Wéét je dat nog?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:36 schreef Laureline het volgende:
Of in de trein met één schoen, zoals DAD!
Mooi lijstje!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga gewoon lekker nog een keer m'n lijstje posten
O: 2 knackebröd: 1x kipfilet, 1x 30+ kaas
T: volkoren eierkoek
L: 400 gr zomerfruitsalade (bosbessen, watermeloen, aarbei & ananas) + 1 klein bakje magere griekse yoghurt
T: Twijfel tussen appel / knackebrodje. Suggesties?
D: Vegalasagne met ricotta
T: ?
Ik vind 'm goed, al zeg ik het zelf!
Prima!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
L: 400 gr zomerfruitsalade (bosbessen, watermeloen, aarbei & ananas) + 1 klein bakje magere griekse yoghurt
Jij was eerder.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mooi lijstje!
Ik zou voor het knackebrodje gaan, omdat je als L ook al veel fruit hebt. Vezels zijn ook goed om suikerdips te voorkomen.
Thnx! Dacht er zelf ook al aan, ivm de fruitsaladequote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mooi lijstje!
Ik zou voor het knackebrodje gaan, omdat je als L ook al veel fruit hebt. Vezels zijn ook goed om suikerdips te voorkomen.
Da's ook best veel gebak.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind 'm ook not bad at all, XM. Lékker lijstje, ook
ik heb net van alle taarten een stukje op, en zo'n massieve cupcake met chocoglazuurNu voel ik me redelijk vadsig
En dat heb ik toch niet snel
ZIet er lekker uit, XM! Waarom geen knackebroodje belegd met appel als T? En dan 's avonds nog wat rauwkost met dip ofzo.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik maak denk ik nog een tomatensalade met balsamico voor erbij vanavondquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
ZIet er lekker uit, XM! Waarom geen knackebroodje belegd met appel als T? En dan 's avonds nog wat rauwkost met dip ofzo.
* Lastpost is even aan het opmeten en komt tot het volgende: 97 cm.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:20 schreef Laureline het volgende:
En Lastpost, ik ben net je verhuistopic aan het lezen en ik lach me dood om je droge commentaarOok die beginfoto van de 'hal' intrigeert me enorm. Die lijkt niet breder dan 40 cm
Ik heb drie pakjes boter gebruikt gister. en een pond poedersuiker, en een pond chocolade, en een pond bruine suiker, en een kwart liter slagroomquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Da's ook best veel gebak.Het klonk allemaal wel heel lekker!
Ja, ik zag het verhaal zo levendig voor mequote:
Nou, dat is bijna allemaal zuivel! Hartstikke gezond!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb drie pakjes boter gebruikt gister. en een pond poedersuiker, en een pond chocolade, en een pond bruine suiker, en een kwart liter slagroom
Nou ja. Er zat wel veel fruit door, ook
Nee, ik moest eigenlijk na de trein nog een stuk met de bus, maar ik heb fluisterend m'n moeder gebeld of ze me alsjeblieft van het station wilde halen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:42 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, ik zag het verhaal zo levendig voor meDat hele topic was trouwens geweldig: die fluoriscerende string van VMW, en Anosmie die even een symbolische arrogante aftocht wilde maken voor de puberjongens en knalhard tegen de ruit zeilde...
![]()
Moest je moeder je toen niet een schoen nabrengen oid?
Damn...quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb drie pakjes boter gebruikt gister. en een pond poedersuiker, en een pond chocolade, en een pond bruine suiker, en een kwart liter slagroom
Nou ja. Er zat wel veel fruit door, ook
Nou ehh, ik heb misschien 1/20e ervan opquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Joh, je bent maar één keer per jaar jarig!
Ik heb nu al zin om de chocoladewhiskytaart voor m'n vader te maken.. Of koekjes bakken, maar ik heb geen royal icing... En eigenlijk moet ik gewoon studeren natuurlijk.
.
Ooh, dat valt reuze mee dus.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ehh, ik heb misschien 1/20e ervan opZo'n vreterd ben ik dan ook wel weer niet (mijn collega's daarentegen
![]()
).
Royal icing, is dat met eiwit?
Ja, bij voorkeur met eiwitpoeder ivm salmonellagevaar, anders, maar dat heb ik niet en is hier ook nergens te krijgen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ehh, ik heb misschien 1/20e ervan opZo'n vreterd ben ik dan ook wel weer niet (mijn collega's daarentegen
![]()
).
Royal icing, is dat met eiwit?
Dat jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:49 schreef laziness het volgende:
DaD![]()
![]()
![]()
Waren het dure schoenen? Baalde je er van?
Neuh, ze waren niet zo duur. Ik heb 'm nog een hele poos daarna op het spoor hier in Groningen zien liggen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:49 schreef laziness het volgende:
DaD![]()
![]()
![]()
Waren het dure schoenen? Baalde je er van?
Leuk topic ja!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:42 schreef Laureline het volgende:
Ja, ik zag het verhaal zo levendig voor meDat hele topic was trouwens geweldig: die fluoriscerende string van VMW, en Anosmie die even een symbolische arrogante aftocht wilde maken voor de puberjongens en knalhard tegen de ruit zeilde...
![]()
Moest je moeder je toen niet een schoen nabrengen oid?
Nee. Maar wel in de buurt van waar we eventueel willen gaan wonen. En het lijkt een beetje op ons huidige huisquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:55 schreef laziness het volgende:
Oh die is mooi Tink. Is het in de buurt van waar je nu woont?
Ik moest lachenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Speciaal voor DaD:
[ afbeelding ]
Even een moment stilte allemaal voor de schoen van DaD
Leuk huisje.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:54 schreef Tinkepink het volgende:
Dat met die string kan ik me ook nog herinneren![]()
Ik ben een beetje verliefd geworden op dit huis: [ afbeelding ]
Het lijkt best groot! Woon je nu ook zo ruim? Vast wel want je woont in Duitslandquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Maar wel in de buurt van waar we eventueel willen gaan wonen. En het lijkt een beetje op ons huidige huis
Is de basisschool in Duitsland nog steeds tot aan het middaguur? Dat zei een collega van me gister die er vroegah had gewoondquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:06 schreef Tinkepink het volgende:
We hebben nu een woonoppervlakte van ongeveer 200 m˛ met 500 m˛ tuin. Ongeveer een halfuurtje rijden van de grens, daar waar er nog geen heuvels zijn. Dit huis is dus iets groter en in de heuvels![]()
Twee jaar geleden hadden wij ook het plan opgevat om naar luzern te verhuizen. Het is niet doorgegaan omdat we er toch iets te weinig op vooruit zouden gaan én omdat het neit altijd even makkelijk bleek te zijn om er een goede baan te vinden als "partner van". Zal ik het topic even voor je zoeken dat ik toentertijd geopend heb?
Jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:10 schreef neen het volgende:
[..]
Is de basisschool in Duitsland nog steeds tot aan het middaguur? Dat zei een collega van me gister die er vroegah had gewoond
Jeetje, wat handigquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
JaEn daarna nog een uur thuis huiswerk maken, zodat er altijd één van de ouders thuis moet blijven. Geemancipeerd hč?
Hier blijven bijna alle meoders thuis en als ze al werken is het een lullig 8-12 bijbaantje. En van de thuisblijfmoeders is een grootdeel oppasmoeder voor de vrouwen die wel hele dagen werken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:19 schreef SiTu het volgende:
[..]
Jeetje, wat handigStikt het daar dan niet van de oppasmoeders of is het echt gangbaar dat telkens 1 (goh, welke zou dat zijn) van de ouders thuisblijft?
Hoe doen jullie dat dan? Afwisselend of oppasmoeder?quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier blijven bijna alle meoders thuis en als ze al werken is het een lullig 8-12 bijbaantje. En van de thuisblijfmoeders is een grootdeel oppasmoeder voor de vrouwen die wel hele dagen werken.
Oppasmoeder én afwisseling én gebruik maken van de naschoolseopvang (duur!) tot, jaja, 16.00 uur.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:23 schreef SiTu het volgende:
[..]
Hoe doen jullie dat dan? Afwisselend of oppasmoeder?
Bij dat laatste kan ik me iets voorstellen. Toch jammer dat je dan als beide partners willen werken of de situatie krijgt dat je alletwee inlevert of dat er eentje 'de dupe' wordt. Dat eerste is eerlijk, maar dan gaat carričre maken wat lastiger. Maar nu begeef ik me mogelijk op het randje van een 'werkende ouders' discussie, daar heb ik niet zo'n zin inquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oppasmoeder én afwisseling én gebruik maken van de naschoolseopvang (duur!) tot, jaja, 16.00 uur.
Mijn man is dus dolblij dat ik nu thuis ben
Heuvels zijnquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:06 schreef Tinkepink het volgende:
We hebben nu een woonoppervlakte van ongeveer 200 m˛ met 500 m˛ tuin. Ongeveer een halfuurtje rijden van de grens, daar waar er nog geen heuvels zijn. Dit huis is dus iets groter en in de heuvels![]()
Twee jaar geleden hadden wij ook het plan opgevat om naar luzern te verhuizen. Het is niet doorgegaan omdat we er toch iets te weinig op vooruit zouden gaan én omdat het neit altijd even makkelijk bleek te zijn om er een goede baan te vinden als "partner van". Zal ik het topic even voor je zoeken dat ik toentertijd geopend heb?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:54 schreef conleche het volgende:
Liefjens!! Even snel zwaaien vanaf het dakterras, waar ik zit te ontbijten met brood met nutella.(en ook nog een lik frambozenjam.
)
We kúnnen natuurlijk een keer een meet hier doen!!
Fijn!!quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:59 schreef kwakveense het volgende:
gefeliciteerd mini!!jeeej! ik vond 23 ook heel leuk...alles tot 25 vond ik leuk. nu word ik 27 in januari en dat vind ik maar niks... omdat ikt gevoel heb dat ik al vanalles had moeten bereiken op die leeftijd...
de wereld is vandaag een stuk zonniger in huize kwak trouwens...
en ik vergeet vast allerlei mensen nuheb wel bijgelezen maar ik kan niet zo goed onthouden
ohja! ik duim voor alle kinderen/neefjes/nichtjes/zussen/schoonzussen die vandaag examenuitslag krijgen!
Vreemd eigenlijk, ik had het idee dat alles in Duitsland (ook wb werk en ouderschap) veel beter was geregeld. Dit niet dus! Misschien een gat in de markt: zelf professionele kinderopvang opzetten naar Nederlands modelquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oppasmoeder én afwisseling én gebruik maken van de naschoolseopvang (duur!) tot, jaja, 16.00 uur.
Mijn man is dus dolblij dat ik nu thuis ben
Ik ookquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een lieve mail!Wat fijn dat ze zo achter je staan.
Laatste post over mezelf:
Je post deed me denken aan een smsje dat ik vannacht om 12 uur van m'n moeder kreeg, daar stond in dat ze weer terugdachten aan 23 jaar geleden, toen ze met mij thuiskwamen uit het ziekenhuis en heel hard Isn't she lovely hebben gedraaid.
Was een heel lief berichtje, ik werd er een beetje sentimenteel van.
Hier Emigreren naar Zwitserlandquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Sorry ik was even lunchen. Maar heel graag![]()
Ik was eerderquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:01 schreef kwakveense het volgende:
oh, ik heb net mn eerste slankposts gevonden: slank 26! (of xxvi) ha! nu vind ik mezelf ook best een oldbie eigenlijk (al ben ik weggeweest tussen slank 30 en 147)
Je hebt ook een pizza zonder tomatensaus!quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:41 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dit was een gewone met dunne bodem. zo'n italiaanse pizza....standaard... ik vondde randjes lekker want dat was brood met een beetje pizzasmaak... niet zo tomatig als de rest
mn permanent vastzittende trapezium/schouderbovenkantspier... wordt erger van beeldschermwerk en zingen met mijn koormap...knoei er al jaren mee en nu toh amar eens naar de fysio.quote:
Sorry ik loop een beetje achterquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:06 schreef laziness het volgende:
[..]
vmw, de link naar het topic is ook al voorbij gekomen
Dat zijn wel 2 vliegen in 1 klap dan ja! Goed dat je bent gegaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef kwakveense het volgende:
[..]
mn permanent vastzittende trapezium/schouderbovenkantspier... wordt erger van beeldschermwerk en zingen met mijn koormap...knoei er al jaren mee en nu toh amar eens naar de fysio.
huisarts zei al dat ik ws. moet gaan zwemmen ermee... meteen een goeie reen om dat echt op te gaan pakken.
dan houdt kwakveense over:quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Je hebt ook een pizza zonder tomatensaus!
Bijvoorbeeld:
PIZZA VERDE PICCANTINA
Tomaat, kaas, ui, kappertjes, champignons, pikante salami en gorgonzola op een groene bodem
Prima dat je dat aanpaktquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef kwakveense het volgende:
[..]
mn permanent vastzittende trapezium/schouderbovenkantspier... wordt erger van beeldschermwerk en zingen met mijn koormap...knoei er al jaren mee en nu toh amar eens naar de fysio.
huisarts zei al dat ik ws. moet gaan zwemmen ermee... meteen een goeie reen om dat echt op te gaan pakken.
omg het water loopt me gewoon in de mondquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Prima dat je dat aanpakt
Pizza met aardappel en knoflook is ook heeeeerlijk, PF! Mijn recent discovery: Pizzabodem beleggen met flinterdunne plakjes courgette, daarover lekker gecarameliseerde uitjesUit de oven bestrooien met wat verse tijmblaadjes en schilfers parmezaan
Maar je weet niet of die groene bodem rauw isquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:08 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dan houdt kwakveense over:
PIZZA VERDE PICCANTINA
Tomaat, kaas, ui, kappertjes, champignons, pikante salami en gorgonzola op een groene bodemofwel een broodje salami met ui uit de oven....hahahaa...
Dan echt zo'n superdunne bodem, en lekker op de hoogste stand in de ovenquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
omg het water loopt me gewoon in de mond
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan echt zo'n superdunne bodem, en lekker op de hoogste stand in de ovenEn een glas witte rode wijn erbij!
Mijnes gaat niet meetellen, gok ik zoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, daarbij kan ik mezelf nog voorhouden dat het gezond eten isquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:16 schreef Phaidra het volgende:
Oeh, CF, die met courgette en uitjes wil ik binnenkort wel eens proberen! Klinkt erg lekker!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |