abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:27:11 #51
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70091721
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:44 schreef Pool het volgende:

[..]

Jawel, ook het downloaden. Voor software staat een aparte regeling binnen de Auteurswet, waarbij de normale thuiskopieregeling niet geldt.
Nou... als je al een Windows-licentie dan is het vooral bij laptops toch handig om er een fatsoenlijke installatie cd te hebben ipv zo'n stomme recovery-cd van de fabrikant waar allemaal troep bij meegeïnstalleerd wordt. Downloaden is dan de gemakkelijkste manier om er aan te komen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:29:06 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70091789
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef mr4hughz het volgende:
of ik nu mijn serie download op mijn pc of via de tv bekijk wat is het verschil ? ik betaal kijk en luistergeld
enige wat de nederlandse tv zenders niet doorhebben is een serie ALS EEN SERIE te tonen
Dus in volgorde daarom download ik .. ze en bekijk in de serie in volgorde.
Eeeuuh... reclame zegt je iets?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:09 #53
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_70092071
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Eeeuuh... reclame zegt je iets?
do I look like I care ?
dan maar iets meer betalen ..
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:41:05 #54
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70092165
Waar platenmaatschappijen zelf het downloaden zonder te betalen in de hand werken is muziek die niet in elk land beschikbaar is (zie iTunes Store). Wat denken ze? Als we 't niet in een land beschikbaar maken, weet de burger in dat land ook nog niet van het bestaan van die cd? Slaat nergens op. Mensen die bereid zijn om voor dat album te betalen, kúnnen het niet eens omdat het niet in hun land/iTunes Store beschikbaar is. Nee, dat helpt echt tegen het gratis downloaden
pi_70092187
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:47 schreef Pool het volgende:
Het moet dus zijn:
Kamercommissie wil ongeautoriseerd downloaden van muziek en films verbieden
Aangepast. Wel in iets andere vorm van die van jou paste niet in het tekstvak.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:42:21 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70092215
Wat is het Standpunt van de PVV eigenlijk over illigaal downloaden? Of hebben ze dat niet omdat het stemmen kost?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70092275
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het Standpunt van de PVV eigenlijk over illigaal downloaden? Of hebben ze dat niet omdat het stemmen kost?
Dat zal blijken als er gestemd wordt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:44:32 #58
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70092281
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...
...maar niet alles wordt gebrand, natuurlijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70092332
Serie in HD kwaliteit kijken of die baggerkwaliteit van de kabel
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:46:12 #60
136 V.
pi_70092348
quote:
of ik nu mijn serie download op mijn pc of via de tv bekijk wat is het verschil ? ik betaal kijk en luistergeld
Nee hoor, dat betaal je niet. En al helemaal niet voor de series van de commerciëlen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70092458
Ik wil op de pirate party stemmen.
pi_70092473
wat mij betreft mag muziek gratis blijven, de artiesten krijgen toch 99% van hun geld door live optredens.
films is m.i. wat anders, artiesten krijgen vaak een percentage van de bioscoopwinst en dvd-verkoop.
software: zolang bedrijven als Adobe 2500 euro vragen voor Photoshop zal ik dat nooit betalen. snappen ze nou niet dat als ze de prijs omlaaggooien naar bijv. 100 euro, de drempel veel lager ligt en veel meer mensen er voor zouden betalen? ik durf dan te te beweren dat ze veel meer winst zouden maken
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:53:31 #63
45206 Pietverdriet
pi_70092585
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zal blijken als er gestemd wordt.
Ik zet een krat bier op dat ze het willen verbieden, net als de paddos
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:55:04 #64
45206 Pietverdriet
pi_70092638
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Incolumis het volgende:
zolang bedrijven als Adobe 2500 euro vragen voor Photoshop zal ik dat nooit betalen.
rond de 900 euro, en je kan ook Gimp gebruiken, doe ik ook
pi_70092647
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:45 schreef dronkeykong het volgende:
Serie in HD kwaliteit kijken of die baggerkwaliteit van de kabel
Alsof kabel er nog lang inblijft. Het is straks gewoon digitale televisie, en pay-per-view gaat in de toekomst zeer voordelig worden, wat betekent dat je ook films zonder reclame in hd-kwaliteit kunt kijken.
Co Mast is ook al actief bezig met betaald downloaden, als ik het goed heb.

Als het eenmaal echt zover is, dan kunnen we echt zien of iedereen netjes hun rechten en principes heeft wat betreft downloaden, of dat het gros toch bestaat uit het soort types dat ook een portemonnee zou stelen, als ze zeker wisten dat ze niet gepakt konden worden.

Ik ben wel benieuwd.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:57:07 #66
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70092701
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Die vinden dat alle cd's uitgezet moeten worden.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:00:04 #67
45206 Pietverdriet
pi_70092811
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die vinden dat alle cd's uitgezet moeten worden.
Alleen nog Nederlandstalig!
pi_70092823
quote:
enige wat de nederlandse tv zenders niet doorhebben is een serie ALS EEN SERIE te tonen
Dus in volgorde daarom download ik .. ze en bekijk in de serie in volgorde.

beetje gek om 100den euro's uit te geven voor een serie die je 1maalig afspeelt
geef mij maar een site waar ik zonder reclame zonder tijds limiet de hele serie(s) kan bekijken betaald en ik schuif wel .. geen gezeik met downloads zoeken ..
Wel frappant dat bij downloads nooit reclame blokken zitten. Waar de commerciele zender hun geld mee verdienen en dus ook geld mee binnenharken om die series te kunnen betalen voor de uitzendrechten. Maar dat wil je natuurlijk niet weten.
pi_70092894
En wanneer weet je of je iets niet mag downloaden?
pi_70092959
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

rond de 900 euro, en je kan ook Gimp gebruiken, doe ik ook
nah vind ik een minder programma
pi_70093028
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Incolumis het volgende:
wat mij betreft mag muziek gratis blijven
Is dat niet een zaak van de producent van software en muzikant zelf? Je gaat toch ook niet zeggen tegen de groenteboer dat je vind dat hij zijn producten gratis moet verkopen?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:06:24 #72
45206 Pietverdriet
pi_70093031
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Incolumis het volgende:

[..]

Je wilt dus wel een dure Audi A8 rijden, ipv van een gratis skoda, maar loopt te zeuren dat die audi te duur is en je hem niet kan betalen, terwijl je de prijs geeneens wist..
pi_70093115
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Is dat niet een zaak van de producent van software en muzikant zelf? Je gaat toch ook niet zeggen tegen de groenteboer dat je vind dat hij zijn producten gratis moet verkopen?
groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoop
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:08:55 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70093130
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel frappant dat bij downloads nooit reclame blokken zitten. Waar de commerciele zender hun geld mee verdienen en dus ook geld mee binnenharken om die series te kunnen betalen voor de uitzendrechten. Maar dat wil je natuurlijk niet weten.
die reclame blokken worden door het gros weggezapt, dus eigenlijk plegen die mensen diefstal

en vandaar dat in sommige gevallen de reclame al door de programma's heen komt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:09:06 #75
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70093139
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Chadi het volgende:
Precies. Dat zei ik ook al, dit is toch niet te handhaven?
Mag ‘de politie’ overigens wel eens mijn pc ( met bedrijfsgeheimen ) doorzoeken, op zoek naar een illegaal verkregen mp3'tje?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:10 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70093178
quote:
Dat is inderdaad een groot probleem voor de handhaafbaarheid. De Consumentenbond heeft daar ook al vraagtekens bij gezet. Je moet nu dus een duur licentiesysteem met keurmerken en dergelijk gaan opzetten, zodat de consument kan zien welke muziek wel en niet legaal wordt verkocht.

Want het is natuurlijk helemaal zuur als je een MP3-album koopt voor 10 euro en vervolgens krijg je alsnog Brein achter je aan omdat je bij de verkeerde site hebt gekocht.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:17 #77
45206 Pietverdriet
pi_70093180
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Incolumis het volgende:

[..]

groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoop
Suuuuuure
pi_70093183
Een televisiezender betaald ook voor de licentie. Daarin verschillen ze niet van de gebruiker die films koopt.
pi_70093307
quote:
Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:18:17 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70093458
quote:
Psies. Daarom is de heffing op lege cd's/dvd's ook zo debiel: alsof op élke cd/dvd die ik brand beschermd materiaal staat .
pi_70093534
De enige reden waarom ik tegen een verbod op downloaden ben is omdat ik zelf een gebruiker ben. Maar dat de industrie ten onder gaat of überhaupt verlies maakt aan downloaders geloof ik niet zo. Maar ook dat baseer ik op mijn eigen situatie en die van mijn vrienden. Aangezien de downloaders vaak ook de fanatieke filmfreaks en gamers zijn die deze spullen kopen.

Bijvoorbeeld: ik heb een kast vol met honderden gekochte DVD's. En stiekem vind ik dat voldoende rechtvaardiging op slechte troep die ik toch niet zou kopen gewoon te downloaden. En ik weet dat vrijwel al mijn vrienden ook goede spullen gewoon kopen. Dus ik heb moeite om het probleem te zien.

Natuurlijk gaat dit in tegen alle logische principes van eigendomsrecht etc.
pi_70093643
En sommige mensen stellen dan nog dat er geen muziek en games meer gemaakt zouden worden als het niet gekocht wordt, maar muziek en programma's worden altijd al ook zonder winstoogmerk geproduceerd. Dus die stelling gaat eigenlijk ook niet op.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:23:59 #83
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70093670
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.
Ze kunnen er ook geld aan verdienen. Downloaden zorgt juist ervoor dat die mensen meer geld verdienen. Hoe denk je dat zulke muziek bekend wordt? Downloaden is voor de kleinere artiest het beste wat ze is overkomen.

Sowieso kopen downloaders minstens evenveel, vaak zelfs meer, dan mensen die niet downloaden. Dat wordt voor het gemak altijd maar genegeerd voor onderbuikgevoelens in de trand van "Ik ben goudeerlijk, maar ANDEREN kopen helemaal niks".
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70093778
En ten slotte kunnen de producten nog aardig beveiligd worden door het te verbinden aan bepaalde apparatuur, zoals je met consoles ziet. Dat is natuurlijk niet tegen alles bestand, maar toch. Als ze winst willen maken dan kan dat gewoon.
pi_70093783
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

waarom MOET je er geld aan verdienen dan? je creëert het toch omdat je wilt dat andere mensen er naar luisteren? en niet om er alleen maar geld mee te verdienen?
pi_70093887
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:26 schreef Incolumis het volgende:

[..]

waarom MOET je er geld aan verdienen dan? je creëert het toch omdat je wilt dat andere mensen er naar luisteren? en niet om er alleen maar geld mee te verdienen?
Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.
pi_70093910
Ik vind het ook wel jammer dat privacy niet een grotere rol speelt in deze discussie. Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat de overheid mijn internetgedrag niet volgt. Mijn privacy vind ik toch iets belangrijker dan het hele download gebeuren.
pi_70094053
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef CasB het volgende:

[..]

Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.
tis maar wat de gek er voor betaald imo
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:43:08 #89
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70094385
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef CasB het volgende:

[..]

Een schilderij ben je kwijt, muziek kan je keer op keer verkopen. Stop eens met vergelijkingen maken tussen vergankelijke en onvergankeljike goederen. Het gaat niet op.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70094620
Ze hebben illegale software bij de regering zelf :/

Ik zeg je, dit gaat niemand helpen...

Games: mensen kopen enkel games die ze goed vinden en het waard zijn zoals je dat van blizzard/valve en dergelijk wel kunt aannemen. Als men nu niet kan downloaden, dan leren die mensen nooit nieuwe games behalve stomme uitgekozen filmpjes en stukjes demo. Vervolgens mag je zeker 50 euro dokken voor een spel dat vervolgens zwaar zuigt, weggegooid geld. Ik en medegamers maken ons juist problemen hoe we alle vette games kunnen kopen met het weinige geld dat we hebben en er zoveel vets is en gaat komen. Maar stel dat we nooit de games hebben kunnen proberen? Dan kan ik je gegaranderen dat we ons nooit zorgen hoeven te maken over waar we ons geld kwijt kunnen, want het aantal games dat we nog kopen zal naar een ongetwijfelde minimum dalen, simpelweg omdat we niet ons geld uitgeven aan poepgames en al helemaal niet aan games die we niet eens kennen!

Films: mensen kopen juist dvds/videos als ze het een goeie film lijken. En hoe kun je daar nou meer zeker van zijn dan de film gezien te hebben? Men gaat echt niet vaker naar de bios waar ze vervolgens allemaal mensen naast hun lopen te praten, popcorn smijten, bellen, etcetera. Gevolg? Mensen kennen minder films en kopen dus minder films.

Muziek: ja de ouwe trouwe muziekindustrie die zegt geld mis te lopen, maar vervolgens stijgt de verkoop nog ieder jaar. En de artiesten dan? Die verdienen steeds meer met juist concerten... afijn wat als men niet meer muziek kan downloaden? Dan zal men ook geen muziek meer leren kennen tenzij het op mtv/tmf of de radio voorbij komt... en dan maar hopen dat het nummer+artiest worden vermeld. Sterker nog, dan is het aanbod van muziek al helemaal te sneu voor woorden. Gevolg? Artiesten die nu al teringveel geld verdienen blijven hetzelfde verdienen en elk ander minder bekend bandje verdient minder, want nee je zou maar een nummer downloaden van een band dat aan de andere kant van de wereld is en je zou hun daarmee helpen. De muziekindustrie en dan juist de labels wilt gewoon nog meer verdienen (en denken het te verdienen) door te zorgen dat men eerst moet betalen om muziek te leren kennen (radios/tv betalen veel geld en anders moet persoon zelf ook betalen) en vervolgens mag men ook de cd nog eens betalen. Of je moet de gok wagen en een cd kopen zonder dat je weet of het echt wat is. Die verkoop gaat echt niet omhoog. Die prijzen gaan echt ongetwijfeld niet omlaag hoor! Dan komt heel duitsland/frankrijk etc bij ons inslaan voor een prikkie terwijl ze verder door downloaden.

Ik zie al helemaal problemen met wie gaat bepalen wanneer iets "illegaal downloaden" is. Wat valt daar onder en wanneer is het op illegale wijze? En al helemaal hoe gaan ze alles checken? En wat zijn dan wel niet de gevolgen? Heel Nederland in de bak? We zeggen dan wel een vrij land te zijn maar op deze wijze neigen we meer naar een politiestaat waar niemand iets mag en roepen we maar weer doodleuk hoe oh zo vrij we zijn want we hebben geen dictator. Wat is de volgende stap in de "ban everything campaign"? Opgepakt worden door de politie omdat je toevallig een nummer hebt kunnen horen omdat iemands ipod te hard stond in het OV en je geenr echt hebt om het te luisteren? Onze voorouders zullen zich omdraaien in hun graf!

[ Bericht 5% gewijzigd door koffiegast op 17-06-2009 14:20:38 ]
pi_70096787
quote:

[..]

Sommigen kunnen niet eens live zingen
MOKUM XXX RATED
pi_70097689
En weer een verbod. Methode Kabinet Brilbeer: Dingen verbieden, en er vervolgens een tax op flikkeren, omdat ze weten dat het niet te handhaven is. Zo kunnen ze en politiek correct spelen en tegelijkertijd geld inzamelen voor de OV Chipkaart, de Noord-Zuidlijn en de JSF.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:35:01 #93
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70098335
Kut kabinet houd zich weer bezig met dingen die op dit moment totaal niet belangrijk zijn.
De mexicaanse griep staat voor de deur, na de zomer schijnt de crisis nog harder in te slaan.
Maar nee we gaan ons weer druk maken over het downloaden van porno en muziek.
Oftewel welkom internetverbinding tax, cd/dvd tax,, downloadtax, mediatax.

Balkende kanker a.u.b. op.!
ik ben de jager met de pet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:43:31 #94
136 V.
pi_70098621
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

Sommigen kunnen niet eens live zingen
Ashley Simpson FTW

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:46:11 #95
45206 Pietverdriet
pi_70098722
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:35 schreef Houzer het volgende:
Kut kabinet houd zich weer bezig met dingen die op dit moment totaal niet belangrijk zijn.
De mexicaanse griep staat voor de deur, na de zomer schijnt de crisis nog harder in te slaan.
Maar nee we gaan ons weer druk maken over het downloaden van porno en muziek.
Oftewel welkom internetverbinding tax, cd/dvd tax,, downloadtax, mediatax.

Balkende kanker a.u.b. op.!
Hoe graag ze ook willen, maar aan de griep of de crisis kan de poltiek niet heel veel doen.
Wen er maar aan, de Nederlandse politiek heeft niet veel meer scope dan tax and spend
pi_70098749
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt dus wel een dure Audi A8 rijden, ipv van een gratis skoda, maar loopt te zeuren dat die audi te duur is en je hem niet kan betalen, terwijl je de prijs geeneens wist..
Als ik een A8 kon copy/pasten had ik het wel gedaan hoor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:50:08 #97
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70098887
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe graag ze ook willen, maar aan de griep of de crisis kan de poltiek niet heel veel doen.
Wen er maar aan, de Nederlandse politiek heeft niet veel meer scope dan tax and spend
Wat een kul.
Kabinet is er om hier concreet oplossingen voor te gaan zoeken.
Naast de griep en crsis staan er nog een tal van belangrijkere zaken op de agenda, dan het downen van media.
ik ben de jager met de pet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:05:27 #98
136 V.
pi_70099514
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:49 schreef koffiegast het volgende:
Ze hebben illegale software bij de regering zelf :/

Ik zeg je, dit gaat niemand helpen...

Games: mensen kopen enkel games die ze goed vinden en het waard zijn zoals je dat van blizzard/valve en dergelijk wel kunt aannemen. Als men nu niet kan downloaden, dan leren die mensen nooit nieuwe games behalve stomme uitgekozen filmpjes en stukjes demo. Vervolgens mag je zeker 50 euro dokken voor een spel dat vervolgens zwaar zuigt, weggegooid geld. Ik en medegamers maken ons juist problemen hoe we alle vette games kunnen kopen met het weinige geld dat we hebben en er zoveel vets is en gaat komen. Maar stel dat we nooit de games hebben kunnen proberen? Dan kan ik je gegaranderen dat we ons nooit zorgen hoeven te maken over waar we ons geld kwijt kunnen, want het aantal games dat we nog kopen zal naar een ongetwijfelde minimum dalen, simpelweg omdat we niet ons geld uitgeven aan poepgames en al helemaal niet aan games die we niet eens kennen!

Films: mensen kopen juist dvds/videos als ze het een goeie film lijken. En hoe kun je daar nou meer zeker van zijn dan de film gezien te hebben? Men gaat echt niet vaker naar de bios waar ze vervolgens allemaal mensen naast hun lopen te praten, popcorn smijten, bellen, etcetera. Gevolg? Mensen kennen minder films en kopen dus minder films.

Muziek: ja de ouwe trouwe muziekindustrie die zegt geld mis te lopen, maar vervolgens stijgt de verkoop nog ieder jaar. En de artiesten dan? Die verdienen steeds meer met juist concerten... afijn wat als men niet meer muziek kan downloaden? Dan zal men ook geen muziek meer leren kennen tenzij het op mtv/tmf of de radio voorbij komt... en dan maar hopen dat het nummer+artiest worden vermeld. Sterker nog, dan is het aanbod van muziek al helemaal te sneu voor woorden. Gevolg? Artiesten die nu al teringveel geld verdienen blijven hetzelfde verdienen en elk ander minder bekend bandje verdient minder, want nee je zou maar een nummer downloaden van een band dat aan de andere kant van de wereld is en je zou hun daarmee helpen. De muziekindustrie en dan juist de labels wilt gewoon nog meer verdienen (en denken het te verdienen) door te zorgen dat men eerst moet betalen om muziek te leren kennen (radios/tv betalen veel geld en anders moet persoon zelf ook betalen) en vervolgens mag men ook de cd nog eens betalen. Of je moet de gok wagen en een cd kopen zonder dat je weet of het echt wat is. Die verkoop gaat echt niet omhoog. Die prijzen gaan echt ongetwijfeld niet omlaag hoor! Dan komt heel duitsland/frankrijk etc bij ons inslaan voor een prikkie terwijl ze verder door downloaden.

Ik zie al helemaal problemen met wie gaat bepalen wanneer iets "illegaal downloaden" is. Wat valt daar onder en wanneer is het op illegale wijze? En al helemaal hoe gaan ze alles checken? En wat zijn dan wel niet de gevolgen? Heel Nederland in de bak? We zeggen dan wel een vrij land te zijn maar op deze wijze neigen we meer naar een politiestaat waar niemand iets mag en roepen we maar weer doodleuk hoe oh zo vrij we zijn want we hebben geen dictator. Wat is de volgende stap in de "ban everything campaign"? Opgepakt worden door de politie omdat je toevallig een nummer hebt kunnen horen omdat iemands ipod te hard stond in het OV en je geenr echt hebt om het te luisteren? Onze voorouders zullen zich omdraaien in hun graf!
Wat een rits drogredeneringen op een rij, zeg

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:07:15 #99
136 V.
pi_70099585
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Incolumis het volgende:

[..]

...und?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70100151
Ik ben gek op downloaden. Het is alleen van de gekke om te denken dat als downloaden illegaal wordt, iemand ook maar een stuiver meer aan mij gaat verdienen. Films en muziek zijn nou niet bepaald eerste levensbehoeften, en de films en cd's die ik echt goed vind koop ik sowieso al.

Tis alleen jammer dat ik minder nieuwe artiesten zal ontdekken. Gelukkig komt Microsoft met Last.fm op de xbox, wie weet is dat wat. Ik betaal er dan zelfs voor
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')