In requiem for a dream wordt idd met een tv gesleept. Althans zoon steelt een paar keer de tv van zijn moeder om te verpatsen voor drugs. Ik vond RFAD juist heel erg deprimerend omdat aan het eind van de films alle hoofdpersonen in de film totaal geen uitzicht meer hebben op iets wat door zou kunnen gaan als een gezond leven. Tuurlijk, ze maken het er zelf naar maar het is best wel deprimerend om dat te zien.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:38 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor.Ik vind American Beauty een hele hoopvolle film. Ik bedoel, het einde is wel jammer, maar toch ook eigenlijk niet, want hij is gelukkig als het einde komt. Het is goed zo, zeg maar. En verder is het qua ideeën over schoonheid en het leven gewoon een hele hoopvolle film. Kathartisch, laat ik het zo zeggen. Je krijgt er zin van om meer uit het leven te halen.
En van Requiem for a Dream werd ik persoonlijk gewoon niet gedeprimeerd. Ik vond veel stukjes juist erg grappig, zoals dat continue gesleep met die TV enzo. Of verwar ik 'm nou met Trainspotting?
Het raakt mij totaal niet in die film. Ik kan het ook niet helpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:56 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
In requiem for a dream wordt idd met een tv gesleept. Althans zoon steelt een paar keer de tv van zijn moeder om te verpatsen voor drugs. Ik vond RFAD juist heel erg deprimerend omdat aan het eind van de films alle hoofdpersonen in de film totaal geen uitzicht meer hebben op iets wat door zou kunnen gaan als een gezond leven. Tuurlijk, ze maken het er zelf naar maar het is best wel deprimerend om dat te zien.
Bijvoorbeeld de scene aan het eind van de film: Jennifer Connolly heeft net de meest bizarre handelingen moeten om aan haar fix te komen. Haar vriend ligt in het ziekenhuis en (volgens mij) moet zijn arm geamputeerd worden. Vriendje lief heeft al dagen niet gebeld en na de smerige daad ligt Jennifer op de bank terwijl de telefoon overgaat. Ze hebben op dat moment een gesprek. Een gesprek zonder ziel, zonder lust en zonder enig hoop. Terwijl Jared Leto zijn vriendin nog probeert te overtuigen dat alles goedkomt hoor je aan het hele gesprek dat alles maar dan ook alles in hun leven kapot is. Ik vind dat best wel deprimerend
Gezien alle ratings, meningen en cults om de film heen denk ik dat dat eerder aan jou ligt dan aan de filmquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het raakt mij totaal niet in die film. Ik kan het ook niet helpen.
Dat zei ik zelf meteen al, dus je moet niet zeiken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:09 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Gezien alle ratings, meningen en cults om de film heen denk ik dat dat eerder aan jou ligt dan aan de filmniet dat dat erg is. Iedereen zijn meuk, right?
Maar jij bent stommerderquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zei ik zelf meteen al, dus je moet niet zeiken.
Dat is niet waar. Heiden6 zegt altijd dat ik lief ben en zoals iedereen weet, heeft heiden6 altijd gelijk.quote:
Mjah maar we kennen ook de politieke standpunten van heiden en ook die zijn niet veel soepsquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Heiden6 zegt altijd dat ik lief ben en zoals iedereen weet, heeft heiden6 altijd gelijk.
Welles!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Mjah maar we kennen ook de politieke standpunten van heiden en ook die zijn niet veel soeps
Ze zijn bang dat LR en PVV met hun aanhang die mafkees wegjaagtquote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:31 schreef Isegrim het volgende:
Wat een ophef over de publicatie van dat adres van Aboutaleb. In Leeuwarden was het algemeen bekend waar de burgemeester woonde en dat is toch ook normaal?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
Daarnaast zijn er meer mensen die kunnen lezen in Rotterdam dan in Leeuwarden, kan ik je verklappen
Daar staat Rotterdam helaas bekend omquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:15 schreef Marlies1981 het volgende:
en nogal wat rechts-radicale zielepieten...
Dat komt doordat ik verhuisd ben.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
Daarnaast zijn er meer gekken in Rotterdam dan in Leeuwarden, kan ik je verklappen
Huh?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:19 schreef Marlies1981 het volgende:
[..]
Toen jij verhuisde zakte het gemiddeld IQ in beide plaatsen...
slimmerd!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Huh?Dus ik ben slimmer dan de meeste Friezen en dommer dan de meeste Rotterdammers?
Is het weleens geen tijd voor bierquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:47 schreef Marlies1981 het volgende:
Oh sorry...ie het al bijna tijd voor een biertje trouwens?
Ik vond Requiem for a Dream fantastisch. Heel mooi hoe een zekere deprimerende uizichtloosheid zich steeds verder manifesteert. Hij deed me ook erg aan Trainspotting denken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:40 schreef Isegrim het volgende:
Requiem for a dream vind ik een vreselijke film. Ik snap wel waarom 'ie als geniaal wordt beschouwd en de muziek erin vind ik geweldig, maar ik zou de film niet nog eens kijken. Erg deprimerend vond ik 'm overigens niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik denk dat hij zich meer zorgen maakt om wat fanatieke moslimrakkertjes. Hij blijft een afvallige natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:16 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat LR en PVV met hun aanhang die mafkees wegjaagt
Vang ze!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet morgen ook naar een bruiloft.
Gister wel toevallig, maar dat was een grap.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:31 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
heeft Heiden je eindelijk gevraagd
Wat LHO zegtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |