abonnement Unibet Coolblue
pi_70145464



Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam


Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10
  • Japan deel 11
  • Japan deel 12
  • Japan deel 13

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.

    Japan op TV.

    Voor de geïnteresseerden is sinds kort Lost in Tokyo te zien op RTL5, momenteel is dit gestopt omdat er helaas te weinig kijkers waren.

    [ afbeelding ]


    Bekijk de afleveringen Online:

    Aflevering 1 (Windows media player)
    800kbps
    Aflevering 2 (Windows media player) 800kbps
    Aflevering 3 (Windows Media Player) 800kbps
    Aflevering 4 (Windows Media Player) 800kbps

    Doorpraten over deze serie kan hier:
    RTL5 Lost in Tokyo #2

    [ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 18-06-2009 23:16:26 ]
  • Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_70145509
    Gundam
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70146139
    Ok, meer pics, gewoono omdat het kan

    Nozomi 700


    Koyasan


    Hiroshima, Mazda


    Tokyo Games Show 2007

    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70148976
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 21:09 schreef Guard het volgende:
    Foto-TVP

    [ afbeelding ]

    Daien-Ji, Meguro Tokyo
    Erg mooie foto
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      donderdag 18 juni 2009 @ 22:40:11 #5
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_70149516
    Hmm heb ik toch vier maanden in de buurt van Meguro gezeten en nooit Daien-Ji gezien .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_70149873
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 21:21 schreef Pheno het volgende:
    Tokyo Games Show 2007
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    FFIV
    Weet je zeker dat het niet de TGS van 1987 was?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_70150450
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 22:40 schreef speknek het volgende:
    Hmm heb ik toch vier maanden in de buurt van Meguro gezeten en nooit Daien-Ji gezien .
    Het is ook maar een heel klein tempeltje + tuintje, ligt om de hoek bij dat wedding hotel (Gajoen Meguro).
    Wel heel mooi:


    Het is o.a een tempel voor de doodgeboren kinderen, te zien aan de kleine naamplaatjes voor de (overleden) kinderen en de kleine standbeeldjes van Jizō, de beschermheilige van kinderen




    En een "baby buddha":


    Die foto die ik eerde plaatste laat de beelden van de Gohyakurakan (de volgelingen van Buddha) zien, ter nagedachtenis van slachtoffers van een van de grote branden die in Tokyo woedde.
    Om het leed van de slachtoffers wat te verzachten laten bezoekers vaak flesjes water achter bij de beelden
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_70155175
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 21:21 schreef Pheno het volgende:
    Ok, meer pics, gewoono omdat het kan
    Leuk! Kun je nog meer Toffe Voto's Posten??
    pi_70155300
    Ik had ook nog wel een failmomentje betreffende de giant gundam. De dag nadat ik in odaiba was zag ik pas op het nieuws dat er een grote gundam af was ><

    Ook alleen maar aan de baai gezeten omdat ik nog brak was van de vorige dag...Beetje naar de vliegende vissen kijken...
    leven als een koning
    pi_70155459
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 22:48 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    FFIV
    Weet je zeker dat het niet de TGS van 1987 was?
    Pretty sure, in 1987 was ik op een van de canarische eilanden. Maar wel tof om het eens mee te maken, al die cosplayers die een aparte hal hadden om om te kleden, te eten etc.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70158362
    Is iemand hier weleens naar cosplay events bij Haruhi terminal geweest? Deze worden vaak op zondag gehouden. Je kunt er gratis heen, maar als je foto's wilt maken moet je bij de organisatie 2000 yen betalen. Aanrader!

    pi_70158438
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:17 schreef captaintokyo het volgende:
    Is iemand hier weleens naar cosplay events bij Haruhi terminal geweest? Deze worden vaak op zondag gehouden. Je kunt er gratis heen, maar als je foto's wilt maken moet je bij de organisatie 2000 yen betalen. Aanrader!

    [ link | afbeelding ]
    Nou, de fotos waren twee jaar geleden gratis? Ik heb er een paar in Yoyogi park gevraagd of ik een foto mocht maken toen ze daar toevallig liepen later op de middag, maar dat was ook geen probleem.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70158718
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:20 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Nou, de fotos waren twee jaar geleden gratis? Ik heb er een paar in Yoyogi park gevraagd of ik een foto mocht maken toen ze daar toevallig liepen later op de middag, maar dat was ook geen probleem.
    Oh, ik ben vorig jaar november geweest. Toen we foto's wilden maken werden we erop gewezen dat je een soort badge aan je camera moest hebben en dat je die voor 2000 yen kon kopen. Je moet alsnog vragen of je foto's mag maken en sommige cosplayers willen dat niet, maar de meeste wel gelukkig. In Yoyogi park ben ik niet geweest op zondag, dus weet niet hoe het daar is.
    pi_70158870
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 10:30 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Oh, ik ben vorig jaar november geweest. Toen we foto's wilden maken werden we erop gewezen dat je een soort badge aan je camera moest hebben en dat je die voor 2000 yen kon kopen. Je moet alsnog vragen of je foto's mag maken en sommige cosplayers willen dat niet, maar de meeste wel gelukkig. In Yoyogi park ben ik niet geweest op zondag, dus weet niet hoe het daar is.
    Ah, dat is dan nieuw. Ik weet wel dat ze het terg onbeleefd begonnen te vinden met die toeristen die ongevraagd op alle momenten fotos gingen maken, dus waarschijnlijk is dit de maatregel die genomen is.

    Yoyogi park moet je echt nog heen op zondag, dat is zo tof! Dat is denk ik 200 meter verder lopen, wara je bandjes ziet losgaan om maar in de picture te komen, maar ook de stoere kerels die met een pot gel in hun haar met 35 graaden nog als een gek aan het twisten, rock&rollen etc zijn!
    We kwamen voor cosplay, maar we vonden het park eigenlijk veel leuker. Ook dat hondenuitlaatplaats voor leden is al een leuke zitplaats om te kijken wat Japanners met hun honden uitspoken daar heb ik nog foto's van, maar die staan thuis op mijn mac. Zal vanavond even kijken.

    Dit jaar zijn we weer geweest, maar dan met Sakura. Ook zo leuk (en vooral druk ).
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70162719
    Ik ben van plan in maart met Sawahee naar Japan tye gaan, deze reis: http://www.sawadee.nl/navigatie/reizen_per_land.php?land=Japan

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    pi_70163654
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 12:40 schreef LoudGirl het volgende:
    Ik ben van plan in maart met Sawahee naar Japan tye gaan, deze reis: http://www.sawadee.nl/navigatie/reizen_per_land.php?land=Japan

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ja. Wat wil je weten over die reis?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70163725
    Was de groep leuk, was de reisleider ok, hoeveel vrijheid heb je. Beviel het programma. Wat je verder nog kwijt wilt.
    pi_70163988
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 13:11 schreef LoudGirl het volgende:
    Was de groep leuk, was de reisleider ok, hoeveel vrijheid heb je. Beviel het programma. Wat je verder nog kwijt wilt.
    De groep was wat slecht ingelezen, daar kon Sawadee weinig aan doen. Iemand die niet weet wat sushi is bv Je krijgt een pakket met informatie over het land, maar zelf zou ik je aanraden nog een Rough guide of Lonely Planet er naast te hebben. De reisbegeleider was prima, die gaf ons voldoende vrijheid en heeft nog wat dingen voor ons (mijn vrouw en ik) ter plekke nagekeken of dingen mogelijk waren. Goede uitleg per stad hoe je je weg kan vinden, hoe het OV in desbetreffende stad werkt etc.
    Vrijheid heb je genoeg, alleen de slaapplaats en de reis er naar toe staat 'vast'

    Het programma laat de highlights wel goed zien, vond ik. Een goede kennismaking met het land.
    Dit jaar zijn we weer geweest, maar dan op eigen gelegenheid, ik merk dat ik zelf niet zo met groepen om kan gaan, kwestie van interesses en sommige mensen die echt om een scheet gaan zeuren als iets anders gaat dan gepland (oeh het regent een keer...). Maar dat heb ik met groepsreizen over het algemeen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:38:32 #19
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_70164643
    sawadee is nog best duureik
    voor verblijf ticket en JRpass was ik zelf rond de 2000 euro kwijt
    maar then again misschien een voordeel als je de goede contacten hebt ?
    pi_70164771
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 13:38 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    sawadee is nog best duureik
    voor verblijf ticket en JRpass was ik zelf rond de 2000 euro kwijt
    maar then again misschien een voordeel als je de goede contacten hebt ?
    Vergeleken met andere georganiseerde reizen is het niet duur. Natuurlijk is het wel duurder dan op eigen gelegenheid gaan, maar ik ben niet zo'n ervaren reiziger en voor een eerste keer heb ik liever de veiligheid van een groep en een reisleider. Ik kan altijd nog een keer teruggaan en alles zelf regelen.
    pi_70164813
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 13:38 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    sawadee is nog best duureik
    voor verblijf ticket en JRpass was ik zelf rond de 2000 euro kwijt
    maar then again misschien een voordeel als je de goede contacten hebt ?
    Als je zelf gaat is het goedkoper, tickets, vervoer en slaapplaatsen was 2500 euro voor twee personen. We hadden geen JR pas nodig, die zouden we er niet uithalen

    Japan is al lang niet zo duur meer, maar al die groepreisorganisaties houden de prijs gewoon flink hoog Nu moet ik wel zeggen, : de railpas is 3 weken, slaapplaatsen zijn businesshotels over het algemeen en een keer een erg luxe ryokan in the middle of nowhere. Ook slaap je een keer bij monniken en een keer bij mensen thuis.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:50:23 #22
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_70165122
    Nog 3,5 week en dan ga ik ook, het komt dichtbij.
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 13:38 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    voor verblijf ticket en JRpass was ik zelf rond de 2000 euro kwijt
    Hoe lang was dat?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_70165983
    Captain Tokyo heeft het gewoon over een andere locatie met andere regels Pheno. In Harajuku/Yoyogi hoef je inderdaad geen geld te betalen.

    Ik kan trouwens melden dat volgens mij de bandjes gebanned zijn van yoyogi. Dr hingen iig overal van die bordjes en er was geen band te vinden op zondag laatst...heeel erg jammer. Ik hoop dat het tijdelijk is of w/e.
    leven als een koning
    pi_70175066
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 14:13 schreef Blaetman het volgende:
    Captain Tokyo heeft het gewoon over een andere locatie met andere regels Pheno. In Harajuku/Yoyogi hoef je inderdaad geen geld te betalen.

    Ik kan trouwens melden dat volgens mij de bandjes gebanned zijn van yoyogi. Dr hingen iig overal van die bordjes en er was geen band te vinden op zondag laatst...heeel erg jammer. Ik hoop dat het tijdelijk is of w/e.
    Misschien omdat Bangladesh festival er vlakbij was, maar ik heb die dag welgeteld 2 bandjes gezien die aan het spelen waren.
    なんだっけ
      vrijdag 19 juni 2009 @ 22:59:48 #25
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_70182640
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 13:50 schreef Jabberwocky het volgende:
    Nog 3,5 week en dan ga ik ook, het komt dichtbij.
    [..]

    Hoe lang was dat?
    dat was voor vier weken
    huur van een kamertje was 350
    ticket 1300
    JR pass 350
    pi_70188532
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 14:13 schreef Blaetman het volgende:
    Captain Tokyo heeft het gewoon over een andere locatie met andere regels Pheno. In Harajuku/Yoyogi hoef je inderdaad geen geld te betalen.

    Ik kan trouwens melden dat volgens mij de bandjes gebanned zijn van yoyogi. Dr hingen iig overal van die bordjes en er was geen band te vinden op zondag laatst...heeel erg jammer. Ik hoop dat het tijdelijk is of w/e.
    Euh, ja, ik heb het over Haruhi terminal en niet Yoyogi. Ik dacht dat dat wel duidelijk was uit mijn eerste post. Volgens een vriendin van mij die in Tokyo woont is cosplay in Haruhi terminal leuker dan Yoyogi park. Dus, nogmaals: aanrader.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 15:51:02 #27
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_70196865
    Hoe is Haruhi Terminal anders dan Yoyogi dan?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_70198167
    Ik zie trouwens dat ik me vergist heb... het is Harumi Terminal. Volgens die vriendin van mij is het vooral leuker omdat het niet zo toeristisch is. Toen wij er waren, waren wij de enige buitenlanders. Verder zou ik het niet weten, want ik heb nog nooit cosplay gezien in Yoyogi.
    pi_70203934
    Ik vond het bij de E3 het tofst eigenlijk, ook het meest. Ook niet toeristisch gelukkig, alleen veel Japanners
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70223286
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 16:41 schreef captaintokyo het volgende:
    Ik zie trouwens dat ik me vergist heb... het is Harumi Terminal. Volgens die vriendin van mij is het vooral leuker omdat het niet zo toeristisch is. Toen wij er waren, waren wij de enige buitenlanders. Verder zou ik het niet weten, want ik heb nog nooit cosplay gezien in Yoyogi.
    Mja ik kan het me wel voorstellen, want Yogogi is veel te commercieel of whatever. Ik zou er als hardcore cosplayer niet gezien willen worden zeg maar.

    Als je aandacht wil ben je wel op de goede plek.
    leven als een koning
    pi_70238241
    Even spammen voor een geweldige Japanse film die ik gister op DVD binnen kreeg:



    Het eerste deel is nu te koop op DVD met Engelse ondertiteling bij play.com . Het tweede deel is dit voorjaar uitgekomen en heb ik in het vliegtuig gezien en nu is het wachten op het derde en laatste deel dat in het najaar uitkomt
    pi_70450572
    hoi allemaal, aangezien hier waarschijnlijk al meer vragen over geweest zijn post ik hier niet een heel topic over maar:

    over een half jaar studeer ik af = HBO studie International Business and Management (economie in 't Engels) en ik zit eraan te denken om +/- 1 jaar in Japan Engels les te geven. Ik werd geïnspireerd hierdoor aangezien er een paar japanners op mijn school waren die dit aan het promoten waren (helaas heb ik alleen geen gegevens van hen meegenomen op dat moment).

    Ik heb al lopen zoeken op internet (elscafe etc) maar er wordt steeds gezeurd over het feit dat je native speaker moet zijn ondanks het feit dat mijn engels near native is (6 maanden in USA en UK gewerkt).

    Heeft hier ervaring mee en/of tips?
    pi_70455281
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:02 schreef Adamo144 het volgende:
    hoi allemaal, aangezien hier waarschijnlijk al meer vragen over geweest zijn post ik hier niet een heel topic over maar:

    over een half jaar studeer ik af = HBO studie International Business and Management (economie in 't Engels) en ik zit eraan te denken om +/- 1 jaar in Japan Engels les te geven. Ik werd geïnspireerd hierdoor aangezien er een paar japanners op mijn school waren die dit aan het promoten waren (helaas heb ik alleen geen gegevens van hen meegenomen op dat moment).

    Ik heb al lopen zoeken op internet (elscafe etc) maar er wordt steeds gezeurd over het feit dat je native speaker moet zijn ondanks het feit dat mijn engels near native is (6 maanden in USA en UK gewerkt).

    Heeft hier ervaring mee en/of tips?
    Er zijn tests die je niveau engels in kaart brengen, oa IELTS: http://www.ielts.org/
    Deze test resultaten worden vrij algemeen erkend, dus als je zo'n test doet kun je je niveau aantonen.
    Maar aan wie ga je dan engelse les geven? Japanners? Spreek je ook Japans dan?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_70456452
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:02 schreef Adamo144 het volgende:
    Ik heb al lopen zoeken op internet (elscafe etc) maar er wordt steeds gezeurd over het feit dat je native speaker moet zijn ondanks het feit dat mijn engels near native is (6 maanden in USA en UK gewerkt).

    Heeft hier ervaring mee en/of tips?
    Ik heb een aantal jaren op een internationale school gezeten en volg nu veel engelstalige vakken maar durf mijn engels (helaas met zeer zwaar amerikaans accent) niet als "near native" te kwalificeren. De taal kunnen spreken, lezen en schijven is niet voldoende, je moet de taal en al zijn facetten kunnen uitleggen. Daarbij moet je een zeer redelijk woordje Japans spreken wil je de stof kunnen overbrengen.

    In ieder geval, zeer veel succes. http://www.all-about-teaching-english-in-japan.com/

    JET program is wellicht wat voor je, pamflet

    [ Bericht 6% gewijzigd door ArcticBlizzard op 28-06-2009 21:01:37 ]
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_70461626
    Bedankt voor de reacties maar de IELTS test was al een vereiste voordat ik met de IBMS opleiding begon. En zoals ik al zei heb ik al eerder mensen ontmoet die leraren aan het rekruteren waren in Nederland voor Japan op de HvA nota bene, dus ik denk dat Japans spreken niet een vereiste is (overigens heb ik al meerdere verhalen gelezen over mensen die geen japans kennen en toch engels les geven).

    Ik ga die website even bekijken, ik hoop dat er nog meer informatie beschikbaar is
      zondag 28 juni 2009 @ 23:23:33 #36
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70462737
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 23:12 schreef DutchTrain het volgende:
    Even spammen voor een geweldige Japanse film die ik gister op DVD binnen kreeg:



    Het eerste deel is nu te koop op DVD met Engelse ondertiteling bij play.com . Het tweede deel is dit voorjaar uitgekomen en heb ik in het vliegtuig gezien en nu is het wachten op het derde en laatste deel dat in het najaar uitkomt
    *besteld*
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_70518172
    Je kunt Okinomiyaki eten in Amsterdam!
    En wel hier: www.japanesepancakeworld.com

    Ik ga het binnenkort maar eens uitproberen.
    pi_70821674
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 16:33 schreef Liejannuh het volgende:
    Je kunt Okinomiyaki eten in Amsterdam!
    En wel hier: www.japanesepancakeworld.com

    Ik ga het binnenkort maar eens uitproberen.
    Verdorie, dicht op maandag! Maar ik heb geboekt, op op 22 oktober ga ik naar Japan en kan ik de echte okinomiyaki gaan proeven
    pi_70821836
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 16:33 schreef Liejannuh het volgende:
    Je kunt Okinomiyaki eten in Amsterdam!
    En wel hier: www.japanesepancakeworld.com

    Ik ga het binnenkort maar eens uitproberen.
    Die saus is zo lekker....Hiroshima style heeft mijn voorkeur, ik vond het briljant in die toren daar met al die Okinomiyakitentjes bij elkaar
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_70916031
    * _Arual_ krijgt toch weer Japankriebels.

    Vandaag sushi gegeten en onze twee fotoboeken door zitten bladeren. Heel fout.

    Maar ja. Ik wil de rest van de wereld óók nog zien.
      zondag 12 juli 2009 @ 22:30:16 #41
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70916244
    Ik heb hetzelfde...ik denk aan Alaska, Argentinie of Taiwan...maar het liefst ga ik weer naa Japan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_70916324
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 22:25 schreef _Arual_ het volgende:
    * _Arual_ krijgt toch weer Japankriebels.

    Vandaag sushi gegeten en onze twee fotoboeken door zitten bladeren. Heel fout.

    Maar ja. Ik wil de rest van de wereld óók nog zien.
    Ah, dan doen we gewoon een stop daar
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 12 juli 2009 @ 22:33:15 #43
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_70916353
    Check. Ik wil ook nog heel veel van de wereld zien, maar Japan heeft toch een enorme aantrekkingskracht.

    Het blijft een fascinerend land
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zondag 12 juli 2009 @ 22:46:58 #44
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_70916874
    Ik ga morgen voor vier weken!

    Eerste stop is Osaka. Het wordt de eerste keer Japan, dus ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zondag 12 juli 2009 @ 22:49:08 #45
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_70916976
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ga morgen voor vier weken!

    Eerste stop is Osaka. Het wordt de eerste keer Japan, dus ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren.
    * MissMSX jaloerst!

    Ik weet zeker dat je het onzettend gaaf gaat vinden
    Have fun
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_70917202
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ga morgen voor vier weken!

    Eerste stop is Osaka. Het wordt de eerste keer Japan, dus ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren.
    Veel plezier


    *denkt voorzichtig ook al weer aan een reisje in het voorjaar
    pi_70917419
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ga morgen voor vier weken!

    Eerste stop is Osaka. Het wordt de eerste keer Japan, dus ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren.
    Doe ze de groeten
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 12 juli 2009 @ 23:04:16 #48
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_70917587
    Allemaal?

    Thanks allen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_70917638
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 23:04 schreef Jabberwocky het volgende:
    Allemaal?

    Thanks allen.
    In ieder geval die twee walvishaaien
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:38:07 #50
    157411 Nexie
    Tempted to touch
    pi_70979808
    Dat stukje in de OP over stage/werken in Japan klinkt wel heel leuk. Begin het nu toch serieus te overwegen, echt zoiets wat je nu of nooit kunt doen zeg maar, zeker omdat ik nu nog student ben en werken toch wel meteen een enorme stap is wat betreft taalbarrière en tijdsduur.
    Begin toevallig in september - hopelijk - aan een master studie, ik zal eens gewoon bij een adviseur aankloppen en zien wat de mogelijkheden zijn denk ik zo. Anders zal ik lang spijt hebben Heb altijd al iets met Japan gehad.
    Every super woman needs a superman; here I am.
    pi_70993259
    In september ga ik een paar dagen naar Hokkaido. We hebben voor 4 nachten een hotel geboekt in Sapporo. Nu wil ik vanuit Sapporo graag een dagje heen-en-weer naar Hakodate. Is dat te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag het me af, omdat het op de kaart behoorlijk ver lijkt. Aan de andere kant, als er een shinkansen is tussen Hakodate en Sapporo moet het wel te doen zijn.

    [ Bericht 0% gewijzigd door captaintokyo op 15-07-2009 10:53:52 ]
    pi_70993345
    Daar rijdt volgens mij in september de Shinkansen nog niet. De dienstregeling kun je bekijken op www.hyperdia.com .

    Ik zou zeker een overnachting nemen in Hakodate. Dan kun je 's avonds naar het uitzichtspunt (dat natuurlijk het mooiste ter wereld is) en 's ochtends naar de vismarkt voor een lekker ontbijtje met verse vis
    Er zijn veel goedkope hotels rondom het station te vinden. Zelf naar het Fitness330 hotel geweest, met gratis zwembad en sportschool

    Zelf ben ik overigens via Kushiro en Abashiri van Hakodate naar Sapporo gegaan. Aan te raden als je van lange bijzondere treinreizen houdt

    [ Bericht 13% gewijzigd door DutchTrain op 15-07-2009 10:24:06 ]
    pi_70994236
    Dank je. We gaan naar Sapporo, omdat mijn vrouw moet werken en we hebben het hotel al geboekt. Dus in ieder geval geen overnachting in Hakodate. Met de trein is het blijkbaar iets meer dan 3 uur. Dus het zou nog net kunnen. Heb je nog aanraders in Sapporo zelf, of iets dichter in de buurt? Alvast bedankt
    pi_70996257
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 18:31 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Die saus is zo lekker....Hiroshima style heeft mijn voorkeur, ik vond het briljant in die toren daar met al die Okinomiyakitentjes bij elkaar
    Die toren in Hiroshima ja ! Jammer dat ik hem pas de laatste dag in Hiroshima zag.

    Zit eraan te denken als vervolgstudie Japanse Talen en Culturen. Japan is gewoon te verslavend. Ook al maak je een enorm vette wereldreis, voor Japan kriebelt het toch het meest.
    Go ahead, make my day.
    pi_70996344
    Mja, dat hebben mijn vrouw en ik nu dus ook. Je wilt zoveel nog zien, maar Japan trekt weer aan me. Nou zijn er wel combis mogelijk natuurlijk Maar ik wil dan ook de taal beter kunnen, eens kijken of ik dara tijd voor vrij kan maken. Helaas is er niets in d ebuurt om bv een avondschool.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:58:37 #56
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_71001847
    Cool ik zie dat de wijk waar ik vier maanden woonde uitgeroepen is tot de meest begeerde wijk van Tokyo.
    http://www.japaneconomyne(...)irable-neighborhood/

    Was inderdaad erg fijn, maar standaarden in Japan zijn toch iets lager dan hier .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_71028246
    it's better than to live in saitama
    なんだっけ
    pi_71028596
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 12:07 schreef Pheno het volgende:
    Mja, dat hebben mijn vrouw en ik nu dus ook. Je wilt zoveel nog zien, maar Japan trekt weer aan me. Nou zijn er wel combis mogelijk natuurlijk Maar ik wil dan ook de taal beter kunnen, eens kijken of ik dara tijd voor vrij kan maken. Helaas is er niets in d ebuurt om bv een avondschool.
    Je moet kijken of er een volksuniversiteit in de buurt is, in Delft kun je daar japans volgen
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      donderdag 16 juli 2009 @ 11:43:58 #59
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71028612
    tvp, staat erg hoog op mijn verlanglijstje om te bezoeken.
    pi_71036956
    Wat is een goede en handige manier om vanuit Japan in Beijing te komen? We gaan twee weken rondtrekken door Japan om daarna door te gaan naar China, maar fatsoenlijk geprijsde enkeltjes vinden lijkt haast onomgelijk. Het maakt niet zo gek veel uit vanaf waar we vertrekken, aangezien we toch rondreizen.

    Heeft iemand tips?
    pi_71037057
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 16:00 schreef Tano_Stargazers het volgende:
    Wat is een goede en handige manier om vanuit Japan in Beijing te komen? We gaan twee weken rondtrekken door Japan om daarna door te gaan naar China, maar fatsoenlijk geprijsde enkeltjes vinden lijkt haast onomgelijk. Het maakt niet zo gek veel uit vanaf waar we vertrekken, aangezien we toch rondreizen.

    Heeft iemand tips?
    Het vliegtuig of per boot/trein? Shanghai heeft volgens mij een bootverbinding met Osaka bv. Dan zou je per trein/vliegtuig weer verder kunnen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_71037433
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 16:03 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Het vliegtuig of per boot/trein? Shanghai heeft volgens mij een bootverbinding met Osaka bv. Dan zou je per trein/vliegtuig weer verder kunnen.
    Het liefste per vliegtuig, maar de boot kan ook als het niet al te lang duurt. Weet je toevallig ook hoe het dan met het inreisvisum zit voor China? Ik geloof dat daarom veel maatschappijen geen enkeltjes aanbieden.
      donderdag 16 juli 2009 @ 19:21:13 #63
    157411 Nexie
    Tempted to touch
    pi_71042986
    Is hier iemand vanuit een studie een tijd richting Japan geweest? Vraag me af hoe moeilijk het is om zoiets voor elkaar te krijgen, en of er iets is wat je kunt doen om een betere kans te maken om zoiets te mogen doen.
    Every super woman needs a superman; here I am.
    pi_71055414
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 19:21 schreef Nexie het volgende:
    Is hier iemand vanuit een studie een tijd richting Japan geweest? Vraag me af hoe moeilijk het is om zoiets voor elkaar te krijgen, en of er iets is wat je kunt doen om een betere kans te maken om zoiets te mogen doen.
    Vraag ik me ook af. En hoe dat met beurzen is aangezien wonen in bv. Tokyo niet bepaald goedkoop is!
    Go ahead, make my day.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 19:43:04 #65
    157411 Nexie
    Tempted to touch
    pi_71076215
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 08:04 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    Vraag ik me ook af. En hoe dat met beurzen is aangezien wonen in bv. Tokyo niet bepaald goedkoop is!
    Die zijn er sowieso wel een paar. Ik weet alleen niet hoe groot de kans is om ook echt in aanmerking te komen voor zoiets. Ik las op de website van een van de universiteiten daar (Japan) dat je moest rekenen op zo'n 1000 euro per maand. Dat lijkt me toch nogal hoog geschat maar kan aan mij liggen. Heb wel gehoord dat het wonen daar heel duur is en dat je niet teveel luxe mag verwachten, maarja je moet er iets voor over hebben natuurlijk

    Waar ik ook al achter kwam is dat je ook zelf zoiets kunt regelen buiten je school om, mocht het vanuit school niet mogelijk zijn. Je betaalt dan echter wel zowel daar als hier collegegeld. Tenzij je je natuurlijk hier tijdelijk uitschrijft, maar het is dan maar de vraag of je daar terecht kunt (dan ben je opeens geen exchange student meer natuurlijk). Plus je moet zelf veel meer regelen.

    Ik wil in ieder geval sowieso even informeren zodra ik mijn studiejaar begin.
    Every super woman needs a superman; here I am.
    pi_71111149
    Van Mt. Fuji.

    Zo moeilijk was die niet

    なんだっけ
      woensdag 22 juli 2009 @ 22:46:03 #67
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_71232430
    Een vraagje: Ik ga 30 juli naar Tokio en vroeg me af hoe laat het daar donker wordt / is. Brandende Neon in de avond / nacht lijkt me fantastisch
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_71232811
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 22:46 schreef ico_nld het volgende:
    Een vraagje: Ik ga 30 juli naar Tokio en vroeg me af hoe laat het daar donker wordt / is. Brandende Neon in de avond / nacht lijkt me fantastisch
    www.wunderground.com

    Genoeg neon te zien daar
    pi_71239463
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 22:46 schreef ico_nld het volgende:
    Een vraagje: Ik ga 30 juli naar Tokio en vroeg me af hoe laat het daar donker wordt / is. Brandende Neon in de avond / nacht lijkt me fantastisch
    In de nacht zal het sowieso donker zijn, denk je niet?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_71242100
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 22:46 schreef ico_nld het volgende:
    Een vraagje: Ik ga 30 juli naar Tokio en vroeg me af hoe laat het daar donker wordt / is. Brandende Neon in de avond / nacht lijkt me fantastisch
    Rond 6 uur is het al donker daaro.
      donderdag 23 juli 2009 @ 11:08:28 #71
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_71243455
    Ja, nouja 30 juli misschien iets later, maar Japan ligt in een verkeerde tijdzone, half vier wordt het licht, half zeven is het donker.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 23 juli 2009 @ 12:06:36 #72
    224882 ico_nld
    sailing home
    pi_71245580
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 07:28 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    In de nacht zal het sowieso donker zijn, denk je niet?
    Goh, zou het?

    Rond 18.00u al... gaaf (voor 2 weken dan )
    You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
    pi_71380126
    Ben waarschijnlijk volgend jaar bij het Summer Sonic festival in Tokyo
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:10:35 #74
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_71677993
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef Cone het volgende:
    Ben waarschijnlijk volgend jaar bij het Summer Sonic festival in Tokyo
    lol grappig
    plan voor mij volgend jaar is om Sumersonic en Animelo te bezoeken xD
    Animelo omdat we allemaalin mijn reisgroep Animefan zijn :3
    pi_71724899
    Summer Sonic is wel erg vet ja Alleen jammer dat er heel veel "populaire" acts komen ook...Beyonce, Lady GaGa etc.

    M'n tijd in Japan zit er alweer bijna op 17 aug. Ik baal wel als een stekker

    Eergister nog naar de vuurwerkwedstrijd in Kyoto gegaan, was vergeten hoe vet die dingen zijn. De hemel stond in brand.
    leven als een koning
    pi_71809802
    Ik ben sinds maandagavond weer terug. Die aardbeving zondag dus nog meegekregen, had tot nu toe niet meer dan kleine schokjes meegemaakt dus het was weer een ervaring.

    Hoogtepunt was Mt. Fuji overigens, inderdaad niet heel moeilijk, maar toen we gingen hadden we erg veel regen en wind dus koud was het wel. Zonsopgang vanaf de top is wel super.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_71819481
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 08:33 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ben sinds maandagavond weer terug. Die aardbeving zondag dus nog meegekregen, had tot nu toe niet meer dan kleine schokjes meegemaakt dus het was weer een ervaring.

    Hoogtepunt was Mt. Fuji overigens, inderdaad niet heel moeilijk, maar toen we gingen hadden we erg veel regen en wind dus koud was het wel. Zonsopgang vanaf de top is wel super.
    Zeker! Enig idee hoe ze al die supplies (noodles voor in het 'restaurant', drinken voor in de automaat) boven op die berg krijgen? Er is nou niet echt een mooi strak asfaltweggetje dat naar boven gaat.
    Go ahead, make my day.
    pi_71824490
    Nee, ik weet het niet. Kun jij het me vertellen of was het een echte vraag?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_71827012
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 17:47 schreef Jabberwocky het volgende:
    Nee, ik weet het niet. Kun jij het me vertellen of was het een echte vraag?
    Gewoon echt geen flauw idee.
    Go ahead, make my day.
    pi_71829377
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 14:46 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    Zeker! Enig idee hoe ze al die supplies (noodles voor in het 'restaurant', drinken voor in de automaat) boven op die berg krijgen? Er is nou niet echt een mooi strak asfaltweggetje dat naar boven gaat.
    Wij in Kamakura die berg bedwingen, kei stoer, met wandelschoenen, pijn in de beentjes en liters zweet. (Okay. Ik ben gewoon niks gewend.) Totaal verbaasd dat we daar een vending machine aantroffen - maar blij dat we ermee waren! En wat waren we stoer. En terwijl we daar bij die machine liters pocary sweat achterover sloegen, kwam er een kleine Japanse aan wandelen, op d'r dooie gemakje. In een strak minirokje, op pumps en met een kek handtasje. En zij stampte dus gewoon in fluks tempo langs dat apparaat.

    Ze zijn bionisch of zo.
    pi_71829711
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 20:44 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Wij in Kamakura die berg bedwingen, kei stoer, met wandelschoenen, pijn in de beentjes en liters zweet. (Okay. Ik ben gewoon niks gewend.) Totaal verbaasd dat we daar een vending machine aantroffen - maar blij dat we ermee waren! En wat waren we stoer. En terwijl we daar bij die machine liters pocary sweat achterover sloegen, kwam er een kleine Japanse aan wandelen, op d'r dooie gemakje. In een strak minirokje, op pumps en met een kek handtasje. En zij stampte dus gewoon in fluks tempo langs dat apparaat.

    Ze zijn bionisch of zo.
    3 kleuters bij mij
    Go ahead, make my day.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 22:13:31 #82
    242036 Jeej
    Elke dag een feest
    pi_71832715
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 14:46 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    Zeker! Enig idee hoe ze al die supplies (noodles voor in het 'restaurant', drinken voor in de automaat) boven op die berg krijgen? Er is nou niet echt een mooi strak asfaltweggetje dat naar boven gaat.
    van wikipedia: "Besides these routes, there are tractor routes along the climbing routes. These tractor routes are used to bring food and other materials to huts on the mountain."
    pi_71832735
    Haha, dat hadden wij op Fuji ook. Op 5th station kwamen wij een man met dochter tegen, ze zal een jaar of 10 geweest zijn. We dachten, 'wat ga je met zo'n kind nou Fuji beklimmen, beter was je naar dat entertainment park gegaan'. Kwamen we wat uurtjes later halfgaar op 8th station aan, wie komen we tegen, diezelfde vent met z'n dochter.

    Dan voel je je even heel klein.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_71932262
    Hoe zijn de maanden oktober/november om naar Japan te reizen?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71933500
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 21:25 schreef Strolie75 het volgende:
    Hoe zijn de maanden oktober/november om naar Japan te reizen?
    Uitstekend! Vorig jaar erg fijn herfstweer gehad. Alleen maar zon, af en toe wat frisjes (maar dan eigenlijk alleen bij Nikko) en erg goed te doen eigenlijk.
    Doe wat je niet durft.
    Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
    www.Facebook.com/AbecoleNL
    pi_71933580
    twee jaar gelden was het prima, in september/oktober.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_71934556
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 21:59 schreef Pheno het volgende:
    twee jaar gelden was het prima, in september/oktober.
    Mooi.

    Ik twijfel tussen voor- of najaar. Of je kersenbloessems ziet blijft een gok, maar herfstkleuren lijken me ook wel mooi.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71941070
    Ik heb ze al beide mogen aanschouwen, het is ook beide mooi. Alleen hangt er een speciaal sfeertje om sakura heen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_71946066
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 20:54 schreef Aap_2 het volgende:

    [..]

    3 kleuters bij mij
    Een opa met stok bij mij. Trappetjes af op Miyajima. Ik moest en zou die vent voorblijven. En elke keer als ik ff stond uit te puffen hoorde ik die gruwelijke ticking noise weer achter me. Maaaaaaar hij heeft me niet ingehaald!

    Verder was ik dood toen ik beneden was, maar OK
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 17 augustus 2009 @ 12:19:50 #90
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_71946139
    Eh, Miyajima? Dat is maar een klein bergje toch?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_71946254
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
    Eh, Miyajima? Dat is maar een klein bergje toch?
    T.o.v. Fuji iig wel
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_71946616
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
    Eh, Miyajima? Dat is maar een klein bergje toch?
    Dat is toch vlakbij Hiroshima? Waar dat rode poortje in zee staat?
    Vorige keer niet gedaan, deze keer wel op het programma.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 17 augustus 2009 @ 12:43:08 #93
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_71946827
    Ik zeg: doen!

    (bij vloed) mooiste stukje van Japan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_71947138
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
    Eh, Miyajima? Dat is maar een klein bergje toch?
    Klopt, maar ik heb niet van die beste knieen
    En trappen zijn kutter lopen dan een gewone helling. Vind ik
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_71949449
    Daar ben ik het wel mee eens, toen ik Fushimi Inari deed was het snikheet en was ik vrij gaar toen het erop zat. Toen vroeg ik me nog af hoe ik Fuji zou moeten gaan doen als de Inari al vermoeiend was, maar dat viel uiteindelijk toch wel weer mee. Al heb ik na Fuji even een dagje niet zo goed kunnen functioneren vanwege m'n kniëen (de afdaling is zwaarder dan naar boven).

    Miyajima is verder zeker een aanrader, toen ik er was, was het behoorlijk warm. Met al die souvenir- en ijsstalletjes (en natuurlijk het strand) kreeg ik er toen een beetje een Costagevoel bij, maar met genoeg Japanse elementen om het toch erg leuk te houden.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_71949550
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef speknek het volgende:
    Ik zeg: doen!

    (bij vloed) mooiste stukje van Japan.
    Ik heb ook spijt dat ik het niet heb gezien. Maar het was die dag erg warm en we waren de (Djoser) groep even zat.
    Maar goed, volgend jaar herkansing!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71955958
    Ik wil eigenlijk volgende lente toch wel een keer naar Japan gaan.
    pi_71956453
    Ik ga je geen geld storten, maar je zou het kunnen doen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_71958612
    Mijn broer en zijn vriendin gaan in oktober. Ik ben jaloers
    Ga je wel geld naar mij overmaken Pheen?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_71958710
    Ik ga zelf alweer op vakantie
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')