Ik zie de fout niet. Met een bijvoeglijk naamwoord van vier lettergrepen is een vervoeging met 'meer' en 'meest' de norm, zeker als het woord op 'isch' eindigt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:30 schreef tong80 het volgende:
Net de journaallezer :
'Meest legendarische.'
Zo zag ik ook een keer in een reclamefolder: Danoontje kinderkwak, drie halen twee betalen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is nog best te pruimen. Laatst zag ik echter een bakker die kwaktaart verkocht. Ik heb vriendelijk bedankt, ik hoef geen taart met verrassing van de bakker...
Was die folder soms gedrukt door ene M. Dutroux?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Zo zag ik ook een keer in een reclamefolder: Danoontje kinderkwak, drie halen twee betalen.
Je hebt gelijk. "Legendarischt" bekt niet zo lekker.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:35 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zie de fout niet. Met een bijvoeglijk naamwoord van vier lettergrepen is een vervoeging met 'meer' en 'meest' de norm, zeker als het woord op 'isch' eindigt.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Was die folder soms gedrukt door ene M. Dutroux?
volgens mij het ook goed hoor.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:35 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zie de fout niet. Met een bijvoeglijk naamwoord van vier lettergrepen is een vervoeging met 'meer' en 'meest' de norm, zeker als het woord op 'isch' eindigt.
Nou, of '; meest' zou op een gedeelte moeten duiden 'de meeste legendarische sporters doen hier niet aan mee'quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef Ole het volgende:
[..]
volgens mij het ook goed hoor.
'Meest legendarischte () dat zou pas fout zijn
![]()
'meest goede' is fout, want dat is gewoon 'beste' (om maar even een simpel voorbeeld te geven).
Ik ken de context niet, maar een vergelijkende en overtreffende trap van legendarisch doen nogal belachelijk aan. Je bent legendarisch of je bent het niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:35 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mwa, kan wel hoor, Michael Jackson is legendarischer dan Dries Roelvink. Maar uiteraard is Dries ook aardig legendarischquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik ken de context niet, maar een vergelijkende en overtreffende trap van legendarisch doen nogal belachelijk aan. Je bent legendarisch of je bent het niet.
scherp!quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:58 schreef Manono het volgende:
[..]
Nou, of '; meest' zou op een gedeelte moeten duiden 'de meeste legendarische sporters doen hier niet aan mee'
Volgens mij staat in de linkerbovenhoek ook nog iets als beschilderringen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:32 schreef Turbomuis het volgende:
[ afbeelding ]
1 lettervolgordefoutje, kan gebeuren (hoewel, het is een geschilderd bord, je bent dan toch even op zo'n foutje aan het priegelen, dan lijkt me dat dat wel op moet vallen...), maar 'arbeidt'???
quote:Drie bergbeklimmers uit Vlamingen zijn om het leven gekomen bij een val van de berg Tocllaraju in het Andesgebergte van Peru.
En deze in het zelfde bericht zie je dan niet?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:51 schreef dividivi het volgende:
Op de site van de Telegraaf vandaag.
[..]
quote:De drie ervaren alpinisten zouden wel aan elkaar vastgeketend zijn met touwen.
op de FPquote:Volgens hem hebben ze nu iemand veroordeelt die niet in staat is de veroordeling uit te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |