Of ik voor dan wel tegen ben is toch irrelevant als je mensen wil wijzen op het feit dat iedereen boter op zijn hoofd heeft?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hij is dus voor al die regelingen?Of voor de kinderbijslag want de HRA bestaat? En hoe moet het dan met ouders die ook een hypotheek hebben?
Ik zou niet weten waarom je dat zegt, alsof het mijn verantwoordelijkheid/schuld is dat er zo veel regelingen zijn. Het spreekt toch voor zich dat je, zolang die situatie zich voordoet, aanspraak maakt op datgene wat in jouw directe financiële voordeel uitpakt, zonder dat dat iets afdoet aan je politieke opvattingen?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of ik voor dan wel tegen ben is toch irrelevant als je mensen wil wijzen op het feit dat iedereen boter op zijn hoofd heeft?
Waarom niet, je verwacht blijkbaar hetzelfde van mij in de omgekeerde situatie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je dat zegt, alsof het mijn verantwoordelijkheid/schuld is dat er zo veel regelingen zijn. Het spreekt toch voor zich dat je, zolang die situatie zich voordoet, aanspraak maakt op datgene wat in jouw directe financiële voordeel uitpakt, zonder dat dat iets afdoet aan je politieke opvattingen?
Je kunt niet van mensen verwachten dat ze hun hypotheekrente niet aftrekken van de belasting om een statement te maken tegen kinderbijslag.
Volgens mij is niemand die verwacht dat je je kinderbijslag terugstort.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom niet, je verwacht blijkbaar hetzelfde van mij in de omgekeerde situatie.
Ik ben even kwijt welk punt je nu eigenlijk probeert te maken hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand die verwacht dat je je kinderbijslag terugstort.
Dat interpreteer ik helemaal niet als 'stort de kinderbijslag maar weer terug' maar als 'schaf de kinderbijslag af'.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt welk punt je nu eigenlijk probeert te maken hoor.
Ik zal even recapituleren. Ik kom in een topic waarin in de tweede reactie al wordt geroepen dat alle ouders maar hun eigen hobby moeten financieren. Komt toch al aardig in de buurt van wat je hier boven ontkent.
Je impliceert dat anderen niets mogen zeggen over de kinderbijslag wanneer ze zelf van een andere regeling profiteren.quote:Verder lees ik een topic lang vergelijkingen die als een kut op een drumstel slaan. Er wordt gesproken over verstandelijk gehandicapten die maar gesteriliseerd moeten worden, over de degeneratie van het menselijk ras en dat allemaal gelieerd aan kinderbijslag
Als ik vervolgens stel dat 99% van de mensen boter op hun hoofd heeft en ook fijn mee vreet van de staatsruif mag ik dat opeens niet zeggen omdat het niet relevant zou zijn voor dit topic
Wat is dit nu weer voor inhoudsloze reactie, ga je iedereens mening wel van tafel vegen omdat de huidige situatie er niet op aansluit?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:54 schreef popolon het volgende:
Zelf vind ik het ook niks die kinderbijslag maar je leeft in een land waar juist heel veel regelingen voor je getroffen worden. Of het je nu wat oplevert of niet en daar valt kinderbijslag ook onder.
Deal with it.
Verschrikkelijke dooddoenerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:54 schreef popolon het volgende:
Zelf vind ik het ook niks die kinderbijslag maar je leeft in een land waar juist heel veel regelingen voor je getroffen worden. Of het je nu wat oplevert of niet en daar valt kinderbijslag ook onder.
Deal with it.
Neen hoor, Swets haalt wat relevante zaken aan die dan ook wel eens onder de loep genomen zouden kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor inhoudsloze reactie, ga je iedereens mening wel van tafel vegen omdat de huidige situatie er niet op aansluit?
Uit m'n AT, zoveel onzin kan ik niet aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verschrikkelijke dooddoener![]()
Jij gaat het leuk krijgen in klaagbaak
En het verschil onder de streep isquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat interpreteer ik helemaal niet als 'stort de kinderbijslag maar weer terug' maar als 'schaf de kinderbijslag af'.
Inderdaad, het is nogal hypocriet namelijk.quote:[..]
Je impliceert dat anderen niets mogen zeggen over de kinderbijslag wanneer ze zelf van een andere regeling profiteren.
Het verschil is dat het gaat om kinderbijslag in het algemeen, en niet om die van jou, uiteraard.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En het verschil onder de streep isAlleen het moment van afschaffing.
[..]
En het uiteindelijke resultaat is dat al die subsidieregelingen enkel maar blijven voortbestaan, aangevuld met nieuwe regelingen voor mensen die zich op enige wijze benadeeld voelen door het bestaande systeem, en die zijn er altijd wel. Triest maar waar.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daarom, gewoon consequent zijn.
Ik vind het wel zwak om te beargumenteren dat je voor de kinderbijslag bent, omdat jij daar wel van profiteert en niet van de HRA, dan doe je juist mee met het hele spelletje waarbij mensen aan elkaars geld zitten te trekken en wat leidt tot een enorm woud aan regelingen, kortingen, heffingen, subsidies etc., die altijd neer komen op sturing van de overheid op jouw gedrag.
wat een onzinquote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:09 schreef Tup het volgende:
Ik denk dat de meeste tegenstanders van kinderbijslag hier:
- bewust of onbewust kinderloos zijn en al best oud;
- vrijgezel zijn en angstvallig proberen vol te houden dat je niet gelukkig wordt van kinderen;
- nog maar net kunnen praten en nog volop in de puberteit zitten;
Beste egoistisch om dat dan te projecteren op anderen, die van de natuur een baarmoeder hebben gekregen.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daarnaast hebben mensen met een visuele handicap sowieso minder kans op voortplanting
De overheid wordt altijd aangehaald als inefficiente organisatie. Je moet eens zien hoeveel tijd en geld er vermorst wordt in het bedrijfsleven. Dat OOK graag aanpakken, want daar ze deel uit maken van de maatschappij betaal ik er ook aan mee (de wegen waar op wordt gereden, de IT-infrastructuur). En waarom moet ik betalen voor de vergadering van een ander over de diameter van boutjes?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon je eigen broek ophouden, het enige wat het omverdelen van de overheid echt bereikt is meer overheid, en nog meer overheid, en nog meer ambtenaren die bezig zijn met omverdelen. Enorme subsidieclubs met dure kantoren en nog duurdere automatiseringssystemen en bijbehorenden consultants.
"meeste"quote:Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef marcel-o het volgende:
wat een onzinlekker kort door de bocht he.
1 : k ben 29 en zeer bewust kinderloos.
2 : heb een goede relatie met n mooie meid die er hetzelfde over denkt![]()
3 : zie 1
waar haal je dit vandaan?
Het is niet de schuld van die bedrijven dat de overheid zich daar mee is gaan bemoeien, of het zelfs heeft geclaimd.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:24 schreef Tup het volgende:
daar ze deel uit maken van de maatschappij betaal ik er ook aan mee (de wegen waar op wordt gereden, de IT-infrastructuur).
Moet ik je nu serieus gaan uitleggen wat het verschil is tussen overheid en bedrijfsleven?!quote:Op zondag 21 juni 2009 17:24 schreef Tup het volgende:
[..]
De overheid wordt altijd aangehaald als inefficiente organisatie. Je moet eens zien hoeveel tijd en geld er vermorst wordt in het bedrijfsleven. Dat OOK graag aanpakken, want daar ze deel uit maken van de maatschappij betaal ik er ook aan mee (de wegen waar op wordt gereden, de IT-infrastructuur). En waarom moet ik betalen voor de vergadering van een ander over de diameter van boutjes?
Helemaal goed, je hebt nu tien punten en gaat door na de volgende ronde.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Moet ik je nu serieus gaan uitleggen wat het verschil is tussen overheid en bedrijfsleven?!
Okee, een hint: bedrijven hebben zichzelf er mee als ze inefficient werken, en houden dan vanzelf op te bestaan. De overheid legt de rekening gewoon bij de burgers, want zonder burgeroorlog/opstand/whatever gaat de overheid gewoon door met z'n bestaan.
Homo's zijn veel genialer als heteros, de grootste leider, de grootste kunstenaar, en de grootste wetenschapper ooit waren homo, beat that.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zij zorgen dat de mensheid kan voortbestaan. Daarom moeten zij fiscale voordeeltjes krijgen en homosexuelen een compensatiebelasting betalen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie?quote:Op zondag 21 juni 2009 20:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Homo's zijn veel genialer als heteros, de grootste leider, de grootste kunstenaar, en de grootste wetenschapper ooit waren homo, beat that.
Kindgebonden budget is volgens mij nog steeds iets ander dan KBquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Veel regelingen kunnen inderdaad weg. Om te beginnen met de kinderbijslag (of kindgebonden budget tegenwoordig). Geld krijgen van de overheid om de enkele reden dat je kinderen hebt is niet meer van deze tijd.
Ok dan eindigt de wedstrijd in 2-1quote:Op maandag 22 juni 2009 07:40 schreef Reya het volgende:
Ik mis Albert Einstein, die overigens wel - zover bekend is - hetero was.
Dit is een aanname die veelal hoort bij het "wezen van de markt, het bedrijfsleven".quote:Op zondag 21 juni 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
bedrijven hebben zichzelf er mee als ze inefficient werken, en houden dan vanzelf op te bestaan.
Dat is nu precies wat de overheid doet.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:48 schreef Tup het volgende:
[..]
#Dat is mensen misleiden om voor een hoge prijs weinig kostende produkten te verkopen.
Ze zijn juist wel expres incompetent, daar ze belang heeft bij het in stand houden van haar eigen monopolie op geweld en gelegaliseerde diefstal.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:14 schreef Semisane het volgende:
De overheid is niet expres incompetent...dat is gewoon inherent aan het fenomeen "overheid"...daar kunnen ze verder niks aan doen...dat zit helaas in het systeem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |