| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 04-06-09 83205 83357 152 48,07 68,21 1,419 3,16 31,62 0,70 2 76,00 06-06-09 83357 84300 943 57,80 82,02 1,419 16,31 6,13 0,09 6 157,17 12-06-09 84300 85230 930 55,98 80,00 1,429 16,61 6,02 0,09 25 37,20 07-07-09 85230 86148 918 58,72 80,39 1,369 15,63 6,40 0,09 7 131,14 14-07-09 86148 87148 1000 58,75 83,37 1,419 17,02 5,88 0,08 14 71,43 28-07-09 87148 88196 1048 58,18 83,72 1,439 18,01 5,55 0,08 21 49,90 18-08-09 88196 89097 901 55,98 80,00 1,429 16,09 6,21 0,09 16 56,31 03-09-09 89097 90015 918 58,05 79,47 1,369 15,81 6,32 0,09 19 48,32 |
| 1 2 3 4 5 | 2009 6 0 2009 7 0 2009 8 0 2009 9 0 |
Daar was ik al bang voorquote:
Niet helemaal.. Hij mist nu het jaartal.. In 2010, 2011 en 2012 heb ik in juni, juli, augustus en september al geredenquote:Op woensdag 23 september 2009 17:29 schreef Beregd het volgende:
in c2:
=SOMPRODUCT((MAAND(sheet1!$a$2:$a$9)=$b2)*(sheet1!d$2:d$9)) en dat doortrekken.
* qu63 gaat wachten op Beregdquote:Op woensdag 23 september 2009 18:43 schreef DaFan het volgende:
![]()
Beregd was er al mee bezig, laat ik m het afmaken ook
Jup!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:43 schreef Beregd het volgende:
=SOMPRODUCT((JAAR(sheet1!$a$2:$a$9)=$a2)*(MAAND(sheet1!$a$2:$a$9)=$b2)*(sheet1!d$2:d$9))
wordt het dan
='naamsheet2'!I6quote:Op donderdag 24 september 2009 10:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Goedesmorgens Excelhelden.
Ik heb een excel bestand met 2 tabbladen. Van de 2e sheet heb ik een getal nodig uit bijvoorbeeld I6 die ik ook wil hebben in een cel op sheet 1 maar 1x wil invullen logischerwijs.
Volgens mij is dit redelijk simpel op te lossen. Alleen weet ik niet hoe.![]()
Uw hulp zou zeer welkom zijn.
En minder kans op typfoutenquote:Op donderdag 24 september 2009 11:10 schreef Stpan het volgende:
Of gewoon in een cel staan, = typen en dan met je muis op de andere sheet klikken en het juiste vakje aanklikken. Sheelt wat typewerk.
quote:Op woensdag 23 september 2009 19:43 schreef Beregd het volgende:
=SOMPRODUCT((JAAR(sheet1!$a$2:$a$9)=$a2)*(MAAND(sheet1!$a$2:$a$9)=$b2)*(sheet1!d$2:d$9))
wordt het dan
quote:Op donderdag 24 september 2009 15:27 schreef londenmeisje het volgende:
Hi,
Ik probeer in excel een database te maken voor het reward programma van onze klanten mbt het behalen van hun targets.
Bij iedere procent die zij boven hun targets zitten krijgen ze 10 punten. Hoe krijg ik dat in een mooie formule?
Klant 1 102 % 20 punten
Klant 2 101 % 10 punten
Klant 3 101,5 % 10 punten
Klant 4 99 % 0 punten
Klant 5 109 % 90 punten
Dit is dus wat ik uiteindelijk wil. Heb wel dit gevonden maar hoe breid ik dat verder uit?![]()
=IF(AND(A1>101;A1<101,9);10;0)
Help wanted![]()
=IF(A1<100,0,(TRUNC(A1-100,0)*10))quote:Op donderdag 24 september 2009 15:27 schreef londenmeisje het volgende:
Hi,
Ik probeer in excel een database te maken voor het reward programma van onze klanten mbt het behalen van hun targets.
Bij iedere procent die zij boven hun targets zitten krijgen ze 10 punten. Hoe krijg ik dat in een mooie formule?
Klant 1 102 % 20 punten
Klant 2 101 % 10 punten
Klant 3 101,5 % 10 punten
Klant 4 99 % 0 punten
Klant 5 109 % 90 punten
Dit is dus wat ik uiteindelijk wil. Heb wel dit gevonden maar hoe breid ik dat verder uit?![]()
=IF(AND(A1>101;A1<101,9);10;0)
Help wanted![]()
Heel erg bedanktquote:Op donderdag 24 september 2009 16:11 schreef Da.Rock het volgende:
dollar teken voor het rijnummer en dan doortrekken
=B$1
A1 bedrag ex btw invullenquote:Op donderdag 24 september 2009 18:28 schreef RGS18 het volgende:
Hallo Fokkers,
Ik zit hier met een klein dilema.
Ik moet, voor school, een klein excel opdrachtje doen, maar ik zit even vast.
Ik moet nu het programma via een som de BTW (19%) van een bedrag automatisch laten berekenen. Hoe doe ik dat?
Heb nu een macro gemaakt met een custom sort en hier dit lijstje aan toegevoegd, maar dit is inderdaad ook een goede optie. Ik denk nog even na welke het meest praktisch is! Thanks!quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:36 schreef DaFan het volgende:
Opsplitsen in meerdere kolommen.
Het blijft een string, en die doet ie alfabetisch.
=HYPERLINK("[bestandsnaam.xls]Blad3!A1";"Subrekening")quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:53 schreef gurdi het volgende:
hallo,
Ik heb een reken blad op blad 2. dan heb ik een subrekenblad op blad 3.
voor sommibge gegevens in blad 2 moet je een sub berekening op blad 3 maken.
dus ik wil een hyperlink, genaamd "subrekening".
die gewoon naar mijn blad3 gaat. om daar het een en ander in te vullen.
Ik had het volgende gedaan maar dat werkt niet:
=HYPERLINK(Blad3!A1;"subrekening")
Thanx! Het is me gelukt :-)quote:Op donderdag 24 september 2009 16:44 schreef DaFan het volgende:
Londenmeisje:
=ALS(A1<1;0;(A1-1)*1000)
Een draaitabel in Jip en Janneke-taal. Ik gebruik een draaitabel vaak om een grafiek te maken van hoeveel mensen (te herkennen aan een personeelsnummer) er in welke fase van hun beoordelingstraject zitten (fase 1, 2, 3, 4).quote:Op donderdag 24 september 2009 19:34 schreef Stephan1237 het volgende:
Hallo beste mensen
(Excel versie 2003, nederlands)
Dit is niet echt een excel vraag maar hoort wel bij excel
Ik ben bezig met een presentatie maar ik kan geen duidelijke uitleg vinden over draaitabellen. Op de site van microsoft staat er een uitleg maar die begrijp ik niet (http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/howto/excel_draaitabel.aspx ). Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om in jip en janneke taal het begrip draaitabellen uit te leggen en /of websites te geven , bedankt
Ja dat had ik bij de eerste afbeelding ook, maar bij de tweede en derde wordt de rechterhelft wit. Als ik dan op edit picture klik dan staat hij er wel volledig, maar veranderd de opmaak van de afbeelding (de tekst komt bijvoorbeeld verticaal onder de waardebalken ipv schuin).quote:Op maandag 28 september 2009 11:52 schreef Beregd het volgende:
ik doe altijd plakken speciaal als picture, dan gebeurt er normaal niets wat je zelf niet wil.
Ja heb ik ook aan gedacht en ga ik zo dan ook even proberen. Ik vind het alleen irritant dat de weergave in excel niet heel goed is, maar dat blijkt tijdens het printen dan toch positief te zijn. Ik hoop dan dat de printscreen dit niet overneemt.quote:Op maandag 28 september 2009 12:06 schreef Stpan het volgende:
Wat meer werk, maar ik maak een screenshot (met SnagIt of control printscreen en dan in Paint selecteren wat ik nodig heb) met de wekelijkse rapportages die ik oplever. Geen gezeur, what you see is what you get....
Dat is nog niet handig genoeg?quote:Op maandag 28 september 2009 19:33 schreef Godtje het volgende:
Heren/dames
Weten jullie of er in plugin is een methode om bijvoorbeeld tekst files met komma delimitation vanuit de explorer in 1 keer goed te openen? Als je deze nu gaat openen met exel dan worden ze gewoon in 1 cel gegooid. Nu moet ik elke keer excel starten en dan file > open de tekst file openen.
Is er een handigheidje?
Het is inderdaad niet handigquote:Op maandag 28 september 2009 19:40 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is nog niet handig genoeg?
Optie 1. rename alle files naar .csv (comma separated values), als het goed is worden deze automatisch uitgesplitst
Optie 2:
Start het opnemen van een macro (in je persoonlijke macro bestand), open de file zoals je normaal doet en als de file geopend is stop het opnemen van de macro.
Vervolgens ga je de macro editen en vervang je het deel waar je de file opent door een file open dialoog. http://www.mrexcel.com/archive/VBA/19208.html
Nog bedankt voor de uitlegquote:Op maandag 28 september 2009 11:01 schreef Stpan het volgende:
[..]
Een draaitabel in Jip en Janneke-taal. Ik gebruik een draaitabel vaak om een grafiek te maken van hoeveel mensen (te herkennen aan een personeelsnummer) er in welke fase van hun beoordelingstraject zitten (fase 1, 2, 3, 4).
Het mooie aan een draaitabel is dat je zeer flexibel kunt inrichten wat je wilt weergeven. Je plakt er zo wat rijen of columen tegenaan.
1. je selecteert een hoop rijen en columnen waarin (oa) de personeelsnummers, manager en afdelingen staan en de draaitabel opent in een nieuwe tab
2. je krijgt een kwadrant met daarin rijen, columen, filters en waardes.
3. de waarde is bij mij het totaal van alle personeels nummers (het aantal personeelsnummers, die de waarde van die nummers bij elkaar opgeteld)
4. op de rijen staat afhankelijk van het rapport de business unit, afdeling of de manager
5. op de columnen staat dan de status (fase 1,2,3 of 4)
Het flexibele is nu dat je middels een filter waardes kunt filteren (bijv. een HR manager wil weten wie er nog in fase 1 zitten, filter je de rest eruit).
Een afdelingshoofd wil alleen informatie over zijn afdeling, en dat dan per submanager. (alleen die afdeling in de filter, en als extra rij managers toevoegen)
En zo werkt een draaitabel. Ik heb nooit een goede uitleg kunnen vinden, totdat ik het deed. Good luck!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |