abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juni 2009 @ 23:49:34 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69758175
Vandaag eens de visie van de pvv eens bekeken.

Het is niet allemaal up-to-date, maar een nieuwe visie van na augustus 2006 zag ik niet op hun site. Als er een updat dan zou ik die graag zien.

De PVV mateloos populair bij jongeren, met name door de punten onder
II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
IV. Immigratiestop / Integratie
en mogelijk
VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie
VIII. Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid.

Het viel me echter op met name de ouderen bij de PVV op hun plek zitten. Als je kijkt naar de belastingplannen dan zijn de BB-ers spekkoper:

Belastingplannen
> Miljard extra voor AOW'ers
> Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
> 16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (als grootverdieners zullen zij profiteren)

Zorg
> Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
> Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
> Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
> Geen fiscalisering AOW, vergroting draagvlak AOW door meer werkenden onder de 65 jaar

Allemaal punten waar je als < 30 heel veel minder aan zal hebben. De meerderheid van de hypotheek bezitters zijn ouder, de mensen die het meest van belastingverlaging genieten zijn degene die al de meeste belasting betalen en ook dat zijn de ouderen die ook meer verdienen dan jongeren. Over al de extraatjes voor AOW-ers nog maar gezwegen.

Dus financieel ben je als jongere (of als minder kapitaalkrachtige) bij de PVV duidelijk minder op de plek. En ik zou eerlijk gezegd niet weten bij welke partij eerder aandacht voor de jongeren in plaas van merendeel voor de ouderen (SP misschien? zou ik niet zeker weten)

Is het niet tijd dat er een partij komt die meer voor de jongeren op komt??
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:52:27 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_69758246

Zeg knul, shit like hypotheek aftrek matters, vraag maar aan paps.

Laat me raden, je had meer stufi gewild ofzo?
&lt;signature here&gt;.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juni 2009 @ 23:59:49 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69758444
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:52 schreef ExTec het volgende:

misschien dat het verstandiger is inhoudelijk op de post in te gaan in plaats van een poging tot een argumentum ad hominem

Het punt is dat de PVV voor de "paps"-en in Nederland (zoals ik zelf ) financieel best OK is, maar voor jongeren amper.

Waarom zou eigenlijk de PVV voor hypotheekaftrek zijn? Dat lijkt me toch meer iets voor de "de huizenbezittende elite" die profiteert van de extraatjes uit Den Haag?

[ Bericht 7% gewijzigd door Doc op 06-06-2009 00:52:12 ]
pi_69758587
Een visie uit 2006 oud vinden Zou een mooie boel worden als partijen hun visie zo vaak gaan veranderen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:06:19 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69758643
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Een visie uit 2006 oud vinden Zou een mooie boel worden als partijen hun visie zo vaak gaan veranderen.
Mwoah, op financieel gebied kan ik me voorstellen dat je het een en ander kan bij-tunen of iets scherper kan stellen, zo om een of andere reden sinds zo zeg een jaartje?
pi_69758662
De PVV is niet mateloos populair onder jongeren. Maar onder kinderachtigen en verzuurden. Scholieren en 50+'ers dus.

pi_69758722
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:49 schreef Doc het volgende:
Is het niet tijd dat er een partij komt die meer voor de jongeren op komt??
13 miljoen stemmers, 2 miljoen mensen tussen de 18 en de 30. Een theoretisch maximum van 15% van alle stemmen die uitgebracht kunnen worden. Ik denk dat een partij die zich specifiek op jongeren richt blij mag zijn met 1 of 2 zetels in de kamer.
pi_69758796
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
De PVV is niet mateloos populair onder jongeren. Maar onder kinderachtigen en verzuurden. Scholieren en 50+'ers dus.

Aldus onze slechte verliezer .
pi_69758809
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:12 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Aldus onze slechte verliezer .
Vind je?

Het zijn de feiten.
pi_69758849
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Vind je?

Het zijn de feiten.
Feiten van 40% ja... Dat noem ik geen feiten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:18:41 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69758935
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Antaresje het volgende:

[..]

13 miljoen stemmers, 2 miljoen mensen tussen de 18 en de 30. Een theoretisch maximum van 15% van alle stemmen die uitgebracht kunnen worden. Ik denk dat een partij die zich specifiek op jongeren richt blij mag zijn met 1 of 2 zetels in de kamer.
Rek leeftijd waarvoor die partij interessant is op tot ongeveer 40 en het scheelt wel. Het punt is dat veel van de problemen nu in Nederland ook liggen bij de cadeautjes die pre-babyboomers en de babyboomers zich zelf gegeven hebben (veel ruimere kinderbijlage, premie-koopwoningen, riante uittreed regelingen rond je 60e; al die zaken die jongeren zeker niet zullen krijgen). Reken daar een onbetaalbare vergrijzing bij en het wordt steeds interessanter voor jongere generaties om te zeggen dat ze geen zin meer hebben om krom te liggen om die generaties nog meer te voorzien van extraatjes.

Voor meer over die discussie zie:
Babyboomers en de kredietcrisis
Babyboomers en de kredietcrisis #2

Maar wie worden er door de Nederlandse politiek (zowel de oude als de nieuwe) beschermd: juist de ouderen. Het kan misschien electoraal wel verstandig zijn met een vergrijzende bevolking, maar voor Nederland zelf is het de dood in de pot.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:14 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Feiten van 40% ja... Dat noem ik geen feiten.
Ik was op zoek naar stats van de verdeling van stemmen naar leeftijd. Kan jij die geven?

[ Bericht 7% gewijzigd door Doc op 06-06-2009 00:24:57 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:24:32 #12
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69759056
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:

uhuh. Take your loss

http://www.scholierenverk(...)scholieren-stemt-PVV

edit: uhuhuh..ik kan niet goed lezen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Lundegaard op 06-06-2009 00:31:05 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:27:06 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69759112
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:24 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

uhuh. Take your loss

http://www.scholierenverk(...)scholieren-stemt-PVV
Hij zegt toch net dat scholieren op de PVV stemmen (of zouden stemen als ze mochten)?

Je bevestigt met die link alleen wat hij al zegt dus over welke " take your loss" heb je het?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:30:17 #14
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69759200
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Hij zegt toch net dat scholieren op de PVV stemmen (of zouden stemen als ze mochten)?

Je bevestigt met die link alleen wat hij al zegt dus over welke " take your loss" heb je het?
Blowen is niet goed voor mij.
Ik fail nu best wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:33:11 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69759279
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:30 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Blowen is niet goed voor mij.
Ik fail nu best wel.
Blowen? Zei je blowen? Laat Geert dat maar niet horen!

Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:36:24 #16
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69759355
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Blowen? Zei je blowen? Laat Geert dat maar niet horen!

Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt
Ik gebruikte blowen om mijn faal enigszins te verdoezelen. Eigenlijk blow ik al jaren niet.
Dus shops dichtgooien? Prima, wat mij betreft.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:43:00 #17
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69759492
Erm, kijk eens naar landen om ons heen waar drugs verboden zijn EN thuis teeld aangepakt word.. Dat helpt voor geen meter.. Hoe legaler hoe beter (meer controle).

Verder vind ik de PVV wel erg hoog van de toren blazen en met miljarden strooien alsof het pepernootjes zijn!

Miljard extra voor AOW'ers
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers

Dat is geen kattepis, waar gaan zij al die miljarden vandaan halen?

*ik vind de overeenkomst tussen Wilders en ene meneer Adolf Hitler ERG overeen komen*
:-)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:43:05 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69759494
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:36 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Ik gebruikte blowen om mijn faal enigszins te verdoezelen. Eigenlijk blow ik al jaren niet.
Dus shops dichtgooien? Prima, wat mij betreft.
Had dan gezegd dat je zwaar bezopen bent - daar zou Geert vast minder moeite mee hebben - om nu blowen te noemen om een faal te verdoezelen is een beetje dubbel faal

Wat dat betreft vond ik de 40% in Volendam (coke-dorp der coke-dorpen) wel grappig. Dat dope verbod is meer iets waar jongeren meer "last" van hebben dan ouderen volgens mij. Zelf (weer als oudere) heb ik ook persoonlijk geen last van een strenger drugsbeleid.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:45:31 #19
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69759551
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Had dan gezegd dat je zwaar bezopen bent - daar zou Geert vast minder moeite mee hebben - om nu blowen te noemen om een faal te verdoezelen is een beetje dubbel faal

Wat dat betreft vond ik de 40% in Volendam (coke-dorp der coke-dorpen) wel grappig. Dat dope verbod is meer iets waar jongeren meer "last" van hebben dan ouderen volgens mij. Zelf (weer als oudere) heb ik ook persoonlijk geen last van een strenger drugsbeleid.
Nog leuker, Volendam stemt massaal op PVV die het willen bemoeilijken om NL binnen te komen en naar NL komen onaantrekkelijker willen maken. Ook voor toeristen. Volendam zijn economie draaid bijna volledig op die toeristen!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:47:43 #20
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69759591
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:45 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Nog leuker, Volendam stemt massaal op PVV die het willen bemoeilijken om NL binnen te komen en naar NL komen onaantrekkelijker willen maken. Ook voor toeristen. Volendam zijn economie draaid bijna volledig op die toeristen!
Ja klopt. PVV is tegen de Japanse toeristen met hun fototoestellen.
Echt, waar haal je het vandaan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:47:58 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69759600
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:43 schreef Dartanion het volgende:
Erm, kijk eens naar landen om ons heen waar drugs verboden zijn EN thuis teeld aangepakt word.. Dat helpt voor geen meter.. Hoe legaler hoe beter (meer controle).

Verder vind ik de PVV wel erg hoog van de toren blazen en met miljarden strooien alsof het pepernootjes zijn!

Miljard extra voor AOW'ers
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers

Dat is geen kattepis, waar gaan zij al die miljarden vandaan halen?
Of een "war on drugs" zinvol is, is een hele andere discussie - die al op andere plaatsen op Fok meer dan eens gevoerd is. Persoonlijk heb ik eigenlijk wel een hekel aan drugs, maar ik denk dat het verder in de ilegaliteit drukken niet echt effectief is.

Kosten decimeren van alles wat met het buiteland te maken heeft (asielzoekers etc, Europa)
Vele subsidies (kunst, sociale projecten - voornamelijk voor jongeren) afschaffen.

Of dat genoeg is om het van te betalen weet ik niet. Ik zou dat graag wel eens doorgerekend willen zien.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:48:26 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69759608
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 23:52 schreef ExTec het volgende:

Ik heb 't gevoel dat hier een hyperactieve student op het zolderkamertje van paps en mams op z'n toetsenbord loopt te rammen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 00:55:45 #23
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69759754
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Doc het volgende:

[..]

Of een "war on drugs" zinvol is, is een hele andere discussie - die al op andere plaatsen op Fok meer dan eens gevoerd is. Persoonlijk heb ik eigenlijk wel een hekel aan drugs, maar ik denk dat het verder in de ilegaliteit drukken niet echt effectief is.

Kosten decimeren van alles wat met het buiteland te maken heeft (asielzoekers etc, Europa)
Vele subsidies (kunst, sociale projecten - voornamelijk voor jongeren) afschaffen.

Of dat genoeg is om het van te betalen weet ik niet. Ik zou dat graag wel eens doorgerekend willen zien.
Ik ben blij dat je Wilders zijn gebrabbel nog enigsinds kan relativeren.

Asielzoekers weren, daar sta ik eigenlijk wel achter, we hebben ons veel te lang gedragen als een soort van leger des heils.
Subsidie voor kunst en sociale-projecten afschaffen, dat kan heel goed een averechts effect hebben. Als al die dingen wegvallen. Waar hebben kans arme jongeren dan een steun aan?

Ik weet 100% zeker dat Wilders geen sluitende begroting kan maken Want daarmee zou hij VEEL kiezers trekken, maar hij heeft nog geen poging ondernomen voor zover ik weet? En ik vind Wilders een zielepoot, dat heeft hij voor mij bewezen met zijn geneuzel over het kiesrecht!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 00:57:49 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69759798
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

V. Directe democratie: meer invloed van de burgers
Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk

VIII. Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid
Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen

Als punt (2) in Nederland een meerderheid krijgt zal dat - om het mild te zeggen - niet echt bevordelijk zijn voor een grotere toestroom van toeristen. Strenge grenscontroles ook niet.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 01:00:45 #25
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_69759869
@ Lundegaard
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

,

Jij kijkt zeker geen nieuws of wel?

En als je de standpunten van de PVV leest en je bedenkt je enkele gevolgen dan is al snel duidelijk dat die jappen met camera's minder snel hierheen komen.

Maar stem lekker PVV Hitler was ooit ook gewenst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')