Tijd voor een radicale partij die voor jongeren op komt ?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:34 schreef Fastmatti het volgende:
Zelf vond ik dit wel een mooi bericht. In eerste instantie vond ik het belachelijk, maar het kan wel een enorm tegenwicht bieden aan de meerderheid die straks met pensioen is en de werkenden gaat uitbuiten met hun meerderheid.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-vanaf-geboorte.html
Vond in de gauwigheid een lijstje... het lijkt erop dat geen enkele partij de aftrek wil afschaffen, alleen een paar willen hem beperken:quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is ongelovelijk dat heel de NLse politiek te laf is om er wat aan te doen. Allemaal bang dat het stemmen kost, en daarom met een compleet onding blijven zitten. Is er een ppartij die voor de afschaffing is? Dan i de kans redelijk aanwezig dat ik daar op ga stemmen: een partij met ballen die wel om NL geeft in plaats van de eigen baantjes ...
quote:CDA: de hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid. Er moet volgens de partij wel een fonds komen dat het voor starters makkelijker maakt om geld te lenen.
VVD: de VVD wil de hypotheekrenteaftrek handhaven. Daarnaast wil de partij de regels voor huizen bouwen versoepelen en meer koophuizen bouwen.
PvdA: de PvdA wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 42%. Verder willen zij dat de huursubsidie omhoog gaat en dat er een koopbonus voor starters op de woningmark komt.
D’66: beperking van de hypotheekrenteaftrek is voor D66 wel bespreekbaar, maar alleen als de totale lasten niet stijgen.
SP: de SP wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 42% én tot een maximumbedrag van ¤ 350.000, -
GroenLinks: GroenLinks wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 30%. Verder willen zij een uitbreiding van de huurtoeslag.
ChristenUnie: de ChristenUnie wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 42%. De partij wil verder dat er meer goedkopere woningen komen voor starters en gezinnen.
PVV: de PVV wil de hypotheekrenteaftrek handhaven
PvdD: de partij wil ondermeer meer woningruimte door splitsing grote woningen en ombouwen kantoorpanden
de NVM doet me aan die Iraakse minister denkenquote:Huizenprijs op niveau 2005
Van onze financiële redactie
AMSTERDAM - De huizenprijzen in Nederland zullen gestaag blijven dalen. Inmiddels zijn de prijzen weer op het niveau van 2005, stellen economen van ING.
Ze rekenen erop dat woningen eind volgend jaar elf procent goedkoper zijn geworden dan tijdens de piek in augustus 2008. In april lag de gemiddelde prijs van een woning al 3,5 procent lager dan in augustus vorig jaar. "Het aantal woningverkopen daalt flink, waardoor de laatste maanden steeds meer woningen te koop blijven staan. Dat drukt de prijzen", aldus ING.
Makelaarsvereniging NVM stelt dat het wel losloopt met de prijzen, zeker in het lagere segment.
Geef eens een voorbeeld waarmee de politiek jou beperkt?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is ongelovelijk dat heel de NLse politiek te laf is om er wat aan te doen. Allemaal bang dat het stemmen kost, en daarom met een compleet onding blijven zitten. Is er een ppartij die voor de afschaffing is? Dan i de kans redelijk aanwezig dat ik daar op ga stemmen: een partij met ballen die wel om NL geeft in plaats van de eigen baantjes ...
Ja logisch, als je dat ineens afschaft brengt het zoveel teweeg.... Sommige kijken echt niet verder dan hun neus lang is.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Vond in de gauwigheid een lijstje... het lijkt erop dat geen enkele partij de aftrek wil afschaffen, alleen een paar willen hem beperken:
[..]
Krankzinnig!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
CDA: de hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid. Er moet volgens de partij wel een fonds komen dat het voor starters makkelijker maakt om geld te lenen.
Laf. Die extra huizen moeten dan wel verkocht worden. Met HRA dus ...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
VVD: de VVD wil de hypotheekrenteaftrek handhaven. Daarnaast wil de partij de regels voor huizen bouwen versoepelen en meer koophuizen bouwen.
Tenminste een stap. Maar huur subsisie omhoog? Zowel HRA als huursubsisie afschaffen. En een koop subsubsidie?!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
PvdA: de PvdA wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 42%. Verder willen zij dat de huursubsidie omhoog gaat en dat er een koopbonus voor starters op de woningmark komt.
Goede eerste stap, maar nog wel wat vaag: nu concreet graag en laten zien welke plannen horen bij het niet laten stijgen van de totale lasten.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
D'66: beperking van de hypotheekrenteaftrek is voor D66 wel bespreekbaar, maar alleen als de totale lasten niet stijgen.
Goede eerste stappen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
SP: de SP wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 42% én tot een maximumbedrag van ¤ 350.000, -
Nog beter, maar dat huurtoeslag idee: doe maar niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
GroenLinks: GroenLinks wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 30%. Verder willen zij een uitbreiding van de huurtoeslag.
Goede eerste stap. Op dat laatste punt kan je niet echt tegen zijn- als de huizen prijzen dalen dan wordt daar aan voldaanquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
ChristenUnie: de ChristenUnie wil de hypotheekrenteaftrek beperken tot maximaal 42%. De partij wil verder dat er meer goedkopere woningen komen voor starters en gezinnen.
Laf. En gezien de verder cadeautjes die de PVV de 65+ers wil bieden is dit naar de CDA de (pre-)BB partij bij uitstek ...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
PVV: de PVV wil de hypotheekrenteaftrek handhaven
En de HRA?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:04 schreef Hooghoudt het volgende:
PvdD: de partij wil ondermeer meer woningruimte door splitsing grote woningen en ombouwen kantoorpanden
Waar lees jij dat de politiek mij beperkt?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld waarmee de politiek jou beperkt?
waarbij je GL mag laten afvallen aangezien la Halsema met haar wijzende vingertje op de Ringdijk (of was het nou Transvaalkade?) woont met de met afstand hoogste hypotheek van alle fractievoorzitters. Ik meen iets van 600k euro (150% van de aanschafwaarde trouwens).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:27 schreef Doc het volgende:
Als je dit zo doorneemt is het voornamelijk GL, SP en CU die de HRA het stevigst aan willen pakken. Dus als je tegen de HRA bent dien je linksig te stemmen. Eventueel PvdA of D66.
Dan is het in ieder geval niet uit eigen belang dat ze een beperking van de HRA bepleitenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waarbij je GL mag laten afvallen aangezien la Halsema met haar wijzende vingertje op de Ringdijk (of was het nou Transvaalkade?) woont met de met afstand hoogste hypotheek van alle fractievoorzitters. Ik meen iets van 600k euro (150% van de aanschafwaarde trouwens).
http://www.quotenet.nl/trivia/halsema_hypotheektopper.php
650k hypotheek dus, en Bos een goede tweede, beide zeer ruim boven de aanschafwaarde ook nog eens....
ik bedoel eigenlijk als ze kloten had (ja, ik weet dat dit biologisch niet kan zonder drastische ingrepen), dan had ze naar haar eigen redenatie geleeft en had ze simpelweg niet haar hele mik volgeleend. Hypocriet dus.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Dan is het in ieder geval niet uit eigen belang dat ze een beperking van de HRA bepleit- daar is in ieder geval ook wel iets voor te zeggen.
Maar GL zal ik denk ik sowieso niet snel stemmen
Bij de invoering keek men ook niet verder dan het puntje van de neus, dus ik zie het probleem nietquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:25 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja logisch, als je dat ineens afschaft brengt het zoveel teweeg.... Sommige kijken echt niet verder dan hun neus lang is.
Dan mogen we flink geduld gaan hebben, de economische neergang is systematisch, zoals het vroeger was gaat het de komende decennia niet meer wordenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ook maar 1 partij zo achterlijk is om drastisch aan de huizenmarkt te gaan sleutelen in dit klimaat. Het zal meer iets Polders zijn zoals NHG enkele tienduizenden omhoog, beperking renteaftrek hypotheken > 1 mln , dat soort symboolpolitiek.
Als ze echt wat willen hervormen zullen ze toch moeten wachten op wat economische meewind, lijkt me. ...
vanwaar die sigaar dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dan mogen we flink geduld gaan hebben, de economische neergang is systematisch, zoals het vroeger was gaat het de komende decennia niet meer worden
toch wel zo'n verlengde Lada?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:49 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof ook niet dat we hier in het Westen de situatie van 1990 tot 2003 ooit nog terugzien. Dus met relatief weinig werken hele luxe levens lijden. Die tijd is voorbij en komt nooit meer terug. We moeten de schulden die we toen gemaakt hebben zelfs afbetalen.
Niet dat ik het zo'n ramp vind overigens, want het welvaartsniveau van pak hem beet 1978 vind ik ook prima. Maar één keer per week cola en chips, bramen gaan plukken om in de yoghurt te doen en in de Lada naar Domburg op vakantie. Prima hoor! Ook veel beter voor de kinderen.
quote:Het leek - ook voor Nederlandse pensioenfondsen - een goudgerande, solide belegging: Amerikaans commercieel onroerend goed - winkels en kantoren - op A-locaties. Niks sub-prime! Het kon niet mis.
Maar ook hier slaat de crisis toe: de handel in winkels en kantoren ligt vrijwel stil, en als er dan iets verkocht wordt, dan is het voor angstwekkend lage prijzen.
Ik zit met jonge kinderen toch liever in Domburg, als ik mag kiezen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:55 schreef henkway het volgende:
Mooi stukje in NOVA over de ineenstorting van het commercieel US vastgoed
prachtig zeg....quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:55 schreef henkway het volgende:
Mooi stukje in NOVA over de ineenstorting van het commercieel US vastgoed
http://www.novatv.nl/page(...)el+onroerend+goed+VS
[..]
In dat stuk dat ik aanhaalde.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Waar lees jij dat de politiek mij beperkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |