quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:52 schreef ExTec het volgende:
Zeg knul, shit like hypotheek aftrek matters, vraag maar aan paps.
Laat me raden, je had meer stufi gewild ofzo?
Mwoah, op financieel gebied kan ik me voorstellen dat je het een en ander kan bij-tunen of iets scherper kan stellen, zo om een of andere reden sinds zo zeg een jaartje?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Een visie uit 2006 oud vindenZou een mooie boel worden als partijen hun visie zo vaak gaan veranderen.
13 miljoen stemmers, 2 miljoen mensen tussen de 18 en de 30. Een theoretisch maximum van 15% van alle stemmen die uitgebracht kunnen worden. Ik denk dat een partij die zich specifiek op jongeren richt blij mag zijn met 1 of 2 zetels in de kamer.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:49 schreef Doc het volgende:
Is het niet tijd dat er een partij komt die meer voor de jongeren op komt??
Aldus onze slechte verliezerquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
De PVV is niet mateloos populair onder jongeren. Maar onder kinderachtigen en verzuurden. Scholieren en 50+'ers dus.
Rek leeftijd waarvoor die partij interessant is op tot ongeveer 40 en het scheelt wel. Het punt is dat veel van de problemen nu in Nederland ook liggen bij de cadeautjes die pre-babyboomers en de babyboomers zich zelf gegeven hebben (veel ruimere kinderbijlage, premie-koopwoningen, riante uittreed regelingen rond je 60e; al die zaken die jongeren zeker niet zullen krijgen). Reken daar een onbetaalbare vergrijzing bij en het wordt steeds interessanter voor jongere generaties om te zeggen dat ze geen zin meer hebben om krom te liggen om die generaties nog meer te voorzien van extraatjes.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:09 schreef Antaresje het volgende:
[..]
13 miljoen stemmers, 2 miljoen mensen tussen de 18 en de 30. Een theoretisch maximum van 15% van alle stemmen die uitgebracht kunnen worden. Ik denk dat een partij die zich specifiek op jongeren richt blij mag zijn met 1 of 2 zetels in de kamer.
Ik was op zoek naar stats van de verdeling van stemmen naar leeftijd. Kan jij die geven?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:14 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Feiten van 40% ja... Dat noem ik geen feiten.
uhuh. Take your lossquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
De PVV is niet mateloos populair onder jongeren. Maar onder kinderachtigen en verzuurden. Scholieren en 50+'ers dus.
Hij zegt toch net dat scholieren op de PVV stemmen (of zouden stemen als ze mochten)?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:24 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
uhuh. Take your loss
http://www.scholierenverk(...)scholieren-stemt-PVV
Blowen is niet goed voor mij.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Hij zegt toch net dat scholieren op de PVV stemmen (of zouden stemen als ze mochten)?
Je bevestigt met die link alleen wat hij al zegt dus over welke " take your loss" heb je het?
Blowen? Zei je blowen? Laat Geert dat maar niet horen!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:30 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Blowen is niet goed voor mij.
Ik fail nu best wel.
Ik gebruikte blowen om mijn faal enigszins te verdoezelen. Eigenlijk blow ik al jaren niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Blowen? Zei je blowen? Laat Geert dat maar niet horen!
II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt
Had dan gezegd dat je zwaar bezopen bent - daar zou Geert vast minder moeite mee hebbenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:36 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Ik gebruikte blowen om mijn faal enigszins te verdoezelen. Eigenlijk blow ik al jaren niet.
Dus shops dichtgooien? Prima, wat mij betreft.
Nog leuker, Volendam stemt massaal op PVV die het willen bemoeilijken om NL binnen te komen en naar NL komen onaantrekkelijker willen maken. Ook voor toeristen. Volendam zijn economie draaid bijna volledig op die toeristen!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:43 schreef Doc het volgende:
[..]
Had dan gezegd dat je zwaar bezopen bent - daar zou Geert vast minder moeite mee hebben- om nu blowen te noemen om een faal te verdoezelen is een beetje dubbel faal
Wat dat betreft vond ik de 40% in Volendam (coke-dorp der coke-dorpen) wel grappig. Dat dope verbod is meer iets waar jongeren meer "last" van hebben dan ouderen volgens mij. Zelf (weer als oudere) heb ik ook persoonlijk geen last van een strenger drugsbeleid.
Ja klopt. PVV is tegen de Japanse toeristen met hun fototoestellen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:45 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Nog leuker, Volendam stemt massaal op PVV die het willen bemoeilijken om NL binnen te komen en naar NL komen onaantrekkelijker willen maken. Ook voor toeristen. Volendam zijn economie draaid bijna volledig op die toeristen!
Of een "war on drugs" zinvol is, is een hele andere discussie - die al op andere plaatsen op Fok meer dan eens gevoerd is. Persoonlijk heb ik eigenlijk wel een hekel aan drugs, maar ik denk dat het verder in de ilegaliteit drukken niet echt effectief is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:43 schreef Dartanion het volgende:
Erm, kijk eens naar landen om ons heen waar drugs verboden zijn EN thuis teeld aangepakt word.. Dat helpt voor geen meter.. Hoe legaler hoe beter (meer controle).
Verder vind ik de PVV wel erg hoog van de toren blazen en met miljarden strooien alsof het pepernootjes zijn!
Miljard extra voor AOW'ers
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers
Dat is geen kattepis, waar gaan zij al die miljarden vandaan halen?
Ik heb 't gevoel dat hier een hyperactieve student op het zolderkamertje van paps en mams op z'n toetsenbord loopt te rammen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:52 schreef ExTec het volgende:
Zeg knul, shit like hypotheek aftrek matters, vraag maar aan paps.
Laat me raden, je had meer stufi gewild ofzo?
Ik ben blij dat je Wilders zijn gebrabbel nog enigsinds kan relativeren.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Of een "war on drugs" zinvol is, is een hele andere discussie - die al op andere plaatsen op Fok meer dan eens gevoerd is. Persoonlijk heb ik eigenlijk wel een hekel aan drugs, maar ik denk dat het verder in de ilegaliteit drukken niet echt effectief is.
Kosten decimeren van alles wat met het buiteland te maken heeft (asielzoekers etc, Europa)
Vele subsidies (kunst, sociale projecten - voornamelijk voor jongeren) afschaffen.
Of dat genoeg is om het van te betalen weet ik niet. Ik zou dat graag wel eens doorgerekend willen zien.
V. Directe democratie: meer invloed van de burgersquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Ja klopt. PVV is tegen de Japanse toeristen met hun fototoestellen.
Echt, waar haal je het vandaan?
,quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Ja klopt. PVV is tegen de Japanse toeristen met hun fototoestellen.
Echt, waar haal je het vandaan?
De PVV is sowieso geen partij die echt veel doet voor "jongeren". Vandaar dit topic ookquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:55 schreef Dartanion het volgende:
Subsidie voor kunst en sociale-projecten afschaffen, dat kan heel goed een averechts effect hebben. Als al die dingen wegvallen. Waar hebben kans arme jongeren dan een steun aan?
En we timen een Godwin's_law-tje in post 24 in een PVV topic. Zo, hebben we dat ook weer gehad. Nu weer echte argumenten.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:00 schreef Dartanion het volgende:
Maar stem lekker PVVHitler was ooit ook gewenst!
Het leuke is dat het extreem rechtse wel heel veel jongeren aanspreekt. En veel ouderen ook overigens.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:01 schreef Doc het volgende:
[..]
De PVV is sowieso geen partij die echt veel doet voor "jongeren". Vandaar dit topic ook
Ik refereer niet zomaar naar Hitler.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:04 schreef Doc het volgende:
[..]
En we timen een Godwin's_law-tje in post 24 in een PVV topic. Zo, hebben we dat ook weer gehad. Nu weer echte argumenten.
Tijd voor een radicale partij a la Wilders, maar die dan WEL specifiek voor jongeren op komt en niet de cadeautjes aan de ouderen geeft?
Ik denk ook dat de stem van de boomers teveel gewicht in de schaal legt. Inspelend op de TT zou ik alleen willen opmerken dat one-issue partijen nooit hoog vliegen. De Ouderenpartij, de PvdD, allemaal een paar zeteltjes en na een paar jaar foetsie. Ik denk dus dat het eerder zoeken wordt naar welke bestaande partij in het programma veel opgenomen heeft voor jongeren.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:12 schreef Mortaxx het volgende:
Wordt inderdaad dat er een partij of wat dan ook komt om de belangen van jongeren te behartigen. Op dit moment maken de babyboomers de dienst uit. Neem bijvoorbeeld de FNV wat gigantische invloed had op het economischecrisis-akkoord.
Ik denk niet dat de PVV dit zal zijn.
Als semi-one-issue partij doet de PVV het niet slecht. Als jongerenpartij moet je je natuurlijk niet zo presenteren - zoals jij al aangeeft, je moet het breder trekken met een algemenere term: Partij voor de Voorspoed of iets dergelijkquote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:06 schreef Mwanatabu het volgende:
Inspelend op de TT zou ik alleen willen opmerken dat one-issue partijen nooit hoog vliegen. De Ouderenpartij, de PvdD, allemaal een paar zeteltjes en na een paar jaar foetsie. Ik denk dus dat het eerder zoeken wordt naar welke bestaande partij in het programma veel opgenomen heeft voor jongeren.
Hoeveel procent van de jongeren stemt er eigenlijk? En hoeveel procent van de 40+ ers?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Als semi-one-issue partij doet de PVV het niet slecht. Als jongerenpartij moet je je natuurlijk niet zo presenteren - zoals jij al aangeeft, je moet het breder trekken met een algemenere term: Partij voor de Voorspoed of iets dergelijk
Wat betreft de bestaande partijen richten de meeste zich toch op 40+ers. Welke partijen durven zich juist op de jongeren te richten?
Bronquote:Babyboom-taks om wanbeleid te compenseren
maandag 25 mei 2009 14:43
Iedere babyboomer die lid is van de ABVAKABO moet dubbele betalen
Als Nederland een familiebedrijf zou zijn, is dit bedrijf succesvol opgebouwd door de vooroorlogse generatie: in 1945 lag Nederland in puin en in de jaren zestig draaide Nederland op volle toeren.
In de boter
Dat belet sommige babyboom-reageerders niet met droge ogen te beweren dat zij het land hebben opgebouwd, maar babyboomers vielen juist, zoals het zo fraai omschreven werd, bij het betreden van de arbeidsmarkt met hun neus in de boter. Banen te over, als je niet wilde werken was het ook prima; voor de vuile baantjes werden wel gastarbeiders geregeld.
In de jaren zeventig nam deze nieuwe generatie het management van het familiebedrijf over en toen ging het fout: dat de aardgasbaten niet werden gebruikt om de staatsschuld af te lossen, is na de verloren WK-finale van 1974 de grootste tragedie in onze moderne geschiedenis.
Maar dat naast het verjubelen van de aardgasbaten tegelijkertijd ook nog de staatsschuld zo woest opliep (zonder diepe crisis of oorlog) – dat is niet alleen onverantwoord meer, dat is intergenerationele roof.
Verantwoordelijk
De politiek verantwoordelijken voor dit debacle zijn eenvoudig aan te wijzen – dat zijn precies die rode, blauwe en gristelijke figuren die nu nog steeds in de openbaarheid orakelen terwijl ze eigenlijk vol schaamte in hun villa achter de begonia’s zouden moeten blijven, hopend dat hun met publieke middelen bij elkaar geharkt vermogen niet alsnog wordt genationaliseerd.
Maar wie liepen juichend achter hen aan? Alles van na 1960 mocht in 1973 en 1977 nog niet stemmen en de vooroorlogse generaties die Nederland zo voorzichtig en verantwoordelijk hadden opgebouwd – zouden zij ineens zulke grijpgragen zijn geworden? Onwaarschijnlijk.
Zoals eerder beargumenteerd waren de babyboomers de grootste belangengroep (daarbij: politieke leiders zijn wel vaker zo’n tien jaar ouder dan hun volgelingen), goed georganiseerd en met de grootste mond, dus reken maar dat geen politicus hen een strobreed in de weg zou leggen. Zoals Bos dat zelfs in 2006 nog meemaakte – politieke zelfmoord.
Omringende landen
Nu kun je zeggen dat ons omringende landen ook een staatsschuld hebben van meer dan 60 procent van het BNP. Maar Duitsland heeft dat omdat de Duitsers zich bijna verslikt hebben in de voormalige DDR, in Belgie wordt maar in de helft van het land geld verdiend en dat in meerdere Zuid-Europese staten de staatsschuld enorm is, ligt met die verouderde industrie๋n wel in de lijn der verwachting.
Betere vergelijking: Denemarken had in 2008 een staatsschuld van 11 procent en Noorwegen heeft de grondstof-gelden op een staatsspaarrekening gezet. Zo kan het dus ook.
Kijk eens naar de decennialange verschraling op scholen en universiteiten en besef hoe de stijgende rente op de staatsschuld echte effecten had. Dat geld dat decennia lang is verbrand, omdat diverse kabinetten te slap waren te doen wat nodig was, hadden we ook gewoon in de toekomst (onderzoek en onderwijs) kunnen investeren.
(En kom nu niet met het argument dat babyboomers sowieso onze studie hebben betaald, want toen ik bijvoorbeeld in 1997 begon kreeg een student vier jaar een maandelijks zakcentje van omgerekend 200 euro, terwijl er voor vijf jaar collegegeld van 1200-1500 euro moest worden betaald. Dat is dus 9600 ontvangen en 5200 betalen, zeg 4-5000 euro per student voor vijf jaar; hoeveel maanden vervroegd pensioen voor een babyboomer dekt dat: twee, drie?)
Grote problemen
Welkom in onze leefwereld: nu de derde generatie langzamerhand het management van het land overneemt, schrikt deze zich bij het doornemen van de boeken het apezuur. Het aantal jaren dat zwarte cijfers is geschreven, is op een hand te tellen. Zoveel jaren eindigden in het rood: het leek doodnormaal om bij een tekort gewoon even nog wat extra geld bij te lenen.
En dan kun je wel zeggen dat dit door linkse figuren kwam, die teveel uitgaven aan ‘zielige’ mensen, maar onder rechts zou weer teveel geld aan andere zaken worden besteed (belastingteruggave). De klacht is dat er chronisch teveel geld werd besteed.
Het verhaal van ons familiebedrijf: de tweede generatie laat het versloffen en de derde generatie moet orde op zaken stellen.
Fijn, want anno 2009 zijn er drie grote problemen:
1) Het zieke financi๋le systeem;
2) De vergrijzing zelf;
3) Het opschonen van het milieu (iets dat babyboomers graag ontkennen omdat zij hier na 60 jaar vervuilen natuurlijk geen cent aan willen bijdragen).
Wanbeleid
Anders gezegd: een kleine spaarrekening zou geen kwaad hebben gedaan. Maar in plaats daarvan hebben we een onnodig hoge staatsschuld, decennia lang geld verbrand en daardoor verschraalde onderwijs-, onderzoeks- en ziektezorginstituten. Geen greintje vet voor de koude, lange winter – honger zelfs. De enige reden? Financieel wanbeleid.
De kans dat de babyboom-generatie in haar grenzeloze materialisme vrijwillig bij gaat dragen aan ook maar ้้n van deze door haar veroorzaakte problemen, is nihil. Het fiscaliseren van de AOW is dan te onspecifiek, dus laten we gewoon eerst de lichtingen 1946-1949 aanpakken.
Babyboomtax
Dat kan eenvoudig: via een speciale babyboom-taks per maand 1.000 euro terugvorderen, zodat op jaarbasis – 12.000 euro เ pakweg 1 miljoen babyboomers = 12 miljard – mooi de rente van 2008 op de staatsschuld kan worden betaald. Eens zien hoeveel babyboomers de staatsschuld dan nog durven te bagataliseren.
Uiteraard krijgt iedere babyboomer die geen ambtenaar of manager is geweest vrijstelling van deze babyboomer-taks; daartegenover staat dat iedere babyboomer die lid is van de ABVAKABO, het dubbele gaat betalen. Puur vanwege het schaamteloze verraad van oktober 2004 en het daaropvolgende akkoord.
Dan hebben we het de volgende keer over de moraliteit van in zo’n nijpende situatie vijf jaar te vroeg stoppen met werken.
Best aardig dat je me op dit onderwerp wil onderwijzen, maar ik weet daar wel het een en ander van af. Naast een aantal overeenkomsten zijn er echter echt veel meer verschillen. Voor een discussie is het niet bevorderlijk omdat GW als AH neer te zetten omdat je daarmee ook alle daden van AH associeert met die van GW, en dat is niet terecht. Je diskwalificeert GW als persoon en zodoende ook zijn argumenten zonder er naar te luisteren en er inhoudelijk op in te gaan. In die zin lijken PVV-fanboys en PVV-bashers wel op elkaar: er wordt niet meer geluisterd naar wat er inhoudelijk gezegd wordt, maar er wordt alleen op het imago afgegaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:13 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik refereer niet zomaar naar Hitler.
Hitler gaf een bepaalde cultuur de schuld van alle slechte dingen in het land
Hitler was een dicator (Wilders is al een dicator in zijn eigen partij net als Hitler....)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler
Lees die maar door, als je de levensloop leest, dan zie je hopelijk al wat meer overeenkomsten.
Een mogelijke reden waarom jongeren niet stemmen is omdat er ook eigenlijk geen enkele partij is die voor hen op komt. Daarnaast denk ik dat het met de opkomst onder de jongeren best meevalt: die zal niet extreem veel lager zijn dan bij 40+ers. Is er iemand stats van heeft van de laatste 2e kamer verkiezingen op dit punt?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:56 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de jongeren stemt er eigenlijk? En hoeveel procent van de 40+ ers?
Ik *denk* dat er een kleiner percentage van de jongeren stemt dan de 40+, de 40+ groep is OOK nog eens met een grotere groep!
Het is overigens niet alleen de babyboom generatie, maar ook de halve generatie ervoor, dus zeg maar iedereen vanaf 1935. Juist de groep 1935-1945 heeft van veel zaken meer geprofiteerd dan welke generatie dan ook.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Bron
Zoals wel vaker komt de verandering ook nu uit Duitsland.
Het is tijd dit parasietenprobleem zu endl๖sen.
Beste POL-mod,quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan moeten jongeren meer gaan stemmen en zich gaan verenigen maar dat zie ik momenteel nog niet gebeuren
Niet zo moeilijk te vinden hoor, het CBS is je vriend:quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Beste POL-mod,
Kan jij een statje aanleveren waarin de percentages van jongeren die stemmen geven? Volgens mij valt het wel mee met het niet-stemgedrag.
Met vriendelijke groet, een ex-POL-mod
PS
Daarnaast hebben jongeren nu ook weinig om op te stemmen omdat er geen partij is die daar echt om geeft. Daarvoor hoeven zij zich niet tte organiseren, maar en slimmerik die bedenkt dat daar wel wat te halen valt qua stemmen: populsitische uitspraken met een interessant financieel pakket voor jongeren.
Ik ben 21 jaar en WO student. Waar ik inderdaad de vorige verkiezingen ook al over viel, en nu tijdens de Europese verkiezingen weer, is dat er geen een partij is waar ik graag mijn stem op uitbreng.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |