do NOT hold your breathquote:Op zondag 21 juni 2009 21:10 schreef pberends het volgende:
Ik zou het echt prachtig vinden als Standard & Poor's de rating van Nederland downgrade puur om de hypotheekrenteaftrek... wat een prachtig signaal zou dat zijn.
Op cynische wijze kan je hier twee vliegen in een klap slaan: schrap de geriatrie ...quote:
Niet echt, ik zou vrij bullish over Nederland zonder HRA en huizenbubbel versus de rest van de wereld. Wij zijn echt de top-exporteurs van de wereld.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
do NOT hold your breath
Vergrijzing, gezondsheidszorg en het gebrek aan enige dynamiek in NL laten HRA een mineur detail zijn. Kennelijk is dat normaal in dit tijdsgewricht. Iets met bomen en bos.
je maakt een grapje, maar met deze generatie gebeurt dat ook wel. Me First (en de Gimmie Gimmies moet je er maar bijdenkenquote:Op zondag 21 juni 2009 21:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Op cynische wijze kan je hier twee vliegen in een klap slaan: schrap de geriatrie ...
Dat komt ook omdat wij relatief veel buitenland hebben. Stel dat Nederland alleen uit Brabant en Limburg bestond. Dan was alles wat we boven de rivieren verkochten ook al export.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt, ik zou vrij bullish over Nederland zonder HRA en huizenbubbel versus de rest van de wereld. Wij zijn echt de top-exporteurs van de wereld.
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt, ik zou vrij bullish over Nederland zonder HRA en huizenbubbel versus de rest van de wereld. Wij zijn echt de top-exporteurs van de wereld.
Ik zit niet op je te hakken, maar bij Chinezen zit het in het bloed. Wist je dat de eerste bankiers uit China kwamen, specifiek uit Pingyao (waar trouwens geweldig leuke guesthouses in bankgebouwtjes uit het jaar nul zitten, vol van historie, moet je wel het kolenstof uit je ogen vegenquote:Op zondag 21 juni 2009 22:08 schreef pberends het volgende:
En laten we niet doen alsof vergrijzing een Nederlands probleem is. In Zuid-Korea, Taiwan en Japan is het veel erger. In China is het ook niet super, door de 1-kind politiek die gevoerd is. Daarom sparen Chinezen veel, want ze vertrouwen er niet op dat de jonge generatie voor hen gaat zorgen.
We hebben te maken met een kenner, ik zou gaan solliciteren bij de SERquote:
ING heeft een aantal jaar geleden in Taiwan polissen verkocht die voor het leven 8% rente uitkeren, in een tijd dat de rente daar nog hoog was. Veel van mijn collegas hadden daar kapitalen inzitten (die kochten dat bijvoorbeeld voor hun kinderen). In de 4 jaar dat ik daar woonde was de normale bankrente zo'n 1,5% voor een half jaar vastquote:Op zondag 21 juni 2009 22:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zuid-Korea, Taiwan of Japan ken ik niet goed genoeg. Wel weet ik dat verzekeringsactiviteiten in die landen van onze gewelidge Nederlandse export natie een paar nationale verzekeraars bijna ten gronde hebben gericht. Geen droog brood te verdienen. maar tsja, eigenwijs als we zijn.....
Hoe werken die? Koop ik dan bijvoorbeeld voor 100K van die obligaties en krijg ik dan ieder jaar 8K van ING? En wat gebeurt er wanneer ik overlijd? Vervalt de polis dan helemaal?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
ING heeft een aantal jaar geleden in Taiwan polissen verkocht die voor het leven 8% rente uitkeren, in een tijd dat de rente daar nog hoog was. Veel van mijn collegas hadden daar kapitalen inzitten (die kochten dat bijvoorbeeld voor hun kinderen). In de 4 jaar dat ik daar woonde was de normale bankrente zo'n 1,5% voor een half jaar vast
tsja, normaal gesproken dek je zo'n contract direct af in de markt, maar als je denkt dat je slimmer bent dan de rest, en je dus wel effe meer rendement op je beleggingen kunt maken dan de markt doe je dat niet. Kun je arrogantie en eigendunk ook exporteren?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
ING heeft een aantal jaar geleden in Taiwan polissen verkocht die voor het leven 8% rente uitkeren, in een tijd dat de rente daar nog hoog was. Veel van mijn collegas hadden daar kapitalen inzitten (die kochten dat bijvoorbeeld voor hun kinderen). In de 4 jaar dat ik daar woonde was de normale bankrente zo'n 1,5% voor een half jaar vast
Misschien was het wel een interne hedge tegen een te hoge rentestand ofzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tsja, normaal gesproken dek je zo'n contract direct af in de markt, maar als je denkt dat je slimmer bent dan de rest, en je dus wel effe meer rendement op je beleggingen kunt maken dan de markt doe je dat niet. Kun je arrogantie en eigendunk ook exporteren?
no commentquote:Op zondag 21 juni 2009 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien was het wel een interne hedge tegen een te hoge rentestand ofzo.
Ja ze kunnen wel vast een mailtje naar Polen sturen nu, de DSB zal er ook blij mee zijnquote:Op zondag 21 juni 2009 22:31 schreef WammesWaggel het volgende:
De overheid maakt het nu makkelijker om een flink stuk aan huizen te bouwen, dan mag ik toch aannemen dat deze nieuwe wet de huizenmarkt ook een negatieve invloed zal hebben op de huizenprijzen daar men nu eerder gewoon wat extra ruimte aan het huidige huis bouwt ipv te verhuizen?
Inhoudelijkquote:Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
We hebben te maken met een kenner, ik zou gaan solliciteren bij de SER
hebben ze daar ook een overheid die elk stukje bebouwbare grond beclaimd?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef SeLang het volgende:
wja, in NL konden huizen niet zakken want bouwgrond is daar zogenaamd schaars. Maar bebouwbare grond is in Taiwan en Japan VEEL schaarser (een en al bergen).
Je kreeg gewoon elk jaar 8% en aan het eind werd dat ding a-pari afgelost. Tenminste dat is wat ik ervan begreep. Een soort van deposito met als looptijd de duur van je leven ofzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe werken die? Koop ik dan bijvoorbeeld voor 100K van die obligaties en krijg ik dan ieder jaar 8K van ING? En wat gebeurt er wanneer ik overlijd? Vervalt de polis dan helemaal?
En was er geen verschil in premie tussen iemand van 8 en iemand van 88?
Ik weet wel dat dit jaar in jaar uit een bloeder was voor ING. Ze hadden kennelijk niet gehedged maar gerekend op een hoge rente en veel inflatie. Volgens mij is die tak trouwens in 2007 of 2008 verkocht.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tsja, normaal gesproken dek je zo'n contract direct af in de markt, maar als je denkt dat je slimmer bent dan de rest, en je dus wel effe meer rendement op je beleggingen kunt maken dan de markt doe je dat niet. Kun je arrogantie en eigendunk ook exporteren?
juist, en Aegon heeft ten lange leste begin dit jaar haar Taiwanese ellende afgestoten.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
Ik weet wel dat dit jaar in jaar uit een bloeder was voor ING. Ze hadden kennelijk niet gehedged maar gerekend op een hoge rente en veel inflatie. Volgens mij is die tak trouwens in 2007 of 2008 verkocht.
Weet ik niet, maar er is gewoon veel minder plek dan hier. Taiwan bijvoorbeeld is even groot als NL, heeft 22 miljoen inwoners en is voor 2/3 fysiek onbebouwbaar (want steile bergen). En dan heb je nog grond nodig voor landbouw e.d. Ik zie daar nooit grond ongebruikt, in tegenstelling tot NL.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hebben ze daar ook een overheid die elk stukje bebouwbare grond beclaimd?
Europese bedrijven doen het over het algemeen ook niet zo goed in de VS, op naar Afrika dan maar weer voor de kruimels.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wij denken het beter te kunnen, maar alleen Aziaten kunnen in Azie handelen.
kweetniet. Toen ik mijn huidige huis kocht was dat ook even slikken. Maar een alternatief was er niet, en ik kon het betalen. Kan ik wel heel moreel gaan zitten beargumenteren dat het het objectief niet waard is, maar daar woon ik niet in. Hell, ik betaalde in 1996 (1995?) tweehonderd gulden de meter voor een lapje bouwgrond. Ik dacht dat ze gek waren (commentaar wethouder: maar ge het em zo diep as ge wiltquote:Op zondag 21 juni 2009 22:45 schreef SeLang het volgende:
Wat er gebeurt als respons op schaarste is kleiner wonen, niet meer gaan betalen. Je hebt immers maar zoveel geld te besteden. Daarom is dat hele schaarste argument ook flawed.
sorry, is al van China. Ik was in Beijing tijdens de Chinees-Afrikaanse top, daar kan NL wat van leren. Zelden een grotere slijmpartij gezien, maar wel uiterst succesvol.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Europese bedrijven doen het over het algemeen ook niet zo goed in de VS, op naar Afrika dan maar weer voor de kruimels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |