abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71429869
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
De mechanische onderdelen: Remmen, crankstel, derailleur, cassette, shifters, ketting e.d.
pi_71430087
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
Afmontage houdt in welke groep erop zit.
Dus welk schakelsysteem, remmen etc.
pi_71434633
Ik fiets nu op een Koga hybride fiets, maar wil binnenkort voor een (starters) racefiets gaan kijken. Kennen jullie goede, ruim gesorteerde zaken in de buurt van Flevoland. Woon zelf in Lelystad. Hier is zo'n zaak niet te vinden.

Ben een absolute beginner (wel al 49.......) en heb zojuist al wat kleding gekocht. Ben vergeten te vragen (of vond het onbewust te genant) of ik nou een onderbroek in die koersbroek aanmoet of niet Gaarne hulp in deze
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:51:36 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_71434684
Geen onderbroek aan in een koersbroek.
pi_71434715
niets moet natuurlijk maar mij lijkt het een afschuwelijk idee om er ook nog een onderbroek in aan te doen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71434779
De eerste keer dat ik met m'n racefiets en koersbroek ging fietsen had ik ook een onderbroek. Ik was overgehaald door twee vrienden om ook te gaan fietsen, en telkens als ik ze weer eens spreek komt het verhaal weer omhoog drijven. 'Weet je nog toen jij met je onderbroek onder je fietsbroek aan kwam zetten!'

Niet doen dus!!
pi_71437831
Ahh..............geen onderbroek dus

Bedankt. Ennuh........ weet er nog iemand een goed adres voor de aanschaf van mijn eerste racefiets in de buurt van Lelystad/Almere?

Budget ligt rond de 600/800 euro. Wil toch het liefst iets nieuws kopen.
pi_71440305
Bedankt voor jullie reacties. 650 euro voor een tweedehands met Sora afmontering is misschien inderdaad teveel. Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?

pi_71441919
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. 650 euro voor een tweedehands met Sora afmontering is misschien inderdaad teveel. Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?

[ afbeelding ]
Puik fietsje! Zo op het oog ziet het er netjes uit. 500 euro voor een fiets met 105 is ook niet veel denk ik.
650 euro voor een tweedehands Sora afmontering is veel te duur. Je koopt ze nieuw voor minder geld.
pi_71462681
Ik zit ook te denken aan een racefiets max 800 euro. Fiets nu op een stadsfietsje en fiets afstanden van 15-25km (en dan ook nog terug) ongeveer 2 keer per week. Dus niet superlange afstanden.

Wil de fiets dan ook gebruiken voor woon-werk verkeer, dat is dat 22km... 3 dagen heen en terug dus 44*3 = 132 km per week. Als ik dan wat conditie heb opgebouwd kan ik dat uitbreiden met andere trainingen.

Ik loop verder ook en zit toch wel te denken om eens te proeven aan een duathlon of 1/8 triathlon volgend jaar. (dus 500m zwemmen, 20km fietsen en 5km hardlopen).

Maar ik ben verder wel absolute beginner. Ik heb geen verstand van wanneer iets versleten is e.d. en neig dus sterk naar een nieuwe fiets. Daar komt bij dat een vertrouwde fietsenmaker in de buurt ook handig is!

Mijn lengte is 1.80 en mijn binnenbeenlengte was 84 cm.. Ik heb hier 2 fietsendealers. Een dealt in Gazelle, Koga-Miyata en Giant. De andere dealt in Raleigh, Gazelle, Batavus en Koga-Miyata.

De volgende fietsen daar zijn binnen mijn budget:

Rahleigh Team Sora: 739,-
http://www.wijtman.nl/default.asp?pid=921&fs=2400&catid=11

Raleigh Team Raleigh Race 529,-
http://www.wijtman.nl/default.asp?pid=921&fs=1776&catid=11

Gazelle V1. 799,-
http://www.wijtman.nl/default.asp?pid=921&fs=1510&catid=11

Ziet hier iets tussen denken jullie? Ik wil in ieder geval binnenkort even gaan kijken voor een proefrit ook, maar ben ook benieuwd naar jullie mening. Bedankt!
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:52:36 #111
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_71462828
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?

[ afbeelding ]
500 voor die fiets? Véél te duur. 350 max.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:01:43 #112
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71463136
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:47 schreef bananablues het volgende:
Ik zit ook te denken aan een racefiets max 800 euro.

Ziet hier iets tussen denken jullie?
Ik zou gaan kijken naar een tweedehands, rond 800 euro moet je een zeer goede tweedehands kunnen kopen.
.
pi_71465459
Wat zijn jullie meningen over de bovenste 5 a 6 modellen bij deze winkel?

http://bikesonline.nl/shop/shop_lst.asp?submenulink=Racefietsen&GroupID=4195&SubGroupIndex=&campaign=&medium=

De derde (Gitane) lijkt me wel wat.

edit: kut, juist die is niet in mijn framemaat verkrijgbaar daar. Maar what about die eerste voor 219 euro, is dat wat voor een totale beginner?
pi_71465824
Die duimverstellers op het stuur lijkt me niet echt wat.
De afmontering lijkt me ook wel erg goedkoop, kan nooit echt veel zijn. Je moet met deze fiets rekening ermee houden dat na 4000 kilometer (en da's minder dan je denkt) de boel echt ver op is.
in a crowd you lose humanity
pi_71466412
Heb vanmiddag een gebruikte, maar z.g.a.n., Trek 1400 Triple gekocht, afgemonteerd met Shimano 105. Model uit 2006, nog geen 100 km. op gereden. Voor 600 euro. Lijkt me een redelijke deal, nietwaar?

De framemaat is eigenlijk iets te groot denk ik. Ben zelf 1.80 m. en de framemaat is 60 cm. Hoop dat dat geen probleem gaat worden (?).....

Ook had hij bij aanschaf de stuurpen (horizontale gedeelte) aan laten passen, omdat hij een langere reach had (1.90 m. lich. lengte). Ik wil dus een kleinere pen kopen om het stuur weer dichterbij te halen. Hoe meet ik die maat? Hart stuurpen tot hart stuurbocht??? Dat is nu 11 cm. De kleinste van Bontrager is echter 10 cm. Zou niet veel verschil geven in dat geval.
pi_71466709
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:34 schreef Wombcat het volgende:
Die duimverstellers op het stuur lijkt me niet echt wat.
De afmontering lijkt me ook wel erg goedkoop, kan nooit echt veel zijn. Je moet met deze fiets rekening ermee houden dat na 4000 kilometer (en da's minder dan je denkt) de boel echt ver op is.
Mocht ik echt 4000 kilometer ermee rijden, dan heb ik tegen die tijd wel door of ik wielrennen echt leuk vind om te doen en geef ik wel graag meer geld uit.
pi_71466750
Ik zie hier de volgende fiets voor 800 euro:
Te Koop: Red Bull racefiets, Shimano Ultegra/ DuraAce (59cm) voor personen tussen de 1,80 en 1,97.

Met fiets is nog geen 500 kilometer gefietst en heeft altijd binnen gestaan. Daarom is de fiets in absolute nieuwstaat. 20 versnellingen, Shimano Ultegra(2) voor en Simano Dura- Ace(10) achter. Superlight wheels en carbon voorvork.


Ik ben zelf 1.81, maar als ik kruishoogte invoer kom ik tot framemaat 56,5cm volgens deze:
http://web.bornfietsen.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=31

Bij de lengte kan het dan weer wel...

Het lijkt me wel een goede?
pi_71517810
Wat vinden jullie van deze fietsen?

1. http://www.fietsgigant.com/moser-mka-300.html <-- Misschien wel het hipste
2. http://www.fietsgigant.com/vanlimpurg-moreno-tiagra.html <-- iig zeker verkrijgbaar in mijn maat, staat wel niet wat voor een frame het is, is dit ook carbon?
3. http://www.fietsgigant.com/target-full-105-topaanbieding.html
4. http://www.fietsgigant.com/orbea-aos-asphalt.html
5. http://www.fietsgigant.com/be-one-storm-3-0.html

Meningen aub.

[ Bericht 5% gewijzigd door Xeanor op 01-08-2009 17:08:50 ]
pi_71523794
Kick, niemand die wat te melden heeft?
pi_71524477
Carbon frame zou mij persoonlijk niets interesseren, die paar honderd gram gewicht voordeel boeit me niet zo. Carbon voorvork daarentegen is wel weer een aanrader schijnt ivm schokabsorptie.

Die Orbea zou ik schrappen, de 2200 groep staat nog onder Sora qua kwaliteit. Voor dat geld is de Be One een betere keuze. Daarna wordt het lastiger. De Target heeft de beste groep van dit stel, maar een stalen voorvork. Van de Limpburg staan niet echt veel specs bij, geen idee wat daar de voorvork van is. Deze heeft wel een triple blad mocht je dat willen.
pi_71524923
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
Carbon frame zou mij persoonlijk niets interesseren, die paar honderd gram gewicht voordeel boeit me niet zo. Carbon voorvork daarentegen is wel weer een aanrader schijnt ivm schokabsorptie.

Die Orbea zou ik schrappen, de 2200 groep staat nog onder Sora qua kwaliteit. Voor dat geld is de Be One een betere keuze. Daarna wordt het lastiger. De Target heeft de beste groep van dit stel, maar een stalen voorvork. Van de Limpburg staan niet echt veel specs bij, geen idee wat daar de voorvork van is. Deze heeft wel een triple blad mocht je dat willen.
Bedankt. Ik heb ze eens gemailed voor meer informatie over die van limpurg.
pi_71536121
Hey mensen ik ging gister even langs een racefiets winkel en daar zag ik alleen goeie maar geen mooie fietsen staan. Wel was er 1 super mooie fiets maar die was dan 1300. Die fiets zou ik dan ook alleen kopen omdat hij er super gaaf uitziet.

Nu wil ik dus gewoon een hele mooie fiets en kom ik toch uit op deze.

http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort

Hij kost rond de 600 - 700. Nu wil ik alleen regelen met de dealer dat ik alle dingen die sora zijn verander naar een of 2 groepen hoger. Hoeveel denken jullie dat dat me dan extra gaat kosten? En kan ik dan die sora onderdelen zelf weer los gaan verkopen als de winkel ze niet wilt? En is het wel een goed idee om dat te doen?

Alvast bedankt!
pi_71537500
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey mensen ik ging gister even langs een racefiets winkel en daar zag ik alleen goeie maar geen mooie fietsen staan. Wel was er 1 super mooie fiets maar die was dan 1300. Die fiets zou ik dan ook alleen kopen omdat hij er super gaaf uitziet.

Nu wil ik dus gewoon een hele mooie fiets en kom ik toch uit op deze.

http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort

Hij kost rond de 600 - 700. Nu wil ik alleen regelen met de dealer dat ik alle dingen die sora zijn verander naar een of 2 groepen hoger. Hoeveel denken jullie dat dat me dan extra gaat kosten? En kan ik dan die sora onderdelen zelf weer los gaan verkopen als de winkel ze niet wilt? En is het wel een goed idee om dat te doen?

Alvast bedankt!
Ik zou toch echt eerder kijken of het een technisch goede fiets is, in plaats van dat ie mooi uitziet.
pi_71537705
Inderdaad, vooral kijken naar de technische speficitaties van de fiets, en daarna pas of hij ook 'mooi' is...

En de fiets die je nu kiest is sowieso niet heel mooi hoor, maar goed. Dat is geen enkele fiets in een lage prijsklasse.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71540104
Ik loop nu enkele avonden per week (2) hard maar wielrennen vind ik eigenlijk leuker. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe fiets (heb ergens bij mijn ouders nog een fiets uit de jaren '80). Volgende zomer wil ik namelijk naar de Alpen toe om te fietsen tijdens de tour.

Prijsklasse: ± 1000

Heb dus ook versnellingen nodig om een echte alpen col op te komen. Ben ongeveer 1.84 lang.

Wat is het beste om te doen als je 's avonds fietst (vooral tijdens de winter) qua verlichting, gewoon batterij lamp dingen?
pi_71543610
Hey ja daar hebben julliel wel gelijk in.

Maar nu sta ik zelf voor een keuze.

Zou ik nou deze fiets kopen en hem hoger afmonteren zelf http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15wsdz/

Of zou ik gelijk een beetje meer betalen en deze kopen en gelijk alles ultegra hebben.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/19wsde/

Wat is nou 200 - 300 euro extra als je met de fiets een boel jaar zult gaan doen?
In mijn ogen niet zo veel..

Het is wel mijn eerste fiets. Dus laatste vraag. Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:54:32 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71546324
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
Ja, dat is het waard.
.
pi_71553757
Ok ik neem hem =)
pi_71554446
Nu ben je wel verplicht om een witte of lichtblauwe outfit te dragen!
pi_71558495
Voor 800 euro koop je een nieuwe volledig 105 afgemonteerde Sensa (= goed), zie hier:
Alleen de wielen zijn niet echt geweldig.

Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!

Fietsgigant: heeft vaak oude modellen staan. En van die adviesprijzen zou ik me ook niets aantrekken.

Algemeen:
- de Ultegra groep is voor 2010 geheel vernieuwd => 2009 fietsen met Ultegra worden goedkoper
- over 1-2 maanden komen de "oude" 2009 fietsen zo wie zo in de opruiming, dus als je kunt wachten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 03-08-2009 11:20:08 ]
pi_71558663
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey ja daar hebben julliel wel gelijk in.

Maar nu sta ik zelf voor een keuze.

Zou ik nou deze fiets kopen en hem hoger afmonteren zelf http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15wsdz/

Of zou ik gelijk een beetje meer betalen en deze kopen en gelijk alles ultegra hebben.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/19wsde/

Wat is nou 200 - 300 euro extra als je met de fiets een boel jaar zult gaan doen?
In mijn ogen niet zo veel..

Het is wel mijn eerste fiets. Dus laatste vraag. Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
In het algemeen vind ik Trek geen extreem goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.

U bent vrouw?
Overweeg dan ook deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rigital op 03-08-2009 11:19:45 ]
pi_71559580
Nee ik ben geen vrouw =)

Maar ik denk dat ik gewoon die neem mede omdat hij her zo gaaf uitziet! En ik er wel een lange tijd mee vooruit zou moeten kunnen!
pi_71560282
WSD = vrouwenframe = niet bijzonder geschikt voor mannen vanwege afwijkende geometrie.
pi_71573345
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Voor 800 euro koop je een nieuwe volledig 105 afgemonteerde Sensa (= goed), zie hier:
Alleen de wielen zijn niet echt geweldig.

Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!

Fietsgigant: heeft vaak oude modellen staan. En van die adviesprijzen zou ik me ook niets aantrekken.

Algemeen:
- de Ultegra groep is voor 2010 geheel vernieuwd => 2009 fietsen met Ultegra worden goedkoper
- over 1-2 maanden komen de "oude" 2009 fietsen zo wie zo in de opruiming, dus als je kunt wachten...
Thanks. Ik zag bijv. een Cervelo S1. Zitten daar standaard goede onderdelen op/bij ?
pi_71584405
Cervelo S1: prima... frame! voor 1000 euro koop je alleen het frame. Met andere woorden: die zit nogal boven je budget.

Ik zou eens kijken naar Sensa (voor prijsindicaties bij izibike.nl of 12gotrading.com), Bulls Desert Falcon, Canyon.de en RedBull (Roseversand.de). Qua wielen zijn Mavic Aksyum net iets beter dan Shimano 500/510/RS10 (RS10 weet ik niet zeker, maar die Mavics hebben wel een goede naam).

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 04-08-2009 08:25:45 ]
pi_71584602
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:56 schreef ufopiloot het volgende:
De eerste keer dat ik met m'n racefiets en koersbroek ging fietsen had ik ook een onderbroek. Ik was overgehaald door twee vrienden om ook te gaan fietsen, en telkens als ik ze weer eens spreek komt het verhaal weer omhoog drijven. 'Weet je nog toen jij met je onderbroek onder je fietsbroek aan kwam zetten!'

Niet doen dus!!
In In koude jaargetijden draag ik wel altijd een goedsluitende onderbroek en dat gaat prima in tegenstelling met vroeger rijdt men met de moderne koersbroek niet "stuk".
janneman
pi_71602384
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 06:27 schreef Rigital het volgende:
Cervelo S1: prima... frame! voor 1000 euro koop je alleen het frame. Met andere woorden: die zit nogal boven je budget.

Ik zou eens kijken naar Sensa (voor prijsindicaties bij izibike.nl of 12gotrading.com), Bulls Desert Falcon, Canyon.de en RedBull (Roseversand.de). Qua wielen zijn Mavic Aksyum net iets beter dan Shimano 500/510/RS10 (RS10 weet ik niet zeker, maar die Mavics hebben wel een goede naam).
Weak.

Zal die andere merken bekijken. Al zijn ze wat minder bekend (voor mij dan).
pi_71627436
Wat vinden jullie van deze? http://link.marktplaats.nl/269476612
pi_71642429
Hoe oud is die fiets? Is ie volledig Ultegra? Wat vvor frame? Wat voor voorvork?
Beetje weinig informatie, maar voor zover mijn kennis reikt en ik het goed kan zien is die achterderailleur niet van de huidige Ultegra versie. Met andere woorden: fiets is niet echt nieuw.
pi_71656088
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!
Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.
Hmm, Nutella.
pi_71774445
http://link.marktplaats.nl/270781576

Ligt het aan mij of is dit erg cheap?
pi_71776968
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:17 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.
Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71780905
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:40 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.
Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.
in a crowd you lose humanity
pi_71789809
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:25 schreef Xeanor het volgende:
http://link.marktplaats.nl/270781576

Ligt het aan mij of is dit erg cheap?
Is cheap en mooi
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.
Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.
pi_71794545
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is cheap en mooi
[..]

Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.
Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).
in a crowd you lose humanity
pi_71794763
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).
Ik heb hem meestal op de 20 of 18. Zitten bij mij midden op de cassette
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:00:07 #147
230561 F777
In The Loop
pi_72094326
Hoi iedereen,

Ik ben druk op zoek naar mijn eerste racefiets met een budget van zo rond de ¤1000,-. Nu kwam ik vanmiddag een nieuwe Trek 1.7 (60cm) tegen; model 2009. Carbon voorvork, Shimano 105 afgemonteerd, incl. accessoires als helm/pedalen/fietscomputer/dubbele bidonhouder incl. bidons.
Dit allemaal voor een totaalprijs van ¤999,-.

Ik heb er vanmiddag gelijk even op kunnen fietsen en omdat ik normaal altijd met een mountainbike op de weg fiets ( ) had ik bij de eerste paar keer de pedalen rond gelijk al zo'n gevoel van: verkocht!
Nu wilde ik toch eerst even van mijn verstand, of liever jullie verstand, gebruik maken om te kijken of ik hier nu wel een goede deal mee maak.

Even ter illustratie:



Alvast bedankt voor evt. toelichting!
pi_72094523
Lijkt me wel een aardige deal toe. Heb je ook aan schoenen gedacht?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:10:22 #149
230561 F777
In The Loop
pi_72094546
Die heb ik toevallig al!
pi_72094652


DOEN!
pi_72094670
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:10 schreef F777 het volgende:
Die heb ik toevallig al!
Ah, OK.
Let wel even op de waarde van de accessoires, want als 'ie er de goedkoopste spullen bij doet, dan kost 't bij elkaar misschien ¤75 als je het los koopt, en dan kun je denk ik een vergelijkbare fiets voor minder ergens anders kopen.
in a crowd you lose humanity
pi_76783798
Even een kickje!

Ik woon in Londen, heb hier al een relaxte stadsfiets en heb vroeger een klein beetje (voor de conditie) rondgereden op racefietsen van huisgenoten. Nu hebben ze hier ook een fietsplan waarbij ik de aanschaf van de belasting af mag trekken en dit jaar betekent dat dus een 50% korting. Nu wil ik ietsje meer afstanden gaan fietsen voor de conditie en wellicht volgend jaar een leuke amateur tocht ofzo doen (Amstel Gold ofzo?).

Enfin, het fietsplan werkt tot £1,000, dus dat is eigenlijk wat ik uit wilde geven. Een goeie fiets gaat toch wel een tijdje mee en nu is het wel zo gunstig. Nu heb ik alleen de ballen verstand van alle verschillende merken, etc. Dus wat vraagjes:

  • Carbon of niet: wat zijn de voor- en nadelen?
  • Hoeveel versnelling: veel wordt hier aangeboden met 10 ofzo, ik heb persoonlijk liever niet teveel of is dat gek?
  • Wat zijn een beetje de goeie merken (ook qua afmontage)?

    Nou ja, en alle andere tips zijn natuurlijk welkom. De onderstaande van Specialized is toevallig in de aanbieding, maar goed, het zegt me allemaal erg weinig:

  • "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76797042
    Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.

    Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.

    Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
    pi_76797188
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:
    Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.

    Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.

    Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
    Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?

    Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?

    Bedankt!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76797688
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?

    Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?

    Bedankt!
    Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.

    Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.

    Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder bent. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.

    Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.

    De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :

    http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx

    [ Bericht 2% gewijzigd door Ericr op 14-01-2010 10:29:44 ]
    pi_76797878
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 10:04 schreef Ericr het volgende:

    [..]

    Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.

    Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.

    Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.

    Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.

    De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :

    http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx
    Thanks! Dat van die exotische merken is ook al iets dat bij mij op kwam. Giant heeft natuurlijk ook zo'n enorm schaalvoordeel dat het voor hun veel goedkoper is om een beetje goeie afmontage in te kopen. Een Italiaans merk met 10 miljoen euro omzet heeft dat niet, dat moet je ergens merken als klant. Ik denk dat ik op zoek ga naar een goeie deal ergens voor een carbon frame. Ik ben dan geen expert, maar met het beetje fietsen van vroeger denk ik dat demping mijn voorkeur heeft boven wat minder "nervositeit".
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 14 januari 2010 @ 10:13:25 #157
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_76797918
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
    Voor rond 500 euro heb je toch al een aardige racefiets die je kan kopen. Ik heb mijn eerste fiets gekocht voor 550 euro, een splinternieuwe Trek 1000 en hij rijdt nog steeds super. Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor. Maar ach, even bijschakelen en dat is opgelost.

    [ afbeelding ]
    Mooi dingetje
    pi_76798372
    heyhey,

    ik fiets nu een jaartje of twee en ik wil mijn oude stalen colnago vervangen voor iets beters. Nu heb ik een budget van rond de ¤1500 (mag iets meer zijn bij zeer goed idee). Doordat ik nog niet heel erg zeker ben op de fiets zit ik eraan te denken om een goede alluminium fiets te kopen (bijv pinarello fp2) ipv een carbon fiets, maar wel met een goede groep (ultegra of vergelijkbaar). Dit omdat ik verhalen hoor dat carbon makkelijker kapot gaat.

    Toen ik echter Klamer in Hoogeveen belde, zei hij dat dat onzin is. Iets met carbon dat direct breekt en aluminium dat gaat buigen en dus ook niet meer lekker fietst... Is dit waar of een verkooppraatje???
    Hebben mensen hier ideeën over of weten jullie een goede fiets in deze prijsklasse?
    pi_76798727
    Alu dat buigt? Alu buigt juist niet, als alu er aan gaat dan breekt het gelijk.

    Carbon is gewoon impactgevoelig voor kleinere voorwerpen. Iets puntigs kan een frame onklaar maken. Een grote crash maakt overigens zo goed als ieder frame onklaar.

    Kijk eens bij Salden (http://www.salden.nl/) of ze wat leuks in de aanbieding hebben. Rond de 1.500 euro heb je o.a. een Scott CR Pro, Kuota Ksano, Bianchi 928 Carbon mono-q. Moet natuurlijk wel net je maat leverbaar zijn.
    pi_76817664
    Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee

    Maar goed, betekent in ieder geval dat goeie deals wel mogelijk zijn. Verder zitten veel carbon frame "instap" modellen toch meer in de buurt van de £1,300 als het een ouder model is en £1,500-£1,800 als het om een 2010 gaat. Da's mij zelf net iets te gortig, jammer genoeg. Dus wat zou (in afwezigheid van een beschikbaar carbon frame voor de juiste prijs) dan de beste optie zijn? Zoeken naar een goed alu frame met carbon vork en goeie afmontage? Voor £999 vind ik dat namelijk vrij makkelijk van merken als Trek, Specialized, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76817760
    Oh, nog een stomme vraag. Hoe verhouden de verschillende Shimano afmontage sets zich? Je ziet de 105 vrij veel, maar ook de Sora, Ultegra, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76818021
    Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
    pi_76818360
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 19:06 schreef thettes het volgende:
    Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
    Er staat hier bij de Evans (Britse fietsenzaak) ook nog een Raleigh Avanti Carbon Race uit 2009 in mijn framemaat (ik zou hem natuurlijk even moeten proberen). Dat is een carbon frame en vork met Ultegra afmontage voor £1,200... wel aantrekkelijk ook...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76818594
    Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...

    Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.

    Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_76827860
    Ultegra en carbon is voor die prijs een nette combo. Ook weer goede reviews en Evans Cycles is een goede shop.

    http://www.bikeradar.com/(...)carbon-race-09-32510

    De review.

    Die Shimano RS 20 wielen zijn ook redelijk goed voor een fiets in die prijsklasse. Je kan later altijd nog een nieuw setje kopen.
    pi_76830046
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 19:23 schreef marcodej het volgende:
    Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...

    Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.

    Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
    Dura Ace is ook puur op wedstrijdsport gericht. Ik heb wel eens gehoord dat Ultegra duurzamer is.
    Mijn fiets was in eerste instantie ook met Sora afgemonteerd. Heb nu één en ander al vervangen door Ultegra.
    pi_76831401
    Dura Ace gaat toch het meeste kilometers mee van alle Shimanogroepen. Alleen is onderdelen vervangen een virj prijzige hobby. Knal zelf liever een Ultegra cassette er op in combi met een Dura Ace ketting.
    pi_76832404
    't Verschil zal je toch niet merken
      dinsdag 26 januari 2010 @ 19:00:16 #169
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_77302322
    Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    &lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
    pi_77302646
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
    Mooi-weer-fietser...
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77304295
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:57 schreef Drive-r het volgende:
    Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee
    Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
    pi_77308693
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:42 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
    Op mijn ouwe fiets een 56, dat was een Koga. Schijnt allemaal weer te verschillen tussen de verschillende merken, daarom moet ik ze helaas ook eigenlijk even testen voor het kopen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:09:14 #173
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_77308833
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef jakkop het volgende:

    [..]

    Mooi-weer-fietser...
    Ik fiets voor mijn lol. Weer waarbij mijn ballen eraf vriezen, schaar ik niet onder de noemer "lol".
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    &lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:10:38 #174
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_77308903
    56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
    pi_77309053
    Wel opletten hoe ze meten, dat verschilt nog weleens: center-center of center-top...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_77309781
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:10 schreef Ericr het volgende:
    56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
    Ook bij rechte bovenbuizen moet je die klassieke maatvoering vergeten. Je weet dan nl niet hoe die '56 cm' gemeten is en dat kan zo 2+ cm in lengte van het frame schelen (het verschil tussen een passend frame en een te groot/klein frame). Belangrijk is dat de (virtuele) bovenbuislengte en balhoofdbuislengte de enige maten zijn die ertoe doen. Of een fiets een sloping bovenbuis heeft of niet maakt niet uit, want je kijkt naar de virtuele bovenbuislengte. Het gaat erom dat de fiets de goede lengte heeft en dat je niet te (on)diep komt te zitten.
    pi_77326777
    Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
    pi_77327159
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:24 schreef Tommeke het volgende:
    Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
    Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77327613
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:34 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
    Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
    pi_77327649
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
    Dat zeker, maar uiteindelijk is passen voor mij ook belangrijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zaterdag 5 juni 2010 @ 00:38:10 #181
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82354207
    Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
    Geen grappen met de leeuwen.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 01:07:32 #182
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82354950
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 00:38 schreef Jos. het volgende:
    Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    - waar?
    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    - waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
    .
      zaterdag 5 juni 2010 @ 13:21:11 #183
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82363106
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 01:07 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    - waar?
    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    - waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
    Ik ben zoals gezegd maar een beginneling, dus wil eerst eens kijken of ik het wel echt zo leuk vind als ik denk dat het is. Hoe intensief ik de fiets ga gebruiken is dus nog niet bekend. Zal vooral hier in de regio gaan fietsen, maar dan natuurlijk wel richting de bergen(heuvels) die mijn gebied rijk is. Qua budget zat ik zelf te denken aan niet veel meer dan ¤ 500,- maar iets meer is eventueel niet erg.

    Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
    Geen grappen met de leeuwen.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:14:04 #184
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_82378054
    Als je nog wil zien of je het wel leuk vindt, zou ik een tweedehandsje kopen. Daarop merk je snel genoeg of een nieuwe fiets het waard is om te kopen.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    &lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
    pi_82378445
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 13:21 schreef Jos. het volgende:

    [..]
    Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
    In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.

    Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
      zondag 6 juni 2010 @ 00:19:33 #186
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82381635
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.

    Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
    Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
    Geen grappen met de leeuwen.
      zondag 6 juni 2010 @ 00:28:52 #187
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82381861
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:19 schreef Jos. het volgende:

    [..]

    Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    .
      zondag 6 juni 2010 @ 00:49:18 #188
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82382317
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    Ga ik doen, thanks voor de uitleg, allen.
    Geen grappen met de leeuwen.
    pi_82397662
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    pi_82398730
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    Volgens mij zijn er voor dat budget in principe geen "slechte" merken en komt het naast technische details vooral op smaak en uitstraling aan. Wat ik in zijn algemeenheid wel kan zeggen is dat je voor Italiaanse merken als Pinarello wel relatief veel voor de naam betaald.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zondag 6 juni 2010 @ 18:39:54 #191
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82406410
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    Dan zou ik naar een FM gaan en gewoon een fiets kopen die je mooi vindt. Bedenk alleen wel even van te voren of een een full carbon fiets wilt of een aluminium met carbon voorvork. Wat betreft afmontage zou ik kiezen voor Shimano Ultegra. Verder zou ik waarschijnlijk de standaard wielen vervangen voor iets als Fulcrum 3's. Gezien de tochten die je ook wilt gaan fietsen zou ik kiezen voor een Compact of een triple.
    .
    pi_82417612
    dank alvast,

    heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
      zondag 6 juni 2010 @ 22:01:43 #193
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82418118
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 21:55 schreef farscapevr7 het volgende:
    dank alvast,

    heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
    ik heb zelf een Wilier, over welk model heb je het?
    .
      zondag 6 juni 2010 @ 22:38:35 #195
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82420822
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 22:13 schreef farscapevr7 het volgende:
    http://www.belgafietsen.nl/producten/detail.php?product=977

    zoiets vind ik mooi
    Prima fiets, mooie afmontage en die wielen zijn ook beter dan de 'standaard' wielen.
    .
    pi_82421601
    Easton Vista zijn lekkere wielen hoor Rijd er al ongeveer anderhalf jaar op, nooit problemen.
    pi_82544605
    Ik zou een tijdje doorsparen en een fatsoenlijke racefiets kopen. Ikzelf heb een trek voor 750 euro, heerlijke lichte fiets met goede remmen en sckakelonderdelen
    pi_82643213
    tis deze geworden

    http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010

    helemaal blij, morgen ophalen
    pi_82644358
    Toffe fiets!

    Ga je gegarandeerd plezier van hebben!
    pi_82645523
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef farscapevr7 het volgende:
    tis deze geworden

    http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010

    helemaal blij, morgen ophalen
    Heb dezelfde sinds een paar weken. Topfiets!
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')