abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:13:03 #1
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70084206
quote:
Strengere straffen illegaal downloaden

Het gratis downloaden van muziek, films en computergames moet strafbaar worden. Dat vindt een Kamercommissie die zich over het auteursrecht boog

Kamerleden van CDA, PvdA, SP en VVD roepen ministers Hirsch Ballin (Justitie) en Van der Hoeven (Economische Zaken) op om hard op te treden tegen het illegale downloaden.

Voor het downloaden strafbaar wordt gesteld, moet er volgens de Kamercommissie wel een legaal alternatief zijn, aldus De Telegraaf.

Tweede Kamer: illegaal downloaden strenger straffen
Bron: Spitsnieuws

Ik hoorde het vanochtend ook al op de radio.

Dit is een volslagen kansloze oproep, want het is eigenlijk zo goed als ingeburgerd. Volgens mij is het downloaden van muziek en films zelfs goed voor de economie: er wordt gemakkelijker op snellere (en duurdere) internetverbindingen geabonneerd en er wordt meer opslagmedia verkocht en het stimuleert ook computerverkopen, standalone mediaspelers, mp3-spelers en hd-tv's. Bovendien zitten op sommige dingen al kopiëerheffing.

(ohjah... de PVV kan op deze manier nóg groter worden als ze laten blijken er anders over te denken)
pi_70084448
ja joh tis al weer een tijdje geleden.

gooi er nog maar weer een een verbodje tegenaan. maak je je populair mee

wilders +1
pi_70084583
Wat boeit het die oude grafsnollen nou eigenlijk? Ze weten zelf waarschijnlijk amper hoe ze hun email moeten checken.

En laat me raden, als het écht illegaal wordt dan blijft die kopiëerheffing gewoon bestaan
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:49:48 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_70084610
en anders gebruik je gewoon een SSL verbinding, alsof ze alle huizen kunnen checken op illegale downloads
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:51:36 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70084658
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:49 schreef appelsjap het volgende:
en anders gebruik je gewoon een SSL verbinding, alsof ze alle huizen kunnen checken op illegale downloads
pi_70084665
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:13 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Bron: Spitsnieuws

Volgens mij is het downloaden van muziek en films zelfs goed voor de economie: er wordt gemakkelijker op snellere (en duurdere) internetverbindingen geabonneerd en er wordt meer opslagmedia verkocht en het stimuleert ook computerverkopen, standalone mediaspelers, mp3-spelers en hd-tv's.
Met deze redenatie kun je diefstal of inbreken goedpraten onder het mom van `het is goed voor de verkoop van bestelbusjes´
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70084685
Ik ga wel encryptie gebruiken dan Ik download zelden dingen, maar ik ga het doen, gewoon om ze te jennen
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:54:38 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70084717
Dit probleem is al zo oud als de eerste pianola's. Hoe voorkom ik dat mijn muziek gekopieerd wordt? Antwoord: Niet. Elke keer als er nieuwe technologie beschikbaar kwam (pianostukken op rol, radio, kabeltelevisie) hebben de rechthebbenden een stukje van de taart gekregen via heffingen.

Met het internet zou het niet anders moeten zijn. Druk maar een paar euro kopieerheffing op de internetlijn en geef dat aan artiesten. "Probleem" opgelost.
Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:55:25 #9
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70084740
Welke groep is hier nu weer aan het lobby'en? Zoals Wikwakka al zei, ze kunnen amper hun email checken maar zouden hier wel over moeten beslissen?

Ze willen zeker nog meer stemmen kwijt bij die partijen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_70084745
quote:
op om hard op te treden tegen het illegale downloaden.
.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:55:57 #11
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70084749
Het is ook een oorlog van woorden he. We (de media) noemen het ook al standaard 'illegaal downloaden' terwijl er in nederland geen enkele wet is die downloaden illegaal maakt

bizar.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:56:18 #12
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70084758
quote:
Met het internet zou het niet anders moeten zijn. Druk maar een paar euro kopieerheffing op de internetlijn en geef dat aan artiesten. "Probleem" opgelost.
Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:59:16 #13
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70084820
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

En dan nog klagen dat ik er muziek opzet he...

stelletje ratten
pi_70085011
Laat ze zich eens drukker maken om de echte problemen in het land. Maar daar steken ze hun kop voor in het zand.
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:12:40 #15
80268 kLowJow
That's Gay
pi_70085118
NOG strenger... Oh nee. !
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:13:32 #16
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70085144
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Met deze redenatie kun je diefstal of inbreken goedpraten onder het mom van `het is goed voor de verkoop van bestelbusjes´
Voor jou heb ik dit plaatje:
pi_70085276
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:54 schreef wijsneus het volgende:
Dit probleem is al zo oud als de eerste pianola's. Hoe voorkom ik dat mijn muziek gekopieerd wordt? Antwoord: Niet. Elke keer als er nieuwe technologie beschikbaar kwam (pianostukken op rol, radio, kabeltelevisie) hebben de rechthebbenden een stukje van de taart gekregen via heffingen.
Nee hoor. Ik heb vroeger erg veel bandjes gekopieerd. Geen cent voor betaald.

Maar dit gaat natuurlijk nergens over, "hard" optreden tegen kopiëren van muziek om de Heinsbroeken, Kaagmannen en Breukhovens nog wat centen toe te schuiven. De Tweede Kamer lijkt wel in dienst van de Buma Stemra. Alsof justitie niks beters te doen heeft.
pi_70085943
Laat de politiek lekker van internet wegblijven. Dit bevalt toch prima?

De poll op SpitsNieuws is wel grappig.
quote:
Tweede Kamer: illegaal downloaden strenger straffen
Goed plan. Is diefstal 4%
In wat voor wereld leven die mensen? 95%
Iedereen op internet is tegen. Als dit representatief is dan doen ze iets wat vrijwel heel Nederland niet wilt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:49:43 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70086172
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb vroeger erg veel bandjes gekopieerd. Geen cent voor betaald.

Maar dit gaat natuurlijk nergens over, "hard" optreden tegen kopiëren van muziek om de Heinsbroeken, Kaagmannen en Breukhovens nog wat centen toe te schuiven. De Tweede Kamer lijkt wel in dienst van de Buma Stemra. Alsof justitie niks beters te doen heeft.
Lege bandjes betaal je ook kopieerheffing op, slimmerik.
pi_70086392
zal wel loslopen
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:58:24 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70087008
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:53 schreef erikkll het volgende:
Ik ga wel encryptie gebruiken dan Ik download zelden dingen, maar ik ga het doen, gewoon om ze te jennen
Leg eens uit? Hoe ga je dat dan doen? Of beter gezegd, wat ga je anders doen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70087297
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Voor jou heb ik dit plaatje:
[ afbeelding ]
En hij klopt ook nog
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:30:09 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70087354
Laten ze zich ff lekker met iets belangrijkers bezig houden dan dit, Snoep hondje hond eet geen watermeloen minder door het downloaden hoor, geef het geld voor deze kutcampagne nou maar eens uit aan armoede in eigen land.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:30:48 #25
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70087380
Ook mooi: 'moet er volgens de Kamercommissie wel een legaal alternatief zijn'. Dat is er niet, terwijl er wel technische mogelijkheden zijn. Blijkbaar vinden de rechthebbenden dat dus niet nodig.

Ow, en als downloaden illegaal zou worden: knal die maffiastichtingen ala Brein ook ff van de kaart.

Ben overigens benieuwd wat het effect op verkopen zou zijn als iedereen braaf zou kopen. Eens kijken of er dan nog net zoveel nieuwe artiesten worden ontdekt als nu.... Hoeveel ik wel niet heb ontdekt DANKZIJ de mogelijkheid om te downloaden waarvan ik later ook LEGAAL een album of download heb aangeschaft. Platenmaatschappijen hebben nog steeds een plank van 3 meter voor hun kop en menen dat elke download gemiste omzet is .
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:37:38 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70087641
Toch grappig om te zien in welke bochten men zich hier wringt om hun eigen downloaden goed te praten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:40:04 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70087719
Muziekartiesten zijn zelf vaak overigens helemaal niet tegen downloaden.

bijv:
quote:
Artists Abused in Pirate Bay Trial Strike Back

Hiphop group Advance Patrol was used by the music industry in the Pirate Bay trial, portrayed as artists suffering losses from illegal downloading. However, the group itself was never consulted, and they are now striking back at the music industry by releasing their new album for free - on The Pirate Bay, of course.

During the Pirate Bay trial, the prosecution showed how various torrents linking to infringing material could be downloaded from the Pirate Bay, including an album by the Sweden-based hiphop group Advance Patrol. The music industry lawyers then claimed that the Pirate Bay was aiding in copyright infringement and that the artists and labels were losing millions of dollars.

Interestingly, the bands and artists, including Advance Patrol, were never informed that they were to feature in the trial. Even worse, Advance Patrol feels that they were abused by the labels, as they are using BitTorrent themselves, and encourage their fans to do the same.

“We never asked to be plaintiffs in this case,” Gonza from Advance Patrol explains. “They used us as scapegoats in a fight in which we don’t wish to participate. We refuse to be used in a war against our fans.”

Gonza further explains that the people who download and share the band’s music are some of their most dedicated fans, not some criminals. To show how wrong the music industry was in targeting The Pirate Bay, they have decided to share their latest album “El Futuro” for free.

The Pirate Bay crew is delighted with Advance Patrol’s statement. “In the case against us the music industry used many artists without asking them first. The cooperation between us and Advance Patrol shows that not all of those who were plaintiffs wanted to be a part of the Spectrial circus.”

“Earlier we’ve seen the hip hop artist Max Peezay drop out of the trial proceedings, and when we’ve spoken to other artists they were upset as well. This shows that artists really like the internet, and of course - we love them right back,” we were told.

More and more artists are speaking out against the harsh anti-piracy efforts of the music industry lobby and the alienating effect it has on fans. Several top artists including Robbie Williams, Radiohead, Iron Maiden and Travis even founded their own lobby group, the Featured Artists Coalition - to stand up for their own rights and those of their fans.

Advance Patrol’s latest album can be downloaded via The Pirate Bay, and they encourage everyone to share it with as many people as possible.
Of:
quote:
Fleet Foxes Thank Piracy For Their Success

Fleet Foxes’ self titled album was considered by Pitchfork and many other music critics to be the best album of 2008. Interestingly, Fleet Foxes frontman Robin Pecknold says the band could not have made the album without the inspiration he got from the hundreds of albums he pirated over the years.

After their successful debut album Fleet Foxes’ singer Robin Pecknold immediately made it clear that he dislikes the corporate greed that surrounds the major record labels. “Fleet Foxes will never, ever, under no circumstances, from now until the world chokes on gas fumes, sign to a major label,” Pecknold wrote in a blog post after the rumor spread that they’ve signed up with a major record label.

According to Pecknold the major labels seem to be anti-music. What really helped him and other bands to shape their sound and spark their creativity is file-sharing. “That was how I was exposed to almost all of the music that I love to this day, and still that’s the easiest way to find really obscure stuff,” he told the BBC.

“I’ve discovered so much music through that medium. That will be true of any artist my age, absolutely,” Pecknold added. He explained that he is not the only musician to have benefited from ’stealing’ music, as the major labels like to call it. Having access to an unlimited library of music only makes a musician better.

Indeed, many BitTorrent trackers dedicated to music are populated by thousands of artists, who share their own work and that of others. Most famously, Nine Inch Nails frontman Trent Reznor was a proud member of the now defunct OiNK tracker.

Pecknold is no different, and he recalls the finesse of his own music changing for the better after his dad brought home a modem to connect the family to the Internet - a candy store for the modern age musician. And if the fans want to share their latest album he’s totally fine with that.

“I’ve downloaded hundreds and hundreds of records - why would I care if somebody downloads ours? That’s such a petty thing to care about. I mean, how much money does one person need? I think it’s disgusting when people complain about that, personally,” he admitted.

The labels have a different view on the piracy issue of course, claiming that they lose billions of dollars because of it. Most people know by now that this is far from the truth. However, after chasing down music fans in court they are now starting to lose respect among musicians.

While they still might be able to successfully market a kid star here and there, most artists don’t really need a label to distribute music in the digital age. BitTorrent does that just fine, right Robin?
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:41:16 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70087769
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch grappig om te zien in welke bochten men zich hier wringt om hun eigen downloaden goed te praten
Ik heb de aankomende maanden nog voor dik 600 euro concertkaarten liggen thuis, ik draag wel genoeg bij aan hun 3de ferrari lijkt me.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:41:48 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70087794
quote:

Ik hoef me er echt niet voor in bochten te wringen. Schattig dat jij dat er van maakt, maar ik voel 0,0 schuld.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:42:39 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70087832
quote:
Auteursrechten hebben hun nut verloren. Juridisch misschien niet, maar mensen trekken zich er niks meer van aan. Pech voor artiesten en platenmaatschappijen die zich simpelweg maar moeten aanpassen. Je kan niet vechten tegen deze opvatting. Muziek is een publiek goed geworden en artiesten moeten maar hopen dat het publiek hun inspanningen wilt belonen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:44:15 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70087896
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Auteursrechten hebben hun nut verloren. Juridisch misschien niet, maar mensen trekken zich er niks meer van aan. Pech voor artiesten en platenmaatschappijen die zich simpelweg maar moeten aanpassen. Je kan niet vechten tegen deze opvatting. Muziek is een publiek goed geworden en artiesten moeten maar hopen dat het publiek hun inspanningen wilt belonen.
Artiesten zitten er negenennegentig van de honderd keer niet mee hoor. De enigen die moord en brand schreeuwen zijn de RIAA en subsidieclubjes als Brein.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:47:32 #32
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70088019
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Artiesten zitten er negenennegentig van de honderd keer niet mee hoor. De enigen die moord en brand schreeuwen zijn de RIAA en subsidieclubjes als Brein.
Oh, tuurlijk, en dat is iets waar ik heel blij mee ben. Maar ergens kan ik me voorstellen dat het ook wel lichtjes zuur moet zijn voor ze. Maar ik geloof zeker dat het tij aan het keren is nu steeds meer artiesten zich expliciet uitspreken vóór downloaden. Artiesten beginnen zich aan te passen aan de nieuwe realiteit en het te omarmen i.p.v. als een Don quichote het te proberen te bestrijden zoals de platenmaatschappijen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:47:56 #33
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70088037
Die titel ook.

Strengere straffen voor illegaal downloaden. Het downloaden van muziek en films is nu juist legaal, dus er staan nog geen straffen op, dus kun je ook geen strengere straffen krijgen. Alleen het downloaden van software is illegaal en daarbij zie ik helemaal geen pleidooi voor hogere straffen.

Het moet dus zijn:
Kamercommissie wil ongeautoriseerd downloaden van muziek en films verbieden
pi_70088131
quote:
Muziek en films downloaden is vooralsnog gewoon legaal in Nederland, dus er valt niet veel goed te praten.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_70088197
quote:
Och, als mensen er niet aan toe willen, ook al is het scheef, dan hoeft het niet verboden te worden. Zo werkt dat in een democratie.
pi_70088338
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Picchia het volgende:

[..]

Och, als mensen er niet aan toe willen, ook al is het scheef, dan hoeft het niet verboden te worden. Zo werkt dat in een democratie.
Theoretisch gezien wel ja, maar alsof de regering hier zich iets van hun onderdanen aantrekt
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:56:17 #37
45206 Pietverdriet
pi_70088349
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef MrData het volgende:

[..]

Muziek en films downloaden is vooralsnog gewoon legaal in Nederland, dus er valt niet veel goed te praten.
Nope Juris Prudens
http://www.rtl.nl/compone(...)loaden.avi_plain.xml
pi_70088614
Waar je hard tegen moet optreden, is piraterij. Mensen die films of cd's illegaal downloaden, om ze daarna te verkopen. Ze maken winst met andermans werk.

Downloaden valt onmogelijk aan te pakken. De technische ontwikkelingen blijven de handhaving altijd drie stappen voor. Het is naiëf en wereldvreemd om te denken dat je het downloaden van muziek aan banden kunt leggen. Zelf zal ik trouwens NOOIT geld betalen voor een mp3. Voor zover verkrijgbaar, koop ik regelmatig muziek op cd of dvd, maar voor mp3's krijgen ze van mij geen cent.
pi_70088690
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope Juris Prudens
Heb even geen geluid hier. Maar zelfs Brein geeft het toe:
quote:
Mag ik voor iemand anders kopieën maken van cd's, MP3-bestanden of van andere muziek en films?
Nee. Beeld en geluid mag u uitsluitend voor uzelf 'thuiskopiëren'. Volgens de Auteurswet mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' zelf een kopie maken van bv. een cd of een MP3-muziekfile. Daar betaalt u ook een kleine heffing voor wanneer u een blanco drager koopt. Meerdere kopieën maken om deze uit te lenen, te verhuren of verkopen is niet toegestaan zonder toestemming van de rechthebbenden. Deze uitzondering geldt niet voor computersoftware, waaronder ook computerspellen. Die mogen dus helemaal niet zonder toestemming gekopieerd worden.
andere site: http://www.digimuziek.nl/legaal.htm
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:12:06 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70088912
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope Juris Prudens
Ik kan daar hier ook niet naar luisteren, maar waarschijnlijk gaat het over die foutieve terloopse opmerking van de rechtbank Den Haag, die het downloaden illegaal noemde. Die uitspraak is van alle kanten bekritiseerd en ook in strijd met de algemene lijn in de jurisprudentie en de rechtswetenschap.

Een misslag dus, die verder ook geen algemene werking heeft, omdat het speelde in een civiele zaak tussen twee partijen die volgens mij qua zaak verder geen belang hadden bij die opmerking.
pi_70089221
Als 95% tegen is dan zouden we in principe in de grondwet kunnen vastleggen dat iedere Nederlander het recht heeft om software, films en muziek te downloaden.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:38:39 #42
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_70089892
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef MrData het volgende:

[..]

Is software downloaden illegaal?
Volgens mij is het downloaden zelf niet illegaal, wel het daarna ook gebruiken.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:44:10 #43
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70090112
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:38 schreef Knarf het volgende:

[..]

Is software downloaden illegaal?
Volgens mij is het downloaden zelf niet illegaal, wel het daarna ook gebruiken.
Jawel, ook het downloaden. Voor software staat een aparte regeling binnen de Auteurswet, waarbij de normale thuiskopieregeling niet geldt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:50:37 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70090388
Hier een nieuwsbericht dat wél klopt:
quote:
'Gratis downloaden moet strafbaar worden'
Uitgegeven: 17 juni 2009 11:28
Laatst gewijzigd: 17 juni 2009 11:46
AMSTERDAM – Het gratis downloaden van films, computerspelletjes en muziek die ateursrechtelijke beschermd zijn moet strafbaar worden. Dat blijkt uit de initiatiefnota auteursrecht van een kamercommissie die vandaag gepresenteerd wordt.

Een werkgroep met leden van de CDA, PvdA, SP en VVD is het zat dat vooral jongeren massaal het auteursrecht omzeilen.

De commissie roept de ministers Hirsch Ballin van Justitie en Van der Hoeven van Economische Zaken op tegen het illegale downloaden op te treden.

Alternatief

Uit de initiatiefnota blijkt dat de strafbaarstelling direct in moet gaan, zodra er een legaal alternatief is. Een licentiesysteem waarbij cd’s, dvd’s en spelletjes tegen betaling op internet worden aangeboden zou volgens de kamerleden een goed alternatief zijn.

Prijzen

Daarnaast wil de commissie af van een de ‘thuiskopieheffing’. Op alle cd’s en dvd’s zit zo’n heffing en die zou in drie jaar tijd naar nul moeten.

Mede door deze maatregel kunnen de prijzen dan omlaag maar blijft de industrie toch winst boeken omdat downloaden aangepakt wordt.

Ook wil de commissie het ingewikkelde auteursrechtstelsel verbeteren
Wel zo fair dat ze de thuiskopieheffing dan ook meteen afschaffen ja. En dat ze het systeem minder complex willen maken is ook prima.

Maar erg enthousiast word ik er niet van. Totaal niet te handhaven, zo'n verbod, en ook compleet achterlopend bij de werkelijkheid.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:54:20 #45
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70090569
Ik snap ook niet hoe ze zoiets willen gaan controleren. Het is toch onmogelijk te reguleren?
pi_70090668
Ik vind dit eigenlijk nog opmerkelijker:
quote:
Uit de initiatiefnota blijkt dat de strafbaarstelling direct in moet gaan, zodra er een legaal alternatief is. Een licentiesysteem waarbij cd’s, dvd’s en spelletjes tegen betaling op internet worden aangeboden zou volgens de kamerleden een goed alternatief zijn.
Een systeem waarbij zo'n beetje alles wat uitkomt aan media digitaal beschikbaar moet zijn. Een soort Steam maar dan veel uitgebreider. Zou je toch eerst alle producenten en uitgevers bereid moeten vinden om daaraan mee te werken. En wie gaat dat systeem ontwikkelen en onderhouden. En wat weerhoud je ervan om na het downloaden alsnog de boel te gaan verspreiden. Dit gaat er nooit komen.

En..voor de downloaders wordt het alleen maar beter. Gewoon alles via SSL binnenhalen, dan komen ze er nooit achter wat het nou is dat je download. Al die heffingen gaan dan verdwijnen, dus goedkoper branden
pi_70090750
quote:
Ik vind het niet zo simpel liggen eigenlijk.
Je betaalt allerlei heffingen, ook op lege dvd-rommetjes, dus enig recht tot downloaden zou je gewoon moeten hebben.
Waar ik wel problemen mee heb, zijn de aso's die en downloaden, nooit een cd of dvd kopen, niet naar concerten gaan, en hun hele huis vol met gekopierde films en cd's hebben staan.
En daar nog trots op zijn ook, dat ze kunnen wat iedere debiel kan.

Als die wet enkel voor dat soort zielepoten zou zijn bedoeld, ben ik er wel voor.
Maar als het een willekeurige heksenjacht wordt, of alleen op papier komt te staan en er vervolgens niets mee gedaan wordt is het verspild geld en verspilde tijd en moeite.

Ik download veel, maar ga vaak naar concerten, en heb iets van 500 gekochte cd's en nog meer dvd's en een aantal Blu-ray's thuis liggen, dus ik voel me echt geen seconde schuldig...
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:59 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70090888
hoe kan men nou roepen dat het afgelopen moet zijn met "illegaal downloaden" als het downloaden bij de wet legaal is
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_70091141
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Klopt, even een stukje aanhalen dat ik eerder schreef:
quote:
Artiesten hebben wel veel kritiek op Brein/Buma/Stemra en de bloeddorstige handhaving van intellectueel door de grote platenmaatschappijen. Bij BNR-Nieuwsradio was een keer een programma waarin Brein/Buma/Stemra aan het woord kwam en mensen konden in de uitzending komen door te bellen. Diverse bekende Nederlandse artiesten belden en deden even een boekje open, afdrachten worden alleen gedaan nadat de artiest er om vraagt, stortingen verlopen traag nadat de afdrachten zijn toegekend. Verder hadden diverse artiesten die belden ook niks tegen een kopie voor thuisgebruik of streaming-muziek op Youtube, integendeel sommigen deden het zelf ook en waren enthousiast over het feit dat ze muziek tegenkwamen die je anders nooit in de platenzaak zou zijn tegengekomen. Kritiek was er ook op de schimmigheid van Brein/Buma/Stemra.
Ik zou het overigens jammer vinden om als downloaden in het wetboek van strafrecht komt, beter is het als de artiest, of de hem vertegenwoordigende organisatie, een schadeclaim indient vanwege bijvoorbeeld het mislopen van inkomsten wegens derving van verkoop. Downloaden van materiaal dat auteursrechtelijk beschermt is hoort niet in het wetboek van strafrecht, het eigendomsrecht wordt niet geschonden en van fysiek geweld is ook geen sprake.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-06-2009 12:49:12 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:17:28 #50
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_70091440
of ik nu mijn serie download op mijn pc of via de tv bekijk wat is het verschil ? ik betaal kijk en luistergeld
enige wat de nederlandse tv zenders niet doorhebben is een serie ALS EEN SERIE te tonen
Dus in volgorde daarom download ik .. ze en bekijk in de serie in volgorde.

beetje gek om 100den euro's uit te geven voor een serie die je 1maalig afspeelt
geef mij maar een site waar ik zonder reclame zonder tijds limiet de hele serie(s) kan bekijken betaald en ik schuif wel .. geen gezeik met downloads zoeken ..

films .. meestal crap, slecht ondertiteld ..90% van de films die toppers zouden moeten zijn bagger ..
again ik wil wel betalen maar ik weiger voor crap te betalen ..
als consument wil ik waar voor mijn geld.

video recorders zijn er om op te nemen..

Is er ergens een instantie waar ik kan betalen ? welk bedrag ben ik verschuldigd ?

infeite word met downloaden de midden bedrijfjes eruit geknikkerd .. ach boehoe wat erg ..

stelen is iets wegnemen dat niet jou eigendom is.
en helen is gestolen waar met winst doorverkopen..

je download bekijkt en gooit het weer weg .. waar is het steel gedrag dan ? leg dat mij eens uit
ik wil er best betalen maar wie wat waar en hoeveel
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:27:11 #51
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70091721
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:44 schreef Pool het volgende:

[..]

Jawel, ook het downloaden. Voor software staat een aparte regeling binnen de Auteurswet, waarbij de normale thuiskopieregeling niet geldt.
Nou... als je al een Windows-licentie dan is het vooral bij laptops toch handig om er een fatsoenlijke installatie cd te hebben ipv zo'n stomme recovery-cd van de fabrikant waar allemaal troep bij meegeïnstalleerd wordt. Downloaden is dan de gemakkelijkste manier om er aan te komen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:29:06 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70091789
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef mr4hughz het volgende:
of ik nu mijn serie download op mijn pc of via de tv bekijk wat is het verschil ? ik betaal kijk en luistergeld
enige wat de nederlandse tv zenders niet doorhebben is een serie ALS EEN SERIE te tonen
Eeeuuh... reclame zegt je iets?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:09 #53
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_70092071
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Eeeuuh... reclame zegt je iets?
do I look like I care ?
dan maar iets meer betalen ..
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:41:05 #54
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70092165
Waar platenmaatschappijen zelf het downloaden zonder te betalen in de hand werken is muziek die niet in elk land beschikbaar is (zie iTunes Store). Wat denken ze? Als we 't niet in een land beschikbaar maken, weet de burger in dat land ook nog niet van het bestaan van die cd? Slaat nergens op. Mensen die bereid zijn om voor dat album te betalen, kúnnen het niet eens omdat het niet in hun land/iTunes Store beschikbaar is. Nee, dat helpt echt tegen het gratis downloaden
pi_70092187
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:47 schreef Pool het volgende:
Het moet dus zijn:
Kamercommissie wil ongeautoriseerd downloaden van muziek en films verbieden
Aangepast. Wel in iets andere vorm van die van jou paste niet in het tekstvak.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:42:21 #56
45206 Pietverdriet
pi_70092215
Wat is het Standpunt van de PVV eigenlijk over illigaal downloaden? Of hebben ze dat niet omdat het stemmen kost?
pi_70092275
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het Standpunt van de PVV eigenlijk over illigaal downloaden? Of hebben ze dat niet omdat het stemmen kost?
Dat zal blijken als er gestemd wordt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:44:32 #58
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70092281
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

...maar niet alles wordt gebrand, natuurlijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70092332
Serie in HD kwaliteit kijken of die baggerkwaliteit van de kabel
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:46:12 #60
136 V.
pi_70092348
quote:
Nee hoor, dat betaal je niet. En al helemaal niet voor de series van de commerciëlen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70092458
Ik wil op de pirate party stemmen.
pi_70092473
wat mij betreft mag muziek gratis blijven, de artiesten krijgen toch 99% van hun geld door live optredens.
films is m.i. wat anders, artiesten krijgen vaak een percentage van de bioscoopwinst en dvd-verkoop.
software: zolang bedrijven als Adobe 2500 euro vragen voor Photoshop zal ik dat nooit betalen. snappen ze nou niet dat als ze de prijs omlaaggooien naar bijv. 100 euro, de drempel veel lager ligt en veel meer mensen er voor zouden betalen? ik durf dan te te beweren dat ze veel meer winst zouden maken
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:53:31 #63
45206 Pietverdriet
pi_70092585
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zal blijken als er gestemd wordt.
Ik zet een krat bier op dat ze het willen verbieden, net als de paddos
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:55:04 #64
45206 Pietverdriet
pi_70092638
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Incolumis het volgende:
zolang bedrijven als Adobe 2500 euro vragen voor Photoshop zal ik dat nooit betalen.
rond de 900 euro, en je kan ook Gimp gebruiken, doe ik ook
pi_70092647
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:45 schreef dronkeykong het volgende:
Serie in HD kwaliteit kijken of die baggerkwaliteit van de kabel
Alsof kabel er nog lang inblijft. Het is straks gewoon digitale televisie, en pay-per-view gaat in de toekomst zeer voordelig worden, wat betekent dat je ook films zonder reclame in hd-kwaliteit kunt kijken.
Co Mast is ook al actief bezig met betaald downloaden, als ik het goed heb.

Als het eenmaal echt zover is, dan kunnen we echt zien of iedereen netjes hun rechten en principes heeft wat betreft downloaden, of dat het gros toch bestaat uit het soort types dat ook een portemonnee zou stelen, als ze zeker wisten dat ze niet gepakt konden worden.

Ik ben wel benieuwd.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:57:07 #66
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70092701
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Die vinden dat alle cd's uitgezet moeten worden.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:00:04 #67
45206 Pietverdriet
pi_70092811
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die vinden dat alle cd's uitgezet moeten worden.
Alleen nog Nederlandstalig!
pi_70092823
quote:

beetje gek om 100den euro's uit te geven voor een serie die je 1maalig afspeelt
geef mij maar een site waar ik zonder reclame zonder tijds limiet de hele serie(s) kan bekijken betaald en ik schuif wel .. geen gezeik met downloads zoeken ..
Wel frappant dat bij downloads nooit reclame blokken zitten. Waar de commerciele zender hun geld mee verdienen en dus ook geld mee binnenharken om die series te kunnen betalen voor de uitzendrechten. Maar dat wil je natuurlijk niet weten.
pi_70092894
En wanneer weet je of je iets niet mag downloaden?
pi_70092959
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

rond de 900 euro, en je kan ook Gimp gebruiken, doe ik ook
nah vind ik een minder programma
pi_70093028
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Incolumis het volgende:
wat mij betreft mag muziek gratis blijven
Is dat niet een zaak van de producent van software en muzikant zelf? Je gaat toch ook niet zeggen tegen de groenteboer dat je vind dat hij zijn producten gratis moet verkopen?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:06:24 #72
45206 Pietverdriet
pi_70093031
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Incolumis het volgende:

[..]

Je wilt dus wel een dure Audi A8 rijden, ipv van een gratis skoda, maar loopt te zeuren dat die audi te duur is en je hem niet kan betalen, terwijl je de prijs geeneens wist..
pi_70093115
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Is dat niet een zaak van de producent van software en muzikant zelf? Je gaat toch ook niet zeggen tegen de groenteboer dat je vind dat hij zijn producten gratis moet verkopen?
groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoop
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:08:55 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70093130
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel frappant dat bij downloads nooit reclame blokken zitten. Waar de commerciele zender hun geld mee verdienen en dus ook geld mee binnenharken om die series te kunnen betalen voor de uitzendrechten. Maar dat wil je natuurlijk niet weten.
die reclame blokken worden door het gros weggezapt, dus eigenlijk plegen die mensen diefstal

en vandaar dat in sommige gevallen de reclame al door de programma's heen komt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:09:06 #75
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70093139
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Chadi het volgende:
Precies. Dat zei ik ook al, dit is toch niet te handhaven?
Mag ‘de politie’ overigens wel eens mijn pc ( met bedrijfsgeheimen ) doorzoeken, op zoek naar een illegaal verkregen mp3'tje?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:10 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70093178
quote:
Dat is inderdaad een groot probleem voor de handhaafbaarheid. De Consumentenbond heeft daar ook al vraagtekens bij gezet. Je moet nu dus een duur licentiesysteem met keurmerken en dergelijk gaan opzetten, zodat de consument kan zien welke muziek wel en niet legaal wordt verkocht.

Want het is natuurlijk helemaal zuur als je een MP3-album koopt voor 10 euro en vervolgens krijg je alsnog Brein achter je aan omdat je bij de verkeerde site hebt gekocht.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:17 #77
45206 Pietverdriet
pi_70093180
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Incolumis het volgende:

[..]

groenteboer verdient zijn geld met groente verkopen, artiest met live optredens, niet met cd verkoop
Suuuuuure
pi_70093183
Een televisiezender betaald ook voor de licentie. Daarin verschillen ze niet van de gebruiker die films koopt.
pi_70093307
quote:
Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:18:17 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70093458
quote:
Psies. Daarom is de heffing op lege cd's/dvd's ook zo debiel: alsof op élke cd/dvd die ik brand beschermd materiaal staat .
pi_70093534
De enige reden waarom ik tegen een verbod op downloaden ben is omdat ik zelf een gebruiker ben. Maar dat de industrie ten onder gaat of überhaupt verlies maakt aan downloaders geloof ik niet zo. Maar ook dat baseer ik op mijn eigen situatie en die van mijn vrienden. Aangezien de downloaders vaak ook de fanatieke filmfreaks en gamers zijn die deze spullen kopen.

Bijvoorbeeld: ik heb een kast vol met honderden gekochte DVD's. En stiekem vind ik dat voldoende rechtvaardiging op slechte troep die ik toch niet zou kopen gewoon te downloaden. En ik weet dat vrijwel al mijn vrienden ook goede spullen gewoon kopen. Dus ik heb moeite om het probleem te zien.

Natuurlijk gaat dit in tegen alle logische principes van eigendomsrecht etc.
pi_70093643
En sommige mensen stellen dan nog dat er geen muziek en games meer gemaakt zouden worden als het niet gekocht wordt, maar muziek en programma's worden altijd al ook zonder winstoogmerk geproduceerd. Dus die stelling gaat eigenlijk ook niet op.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:23:59 #83
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70093670
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zijn behoorlijk wat artiesten die geen live optredens doen maar wel gewoon toffe muziek maken. Zeker bij elektronische muziek komt dat regelmatig voor, de middelen om die muziek te maken passen in een redelijke zolderkamer en daar wordt dan de muziek geproduceerd. Zo'n iemand moet daar geld aan kunnen verdienen vind ik. Ik betaal vrijwillig voor dat soort muziek (uit een van de vele downloadwinkels voor elektronische muziek), maar lang niet iedereen heeft een juist besef daar voor.
Ze kunnen er ook geld aan verdienen. Downloaden zorgt juist ervoor dat die mensen meer geld verdienen. Hoe denk je dat zulke muziek bekend wordt? Downloaden is voor de kleinere artiest het beste wat ze is overkomen.

Sowieso kopen downloaders minstens evenveel, vaak zelfs meer, dan mensen die niet downloaden. Dat wordt voor het gemak altijd maar genegeerd voor onderbuikgevoelens in de trand van "Ik ben goudeerlijk, maar ANDEREN kopen helemaal niks".
pi_70093778
En ten slotte kunnen de producten nog aardig beveiligd worden door het te verbinden aan bepaalde apparatuur, zoals je met consoles ziet. Dat is natuurlijk niet tegen alles bestand, maar toch. Als ze winst willen maken dan kan dat gewoon.
pi_70093783
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

waarom MOET je er geld aan verdienen dan? je creëert het toch omdat je wilt dat andere mensen er naar luisteren? en niet om er alleen maar geld mee te verdienen?
pi_70093887
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:26 schreef Incolumis het volgende:

[..]

waarom MOET je er geld aan verdienen dan? je creëert het toch omdat je wilt dat andere mensen er naar luisteren? en niet om er alleen maar geld mee te verdienen?
Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.
pi_70093910
Ik vind het ook wel jammer dat privacy niet een grotere rol speelt in deze discussie. Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat de overheid mijn internetgedrag niet volgt. Mijn privacy vind ik toch iets belangrijker dan het hele download gebeuren.
pi_70094053
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef CasB het volgende:

[..]

Als je als schilder zijnde (hobby of niet) een schilderij maakt en iemand wil dat hebben, dan geef je dat toch ook niet zomaar weg? Bovendien is het wel prettig om een deel van de onkosten terug te verdienen.
tis maar wat de gek er voor betaald imo
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:43:08 #89
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70094385
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef CasB het volgende:

[..]

Een schilderij ben je kwijt, muziek kan je keer op keer verkopen. Stop eens met vergelijkingen maken tussen vergankelijke en onvergankeljike goederen. Het gaat niet op.
pi_70094620
Ze hebben illegale software bij de regering zelf :/

Ik zeg je, dit gaat niemand helpen...

Games: mensen kopen enkel games die ze goed vinden en het waard zijn zoals je dat van blizzard/valve en dergelijk wel kunt aannemen. Als men nu niet kan downloaden, dan leren die mensen nooit nieuwe games behalve stomme uitgekozen filmpjes en stukjes demo. Vervolgens mag je zeker 50 euro dokken voor een spel dat vervolgens zwaar zuigt, weggegooid geld. Ik en medegamers maken ons juist problemen hoe we alle vette games kunnen kopen met het weinige geld dat we hebben en er zoveel vets is en gaat komen. Maar stel dat we nooit de games hebben kunnen proberen? Dan kan ik je gegaranderen dat we ons nooit zorgen hoeven te maken over waar we ons geld kwijt kunnen, want het aantal games dat we nog kopen zal naar een ongetwijfelde minimum dalen, simpelweg omdat we niet ons geld uitgeven aan poepgames en al helemaal niet aan games die we niet eens kennen!

Films: mensen kopen juist dvds/videos als ze het een goeie film lijken. En hoe kun je daar nou meer zeker van zijn dan de film gezien te hebben? Men gaat echt niet vaker naar de bios waar ze vervolgens allemaal mensen naast hun lopen te praten, popcorn smijten, bellen, etcetera. Gevolg? Mensen kennen minder films en kopen dus minder films.

Muziek: ja de ouwe trouwe muziekindustrie die zegt geld mis te lopen, maar vervolgens stijgt de verkoop nog ieder jaar. En de artiesten dan? Die verdienen steeds meer met juist concerten... afijn wat als men niet meer muziek kan downloaden? Dan zal men ook geen muziek meer leren kennen tenzij het op mtv/tmf of de radio voorbij komt... en dan maar hopen dat het nummer+artiest worden vermeld. Sterker nog, dan is het aanbod van muziek al helemaal te sneu voor woorden. Gevolg? Artiesten die nu al teringveel geld verdienen blijven hetzelfde verdienen en elk ander minder bekend bandje verdient minder, want nee je zou maar een nummer downloaden van een band dat aan de andere kant van de wereld is en je zou hun daarmee helpen. De muziekindustrie en dan juist de labels wilt gewoon nog meer verdienen (en denken het te verdienen) door te zorgen dat men eerst moet betalen om muziek te leren kennen (radios/tv betalen veel geld en anders moet persoon zelf ook betalen) en vervolgens mag men ook de cd nog eens betalen. Of je moet de gok wagen en een cd kopen zonder dat je weet of het echt wat is. Die verkoop gaat echt niet omhoog. Die prijzen gaan echt ongetwijfeld niet omlaag hoor! Dan komt heel duitsland/frankrijk etc bij ons inslaan voor een prikkie terwijl ze verder door downloaden.

Ik zie al helemaal problemen met wie gaat bepalen wanneer iets "illegaal downloaden" is. Wat valt daar onder en wanneer is het op illegale wijze? En al helemaal hoe gaan ze alles checken? En wat zijn dan wel niet de gevolgen? Heel Nederland in de bak? We zeggen dan wel een vrij land te zijn maar op deze wijze neigen we meer naar een politiestaat waar niemand iets mag en roepen we maar weer doodleuk hoe oh zo vrij we zijn want we hebben geen dictator. Wat is de volgende stap in de "ban everything campaign"? Opgepakt worden door de politie omdat je toevallig een nummer hebt kunnen horen omdat iemands ipod te hard stond in het OV en je geenr echt hebt om het te luisteren? Onze voorouders zullen zich omdraaien in hun graf!

[ Bericht 5% gewijzigd door koffiegast op 17-06-2009 14:20:38 ]
pi_70096787
quote:

[..]

Sommigen kunnen niet eens live zingen
MOKUM XXX RATED
pi_70097689
En weer een verbod. Methode Kabinet Brilbeer: Dingen verbieden, en er vervolgens een tax op flikkeren, omdat ze weten dat het niet te handhaven is. Zo kunnen ze en politiek correct spelen en tegelijkertijd geld inzamelen voor de OV Chipkaart, de Noord-Zuidlijn en de JSF.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:35:01 #93
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70098335
Kut kabinet houd zich weer bezig met dingen die op dit moment totaal niet belangrijk zijn.
De mexicaanse griep staat voor de deur, na de zomer schijnt de crisis nog harder in te slaan.
Maar nee we gaan ons weer druk maken over het downloaden van porno en muziek.
Oftewel welkom internetverbinding tax, cd/dvd tax,, downloadtax, mediatax.

Balkende kanker a.u.b. op.!
ik ben de jager met de pet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:43:31 #94
136 V.
pi_70098621
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

Sommigen kunnen niet eens live zingen
Ashley Simpson FTW

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:46:11 #95
45206 Pietverdriet
pi_70098722
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:35 schreef Houzer het volgende:
Kut kabinet houd zich weer bezig met dingen die op dit moment totaal niet belangrijk zijn.
De mexicaanse griep staat voor de deur, na de zomer schijnt de crisis nog harder in te slaan.
Maar nee we gaan ons weer druk maken over het downloaden van porno en muziek.
Oftewel welkom internetverbinding tax, cd/dvd tax,, downloadtax, mediatax.

Balkende kanker a.u.b. op.!
Hoe graag ze ook willen, maar aan de griep of de crisis kan de poltiek niet heel veel doen.
Wen er maar aan, de Nederlandse politiek heeft niet veel meer scope dan tax and spend
pi_70098749
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt dus wel een dure Audi A8 rijden, ipv van een gratis skoda, maar loopt te zeuren dat die audi te duur is en je hem niet kan betalen, terwijl je de prijs geeneens wist..
Als ik een A8 kon copy/pasten had ik het wel gedaan hoor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:50:08 #97
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70098887
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe graag ze ook willen, maar aan de griep of de crisis kan de poltiek niet heel veel doen.
Wen er maar aan, de Nederlandse politiek heeft niet veel meer scope dan tax and spend
Wat een kul.
Kabinet is er om hier concreet oplossingen voor te gaan zoeken.
Naast de griep en crsis staan er nog een tal van belangrijkere zaken op de agenda, dan het downen van media.
ik ben de jager met de pet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:05:27 #98
136 V.
pi_70099514
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:49 schreef koffiegast het volgende:
Ze hebben illegale software bij de regering zelf :/

Ik zeg je, dit gaat niemand helpen...

Games: mensen kopen enkel games die ze goed vinden en het waard zijn zoals je dat van blizzard/valve en dergelijk wel kunt aannemen. Als men nu niet kan downloaden, dan leren die mensen nooit nieuwe games behalve stomme uitgekozen filmpjes en stukjes demo. Vervolgens mag je zeker 50 euro dokken voor een spel dat vervolgens zwaar zuigt, weggegooid geld. Ik en medegamers maken ons juist problemen hoe we alle vette games kunnen kopen met het weinige geld dat we hebben en er zoveel vets is en gaat komen. Maar stel dat we nooit de games hebben kunnen proberen? Dan kan ik je gegaranderen dat we ons nooit zorgen hoeven te maken over waar we ons geld kwijt kunnen, want het aantal games dat we nog kopen zal naar een ongetwijfelde minimum dalen, simpelweg omdat we niet ons geld uitgeven aan poepgames en al helemaal niet aan games die we niet eens kennen!

Films: mensen kopen juist dvds/videos als ze het een goeie film lijken. En hoe kun je daar nou meer zeker van zijn dan de film gezien te hebben? Men gaat echt niet vaker naar de bios waar ze vervolgens allemaal mensen naast hun lopen te praten, popcorn smijten, bellen, etcetera. Gevolg? Mensen kennen minder films en kopen dus minder films.

Muziek: ja de ouwe trouwe muziekindustrie die zegt geld mis te lopen, maar vervolgens stijgt de verkoop nog ieder jaar. En de artiesten dan? Die verdienen steeds meer met juist concerten... afijn wat als men niet meer muziek kan downloaden? Dan zal men ook geen muziek meer leren kennen tenzij het op mtv/tmf of de radio voorbij komt... en dan maar hopen dat het nummer+artiest worden vermeld. Sterker nog, dan is het aanbod van muziek al helemaal te sneu voor woorden. Gevolg? Artiesten die nu al teringveel geld verdienen blijven hetzelfde verdienen en elk ander minder bekend bandje verdient minder, want nee je zou maar een nummer downloaden van een band dat aan de andere kant van de wereld is en je zou hun daarmee helpen. De muziekindustrie en dan juist de labels wilt gewoon nog meer verdienen (en denken het te verdienen) door te zorgen dat men eerst moet betalen om muziek te leren kennen (radios/tv betalen veel geld en anders moet persoon zelf ook betalen) en vervolgens mag men ook de cd nog eens betalen. Of je moet de gok wagen en een cd kopen zonder dat je weet of het echt wat is. Die verkoop gaat echt niet omhoog. Die prijzen gaan echt ongetwijfeld niet omlaag hoor! Dan komt heel duitsland/frankrijk etc bij ons inslaan voor een prikkie terwijl ze verder door downloaden.

Ik zie al helemaal problemen met wie gaat bepalen wanneer iets "illegaal downloaden" is. Wat valt daar onder en wanneer is het op illegale wijze? En al helemaal hoe gaan ze alles checken? En wat zijn dan wel niet de gevolgen? Heel Nederland in de bak? We zeggen dan wel een vrij land te zijn maar op deze wijze neigen we meer naar een politiestaat waar niemand iets mag en roepen we maar weer doodleuk hoe oh zo vrij we zijn want we hebben geen dictator. Wat is de volgende stap in de "ban everything campaign"? Opgepakt worden door de politie omdat je toevallig een nummer hebt kunnen horen omdat iemands ipod te hard stond in het OV en je geenr echt hebt om het te luisteren? Onze voorouders zullen zich omdraaien in hun graf!
Wat een rits drogredeneringen op een rij, zeg

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:07:15 #99
136 V.
pi_70099585
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Incolumis het volgende:

[..]

...und?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70100151
Ik ben gek op downloaden. Het is alleen van de gekke om te denken dat als downloaden illegaal wordt, iemand ook maar een stuiver meer aan mij gaat verdienen. Films en muziek zijn nou niet bepaald eerste levensbehoeften, en de films en cd's die ik echt goed vind koop ik sowieso al.

Tis alleen jammer dat ik minder nieuwe artiesten zal ontdekken. Gelukkig komt Microsoft met Last.fm op de xbox, wie weet is dat wat. Ik betaal er dan zelfs voor
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')