De mechanische onderdelen: Remmen, crankstel, derailleur, cassette, shifters, ketting e.d.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
Afmontage houdt in welke groep erop zit.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
Puik fietsje! Zo op het oog ziet het er netjes uit. 500 euro voor een fiets met 105 is ook niet veel denk ik.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. 650 euro voor een tweedehands met Sora afmontering is misschien inderdaad teveel. Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?
[ afbeelding ]
500 voor die fiets? Véél te duur. 350 max.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?
[ afbeelding ]
Ik zou gaan kijken naar een tweedehands, rond 800 euro moet je een zeer goede tweedehands kunnen kopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:47 schreef bananablues het volgende:
Ik zit ook te denken aan een racefiets max 800 euro.
Ziet hier iets tussen denken jullie?
Mocht ik echt 4000 kilometer ermee rijden, dan heb ik tegen die tijd wel door of ik wielrennen echt leuk vind om te doen en geef ik wel graag meer geld uit.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:34 schreef Wombcat het volgende:
Die duimverstellers op het stuur lijkt me niet echt wat.
De afmontering lijkt me ook wel erg goedkoop, kan nooit echt veel zijn. Je moet met deze fiets rekening ermee houden dat na 4000 kilometer (en da's minder dan je denkt) de boel echt ver op is.
Bedankt. Ik heb ze eens gemailed voor meer informatie over die van limpurg.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
Carbon frame zou mij persoonlijk niets interesseren, die paar honderd gram gewicht voordeel boeit me niet zo. Carbon voorvork daarentegen is wel weer een aanrader schijnt ivm schokabsorptie.
Die Orbea zou ik schrappen, de 2200 groep staat nog onder Sora qua kwaliteit. Voor dat geld is de Be One een betere keuze. Daarna wordt het lastiger. De Target heeft de beste groep van dit stel, maar een stalen voorvork. Van de Limpburg staan niet echt veel specs bij, geen idee wat daar de voorvork van is. Deze heeft wel een triple blad mocht je dat willen.
Ik zou toch echt eerder kijken of het een technisch goede fiets is, in plaats van dat ie mooi uitziet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey mensen ik ging gister even langs een racefiets winkel en daar zag ik alleen goeie maar geen mooie fietsen staan. Wel was er 1 super mooie fiets maar die was dan 1300. Die fiets zou ik dan ook alleen kopen omdat hij er super gaaf uitziet.
Nu wil ik dus gewoon een hele mooie fiets en kom ik toch uit op deze.
http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort
Hij kost rond de 600 - 700. Nu wil ik alleen regelen met de dealer dat ik alle dingen die sora zijn verander naar een of 2 groepen hoger. Hoeveel denken jullie dat dat me dan extra gaat kosten? En kan ik dan die sora onderdelen zelf weer los gaan verkopen als de winkel ze niet wilt? En is het wel een goed idee om dat te doen?
Alvast bedankt!
Ja, dat is het waard.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
In het algemeen vind ik Trek geen extreem goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey ja daar hebben julliel wel gelijk in.
Maar nu sta ik zelf voor een keuze.
Zou ik nou deze fiets kopen en hem hoger afmonteren zelf http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15wsdz/
Of zou ik gelijk een beetje meer betalen en deze kopen en gelijk alles ultegra hebben.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/19wsde/
Wat is nou 200 - 300 euro extra als je met de fiets een boel jaar zult gaan doen?
In mijn ogen niet zo veel..
Het is wel mijn eerste fiets. Dus laatste vraag. Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
Thanks. Ik zag bijv. een Cervelo S1. Zitten daar standaard goede onderdelen op/bij ?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Voor 800 euro koop je een nieuwe volledig 105 afgemonteerde Sensa (= goed), zie hier:
Alleen de wielen zijn niet echt geweldig.
Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!
Fietsgigant: heeft vaak oude modellen staan. En van die adviesprijzen zou ik me ook niets aantrekken.
Algemeen:
- de Ultegra groep is voor 2010 geheel vernieuwd => 2009 fietsen met Ultegra worden goedkoper
- over 1-2 maanden komen de "oude" 2009 fietsen zo wie zo in de opruiming, dus als je kunt wachten...
In In koude jaargetijden draag ik wel altijd een goedsluitende onderbroek en dat gaat prima in tegenstelling met vroeger rijdt men met de moderne koersbroek niet "stuk".quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:56 schreef ufopiloot het volgende:
De eerste keer dat ik met m'n racefiets en koersbroek ging fietsen had ik ook een onderbroek. Ik was overgehaald door twee vrienden om ook te gaan fietsen, en telkens als ik ze weer eens spreek komt het verhaal weer omhoog drijven. 'Weet je nog toen jij met je onderbroek onder je fietsbroek aan kwam zetten!'
Niet doen dus!!![]()
Weak.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:27 schreef Rigital het volgende:
Cervelo S1: prima... frame! voor 1000 euro koop je alleen het frame. Met andere woorden: die zit nogal boven je budget.
Ik zou eens kijken naar Sensa (voor prijsindicaties bij izibike.nl of 12gotrading.com), Bulls Desert Falcon, Canyon.de en RedBull (Roseversand.de). Qua wielen zijn Mavic Aksyum net iets beter dan Shimano 500/510/RS10 (RS10 weet ik niet zeker, maar die Mavics hebben wel een goede naam).
Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!
Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:17 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.
Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:40 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.
Is cheap en mooiquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:25 schreef Xeanor het volgende:
http://link.marktplaats.nl/270781576
Ligt het aan mij of is dit erg cheap?
Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.
Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is cheap en mooi
[..]
Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.
Ik heb hem meestal op de 20 of 18. Zitten bij mij midden op de cassettequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).
Ah, OK.quote:
Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:
Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.
Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.
Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?
Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?
Bedankt!
Thanks! Dat van die exotische merken is ook al iets dat bij mij op kwam. Giant heeft natuurlijk ook zo'n enorm schaalvoordeel dat het voor hun veel goedkoper is om een beetje goeie afmontage in te kopen. Een Italiaans merk met 10 miljoen euro omzet heeft dat niet, dat moet je ergens merken als klant. Ik denk dat ik op zoek ga naar een goeie deal ergens voor een carbon frame. Ik ben dan geen expert, maar met het beetje fietsen van vroeger denk ik dat demping mijn voorkeur heeft boven wat minder "nervositeit".quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.
Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.
Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.
Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.
De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :
http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx
Mooi dingetjequote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
Voor rond 500 euro heb je toch al een aardige racefiets die je kan kopen. Ik heb mijn eerste fiets gekocht voor 550 euro, een splinternieuwe Trek 1000 en hij rijdt nog steeds super. Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor. Maar ach, even bijschakelen en dat is opgelost.
[ afbeelding ]
Er staat hier bij de Evans (Britse fietsenzaak) ook nog een Raleigh Avanti Carbon Race uit 2009 in mijn framemaat (ik zou hem natuurlijk even moeten proberen). Dat is een carbon frame en vork met Ultegra afmontage voor £1,200... wel aantrekkelijk ook...quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:06 schreef thettes het volgende:
Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
Dura Ace is ook puur op wedstrijdsport gericht. Ik heb wel eens gehoord dat Ultegra duurzamer is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:23 schreef marcodej het volgende:
Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...
Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.
Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
Mooi-weer-fietser...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:57 schreef Drive-r het volgende:
Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee![]()
Op mijn ouwe fiets een 56, dat was een Koga. Schijnt allemaal weer te verschillen tussen de verschillende merken, daarom moet ik ze helaas ook eigenlijk even testen voor het kopen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
Ik fiets voor mijn lol. Weer waarbij mijn ballen eraf vriezen, schaar ik niet onder de noemer "lol".quote:
Ook bij rechte bovenbuizen moet je die klassieke maatvoering vergeten. Je weet dan nl niet hoe die '56 cm' gemeten is en dat kan zo 2+ cm in lengte van het frame schelen (het verschil tussen een passend frame en een te groot/klein frame). Belangrijk is dat de (virtuele) bovenbuislengte en balhoofdbuislengte de enige maten zijn die ertoe doen. Of een fiets een sloping bovenbuis heeft of niet maakt niet uit, want je kijkt naar de virtuele bovenbuislengte. Het gaat erom dat de fiets de goede lengte heeft en dat je niet te (on)diep komt te zitten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:10 schreef Ericr het volgende:
56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:24 schreef Tommeke het volgende:
Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan metenquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
Dat zeker, maar uiteindelijk is passen voor mij ook belangrijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:38 schreef Jos. het volgende:
Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
Ik ben zoals gezegd maar een beginneling, dus wil eerst eens kijken of ik het wel echt zo leuk vind als ik denk dat het is. Hoe intensief ik de fiets ga gebruiken is dus nog niet bekend. Zal vooral hier in de regio gaan fietsen, maar dan natuurlijk wel richting de bergen(heuvels) die mijn gebied rijk is. Qua budget zat ik zelf te denken aan niet veel meer dan ¤ 500,- maar iets meer is eventueel niet erg.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:
- hoe intensief wil je gaan fietsen?
- waar?
- en het belangrijkste; wat is je budget?
- waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:21 schreef Jos. het volgende:
[..]
Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.
Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:19 schreef Jos. het volgende:
[..]
Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
Ga ik doen, thanks voor de uitleg, allen.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.
Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
Volgens mij zijn er voor dat budget in principe geen "slechte" merken en komt het naast technische details vooral op smaak en uitstraling aan. Wat ik in zijn algemeenheid wel kan zeggen is dat je voor Italiaanse merken als Pinarello wel relatief veel voor de naam betaald.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen
Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:
- hoe intensief wil je gaan fietsen?
wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen
- waar?
omgeving soest amersfoort trainen
- en het belangrijkste; wat is je budget?
max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000
iemand ideeen voorbeelden merken?
bvd
Dan zou ik naar een FM gaan en gewoon een fiets kopen die je mooi vindt. Bedenk alleen wel even van te voren of een een full carbon fiets wilt of een aluminium met carbon voorvork. Wat betreft afmontage zou ik kiezen voor Shimano Ultegra. Verder zou ik waarschijnlijk de standaard wielen vervangen voor iets als Fulcrum 3's. Gezien de tochten die je ook wilt gaan fietsen zou ik kiezen voor een Compact of een triple.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen
Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:
- hoe intensief wil je gaan fietsen?
wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen
- waar?
omgeving soest amersfoort trainen
- en het belangrijkste; wat is je budget?
max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000
iemand ideeen voorbeelden merken?
bvd
ik heb zelf een Wilier, over welk model heb je het?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:55 schreef farscapevr7 het volgende:
dank alvast,
heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
Prima fiets, mooie afmontage en die wielen zijn ook beter dan de 'standaard' wielen.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:13 schreef farscapevr7 het volgende:
http://www.belgafietsen.nl/producten/detail.php?product=977
zoiets vind ik mooi
Heb dezelfde sinds een paar weken. Topfiets!quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef farscapevr7 het volgende:
tis deze geworden
http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
helemaal blij, morgen ophalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |