Ik kan de vingers van m'n hand in een hoek van 90 graden richting de bovenkant van m'n hand vouwen. Soort vierkantje zeg maar. Dacht dat iedereen dat kon, maar later bleek ik gewoon EDS te hebben .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:15:06 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70163839
Mijn gehoor is niet heel goed. Niks ernstigs gelukkig, ik heb in één oor een apparaatje, en zelfs zonder kan ik vrijwel elk gesprek volgen en gewoon tv kijken en muziek luisteren. Maar het is voor mij wel altijd lastig in te schatten hoe hard een geluid werkelijk is.

Nu mag ik graag hard, heel hard zingen als ik alleen thuis ben. Ik heb zelf nog nooit ook maar het geringste geluid uit een huis horen komen, dus het omgekeerde zal ook wel het geval zijn, toch? Als ik gewoon ramen en deuren dicht hou, wie zou mij dan kunnen horen zingen?

Eh, nou, de hele straat dus, verklapte mijn vrouw me laatst...
pi_70163975
Ik kan dat met m'n ogen ook maar dat komt door oefening van die '3D magic' plaatjes. Dan leer je nl. hoe je de beelden uit je linker en rechter oog zo over elkaar heen legt dat je het 3D plaatje kan zien. Sindsdien heb ik controle over m'n ogen en kan ik de beelden over elkaar heenleggen wanneer er een patroon is - en ook heel scheel kijken. 'Een patroon' kan al iets simpels zijn als de toetsen op je toetsenbord, of de smileys op FOK! wanneer je reageert. Zo kan ik ook twee van die 'zoek de verschillen' plaatjes over elkaar heen leggen en gelijk alle verschillen zien.

Iets anders wat voor mij heel normaal is maar anderen echt heel vreemd vinden is synesthesie. Ik zie letters/cijfers als kleuren, en tijd als een drie-dimensionale vorm in m'n hoofd. Ik zie het dus niet letterlijk voor me maar wel in m'n hoofd. Dat heeft als resultaat dat ik bijna geen agenda bijhou omdat ik afspraken etc. in de toekomst kan 'zien'. Als ik dit uit probeer te leggen aan anderen snappen ze er niets van, ik heb heel lang gedacht dat iedereen dit kon
pi_70164050
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:15 schreef Frollo het volgende:
Mijn gehoor is niet heel goed. Niks ernstigs gelukkig, ik heb in één oor een apparaatje, en zelfs zonder kan ik vrijwel elk gesprek volgen en gewoon tv kijken en muziek luisteren. Maar het is voor mij wel altijd lastig in te schatten hoe hard een geluid werkelijk is.

Nu mag ik graag hard, heel hard zingen als ik alleen thuis ben. Ik heb zelf nog nooit ook maar het geringste geluid uit een huis horen komen, dus het omgekeerde zal ook wel het geval zijn, toch? Als ik gewoon ramen en deuren dicht hou, wie zou mij dan kunnen horen zingen?

Eh, nou, de hele straat dus, verklapte mijn vrouw me laatst...
haha lol..
Naja als ik heel hard zing.. bijvoorbeeld op men werk.. dan duurt het geen 5 seconde voor ik het hoor, dus of je straat is vrij verlegen, of je kan gewoon goed zingen
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:23:59 #14
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_70164151
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef wise het volgende:

[..]

kan ik ook
Ik ook
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:24:24 #15
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_70164161
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:18 schreef AquaMined het volgende:
Ik kan dat met m'n ogen ook maar dat komt door oefening van die '3D magic' plaatjes. Dan leer je nl. hoe je de beelden uit je linker en rechter oog zo over elkaar heen legt dat je het 3D plaatje kan zien. Sindsdien heb ik controle over m'n ogen en kan ik de beelden over elkaar heenleggen wanneer er een patroon is - en ook heel scheel kijken. 'Een patroon' kan al iets simpels zijn als de toetsen op je toetsenbord, of de smileys op FOK! wanneer je reageert. Zo kan ik ook twee van die 'zoek de verschillen' plaatjes over elkaar heen leggen en gelijk alle verschillen zien.

Iets anders wat voor mij heel normaal is maar anderen echt heel vreemd vinden is synesthesie. Ik zie letters/cijfers als kleuren, en tijd als een drie-dimensionale vorm in m'n hoofd. Ik zie het dus niet letterlijk voor me maar wel in m'n hoofd. Dat heeft als resultaat dat ik bijna geen agenda bijhou omdat ik afspraken etc. in de toekomst kan 'zien'. Als ik dit uit probeer te leggen aan anderen snappen ze er niets van, ik heb heel lang gedacht dat iedereen dit kon
Daar heb ik laatst een documentaire van op Youtube gezien. Iemand die dat bij het getal PI kon.
pi_70164230
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:03 schreef -Beer- het volgende:
Fail!
Dat kennen wel meer mensen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:31:27 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70164391
Ik ken iemand die aan zijn eigen poeperd kan ruiken en zich zelf kan pijpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:32:38 #18
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_70164432
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:31 schreef Megumi het volgende:
Ik ken iemand die aan zijn eigen poeperd kan ruiken en zich zelf kan pijpen.
*kijkt naar topic titel* En dat is voor jou dus altijd normaal geweest?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:33:40 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70164484
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:32 schreef -lucas- het volgende:

[..]

*kijkt naar topic titel* En dat is voor jou dus altijd normaal geweest?
Hij dacht dat iedereen wel zo iemand kende.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:34:45 #20
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70164519
quote:

Dat is eigenlijk best bijzonder Dus jij onthoud ook alles wat je leest? Welke opleiding volg je eigenlijk?
:-)
pi_70165338
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:24 schreef -lucas- het volgende:

[..]

Daar heb ik laatst een documentaire van op Youtube gezien. Iemand die dat bij het getal PI kon.
Het getal pi begint bij mij als groen wit oranje wit paars bruin (3,14159) maar dan raak ik het ook kwijt Maar ik denk dat het wel helpt als je wiskundig bent ingesteld (ik niet dus)
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:34 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best bijzonder Dus jij onthoud ook alles wat je leest? Welke opleiding volg je eigenlijk?
Alles onthouden dat ik lees, I wish! Mijn perceptie is wel anders maar m'n geheugen is brak. Als ik m'n afspraken niet in de tijd kon 'zien' zou ik ook alles vergeten. Ik vergeet zelfs in m'n agenda te kijken.
pi_70165761
wow, jij bent cool:)

En dat meen ik.. ik denk dat je daar wel wat mee kan verdienen
quote:

vrijdag 19 juni 2009 @ 14:12:20 #23
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_70165939
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:06 schreef Jeezzz het volgende:

[..]

Zijn nemesis
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 juni 2009 @ 14:14:04 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70165997
Ik kan heel snel hoofdrekenen en schatten en ik sta dus altijd vol verbazing (en ongeduld ) te kijken dat anderen dat niet zo snel kunnen of er zelfs een rekenmachine of papier bij nodig hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70166128
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:06 schreef Jeezzz het volgende:

[..]

Als er wereldkampioenschappen Zoek De Verschillen zijn, sure.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:18:05 #26
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70166130
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:55 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Het getal pi begint bij mij als groen wit oranje wit paars bruin (3,14159) maar dan raak ik het ook kwijt Maar ik denk dat het wel helpt als je wiskundig bent ingesteld (ik niet dus)
[..]

Alles onthouden dat ik lees, I wish! Mijn perceptie is wel anders maar m'n geheugen is brak. Als ik m'n afspraken niet in de tijd kon 'zien' zou ik ook alles vergeten. Ik vergeet zelfs in m'n agenda te kijken.
In theorie zou jij dingen beter moeten onthouden dan bijvoorbeeld ik, omdat jij meer aanknopingspunten hebt voor je geheugen om herinneringen (tekst) te reconstrueren
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:18:09 #27
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_70166133
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan de vingers van m'n hand in een hoek van 90 graden richting de bovenkant van m'n hand vouwen. Soort vierkantje zeg maar. Dacht dat iedereen dat kon, maar later bleek ik gewoon EDS te hebben .
Dat kan ik ook. Maar ik heb geen idee wat EDS is...
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:18:37 #28
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70166150
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:18 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Als er wereldkampioenschappen Zoek De Verschillen zijn, sure.
Ik weet zeker dat er wetenschappers zijn die onderzoeken willen doen met jou
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:24:23 #29
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_70166397
Ik kan heel dom overkomen.
Kunst zonder trein.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:26:55 #30
39732 Mr.Zed
pi_70166487
En dan, als men er op ingaat, of er een opmerking over maakt, mijn volledige uitleg geven van wat ik met die ene zin bedoelde.
Helaas hebben niet alle mensen aan 1 of 2 woorden genoeg om de hele strekking van het verhaal te begrijpen.
Het heeft best lang geduurd voor ik er achter kwam dat ik de indruk wekte dom te zijn, doordat "dommere" mensen mij niet begrepen.
Kunst zonder trein.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:30:33 #31
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70166621
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:26 schreef Mr.Zed het volgende:
En dan, als men er op ingaat, of er een opmerking over maakt, mijn volledige uitleg geven van wat ik met die ene zin bedoelde.
Helaas hebben niet alle mensen aan 1 of 2 woorden genoeg om de hele strekking van het verhaal te begrijpen.
Het heeft best lang geduurd voor ik er achter kwam dat ik de indruk wekte dom te zijn, doordat "dommere" mensen mij niet begrepen.
Beetje kinderlogica hea; alles wat ik weet, weet een ander ook
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:33:30 #32
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_70166735
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb niet zo'n gave
De jouwe is wat ruwer?
pi_70166757
Ik kan goed mensen inschatten, of ze eerlijk zijn of niet.
Vervelend als andere mensen (die dicht bij me staan) dat niet inzien, "ik niet zo negatief moet doen", maar achteraf toch weer gelijk blijk te hebben.
pi_70166846
Ik zie de dagen van de week voor me in mijn hoofd. in een bepaalde vorm. Een soort ovaal. En het jaar zie ik ook in een vorm.

Dus wat aquamined zegt klinkt wel bekend
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:39:14 #35
39732 Mr.Zed
pi_70166946
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:30 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Beetje kinderlogica hea; alles wat ik weet, weet een ander ook
hey psst...
Vroeger was ik een kind .

Het heeft bij mij alleen wat langer geduurd dan gemiddeld (denk ik) voor ik er achter kwam hoe erg het met de linguaire (is dat een woord?) vermogens van de gemiddelde mens gesteld is.
Kunst zonder trein.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:45:27 #36
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70167173
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:39 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

hey psst...
Vroeger was ik een kind .

Het heeft bij mij alleen wat langer geduurd dan gemiddeld (denk ik) voor ik er achter kwam hoe erg het met de linguaire (is dat een woord?) vermogens van de gemiddelde mens gesteld is.
Woorden gebruiken die je niet kent

Verder ga ik je niet afzeiken
pi_70167818
quote:
verhaal
Dat kan ik dus ook Heel handig kan dat zijn. Als je het te lang doet krijg je alleen hoofdpijn, tenminste dat heb ik dan

Edit:
Ik zat dus even naar het toetsenbord te kijken: ik kan dus de F en G 'over elkaar heen leggen' , maar ook bijvoorbeeld dan daarna verplaatsen naar de F en de H of de F en de J enz.
Who is it?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:14:50 #38
239646 Cmonv
Headbanger
pi_70168086
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:06 schreef 907 het volgende:

[..]

Dat kan ik dus ook Heel handig kan dat zijn. Als je het te lang doet krijg je alleen hoofdpijn, tenminste dat heb ik dan

Edit:
Ik zat dus even naar het toetsenbord te kijken: ik kan dus de F en G 'over elkaar heen leggen' , maar ook bijvoorbeeld dan daarna verplaatsen naar de F en de H of de F en de J enz.
Volgens mij kan echt iedereen dat.. Alleen nog nooit op het idee gekomen dat je daar ook zoek de verschillen plaatjes mee kan oplossen
pi_70168133
Ik zie het jaar als een soort van grote cirkel. Als het een bepaalde maand is, 'sta' ik daar zeg maar in en de maanden die er op volgen lopen vervolgens door als een cirkel.
De week ziet er voor mij horizontaal of verticaal uit. Dit ligt er aan hoever we ons in die week bevinden. Als het maandag is, gaat de rest van de week omhoog. Nu is het vrijdag, en dan kijk ik de week terug als een horizontale balk. Meestal heeft de week geen kleur, hoewel het weekend 'donkerder' van kleur is, als een soort van afscheiding van de rest van de week.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:17:29 #40
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70168178
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:14 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Volgens mij kan echt iedereen dat..
Nee hoor.

Ik kan het niet en snap zelfs niet wat jullie bedoelen. Een soort scheel kijken of zo?
pi_70168320
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

Fail!
Dat kennen wel meer mensen.
Hm, dat is mijn vader een leugenaar. Maar het is ook niet logisch, graag of traag. Graag of niet, daar zit nog wat in. Graag of traag rijmt alleen maar.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:27:19 #42
260009 OmeletteDuFromage
What do you want, woman?
pi_70168506
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:06 schreef 907 het volgende:

[..]

Edit:
Nooit bij stilgestaan maar vroeger kon ik dat inderdaad ook, nu alleen niet meer Ik kon vroeger wel meer van dat soort dingen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:44:05 #43
39732 Mr.Zed
pi_70169094
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:45 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Woorden gebruiken die je niet kent

Verder ga ik je niet afzeiken
Ik ken het woord linguistiek en heb het verkeerd vervoegd, omdat ik het te weinig gebruik in mijn huidige dagelijkse leven. Ik zat al te twijfelen op het moment dat ik de tekst opstelde, maar had geen zin om er al te moeilijk over te doen, vandaar de opmerking die er bij staat. Het had natuurlijk linguistieke moeten zijn, maar ach...

Gelukkig kan ik er best tegen, dus doe gerust een poging.
Kunst zonder trein.
pi_70172479
Hoera, nog meer mensen met tijd-ruimte synestesie

Ik zie een week als een brede ovaal die tegen de klok in gaat... maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag zitten aan de linkerkant, en dan zaterdag en zondag aan de rechterkant. Waarschijnlijk omdat het dan weekend is en vrije dagen zijn 'langer'.

Het jaar is een hele grote ovaal die smaller is en met de klok meegaat, maar hij ligt ook scheef. Rechts begint januari en dan februari, maart, april, mei - nu begint de bocht - juni, juli, augustus - dan na de bocht september, oktober, november, december en onderaan bij de tweede bocht weer januari.

Bij mij zijn de dagen en de maanden trouwens ook gekleurd. Maandag is geel, dinsdag is heel lichtblauw, woensdag is groen, donderdag is donkerblauw, vrijdag is wit, zaterdag is geel en zondag is rood.
September, oktober, november, december zijn allemaal groen/bruin/donker, januari en februari zijn meer lichtgrijs, maart is geel, april geel-wit (doet me aan een ei denken), mei is groen-wit (heel lente achtig); juni, juli en augustus paars-wit-geel.

Het klopt wel dat ik tijdsgebonden dingen goed onthou, zoals heel veel van geschiedenis en gebeurtenissen in mijn eigen leven. Omdat ik niet alleen jaren maar ook decennia, honderden jaren en millenia terug in de tijd zie, die ook weer hun eigen kleur hebben (die veel te maken heeft met de kleur van het cijfer; zo zijn de jaren 80 groen en de jaren 90 oranje/bruin). Maar ook belangrijke historische gebeurtenissen kan ik 'zien', zo 'zie' ik de Tweede Wereldoorlog heel zwart, en de Middeleeuwen ook, terwijl de Renaissance geel-goudkleurig is, het Romeinse Rijk wit-marmer achtig (net zoals de standbeelden), enzovoort.

Dus ja bij geschiedenis helpt het wel (En dan ICT gaan studeren natuurlijk want geschiedenis vond ik saai.)

Ach ja, wetenschappers kunnen m'n hersens wel bestuderen maar dan breekt hun apparatuur vast. Ik heb ook epilepsie, zal er wel iets mee te maken hebben, dat niet helemaal neurotypisch zijn.

En ja als je scheel gaat kijken krijg je hoofdpijn, ook al doe je het maar een beetje. Die spieren in je ogen worden dan moe want zoveel train je ze niet.
pi_70172620
Ok hoe ga ik dit uitleggen...

Ik kan van binnenuit mn neus afsluiten. Als iets stinkt bijv. hoef ik dus niet mn neus dicht te knijpen maar ik kan dat van binnenuit. Denk dat ik mn neusamandelen tegen elkaar knijp ofzo? Geen idee hoe het werkt. Maar ben nog niemand tegengekomen die dat ook kan!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:38:00 #46
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70172723
Cool verhaal AquaMinded.. Ik heb een goed stel hersens.. kan heel goed probleemoplossend denken.. maar ze zijn maar "gewoontjes" in vergelijking met die van jouw..

Ik heb vroeger ooit gezegt dat ik niet begreep dat anderen bijv. wiskundesommen niet begrepen. Ik kon er gewoon niet bij dat iemand iets niet snapte.. Vonden mijn ouders niet zo tof, omdat ik nou niet bepaald de hoogste cijfers haalde, en ik dus gewoon LUI was..
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:42:41 #47
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70172837
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:33 schreef karoltje het volgende:

Ik kan van binnenuit mn neus afsluiten. Als iets stinkt bijv. hoef ik dus niet mn neus dicht te knijpen maar ik kan dat van binnenuit. Denk dat ik mn neusamandelen tegen elkaar knijp ofzo? Geen idee hoe het werkt. Maar ben nog niemand tegengekomen die dat ook kan!
dat kan ik ook, maar dan adem ik wel lastig (meestal kies ik dus voor ademen door mn mond ipv neus en niet "dichtknijpen")

ik denk dat dat komt omdat je zingt en je dus gewend bent je soft palate te gebruiken, actief. volgens mij sluit je het daar boven ergens af, toch?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_70172845
quote:

Jawel, dat kan ik ook

Verder heb ik links ook een lui oog zoals de TS, maar kan ik er juist niks mee Ik kan geen 3D-plaatjes zien, omdat ik verminderd dieptezicht heb. Als ik rechts dichtdoe gaat links wel trillen. Vrij irritant als je dan bij de opticien zit en je linkeroog moet opgemeten worden

En ik onthoud heel veel, maar dat is meer controlfreakerigheid dan wat anders denk ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:44:39 #49
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70172894
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
ja, dat kan ik ook (mn duim tottegen de pols, naar voor en bijna naar achter) en ik kan mn vingers zelfs op een graad of 60 naar achteren buigen zonder hulp van mn andere hand, gewoon aanspannen zeg maar... en mn bovenste vingerkootje los buigen van de rest (en ook 90 graden achterover buigen)

en mn heup uit de kom klikken

en mn ellebogen verdraaien (had plat op tafel en dan de binnenkant van je elleboog naar boven draaien)

maar ik heb geen EDS volgens mij...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:47:36 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70172957
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:44 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja, dat kan ik ook (mn duim tottegen de pols, naar voor en bijna naar achter) en ik kan mn vingers zelfs op een graad of 60 naar achteren buigen zonder hulp van mn andere hand, gewoon aanspannen zeg maar... en mn bovenste vingerkootje los buigen van de rest (en ook 90 graden achterover buigen)

en mn heup uit de kom klikken

en mn ellebogen verdraaien (had plat op tafel en dan de binnenkant van je elleboog naar boven draaien)

maar ik heb geen EDS volgens mij...
Klinkt wel als HMS!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:48:21 #51
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70172980
ohja, ik kan wel heel goed scheelkijken, ook met 1 oog. en dan kan ik inderdaad wel dingen over elkaar heen en voorbij elkaar leggen:

stel persoon a en b en c zitten tegenover mij...normaal zie je dan
A B C

als ik een beetje mn best doe zie ik:
A B A/Cdoor elkaar B C
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:48:52 #52
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_70172998
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

Verder heb ik links ook een lui oog zoals de TS, maar kan ik er juist niks mee Ik kan geen 3D-plaatjes zien, omdat ik verminderd dieptezicht heb. Als ik rechts dichtdoe gaat links wel trillen. Vrij irritant als je dan bij de opticien zit en je linkeroog moet opgemeten worden
Dat heb ik dus ook gehad bij deze bril - die opticien vroeg me te kijken naar een rood streepje en een zwart streepje en te zeggen of ik het rode streepje links of rechts van het zwarte streepje zag. Dat was dus: links, rechts, links, rechts, links, .... en dat kon niet volgens hem.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:50:33 #53
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70173040
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Klinkt wel als HMS!
mja, ik ondervind er weinig last van, dus dan is t bi voorbaat geen syndroom had ik bedacht (das pas als je er last van hebt toch?) heb weleens EDS opgezocht, mn huid is namelijk ook vrij rekbaar en heel dun enzo...

heb alleen last als ik erg lang sta (knieën en onderrug) en soms ineens als ik gek zit en ik wil opstaan dat mn heup niet meewil ofzo (heupen zijn raar omdat ik geboren ben met heupdysplasie met lichte subluxatie)
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:51:17 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70173060
Misschien licht geval ofzo? Koester het maar dat je er geen last van hebt. Serieus.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:51:44 #55
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70173073
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:48 schreef -lucas- het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook gehad bij deze bril - die opticien vroeg me te kijken naar een rood streepje en een zwart streepje en te zeggen of ik het rode streepje links of rechts van het zwarte streepje zag. Dat was dus: links, rechts, links, rechts, links, .... en dat kon niet volgens hem.
de opticien had ook lol met mij: bij mij verdwenen in ebpaalde tests de streejes/stipjes af en toe helemaal uit beeld. gewoon weg "oh daar issie weer. links en rechts tegelijk"
pi_70173877
Ik ben niet bijzonder groot/klein/lang/kort maar ik kan altijd heel makkelijk andere mannen intimideren, zonder er wat voor te doen. Het is niet altijd even handig maar wel tof, het levert je altijd wel meteen een soort respect op.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_70176420
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:20 schreef EvilMarc het volgende:
Ik ben niet bijzonder groot/klein/lang/kort maar ik kan altijd heel makkelijk andere mannen intimideren, zonder er wat voor te doen. Het is niet altijd even handig maar wel tof, het levert je altijd wel meteen een soort respect op.
Hoe doe je dat en kan je mij dat leren
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:47:04 #58
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_70176630
Wat TS kan, kon ik ook. Totdat m'n ogen rechtgezet werden en ik niet scheel meer was
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_70176815
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:28 schreef AquaMined het volgende:
Hoera, nog meer mensen met tijd-ruimte synestesie
Ik wist niet eens dat er een naam voor was en ik dacht tot voor kort dat iedereen het zó zag
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_70177705
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:52 schreef geppie het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat er een naam voor was en ik dacht tot voor kort dat iedereen het zó zag
Precies waar deze topic voor is dus

Ik wist al veel langer dat ik grapheme-color synesthesia had (letters/cijfers -> kleuren), maar ik wist helemaal niet dat ik time-spatial had totdat ik er meer over ging lezen. Dacht inderdaad dat iedereen tijd op zo'n manier waarnam en kan me ook niet voorstellen hoe het voor anderen is.

Andere types synesthesie zijn ook heel tof, zoals smaak-kleur (dat zie je terug in bijv. Ratatouille, de animatiefilm), muziek-kleur (Mozart vertelde zijn violisten om 'meer roze' te spelen ), woord->smaak en hele zeldzame zoals object-persoonlijkheid (waarbij persoonlijke eigenschappen zoals vrouw/man, goed/slecht, leuk/lief/gemeen/arrogant/etc worden toegekend aan niet-levende objecten, zoals tafelgerei en handdoeken). (Dat laatste komt ook meer in de buurt van OCD.) Grapheme-color is echt de meest voorkomende en veel mensen hebben hier onbewust ook wat van.

Google voor de grap maar eens naar de 'Kiki Booba test'.
pi_70179146
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:41 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Hoe doe je dat en kan je mij dat leren
Amputeer een oog en laat een enorme tatoeage op je gezicht zetten. Doet t m altijd.
pi_70179194
vroeger kon ik net zolang op 1 punt kijken todat alles zwart werd. Laatst in de biologie les weer eens geprobeerd. Moeilijk!
Lees ik kan het niet meer
pi_70207478
ik krijg bij groepjes mensen altijd een gevoel in kleuren. Op de basisschool zag ik meerde kleuren mensen, het rode groepje, het groene groepje, het lichtblauwe groepje enz. Dat gevoel is altijd zo gebleven. Zelf zat ik meer in het paarse groepje....

Ook weet ik als ik een handschrift zie precies hoe iemand in elkaar steekt. Dat kan ik niet onder woorden brengen, maar ik weet echt héél veel van iemand aan de hand van zijn of haar handschrift.
I had a signature once. It was awful.
pi_70211104
Stelletje freaks hier .
  zondag 21 juni 2009 @ 12:49:38 #65
248325 Schieganger
Be Awesome®
pi_70217858
quote:

Heb dat ook.

Voor de rest kan ik mensen inschatten en vaak hun acties voorspellen naar hoe de mensen doen. Ik lees lichaamstaal ongelovelijk goed en ben vrij goed in het manipuleren van mensen die ik ken, omdat ik weet hoe ze ergens op zullen reageren. Of het zo speciaal is weet ik niet, maar mensen die ik ken, kennen het niet.
pi_70218374
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Ook weet ik als ik een handschrift zie precies hoe iemand in elkaar steekt. Dat kan ik niet onder woorden brengen, maar ik weet echt héél veel van iemand aan de hand van zijn of haar handschrift.
Kijk, nu hebben we eindelijk iets dat bewezen kan worden in dit topic.

Lijkt me op zich wel een grappig experiment om verschillende mensen iets te laten schrijven; ben heel benieuwd of je ook van totaal onbekenden 'veel' zou weten.

Zelf heb ik -voor zover ik weet - geen dingen die voor mij normaal waren maar het eigenlijk niet zijn. Hooguit misschien een redelijk fotografisch geheugen, maar door de jaren heen is dat ook een beetje weggezakt geloof ik. Als kind kon ik wel altijd enorm goed 'beelden opslaan' (een leuk testje was altijd om mij een fractie van een seconde naar bijvoorbeeld een cijferreeks te laten kijken en mij dan naar de som ervan te vragen), maar ik geloof niet dat ik er nu nog echt in uitblink...
  zondag 21 juni 2009 @ 14:56:05 #67
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70221805
Kan m'n hoofd 360 graden draaien, dacht tot voor kort dat dat normaal was maar niemand uit mijn klas bleek het te kunnen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70221885
Ik heb een sterk ontwikkeld gevoel. Ik kan vaak bij mensen die ken ineens een gevoel krijgen. Van hoe is het met de zwangerschap? Een paar dagen later hoor ik dan dat het mis is gegaan. Of een onbestemd gevoel van niet daar langs gaan en dan gebeurt er net een ongeluk. Gelukkig heb ik dit alleen bij mensen die ik ken. Ik heb nog niet de behoefte het verder te ontwikkelen. Ze zeggen weleens dat mensen die met een "helm" opgeboren zijn een bijzondere gave hebben. Of dit echt zo is weet ik niet.
pi_70222195
Ik onthoud altijd ontzettend veel, ik zou ook nooit een verhaal 2 keer vertellen en als iemand anders het doet dan zeg ik: heb je al eens verteld! Terwijl dat zo een jaar geleden kan zijn.

Ik weet ook vaak als ik ergens ben geweest wie er waren en wat er gebeurde enzo. En ik vind het ook vrij irritant als mensen dat níet weten, gewoon omdat ik het altijd zo vanzelfsprekend heb gevonden
  zondag 21 juni 2009 @ 16:40:29 #70
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_70224779
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:18 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Ik wist al veel langer dat ik grapheme-color synesthesia had (letters/cijfers -> kleuren), maar ik wist helemaal niet dat ik time-spatial had totdat ik er meer over ging lezen. Dacht inderdaad dat iedereen tijd op zo'n manier waarnam en kan me ook niet voorstellen hoe het voor anderen is.

Andere types synesthesie zijn ook heel tof, zoals smaak-kleur (dat zie je terug in bijv. Ratatouille, de animatiefilm), muziek-kleur (Mozart vertelde zijn violisten om 'meer roze' te spelen ), woord->smaak en hele zeldzame zoals object-persoonlijkheid (waarbij persoonlijke eigenschappen zoals vrouw/man, goed/slecht, leuk/lief/gemeen/arrogant/etc worden toegekend aan niet-levende objecten, zoals tafelgerei en handdoeken). (Dat laatste komt ook meer in de buurt van OCD.) Grapheme-color is echt de meest voorkomende en veel mensen hebben hier onbewust ook wat van.

Hey, dit heb ik ook.
Woorden, letters, tijden, dagen, weken, jaren, cijfers, alles heeft een kleur in mijn hoofd. Grappig
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_70225034
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:28 schreef AquaMined het volgende:
*verhaal*
Ik snap hier dus echt geen fuck van.
pi_70225308
Ik heb trouwens wel eens dat er op TV ofzo iets is en dat ik dan denk 'hij gaat deze zeggen' en dat gebeurt dan ook. Bijvoorbeeld bij Deal or No Deal, dan denk ik bijvoorbeeld: "Hij kiest koffer 2" en dan is dat ook zo. En ik had ook een keer bij Radiohead dat ik voordat ze begonnen met spelen kon zeggen welk nummer ze gingen spelen, terwijl ik de band nog nooit live had gezien, geen setlist wist oid. Gewoon, mijn gevoel zei dat. Geen idee of anderen dat ook hebben, maar dit wilde ik even melden.
pi_70238620
Mijn vader kan aan ongelukken of dergelijke denken die vaak gebeuren.
Stel iemand doet hem onrecht aan en hij denkt "Wacht maar jou tijd komt nog wel" tijdje er na komt die persoon met het verhaal dat die ongeneselijk ziek is. Of iemand die hem zakelijk een "oor aan naait" waarbij zijn bedrijf dan failliet gaat. Alleen met gedachte.

Ik noemde het vaak toeval maar het komt wel steeds vaker voor...ik houd hem iig te vriend

Denken aan enkele miljoenen winnen lukt hem helaas niet

[ Bericht 1% gewijzigd door ruffian op 21-06-2009 23:26:19 ]
  zondag 21 juni 2009 @ 23:52:31 #74
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70239752
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:58 schreef Noortje. het volgende:
Ik heb trouwens wel eens dat er op TV ofzo iets is en dat ik dan denk 'hij gaat deze zeggen' en dat gebeurt dan ook. Bijvoorbeeld bij Deal or No Deal, dan denk ik bijvoorbeeld: "Hij kiest koffer 2" en dan is dat ook zo. En ik had ook een keer bij Radiohead dat ik voordat ze begonnen met spelen kon zeggen welk nummer ze gingen spelen, terwijl ik de band nog nooit live had gezien, geen setlist wist oid. Gewoon, mijn gevoel zei dat. Geen idee of anderen dat ook hebben, maar dit wilde ik even melden.
Toeval heet dat, als het geen toeval is kun je iig stinkend rijk worden met bv gokken in casino's.
  maandag 22 juni 2009 @ 00:10:17 #75
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_70240316
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:58 schreef Noortje. het volgende:
Dat betekent waarschijnlijk toeval inderdaad, en je onthoudt uiteraard alleen de keren dat het goed is en niet de keren dat je het fout hebt.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  maandag 22 juni 2009 @ 14:29:43 #76
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70252687
Hmmm, ik heb 175% zicht en ik kan m'n onderste oogleden afzonderlijk van elkaar bewegen, maar verder niet zo paranormaal begaafd.

In m'n pubertijd droomde ik vaak 's ochtends over dagelijkse bezigheden die ik nooit had meegemaakt. Precies een half jaar later ervaarde ik het daadwerkelijk en keken mensen me scheef aan wanneer ik precies dezelfde zin gebruikte als zij. Ik had dus een deja vu van soms wel een kwartier lang, waarbij ik van tevoren wist wat gebeuren ging.

Hoe zie je eigenlijk tijd? Is half 4 dan oranje en vier uur rood ofzo?
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_70253528
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:10 schreef Rahl het volgende:

[..]

Dat betekent waarschijnlijk toeval inderdaad, en je onthoudt uiteraard alleen de keren dat het goed is en niet de keren dat je het fout hebt.
Hmmmmmmmmmmmmmmmmm ja dat kan.
pi_70254502
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:29 schreef Waag-hals het volgende:
Hmmm, ik heb 175% zicht en ik kan m'n onderste oogleden afzonderlijk van elkaar bewegen, maar verder niet zo paranormaal begaafd.

In m'n pubertijd droomde ik vaak 's ochtends over dagelijkse bezigheden die ik nooit had meegemaakt. Precies een half jaar later ervaarde ik het daadwerkelijk en keken mensen me scheef aan wanneer ik precies dezelfde zin gebruikte als zij. Ik had dus een deja vu van soms wel een kwartier lang, waarbij ik van tevoren wist wat gebeuren ging.
Dit komt me ook aardig bekend voor maar dan op andere manieren.
Ik droom dat er een auto in de brand vliegt (nee zie niet door wie/wat) en kom dan een tijd erna die auto tegen helemaal uitgebrand. Een beetje een na-deja-vu dus.
pi_70254872
quote:

175% zicht? Dat moet je me even uitleggen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 22 juni 2009 @ 16:51:39 #80
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70257963
Ik kan dus bijna twee keer zo ver zien als de gemiddelde mens. Bij stress zie ik dan ook aura's om alles dat contrast heeft, dus randen, kleurverschillen etc.

Ging ervoor naar de oogarts, geen enkel testje werkte bij mij, behalve een en toen kwam hij met die uitslag. Was wel grappig met rijexamen: Ik moest een nummerplaat van een rode wagen opnoemen, en zo deed ik. Zegt die examinator vol van verbazing dat het fout is. Ik ga tegen hem in en toen pas werd duidelijk dat ik naar het einde van de straat keek. We moesten een stukje rijden voor hij het geloofde.
pi_70261853
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:51 schreef Waag-hals het volgende:
Ik kan dus bijna twee keer zo ver zien als de gemiddelde mens. Bij stress zie ik dan ook aura's om alles dat contrast heeft, dus randen, kleurverschillen etc.

Ging ervoor naar de oogarts, geen enkel testje werkte bij mij, behalve een en toen kwam hij met die uitslag. Was wel grappig met rijexamen: Ik moest een nummerplaat van een rode wagen opnoemen, en zo deed ik. Zegt die examinator vol van verbazing dat het fout is. Ik ga tegen hem in en toen pas werd duidelijk dat ik naar het einde van de straat keek. We moesten een stukje rijden voor hij het geloofde.
Dus van dichtbij zie je bijna niets dan? Hoe zien jouw ogen er dan uit? Niet zoals andere ogen schat ik zo in.
pi_70262120
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Dus van dichtbij zie je bijna niets dan? Hoe zien jouw ogen er dan uit? Niet zoals andere ogen schat ik zo in.
Waar haal je dat vandaan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 juni 2009 @ 18:55:17 #83
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70262288
quote:

Supertof dit, is een eigen topique waard
pi_70262525
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Als je weet hoe een normaal oog werkt kun je beredeneren dat als je daadwerkelijk 2x zo ver kunt zien als normaal je zicht dichtbij niet normaal kan zijn. Zo sterk kan een normaal oog namelijk niet accomoderen dus moet hij wel heel bijzonder gecontrueerde ogen hebben.
pi_70262800
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:00 schreef Samson het volgende:

[..]

Als je weet hoe een normaal oog werkt kun je beredeneren dat als je daadwerkelijk 2x zo ver kunt zien als normaal je zicht dichtbij niet normaal kan zijn. Zo sterk kan een normaal oog namelijk niet accomoderen dus moet hij wel heel bijzonder gecontrueerde ogen hebben.
Dat kan best de theorie zijn, maar dan is het wel heel apart te noemen dat hij op rij-examen mocht.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70262957
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat kan best de theorie zijn, maar dan is het wel heel apart te noemen dat hij op rij-examen mocht.
Tja, ik neem het met een korreltje zout, ik geloof niet dat het mogelijk is om bijna 2x zo ver te kunnen zien. Ik zou dan wel willen weten hoe zo'n bijzonder verziend oog dat kan. Hoe dat medisch dus in elkaar steekt. Ik kan er ook 0,0 over vinden op internet. Als er nu meer gevallen waren en bekend was hoe het kan ga ik eerder overstag.
pi_70263292
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:45 schreef -lucas- het volgende:
Je hoort wel eens verhalen van mensen die bijv aura's blijken te kunnen zien en denken dat iedereen dat kan en dat heel normaal vinden. Jaren later kom je er dan achter dat dat helemaal niet normaal is.

Ik kwam er achter dat het helemaal niet normaal is voor mensen om het beeld van beide ogen uit elkaar te kunnen trekken en er twee losse beelden naast elkaar van te kunnen maken. Heb ik al vanaf mijn geboorte (ben nu bijna 29) en het blijkt dus dat mijn linkeroog loenst maar dat ik dat mijn hele leven gecompenseerd heb en niemand dat ooit is opgevallen... :-S Heb nu dus een enorm trillend linkeroog als ik m'n rechteroog sluit omdat ie continu loopt te corrigeren.

Nu jullie
Zoiets heb ik ook. Ik kan ook geen diepte zien. Best kut met auto rijden soms.
Ik zie wel adhv ervaring hoever een auto weg is, maar niet hoesnel die dichterbij komt zegmaar.

Dat trillen heb ik dan weer neit. Wel ga ik naar mate ik meer zuip alsmaar scheler kijken; dan draait een oog helemaal naar buiten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:18:00 #88
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_70263343
quote:

She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:30:39 #89
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70282133
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Eh ja, ook.

Ik weet ook niet hoe het kan, maar ik zie gewoon absurd goed. Dichtbij en ver af. Ik weet hoe het oog werkt, maar volgens de oogarts heb ik een heel sterk stel oogspieren. Ik ben ook nog geen bril tegengekomen waarmee ik met m'n ogen niet kon scherpstellen.

Heb vaak wel last bij in het donker zien, dan ga ik ook niet graag autorijden. M'n moeder heeft nachtblindheid, dus wie weet heb ik dat ook. Ben wel slecht in luisteren of horen. Als ik 2 geluiden door elkaar hoor vind ik het maar moeilijk om een ervan goed te beluisteren. Lastig in gesprekken.
pi_70286368
Voor mij is het normaal dat ik mijn tong in mijn neus kan doen, haha (niet heel ver hoor), maar volgens mij kan lang niet iedereen dat...
* fake it until you make it *
pi_70288760
Euh, ik weet heul soms dingen die ik gewoon niet had kunnen weten. Zo begon ik vroeger spontaan aan mijn moeder te vragen of het klopte dat we morgen naar Disneyland gingen, en dat klopte. En ik had dit echt op geen enkele manier kunnen weten, want ik logeerde in die periode bij m'n oma. In die tijd hadden ze het snoepreisje geboekt, en op het moment dat ik ze zag vroeg ik het. Ik heb ze nog nooit zo raar zien kijken. Verder wel vaker van dat soort dingen gehad, ik voel heel snel aan hoe iemand zich voelt, waar diegene aan denkt. Weinig interessants eigenlijk, alleen die van Disney was me goed bijgebleven.
pi_70294904
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:30 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Eh ja, ook.

Ik weet ook niet hoe het kan, maar ik zie gewoon absurd goed. Dichtbij en ver af. Ik weet hoe het oog werkt, maar volgens de oogarts heb ik een heel sterk stel oogspieren. Ik ben ook nog geen bril tegengekomen waarmee ik met m'n ogen niet kon scherpstellen.

Ik kan na m'n oogoperatie ( netvliesloslating ) tot een sterkte van -5 m'n ogen scherpstellen. ( Ik heb dan lenzen in, waarbij m'n ogen naar 'neutraal' of 'scherp' worden gebracht. Als ik dan m'n bril met -5 opdoe, kan ik toch scherp kijken. Krijg er wel hoofdpijn van, maar dat is logisch. En m'n linkeroog ( het geopereerde oog ) is deels nachtblind. ( heeeul klein stukje bovenin m'n zichtveld )
pi_70296444
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:36 schreef freecell het volgende:
Ik zie de dagen van de week voor me in mijn hoofd. in een bepaalde vorm. Een soort ovaal. En het jaar zie ik ook in een vorm.

Dus wat aquamined zegt klinkt wel bekend
dat heb ik ook
pi_70308150
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:09 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, ik neem het met een korreltje zout, ik geloof niet dat het mogelijk is om bijna 2x zo ver te kunnen zien. Ik zou dan wel willen weten hoe zo'n bijzonder verziend oog dat kan. Hoe dat medisch dus in elkaar steekt. Ik kan er ook 0,0 over vinden op internet. Als er nu meer gevallen waren en bekend was hoe het kan ga ik eerder overstag.
Na een laser-operatie bij slechtziende komt er vaak een zicht van 150% dus beter zien dan een mens aan kan, kan dus wel. (Mijn vriendin heeft een zicht van 140% na een operatie.)
pi_70332812
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:15 schreef ruffian het volgende:

[..]

Na een laser-operatie bij slechtziende komt er vaak een zicht van 150% dus beter zien dan een mens aan kan, kan dus wel. (Mijn vriendin heeft een zicht van 140% na een operatie.)
Dat is zo'n grote onzin. Hoe kom je daar bij? Geef ns een link naar deze informatie dan. Mijn ene oog is meerdere keren gelaserd van -5.5 af en het ander oog is ook gelaserd. Je houd veelal toch een reststerkte over van -0.25 to -1 of zo Ze stellen de apparatuur heel erg precies in en kunnen heus niet zomaar meer weglaseren. Meer weglaseren zou ook niet automatisch leiden tot een beter zicht. Het is fysiek gewoon onmogelijk. Of je vriendin komt van een andere planeet.
pi_70343588
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:39 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat is zo'n grote onzin. Hoe kom je daar bij? Geef ns een link naar deze informatie dan. Mijn ene oog is meerdere keren gelaserd van -5.5 af en het ander oog is ook gelaserd. Je houd veelal toch een reststerkte over van -0.25 to -1 of zo Ze stellen de apparatuur heel erg precies in en kunnen heus niet zomaar meer weglaseren. Meer weglaseren zou ook niet automatisch leiden tot een beter zicht. Het is fysiek gewoon onmogelijk. Of je vriendin komt van een andere planeet.
Ze heeft lens implantaten gekregen en mocht het slecht uitvallen laseren ze bij.
Wat ze bij enkele die in de wachtkamer zaten gedaan hebben. Daar stond dit verhaal ook in het boekje en zat ik zelf bij de arts die het tegen haar vertelde dat ze een zicht van 140% zou hebben.
pi_70349041
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:28 schreef ruffian het volgende:

[..]

Ze heeft lens implantaten gekregen en mocht het slecht uitvallen laseren ze bij.
Wat ze bij enkele die in de wachtkamer zaten gedaan hebben. Daar stond dit verhaal ook in het boekje en zat ik zelf bij de arts die het tegen haar vertelde dat ze een zicht van 140% zou hebben.
Ik wil je graag geloven maar waar vind ik dan op internet meer info over mensen die 140/150% zicht hebben? Ik wil wel ns zien hoe dat dan werkt.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:26:23 #98
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70361321
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik wil je graag geloven maar waar vind ik dan op internet meer info over mensen die 140/150% zicht hebben? Ik wil wel ns zien hoe dat dan werkt.
Je bent jaloers he? Geef het maar toe, je vindt het vervelend dat sommige mensen meer kunnen dan jij he? Zeg het dan!

Ik zou ook graag tijd in kleuren willen zien, hoe het ook moge werken.
pi_70362337
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:26 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Hoe het werkt is niet zo heel vreemd: bij mensen met synesthesie zijn er verbindingen tussen verschillende hersendelen die je zintuigelijke- en realiteits-informatie verwerken, die er bij de meeste mensen niet zijn. Zo leggen je hersens dus een link tussen een cijfer en een kleur, een muzieknoot en een smaak, enzovoort. De meest voorkomende variaties hebben betrekking op de vijf zintuigen (visueel, geluid, smaak, geur, aanraking) maar er bestaan ook complexere types.

Zeg maar... je hersens hebben een boel informatie waarmee ze jouw realiteitsbeeld samenstellen. Wat je ziet, wat je hoort, wat je ruikt, wat je proeft en wat je aanraakt. Maar naast die zijn er ook nog andere - je gevoel (angst, verdriet, vreugde, etc) en daar kan synesthesie ook mee werken.

M.a.w. het is dus allemaal informatie in je hersenen die meer of anders wordt heen-en-weer-gestuurd dan bij de meeste mensen.
Overigens blijkt het dat heel veel kinderen gewoon synesthetisch zijn, maar deze associaties verliezen als ze ouder worden.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:25:42 #100
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70363450
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:54 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Hoe het werkt is niet zo heel vreemd: bij mensen met synesthesie zijn er verbindingen tussen verschillende hersendelen die je zintuigelijke- en realiteits-informatie verwerken, die er bij de meeste mensen niet zijn. Zo leggen je hersens dus een link tussen een cijfer en een kleur, een muzieknoot en een smaak, enzovoort. De meest voorkomende variaties hebben betrekking op de vijf zintuigen (visueel, geluid, smaak, geur, aanraking) maar er bestaan ook complexere types.

Zeg maar... je hersens hebben een boel informatie waarmee ze jouw realiteitsbeeld samenstellen. Wat je ziet, wat je hoort, wat je ruikt, wat je proeft en wat je aanraakt. Maar naast die zijn er ook nog andere - je gevoel (angst, verdriet, vreugde, etc) en daar kan synesthesie ook mee werken.

M.a.w. het is dus allemaal informatie in je hersenen die meer of anders wordt heen-en-weer-gestuurd dan bij de meeste mensen.
Overigens blijkt het dat heel veel kinderen gewoon synesthetisch zijn, maar deze associaties verliezen als ze ouder worden.
Dan zou je het dus ook kunnen aanleren?
pi_70363960
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:26 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Je bent jaloers he? Geef het maar toe, je vindt het vervelend dat sommige mensen meer kunnen dan jij he? Zeg het dan!

vooral niet inhoudelijk op het verhaal ingaan. Als het echt zo zou zijn dat je 2x zo ver kon kijken zou er iets vreemds aan de hand zijn met je ogen en zouden meer mensen dat moeten hebben
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:51:55 #102
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70364398
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:39 schreef 1299 het volgende:

[..]

vooral niet inhoudelijk op het verhaal ingaan. Als het echt zo zou zijn dat je 2x zo ver kon kijken zou er iets vreemds aan de hand zijn met je ogen en zouden meer mensen dat moeten hebben
Meerdere mensen hebben dit in mijn omgeving die 150% of beter zien, zo vreemd is dit niet.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_70364614
Of alle mensen in jouw omgeving hebben een zicht van 30% op een paar na
pi_70364908
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:51 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Meerdere mensen hebben dit in mijn omgeving die 150% of beter zien, zo vreemd is dit niet.
Mijn zicht is ook 150%+, maar dat is geheel normaal. 100% zicht is namelijk niet het beste, maar wat een gemiddeld mens heeft. 150% zicht hebben betekend absoluut niet dat je 2 maal zo ver kan kijken dat is volgens mij zo goed als onmogelijk.
pi_70366242
quote:

dit heb ik nu nog wel eens maar niet super vaak. en vooral dat je op plekken komt waar je nog nooit geweest bent maar wel weet waar je heen moet omdat je er al eens hebt gelopen (dat is voor je gevoel dan)

wat ik zelf bij mijn vriend wel grappig vind is dat hij maar met een oog tegelijk kan kijken, of links of rechts waardoor hij totaal geen diepte kan zien en het meer schat dan het weet (3d films kan hij hierdoor ook niet kijken bv). heb van hem wel geleerd dat de meeste mensen die dit hebben heel veel met hun hoofd bewegen (kleine bewegingen) om op die manier diepte in te schatten.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_70366516
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:51 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Heel bijzonder, ik ben hier bij de opticien binnengelopen en heb t eens gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord en waarom heeft dan niemand hier linkjes naar meer mensen die dit hebben? Wat ik al zei, ik geloof het graag maar ben kritisch totdat ik het bewijs zie. Het zou ook onlogisch zijn als meerdere mensen het hebben,of meer dan vroeger of zo. Mensen degenereren meer op vlakken waarbij ze iets minder gebruiken. Of je beroep moet scherpschutter zijn of zo
pi_70366597
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:10 schreef 1299 het volgende:

[..]

Mijn zicht is ook 150%+, maar dat is geheel normaal.100% zicht is namelijk niet het beste, maar wat een gemiddeld mens heeft. 150% zicht hebben betekend absoluut niet dat je 2 maal zo ver kan kijken dat is volgens mij zo goed als onmogelijk.
Wiskunde zeker overgeslagen op school
pi_70366699
Een opticien die het nog nooit had gehoord? Ik heb een zicht van 125%, dat is me door een opticien verteld na mijn oogmeting voor mijn bril.

Verder natuurlijk:
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:10 schreef 1299 het volgende:
100% zicht is namelijk niet het beste, maar wat een gemiddeld mens heeft. 150% zicht hebben betekend absoluut niet dat je 2 maal zo ver kan kijken dat is volgens mij zo goed als onmogelijk.
pi_70366868
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:23 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Een opticien die het nog nooit had gehoord? Ik heb een zicht van 125%, dat is me door een opticien verteld na mijn oogmeting voor mijn bril.

Verder natuurlijk:
[..]
Ok, allemaal hartstikke leuk voor jullie, maar is het nu zo moeilijk om dit dan ook te staven met gedegen onderzoek ergens op internet Dus ik zou zeggen, zet je (vast en zeker 150%) zoektalent eens aan de slag
pi_70366883
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:20 schreef Samson het volgende:

[..]

Laat nu net een famililelid van mij opticien zijn
pi_70366904
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:30 schreef 1299 het volgende:

[..]

Laat nu net een famililelid van mij opticien zijn
En het een heeft met het ander te maken omdat
pi_70366991
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:31 schreef Samson het volgende:

[..]

En het een heeft met het ander te maken omdat
Die heeft mij in het verleden eens meegedeeld dat je bij de betreffende oogmeting meer dan 100% kan scoren omdat 100% een gemiddelde is waar je dus met goede ogen simpelweg overheen kan scoren.
pi_70367151
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:34 schreef 1299 het volgende:

[..]

Die heeft mij in het verleden eens meegedeeld dat je bij de betreffende oogmeting meer dan 100% kan scoren omdat 100% een gemiddelde is waar je dus met goede ogen simpelweg overheen kan scoren.
Het zal allemaal wel, ik kan er 0,0 over vinden op internet, dus dan is het natuurlijk allemaal heel aannemelijk
pi_70367348
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:04 schreef gothic-blackie het volgende:

wat ik zelf bij mijn vriend wel grappig vind is dat hij maar met een oog tegelijk kan kijken, of links of rechts waardoor hij totaal geen diepte kan zien en het meer schat dan het weet (3d films kan hij hierdoor ook niet kijken bv). heb van hem wel geleerd dat de meeste mensen die dit hebben heel veel met hun hoofd bewegen (kleine bewegingen) om op die manier diepte in te schatten.
Ik kijk ook maar met één oog (altijd dezelfde, de andere doet het gewoon niet) maar beweeg niet extreem veel met mijn hoofd om diepte in te schatten. Dat 'zie' ik gewoon. 3D films zijn ook aan mij helaas niet besteed.
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:09:47 #115
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_70367959
Ik kan mijn rechter schouder uit de kom halen, het schijnt dat ook niet iedereen dat kan . Verder kan ik iets cools met mijn tong, maar dat kan ik moeilijk uitleggen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:18:28 #116
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70368217
quote:

Ademen door je mond?

- Ik kan ook linkerbeeld en rechterbeeld over elkaar leggen, oogafwijking zal daar wel mee te maken hebben.
- Ik kan (voor mijn gevoel) erg ver naast mij kijken zonder mijn hoofd te bewegen. Bijvoorbeeld zijstraten inkijken terwijl je er eigenlijk voorbij bent. Dat zou 170/180 graden behoren te zijn maar als iemand schuin achter me staat zie ik dat ook.
- Ik kan sneller lezen dan praten, ik kan dan in enkele seconden een bladzijde lezen, maar als ik iets op moet lezen lijk ik wel een autist

[ Bericht 31% gewijzigd door fs180 op 25-06-2009 19:29:37 ]
pi_70368654
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:20 schreef Samson het volgende:
Ik neem aan dat ze bij opticiens gewoon een soort grens hebben gesteld van: dit kun je als je normale ogen hebt. Als je dan een afwijking hebt, bijv. -5, dan heb je x procent daarvan, bijvoorbeeld 60%. Logischerwijs heet dan natuurlijk 'goed genoeg' (geen afwijking die gecorrigeerd moet worden) 100%. Maar dat neemt niet weg dat er mensen zullen zijn die béter kunnen zien dan dat. Dat kun je dan dus logischerwijs 130% noemen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:59:15 #118
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_70371398
Toevallig vertelde mijn opticien mij gisteren dat er veel mensen zijn die meer dan 100% scoren bij een zichttest. Net zoveel als er minder dan 100% scoren. 150% kan dus wel degelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_70371429
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze bij opticiens gewoon een soort grens hebben gesteld van: dit kun je als je normale ogen hebt. Als je dan een afwijking hebt, bijv. -5, dan heb je x procent daarvan, bijvoorbeeld 60%. Logischerwijs heet dan natuurlijk 'goed genoeg' (geen afwijking die gecorrigeerd moet worden) 100%. Maar dat neemt niet weg dat er mensen zullen zijn die béter kunnen zien dan dat. Dat kun je dan dus logischerwijs 130% noemen.
Ik begrijp niet zo goed hoe je scherper dan 100% kunt zien, het gaat bij een oog erom dat de stralen die binnen komen een bepaald punt raken. Als ze erachter zitten dan heb je een afwijking en zitten ze ervoor dan ook. Als iemand dan meer dan 100% ziet op welk punt vallen die stralen dan? Ik kan er echt niets anders van maken
pi_70371456
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:59 schreef Tinkepink het volgende:
Toevallig vertelde mijn opticien mij gisteren dat er veel mensen zijn die meer dan 100% scoren bij een zichttest. Net zoveel als er minder dan 100% scoren. 150% kan dus wel degelijk.
Dat geeft eerder aan dat de test dus gewoon geen 100% weergeeft waar hij 100% zou moeten zijn
pi_70371463
Ik kan ook behoorlijk snel hoofdrekenen en gebruik ook geen agenda, ik maak in mijn hoofd een soort drie-dimensionale (of eerder twee dimensionaal wellicht) kalender waarop ik al mijn afspraken zet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70371515
quote:

Dat kan ik ook
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:05:07 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_70371592
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:01 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat geeft eerder aan dat de test dus gewoon geen 100% weergeeft waar hij 100% zou moeten zijn
Ik kom even niet op de juiste woorden, maar als je gewoon het getal 100 als uitgangspunt neemt, dan begrijp je het misschien beter. Een bepaalde waarde is dan de 0-waarde (of in dit geval 100). De mensen die beter scoren hebben dan een score van bijvoorbeeld 106 of 150. De mensen die slechter scoren hebben een score van bijvoorbeeld 90 of 70.
pi_70371705
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik kom even niet op de juiste woorden, maar als je gewoon het getal 100 als uitgangspunt neemt, dan begrijp je het misschien beter. Een bepaalde waarde is dan de 0-waarde (of in dit geval 100). De mensen die beter scoren hebben dan een score van bijvoorbeeld 106 of 150. De mensen die slechter scoren hebben een score van bijvoorbeeld 90 of 70.
Ik begrijp het uitstekend maar het gaat niet om een indexcijfer of zo hier...
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:18:09 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_70372050
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:08 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik begrijp het uitstekend maar het gaat niet om een indexcijfer of zo hier...
Volgens mij dus wel.
pi_70372463
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:18 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Volgens mij dus wel.
Het gaat hier niet om de relatie tussen de getallen en of dat op een index manier mogelijk is, maar om het feit of dit lichamelijk mogelijk is.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:42:23 #127
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70372881
Woei, ik zo ook wel twee keer zo ver willen kijk

Zit te denken of ik zelf ook zoiets opvallends te vertellen heb, maar behalve dat ik (kennelijk) apentenen* heb kan ik niets verzinnen. Ben vrij gemiddeld, denk ik

* Ik gebruik ze geregeld om dingen met te pakken als ik er met mijn handen niet bij kan. Al sinds ik me kan herinneren. Ben er kennelijk opvallend handig mee. Het zal wel
(Un)masking for the greater good.
pi_70375284
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:25 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Dan zou je het dus ook kunnen aanleren?
Zou leuk zijn, maar ik heb geen idee. Probeer het eens?

Sommige mensen hebben het hier over deja-vu's. Die had ik ook heel veel, maar die bleken dus een symptoom van epilepsie te zijn.

Verder kan ik mijn eigen tong likken.
pi_70375543
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ook iets met ogen: een soort sneeuw voor m'n ogen (oogruis). Geen idee sinds wanneer ik het heb. Gebruik geen drugs overigens En ja, binnenkort ga ik naar de oogarts, maar volgens de opticien zit er niets ernstigs achter.
Hebben meer mensen (onder andere ik). De meesten al vanaf hun geboorte. Ik heb het toevallig dan pas sinds mn 14e nadat ik in een zonsverduistering gekeken heb (waarna ik ook nog andere oogklachten erbij kreeg) waar het precies aan ligt weet men niet, tis in ieder geval onschuldig zegt men.

Tis trouwens iets ander dan mouches volantes....dat hebben ook meer mensen: stukjes eiwit oid die in het glasvocht van je oog drijven en meebewegen met je oogbeweging: als jij naar boven kijkt zweeft dat stukje ook ineens mee omhoog of komt in je beeld, en zakt dan weer langzaam naar beneden.
Je hebt ze in zwarte vlekkjes, belletjes/ bacterie-vormen, streepjes etc.

Die 'visual snow' is wat anders (ook al maakt de oogarts je straks misschien wat anders wijs, veel oogartsen weten niks over visual snow) : dat is meer statisch. Over je gehele beeld bewegende krioelende puntjes/ ruis. Idd wel grappig: ik vergeleek het vroeger altijd als 'sneeuwbeeld op TV als je TV het niet doet' en zo blijken meer mensen het te omschrijven

[ Bericht 2% gewijzigd door bulbjes op 25-06-2009 23:00:11 ]
pi_70376091
Ik kan foto's meestal heel goed dateren, in het juiste jaartal plaatsen. Als je mij een stel klassenfoto's zou geven van, ik noem maar wat, 1970 tot nu (nouja denk dat laatste tien jaar wel wat moeilijker zijn trouwens) kan ik ze meestal feilloos bij precies het goede jaar plaatsen adhv kleding/ haarstijl ofzo. Ik onthoud blijkbaar erg goed wat in een bepaald jaar erg 'in' was, terwijl ik verder totaal niks met mode heb of zo.
Misschien komt het wel doordat ik vroeger enorm vaak foto albums over zat te kijken, maar ik heb het al mn hele leven geloof ik :-p

Ook gebeurtenissen van vroeger, dan weet ik vaak nog precies welk jaar dat was en soms zelfs welke dag of andere triviale dingen ervan, zoals hoe laat het toen was of wat voor een dag dat was. Maar dat is dan meestal omdat ik dat klaarblijkelijk ooit heb opgeslagen en dat gaat er dan niet meer uit, want als ik ala minute een herinnering moet terughalen of me een situatie voor de geest moet halen lukt me dat juist totaal niet, heb ik daar veel meer moeite mee dan anderen.

Maargoed neem aan dat meer mensen wel goed zijn in het feilloos plaatsen van bijv klassenfoto's in het juiste jaartal, maar mijn omgeving (ouders etc :-p) is dat duidelijk niet haha.
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2009 @ 23:04:38 #131
145146 Andyy
pi_70376340
quote:
Zijn dat van die doorzichtige ronde dingetjes die je soms ziet en ook "langzaam naar beneden gaan" ?
pi_70376451
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:18 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Sowieso heeft denk ik vrijwel iedereen voordat hij kon lezen of schrijven -en dus alleen nog maar in beelden kon denken- wel gehad dat hij de week in bepaalde vorm voor zich zag en dat de cijfers ook (ze stonden bijv verticaal op een rij en bogen boven de 20 horizontaal af ofzo, ik noem maar wat), en dat elk cijfer/ elke letter kleur had.
Ik had dat tenminste wel: de dagen van de week waren soort van rechthoekige vlakken met een beetje een patroon erin en allemaal een eigen kleur (ma: wit, di: geel, woe: roze: do: paars/ bruin oid vr: lichtgroen, za: bruin zo: zwart) en cijfers hadden bij mij ook een kleur en letters ook een beetje.

Nog steeds als ik aan zaterdag denk zie ik dat woord een beetje bruinig voor me, maar voor de rest is er wel heel veel van dat in beelden denken natuurlijk verloren gegaan sinds ik kan lezen en schrijven en in woorden ben gaan denken........helaas......want in beelden denken is soms een stuk leuker. Ik kon me vroeger ook veeeeel levendiger een voorstelling in mn hoofd maken als me een verhaal werd verteld/ voorgelezen of ik het zelf las. Nu kost me dat onnoemelijk veel moeite en lappen tekst met omgevingsbeschrijvingen sla ik het liefst over of moet ik drie keer overlezen om me enigzins een beeld te proberen vormen.
pi_70376582
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:04 schreef Andyy het volgende:

[..]

Zijn dat van die doorzichtige ronde dingetjes die je soms ziet en ook "langzaam naar beneden gaan" ?
Dat zijn mouches volantes oftewel floaters. Dat bedoelt ze ws niet....(zie mijn post paar posts boven je )
pi_70376845

[ Bericht 100% gewijzigd door bulbjes op 25-06-2009 23:17:51 ]
pi_70377044
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:30 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Eh ja, ook.

Heb vaak wel last bij in het donker zien, dan ga ik ook niet graag autorijden. M'n moeder heeft nachtblindheid, dus wie weet heb ik dat ook. Ben wel slecht in luisteren of horen. Als ik 2 geluiden door elkaar hoor vind ik het maar moeilijk om een ervan goed te beluisteren. Lastig in gesprekken.
Wow, dus als jij een bril op zou zetten van -ik noem maar wat- -10 met ook nog es een vette cylinder erin, dan kun jij je ogen zo scherpstellen dat je er gewoon normaal doorheen kan kijken?? En gaat dat dan automatisch of moet je daar wel bewust 'moeite' voor doen?
En als je nou voor beide ogen een hele zware afwijking neemt (bijv voor het ene oog een glas met -10 en het andere oog een glas met +10), lukt het je dan ook om nog scherp te stellen?

[ Bericht 2% gewijzigd door bulbjes op 25-06-2009 23:30:51 ]
pi_70377097
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:55 schreef PurpleSky het volgende:
Voor mij is het normaal dat ik mijn tong in mijn neus kan doen, haha (niet heel ver hoor), maar volgens mij kan lang niet iedereen dat...
Ik kan mn neus likken met mn tong de onderkant dan, en net niet tot het puntje geloof ik. Is dat normaal of kunnen de meeste mensen niet bij hun neus met hun tong? Ben wel benieuwd
pi_70383031
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:46 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Hebben meer mensen (onder andere ik). De meesten al vanaf hun geboorte. Ik heb het toevallig dan pas sinds mn 14e nadat ik in een zonsverduistering gekeken heb (waarna ik ook nog andere oogklachten erbij kreeg) waar het precies aan ligt weet men niet, tis in ieder geval onschuldig zegt men.

Tis trouwens iets ander dan mouches volantes....dat hebben ook meer mensen: stukjes eiwit oid die in het glasvocht van je oog drijven en meebewegen met je oogbeweging: als jij naar boven kijkt zweeft dat stukje ook ineens mee omhoog of komt in je beeld, en zakt dan weer langzaam naar beneden.

Die 'visual snow' is wat anders (ook al maakt de oogarts je straks misschien wat anders wijs, veel oogartsen weten niks over visual snow) : dat is meer statisch. Over je gehele beeld bewegende krioelende puntjes/ ruis. Idd wel grappig: ik vergeleek het vroeger altijd als 'sneeuwbeeld op TV als je TV het niet doet' en zo blijken meer mensen het te omschrijven
die middelste alinea dat heb ik (soms)
pi_70383106
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 01:51 schreef TwyLight het volgende:

[..]

die middelste alinea dat heb ik (soms)
Dat heeft toch iedereen wel eens?
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 02:16:00 #139
145146 Andyy
pi_70383529
Ik krijg als ik geconcentreerd naar muziek luister vormen en kleuren te zien die met de muziek mee verandert, niks speciaals aan toch?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 09:12:29 #140
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_70385830
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 02:16 schreef Andyy het volgende:
Ik krijg als ik geconcentreerd naar muziek luister vormen en kleuren te zien die met de muziek mee verandert, niks speciaals aan toch?
Niet als je met je vingers aan het snoepgoed hebt gezeten.
pi_70389274
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:18 schreef AquaMined het volgende:Iets anders wat voor mij heel normaal is maar anderen echt heel vreemd vinden is synesthesie. Ik zie letters/cijfers als kleuren, en tijd als een drie-dimensionale vorm in m'n hoofd. Ik zie het dus niet letterlijk voor me maar wel in m'n hoofd. Dat heeft als resultaat dat ik bijna geen agenda bijhou omdat ik afspraken etc. in de toekomst kan 'zien'. Als ik dit uit probeer te leggen aan anderen snappen ze er niets van, ik heb heel lang gedacht dat iedereen dit kon
Wat een eyeopener, ik ben de enige in mijn omgeving die dit heeft! Heb een keer geprobeerd mijn tijdbeeld te tekenen, het is een multidimensionale figuur, de week is ook een ovaal (met elke dag een eigen kleur en soms ook abstract voorwerp, bijvoorbeeld vrijdag is grijs/zilver in de vorm van een soort ijzeren strijkbout achtig kunstwerk) (ok dit klinkt echt te vaag). Dan vormen die weken een soort drie d spiraal die optellen tot het jaar (dat een lange balk is en aan het einde van het jaar spring ik naar januari waar de volgende balk begint). Uiteindelijk zijn de eeuwen dus weer opgebouwd uit spiralen van de jaren en op deze manier volgen de eeuwen elkaar ook weer op. Ik 'zie' ook waar ik ben in de week. Heel leuk om eens te lezen dat meer mensen dit hebben!
pi_70390529
Enige waar ik 'last' van heb is floaters in mijn oog

( http://nl.wikipedia.org/wiki/Glasvochttroebeling ) tot voor kort dacht ik dat iedereen dat had ze hebben ook geen idee waardoor het komt (nee geen suikerziekte) en hoef/kan er ook niet echt iets aan laten doen scheelt dat ik geen last van heb verder
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:43:36 #143
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_70390542
Ik heb zelf hypermobiliteitssyndroom dat kortgezegd betekent dat ik hele soepele/lenige gewrichten heb. Voor mij was het altijd normaal dat ik heel lenig was in vergelijking met leeftijdgenoten etc.

Zoals mensen die sommige plekken op hun rug niet kunnen krabben snapte ik als kind nooit. Hoezo kom je daar niet bij dat kan iedereen toch? was dan altijd mn antwoord.
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:16:43 #144
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70391683
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:21 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Wow, dus als jij een bril op zou zetten van -ik noem maar wat- -10 met ook nog es een vette cylinder erin, dan kun jij je ogen zo scherpstellen dat je er gewoon normaal doorheen kan kijken?? En gaat dat dan automatisch of moet je daar wel bewust 'moeite' voor doen?
En als je nou voor beide ogen een hele zware afwijking neemt (bijv voor het ene oog een glas met -10 en het andere oog een glas met +10), lukt het je dan ook om nog scherp te stellen?
Waarschijnlijk wel. Met -6 en +4 op m'n hoofd kan ik prima scherpstellen. Kost wel enige moeite, je gebruikt immers spieren om te accomoderen.

@Samson: Omdat iets niet op internet te vinden is maakt dat het niet minder waar. Internet is geen bijbel. Ik begrijp waarom je skeptisch bent, het lijkt onwaarschijnlijk dat iemand verder kan kijken dan normaal. Zeker omdat je beredeneert vanuit het brandpunt in het oog. Echter, dan weet je ook dat de lens bepaalt hoe groot een beeld kan zijn om scherp geprojecteerd te worden, of hoe klein. De vorm van onze pupil word bepaald door je oogspieren. Deze zijn, net als andere spieren, niet bij iedereen even sterk. Denk maar aan kinderen met een lui oog en zo'n sticker.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:37:06 #145
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70392423
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:31 schreef Samson het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de relatie tussen de getallen en of dat op een index manier mogelijk is, maar om het feit of dit lichamelijk mogelijk is.
het lijkt me meer gaan om het feit dat jij heel eigenwijs vasthoudt aan dat % zicht wel móet betekenen dat het gaat om % van "mogelijk" zicht, waarbij 100% het maximum is, terwijl het overduidelijk uit alle verhalen om een indexerings percentage/cijfer gaat.
pi_70392440
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:00 schreef Samson het volgende:
Ik begrijp niet zo goed hoe je scherper dan 100% kunt zien, het gaat bij een oog erom dat de stralen die binnen komen een bepaald punt raken. Als ze erachter zitten dan heb je een afwijking en zitten ze ervoor dan ook. Als iemand dan meer dan 100% ziet op welk punt vallen die stralen dan? Ik kan er echt niets anders van maken
Ja en wat nou als de een op dat punt meer receptoren heeft zitten dan de ander?
pi_70392481
quote:

Ik heb hetzelfde , Het erge is dat je het verloop ervan niets kan veranderen.
pi_70392662
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:40 schreef Samson het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel, ik kan er 0,0 over vinden op internet, dus dan is het natuurlijk allemaal heel aannemelijk
Alsof internet zo betrouwbaar is. Ook al meld 60 procent van Fok! dat het zo is dan blijf je nog ontkennen.
pi_70394298
quote:
Dat heb ik ook wel eens! Maar ik hoef daar niet geconcentreerd voor te zijn. Meestal gebeurt het als ik MP3's afspeel in de Windows Media Player.

pi_70394724
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:10 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Dat zijn mouches volantes oftewel floaters. Dat bedoelt ze ws niet....(zie mijn post paar posts boven je )
Dat heeft iedereen toch?
pi_70407713
Ik heb sinds ongeveer mijn tiende een overgevoeligheid voor zogenaamde 'd/t-fouten'. Als ik naar een tekst kijk dan trekken ze automatisch mijn aandacht, ik hoef de tekst daarvoor helemaal niet echt te lezen. Ook onthoud ik onbewust wie welke fouten maakt, elke vaste forumbezoeker van een forum waar ik geregeld ben die ik herken, heeft een soort 'd/t-profiel' Dat helpt mij, want als ik iemands nick of avatar zie, wordt zijn/haar tekst door mijn hoofd 'gecorrigeerd' op de fouten, zodat ik wat gemakkelijker door kan lezen.

Sommige mensen zetten standaard bij het voltooid deelwoord een 't' neer maar doen de persoonsvorm wel goed, anderen hebben een 'd-predispositie' of juist een 't-predispositie'. Iedereen van wie ik meer dan een paar regels heb gelezen, zit in een hokje

Toen ik kind was, was het fijn, ik hoefde geen kofschipregeltjes te leren of na te denken bij taal/Nederlands, het ging vanzelf, zoals de meeste mensen niet meer hoeven na te denken over de spelling van woorden als 'fiets', 'telefoon', 'televisie' etc.

Nu is het voornamelijk irritant, vooral op internet, waar ik zelden gewoon eens ongestoord een stukje kan lezen zonder dat de alarmbelletjes van de taalpolitie in m'n hoofd afgaan :/
is it just the price of growing older?
pi_70408092
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:44 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Alsof internet zo betrouwbaar is. Ook al meld 60 procent van Fok! dat het zo is dan blijf je nog ontkennen.
Tja, denk ns even na, echt over ieder meest ietepieterig lullig onderwerp kun je wel iets vinden op internet. En heeeel toevallig over dit onderwerp helemaal niets. Geloof me, dan is de waarschijnlijkheid wel erg groot dat wat hier verteld wordt te betwijfelen is.....
pi_70408157
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:16 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Met -6 en +4 op m'n hoofd kan ik prima scherpstellen. Kost wel enige moeite, je gebruikt immers spieren om te accomoderen.

@Samson: Omdat iets niet op internet te vinden is maakt dat het niet minder waar. Internet is geen bijbel. Ik begrijp waarom je skeptisch bent, het lijkt onwaarschijnlijk dat iemand verder kan kijken dan normaal. Zeker omdat je beredeneert vanuit het brandpunt in het oog. Echter, dan weet je ook dat de lens bepaalt hoe groot een beeld kan zijn om scherp geprojecteerd te worden, of hoe klein. De vorm van onze pupil word bepaald door je oogspieren. Deze zijn, net als andere spieren, niet bij iedereen even sterk. Denk maar aan kinderen met een lui oog en zo'n sticker.
Ik wil het graag geloven, maar als ik iets enkel hier in dit forum terug kan vinden en nergens anders moet je het niet vreemd vinden dat ik twijfel......
pi_70408946
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:46 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Middelste alinea.

Bij mij lijken die dingen op chromosomen zoals uit het biologieboek. Zou het kunnen dat dat zo is?
Zou ik ook iets speciaal hebben? Microscoop-look
"Wat is er voor kwaad in, een man te zien die bezit neemt van een vrouw! Is het de bedoeling, dat de dieren meer vrijheid zullen genieten dan wij mensen?" - Pietro Aretino (⨂1492, Arezzo - † 1556, Venetië)
pi_70415063
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:59 schreef Canaria het volgende:
Ik heb sinds ongeveer mijn tiende een overgevoeligheid voor zogenaamde 'd/t-fouten'. Als ik naar een tekst kijk dan trekken ze automatisch mijn aandacht, ik hoef de tekst daarvoor helemaal niet echt te lezen. Ook onthoud ik onbewust wie welke fouten maakt, elke vaste forumbezoeker van een forum waar ik geregeld ben die ik herken, heeft een soort 'd/t-profiel' Dat helpt mij, want als ik iemands nick of avatar zie, wordt zijn/haar tekst door mijn hoofd 'gecorrigeerd' op de fouten, zodat ik wat gemakkelijker door kan lezen.

Sommige mensen zetten standaard bij het voltooid deelwoord een 't' neer maar doen de persoonsvorm wel goed, anderen hebben een 'd-predispositie' of juist een 't-predispositie'. Iedereen van wie ik meer dan een paar regels heb gelezen, zit in een hokje

Toen ik kind was, was het fijn, ik hoefde geen kofschipregeltjes te leren of na te denken bij taal/Nederlands, het ging vanzelf, zoals de meeste mensen niet meer hoeven na te denken over de spelling van woorden als 'fiets', 'telefoon', 'televisie' etc.

Nu is het voornamelijk irritant, vooral op internet, waar ik zelden gewoon eens ongestoord een stukje kan lezen zonder dat de alarmbelletjes van de taalpolitie in m'n hoofd afgaan :/
Hmm, dat indelen van mensen in hokjes herken ik niet, voor zover het onbekende forumbezoekers betreft althans, maar die overgevoeligheid voor o.a. d/t-fouten heb ik ook.

Op forums e.d. heb ik het mezelf al redelijk goed afgeleerd er nog aandacht aan te besteden, maar in professionele teksten erger ik me er dood aan. Websites van universiteiten die zinnen beginnen met "Vindt jij" bijvoorbeeld, of TV-ondertiteling met d/t-fouten... Vandaag zag ik nog "overleedt" in een ondertiteling staan, ongelofelijk echt.

Mensen om me heen reageren meestal op een manier van "Lekker boeiend, je weet toch wat er bedoeld wordt?", maar daar gaat het me nog niet eens om. Ik snap gewoon werkelijk niet wat er zo ingewikkeld aan is.

En voor de duidelijkheid: mij gaat het voornamelijk om professionele teksten. Van een forumbezoeker interesseert het me niet, al moet ik eerlijk bekennen dat ik iemand die dingen als "ik vindt" schrijft, wel automatisch minder serieus neem.
pi_70418987
Dat heb ik dus ook! Ik zie in een tekst meteen een dt fout en kan me ontzettend ergeren aan mezelf als ik er eentje maak. Niet dat iemand anders die ooit ziet, want als ik mijn tekst teruglees gaan de alarmbellen al rinkelen.
Ik vond het niet bijzonder genoeg om hier te melden, er zijn genoeg mensen met een goed taalgevoel. Maar ik zit altijd op mijn handen om mensen niet meteen te gaan verbeteren. En krimp inwendig als ik een dt fout zie. Die in de professionele teksten zijn helemaal te erg. Dan moeten ze met heel goede argumenten komen, wil ik ze nog serieus nemen.

*wacht op posters die dit topic gaan overspoelen met dt fouten*
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:39:30 #157
39732 Mr.Zed
pi_70419625
quote:

Troost je, daar groei je overheen...
Wacht maar tot de wijze heren weer eens een beslissing nemen mbt nieuwe spelling, waar jij het niet mee eens bent.
edit: ik dacht dat je het over taal- of spelfouten in het algemeen had, maar realiseer me nu dat het meer specifiek over de d/t regels gaat... Ben benieuwd of die ook nog eens veranderd zullen worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Zed op 27-06-2009 11:44:47 ]
Kunst zonder trein.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:59:30 #158
39732 Mr.Zed
pi_70420015
quote:
meditatie
Kunst zonder trein.
pi_70423634
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een sterk ontwikkeld gevoel. Ik kan vaak bij mensen die ken ineens een gevoel krijgen. Van hoe is het met de zwangerschap? Een paar dagen later hoor ik dan dat het mis is gegaan. Of een onbestemd gevoel van niet daar langs gaan en dan gebeurt er net een ongeluk. Gelukkig heb ik dit alleen bij mensen die ik ken. Ik heb nog niet de behoefte het verder te ontwikkelen. Ze zeggen weleens dat mensen die met een "helm" opgeboren zijn een bijzondere gave hebben. Of dit echt zo is weet ik niet.
Ik herken het Soms dan droom ik ook nog welleens ergens over wat achteraf waar blijkt te zijn Het gebeurd niet vaak hoor.... 4 a 5 keer per jaar dat ik echt zo'n gevoel / droom krijg... Ik zeg het ook nooit tegen mensen omdat ze me dan grote kans raar gaan aankijken maar ben blij dat ik niet de enige ben
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_70423930
quote:

net alsof je een tekst niet kan lezen als er een d of t fout staat?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:08:49 #161
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_70424570
Ik kan, zonder ook maar een plekje te missen, mijn eigen rug insmeren. Dat kan ook niet iedereen, terwijl ik lang heb gedacht dat iedereen het wel kon als hij een beetje zijn best deed .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:22:50 #162
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70424986
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef Omniej het volgende:

[..]

Hmm, dat indelen van mensen in hokjes herken ik niet, voor zover het onbekende forumbezoekers betreft althans, maar die overgevoeligheid voor o.a. d/t-fouten heb ik ook.

Op forums e.d. heb ik het mezelf al redelijk goed afgeleerd er nog aandacht aan te besteden, maar in professionele teksten erger ik me er dood aan. Websites van universiteiten die zinnen beginnen met "Vindt jij" bijvoorbeeld, of TV-ondertiteling met d/t-fouten... Vandaag zag ik nog "overleedt" in een ondertiteling staan, ongelofelijk echt.

Mensen om me heen reageren meestal op een manier van "Lekker boeiend, je weet toch wat er bedoeld wordt?", maar daar gaat het me nog niet eens om. Ik snap gewoon werkelijk niet wat er zo ingewikkeld aan is.

En voor de duidelijkheid: mij gaat het voornamelijk om professionele teksten. Van een forumbezoeker interesseert het me niet, al moet ik eerlijk bekennen dat ik iemand die dingen als "ik vindt" schrijft, wel automatisch minder serieus neem.
Houdt rekening met vertragingen!
pi_70426306
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

Houdt rekening met vertragingen!
Die mag wel hoor. Het is wat ouderwets, de gebiedende wijs, maar is grammaticaal wel correct.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:06:58 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70429523
Ik kan na het horen van een gedeelte van een muzieknummer de rest zonder moeite op de piano meespelen terwijl ik nooit iets van les heb gehad, laat staan dat ik iets begrijp van de bijbehorende bladmuziek.
Altijd gedacht dat dit iets normaals was, mijn moeder had er alleen andere gedachten bij.
Dat met die kleine teen heb ik trouwens ook, wist zelfs nu nog niet dat dit iets vreemds was.
pi_70429736
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:08 schreef MaLo het volgende:
Ik kan, zonder ook maar een plekje te missen, mijn eigen rug insmeren. Dat kan ook niet iedereen, terwijl ik lang heb gedacht dat iedereen het wel kon als hij een beetje zijn best deed .
Dat kan ik idd ook, ik dacht ook altijd dat als mensen vragen of je hun rug wil insmeren dat is omdat ze willen dat je aan hun zit. Tot mn moeder liet zien dat ze er écht niet bij kan.

Die kan dus ook niet dr ene arm onderlangs en dr andere arm bovenlangs op dr rug houden en dat je dan je handen elkaar laat raken.
pi_70440521
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik kan na het horen van een gedeelte van een muzieknummer de rest zonder moeite op de piano meespelen terwijl ik nooit iets van les heb gehad, laat staan dat ik iets begrijp van de bijbehorende bladmuziek.
Altijd gedacht dat dit iets normaals was, mijn moeder had er alleen andere gedachten bij.
Dat met die kleine teen heb ik trouwens ook, wist zelfs nu nog niet dat dit iets vreemds was.
Doet mij ook weer aan iets denken: ik kan heel goed meezingen met een nummer (qua melodie en zang dan vooral, qua tekst beetje, als het voorspelbaar is) meteen de eerste keer dat ik het hoor. Of ik heb meteen een tweede stem waarmee ik meezing, terwijl ik het nummer voor t eerst hoor. Heb het wel eens meegemaakt dat iemand vroeg 'Huh ken je dat nummer?' dat ik dan zei 'Nee hoor het nu voor het eerst'. Heb wel feeling voor de verloop van een muziekstuk dus blijkbaar (opzich geen zwaar boeiende eigenschap die verder niemand zou hebben of zo).
Ik ben ook superslecht in noten lezen, maar was ook altijd meer van het 'prima nocta' iets naspelen (maar dan heel eenvoudig ).
  FOK!fotograaf zondag 28 juni 2009 @ 02:37:06 #167
145146 Andyy
pi_70440685
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens! Maar ik hoef daar niet geconcentreerd voor te zijn. Meestal gebeurt het als ik MP3's afspeel in de Windows Media Player.

[ afbeelding ]

Nee niet zo
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:59 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

meditatie
Ik heb wel bij een paar nummers gehad dat ik gewoon voor me zag hoe ik het moest spelen op de gitaar(en het ook klopte als ik het uiteindeiljk uitprobeer), terwijl ik dat lied nog nooit heb leren spelen.
was wel bij een paar simpelere nummers die ik al tig keer had gehoord
pi_70440982
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Die kan dus ook niet dr ene arm onderlangs en dr andere arm bovenlangs op dr rug houden en dat je dan je handen elkaar laat raken.
Hé, grappig. Dat lukt mij makkelijk.
pi_91119643
Ik zie weken en dagen altijd in blokken, het weekend zijn grote blokken, doordeweeks kleine blokken, toen ik klein was, was de woensdag altijd een iets groter blokje, omdat ik dan smiddags vrij was.

Heb wel meer van dit soort dingen gehad, maar kan er nu even niet op komen.
pi_91124139
Ik kan m'n neus van binnen afsluiten, ik denk dat dat met m'n neusamandelen gebeurt? Maar als het stinkt kan ik dus m'n neus afsluiten zonder dat ik daarvoor mijn hand nodig heb.

Is dat raar?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:14:33 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_91124427
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:07 schreef karoltje het volgende:
Ik kan m'n neus van binnen afsluiten, ik denk dat dat met m'n neusamandelen gebeurt? Maar als het stinkt kan ik dus m'n neus afsluiten zonder dat ik daarvoor mijn hand nodig heb.

Is dat raar?
Nee, dat kan ik ook. Al vraag ik me af of dat de neusamandelen zijn die daarin een rol spelen.
pi_91124766
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2009 12:16 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Want dat is uiteraard allemaal waar gebeurd, en totaal correct! :')
pi_91139065
Ik geef kleuren aan dingen, ik weet niet of andere mensen dat ook doen? Maar als ik iets speciaals zie komt daar soms gelijk een kleur bij. Ook ruik ik een geur soms als een smaak. Dan ruik ik iets en dag zeg ik: hey, die geur ruikt naar hoe dit/dat/zus smaakt. Dan zie je m'n ouders echt van: huh, waar heeft hij het nou over.

Ik kan ook heel makkelijk dingen visualiseren, als ik een boek lees zie ik allemaal plaatjes van hoe ik denk dat het door het boek beschreven plek/gebeurtenis eruit zal hebben gezien. Dit is gewoon toch? Dit kan ik ook met filmpjes, dan zie ik bijvoorbeeld meerdere personen in een filmpje en dan bedenk ik er nog eentje bij en dan achteraf denk ik: Heb ik die persoon zelf verzonnen of speelde die nou echt mee. Redelijk irritant soms.

Daarnaast, kan ik woorden heel snel achterstevoren lezen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Moffol op 10-01-2011 22:40:05 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 22:49:23 #174
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_91140432
Ik heb heel vaak, wanneer ik een liedje hoor... Dat ik na een maal al uitvoerend artiest en songtitel weet en dat daadwerkelijk ook onthoud. Dat waneer mensen vragen, ken je [insert random geneuriede tune]? Dat ik dan direct antwoord kan geven. En dan tot in detail toe, inclusief ondersteunende artiesten en remix info.

Weliswaar niet heel uniek, maar ik ken genoeg mensen die het niet kunnen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_91141689
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:30 schreef Moffol het volgende:
Ik geef kleuren aan dingen, ik weet niet of andere mensen dat ook doen? Maar als ik iets speciaals zie komt daar soms gelijk een kleur bij. Ook ruik ik een geur soms als een smaak. Dan ruik ik iets en dag zeg ik: hey, die geur ruikt naar hoe dit/dat/zus smaakt. Dan zie je m'n ouders echt van: huh, waar heeft hij het nou over.

Ik kan ook heel makkelijk dingen visualiseren, als ik een boek lees zie ik allemaal plaatjes van hoe ik denk dat het door het boek beschreven plek/gebeurtenis eruit zal hebben gezien. Dit is gewoon toch? Dit kan ik ook met filmpjes, dan zie ik bijvoorbeeld meerdere personen in een filmpje en dan bedenk ik er nog eentje bij en dan achteraf denk ik: Heb ik die persoon zelf verzonnen of speelde die nou echt mee. Redelijk irritant soms.

Daarnaast, kan ik woorden heel snel achterstevoren lezen.
Ik kan wel geuren heel sterk plaatsen bij gebeurtenissen, zelfs op merk sigaar, als ik een bepaalde sigaar ruik... hee de computerkamer van een klasgenootje van de basisschool en bij de geur van een bepaald soort vloerbedekking, hee de speelzolder daar en daar. Heb echt overal geuren bij, zelfs bij een geur de Sega Mega Drive spelcomputer, bij een geur Lego vroeger, etc... en ja ook geuren van vrijwel alle exen en oud vrienden en vriendinnen. Ook al is het 15 jaar geleden. Als ik ergens binnenkom weet ik door te ruiken meestal al wie er thuis zijn.

Maar heb weleens gehoord dat geur het sterkste middel is om te onthouden dus zal wel normaal zijn.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:14:00 #176
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_91142014
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:08 schreef JDx het volgende:

[..]
Als ik ergens binnenkom weet ik door te ruiken meestal al wie er thuis zijn.

Een douche is voor mij heel normaal, maar blijkbaar toch niet.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_91142780
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:08 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik kan wel geuren heel sterk plaatsen bij gebeurtenissen, zelfs op merk sigaar, als ik een bepaalde sigaar ruik... hee de computerkamer van een klasgenootje van de basisschool en bij de geur van een bepaald soort vloerbedekking, hee de speelzolder daar en daar. Heb echt overal geuren bij, zelfs bij een geur de Sega Mega Drive spelcomputer, bij een geur Lego vroeger, etc... en ja ook geuren van vrijwel alle exen en oud vrienden en vriendinnen. Ook al is het 15 jaar geleden. Als ik ergens binnenkom weet ik door te ruiken meestal al wie er thuis zijn.

Maar heb weleens gehoord dat geur het sterkste middel is om te onthouden dus zal wel normaal zijn.
Ja ik ben ook erg sterk met geuren. Maar niet zoals jij, meer van dat ik elk huis een verschillende geur geef. Het huis van een vriend van mij heeft een bepaalde geur en m'n ouders ruiken dat niet op die manier. En nee, hun reuk is niet slecht.
pi_91144157
Ik kan geen stoelen zien.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:10:58 #179
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91144672
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:49 schreef M1stral het volgende:
Ik heb heel vaak, wanneer ik een liedje hoor... Dat ik na een maal al uitvoerend artiest en songtitel weet en dat daadwerkelijk ook onthoud. Dat waneer mensen vragen, ken je [insert random geneuriede tune]? Dat ik dan direct antwoord kan geven. En dan tot in detail toe, inclusief ondersteunende artiesten en remix info.

Ik kan alle engelse nummer uit mijn (pre)jeugd meezingen, terwijl ik die tijd paar een paar jaar oud was en al zeker geen engels kon
pi_91145878
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2009 10:59 schreef Cat22 het volgende:
Dat heb ik dus ook! Ik zie in een tekst meteen een dt fout en kan me ontzettend ergeren aan mezelf als ik er eentje maak. Niet dat iemand anders die ooit ziet, want als ik mijn tekst teruglees gaan de alarmbellen al rinkelen.
Ik vond het niet bijzonder genoeg om hier te melden, er zijn genoeg mensen met een goed taalgevoel. Maar ik zit altijd op mijn handen om mensen niet meteen te gaan verbeteren. En krimp inwendig als ik een dt fout zie. Die in de professionele teksten zijn helemaal te erg. Dan moeten ze met heel goede argumenten komen, wil ik ze nog serieus nemen. :X

*wacht op posters die dit topic gaan overspoelen met dt fouten* :D
ik ben er daar een van, die het topic zou kunnen overspoelen met dt en andere spellingsfouten.

dyslexie, zoiets wat voor mij normaal is maar dan opeens achter komen dat anderen het lezen/spellen/enz. wel kunnen. gigantisch frustrerend.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:12:22 #181
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_91158637
Ik kan mijn pink naar achter duwen dat er zo'n 90 graden hoek in komt.
Ik kan mijn schouder bijna uit de kom klikken.
En ook ik kan op elk plekje van mijn rug komen :P

Niet veel bijzonders dus!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_91162540
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik kan alle engelse nummer uit mijn (pre)jeugd meezingen, terwijl ik die tijd paar een paar jaar oud was en al zeker geen engels kon
Kan ik ook.. Ook nummers van voor ik geboren was, engels nederlands maakt me niet uit. Mn moeder vertelde me laatst dat dat wel eens kan komen omdat ze mij als babytje in de kinderwagen voor de radio zette. Werd ik rustig van
'
Ik vind het heel normaal dat ik mijn vader en zijn hele kant van mijn familie niet ken, andere mensen vinden dat niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:27:21 #183
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_91163703
Leuk topic.

Ben er laatst achter gekomen dat ik vaak gekke dingen doe/zeg omdat ik dacht dat mijn vrienden dat ook dachten- en dan was ik 't maar die het zei/ deed onder het motto "Iemand moet het doen".

Maar ik heb nogal een aparte manier van... dingen onthouden.

Verder..vandaag had ik nog een heel sterke flashback, en dat heb ik wekelijks - ik zie dan uit 't niets een gebeurtenis die ik heb meegemaakt. In dit geval dat ik bij een jongen, Rens, op bezoek ging om een spreekbeurt te maken over Romeinse bouwmeuk. Ik heb Rens 1 x gezien de afgelopen 12 jaar. Tóch kwam uit 't niets deze flashback bovendrijven.

Iets triggert dan een herinnering, soms word ik herinnerd aan een geur en dan ruik ik bv boerenkool en dan proef ik ook boerenkool.

Tevens..Ben ik heel goed in het raden van tijd(vaak tot op 1/2 minuten goed), kan ik heel goed de data die bij een gebeurtenis hoort onthouden en kan ik ook heel goed telefoon nummers onthouden.

Ook kan ik dingen heel goed visualiseren; als ik iets uitleg doe ik dat graag aan de hand van grafieken/tabellen. Maar ook kan ik... njah dit is lastig uit te leggen.
Een schermpje in mijn hoofd waarop ik dingen kan laten draaien, golven, bewegen.

Heb al eerder gelijke dingen hier voorbij zien komen.

IIg- check maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Beelddenken en http://en.wikipedia.org/wiki/Closed-eye_hallucination
pi_91164532
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:56 schreef princess-a het volgende:
Kan ik ook.. Ook nummers van voor ik geboren was, engels nederlands maakt me niet uit.
Sorry, maar wat is hier bijzonder aan? :')

Als ik een nieuw nummer uit 2010 hoor, onthoud ik die net zo makkelijk als een nummer uit 1960. Dat ik die van 1960 dan ook mee zou kunnen zingen (als ik had kunnen zingen) is dan toch volstrekt logisch? Daarvoor hoef ik niet al in 1950 geboren te zijn.

Zou het een beetje vreemd vinden als iemand die in de jaren '80 is geboren (zoals ik), nog nooit van nummers uit de jaren '60 of '70 heeft gehoord. :D
pi_91170319
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Omniej het volgende:

[..]

Sorry, maar wat is hier bijzonder aan? :')

Als ik een nieuw nummer uit 2010 hoor, onthoud ik die net zo makkelijk als een nummer uit 1960. Dat ik die van 1960 dan ook mee zou kunnen zingen (als ik had kunnen zingen) is dan toch volstrekt logisch? Daarvoor hoef ik niet al in 1950 geboren te zijn.

Zou het een beetje vreemd vinden als iemand die in de jaren '80 is geboren (zoals ik), nog nooit van nummers uit de jaren '60 of '70 heeft gehoord. :D
Nouja fs180 benoemde het als zijnde bijzonder, ik doe dat dus ook. Ervan gehoord hebben is wel even wat anders dan direct de teksten kunnen meezingen.. Ik ken automatisch alle teksten ook al waren die nummers beroemd in mijn babytijd en zijn ze daarna maar heel sporadisch gedraaid, soms heb ik dan geen flauw idee waar ik het nummer van ken en zing ik het dan toch woordelijk mee
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_91170436
Ik zie de dagen van de week in een soort ovale cirkel.

Ik associeer ook gesprekken, voornamelijk msn-gesprekken toen ik daar veel op zat, met plaatsen. Dan liep ik bijvoorbeeld ergens en dan deed me dat denken aan een gesprek dat ik heb gehad.
pi_91171139
quote:

Is dat raar?
Nee hoor, kan ik ook :Y
pi_91187070
quote:
Ook iets met ogen: een soort sneeuw voor m'n ogen (oogruis). Geen idee sinds wanneer ik het heb. Gebruik geen drugs overigens :P En ja, binnenkort ga ik naar de oogarts, maar volgens de opticien zit er niets ernstigs achter.
Je ziet gewoon eiwitten drijven in het glasachtig lichaam.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_91199400
Ik heb schijnbaar een zeer goede mensenkennis :) Extreem gevoelig, als ik een foto te zien krijg bijv. weet ik ook meteen hoe die persoon is qua karakter en of die te vertrouwen is of niet. Wel apart maar vind het wel fijn :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:56:42 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_91199522
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 17:33 schreef karoltje het volgende:

quote:

Is dat raar?
Ha, je hebt twee keer hetzelfde gepost!
pi_91201542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:51 schreef Ernemmertje het volgende:
Ik heb schijnbaar een zeer goede mensenkennis :) Extreem gevoelig, als ik een foto te zien krijg bijv. weet ik ook meteen hoe die persoon is qua karakter en of die te vertrouwen is of niet. Wel apart maar vind het wel fijn :)
Jaaa, dat heb ik ook. Soms zeg ik iets over mensen en zeuren ze dat ik vooroordelen heb, of dat ik onzin praat terwijl het achteraf zooo vaak waar blijkt te zijn, soms zelfs tot irritant toe. Ik kan ook bijna meteen aanvoelen of mensen me mogen of niet, soms zeggen ze dan, ja dat denk jij, maar blijkt bijna altijd zo te zijn.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:31:21 #192
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_91202098
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Jaaa, dat heb ik ook. Soms zeg ik iets over mensen en zeuren ze dat ik vooroordelen heb, of dat ik onzin praat terwijl het achteraf zooo vaak waar blijkt te zijn, soms zelfs tot irritant toe. Ik kan ook bijna meteen aanvoelen of mensen me mogen of niet, soms zeggen ze dan, ja dat denk jij, maar blijkt bijna altijd zo te zijn.
Inderdaad, hier ben ik ook heel goed in...
Als ik dit uitspreek, word er vaak gezegd, je spoort niet, je beeldt je wat in.
Nou mooi niet, want het blijkt altijd te kloppen. Kan soms effe duren voordat ik "het bewijs" hiervan krijg. Maar tot nu toe klopt het altijd.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:49:13 #193
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91202615
Ik heb een extreem gevoelig gehoor voor druppend water...ik hoor met de TV aan, in de woonkamer, of er in de keuken water in de gootsteen drupt. Met de deur dicht. En als ik video monteer, hoor ik geluid ook als het maar op 1 van de 24 frames staat...dan zeg ik 'hoor jij de uhh ook' en ben ik de enige.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91202947
Echt he, ook zo vaak ruzie over gehad, dat ik iets beweerde en dat ik me niet aan moest stellen of niet zo jaloers moest doen (omdat ik bijvoorbeeld dacht dat een vriend van me altijd zat te slijmen bij mn vriendin omdat ie haar leuk vond, paar jaar later gaf ie het alsnog toe) etc. Soms moet je gewoon niet gelijk (willen) hebben en iedereen maar even laten, je weet zelf wel beter ;)
pi_91204687
Ik heb een oogaandoening, waar ik pas 2 mnd geleden (door een andere aandoening) achterkwam dat ze dit kunnen opereren. Ik dacht serieus dat iedereen vlekjes voorbij zag vliegen..
ik ben 24
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:25:13 #196
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91205881
Totdat ik een bril kreeg als kind, dacht ik ook dat iedereen zo slecht zag als ik...zat de eerste weken verbaasd om me heen te kijken dat de wereld zoveel details had. Een beetje als een fokuser die voor het eerst in het jaar naar buiten komt zeg maar :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:38:29 #197
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_91206392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:51 schreef Ernemmertje het volgende:
Als je wil, kan je het dan hier 'bewijzen'? Ik ben wel benieuwd of je dan op basis van mijn foto's mijn karakter kan vertellen en of ik te vertrouwen ben of niet :)
Ik ben namelijk van mening dat iemand iets heel liefs en onschuldigs kan uitstralen, maar dat niet altijd is.
Of juist andersom en dus arrogant/onsympathiek eruit ziet, maar eigenlijk hartstikke lief en betrouwbaar is.
pi_91207223
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Totdat ik een bril kreeg als kind, dacht ik ook dat iedereen zo slecht zag als ik...zat de eerste weken verbaasd om me heen te kijken dat de wereld zoveel details had. Een beetje als een fokuser die voor het eerst in het jaar naar buiten komt zeg maar :+
dat had mijn broertje ook. die kon opeens uren buiten rondlopen en verbaast zijn over de blaadjes aan de bomen, vogels in de lucht en wolken in vreemde vormen.

oud-klasgenoot had het nog extremer, die kwam op haar 15 erachter dat ze aan 1 oog blind is.
ouders die niet naar consutatie buro gaan dus is nooit een oogtest gedaan. en zelf dacht ze dat het zicht wat ze had normaal was
pi_91210917
quote:
oud-klasgenoot had het nog extremer, die kwam op haar 15 erachter dat ze aan 1 oog blind is.
ouders die niet naar consutatie buro gaan dus is nooit een oogtest gedaan. en zelf dacht ze dat het zicht wat ze had normaal was
wow.. extreem!

Zelf had ik dat ook wel met mijn bril, zag opeens bloemetjes enzo..
pi_91211313
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef Muizenbeest het volgende:

[..]

wow.. extreem!

Zelf had ik dat ook wel met mijn bril, zag opeens bloemetjes enzo..
best wel ja.
maarja als je niet beter weet (en nooit 1 oog afdekt)
pi_91212054
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:58 schreef loecje het volgende:
What the fuck. :D

Met alle respect, maar erg intelligent komt het ook niet over als ze serieus dacht dat dat zicht normaal was... Ik bedoel, ze zal ook vóór haar 15e toch wel eens geknipoogd hebben neem ik aan? Dan merk je toch meteen dat je zicht verdwijnt als je met je goede oog knippert, of dat er juist niets verandert als je met je slechte oog knippert? :?
pi_91212161
Ik dacht altijd dat iedereen in beelden dacht, tot ik iemand sprak die niet een boom zag bij het woord 'boom'. Ik was laatst ook op zoek naar een film die ik me herinnerde van m'n jeugd tot ik erachter kwam dat het eigenlijk een boek was die ik gelezen had. Ik snap eigenijk nog steeds niet hoe iemand niet in beelden kan denken...misschien was die ene die ik sprak wel de uitzondering.

Dat synesthesie heb ik ook een beetje, cijfers, dagen van de week en geuren hebben een kleur. Bij muziek zie ik meestal ook beelden.
pi_91216256
Dat van boeken heb ik ook. . Dan blijkt het toch een boek te zijn en ik maar googlen op de film :D
pi_91220833
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:58 schreef loecje het volgende:

[..]

dat had mijn broertje ook. die kon opeens uren buiten rondlopen en verbaast zijn over de blaadjes aan de bomen, vogels in de lucht en wolken in vreemde vormen.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dat lijkt me heel sterk. Je hebt namelijk wel vergelijkingsmateriaal: je visus aan de niet-blinde helft is veel breder dan de visus aan je blinde helft. En dat kun je heel aardig compenseren maar 100% wordt het nooit. Ze moet wel eens gemerkt hebben dat ze een persoon niet zag aankomen van opzij, of tegen iemand aanbotste waarvan ze niet wist dat die er was. Of met fietsen merken dat je aan de een kant wel je buurman/vrouw ziet en dat je die niet ziet als je aan de andere kant fietst.

En ik ben ervaringsdeskundige, zat al bij de dokter toen ik 2 weken oud was.
pi_91220923
tja ik heb geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:11:23 #206
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_91228617
leuk om al die oogaandoeningen te lezen en hoe mensen dat ervaren. Zelf heb ik een bijziend en een verziend oog (die tevens lui is) en heb ik jaren lang scheel gekeken. Ik kan mij als klein kind herinneren dat voordat ik geopereerd werd aan mijn scheelzien dat mijn gezichtsveld veel breder was dan na de operaties. Daarnaast ga ik grotendeels door het leven zonder bril en kan ik bewust van oog wisselen om te kijken. In principe wordt het beeld dat ik zie bepaald door 1 oog. Wat natuurlijk hilarische reacties oplevert bij de schoolartsen en opticiens in het ziekenhuis die je dossier niet lezen ^^, die de kruisje in de cirkel test willen doen. Ik kan dus niet echt diepte zien wat natuurlijk rare momenten oplevert; misgrijpen na dingen enzo en daardoor een ontzettende hekel heb aan balsporten. Bij extreme moeheid ga ik dubbel zien.

daarnaast is het doodnormaal voor mij op elke dag super vrolijk te zijn, tenzij er echt een rede is om het niet te zijn. Schijnt ook raar te zijn...
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:44:02 #207
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_91240264
Sex met m'n ouders, in groep 8 kwam ik erachter dat het eigenlijk niet hoorde.
pi_91240477
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2009 14:29 schreef Waag-hals het volgende:

Dit heb ik ook gehad maar geen kwatier lang maar 5 min ofzo. Ik heb 130 procent zicht. Je zou bijna denken het met elkaar te maken heeft.
pi_91257236
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 15:16 schreef Mayla het volgende:
Ik zie het jaar als een soort van grote cirkel. Als het een bepaalde maand is, 'sta' ik daar zeg maar in en de maanden die er op volgen lopen vervolgens door als een cirkel.
De week ziet er voor mij horizontaal of verticaal uit. Dit ligt er aan hoever we ons in die week bevinden. Als het maandag is, gaat de rest van de week omhoog. Nu is het vrijdag, en dan kijk ik de week terug als een horizontale balk. Meestal heeft de week geen kleur, hoewel het weekend 'donkerder' van kleur is, als een soort van afscheiding van de rest van de week.
Ghe grappig dat heb ik ook :) En als er iets belangrijks gaat gebeuren in die week is die dag ook opvallender in de horizontale lijn. Alsof er na die dag een nieuw begin is ofzo. Ik ben sowieos wel een beelddenker, denk dat dit daar ook wel onder valt ;)
pi_91257473
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:27 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ja ik ben ook erg sterk met geuren. Maar niet zoals jij, meer van dat ik elk huis een verschillende geur geef. Het huis van een vriend van mij heeft een bepaalde geur en m'n ouders ruiken dat niet op die manier. En nee, hun reuk is niet slecht.
Haha wat grappig ik herken heel veel hier! Toen ik dit las kwamen de geuren van de huizen van mijn vroegere vriendinnetjes (toen was ik 10 ofzo) weer boven. Die huizen haddne allemaal zo'n andere geur! Nu heb ik dat wat minder, maar geuren roepen wel altijd herinneringen op bij mij.
pi_91259877
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:50 schreef Lonka het volgende:

[..]

Ghe grappig dat heb ik ook :) En als er iets belangrijks gaat gebeuren in die week is die dag ook opvallender in de horizontale lijn. Alsof er na die dag een nieuw begin is ofzo. Ik ben sowieos wel een beelddenker, denk dat dit daar ook wel onder valt ;)
Haha dat heb ik dus wat ik zei met die Tabel, ik zie de week als een soort grafiek/tabel, weekend dagen zijn bij mij juist hoog en werkdagen heel laag, als ik iets leuks heb op een dag is ie net iets hoger. Vakantie zie ik als een groot vlak, maar als ik een verplichting heb zit er een dalletje :P
pi_91264931
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 15:16 schreef Mayla het volgende:
Leuk, zo zie ik het jaar ook. Januari, waar we nu zijn, zit onderaan de cirkel (zeg maar waar de 6 op een klok zit). Een heleboel jaren achter elkaar zie ik als een soort spiraal die steeds kleiner wordt en ten slotte oneindigheid in gaat.

Er is trouwens een topic over synesthesie. :)

O, en ik kan met mijn blote oog zien of iets waterpas hangt, en ik kan aan de eerste noten horen welk liedje het is. En ik kan ook alle liedjes die ik ooit gehoord heb meezingen, ook als ik ze twintig jaar of zo niet gehoord heb. :)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:58:21 #213
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91299032
Dat 100% zicht moet je zo zien.
Men neme als voorbeeld een verkeersbord met een plaatsnaam erop. Een gemiddeldnmens ziet dat bord op 100 meter afstand scherp, iemand met bijvoorbeeld 120% zicht kan datzelfde bord als op 120 meters afstand scherp zien.

Heeft verder niet echt iets met je oogafwijking te maken. Ik heb namelijk een correctie nodig in de vorm van -6 en -6,25 dioptrie nodig, maar met mijn lenzen in heb ik wel een zicht van 110%. Als ik een mindere sterkte neem zie ik gewoon niet scherp genoeg of krijg ik hoofdpijn (dat merk ik nu bijvoorbeeld met mijn bril die een minderde sterkte heeft) en kan nooit 100% zien.

Daarnaast kan ik inderdaad op een willekeurig instrument eenmelodie naspelen. Ik heb wel een aantal jaren les gehad op een gitaar en verschillende blokfluiten, maar ik kan bijvoorbeeld ook op een piano een melodie foutloos naspelen. Als ik weet hoe de toonladder loopt op een instrument en ik krijg er geluid uit, kan ik gewoon een melodie spelen.
Een aantal jaren geleden besloten om atfluit te spelen, na 1 week wist ik precies waar alle noten zaten (om ze te lezen/spelen) en zat ik meteen op hetzelfde niveau als iemand die al jaren les had op dat instrument, gewoon omdat de volgorde voor mij heel logisch is.
Ook bij voor mij onbekende nummers hoor ik het al als iemand ook maar een halve toon ernaast zit. Zeer vals in mijn oren.
吴 曼 迪
pi_91307859
Altijd gedacht dat het normaal was dat je de kleine teen apart kon laten bewegen en dat eigenlijk iedereen z'n rug in kan smeren.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_91307981
Ik dacht ook altijd dat 't normaal was om alles wat er om me heen gebeurt mee te krijgen en op te pikken. En vond 't daardoor altijd heel ongeïnteresseerd van m'n collega's als ze niet wisten wat ik die dag gedaan had, omdat ik altijd wel meekreeg wat zij de hele dag deden, met wie ze belden enz.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:56:20 #216
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_91308703
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:41 schreef Omniej het volgende:

[..]

What the fuck. :D

Met alle respect, maar erg intelligent komt het ook niet over als ze serieus dacht dat dat zicht normaal was... Ik bedoel, ze zal ook vóór haar 15e toch wel eens geknipoogd hebben neem ik aan? Dan merk je toch meteen dat je zicht verdwijnt als je met je goede oog knippert, of dat er juist niets verandert als je met je slechte oog knippert? :?
Dat merk je (lees: ik) gek genoeg niet als je altijd al met maar 1 oog zicht hebt gehad, natuurlijk wel als je je ene oog echt dichthoudt, maar hoe vaak doe je dat wanneer je niet voor controles ergens heen gaat/moet?
Sterker nog, automatisch begin je te knipogen met het oog waar je geen zicht mee hebt. :P

Het enige waarbij je het toch wel had moeten merken was bij het fietsen, over je schouder kijken en de 'dode hoek' die je dan aan die kant hebt, al zeg ik dat ook met de wetenschap dat het mij direct is verteld en je het dan ook weet, geen idee hoe je reageert wanneer je het echt niet weet.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:23:02 #217
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91309812
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat merk je (lees: ik) gek genoeg niet als je altijd al met maar 1 oog zicht hebt gehad, natuurlijk wel als je je ene oog echt dichthoudt, maar hoe vaak doe je dat wanneer je niet voor controles ergens heen gaat/moet?
Sterker nog, automatisch begin je te knipogen met het oog waar je geen zicht mee hebt. :P

Het enige waarbij je het toch wel had moeten merken was bij het fietsen, over je schouder kijken en de 'dode hoek' die je dan aan die kant hebt, al zeg ik dat ook met de wetenschap dat het mij direct is verteld en je het dan ook weet, geen idee hoe je reageert wanneer je het echt niet weet.
raar, waar ik op de basisschool heb gezeten heb ik ergens in de kleuterklas ook controle gekregen van de ogen.
吴 曼 迪
pi_91310518
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:44 schreef Kieswiel het volgende:
Ik dacht altijd dat iedereen in beelden dacht, tot ik iemand sprak die niet een boom zag bij het woord 'boom'. Ik was laatst ook op zoek naar een film die ik me herinnerde van m'n jeugd tot ik erachter kwam dat het eigenlijk een boek was die ik gelezen had. Ik snap eigenijk nog steeds niet hoe iemand niet in beelden kan denken...misschien was die ene die ik sprak wel de uitzondering.

Dat synesthesie heb ik ook een beetje, cijfers, dagen van de week en geuren hebben een kleur. Bij muziek zie ik meestal ook beelden.
Ik denk ook in beelden, maar net per definitie. Ik kan zowel aan het woord boom denken als aan het beeld, maar volgens mij is dit bij het gros hetzelfde.
pi_91492812
Ik kon op mijn derde levensjaar al algebra tot de macht (^) 010, slim heh?!
pi_91505273
Ik weet eigenlijk niet of dit normaal is, maar ik kan me ontspannen door alleen maar naar een massage te kijken. Krijg er soms zelfs kippenvel van (hoe zeg je dat, kippenvel op de goede manier).
pi_91506164
Ik kan bepalen waar ik over droom, en ik ben me er altijd van bewust dat ik aan het dromen ben. Zo bepaal ik waar de droom over gaat, wat er gaat gebeuren, en hoe het gaat gebeuren.
Ik ben er laatst achter gekomen dat je ook daadwerkelijk technieken hebt om dit te bereiken. Deze heb ik nooit nodig gehad.

Heb dit sinds m'n 14e, toen ik tijdelijk slaappillen moest gaan gebruiken. Begon er mee dat ik alleen maar zat te piekeren over één ding tijdens het wachten op de slaap. Toen ik ook daadwerkelijk over die dingen begon te dromen probeerde ik dat langzaam te beïnvloeden, en nu gaat het bijna als vanzelf.
(Je wilt niet weten hoeveel natte dromen ik heb gehad rond die leeftijd, en nog steeds trouwens. ;))

[ Bericht 4% gewijzigd door Witbaard op 18-01-2011 13:18:58 ]
Arr
pi_91510551
Eigenlijk wel grappig dat er veel dingen zijn die jij doet waarvan je niet weet of ze normaal zijn totdat je het met iemand bespreekt. Ook dingen waar je niet echt over nadenkt, dus ook niet snel zal bespreken.

Ik weet zelf zo geen voorbeelden van mezelf, maar ben wel benieuwd hoeveel dingen die ik doe/heb/kan eigenlijk raar zijn.
pi_91511800
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Vanaf mijn geboorte maar in één oog zicht (en meteen de medische molen in) en ik kan me écht niet voorstellen dat niemand dat heeft gemerkt. Zo'n oog moet er iets afwijkend uitzien, of een ouder, leerkracht of iemand anders moet in de gaten hebben gehad dat ze info aan één kant miste.
pi_91629028
Ik kan uit mijzelf stoned worden.
Twiddel
pi_91631476
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 13:55 schreef AquaMined het volgende:

Het getal pi begint bij mij als groen wit oranje wit paars bruin (3,14159) maar dan raak ik het ook kwijt :P Maar ik denk dat het wel helpt als je wiskundig bent ingesteld (ik niet dus)

Extreem oude quote, maar dit is de eerste keer dat ik zie dat iemand anders praktisch dezelfde kleurtjes heeft als ik :D
pi_91633282
Ik kan al zolang ik me kan herrineren een soort donderdend / rommelend / gonzend / trillend geluid in m'n hoofd horen, door het aanspannen van een bepaalde spier. Het lukt zo'n 20 seconden, daarna wordt de spier 'moe' en moet ik ophouden. Sommige mensen ervaren dit geluid/gevoel ook heel even als ze erg diep gapen.

Nooit geweten wat het was, maar op gegeven moment opgezocht op internet, en het blijkt het op commando kunnen samentrekken van een spier in het oor te zijn (tensor tympani). Ook dacht ik dat het compleet nutteloos was, maar door het aanspannen van deze spier zijn drukverschillen te compenseren. Als je bijvoorbeeld in een vliegtuig zit, je in erg bergachtig gebied rijd, of diep onder water zwemt.. Zo gauw ik die spier aanspan 'corrigeert' zich de druk weer naar normaal niveau :D

[ Bericht 2% gewijzigd door FeestBoek op 20-01-2011 21:48:04 ]
pi_91633567
Ik ben benieuwd of iemand op mijnzelfde manier kan fluiten. Heb het al zo ontzettend veel mensen proberen uit te leggen, maar niemand lukt het. Ik kan een soort UFO na fluiten. Wip dan met m'n tong op en neer tegen m'n gehemelte. Zowel hoog als laag. Krijg nog regelmatig te horen of ik de UFO wil doen :D.
pi_91634890
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:39 schreef FeestBoek het volgende:
Nooit geweten wat het was, maar op gegeven moment opgezocht op internet, en het blijkt het op commando kunnen samentrekken van een spier in het oor te zijn (tensor tympani). Ook dacht ik dat het compleet nutteloos was, maar door het aanspannen van deze spier zijn drukverschillen te compenseren. Als je bijvoorbeeld in een vliegtuig zit, je in erg bergachtig gebied rijd, of diep onder water zwemt.. Zo gauw ik die spier aanspan 'corrigeert' zich de druk weer naar normaal niveau :D
Da's toch gewoon je oren klaren? :?
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:11:45 #229
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91635319
quote:
Ik kan al zolang ik me kan herrineren een soort donderdend / rommelend / gonzend / trillend geluid in m'n hoofd horen, door het aanspannen van een bepaalde spier. Het lukt zo'n 20 seconden, daarna wordt de spier 'moe' en moet ik ophouden. Sommige mensen ervaren dit geluid/gevoel ook heel even als ze erg diep gapen.

Dat kan ik ook, dat kan iedereen toch? :{
O+
pi_91635376
Ik kan al jaren dingen aanvoelen en aan zien komen
en tot nu toe is dat altijd gewoon ook zo geweest
Ook dingen van te voren zien
heel stom en schaam me er soms voor
Ben bijvoorbeeld om dezelfde tijd wakker geworden als dat me opa stierf
en heb de dood van een maat zijn schoonvader 3 weken er voor gezien
zo zijn er wel meer rare dingen.
pi_91635440
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:11 schreef Saisai het volgende:

[..]

Dat kan ik ook, dat kan iedereen toch? :{
Blijkbaar niet, heb het aan familie en vrienden gevraagd, en afgezien van 1 vriend keek iedereen me aan alsof ik een mongol was :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:07 #232
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91635506
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:12 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik kan al jaren dingen aanvoelen en aan zien komen
en tot nu toe is dat altijd gewoon ook zo geweest
Ook dingen van te voren zien
heel stom en schaam me er soms voor
Ben bijvoorbeeld om dezelfde tijd wakker geworden als dat me opa stierf
en heb de dood van een maat zijn schoonvader 3 weken er voor gezien
zo zijn er wel meer rare dingen.
moet zeggen dat ik dat ook normaal vind, maar dat komt omdat ik ook best abnormaal blijk te zijn. Ik kan voelen wat andere mensen voelen. Ook als ik dat niet wil. Dat is soms een beetje naadje. Maarja. :)
O+
pi_91635852
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

moet zeggen dat ik dat ook normaal vind, maar dat komt omdat ik ook best abnormaal blijk te zijn. Ik kan voelen wat andere mensen voelen. Ook als ik dat niet wil. Dat is soms een beetje naadje. Maarja. :)
Ja dat heb ik ook, stomme was vroeger op de basisschool altijd had dat als een meisje verliefd op me was, ik het ook meteen op haar werd :')
pi_91635860
Ken dat ja als er iets met iemand gebeuren gaat die ik erg mag kan ik me de hele dag raar voelen
maar weet ook dat ik ineens op kan staan
De kettingbotsing in 2005/2006 in assen heb ik bijv gezien heb tegen me ex ineens gezegd we gaan hier eraf raakte zowat in paniek .
We zijn toen binnendoor gegaan en er bleek toen wij van via de afrit van de snelweg gingen 10 min later die enorme kettingbotsing gebeurt te zijn
en ja voel ook mensen aan heel vaak

[ Bericht 0% gewijzigd door asfalthooligan op 20-01-2011 22:25:19 ]
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:33:40 #235
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91636795
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef JDx het volgende:
Ja dat heb ik ook, stomme was vroeger op de basisschool altijd had dat als een meisje verliefd op me was, ik het ook meteen op haar werd :')
Hihi ja dat kan ik me voorstellen. Ik kan het aardig relativeren hoor, maar als er heel veel mensen zijn die allemaal paniekerig/ zenuwachtig/ e.d zijn, dan heb ik er wel een beetje moeite mee. :)
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:19 schreef asfalthooligan het volgende:
Ken dat ja als er iets met iemand gebeuren gaat die ik erg mag kan ik me de hele dag raar voelen
maar weet ook dat ik ineens op kan staan
De kettingbotsing in 2005/2006 in assen heb ik bijv gezien heb tegen me ex ineens gezegd we gaan hier eraf raakte zowat in paniek .
We zijn toen binnendoor gegaan en er bleek toen wij van via de afrit van de snelweg gingen 10 min later die enorme kettingbotsing gebeurt te zijn
en ja voel ook mensen aan heel vaak
Handig! *O*
O+
pi_91637626
niet als je ineens in paniek raakt en je weet niet waarom
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:48:04 #237
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91637780
Ja dat heb ik regelmatig. mn vriendje is door omstandigheden nogal ongerust en als hij me probeert te bellen ga ik ineens paniekerig mn telefoon zoeken (die laat ik altijd overal slingeren)

Maar dat komt dan omdat hij paniekerig is. :{
O+
pi_91637995
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

yeah right.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:57:37 #239
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91638393
het interesseert me geen hol of je me gelooft.
O+
pi_91638668
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:57 schreef Saisai het volgende:
het interesseert me geen hol of je me gelooft.
I know, had het al aan voelen komen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:10:46 #241
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91639138
* Saisai geeft stef040 een kusje op zn wang
O+
pi_91640099
Ik kan ook twee beelden over elkaar heen leggen zegmaar. Alleen ik zie het dan onscherp.
En ik kan mijn oren zo bewegen (met mijn handen), dat ik ermee kan fluiten. Dat deed ik toen ik erg klein was en nog duimde, dan pakte ik mijn oor vast, vouwde deze (klinkt raar) en "floot" daarmee. Ik kwam er in groep 1 achter dat niet iedereen dat kon, want de juf vroeg toen aan me om het voor te doen in de klas, en de hele klas was verbaast.
"Het is een schande!! Wij drinken toch enkel fristi!!"
pi_91642750
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef A.M.Fermanova het volgende:
Ik kan ook twee beelden over elkaar heen leggen zegmaar. Alleen ik zie het dan onscherp.
Dat heet scheel kijken... :P

En met een beetje oefening is het ook nog eens scherp te zien. Neem stereo photography maar eens als voorbeeld: twee foto's van hetzelfde onderwerp naast elkaar, maar met een kleine afwijking naar links/rechts, alsof het beelden van een linker- en een rechteroog zijn. Als je een beetje scheel kijkt en beide beelden laat overlappen én scherpstelt, zie je een 3D-beeld.

Dat laatste is dan weer iets dat niet iedereen even goed kan overigens, maar 't is een kwestie van oefenen en dus niet iets abnormaals.
pi_91643961
Hmm nou vroeger als kind er achter gekomen dat niet iedereen dus kleuren om zijn bed heen zag. Ik had in bed altijd een gekleurde bol om mij heen en die was roze, groen of gemengd. Vroeg toen een keer aan mijn ouders welke kleur die van hun had, maar daar kreeg ik rare blikken op. Verhuisd en nooit meer gehad.

Kleine tenen afzonderlijk bewegen maar dat kun je oefenen, gewoon focussen.

Ik kan mn ogen ook op een bepaalde stand zetten waardoor ik om lampen heen allemaal kleuren ga zien (heeft niets met die bol om mn bed te maken vroeger dat had ik juist als het helemaal donker was het beste) en lampen zijn in mijn ogen sowieso hele grote lange stralen die mensen doorgaans hebben als ze traanogen hebben maar ik heb dat gewoon standaard en dat is best wel vervelend, zie nu ook groene strepen over mn beeldscherm heen van lampjes van mn laptop. Rechts heb ik dat meer dan links, ene vangt meer en een andere toon licht dan de ander.
pi_91649064
geen idee of het raar is.
bij (tot nu toe alle) beeldbuis tv's zie ik het beeld knipperen en bij sommigen het beeld langs de rand naar binnen toe vervormen. bij flatscreen tv's geen last van maar die heb ik zelf niet(dure dingen)
Tv kijken is daardoor extreem vermoeiend. na uur heb ik hoofdpijn.
ik kijk dus amper tv, maar bij PS2 is het wel vervelend.

mn familie verklaart mij voor gek en vind dat ik mij aanstel. maar als ik op internet zo lees zijn er wel meer mensen die dat zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 21-01-2011 10:49:22 ]
pi_91650174
Ik kan bij beide handen mijn duim, wijswinger, middelvinger en ringvinger omhoog houden zonder mijn ping daarbij omhoog te doen. Schijnbaar is dit niet normaal en heeft men de neiging om de pink ook omhoog te doen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_91668584
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:30 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat heet scheel kijken... :P

En met een beetje oefening is het ook nog eens scherp te zien. Neem stereo photography maar eens als voorbeeld: twee foto's van hetzelfde onderwerp naast elkaar, maar met een kleine afwijking naar links/rechts, alsof het beelden van een linker- en een rechteroog zijn. Als je een beetje scheel kijkt en beide beelden laat overlappen én scherpstelt, zie je een 3D-beeld.

Dat laatste is dan weer iets dat niet iedereen even goed kan overigens, maar 't is een kwestie van oefenen en dus niet iets abnormaals.
*KUCH*stereoscopic porn*KUCH*

Ondeindig veel mooier dan 2d porno, je moet het alleen wel kunnen zien B-)
pi_91668736
Bestaat dat? :')
pi_91669044
Ik heb de gave om heel accuraat te kunnen pinpointen wanneer iets toegerekend kan worden aan de kracht van suggestie, blinde wil om bovennatuurlijk te zijn en toeval. Veel mensen kunnen dat niet en zoeken er dan allemaal gekke dingen achter.
Conscience do cost.
pi_91675210
Ik kan allebei m'n duimen tegen mijn pols aan vouwen. Ben verder niet hypermobiel of zo.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:30:41 #251
301382 TheHundreds
Nu ook als Sint
pi_91690151
Ik kan m'n ogen heel snel heen en weer laten bewegen, alsof er een aardbeving is zeg maar :P
dacht dat iedereen dat kon
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:46:59 #252
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91694664
ik kan met mijn wijsvinger de top van mijn hand aanraken
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 24 januari 2011 @ 17:09:32 #253
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_91806212
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:30 schreef TheHundreds het volgende:
Ik kan m'n ogen heel snel heen en weer laten bewegen, alsof er een aardbeving is zeg maar :P
Ik ook, maar dan moet ik wel scheel kijken om dat te kunnen :P
pi_91806571
Ik kan al zolang ik weet op commando onscherp kijken. Varieert van een beetje onscherp tot gewoon gebouwen niet meer kunnen onderscheiden.
Twiddel
pi_91808606
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:15 schreef summer2bird het volgende:
Ik kan al zolang ik weet op commando onscherp kijken. Varieert van een beetje onscherp tot gewoon gebouwen niet meer kunnen onderscheiden.
Dat kan iedereen?

Als je dat niet zou kunnen, heb je in het dagelijks leven nogal een probleem met je zicht denk ik. Scherpstellen moet je continu.
pi_91810358
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:55 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat kan iedereen?

Als je dat niet zou kunnen, heb je in het dagelijks leven nogal een probleem met je zicht denk ik. Scherpstellen moet je continu.
Ik snap best dat accommoderen nodig is om scherp te kunnen zien en dat iedereen het kan.
Maar ik kan ook echt enorm onscherp kijken op commando. Weet ik niet of iedereen dit kan, lijkt mij niet erg logisch, je hebt het immers nergens voor nodig.
Twiddel
pi_91810548
Ik kan dat ook zonder problemen :?
Conscience do cost.
pi_91810737
ik kan dat ook
pi_91811112
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:34 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik snap best dat accommoderen nodig is om scherp te kunnen zien en dat iedereen het kan.
Maar ik kan ook echt enorm onscherp kijken op commando. Weet ik niet of iedereen dit kan, lijkt mij niet erg logisch, je hebt het immers nergens voor nodig.
Tuurlijk wel. Iedereen die kan scherpstellen op een voorwerp dat dichtbij staat, kan ook 'op commando' onscherp kijken... In feite focus je dan gewoon op een gebied waar niets staat.
pi_91811216
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:48 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Iedereen die kan scherpstellen op een voorwerp dat dichtbij staat, kan ook 'op commando' onscherp kijken... In feite focus je dan gewoon op een gebied waar niets staat.
Oke, wist niet dat iedereen dat kon :P

Lijkt gewoon zo onlogisch, het heeft volgens mij ook totaal geen nut dus waarom kunnen mensen dat. :P
Twiddel
  maandag 24 januari 2011 @ 18:53:33 #261
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_91811350
Dat is toch gewoon staren?
  maandag 24 januari 2011 @ 20:16:29 #262
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_91815727
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef loecje het volgende:
geen idee of het raar is.
bij (tot nu toe alle) beeldbuis tv's zie ik het beeld knipperen en bij sommigen het beeld langs de rand naar binnen toe vervormen. bij flatscreen tv's geen last van maar die heb ik zelf niet(dure dingen)
Tv kijken is daardoor extreem vermoeiend. na uur heb ik hoofdpijn.
ik kijk dus amper tv, maar bij PS2 is het wel vervelend.

mn familie verklaart mij voor gek en vind dat ik mij aanstel. maar als ik op internet zo lees zijn er wel meer mensen die dat zien.
Misschien moet je ff testen of je het bij 50hrz en/ of bij 100 hrz toestellen hebt. Je bent waarschijnlijk gevoelig voor het knipperen ervan. Ik heb het ook, alleen dan bij spaarlampen, spotjes en tl licht. Is niet zo heel raar. Het betekend dat je zintuigen (onbewust) meer waarnemen dan de gemiddelde mens. ;)

Flatscreens hebben over het algemeen een betere ververstijd dan oude tv's dus zou je er indd minder last van moeten hebben. Wat dus ook klopt. :)
O+
pi_91843312
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 17:28 schreef AquaMined het volgende:
Hoera, nog meer mensen met tijd-ruimte synestesie :D

Ik zie een week als een brede ovaal die tegen de klok in gaat... maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag zitten aan de linkerkant, en dan zaterdag en zondag aan de rechterkant. Waarschijnlijk omdat het dan weekend is en vrije dagen zijn 'langer'.

Het jaar is een hele grote ovaal die smaller is en met de klok meegaat, maar hij ligt ook scheef. Rechts begint januari en dan februari, maart, april, mei - nu begint de bocht - juni, juli, augustus - dan na de bocht september, oktober, november, december en onderaan bij de tweede bocht weer januari.

Het klopt wel dat ik tijdsgebonden dingen goed onthou, zoals heel veel van geschiedenis en gebeurtenissen in mijn eigen leven. Omdat ik niet alleen jaren maar ook decennia, honderden jaren en millenia terug in de tijd zie, die ook weer hun eigen kleur hebben (die veel te maken heeft met de kleur van het cijfer; zo zijn de jaren 80 groen en de jaren 90 oranje/bruin). Maar ook belangrijke historische gebeurtenissen kan ik 'zien', zo 'zie' ik de Tweede Wereldoorlog heel zwart, en de Middeleeuwen ook, terwijl de Renaissance geel-goudkleurig is, het Romeinse Rijk wit-marmer achtig (net zoals de standbeelden), enzovoort.

Dus ja bij geschiedenis helpt het wel :D (En dan ICT gaan studeren natuurlijk want geschiedenis vond ik saai.)
Ik heb dit ook, alleen spelen kleuren in hoe ik het voor me zie een minder grote rol. Bij mij zijn het meer vakjes die oplichten. En ik ben wel geschiedenis gaan studeren. :D . Maar misschien wel omdat ik jaartallen niet moeilijk vind, vind ik ze ook niet zo belangrijk. Omdat ik geschiedenis als een soort gigantische tijdbalk in mij hoofd heb zitten, voelt het vaak wel alsof ik letterlijk terugreis in de tijd. Hebben we het over de middeleeuwen dan zie ik de tijdbalk in mijn hoofd vanaf het nu heel snel terugglijden naar de middeleeuwen.

Verder zie ik woorden uitgeschreven voor me. Als iemand tegen me praat, zie ik kernwoorden uit de zinnen in mijn hoofd voor me op een bord. Ik heb als kind ook lang gedacht dat iedereen dit soort dingen had. (Eigenlijk denk ik dat nog steeds een beetje. Kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat je zulke dingen niet hebt of voor je ziet.)
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_91843776
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:16 schreef Saisai het volgende:

[..]

Misschien moet je ff testen of je het bij 50hrz en/ of bij 100 hrz toestellen hebt. Je bent waarschijnlijk gevoelig voor het knipperen ervan. Ik heb het ook, alleen dan bij spaarlampen, spotjes en tl licht. Is niet zo heel raar. Het betekend dat je zintuigen (onbewust) meer waarnemen dan de gemiddelde mens. ;)

Flatscreens hebben over het algemeen een betere ververstijd dan oude tv's dus zou je er indd minder last van moeten hebben. Wat dus ook klopt. :)
ik heb dat inderdaad ook bij sommige halogeen verlichting en tl licht. spaarlamp is me nog niet opgevallen.
mijn eigen tv is 50/60hrz. die bij mn ouders ook.
100hrz zou geen problemen moeten geven?
dat zou wel schelen want ik zit te denken aan een ander tv heb nu namelijk een mini camping tv.
een beeldbuis 100hrz is een stuk goedkoper.
pi_91895828
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 17:28 schreef AquaMined het volgende:
Hoera, nog meer mensen met tijd-ruimte synestesie :D

Bij mij zijn de dagen en de maanden trouwens ook gekleurd. Maandag is geel, dinsdag is heel lichtblauw, woensdag is groen, donderdag is donkerblauw, vrijdag is wit, zaterdag is geel en zondag is rood.
September, oktober, november, december zijn allemaal groen/bruin/donker, januari en februari zijn meer lichtgrijs, maart is geel, april geel-wit (doet me aan een ei denken), mei is groen-wit (heel lente achtig); juni, juli en augustus paars-wit-geel.

Geweldig hè, om dat allemaal zo te "zien".
Ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe het zou zijn zonder die beelden.
(Net zomin als iemand die dit niet heeft, zich er waarschijnlijk een voorstelling van kan maken hoe ik het "zie")
Het lijkt me oneindig saai om het te moeten missen. Ik vind het een verrijking, in ieder geval. :)
pi_91897253
quote:
Dat kan ik ook ja, heel snel met mijn oogbollen trillen. Vroeger wel eens gedaan terwijl een leraar me boos toesprak om het een of ander, hij schrok zich kapot.
Niet te verwarren met nystagmus trouwens.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:49:24 #267
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91900733
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:54 schreef loecje het volgende:

[..]

ik heb dat inderdaad ook bij sommige halogeen verlichting en tl licht. spaarlamp is me nog niet opgevallen.
mijn eigen tv is 50/60hrz. die bij mn ouders ook.
100hrz zou geen problemen moeten geven?
dat zou wel schelen want ik zit te denken aan een ander tv heb nu namelijk een mini camping tv.
een beeldbuis 100hrz is een stuk goedkoper.
Ik heb alleen bij een tv/scherm als ik wegkijk, als ik er naar kijk niet..
Bij lampen helaas altijd :(
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:15:03 #268
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_91901840
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Geweldig hè, om dat allemaal zo te "zien".
Ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe het zou zijn zonder die beelden.
(Net zomin als iemand die dit niet heeft, zich er waarschijnlijk een voorstelling van kan maken hoe ik het "zie")
Het lijkt me oneindig saai om het te moeten missen. Ik vind het een verrijking, in ieder geval. :)
Als ik "het romeinse rijk" hoor dan zie ik ook wit. Sterker nog, ik zie op dat moment marmer, witte gewaden, gladiatoren, Asterix en Obelix en de hele rambam.

Heeft niet iedereen dat? Net als kleuren of visualisaties bij dagen en maanden enzo. Ik bedoel, het is toch totaal onmogelijk om helemaal geen enkele associatie te hebben, ook niet bij iets abstracts zoals een getal of tijdsaanduiding. Tenzij je een baby bent of je hele leven in een isoleercel hebt gewoond.
pi_91903343
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:15 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Als ik "het romeinse rijk" hoor dan zie ik ook wit. Sterker nog, ik zie op dat moment marmer, witte gewaden, gladiatoren, Asterix en Obelix en de hele rambam.

Heeft niet iedereen dat? Net als kleuren of visualisaties bij dagen en maanden enzo. Ik bedoel, het is toch totaal onmogelijk om helemaal geen enkele associatie te hebben, ook niet bij iets abstracts zoals een getal of tijdsaanduiding. Tenzij je een baby bent of je hele leven in een isoleercel hebt gewoond.
Ik niet, heb sowieso zelden 'beelden' in mijn hoofd tenzij ik me iets bewust voor probeer te stellen.
Ik kan me dan ook niks voorstellen bij al die kleuren en visualisaties enzo, lijkt me eigenlijk ook niks om te hebben. :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:58:29 #270
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_91903792
maar als jij het woord februari hoort of leest. Wat zie/denk je dan?
pi_91903962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:58 schreef Vandaag... het volgende:
maar als jij het woord februari hoort of leest. Wat zie/denk je dan?
Gewoon, februari. Meer niet eigenlijk, tenzij ik om de een of andere reden speciaal aan februari ga denken. Dan gaat het meer in de zin van, februari, 2e maand, winter, koud etc.
Ik 'zie' er sowieso niks bij. Geen idee ook hoe dat 'zien' in zijn werk gaat. Zie je dan een laagje over de werkelijkheid heen of hoe zit dat?
pi_91904699
Ik zie het meer 'achter mijn ogen'. Als jij een herinnering hebt, 'zie' je dan ook geen beelden in je hoofd? Want het komt een beetje op hetzelfde neer. Ik denk dat het te maken heeft met abstractie: door te visualiseren zijn abstractie begrippen beter te hanteren? En kun je het sneller doorgronden?

Links en rechts kan ik nog steeds goed uit elkaar houden bijvoorbeeld omdat mijn linkerduim mijn 'duimduim' was. Ik voel dan een soort tinteling in die duim, als ik het duimgevoel oproep, waardoor ik weet: oh ja, da's dus inks. :) .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_91906739
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:19 schreef mane het volgende:
Ik zie het meer 'achter mijn ogen'. Als jij een herinnering hebt, 'zie' je dan ook geen beelden in je hoofd? Want het komt een beetje op hetzelfde neer. Ik denk dat het te maken heeft met abstractie: door te visualiseren zijn abstractie begrippen beter te hanteren? En kun je het sneller doorgronden?

Links en rechts kan ik nog steeds goed uit elkaar houden bijvoorbeeld omdat mijn linkerduim mijn 'duimduim' was. Ik voel dan een soort tinteling in die duim, als ik het duimgevoel oproep, waardoor ik weet: oh ja, da's dus inks. :) .
Hmm niet echt, misschien wazig maar ik ervaar herinneringen niet als iets dat ik achter mijn ogen zie. Kan zo wel vaag wat zien als ik het echt probeer, maar volgens mij een heel matige versie van wat jullie 'zien'. :P
Ik ervaar dat alles meer als een 'gewone' gedachte, eentje die je in je hoofd uitspreekt dan dat ik iets zie. Ik voer wel makkelijk handelingen en bewegingen in mijn hoofd uit, maar dan zonder iets te zien, dan voelt het een beetje zoals ik die bewegingen echt zou maken.
pi_91909421
Wat zielig, zo saai :P
Ik zie complete films in mijn hoofd, daar kunnen de Hollywoodregisseurs nog een puntje aan zuigen.
En ze verschijnen gratis en helemaal vanzelf, en altijd in 3D ;)

Ik heb ooit met een absolute niet-beelddenker gesproken over dit fenomeen en de conclusie was eigenlijk dat we ons beiden geen enkele voorstelling kunnen maken van hoe de ander het ervaart. :)
pi_91909725
In mijn hoofd hebben de dagen van de week kleuren. Zo is dinsdag lichtgroen en donderdag paars. :)
pi_91911992
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:11 schreef Gwywen het volgende:
Wat zielig, zo saai :P
Pardon. ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2011 20:51:37 ]
pi_91915186
quote:
oh dat kan n vriendin van me ook. eng vond ik dat pfoee :P
Striving to be more than average.
pi_92024562
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2009 12:45 schreef -lucas- het volgende:

Nu jullie :P
Dat kan ik ook ;), doe ik zelfs soms perongeluk.
pi_92024573
Het trilt dan alleen niet
pi_92024835
en jullie bedoelen tog ook dat je het dubbel ziet? ik kan dan er bijv voor zorgen dat ik het numlock tekentje 2x zien :P
  zaterdag 29 januari 2011 @ 01:32:30 #281
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_92024857
Lieve mensen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 29 januari 2011 @ 01:34:09 #282
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_92024930
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:16 schreef Melochan het volgende:
In mijn hoofd hebben de dagen van de week kleuren. Zo is dinsdag lichtgroen en donderdag paars. :)
_O- komt door die stomme tv-gidsen. Bij mij in ieder geval wel.

Woensdag had Groen, Dinsdag Bruin, Zondag Paars en zaterdag Rood..
Donderdag Geel. Maandag weet ik niet meer :|W
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_92024960
Ik heb nogal losse banden om m'n spieren enzo waardoor ik mn vingers heel erg omhoog kan laten buigen als ik mn handen plat op tafel leg :P

Ik heb synesthesie wat getallen en in mindere mate letters betreft.

En ook met de dagen van de week (al hebben mensen denk ik sneller kleur associaties hierbij). Er was een FOK!ker die heel lang in zijn signature een enquete had staan voor welke kleur je bij welke dag van de week vindt passen. Best veel mensen die toch voor dezelde kleuren kiezen!

Dat met het jaar indelen in een 3D vorm heb ik ook wel, extreem gezien is het jaar een soort kronkelende slang die rond de jaarwisseling heel 'dichtbij is' en midden in het jaar ver weg. De weken zijn meer 2D plaatjes, waarbij dagen met veel afpraken heel hoog zijn en andere dagen platter :P zo kijk ik dus ook letterlijk tegen zo'n dag op omdat ie heel hoog is :') voor mijn gevoel.

En het laatste dingetje: je hebt een spier in je oor die vanzelf in actie komt als het heel lawaaierig is, die er voor zorgt dat je onbewust het geluid een beetje dempt. Ik kan die net als wel meer mensen bewust aanspannen waardoor ik een rommelend donder geluid in mn oren hoor :P

Dawasset.
pi_92029671
Door het oefenen met die 3d plaatjes kan ik op command dubbel kijken, of in meeerdere standen wazig, out of focus zeg maar.

Ik heb de ene na de andere lucid dream, omdat ik regelmatig in een droom denk "droom ik?"
pi_92033391
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 17:15 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Bij het Romeinse Rijk denk ik wel aan marmer, maar bij maandag denk ik niet echt aan iets. Bij zondag aan uitgebreid ontbijten en patat eten, maar ik 'zie' het niet. Rest van de dagen zie ik ook niks, ook geen associaties.

Bij december denk ik wel aan de feestdagen, maar dat zie ik ook niet.

MAAR ik ben wel een beelddenker, bij andere woorden zie ik wel iets, maar die dingen zijn wel tastbaar.
pi_92038443
Een auditief & absoluut gehoor hebben. Als ik een melodie (zelfs akkoorden) van een nummer hoor kan ik zowel de melodie als 'sound' vrijwel exact namaken met software within no time.
pi_92038822
Dat vind ik zo knap. Ik kan wel horen of iemand vals zingt (vandaar dat ik zelf nooit zing ;) ) maar dat er mensen zijn die aan een noot kunnen horen dat het een F is of zo, dat vind ik echt ongelooflijk.
pi_92462059
Visual snow. http://www.visionsimulati(...)iew&id=78&Itemid=171
Ik dacht altijd dat het normaal was totdat ik floaters erbij kreeg en de visual sneeuw steeds erger werd.

Door de jaren heen heb ik steeds meer vreemde oogklachten gekregen zoals:

Ongelooflijke floaters: mijn youtube channel:
Halo's, starburst, langere after images etc.

Lange depressie aan overgehouden toen ik floaters kreeg. Vreemd genoeg went het uiteindelijk wel zelfs met meer dan 100 zichtbare zwarte floaters alsof het bij je hoort zeg maar.

[ Bericht 55% gewijzigd door richard_prf op 07-02-2011 15:59:11 ]
pi_92469760
quote:
Ik heb dat ook, maar vroeger dacht ik altijd dat ik superogen had en de moleculen in de lucht kon zien 8-) :') :@
  dinsdag 8 februari 2011 @ 01:06:13 #290
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_92487519
Jee dat lijkt me wel heel raar.. ik zou denken dat je constant overprikkeld raakt door die sneeuw en floaters maar gelukkig dat het went.

Heb je niet de neiging als je s avonds thuis komt even een half uurtje met je ogen dicht te zitten om rust te krijgen? :)
pi_92488259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 01:06 schreef Vandaag... het volgende:
Jee dat lijkt me wel heel raar.. ik zou denken dat je constant overprikkeld raakt door die sneeuw en floaters maar gelukkig dat het went.

Heb je niet de neiging als je s avonds thuis komt even een half uurtje met je ogen dicht te zitten om rust te krijgen? :)
Ja zeker weten. Ik heb een enorm aantal " floaters" en elke week voor een paar maanden lang kwamen er steeds meer bij en het was ontzettend storend met auto rijden/lezen/computerschermen etc. Ik voelde me gehandicapt. Alleen sinds een jaar zijn er niet meer floaters bijgekomen en dus zijn mijn hersenen er aan gewend en ben ik in staat ze te negeren. Bovendien heb ik ze nu al 4 jaar en kan ik me niet eens meer herinneren hoe het was om een normale visie te hebben. Alleen als ik erg moe ben dan worden de floaters wel heel erg storend.
pi_92500121
Alles krijgen van mijn ouders. Dacht tot een bepaald punt dat het normaal was, maar dat is dus niet zo en word je dus bestempeld als 'verwend'.
thats it
pi_92521005
Het omgekeerde: dat je ouders je nergens mee helpen en je altijd je eigen boontjes moet doppen.
Ik weet nog wel dat ik klasgenoten die door hun ouders geholpen werden met hun huiswerk, slappe watjes vond die niks zelf konden. Tot ik erachter kwam dat ik eigenlijk de uitzondering was, en dat het best normaal is als je ouders je zo nu en dan ergens bij helpen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:34:09 #294
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92521438
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:25 schreef Gwywen het volgende:
Het omgekeerde: dat je ouders je nergens mee helpen en je altijd je eigen boontjes moet doppen.
Ik weet nog wel dat ik klasgenoten die door hun ouders geholpen werden met hun huiswerk, slappe watjes vond die niks zelf konden. Tot ik erachter kwam dat ik eigenlijk de uitzondering was, en dat het best normaal is als je ouders je zo nu en dan ergens bij helpen.
Dit kwartje is bij mij ook pas heel laat gevallen :') Al vind ik het nog steeds watjes :')
pi_92522495
quote:

Dat kan ik ook. :) Is dat niet normaal? :o
pi_92522515
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:49 schreef M1stral het volgende:

Hmm, zo iemand kunnen wij goed gebruiken tijdens de pubquiz waar we altijd aan meedoen :)
We winnen best vaak maar en maar áls we verliezen is het omdat de muziekronde ons nekt..
OT: Ik kan niks bijzonders of aparts maar ben wel lief
[edit] lees net hierboven ergens dat er iemand is die in een droom denkt: droom ik ? En dat heb ik dus ook, ik weet dat ik droom en dat is erg leuk want ik kan ook echt bedenken wat ik wil dat er dan gaat gebeuren. En als het dan de verkeerde kant uit dreigt te gaan en ik de controle kwijt raak zeg ik mezelf dat ik mijn ogen open moet doen en dan wordt ik dus wakker. Erg cool, ik dacht dat veel mensen dat konden ?

[ Bericht 16% gewijzigd door Angelcakes op 08-02-2011 21:59:14 ]
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_92523380
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:53 schreef Angelcakes het volgende:
Erg cool, ik dacht dat veel mensen dat konden ?
Dat is ook zo. :) (zoek 'ns op lucide dromen zou ik zeggen :P)
pi_92831305
Dat niet iedereen in het Engels denkt (nee, ben niet tweetalig opgevoed)
Twiddel
pi_114547338
Als ik lang genoeg aan iets fels denk zoals kijken in de zon met mijn ogen gesloten dan onstaat er een nabeeld als ik mijn ogen weer open.
pi_114548019
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:35 schreef richard_prf het volgende:
Als ik lang genoeg aan iets fels denk zoals kijken in de zon met mijn ogen gesloten dan onstaat er een nabeeld als ik mijn ogen weer open.
Topickick?
pi_114548486
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Topickick?
Yep moet kunnen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')