Het is dan ook een prima optie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:42 schreef Sugar het volgende:
Precies, slaan is een van de opties.
Ik kies er niet voor en heb in dit topic even onderhandeld waarom niet.
ik heb geen dood kind, mijn kind is 'anders'quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is dan ook een prima optie.
Al die mensen die zeggen hun kind nooit een tik te hebben gegeven, geloof ik niet. Of je hebt een 'dood' kind.
Anders?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb geen dood kind, mijn kind is 'anders'
en nee, van mij heeftie nog nooit een tik gehad.
Nog meer drogredenen, persoonlijke ervaring.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hoho, ik noem dat gewoon slaan. mijn ouders noemden dat corrigeren.
Mijn dochter ik nu 14 maanden en zoekt hier thuis echt heel bewust de grenzen op, en ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om haar te slaan/ een tik te gevenquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is dan ook een prima optie.
Al die mensen die zeggen hun kind nooit een tik te hebben gegeven, geloof ik niet. Of je hebt een 'dood' kind.
Elk kind is anders, mijn broef heeft nooit een tik nodig gehad. Ik aan de andere kant welquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb geen dood kind, mijn kind is 'anders'
en nee, van mij heeftie nog nooit een tik gehad.
Dat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou snap ik waarom al die kutjong zo lastig zijn tegenwoordig, "slaan is een teken van onmacht!!1!!"![]()
Ga je dan sowieso niet anders om met je kind, omdat hij autistisch is? (Niet negatief bedoeld!)quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja. als in autistisch. niet gek, niet dom, wel anders. (in de ogen van anderen)
Ik geloof je inderdaad niet, maar mocht het kloppen: je toont in elk geval het nut van de tik aan.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:49 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Mijn dochter ik nu 14 maanden en zoekt hier thuis echt heel bewust de grenzen op, en ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om haar te slaan/ een tik te geven.
Dus oftewel mijn kind is dood, oftewel ik lieg?
Wat heeft z'n autisme hier nu weer mee te makenquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja. als in autistisch. niet gek, niet dom, wel anders. (in de ogen van anderen)
Dus ze blijft de grenzen opzoeken, ondanks dat je ALLES al geprobeerd hebt? Tja....quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:49 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Mijn dochter ik nu 14 maanden en zoekt hier thuis echt heel bewust de grenzen op, en ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om haar te slaan/ een tik te geven.
Dus oftewel mijn kind is dood, oftewel ik lieg?
Je zit Jullie zitten er zo ongelooflijk naast.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik geloof je inderdaad niet, maar mocht het kloppen: je toont in elk geval het nut van de tik aan.
Neuh..... maar goed...quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:55 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Je zit Jullie zitten er zo ongelooflijk naast.
Dat lijkt me vrij normaal gedrag voor een kind. Ze horen die grenzen op te zoeken. Daar zijn het kinderen voor. Hoe je daar als ouder mee omgaat is hier de discussie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus ze blijft de grenzen opzoeken, ondanks dat je ALLES al geprobeerd hebt? Tja....
dat is toch een heel ander verhaal?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga je dan sowieso niet anders om met je kind, omdat hij autistisch is? (Niet negatief bedoeld!)
dat ik hem niet hoef te corrigeren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat heeft z'n autisme hier nu weer mee te maken
Niemand zegt ook dat je je kind hier een knal zou moeten verkopen hoorquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:55 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Je zit Jullie zitten er zo ongelooflijk naast.
Ja, dan loopt ze naar de trap en legt haar handje erop om vervolgens naar mij te kijken. Ik mocht hier niet op hè mama? Dan zeg ik: "Nee meis, kom maar gauw hierheen".
Dat noem ik grenzen opzoeken, en dat is echt nog volledig onschuldig en perfect corrigeerbaar, zonder tik. Ik geloof er werkelijk in dat je kinderen op een heel fatsoenlijke manier kunt opvoeden zonder tikken. Zelf heb ik één keer een tik op mijn billen gehad, van mijn vader uit onmacht inderdaad. En ik ben prima opgevoed. Maar ja, dat zal ik dan niet van mezelf mogen zeggen, verwacht ik zo.
Je hebt de term ´corrigerende tik´ duidelijk niet begrepen. Niet heel gek met een vader (en moeder?) die geen idee hadden hoe opvoeden in zijn werk ging. Een kind slaan waarbij blauwe plekken ontstaan of ander letsel is het laagste wat je kan doen. Dat heeft helemaal niets met een corrigerende tik van doen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik kreeg regelmatig tikken van mijn vader waarbij de blauwe plekken op mijn armen stonden. of ik werd even aan mijn arm vastgegrepen, waarna de handafdruk nog een paar dagen zichtbaar was.
of mijn broek moest naar beneden en ik kreeg een pak slaag op mijn blote billen.
of ik moest mijn bril afzetten omdat ik een draai om mijn oren kon krijgen zonder dat ze mijn bril molden.
fijn he, die corrigerende tikken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |