abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:27:39 #151
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71976518
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef Stpan het volgende:
Alle columns delen door 100, en dan de cell format veranderen naar %.
heitieh
pi_71977013
Aldus.
pi_71980616
Oh je wou er nog mee rekenen
Ik dacht dat een string ook prima was

Sorry
pi_72012771
Hello, Ik wil in een protected worksheet kunnen outlinen (dus op zo'n + of - kunnen drukken in de row/column). Dit werkt namelijk niet zonder codes. Helaas ben ik een totale beginner mbt VBA en wil de sheet toch deze week af hebben!

Na wat googlen kom ik op deze code: (mn sheet heet project overview)
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Workbook_Open()
With Worksheets("Project Overview")
.EnableOutlining = True
.Protect Password:="password", _
Contents:=True, UserInterfaceOnly:=True
End With
End Sub


Die ik dan in VBA bij "Thisworkbook" plak, waarna ik op save klik.. helaas gebeurd er niks en de collegas hier hebben allemaal nog nooit van VBA gehoord :(

Heb btw Excel 2003 SP3 in het engels :)
Thanks alvast!
pi_72013468
Probeer die code eens onder je sheet te hangen en dan de regel private Sub Workbook_open te vervangen door Private Sub Worksheet_Activate()
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72013855
Thanks! maar het werkt ook niet.. Ik heb het geplakt in 'Thisworkbook' en op mn sheet geklikt in VBA --> Insert Module. (waar de module dan bij een nieuw tabel "modules" komt te staan). De code moet wel kloppen lijkt mij (waren mensen bij wie het goed ging) volgens mij zet ik het gewoon verkeerd in de macro/vba..
pi_72018117
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:47 schreef superheist het volgende:
Thanks! maar het werkt ook niet.. Ik heb het geplakt in 'Thisworkbook' en op mn sheet geklikt in VBA --> Insert Module. (waar de module dan bij een nieuw tabel "modules" komt te staan). De code moet wel kloppen lijkt mij (waren mensen bij wie het goed ging) volgens mij zet ik het gewoon verkeerd in de macro/vba..
En de naam van je worksheet klopt wel?
pi_72027305
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:33 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

En de naam van je worksheet klopt wel?
ja die heet dus "Project Overview"
pi_72031878
With Worksheets("Project Overview")
.Unprotect Password:="password"

etc
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:47:57 #160
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72031931
[Excel 2007, Engels]

Hallo, ik wil graag het volgende doen.
1
2
3
4
5
6
Afdeling       Land          Aandachtsgebied 1     Aandachtsgebied  2   Aandachtsgebied  3
A              Nederland      Opleiding              Budget              Communicatie
B              Belgie         Budget                Logistiek             Verloop
C              Nederland      Communicatie          Opleiding             Budget
D              Duitsland      Opleiding              Budget               Recruitment
E              Belgie         Communicate           Opleiding             Recruitment


En dan wil ik graag per land (moet dat denk ik gewoon filteren en opnieuw een chart maken) een pie chart waarin over de 3 aandachtsgebieden alle onderwerpen als percentage worden weergegeven.
Dus alle keren 'budget' over alle drie de aandachtsgebieden (in mijn werkelijke sheet zelfs 8) wil ik bij elkaar optellen en als % van het totaal weergeven.

De vorige keer heb ik alle aandachtsgebieden onder elkaar geplakt en daar 1 pie chart van gemaakt, maar dat is gewoon veel te veel werk. Iemand tips?
pi_72045836
Het is veel te warm om te excellen, ik ga naar huis.

nog 200 posts te gaan
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72219068

Ik krijg mijn formules in de C-kolom maar niet goed.

De bedoeling van C1.
* Maximale hoeveelheid die ingekocht kunnen worden.
* Ofwel gelimiteerd doordat de opslagruimte (B7) op is.
* Ofwel gelimiteerd doordat het geld (AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)) op is.

Ik weet alleen niet hoe ik dat in één formule kan krijgen, ik zit op het moment hiermee.
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)>=B7;B7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1))

Gevolg: Als B7>C1 wordt er een overschot ingekocht.

Oplossing: Geen flauw idee, help.

PS. Voor zij die zich zorgen maken over het bedrag, deze formules rekenen in tiende centen.
pi_72221352
Vraagje...

Houd er hier iemand zijn werktijden bij m.b.v. Excel? Zo ja kan hij/zij zijn bestand online zetten.

Zo nee dan heb ik de volgende vraag.

Ik wil graag me overuren berekenen in excel. Hoe doe ik dat?
Ik heb zeg maar de som van alle uren die ik heb gewerkt staan in cel b1. Dit is een tijd dus bijvoorbeeld "1 dag en 10:29 uren"
Nu moet ik 7 en een half uur werken per dag.

Dus dacht ik gewoon

1=(B1-(aantalDagenGewerkt*7:30))+overurenVorigeMaand


Maar dat werkt dus niet :P hoe doe ik dit?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:47:55 #164
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72221460
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:36 schreef ReWout het volgende:
Vraagje...

Houd er hier iemand zijn werktijden bij m.b.v. Excel? Zo ja kan hij/zij zijn bestand online zetten.

Zo nee dan heb ik de volgende vraag.

Ik wil graag me overuren berekenen in excel. Hoe doe ik dat?
Ik heb zeg maar de som van alle uren die ik heb gewerkt staan in cel b1. Dit is een tijd dus bijvoorbeeld "1 dag en 10:29 uren"
Nu moet ik 7 en een half uur werken per dag.

Dus dacht ik gewoon
[ code verwijderd ]

Maar dat werkt dus niet hoe doe ik dit?
Ik heb voor onze administratie een heel werkblad opgezet voor het bijhouden van tijden, overwerk, toeslagen e.d. Dus misschien kan ik je helpen.

Waar wil je de code die jij noemt neerzetten. In een macro? Dan werkt B3 niet, maar gebruik dan Range("B3").value.

Wil je het in een cel gebruiken, dan weet ik niet waar je je variabelen "AantalDagenGewerkt" enzo weghaald.

Edit: 7:30 in een formule gaat ook niet werken. 7.5/24 = 0.3125 dus die waarde moet je gebruiken, volgens mij.
heitieh
pi_72221631
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik heb voor onze administratie een heel werkblad opgezet voor het bijhouden van tijden, overwerk, toeslagen e.d. Dus misschien kan ik je helpen.
Als het kan graag zal ik je een pm sturen?
quote:
Waar wil je de code die jij noemt neerzetten. In een macro? Dan werkt B3 niet, maar gebruik dan Range("B3").value.

Wil je het in een cel gebruiken, dan weet ik niet waar je je variabelen "AantalDagenGewerkt" enzo weghaald.

Edit: 7:30 in een formule gaat ook niet werken. 7.5/24 = 0.3125 dus die waarde moet je gebruiken, volgens mij.
Met de variabelen aantalDagenGewerkt en de andere doelde ik gewoon op informatie van een cel Maar ik moet dus gaan werken met tijden als 7,5 als 7:30, 13:35 als 13:5833~ etc...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:37:20 #166
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72222218
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef ReWout het volgende:

[..]

Als het kan graag zal ik je een pm sturen?
[..]

Met de variabelen aantalDagenGewerkt en de andere doelde ik gewoon op informatie van een cel Maar ik moet dus gaan werken met tijden als 7,5 als 7:30, 13:35 als 13:5833~ etc...
Nee, de tijden worden volgens mij als in een cel opgeslagen als 24ste deel. 0.5 betekent dan dus 12:00.

Stuur maar PM.
heitieh
pi_72222293
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:37 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Nee, de tijden worden volgens mij als in een cel opgeslagen als 24ste deel. 0.5 betekent dan dus 12:00.

Stuur maar PM.
Ah oke ik dacht zelf juist als uur en dan de 60 minuten als komma getal.
PM gestuurd trouwens
pi_72223890
Ondertussen heb ik het al :P

1WERT(F39)-WERT(TEXT("07:30";"hh:mm"))*5


Doet de truuk F39 moet wel op de formatering "[h]:mm" staan.
pi_72224615
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef Jefkie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg mijn formules in de C-kolom maar niet goed.

De bedoeling van C1.
* Maximale hoeveelheid die ingekocht kunnen worden.
* Ofwel gelimiteerd doordat de opslagruimte (B7) op is.
* Ofwel gelimiteerd doordat het geld (AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)) op is.

Ik weet alleen niet hoe ik dat in één formule kan krijgen, ik zit op het moment hiermee.
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)>=B7;B7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1))

Gevolg: Als B7>C1 wordt er een overschot ingekocht.

Oplossing: Geen flauw idee, help.

PS. Voor zij die zich zorgen maken over het bedrag, deze formules rekenen in tiende centen.
Bij mij werkt
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN($B$6/D1;0)>$B$7;$B$7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN($B$6/D1;0))

prima (krijg er 1000 uit in C1, C2, C3). Dat klopt toch?
pi_72252141
Hallo beste mensen,

ik heb een vraagje..
Ik werk met facturen in Excel.
Met een VBscriptje heb ik het nu zo voor elkaar dat telkens mijn factuurnummer met 1 nummer wordt verhoogd tijdens het openen van het bestand.

Echter zijn de artikelen + prijzen dan nog gevuld, omdat dat opgeslagen wordt.
Is er een manier waardoor de velgen 'leeg' (lees; zonder artikelen + prijzen) zijn op het moment dat ik het excelbestand open. Daarbij moet natuurlijk het factuurnummer wel telkens opgehoogd worden.

Bedankt alvast voor het lezen (en hopelijk antwoorden)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:33:56 #171
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72252842
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hallo beste mensen,

ik heb een vraagje..
Ik werk met facturen in Excel.
Met een VBscriptje heb ik het nu zo voor elkaar dat telkens mijn factuurnummer met 1 nummer wordt verhoogd tijdens het openen van het bestand.

Echter zijn de artikelen + prijzen dan nog gevuld, omdat dat opgeslagen wordt.
Is er een manier waardoor de velgen 'leeg' (lees; zonder artikelen + prijzen) zijn op het moment dat ik het excelbestand open. Daarbij moet natuurlijk het factuurnummer wel telkens opgehoogd worden.

Bedankt alvast voor het lezen (en hopelijk antwoorden)
ff uit mijn hoofd hoor,

volgens mij kun je dit het beste doen:
Range("A1:B6").value=""

om A1 t/m B6 te legen.

Maar als je tijdens het openen de data weghaalt, hoe kun je dan later dat bestand terug halen?
heitieh
pi_72254933
De data mag uit het bestand. Alle facturen worden in tweevoud geprint en hier in mappen gedaan.
Digitaal wordt daar niets van bewaard.

Ik neem aan dat je dit ook in een VBScript zet, net zoals die factuurnummers dan? (Die hebk via internet zo gevonden namelijk)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:45:05 #173
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72259220
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De data mag uit het bestand. Alle facturen worden in tweevoud geprint en hier in mappen gedaan.
Digitaal wordt daar niets van bewaard.

Ik neem aan dat je dit ook in een VBScript zet, net zoals die factuurnummers dan? (Die hebk via internet zo gevonden namelijk)
Ja, die regel past direct nadat het nummer is opgehoogd, neem ik aan.
heitieh
pi_72266879
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:45 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ja, die regel past direct nadat het nummer is opgehoogd, neem ik aan.
Ja dat klopt
Thanks voor het antwoord!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 3 september 2009 @ 23:04:18 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_72417423
Aah jullie bestaan nog
ik zie dat het niet duidelijk wordt weergegeven, maar per datum/dag is dus gegevens, maar ook niet altijd, soms de waarde nul, maar dan staat er niks in de cel ingevuld.

Vraa gje
Ik heb een grote lijst met gegevens. Ziet er ong zo uit
15-May 16-May 17-May 20-May 05-Jun 07-Jun 08-Jun
onderwerp a 15 30 10 60 20 30 50
onderwerp b 20 40 2 50 10 20 20
etc
etc

Nu zou ik graag de totalen van een maand willen per onderwerp.
Maar het aantal dagen in de maand is verschillend, niet elke dag in de maand komt voor in de lijst. Dus de ene maand kan uit 20 dagen bestaan en de andere maar uit 10. Hoe kan ik hier een macro achtergooien?
Excel 2003 engels
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:20:04 #176
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72423521
met sumif kun je ook al heel wat

bv, een extra rij B toevoegen met de maanden (B2=month(A2), ...)
en dan het totaal voor mei voor onderwerp x wordt dan sumif(A2:HZ2;5;A20:HZ20) als onderwerp x op rij 20 zou staan

zo zou ik het doen altans, maar er zijn wsch nog tig mogelijkheden
pi_72424053
Als je het ff tussen code tags gooit kom je al een heel eind. Zal zo op werk even kijken, denk dat mn vriend SUMPRODUCCT hier wel raad mee weeet :p
pi_72428098
Hieronder screenshot van mijn uitwerking:


Formule in B9 is:
=SOMPRODUCT((MAAND($B$1:$H$1)=B$8)*($A$2:$A$3=$A9)*($B$2:$H$3))
=SUMPRODUCT((MONTH($B$1:$H$1)=B$8)*($A$2:$A$3=$A9)*($B$2:$H$3))

Doorgetrokken naar rechts en beneden.
Maandweergave is beetje krom, misschien kan je daar zelf wat aan doen.
pi_72428200
die somproduct functie wordt ook elke keer geiler als ik zie hoe die werkt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:03:50 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_72429778
Hey tnx.. kende die functie nog niet.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:46:16 #181
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_72430992
Nog een laatste vraag weer. Wat was ook alweer de code om de werkzaamheden die de macro doet niet zichtbaar te maken voor de gebruiker.
Ik weet dat je daarvoor iets in het begin van de code en als afsluiter moet zetten, maar weet niet meer wat
pi_72431183
Ik heb ook een vraag. Denk dat die vrij makkelijk is. Hoe krijg ik het zo dat ik alleen de kolommen A t/m K en de rijen 1 t/m 33 zichtbaar krijg. En de rest dus gewoon grijs is. Dat ik daar niet de witte cellen zie.
pi_72432040
Stansfield:
Kolom L t/m IV selecteren en dan via rechtermuisknop Verbergen.
Idem voor rij 34 tm 65536 (hoop niet dat je 2007 hebt).

Rij 34 selecteren, dan Ctrl-Shift-Pijltje naar beneden. Dan heb je alle rijen onder 33.
Kan ook voor kolommen natuurlijk

Cue_: Application.ScreenUpdating = False
pi_72467474
In kolom A heb ik hoeveelheden staan en in kolom B prijzen.

Kolom C = A*B. C2 moet gelijk zijn aan C1 (deze waarde staat vast).
Omdat deze gegevens nogal wat cijfers achter de komma hebben, ontstaan er afrondingsverschillen, waardoor C2 niet gelijk is aan C1. Om deze verschillen weg te werken heb ik onderstaande macro gemaakt.

Wanneer er een afrondingsverschil is, wordt gecheckt of dit negatieve afronding of positieve afronding is. Wanneer de waarde van C2 hoger is dan die van C1, worden getallen waarvan het derde cijfer achter de komma een 1,2,3 of 4 is afgerond, zodat bijvoorbeeld 0,994 daardoor 0,99 wordt. Omdat dit voor iedere cel wordt gecheckt, loopt het afrondingsverschil er van zelf uit.

Aangezien ik weinig ervaring met VBA heb, vroeg ik mij af of deze macro wel efficient werkt, of dat het nog veel handiger kan.
Dit is de gebruikte code:

quote:
Sub smartrounding()

Range("C5").Select
Do Until ActiveCell.Value = ""
If Range("C2") <> Range("C1") Then
If Range("C2") > Range("C1") Then
If Round(ActiveCell.Value, 3) - Round(ActiveCell.Value, 2) > 0 Then
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)"
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
Else
If Round(ActiveCell.Value, 3) - Round(ActiveCell.Value, 2) < 0 Then
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)"
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
End If
Else
GoTo Norounding
End If
Loop

Norounding:
End Sub
Ik hoop dat het te begijpen is.
Alvast bedankt voor eventuele verbeterpunten.

Groet,

Hendrik

[ Bericht 0% gewijzigd door hendrik2009 op 05-09-2009 21:51:32 ]
pi_72518606
Excel 2007 NL
Ik ben bezig met een excel bestand met belastingen in het buitenland, het heeft te maken met lonen. Wanneer je een brutoloon invoert, toont hij uiteindelijk het nettoloon dat je overhoudt. Er zijn dermate veel complexe berekeningen (schijven en talloze andere voorwaarden, 130+), dat er niet terug te rekenen valt. Wat ik graag zou willen is het volgende:

Stel ik wil een werknemer een bepaald nettoloon aanbieden...wat voor een brutoloon past hier bij? Ik kan dus de hele tijd een getal invullen bij brutoloon en kijken of het in de buurt komt van het nettoloon dat ik wil hebben. Mijn vraag is of er een functie is waar excel zelf een x aantal getallen probeert op de plek van het brutoloon (die vervolgens door een partij berekeningen wordt gehaald), en zo dicht mogelijk het nettoloon benadert die ik wil hebben.

Ik denk dat de kern ligt in de vraag: kan ik een reeks getallen in tabblad B uitproberen in 1 cel op tabblad A (die vervolgens een lange reeks berekeningen doorgaat) en daarvan de uitkomsten in Tabblad B tonen en vergelijken met een getal en daarvan degene zoeken die het doelgetal het dichtst benadert, ik hoop dat het duidelijk is.

gr Tom

[ Bericht 7% gewijzigd door Tomboo op 07-09-2009 15:02:57 ]
pi_72523665
Tomboo: oplosser...?
Zit ingebouwd
pi_72525933
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:26 schreef DaFan het volgende:
Tomboo: oplosser...?
Zit ingebouwd
Oplosser heb je alleen beschikbaar als je de analysis toolpack als add-in hebt geinstalleerd. Misschien kan het ook wel al met goalseek.

Echter als de berekening via een macro gaat werkt de oplosser/goalseek niet.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72528866
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:34 schreef Deetch het volgende:

[..]

Oplosser heb je alleen beschikbaar als je de analysis toolpack als add-in hebt geinstalleerd. Misschien kan het ook wel al met goalseek.

Echter als de berekening via een macro gaat werkt de oplosser/goalseek niet.
Alvast bedankt voor de snelle reactie..maar helaas, hij pakt geen van beiden, bij goalseek maakt hij er het getal van dat je invoert, bij oplosser maakt hij er een getal van in de miljoenen. Is er niet iets dat ik in tabblad 2, 100 getallen kan neerzetten, hij ze om de beurt invoert in tabblad 1 in een cel en deze vervolgens in tabblad 2 weer neerzet naast de testgetallen?

EDIT:
Correctie, doelzoeker werkt wel degelijk. Ik moet er echter wel de hele tijd voor op de functie klikken, is doelzoeker ook als regel in te voeren in een cel? Zodat ik enkel een cel hoef te veranderen als “op waarde” uit de doelzoeken functie? Zodat doelzoeker een soort alsfunctie wordt. Zo nee (of ja , is er een manier voor bovenstaande vraag met de 100 mogelijkheden? Alvast weer bedankt!

[ Bericht 9% gewijzigd door Tomboo op 07-09-2009 20:39:16 ]
pi_72542341
Hendrik ik ben hiertoe gekomen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Range("C5").Select
Do Until ActiveCell.Value = ""
    If Range("C2") <= Range("C1") Then Exit Sub
    
    If Range("C2") > Range("C1") Then
        If Round(ActiveCell.Value, 3) - Round(ActiveCell.Value, 2) <> 0 Then
            ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)"
        End If
    End If
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop

Veel overbodige Else, veel overbodige Ifs. De laatste twee zeggen uiteindelijk precies hetzelfde, of het nu groter of kleiner is dan 0. Dan kan je beter gebruiken NIET GELIJK AAN nul, en dan je formule.
pi_72542397
Tomboo:
Neem een macro op van je Doelzoeker en plak deze tussen de volgende macro:
1
2
3
4
5
6
7
Application.EnableEvents = False

If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
 '[JOUW CODE HIER]
End If

Application.EnableEvents = True

Deze code runt telkens als A1 veranderd wordt, dus kan je gebruiken om Doelzoeker te 'triggeren' als je een waarde verandert.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaFan op 08-09-2009 14:44:01 ]
pi_72549315
Ik heb nog nooit iets met macro's gedaan of die bewerkt, maar dat kan nooit moeilijk zijn. Ik ga zometeen een poging wagen. Ik zie nu al wel een "probleem". Ik wil steeds een ander getal kunnen benaderen met doelzoeker door een cel te veranderen, is dat hierdoor mogelijk? Of gebruikt hij A1 als te benaderen getal?
pi_72550902
Dan kan je Range("A2") aanpassen naar Range("A2;D5;F7") aanpassen bv als je A2, D5 of F7 wilt kunnen aanpassen.

Heb nog 1 regel aangepast trouwens, je wil niet dat A1 telkens 1 wordt
pi_72551467
ik heb 2 vragen

ik zit nu met een excell sheet die in een programma moet ingevoerd worden alleen nu wil ik een unieke rij hebben die zichzelf optelt als ik bvb
a1 en dan enter druk dat er 1 komt te staan
of dat ik een formule naar beneden kopieer die dit resultaat bereikt.

kan ik ook standaardwaardes maken in een document? dat als ik een nieuwe regel aanmaak dat hij automatisch al waardes bevat?.
Redacted
pi_72581645
DaFan, ik heb je een prive bericht gestuurd, het lukt nog niet helemaal
pi_72582156
Om een beetje overzicht te houden in schema's kleur ik altijd de rijen om en om grijs/lichtgrijs. Daar ik normaal altijd met kleine schema's werk is dat gewoon handmatig te doen, maar nu heb ik een lijst met 150 rijen, dus dat is niet zo snel gepiept. Is het mogelijk om dit ope en manier automatisch te doen, of dat je automatisch de even (of oneven) cellen selecteerd zodat je ze zelf kan opvullen?

Bvd.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:48:10 #196
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72582742
Doe eers ttwee rijen. Die selecteer je en vervolgens selecteer je alle rijen waarin je dit wilt herhalen. Daarna Ctrl+V.

Als het goed is kopieert ie de opmaak nu.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72582861
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef sanger het volgende:
Doe eers ttwee rijen. Die selecteer je en vervolgens selecteer je alle rijen waarin je dit wilt herhalen. Daarna Ctrl+V.

Als het goed is kopieert ie de opmaak nu.
Oja tuurlijk. Thx man!

Overigens niet CTRL+V, maar Paste Special. Stonden namelijk al waarden in.

Thx

edit: of die kwast natuurlijk. En het is nog niet eens laat

[ Bericht 11% gewijzigd door EddyAlbena op 09-09-2009 15:07:35 ]
pi_72583026
Hier een macro:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sub RijenKleuren()

For i = 1 To 150
    If i Mod 2 = 0 Then
        Rowsi.Interior.ColorIndex = 6
    End If
Next i

End Sub

Waarbij 150 het aantal rijen is, en 6 de kleur.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:12:24 #199
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72583563
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Oja tuurlijk. Thx man!

Overigens niet CTRL+V, maar Paste Special. Stonden namelijk al waarden in.

Thx

edit: of die kwast natuurlijk. En het is nog niet eens laat
Dat wist ik niet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72583646
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:55 schreef DaFan het volgende:
Hier een macro:
[ code verwijderd ]

Waarbij 150 het aantal rijen is, en 6 de kleur.
Ejo, bedankt man

En hoe maak ik de actie van de Macro weer ongedaan? Had alles al goed gekleurd, maar wilde die macro toch checken maar nu is alles geel en kan ik niks terugzetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')