Bron: Spitsnieuwsquote:Strengere straffen illegaal downloaden
Het gratis downloaden van muziek, films en computergames moet strafbaar worden. Dat vindt een Kamercommissie die zich over het auteursrecht boog
Kamerleden van CDA, PvdA, SP en VVD roepen ministers Hirsch Ballin (Justitie) en Van der Hoeven (Economische Zaken) op om hard op te treden tegen het illegale downloaden.
Voor het downloaden strafbaar wordt gesteld, moet er volgens de Kamercommissie wel een legaal alternatief zijn, aldus De Telegraaf.
Tweede Kamer: illegaal downloaden strenger straffen
quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:49 schreef appelsjap het volgende:
en anders gebruik je gewoon een SSL verbinding, alsof ze alle huizen kunnen checken op illegale downloads
Met deze redenatie kun je diefstal of inbreken goedpraten onder het mom van `het is goed voor de verkoop van bestelbusjes´quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bron: Spitsnieuws
Volgens mij is het downloaden van muziek en films zelfs goed voor de economie: er wordt gemakkelijker op snellere (en duurdere) internetverbindingen geabonneerd en er wordt meer opslagmedia verkocht en het stimuleert ook computerverkopen, standalone mediaspelers, mp3-spelers en hd-tv's.
Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...quote:Met het internet zou het niet anders moeten zijn. Druk maar een paar euro kopieerheffing op de internetlijn en geef dat aan artiesten. "Probleem" opgelost.
En dan nog klagen dat ik er muziek opzet he...quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...
Voor jou heb ik dit plaatje:quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met deze redenatie kun je diefstal of inbreken goedpraten onder het mom van `het is goed voor de verkoop van bestelbusjes´
Nee hoor. Ik heb vroeger erg veel bandjes gekopieerd. Geen cent voor betaald.quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:54 schreef wijsneus het volgende:
Dit probleem is al zo oud als de eerste pianola's. Hoe voorkom ik dat mijn muziek gekopieerd wordt? Antwoord: Niet. Elke keer als er nieuwe technologie beschikbaar kwam (pianostukken op rol, radio, kabeltelevisie) hebben de rechthebbenden een stukje van de taart gekregen via heffingen.
Iedereen op internet is tegen. Als dit representatief is dan doen ze iets wat vrijwel heel Nederland niet wilt.quote:Tweede Kamer: illegaal downloaden strenger straffen
Goed plan. Is diefstal 4%
In wat voor wereld leven die mensen? 95%
Lege bandjes betaal je ook kopieerheffing op, slimmerik.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb vroeger erg veel bandjes gekopieerd. Geen cent voor betaald.
Maar dit gaat natuurlijk nergens over, "hard" optreden tegen kopiëren van muziek om de Heinsbroeken, Kaagmannen en Breukhovens nog wat centen toe te schuiven. De Tweede Kamer lijkt wel in dienst van de Buma Stemra. Alsof justitie niks beters te doen heeft.
Leg eens uit? Hoe ga je dat dan doen? Of beter gezegd, wat ga je anders doen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:53 schreef erikkll het volgende:
Ik ga wel encryptie gebruiken danIk download zelden dingen, maar ik ga het doen, gewoon om ze te jennen
En hij klopt ook nogquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Voor jou heb ik dit plaatje:
[ afbeelding ]
Of:quote:Artists Abused in Pirate Bay Trial Strike Back
Hiphop group Advance Patrol was used by the music industry in the Pirate Bay trial, portrayed as artists suffering losses from illegal downloading. However, the group itself was never consulted, and they are now striking back at the music industry by releasing their new album for free - on The Pirate Bay, of course.
During the Pirate Bay trial, the prosecution showed how various torrents linking to infringing material could be downloaded from the Pirate Bay, including an album by the Sweden-based hiphop group Advance Patrol. The music industry lawyers then claimed that the Pirate Bay was aiding in copyright infringement and that the artists and labels were losing millions of dollars.
Interestingly, the bands and artists, including Advance Patrol, were never informed that they were to feature in the trial. Even worse, Advance Patrol feels that they were abused by the labels, as they are using BitTorrent themselves, and encourage their fans to do the same.
“We never asked to be plaintiffs in this case,” Gonza from Advance Patrol explains. “They used us as scapegoats in a fight in which we don’t wish to participate. We refuse to be used in a war against our fans.”
Gonza further explains that the people who download and share the band’s music are some of their most dedicated fans, not some criminals. To show how wrong the music industry was in targeting The Pirate Bay, they have decided to share their latest album “El Futuro” for free.
The Pirate Bay crew is delighted with Advance Patrol’s statement. “In the case against us the music industry used many artists without asking them first. The cooperation between us and Advance Patrol shows that not all of those who were plaintiffs wanted to be a part of the Spectrial circus.”
“Earlier we’ve seen the hip hop artist Max Peezay drop out of the trial proceedings, and when we’ve spoken to other artists they were upset as well. This shows that artists really like the internet, and of course - we love them right back,” we were told.
More and more artists are speaking out against the harsh anti-piracy efforts of the music industry lobby and the alienating effect it has on fans. Several top artists including Robbie Williams, Radiohead, Iron Maiden and Travis even founded their own lobby group, the Featured Artists Coalition - to stand up for their own rights and those of their fans.
Advance Patrol’s latest album can be downloaded via The Pirate Bay, and they encourage everyone to share it with as many people as possible.
quote:Fleet Foxes Thank Piracy For Their Success
Fleet Foxes’ self titled album was considered by Pitchfork and many other music critics to be the best album of 2008. Interestingly, Fleet Foxes frontman Robin Pecknold says the band could not have made the album without the inspiration he got from the hundreds of albums he pirated over the years.
After their successful debut album Fleet Foxes’ singer Robin Pecknold immediately made it clear that he dislikes the corporate greed that surrounds the major record labels. “Fleet Foxes will never, ever, under no circumstances, from now until the world chokes on gas fumes, sign to a major label,” Pecknold wrote in a blog post after the rumor spread that they’ve signed up with a major record label.
According to Pecknold the major labels seem to be anti-music. What really helped him and other bands to shape their sound and spark their creativity is file-sharing. “That was how I was exposed to almost all of the music that I love to this day, and still that’s the easiest way to find really obscure stuff,” he told the BBC.
“I’ve discovered so much music through that medium. That will be true of any artist my age, absolutely,” Pecknold added. He explained that he is not the only musician to have benefited from ’stealing’ music, as the major labels like to call it. Having access to an unlimited library of music only makes a musician better.
Indeed, many BitTorrent trackers dedicated to music are populated by thousands of artists, who share their own work and that of others. Most famously, Nine Inch Nails frontman Trent Reznor was a proud member of the now defunct OiNK tracker.
Pecknold is no different, and he recalls the finesse of his own music changing for the better after his dad brought home a modem to connect the family to the Internet - a candy store for the modern age musician. And if the fans want to share their latest album he’s totally fine with that.
“I’ve downloaded hundreds and hundreds of records - why would I care if somebody downloads ours? That’s such a petty thing to care about. I mean, how much money does one person need? I think it’s disgusting when people complain about that, personally,” he admitted.
The labels have a different view on the piracy issue of course, claiming that they lose billions of dollars because of it. Most people know by now that this is far from the truth. However, after chasing down music fans in court they are now starting to lose respect among musicians.
While they still might be able to successfully market a kid star here and there, most artists don’t really need a label to distribute music in the digital age. BitTorrent does that just fine, right Robin?
Ik heb de aankomende maanden nog voor dik 600 euro concertkaarten liggen thuis, ik draag wel genoeg bij aan hun 3de ferrari lijkt me.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch grappig om te zien in welke bochten men zich hier wringt om hun eigen downloaden goed te praten
quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch grappig om te zien in welke bochten men zich hier wringt om hun eigen downloaden goed te praten
Auteursrechten hebben hun nut verloren. Juridisch misschien niet, maar mensen trekken zich er niks meer van aan. Pech voor artiesten en platenmaatschappijen die zich simpelweg maar moeten aanpassen. Je kan niet vechten tegen deze opvatting. Muziek is een publiek goed geworden en artiesten moeten maar hopen dat het publiek hun inspanningen wilt belonen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Artiesten zitten er negenennegentig van de honderd keer niet mee hoor. De enigen die moord en brand schreeuwen zijn de RIAA en subsidieclubjes als Brein.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Auteursrechten hebben hun nut verloren. Juridisch misschien niet, maar mensen trekken zich er niks meer van aan. Pech voor artiesten en platenmaatschappijen die zich simpelweg maar moeten aanpassen. Je kan niet vechten tegen deze opvatting. Muziek is een publiek goed geworden en artiesten moeten maar hopen dat het publiek hun inspanningen wilt belonen.
Oh, tuurlijk, en dat is iets waar ik heel blij mee ben. Maar ergens kan ik me voorstellen dat het ook wel lichtjes zuur moet zijn voor ze. Maar ik geloof zeker dat het tij aan het keren is nu steeds meer artiesten zich expliciet uitspreken vóór downloaden. Artiesten beginnen zich aan te passen aan de nieuwe realiteit en het te omarmen i.p.v. als een Don quichote het te proberen te bestrijden zoals de platenmaatschappijen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Artiesten zitten er negenennegentig van de honderd keer niet mee hoor. De enigen die moord en brand schreeuwen zijn de RIAA en subsidieclubjes als Brein.
Muziek en films downloaden is vooralsnog gewoon legaal in Nederland, dus er valt niet veel goed te praten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Och, als mensen er niet aan toe willen, ook al is het scheef, dan hoeft het niet verboden te worden. Zo werkt dat in een democratie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Theoretisch gezien wel ja, maar alsof de regering hier zich iets van hun onderdanen aantrektquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Picchia het volgende:
[..]
Och, als mensen er niet aan toe willen, ook al is het scheef, dan hoeft het niet verboden te worden. Zo werkt dat in een democratie.
Nope Juris Prudensquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef MrData het volgende:
[..]
Muziek en films downloaden is vooralsnog gewoon legaal in Nederland, dus er valt niet veel goed te praten.
Heb even geen geluid hier. Maar zelfs Brein geeft het toe:quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope Juris Prudens
http://www.rtl.nl/compone(...)loaden.avi_plain.xml
andere site: http://www.digimuziek.nl/legaal.htmquote:Mag ik voor iemand anders kopieën maken van cd's, MP3-bestanden of van andere muziek en films?
Nee. Beeld en geluid mag u uitsluitend voor uzelf 'thuiskopiëren'. Volgens de Auteurswet mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' zelf een kopie maken van bv. een cd of een MP3-muziekfile. Daar betaalt u ook een kleine heffing voor wanneer u een blanco drager koopt. Meerdere kopieën maken om deze uit te lenen, te verhuren of verkopen is niet toegestaan zonder toestemming van de rechthebbenden. Deze uitzondering geldt niet voor computersoftware, waaronder ook computerspellen. Die mogen dus helemaal niet zonder toestemming gekopieerd worden.
Ik kan daar hier ook niet naar luisteren, maar waarschijnlijk gaat het over die foutieve terloopse opmerking van de rechtbank Den Haag, die het downloaden illegaal noemde. Die uitspraak is van alle kanten bekritiseerd en ook in strijd met de algemene lijn in de jurisprudentie en de rechtswetenschap.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope Juris Prudens
http://www.rtl.nl/compone(...)loaden.avi_plain.xml
Is software downloaden illegaal?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef MrData het volgende:
[..]
Muziek en films downloaden is vooralsnog gewoon legaal in Nederland, dus er valt niet veel goed te praten.
Jawel, ook het downloaden. Voor software staat een aparte regeling binnen de Auteurswet, waarbij de normale thuiskopieregeling niet geldt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:38 schreef Knarf het volgende:
[..]
Is software downloaden illegaal?
Volgens mij is het downloaden zelf niet illegaal, wel het daarna ook gebruiken.
Wel zo fair dat ze de thuiskopieheffing dan ook meteen afschaffen ja. En dat ze het systeem minder complex willen maken is ook prima.quote:'Gratis downloaden moet strafbaar worden'
Uitgegeven: 17 juni 2009 11:28
Laatst gewijzigd: 17 juni 2009 11:46
AMSTERDAM – Het gratis downloaden van films, computerspelletjes en muziek die ateursrechtelijke beschermd zijn moet strafbaar worden. Dat blijkt uit de initiatiefnota auteursrecht van een kamercommissie die vandaag gepresenteerd wordt.
Een werkgroep met leden van de CDA, PvdA, SP en VVD is het zat dat vooral jongeren massaal het auteursrecht omzeilen.
De commissie roept de ministers Hirsch Ballin van Justitie en Van der Hoeven van Economische Zaken op tegen het illegale downloaden op te treden.
Alternatief
Uit de initiatiefnota blijkt dat de strafbaarstelling direct in moet gaan, zodra er een legaal alternatief is. Een licentiesysteem waarbij cd’s, dvd’s en spelletjes tegen betaling op internet worden aangeboden zou volgens de kamerleden een goed alternatief zijn.
Prijzen
Daarnaast wil de commissie af van een de ‘thuiskopieheffing’. Op alle cd’s en dvd’s zit zo’n heffing en die zou in drie jaar tijd naar nul moeten.
Mede door deze maatregel kunnen de prijzen dan omlaag maar blijft de industrie toch winst boeken omdat downloaden aangepakt wordt.
Ook wil de commissie het ingewikkelde auteursrechtstelsel verbeteren
Een systeem waarbij zo'n beetje alles wat uitkomt aan media digitaal beschikbaar moet zijn. Een soort Steam maar dan veel uitgebreider. Zou je toch eerst alle producenten en uitgevers bereid moeten vinden om daaraan mee te werken. En wie gaat dat systeem ontwikkelen en onderhouden. En wat weerhoud je ervan om na het downloaden alsnog de boel te gaan verspreiden. Dit gaat er nooit komen.quote:Uit de initiatiefnota blijkt dat de strafbaarstelling direct in moet gaan, zodra er een legaal alternatief is. Een licentiesysteem waarbij cd’s, dvd’s en spelletjes tegen betaling op internet worden aangeboden zou volgens de kamerleden een goed alternatief zijn.
Ik vind het niet zo simpel liggen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopt, even een stukje aanhalen dat ik eerder schreef:quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Artiesten zitten er negenennegentig van de honderd keer niet mee hoor. De enigen die moord en brand schreeuwen zijn de RIAA en subsidieclubjes als Brein.
Ik zou het overigens jammer vinden om als downloaden in het wetboek van strafrecht komt, beter is het als de artiest, of de hem vertegenwoordigende organisatie, een schadeclaim indient vanwege bijvoorbeeld het mislopen van inkomsten wegens derving van verkoop. Downloaden van materiaal dat auteursrechtelijk beschermt is hoort niet in het wetboek van strafrecht, het eigendomsrecht wordt niet geschonden en van fysiek geweld is ook geen sprake.quote:Artiesten hebben wel veel kritiek op Brein/Buma/Stemra en de bloeddorstige handhaving van intellectueel door de grote platenmaatschappijen. Bij BNR-Nieuwsradio was een keer een programma waarin Brein/Buma/Stemra aan het woord kwam en mensen konden in de uitzending komen door te bellen. Diverse bekende Nederlandse artiesten belden en deden even een boekje open, afdrachten worden alleen gedaan nadat de artiest er om vraagt, stortingen verlopen traag nadat de afdrachten zijn toegekend. Verder hadden diverse artiesten die belden ook niks tegen een kopie voor thuisgebruik of streaming-muziek op Youtube, integendeel sommigen deden het zelf ook en waren enthousiast over het feit dat ze muziek tegenkwamen die je anders nooit in de platenzaak zou zijn tegengekomen. Kritiek was er ook op de schimmigheid van Brein/Buma/Stemra.
Nou... als je al een Windows-licentie dan is het vooral bij laptops toch handig om er een fatsoenlijke installatie cd te hebben ipv zo'n stomme recovery-cd van de fabrikant waar allemaal troep bij meegeïnstalleerd wordt. Downloaden is dan de gemakkelijkste manier om er aan te komen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Jawel, ook het downloaden. Voor software staat een aparte regeling binnen de Auteurswet, waarbij de normale thuiskopieregeling niet geldt.
Eeeuuh... reclame zegt je iets?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef mr4hughz het volgende:
of ik nu mijn serie download op mijn pc of via de tv bekijk wat is het verschil ? ik betaal kijk en luistergeld
enige wat de nederlandse tv zenders niet doorhebben is een serie ALS EEN SERIE te tonen
Dus in volgorde daarom download ik .. ze en bekijk in de serie in volgorde.
do I look like I care ?quote:
Aangepast.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:47 schreef Pool het volgende:
Het moet dus zijn:
Kamercommissie wil ongeautoriseerd downloaden van muziek en films verbieden
Dat zal blijken als er gestemd wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het Standpunt van de PVV eigenlijk over illigaal downloaden? Of hebben ze dat niet omdat het stemmen kost?
...maar niet alles wordt gebrand, natuurlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...
Nee hoor, dat betaal je niet. En al helemaal niet voor de series van de commerciëlen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef mr4hughz het volgende:
of ik nu mijn serie download op mijn pc of via de tv bekijk wat is het verschil ? ik betaal kijk en luistergeld
Ik zet een krat bier op dat ze het willen verbieden, net als de paddosquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zal blijken als er gestemd wordt.
rond de 900 euro, en je kan ook Gimp gebruiken, doe ik ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Incolumis het volgende:
zolang bedrijven als Adobe 2500 euro vragen voor Photoshop zal ik dat nooit betalen.
Alsof kabel er nog lang inblijft. Het is straks gewoon digitale televisie, en pay-per-view gaat in de toekomst zeer voordelig worden, wat betekent dat je ook films zonder reclame in hd-kwaliteit kunt kijken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:45 schreef dronkeykong het volgende:
Serie in HD kwaliteit kijken of die baggerkwaliteit van de kabel
Die vinden dat alle cd's uitgezet moeten worden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het Standpunt van de PVV eigenlijk over illigaal downloaden? Of hebben ze dat niet omdat het stemmen kost?
Alleen nog Nederlandstalig!quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die vinden dat alle cd's uitgezet moeten worden.
Wel frappant dat bij downloads nooit reclame blokken zitten. Waar de commerciele zender hun geld mee verdienen en dus ook geld mee binnenharken om die series te kunnen betalen voor de uitzendrechten. Maar dat wil je natuurlijk niet weten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef mr4hughz het volgende:
enige wat de nederlandse tv zenders niet doorhebben is een serie ALS EEN SERIE te tonen
Dus in volgorde daarom download ik .. ze en bekijk in de serie in volgorde.
beetje gek om 100den euro's uit te geven voor een serie die je 1maalig afspeelt
geef mij maar een site waar ik zonder reclame zonder tijds limiet de hele serie(s) kan bekijken betaald en ik schuif wel .. geen gezeik met downloads zoeken ..
nah vind ik een minder programmaquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
rond de 900 euro, en je kan ook Gimp gebruiken, doe ik ook
Is dat niet een zaak van de producent van software en muzikant zelf? Je gaat toch ook niet zeggen tegen de groenteboer dat je vind dat hij zijn producten gratis moet verkopen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Incolumis het volgende:
wat mij betreft mag muziek gratis blijven
Je wilt dus wel een dure Audi A8 rijden, ipv van een gratis skoda, maar loopt te zeuren dat die audi te duur is en je hem niet kan betalen, terwijl je de prijs geeneens wist..quote:
groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoopquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is dat niet een zaak van de producent van software en muzikant zelf? Je gaat toch ook niet zeggen tegen de groenteboer dat je vind dat hij zijn producten gratis moet verkopen?
die reclame blokken worden door het gros weggezapt, dus eigenlijk plegen die mensen diefstalquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel frappant dat bij downloads nooit reclame blokken zitten. Waar de commerciele zender hun geld mee verdienen en dus ook geld mee binnenharken om die series te kunnen betalen voor de uitzendrechten. Maar dat wil je natuurlijk niet weten.
Precies. Dat zei ik ook al, dit is toch niet te handhaven?quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Chadi het volgende:
En wanneer weet je of je iets niet mag downloaden?
Dat is inderdaad een groot probleem voor de handhaafbaarheid. De Consumentenbond heeft daar ook al vraagtekens bij gezet. Je moet nu dus een duur licentiesysteem met keurmerken en dergelijk gaan opzetten, zodat de consument kan zien welke muziek wel en niet legaal wordt verkocht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Chadi het volgende:
Suuuuuurequote:Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Incolumis het volgende:
[..]
groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoop
Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Incolumis het volgende:
groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoop
Psies. Daarom is de heffing op lege cd's/dvd's ook zo debiel: alsof op élke cd/dvd die ik brand beschermd materiaal staatquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Chadi het volgende:
Ze kunnen er ook geld aan verdienen. Downloaden zorgt juist ervoor dat die mensen meer geld verdienen. Hoe denk je dat zulke muziek bekend wordt? Downloaden is voor de kleinere artiest het beste wat ze is overkomen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.
waarom MOET je er geld aan verdienen dan? je creëert het toch omdat je wilt dat andere mensen er naar luisteren? en niet om er alleen maar geld mee te verdienen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.
Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:26 schreef Incolumis het volgende:
[..]
waarom MOET je er geld aan verdienen dan? je creëert het toch omdat je wilt dat andere mensen er naar luisteren? en niet om er alleen maar geld mee te verdienen?
tis maar wat de gek er voor betaald imoquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.
Een schilderij ben je kwijt, muziek kan je keer op keer verkopen. Stop eens met vergelijkingen maken tussen vergankelijke en onvergankeljike goederen. Het gaat niet op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.
Sommigen kunnen niet eens live zingenquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Incolumis het volgende:
[..]
Ashley Simpson FTWquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Sommigen kunnen niet eens live zingen
Hoe graag ze ook willen, maar aan de griep of de crisis kan de poltiek niet heel veel doen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:35 schreef Houzer het volgende:
Kut kabinet houd zich weer bezig met dingen die op dit moment totaal niet belangrijk zijn.
De mexicaanse griep staat voor de deur, na de zomer schijnt de crisis nog harder in te slaan.
Maar nee we gaan ons weer druk maken over het downloaden van porno en muziek.
Oftewel welkom internetverbinding tax, cd/dvd tax,, downloadtax, mediatax.
Balkende kanker a.u.b. op.!
Als ik een A8 kon copy/pasten had ik het wel gedaan hoor.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt dus wel een dure Audi A8 rijden, ipv van een gratis skoda, maar loopt te zeuren dat die audi te duur is en je hem niet kan betalen, terwijl je de prijs geeneens wist..
Wat een kul.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe graag ze ook willen, maar aan de griep of de crisis kan de poltiek niet heel veel doen.
Wen er maar aan, de Nederlandse politiek heeft niet veel meer scope dan tax and spend
Wat een rits drogredeneringen op een rij, zegquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:49 schreef koffiegast het volgende:
Ze hebben illegale software bij de regering zelf :/
Ik zeg je, dit gaat niemand helpen...
Games: mensen kopen enkel games die ze goed vinden en het waard zijn zoals je dat van blizzard/valve en dergelijk wel kunt aannemen. Als men nu niet kan downloaden, dan leren die mensen nooit nieuwe games behalve stomme uitgekozen filmpjes en stukjes demo. Vervolgens mag je zeker 50 euro dokken voor een spel dat vervolgens zwaar zuigt, weggegooid geld. Ik en medegamers maken ons juist problemen hoe we alle vette games kunnen kopen met het weinige geld dat we hebben en er zoveel vets is en gaat komen. Maar stel dat we nooit de games hebben kunnen proberen? Dan kan ik je gegaranderen dat we ons nooit zorgen hoeven te maken over waar we ons geld kwijt kunnen, want het aantal games dat we nog kopen zal naar een ongetwijfelde minimum dalen, simpelweg omdat we niet ons geld uitgeven aan poepgames en al helemaal niet aan games die we niet eens kennen!
Films: mensen kopen juist dvds/videos als ze het een goeie film lijken. En hoe kun je daar nou meer zeker van zijn dan de film gezien te hebben? Men gaat echt niet vaker naar de bios waar ze vervolgens allemaal mensen naast hun lopen te praten, popcorn smijten, bellen, etcetera. Gevolg? Mensen kennen minder films en kopen dus minder films.
Muziek: ja de ouwe trouwe muziekindustrie die zegt geld mis te lopen, maar vervolgens stijgt de verkoop nog ieder jaar. En de artiesten dan? Die verdienen steeds meer met juist concerten... afijn wat als men niet meer muziek kan downloaden? Dan zal men ook geen muziek meer leren kennen tenzij het op mtv/tmf of de radio voorbij komt... en dan maar hopen dat het nummer+artiest worden vermeld. Sterker nog, dan is het aanbod van muziek al helemaal te sneu voor woorden. Gevolg? Artiesten die nu al teringveel geld verdienen blijven hetzelfde verdienen en elk ander minder bekend bandje verdient minder, want nee je zou maar een nummer downloaden van een band dat aan de andere kant van de wereld is en je zou hun daarmee helpen. De muziekindustrie en dan juist de labels wilt gewoon nog meer verdienen (en denken het te verdienen) door te zorgen dat men eerst moet betalen om muziek te leren kennen (radios/tv betalen veel geld en anders moet persoon zelf ook betalen) en vervolgens mag men ook de cd nog eens betalen. Of je moet de gok wagen en een cd kopen zonder dat je weet of het echt wat is. Die verkoop gaat echt niet omhoog. Die prijzen gaan echt ongetwijfeld niet omlaag hoor! Dan komt heel duitsland/frankrijk etc bij ons inslaan voor een prikkie terwijl ze verder door downloaden.
Ik zie al helemaal problemen met wie gaat bepalen wanneer iets "illegaal downloaden" is. Wat valt daar onder en wanneer is het op illegale wijze? En al helemaal hoe gaan ze alles checken? En wat zijn dan wel niet de gevolgen? Heel Nederland in de bak? We zeggen dan wel een vrij land te zijn maar op deze wijze neigen we meer naar een politiestaat waar niemand iets mag en roepen we maar weer doodleuk hoe oh zo vrij we zijn want we hebben geen dictator. Wat is de volgende stap in de "ban everything campaign"? Opgepakt worden door de politie omdat je toevallig een nummer hebt kunnen horen omdat iemands ipod te hard stond in het OV en je geenr echt hebt om het te luisteren? Onze voorouders zullen zich omdraaien in hun graf!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |