Ja, want je kan A1 en A2 wijzigen, anders moet je de formule steeds aanpassen..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:38 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Zeker, maar houd je dan kolom en rij flexibel?
Ik bedoel eigenlijk zo:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, want je kan A1 en A2 wijzigen, anders moet je de formule steeds aanpassen..
Ik heb niks ge-edit!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:56 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk zo:
=INDIRECT(ADRES(A1;A2))
waarbij je in A1 je rij zet en in A2 je kolom. Dan blijft deze cel altijd gelijk en kun je via die andere cellen met een berekening ofzo de rij en de kolom bepalen.
edit: ik zie dat je een eerdere post nog hebt ge-edit en deze formule ook al had.
Dan had ik er de eerste keer overheen gelezenquote:
Wat is dit nou voor onbegrijpelijke vraag?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:12 schreef Summerscreen het volgende:
Wie heeft er voor mij een tuturial om een leuke en effectieve zoekfuntie in te bouwen in excel? Liefst een zoekfunctie waar je kan zoeken op bepaalde letters, en datie dan in een lijst gaat zoeken...
Ben benieuwd!
quote:Op zondag 21 juni 2009 18:02 schreef Joooo-pi het volgende:
CTRL - F
Hmm, en als je dat bestand: http://www.worksheet.nl/-(...)oeken2_cd-collectie/ een download en klikt op Ctrl-G. Dan krijg je een lijstje zoals hieronder:quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:52 schreef DaFan het volgende:
Ik vind het altijd lastig om iemand andrs zn werk uit te pluizen en te bekijken. Maar wat ik nu snel in een paar minuten heb gezien:
- Kan niet met een matrixformule (moet dus macro worden) (volgens mij)
- W4:W6 aanpassen krijg je de dropdown anders
- W4:W6 uitbreiden, daarna via Invoegen -> Naam de naam 'genre' aanpassen.
Hier thuis 2007, maar bij mijn ouders 2003! (daar kom ik ook regelmatig)quote:
Nadere toelichting:quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:52 schreef raaavi het volgende:
Hoe moeilijk is het om een excel bestand online te publishen zodat die ook gebruikt kan worden?
kan nergens iets vinden als ; export to html ) (Office 2007)
Maar hoe kan ik dan een nieuwe 'genre' toevoegen? Als ik die tabel W4:W6 uitbereidt: ik kopieër een regel en bepaal de namen, staat die nog niet in de dropdown box?quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:40 schreef DaFan het volgende:
Bij je ouders is het wel Invoegen -> Naam
Bij 2007 staat het onder het tabblad Formulas -> Name manager
(Ik heb 2002 NL op werk, 2007 UK thuis)
Thx voor je hulp, heeft me al wat geholpen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:17 schreef DaFan het volgende:
Dan moet je niet de alleen de naam toevoegen, maar ook via Data -> Validation -> List een extra lijst toevoegen he..
Dat kan wel, maar werkt alleen in IE en als Office/Excel ook op de pc van de gebruiker van de site geïnstalleerd is..quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:40 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nadere toelichting:
Ik wil dus een website openen en dan in die website een excel document zien.
en ook kunnen gebruiken, dus voorgeprogameerde strings etc.
een simpele calculator.
maar tot nu toe krijg ik geen invoer velden etc.
Sorry maar ik snap er weinig van, (niet persoonlijk) maar het is een beetje lastig werken met iemand die eigenlijk niks van deze functies begrijpt om het dan uit te leggenquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:49 schreef Tyrun het volgende:
[..]
Thx voor je hulp, heeft me al wat geholpen!
Moet er verder misschien nog wat ingesteld worden? Ik krijg bij de tweede dropdownbox ('zoeken op ... ') dan een melding: #VERW!
Nog een paar andere vragen:
- Ik zou graag als ik dit Excelbestand opstart, een lege 'dropdown' box hebben. Nu staat er al gelijk een 'genre' Pop/klassiek en titel genoemd. Kan dat ook, een 'lege' dropdownbox? Netzoals dat pijltje. Nu zie je pas een 'selectie pijktje' als je erop klikt. Kan dat ook al standaard?
- Is het mogelijk om een hyperlink toe te voegen, die ook weergegeven wordt bij de zoekresultaten? Een hyperlink toevoegen kan ik, dat lukt, maar die wordt niet weergegeven in de resultaten. Is er een manier om dat wél te doen? Ik wil bij een aantal zoekresultaten wat webpagina's koppelen die dan geopend worden met een simpele klik!
- Is er een site die ondersteuning bied met VBA en programmeren? Misschien als opzetje voor mij. Zou wel wat verschillende drop-down boxjes willen zien.....quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:00 schreef DaFan het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap er weinig van, (niet persoonlijk) maar het is een beetje lastig werken met iemand die eigenlijk niks van deze functies begrijpt om het dan uit te leggen
- Ja kan wel, dan selecteer je een lege lijst, geeft die een naam en stopt die in Data - Validation - List. Je kan wel een dropdown krijgen met het pijltje er al bij maar dan moet je gaan werken met VBA en programmeren.
- Ik zou gewoon hyperlinks maken naast de resultaten en dan met een VERT.ZOEKEN deze weergeven.
Ik ben vanaf vanavond weg voor 2.5 week dus allen veel succes hier en tot dan
Hoe bedoel je dat? Ik ken vert.zoeken maar heel eenvoudig. Hoe zal dat werken in die download? (muziek zoeken). Hyperlink wordt niet weergegeven in de resultaten namelijk....quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:21 schreef DaFan het volgende:
- Je kent VERT.ZOEKEN? Als je een tabel hebt met 1, 2, 3 en A, B, C ernaast, kan je bv op een ander werkblad zoeken op 1, 2, 3 maar dan resp A, B of C weergeven. Zo kan je dus op de song zoeken maar de hyperlink weergeven
Maar hoe kan je dat instellen dat de hyperlink ook wordt weergegeven bij de zoekresultaten in deze Excelsheet. Wat moet er dan aangepast worden aan de formule:quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:34 schreef DaFan het volgende:
Het gaat om het verticaal zoeken met het resultaat van je eerdere zoeken...
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:22 schreef Tyrun het volgende:
[..]
Maar hoe kan je dat instellen dat de hyperlink ook wordt weergegeven bij de zoekresultaten in deze Excelsheet. Wat moet er dan aangepast worden aan de formule:
http://www.worksheet.nl/-(...)oeken2_cd-collectie/
Standaard.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:53 schreef geelkuikentje het volgende:
Wat staat er als je op de rechtermuisknop klikt en daarna 'celeigenschappen' doet bij het eerste tabblad (getal) geselecteerd?
Ik heb je een bericht gestuurd.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:07 schreef cindyenniek het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje ik heb een verkooplijst gemaakt met allemaal pull-down menutjes maar in die menutjes zou ik een cijfer willen ingegeven zodat excel zelf het goede naamtje kan vinden weet iemand wat ik hier aan kan doen. Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag!
ik werk met excel 2007 NL. Alvast bedankt.
Dan moet je die zelf als tekstevenster toevoegen. Heb je aan een legenda niet genoeg dan?quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:31 schreef HuHu het volgende:
Is het mogelijk om in Excel bij een grafiek het label van de reeks toe te voegen aan de grafiek, met een pijltje naar de grafiek toe.
Ik vind wel overal de optie om datalabels toe te voegen, waarmee je bij elk datapunt een label krijgt. Maar ik wil voor de hele reeks één label hebben met de reeks-naam. Kan dat?
Er zijn meerdere lijnen (16) die door de grafiek lopen. Die zijn onderverdeelt in 3 groepen, waarbij ik de groep aangeef met de lijnkleur. De legenda is dan niet meer echt toereikend, aangezien er veel lijnen zijn die dezelfde kleur hebben. Alleen het icoontje op de datapunten is dan nog onderschijdend. Ik dacht: als ik één label per lijn kan toevoegen, dan is het wellicht eenvoudiger om te zien welke lijn bij welke reeks hoort.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:31 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dan moet je die zelf als tekstevenster toevoegen. Heb je aan een legenda niet genoeg dan?
Eh, dat is niet mijn vraag toch? Als ik dat doe wordt het volgens mij allemaal piepklein, het moet nog wel te lezen blijven. Dus ik vind printen over twee pagina's niet erg, zolang kolom A en B er maar weer bij afgedrukt worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:07 schreef sanger het volgende:
Bij afdrukvoorbeeld, paginainstelling en dan bij schaal "Aanpassen aan 1 bij 1 pagina"
Je had het alleen over twee ontbrekende kolommenquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:18 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Eh, dat is niet mijn vraag toch? Als ik dat doe wordt het volgens mij allemaal piepklein, het moet nog wel te lezen blijven. Dus ik vind printen over twee pagina's niet erg, zolang kolom A en B er maar weer bij afgedrukt worden.
Data selecteren, vervolgens print preview van selection en dan kun je bij page setup in het tabje "sheet" aangeven welke kolommen hij op elke pagina moet printenquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:45 schreef _Floddertje_ het volgende:
Waarschijnlijk nogal een basicvraag, maar ik werk niet zo supervaak met Excel:
Ik heb een blad met kolom A t/m O. Pagina-instelling staat op liggend, lettertype is niet te groot, maar bij uitprinten komen kolom L t/m O toch op de tweede pagina terecht.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat kolom A en B bij het uitprinten ook weer op pagina 2 uitgeprint worden?
Dus op pagina 1 wil ik kolom A t/m K uitgeprint hebben.
Op pagina 2 wil ik kolom A, B en L t/m O uitgeprint hebben.
Ik neem tenminste aan dat hier wel een instelling voor is. Ik kan natuurlijk ook gewoon kolom A en B kopiëren en plakken tussen kolom K en L, maar ik neem aan dat Excel hier een mooiere oplossing voor heeft.
Als je wil dat bij het invullen van een L in A1, A1 een link wordt zul je het met macro's moeten doen denk ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:38 schreef Dagonet het volgende:
Helleu
Ik heb een werkblad (duh)
In cellen L1, M1 heb ik als celinhoud een url, niet als hyperlink, gewoon als tekst
in cel A1 wil ik een letter invullen, L of M, waarbij L een hyperlink wordt naar de URL in L2 en M dan logischerwijs een hyperlink naar de URL in M1.
Of in ieder geval wil ik, als ik in A1 een L invul, dat hij een hyperlink wordt naar [betreffende link] en M een andere link (en n, o, p, q etc maar als ik het voor 2 weet weet ik het ook voor 4).
Hoe doe ik dit?
Graag gedaanquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:38 schreef _Floddertje_ het volgende:
Het is gelukt! Sanger en Deetch: muchas gracias!
de functie hyperlink() kan ook een makkelijke naam weergeven, dan wordt het hyperlijk(URL;MAKKELIJKE_NAAM)quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:52 schreef Dagonet het volgende:
Een rij ertussen is geen probleem, thanks
Kan ik dan ook nog zorgen dat B1 niet de url toont maar een woord, bijv link?
kick!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:13 schreef its_me_ het volgende:
Ik heb een Excel sheet waarin meetgegevens zijn te vinden van >2300 dagen. Elke dag wordt een x aantal variabelen bepaald.
Nu wil ik deze variabelen invoeren in bepaalde cellen in een sheet (met daarin een model), de uitkomst bepalen en deze uitkomst ergens opslaan. Vervolgens wil ik een optimalisatie uit laten voeren (door de ingebouwde Oplosser), en de uitkomst die hieruit komt ook opslaan.
Als laatst wil ik de 2 uitkomsten met elkaar vergelijken. (Daar kom ik wel uit.)
Hoe kan ik deze meetgegevens per dag invoeren in de sheet, de uitkomst bepalen en opslaan, en vervolgens de oplosser gebruiken, de uitkomst bepalen en deze ook opslaan. Vervolgens de volgende dag invoeren en daar hetzelde mee doen. Dat 2300x lang.
Hoe kan dit snel en automatisch?
Is het een idee om op blad 1 een "invoerrij" te maken met daaronder een knop. Op blad 2 staat je data met de recentste bovenaan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:15 schreef its_me_ het volgende:
[..]
kick!
Zijn er nog onduidelijkheden wat betreft mijn vraag?
ik dacht vandaag precies hetzelfde. Tis in ieder geval eerst weekend. Komende week zullen de voetbalpoule vragen wel weer binnnekomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:51 schreef DaFan het volgende:
Er wordt verdomde weinig gewerkt in de zomerperiode lijkt het wel, weinig vragen zeg
i.value?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:52 schreef DaFan het volgende:
Dim i As Range
For Each i In Range("lowerlevel")
i = i * 10
Next i
1 2 3 4 5 6 | For Each i In Range("lowerlevel") i.value = i.value * 10 Next i |
Ten eerste lees ik daar zes of zeven cijfers die naar 9 geconverteerd moeten worden maar dat geeft niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:40 schreef Stpan het volgende:
[Excel 2007; Engels]
Ik moet voor m'n werk een bestand opleveren aan een externe partij met onze personeelsnummers. Zover niets aan de hand. Wij gebruiken echter 5 of 6 cijfers per personeelsnummer.
De externe partij wil dat het bestand wordt ingelezen met 8 cijfers, en wij dienen er dus 2 of 3 nullen voor te plakken.
Hoe ga ik van
155088
230174
9001125
naar
000155088
000230174
009001125
???
Dank!
1 |
1 2 3 4 5 | E000123456 Pietersen Afdeling Y F001234567 De Vries Afdeling X G012345678 Jansen Afdeling Y H123456789 Overgaag Afdeling Z |
Opslaan als --> selecteer txt- bestandquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef Stpan het volgende:
[Excel 2007, Engels]
Ok, ik ga even voortborduren op de vorige vraag.
1. Kun je instellen dat er een maximaal aantal karakters in een cell komt te staan? Bijv. column A max 1, colum B max 9, column C max 1 (een spatie), column D max 20, Column E weer een spatie Column F max 20
2. Ik moet een Excel bestand opleveren in een txt bestand, in ANSI format.
Iemand enig idee hoe ik dat kan doen?
Vraag 1 & 2 hebben dan als het goed is dat het eindresultaat lijkt op:
[ code verwijderd ]
En dan zouden de afdelingen allemaal op positie 32 moeten beginnen. Is m'n uitleg een beetje duidelijk?
tja dan zul je in het tekstbestand alle tabs moeten vervangen door drie spaties met de zoeken/vervangen functie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:26 schreef Stpan het volgende:
Joooo-pi, thanks, maar die heeft dan tabs tussen de verschillende columns, terwijl het spatie, spatie, spatie en dan de nieuwe waarde moet worden.
Het punt is dat per regel en per veld het aantal spaties dat nodig is tot de volgende waarde in het txt bestand verschilt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:31 schreef Deetch het volgende:
[..]
tja dan zul je in het tekstbestand alle tabs moeten vervangen door drie spaties met de zoeken/vervangen functie.
Of je slaat hem eerst op als .csv bestand. Dan heb je ipv spaties komma's. Zorg er dan wel eerst voor dat je voor je decimaal punten hebt en geen duizental komma's gebruikt. Hierna kun je van je .csv bestand de komma's verangen door drie spaties in een teksteditor waarna je hem als .txt opslaat.
Heb je opslaan als --> .PRN geprobeerd? Ziet er bij mij goed uit!quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:10 schreef Stpan het volgende:
@DaFan, maar dat heeft alleen invloed op input, niet op het exporteren neem ik aan?
[..]
Het punt is dat per regel en per veld het aantal spaties dat nodig is tot de volgende waarde in het txt bestand verschilt.
Zie in mijn voorbeeld, na bijv. De Vries moeten minder spaties komen te staan dan na Jansen om Afdeling op dezelfde positie te laten beginnen.
Export met 'formatted text (space delimited)' komt in de buurt, maar dan merk ik dat sommige cellen worden afgekapt als het ware. Dat er bijv. staat De Vrie Afdeling Y. Is er een manier op de lengte van de export in de space delimited per cell aan te geven?
Dat is ook de richting die ik aan het op werken ben. Maar ik krijg dan de volgende situatie:quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heb je opslaan als --> .PRN geprobeerd? Ziet er bij mij goed uit!
1 2 3 4 5 | E000123456 PieterAfdeling Y F001234567 De VriAfdeling X G012345678 JansenAfdeling Y H123456789 OvergaAfdeling Z |
1 |
eeej, jeweettogquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:44 schreef Stpan het volgende:
Gij zijt een ware held!
iets met:quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:24 schreef Remon het volgende:
liefe mensen ik weet het ff niet meer mijn common sense is ook ff de deur uit maar dit lukt me even niet wie weet hoe??
ik wil graag minuten optellen dus
01:00
02:00
en dan de uitkomst van die 2. 3 minuten totaal dus
de seconden staan ingevuld in het veld maar zijn alleen al 00
vlookup ftwquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:32 schreef Stpan het volgende:
vert.zoeken (aka VLOOKUP) heeft mij inmiddels 337 jaar aan werkuren bespaard. Eigenlijk zou er een vlookup fanpage moeten komen!
Beregd,quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:16 schreef Beregd het volgende:
[..]
neen, als je van 1 naar 6 gaat heb je 500% meer.
van 0 naar 5 heb je een stijging die niet met getallen aan te duiden is, maar die nadert naar +oneindig, wiskunding gezien dan.
Als jij wilt dat dat 500% wordt, dan kun je zelf wel de formulme op jouw maat aanpassen vermoed ik?
Dus jij deelt 0 door de waarde van F4!2010 en vraagt je dan af waarom de uitkomst 0 is? Ga eens terug naar de basisschool ofzoquote:
nee, tis omgekeerd, hij deelt een waarde in 2010!f4 door 0, wat dus niet kan, maar hij wil wel ietsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Dus jij deelt 0 door de waarde van F4!2010 en vraagt je dan af waarom de uitkomst 0 is? Ga eens terug naar de basisschool ofzo
Helemaal super!!! Bedanktquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:34 schreef Beregd het volgende:
als('2009'!F4=0;als('2010'!F4=0;0;'2010'!F4);'2010'!F4/'2009'!F4-1)
Ah, hij deelt door 0, tja, dat kan dan ook niet neequote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, tis omgekeerd, hij deelt een waarde in 2010!f4 door 0, wat dus niet kan, maar hij wil wel iets
dan zou het 2*max(c2-c3;0) moeten zijn..quote:
Is het ook echt sneller, zoals ze beloofd hebben?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:47 schreef Deetch het volgende:
er schijnen wel tooltjes te zijnom de menustructuur aan te passen maar ten eerste zijn deze niet van microsoft en worden ze dus ook niet ondersteund en ten tweede zal je gaandeweg toc h over moeten naar office 2007 dus waarom zou je er niet alvast aan wennen.
Ik was zel ook skeptisch toen we op het werk overgingen op offic e 2007 maar ben na een maandje inmiddels redelijk goed gewend. heel af en toe kan ik een mogelijkheid niet vinden maar gelukkig zijn er genoeg fora waar je je antwoord kan vinden.
Excel 2007 is wel krachtiger en flexibeler dan 2003 dus er zijn ook voordelen.
ik heb het nog niet gemerkt, had je dat werkelijk verwacht?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:21 schreef Beregd het volgende:
[..]
Is het ook echt sneller, zoals ze beloofd hebben?
Wtf. is het zo makkelijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:50 schreef DaFan het volgende:
Selecteer rij 10, ga naar Vensters -> Rij vastzetten
Of iets van View -> Freeze panes.
Geef in ieder geval even een beschrijving van je probleem, evt. met plaatjes. Zo weten we of we je kunnen helpen of niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Summerscreen het volgende:
Ik heb een vraag:
Vandaag heb ik een Excel-zoek database gedownload, die ik wat wil aanpassen. Zelf al 1,5 lopen klungelen, maar kom er niet uit. Wie zou mij kunnen helpen? Handigst is even via de mail of MSN, dan kan ik wat toelichten/sturen!
Ben benieuwd (en dankbaar als iemand me zou willen helpen)
Waar wil je de totalisering hebben in jouw voorbeeld?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:27 schreef Gizlijntje het volgende:
Hm ja dat begin ik een beetje door te krijgen, maar dan moet er ook nog een totalisering in. Het lukt me niet helemaal. Heb je een voorbeeld in dit geval ogv mijn plaatje ?
In kolom E. Kolommen A en B worden continu uitgebreid, dus:quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar wil je de totalisering hebben in jouw voorbeeld?
1 2 3 4 5 | For each i in Range("A1:A10") i.Value = i.Value & "%" Next i |
Ofquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:01 schreef hooibaal het volgende:
Er is ook een voorwaardelijke som-functie.
In het Nederlands is dat =SOM.ALS, in het engels zal het dan wel =SUMIF zijn.
In cel E3 zou dan het volgende moeten staan: =SOM.ALS(A:A;D3;B:B)
Dan kun je de lijst ongelimiteerd uitbreiden. Succes!
Dank. En als ik die range variabel wil hebben?quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:46 schreef DaFan het volgende:
Als je range A1:A10 is
[ code verwijderd ]
Dan geef je je range een naamquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:58 schreef Z het volgende:
[..]
Dank. En als ik die range variabel wil hebben?
1 |
1 2 | VariabeleRange = Range("A1:A" & UitkomstVanFormule) |
1 2 3 4 5 6 | For Each cell In Selection.Cells cell.Select ActiveCell.Formula = ActiveCell.Formula & "%" Next End Sub |
1 2 3 4 5 | For Each cell In Selection.Cells cell.Value = cell.Value & "%" Next End Sub |
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef Stpan het volgende:
Alle columns delen door 100, en dan de cell format veranderen naar %.
1 2 3 4 5 6 7 | With Worksheets("Project Overview") .EnableOutlining = True .Protect Password:="password", _ Contents:=True, UserInterfaceOnly:=True End With End Sub |
En de naam van je worksheet klopt wel?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:47 schreef superheist het volgende:
Thanks! maar het werkt ook niet.. Ik heb het geplakt in 'Thisworkbook' en op mn sheet geklikt in VBA --> Insert Module. (waar de module dan bij een nieuw tabel "modules" komt te staan). De code moet wel kloppen lijkt mij (waren mensen bij wie het goed ging) volgens mij zet ik het gewoon verkeerd in de macro/vba..
ja die heet dus "Project Overview"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:33 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
En de naam van je worksheet klopt wel?
1 2 3 4 5 6 | A Nederland Opleiding Budget Communicatie B Belgie Budget Logistiek Verloop C Nederland Communicatie Opleiding Budget D Duitsland Opleiding Budget Recruitment E Belgie Communicate Opleiding Recruitment |
1 |
Ik heb voor onze administratie een heel werkblad opgezet voor het bijhouden van tijden, overwerk, toeslagen e.d. Dus misschien kan ik je helpen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:36 schreef ReWout het volgende:
Vraagje...
Houd er hier iemand zijn werktijden bij m.b.v. Excel? Zo ja kan hij/zij zijn bestand online zetten.
Zo nee dan heb ik de volgende vraag.
Ik wil graag me overuren berekenen in excel. Hoe doe ik dat?
Ik heb zeg maar de som van alle uren die ik heb gewerkt staan in cel b1. Dit is een tijd dus bijvoorbeeld "1 dag en 10:29 uren"
Nu moet ik 7 en een half uur werken per dag.
Dus dacht ik gewoon
[ code verwijderd ]
Maar dat werkt dus niet hoe doe ik dit?
Als het kan graag zal ik je een pm sturen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:47 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb voor onze administratie een heel werkblad opgezet voor het bijhouden van tijden, overwerk, toeslagen e.d. Dus misschien kan ik je helpen.
Met de variabelen aantalDagenGewerkt en de andere doelde ik gewoon op informatie van een cel Maar ik moet dus gaan werken met tijden als 7,5 als 7:30, 13:35 als 13:5833~ etc...quote:Waar wil je de code die jij noemt neerzetten. In een macro? Dan werkt B3 niet, maar gebruik dan Range("B3").value.
Wil je het in een cel gebruiken, dan weet ik niet waar je je variabelen "AantalDagenGewerkt" enzo weghaald.
Edit: 7:30 in een formule gaat ook niet werken. 7.5/24 = 0.3125 dus die waarde moet je gebruiken, volgens mij.
Nee, de tijden worden volgens mij als in een cel opgeslagen als 24ste deel. 0.5 betekent dan dus 12:00.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef ReWout het volgende:
[..]
Als het kan graag zal ik je een pm sturen?
[..]
Met de variabelen aantalDagenGewerkt en de andere doelde ik gewoon op informatie van een cel Maar ik moet dus gaan werken met tijden als 7,5 als 7:30, 13:35 als 13:5833~ etc...
Ah oke ik dacht zelf juist als uur en dan de 60 minuten als komma getal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:37 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, de tijden worden volgens mij als in een cel opgeslagen als 24ste deel. 0.5 betekent dan dus 12:00.
Stuur maar PM.
1 |
Bij mij werktquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef Jefkie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg mijn formules in de C-kolom maar niet goed.
De bedoeling van C1.
* Maximale hoeveelheid die ingekocht kunnen worden.
* Ofwel gelimiteerd doordat de opslagruimte (B7) op is.
* Ofwel gelimiteerd doordat het geld (AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)) op is.
Ik weet alleen niet hoe ik dat in één formule kan krijgen, ik zit op het moment hiermee.
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)>=B7;B7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1))
Gevolg: Als B7>C1 wordt er een overschot ingekocht.
Oplossing: Geen flauw idee, help.
PS. Voor zij die zich zorgen maken over het bedrag, deze formules rekenen in tiende centen.
ff uit mijn hoofd hoor,quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hallo beste mensen,
ik heb een vraagje..
Ik werk met facturen in Excel.
Met een VBscriptje heb ik het nu zo voor elkaar dat telkens mijn factuurnummer met 1 nummer wordt verhoogd tijdens het openen van het bestand.
Echter zijn de artikelen + prijzen dan nog gevuld, omdat dat opgeslagen wordt.
Is er een manier waardoor de velgen 'leeg' (lees; zonder artikelen + prijzen) zijn op het moment dat ik het excelbestand open. Daarbij moet natuurlijk het factuurnummer wel telkens opgehoogd worden.
Bedankt alvast voor het lezen (en hopelijk antwoorden)
Ja, die regel past direct nadat het nummer is opgehoogd, neem ik aan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De data mag uit het bestand. Alle facturen worden in tweevoud geprint en hier in mappen gedaan.
Digitaal wordt daar niets van bewaard.
Ik neem aan dat je dit ook in een VBScript zet, net zoals die factuurnummers dan? (Die hebk via internet zo gevonden namelijk)
Ja dat kloptquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:45 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, die regel past direct nadat het nummer is opgehoogd, neem ik aan.
Ik hoop dat het te begijpen is.quote:Sub smartrounding()
Range("C5").Select
Do Until ActiveCell.Value = ""
If Range("C2") <> Range("C1") Then
If Range("C2") > Range("C1") Then
If Round(ActiveCell.Value, 3) - Round(ActiveCell.Value, 2) > 0 Then
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)"
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
Else
If Round(ActiveCell.Value, 3) - Round(ActiveCell.Value, 2) < 0 Then
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)"
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
End If
Else
GoTo Norounding
End If
Loop
Norounding:
End Sub
Oplosser heb je alleen beschikbaar als je de analysis toolpack als add-in hebt geinstalleerd. Misschien kan het ook wel al met goalseek.quote:
Alvast bedankt voor de snelle reactie..maar helaas, hij pakt geen van beiden, bij goalseek maakt hij er het getal van dat je invoert, bij oplosser maakt hij er een getal van in de miljoenen. Is er niet iets dat ik in tabblad 2, 100 getallen kan neerzetten, hij ze om de beurt invoert in tabblad 1 in een cel en deze vervolgens in tabblad 2 weer neerzet naast de testgetallen?quote:Op maandag 7 september 2009 18:34 schreef Deetch het volgende:
[..]
Oplosser heb je alleen beschikbaar als je de analysis toolpack als add-in hebt geinstalleerd. Misschien kan het ook wel al met goalseek.
Echter als de berekening via een macro gaat werkt de oplosser/goalseek niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Do Until ActiveCell.Value = "" If Range("C2") <= Range("C1") Then Exit Sub If Range("C2") > Range("C1") Then If Round(ActiveCell.Value, 3) - Round(ActiveCell.Value, 2) <> 0 Then ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" End If End If ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop |
1 2 3 4 5 6 7 | If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then '[JOUW CODE HIER] End If Application.EnableEvents = True |
Oja tuurlijk. Thx man!quote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef sanger het volgende:
Doe eers ttwee rijen. Die selecteer je en vervolgens selecteer je alle rijen waarin je dit wilt herhalen. Daarna Ctrl+V.
Als het goed is kopieert ie de opmaak nu.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | For i = 1 To 150 If i Mod 2 = 0 Then Rows.Interior.ColorIndex = 6 End If Next i End Sub |
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Oja tuurlijk. Thx man!
Overigens niet CTRL+V, maar Paste Special. Stonden namelijk al waarden in.
Thx
edit: of die kwast natuurlijk. En het is nog niet eens laat
Ejo, bedankt manquote:Op woensdag 9 september 2009 14:55 schreef DaFan het volgende:
Hier een macro:
[ code verwijderd ]
Waarbij 150 het aantal rijen is, en 6 de kleur.
Je kan een macro niet terugdraaien.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:15 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ejo, bedankt man
En hoe maak ik de actie van de Macro weer ongedaan? Had alles al goed gekleurd, maar wilde die macro toch checken maar nu is alles geel en kan ik niks terugzetten
A1:A3 bevatten je productenquote:Op donderdag 10 september 2009 08:51 schreef gurdi het volgende:
hallo ik ben nog een beetje een nieuweling in excel .
Ik stuit op het volgende probleem.
In kolom 1 heb ik een aantal producten.
in kolom 2 heb ik het bijbehorende besparing op dat product.
nou wil ik van het product met de maximale besparing de productnaam in bijvoorbeeld d4 hebben
hoe krijg ik dit voor elkaar.
met max krijg ik gewoon het getal van de besparing.
met verschuiving kan ik wel 1 kolom naar links kijken maar ik kan de formules niet combineren,
want ik dacht aan: =verschuiving(max(b1;b10);0;-1)
dus een verschuiving naar 1 vakje naar links, met asl verwijzingsvakje het maximum van kolom 2
maar dit werkt niet
Thanks voor de moeite!quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:10 schreef DaFan het volgende:
Hendrik ik ben hiertoe gekomen:
[ code verwijderd ]
Veel overbodige Else, veel overbodige Ifs. De laatste twee zeggen uiteindelijk precies hetzelfde, of het nu groter of kleiner is dan 0. Dan kan je beter gebruiken NIET GELIJK AAN nul, en dan je formule.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Do Until ActiveCell.Value = "" If Range("C2") <> Range("C1") Then If Range("C2") > Range("C1") Then If ActiveCell.Value - Round(ActiveCell.Value, 2) > 0 Then ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Else ActiveCell.Offset(1, 0).Select End If Else If ActiveCell.Value - Round(ActiveCell.Value, 2) < 0 Then ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" ActiveCell.Offset(1, 0).Select Else ActiveCell.Offset(1, 0).Select End If End If Else GoTo done End If Loop |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Do Until ActiveCell.Value = "" If Range("C2") <= Range("C1") Then Exit Sub If Range("C2") > Range("C1") Then If ActiveCell.Value - Round(ActiveCell.Value, 2) <> 0 Then ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" End If End If ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop |
1 2 3 4 5 | ... Else GoTo done End If |
1 |
1 2 3 4 | Else ActiveCell.Offset(1, 0).Select End If |
1 2 | ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" |
1 2 | ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Do Until ActiveCell.Value = "" If Range("C2") = Range("C1") Then Exit Sub If Range("C2") > Range("C1") Then ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" End If ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop |
hee bedankt man, het werkt.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:29 schreef DaFan het volgende:
[..]
A1:A3 bevatten je producten
B1:B3 bevatten je besparingen
=INDEX(A1:A3;VERGELIJKEN(MAX(B1:B3);B1:B3;0))
en alweer bedankt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:16 schreef DaFan het volgende:
="Besparing tov oude installatie met " & INDEX(A1:A3;VERGELIJKEN(MAX(B1:B3);B1:B3;0))
Probleem met zulke combinaties van strings en berekeningen, is dat je niet meer kan rekenen met de uitkomst van je berekening (het is immers een string). Denk daar dus aan
abs()quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:40 schreef gurdi het volgende:
Ik heb een 2 nieuwe vragen
in kolom H staan veel wardes, zowel positief als negatief.
eerste vraag. ik wil ene getal het dichtste bij 0 hebben. een minimum geeft het laagste negatieve getal weer.
is er een functie om het dichtst bij 0 te komen,
of een manier om alle negatieve getallen positief te maken en dan een minimum te doen.
een worksheet is gelukkig niet oneindig, neem dus gewoonquote:- ik dacht zelf twee manieren met cel eigenschappen veranderen maar dan word er gewoon met negatief doorgerekend en komt er niet het goede antwoord uit bij minimum.
- de functie =ALS(h8<0;"";h8*-1,h8), nadeel je krijgt er een hele rij langs. geen onderscheiding wat nou negatief was en wat niet.
tweede vraag. Ik wil dat de functie begint bij h8 en eindigt bij oneindig (dus waar het laatste getal staat)
hoe vul ik dit in?
over de hele kolom =min(H;H) dus ik dacht =min(h8;h) maar dat werkt niet..
wie kan deze vragen beantwoorden.
Je ontkomt er echt niet aan om een extra kolom te gebruiken ;(quote:Op woensdag 16 september 2009 12:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over afronden. Ik wil graag bedragen afronden op hondertallen. Dus 125.840 moet worden 125.800. Nu is dit natuurlijk wel mogelijk met de formulie =AFRONDEN(125.840);-2)
Maar ik wil eigenlijk dan een heleboel verschillende bedragen tegelijk kopieeren in die cellen. Dat werkt dus niet als ik overal die formule voor moet gaan zetten. Weet iemand hoe je dat nog op een andere manier voor elkaar krijgt. Iets met celeigenschappen ofzo.
Ik gebruik trouwens de excel 2007 NL versie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Dim c As Range For Each c In Selection c.Value = Round(c.Value / 100, 0) * 100 Next End Sub |
Kopiëren en dan paste-special values.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje over Excel.
Ik heb een werkblad met bedragen die via een verwijzing uit een ander tabblad komen. Deze bedragen moeten echter 'vaste' bedragen worden. Het makkelijkst is om alle bedragen over te typen zodat de verwijzing verdwijnt. Alleen gaat het om enkele 1000-en getallen dus dat is te veel van het goede, kan dit ook anders?
Alvast bedankt voor de reactie, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is.
bedankt, dat is het inderdaadquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Kopiëren en dan paste-special values.
Works like a charm, bedankt.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:35 schreef Beregd het volgende:
=date(year(a1)+12;month(a1)+6;day(a1))
Ah, nee ik heb de nederlandse versie had ik er wel even bij mogen zeggenquote:Op maandag 21 september 2009 10:00 schreef Beregd het volgende:
=ceiling(L3*B38;0,01) dan?
je hebt toch de engelse versie?
Sterfquote:Op maandag 21 september 2009 14:26 schreef Stpan het volgende:
Als ik zelf had willen nadenken had ik nadenken had ik wel de handleiding gelezen en niet hier om een oplossing gevraagd.
lol, je naam staat nu op de zwarte lijstquote:Op maandag 21 september 2009 14:26 schreef Stpan het volgende:
Als ik zelf had willen nadenken had ik nadenken had ik wel de handleiding gelezen en niet hier om een oplossing gevraagd.
Hej Sanger, bedankt voor je antwoord. Ik heb er even mee gepuzzeld, maar het is denk ik niet wat ik zoek.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef sanger het volgende:
Je wilt dus in Excel bestand A, de gegevens uit bestand B koppelen op basis van een gemeenschappelijke waarde (adres)?
De functie vert.zoeken in het Nederlands.
Zoekwaarde; de kolom waarin je wilt zoeken in bestand A
Tabelmatrix; de tabel waarin je wilt zoeken naar een gemeenschappelijke waarde. Wel de hele tabel selecteren!
Kolomindex_getal; het nummer van de kolom in Excel bestand B die je wilt tonen in Excel bestand A (dus kolom C is 3 als de tabel in kolom A begint)
Benaderen; als het exact moet overeenkomen ONWAAR, moet het bij benadering de best passende zijn dan WAAR
Gegevens > Externe gegevens ophalenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:51 schreef sanger het volgende:
Hoe importeer je? Gewoon knippen/plakken?
Dat doe ik normaliter niet. Ik kopieer/plak gewoon vanuit het bronbestand. Ik kan je daar niet mee helpen, en heb effe geen tijd om te kijken voor je.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:32 schreef MrDirk het volgende:
[..]
Gegevens > Externe gegevens ophalen
begrijp ik, toch bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 23 september 2009 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat doe ik normaliter niet. Ik kopieer/plak gewoon vanuit het bronbestand. Ik kan je daar niet mee helpen, en heb effe geen tijd om te kijken voor je.
quote:Op maandag 21 september 2009 14:26 schreef Stpan het volgende:
Als ik zelf had willen nadenken had ik nadenken had ik wel de handleiding gelezen en niet hier om een oplossing gevraagd.
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 04-06-09 83205 83357 152 48,07 68,21 1,419 3,16 31,62 0,70 2 76,00 06-06-09 83357 84300 943 57,80 82,02 1,419 16,31 6,13 0,09 6 157,17 12-06-09 84300 85230 930 55,98 80,00 1,429 16,61 6,02 0,09 25 37,20 07-07-09 85230 86148 918 58,72 80,39 1,369 15,63 6,40 0,09 7 131,14 14-07-09 86148 87148 1000 58,75 83,37 1,419 17,02 5,88 0,08 14 71,43 28-07-09 87148 88196 1048 58,18 83,72 1,439 18,01 5,55 0,08 21 49,90 18-08-09 88196 89097 901 55,98 80,00 1,429 16,09 6,21 0,09 16 56,31 03-09-09 89097 90015 918 58,05 79,47 1,369 15,81 6,32 0,09 19 48,32 |
1 2 3 4 5 | 2009 6 0 2009 7 0 2009 8 0 2009 9 0 |
Daar was ik al bang voorquote:
Niet helemaal.. Hij mist nu het jaartal.. In 2010, 2011 en 2012 heb ik in juni, juli, augustus en september al gereden Dat klopt nietquote:Op woensdag 23 september 2009 17:29 schreef Beregd het volgende:
in c2:
=SOMPRODUCT((MAAND(sheet1!$a$2:$a$9)=$b2)*(sheet1!d$2:d$9)) en dat doortrekken.
* qu63 gaat wachten op Beregdquote:Op woensdag 23 september 2009 18:43 schreef DaFan het volgende:
Beregd was er al mee bezig, laat ik m het afmaken ook
Jup!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:43 schreef Beregd het volgende:
=SOMPRODUCT((JAAR(sheet1!$a$2:$a$9)=$a2)*(MAAND(sheet1!$a$2:$a$9)=$b2)*(sheet1!d$2:d$9))
wordt het dan
='naamsheet2'!I6quote:Op donderdag 24 september 2009 10:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Goedesmorgens Excelhelden.
Ik heb een excel bestand met 2 tabbladen. Van de 2e sheet heb ik een getal nodig uit bijvoorbeeld I6 die ik ook wil hebben in een cel op sheet 1 maar 1x wil invullen logischerwijs.
Volgens mij is dit redelijk simpel op te lossen. Alleen weet ik niet hoe.
Uw hulp zou zeer welkom zijn.
En minder kans op typfoutenquote:Op donderdag 24 september 2009 11:10 schreef Stpan het volgende:
Of gewoon in een cel staan, = typen en dan met je muis op de andere sheet klikken en het juiste vakje aanklikken. Sheelt wat typewerk.
quote:Op woensdag 23 september 2009 19:43 schreef Beregd het volgende:
=SOMPRODUCT((JAAR(sheet1!$a$2:$a$9)=$a2)*(MAAND(sheet1!$a$2:$a$9)=$b2)*(sheet1!d$2:d$9))
wordt het dan
quote:Op donderdag 24 september 2009 15:27 schreef londenmeisje het volgende:
Hi,
Ik probeer in excel een database te maken voor het reward programma van onze klanten mbt het behalen van hun targets.
Bij iedere procent die zij boven hun targets zitten krijgen ze 10 punten. Hoe krijg ik dat in een mooie formule?
Klant 1 102 % 20 punten
Klant 2 101 % 10 punten
Klant 3 101,5 % 10 punten
Klant 4 99 % 0 punten
Klant 5 109 % 90 punten
Dit is dus wat ik uiteindelijk wil. Heb wel dit gevonden maar hoe breid ik dat verder uit?
=IF(AND(A1>101;A1<101,9);10;0)
Help wanted
=IF(A1<100,0,(TRUNC(A1-100,0)*10))quote:Op donderdag 24 september 2009 15:27 schreef londenmeisje het volgende:
Hi,
Ik probeer in excel een database te maken voor het reward programma van onze klanten mbt het behalen van hun targets.
Bij iedere procent die zij boven hun targets zitten krijgen ze 10 punten. Hoe krijg ik dat in een mooie formule?
Klant 1 102 % 20 punten
Klant 2 101 % 10 punten
Klant 3 101,5 % 10 punten
Klant 4 99 % 0 punten
Klant 5 109 % 90 punten
Dit is dus wat ik uiteindelijk wil. Heb wel dit gevonden maar hoe breid ik dat verder uit?
=IF(AND(A1>101;A1<101,9);10;0)
Help wanted
Heel erg bedankt . Het scheelt mij weer enorm veel tijd.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:11 schreef Da.Rock het volgende:
dollar teken voor het rijnummer en dan doortrekken
=B$1
A1 bedrag ex btw invullenquote:Op donderdag 24 september 2009 18:28 schreef RGS18 het volgende:
Hallo Fokkers,
Ik zit hier met een klein dilema.
Ik moet, voor school, een klein excel opdrachtje doen, maar ik zit even vast.
Ik moet nu het programma via een som de BTW (19%) van een bedrag automatisch laten berekenen. Hoe doe ik dat?
Heb nu een macro gemaakt met een custom sort en hier dit lijstje aan toegevoegd, maar dit is inderdaad ook een goede optie. Ik denk nog even na welke het meest praktisch is! Thanks!quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:36 schreef DaFan het volgende:
Opsplitsen in meerdere kolommen.
Het blijft een string, en die doet ie alfabetisch.
=HYPERLINK("[bestandsnaam.xls]Blad3!A1";"Subrekening")quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:53 schreef gurdi het volgende:
hallo,
Ik heb een reken blad op blad 2. dan heb ik een subrekenblad op blad 3.
voor sommibge gegevens in blad 2 moet je een sub berekening op blad 3 maken.
dus ik wil een hyperlink, genaamd "subrekening".
die gewoon naar mijn blad3 gaat. om daar het een en ander in te vullen.
Ik had het volgende gedaan maar dat werkt niet:
=HYPERLINK(Blad3!A1;"subrekening")
Thanx! Het is me gelukt :-)quote:Op donderdag 24 september 2009 16:44 schreef DaFan het volgende:
Londenmeisje:
=ALS(A1<1;0;(A1-1)*1000)
Een draaitabel in Jip en Janneke-taal. Ik gebruik een draaitabel vaak om een grafiek te maken van hoeveel mensen (te herkennen aan een personeelsnummer) er in welke fase van hun beoordelingstraject zitten (fase 1, 2, 3, 4).quote:Op donderdag 24 september 2009 19:34 schreef Stephan1237 het volgende:
Hallo beste mensen
(Excel versie 2003, nederlands)
Dit is niet echt een excel vraag maar hoort wel bij excel
Ik ben bezig met een presentatie maar ik kan geen duidelijke uitleg vinden over draaitabellen. Op de site van microsoft staat er een uitleg maar die begrijp ik niet (http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/howto/excel_draaitabel.aspx ). Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om in jip en janneke taal het begrip draaitabellen uit te leggen en /of websites te geven , bedankt
Ja dat had ik bij de eerste afbeelding ook, maar bij de tweede en derde wordt de rechterhelft wit. Als ik dan op edit picture klik dan staat hij er wel volledig, maar veranderd de opmaak van de afbeelding (de tekst komt bijvoorbeeld verticaal onder de waardebalken ipv schuin).quote:Op maandag 28 september 2009 11:52 schreef Beregd het volgende:
ik doe altijd plakken speciaal als picture, dan gebeurt er normaal niets wat je zelf niet wil.
Ja heb ik ook aan gedacht en ga ik zo dan ook even proberen. Ik vind het alleen irritant dat de weergave in excel niet heel goed is, maar dat blijkt tijdens het printen dan toch positief te zijn. Ik hoop dan dat de printscreen dit niet overneemt.quote:Op maandag 28 september 2009 12:06 schreef Stpan het volgende:
Wat meer werk, maar ik maak een screenshot (met SnagIt of control printscreen en dan in Paint selecteren wat ik nodig heb) met de wekelijkse rapportages die ik oplever. Geen gezeur, what you see is what you get....
Dat is nog niet handig genoeg?quote:Op maandag 28 september 2009 19:33 schreef Godtje het volgende:
Heren/dames
Weten jullie of er in plugin is een methode om bijvoorbeeld tekst files met komma delimitation vanuit de explorer in 1 keer goed te openen? Als je deze nu gaat openen met exel dan worden ze gewoon in 1 cel gegooid. Nu moet ik elke keer excel starten en dan file > open de tekst file openen.
Is er een handigheidje?
Het is inderdaad niet handigquote:Op maandag 28 september 2009 19:40 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is nog niet handig genoeg?
Optie 1. rename alle files naar .csv (comma separated values), als het goed is worden deze automatisch uitgesplitst
Optie 2:
Start het opnemen van een macro (in je persoonlijke macro bestand), open de file zoals je normaal doet en als de file geopend is stop het opnemen van de macro.
Vervolgens ga je de macro editen en vervang je het deel waar je de file opent door een file open dialoog. http://www.mrexcel.com/archive/VBA/19208.html
Nog bedankt voor de uitlegquote:Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef Stpan het volgende:
[..]
Een draaitabel in Jip en Janneke-taal. Ik gebruik een draaitabel vaak om een grafiek te maken van hoeveel mensen (te herkennen aan een personeelsnummer) er in welke fase van hun beoordelingstraject zitten (fase 1, 2, 3, 4).
Het mooie aan een draaitabel is dat je zeer flexibel kunt inrichten wat je wilt weergeven. Je plakt er zo wat rijen of columen tegenaan.
1. je selecteert een hoop rijen en columnen waarin (oa) de personeelsnummers, manager en afdelingen staan en de draaitabel opent in een nieuwe tab
2. je krijgt een kwadrant met daarin rijen, columen, filters en waardes.
3. de waarde is bij mij het totaal van alle personeels nummers (het aantal personeelsnummers, die de waarde van die nummers bij elkaar opgeteld)
4. op de rijen staat afhankelijk van het rapport de business unit, afdeling of de manager
5. op de columnen staat dan de status (fase 1,2,3 of 4)
Het flexibele is nu dat je middels een filter waardes kunt filteren (bijv. een HR manager wil weten wie er nog in fase 1 zitten, filter je de rest eruit).
Een afdelingshoofd wil alleen informatie over zijn afdeling, en dat dan per submanager. (alleen die afdeling in de filter, en als extra rij managers toevoegen)
En zo werkt een draaitabel. Ik heb nooit een goede uitleg kunnen vinden, totdat ik het deed. Good luck!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |