abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72094670
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:10 schreef F777 het volgende:
Die heb ik toevallig al!
Ah, OK.
Let wel even op de waarde van de accessoires, want als 'ie er de goedkoopste spullen bij doet, dan kost 't bij elkaar misschien ¤75 als je het los koopt, en dan kun je denk ik een vergelijkbare fiets voor minder ergens anders kopen.
in a crowd you lose humanity
pi_76783798
Even een kickje!

Ik woon in Londen, heb hier al een relaxte stadsfiets en heb vroeger een klein beetje (voor de conditie) rondgereden op racefietsen van huisgenoten. Nu hebben ze hier ook een fietsplan waarbij ik de aanschaf van de belasting af mag trekken en dit jaar betekent dat dus een 50% korting. Nu wil ik ietsje meer afstanden gaan fietsen voor de conditie en wellicht volgend jaar een leuke amateur tocht ofzo doen (Amstel Gold ofzo?).

Enfin, het fietsplan werkt tot £1,000, dus dat is eigenlijk wat ik uit wilde geven. Een goeie fiets gaat toch wel een tijdje mee en nu is het wel zo gunstig. Nu heb ik alleen de ballen verstand van alle verschillende merken, etc. Dus wat vraagjes:

  • Carbon of niet: wat zijn de voor- en nadelen?
  • Hoeveel versnelling: veel wordt hier aangeboden met 10 ofzo, ik heb persoonlijk liever niet teveel of is dat gek?
  • Wat zijn een beetje de goeie merken (ook qua afmontage)?

    Nou ja, en alle andere tips zijn natuurlijk welkom. De onderstaande van Specialized is toevallig in de aanbieding, maar goed, het zegt me allemaal erg weinig:

  • "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76797042
    Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.

    Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.

    Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
    pi_76797188
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:
    Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.

    Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.

    Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
    Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?

    Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?

    Bedankt!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76797688
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?

    Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?

    Bedankt!
    Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.

    Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.

    Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder bent. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.

    Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.

    De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :

    http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx

    [ Bericht 2% gewijzigd door Ericr op 14-01-2010 10:29:44 ]
    pi_76797878
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 10:04 schreef Ericr het volgende:

    [..]

    Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.

    Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.

    Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.

    Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.

    De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :

    http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx
    Thanks! Dat van die exotische merken is ook al iets dat bij mij op kwam. Giant heeft natuurlijk ook zo'n enorm schaalvoordeel dat het voor hun veel goedkoper is om een beetje goeie afmontage in te kopen. Een Italiaans merk met 10 miljoen euro omzet heeft dat niet, dat moet je ergens merken als klant. Ik denk dat ik op zoek ga naar een goeie deal ergens voor een carbon frame. Ik ben dan geen expert, maar met het beetje fietsen van vroeger denk ik dat demping mijn voorkeur heeft boven wat minder "nervositeit".
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 14 januari 2010 @ 10:13:25 #157
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_76797918
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
    Voor rond 500 euro heb je toch al een aardige racefiets die je kan kopen. Ik heb mijn eerste fiets gekocht voor 550 euro, een splinternieuwe Trek 1000 en hij rijdt nog steeds super. Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor. Maar ach, even bijschakelen en dat is opgelost.

    [ afbeelding ]
    Mooi dingetje
    pi_76798372
    heyhey,

    ik fiets nu een jaartje of twee en ik wil mijn oude stalen colnago vervangen voor iets beters. Nu heb ik een budget van rond de ¤1500 (mag iets meer zijn bij zeer goed idee). Doordat ik nog niet heel erg zeker ben op de fiets zit ik eraan te denken om een goede alluminium fiets te kopen (bijv pinarello fp2) ipv een carbon fiets, maar wel met een goede groep (ultegra of vergelijkbaar). Dit omdat ik verhalen hoor dat carbon makkelijker kapot gaat.

    Toen ik echter Klamer in Hoogeveen belde, zei hij dat dat onzin is. Iets met carbon dat direct breekt en aluminium dat gaat buigen en dus ook niet meer lekker fietst... Is dit waar of een verkooppraatje???
    Hebben mensen hier ideeën over of weten jullie een goede fiets in deze prijsklasse?
    pi_76798727
    Alu dat buigt? Alu buigt juist niet, als alu er aan gaat dan breekt het gelijk.

    Carbon is gewoon impactgevoelig voor kleinere voorwerpen. Iets puntigs kan een frame onklaar maken. Een grote crash maakt overigens zo goed als ieder frame onklaar.

    Kijk eens bij Salden (http://www.salden.nl/) of ze wat leuks in de aanbieding hebben. Rond de 1.500 euro heb je o.a. een Scott CR Pro, Kuota Ksano, Bianchi 928 Carbon mono-q. Moet natuurlijk wel net je maat leverbaar zijn.
    pi_76817664
    Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee

    Maar goed, betekent in ieder geval dat goeie deals wel mogelijk zijn. Verder zitten veel carbon frame "instap" modellen toch meer in de buurt van de £1,300 als het een ouder model is en £1,500-£1,800 als het om een 2010 gaat. Da's mij zelf net iets te gortig, jammer genoeg. Dus wat zou (in afwezigheid van een beschikbaar carbon frame voor de juiste prijs) dan de beste optie zijn? Zoeken naar een goed alu frame met carbon vork en goeie afmontage? Voor £999 vind ik dat namelijk vrij makkelijk van merken als Trek, Specialized, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76817760
    Oh, nog een stomme vraag. Hoe verhouden de verschillende Shimano afmontage sets zich? Je ziet de 105 vrij veel, maar ook de Sora, Ultegra, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76818021
    Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
    pi_76818360
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 19:06 schreef thettes het volgende:
    Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
    Er staat hier bij de Evans (Britse fietsenzaak) ook nog een Raleigh Avanti Carbon Race uit 2009 in mijn framemaat (ik zou hem natuurlijk even moeten proberen). Dat is een carbon frame en vork met Ultegra afmontage voor £1,200... wel aantrekkelijk ook...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76818594
    Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...

    Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.

    Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_76827860
    Ultegra en carbon is voor die prijs een nette combo. Ook weer goede reviews en Evans Cycles is een goede shop.

    http://www.bikeradar.com/(...)carbon-race-09-32510

    De review.

    Die Shimano RS 20 wielen zijn ook redelijk goed voor een fiets in die prijsklasse. Je kan later altijd nog een nieuw setje kopen.
    pi_76830046
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 19:23 schreef marcodej het volgende:
    Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...

    Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.

    Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
    Dura Ace is ook puur op wedstrijdsport gericht. Ik heb wel eens gehoord dat Ultegra duurzamer is.
    Mijn fiets was in eerste instantie ook met Sora afgemonteerd. Heb nu één en ander al vervangen door Ultegra.
    pi_76831401
    Dura Ace gaat toch het meeste kilometers mee van alle Shimanogroepen. Alleen is onderdelen vervangen een virj prijzige hobby. Knal zelf liever een Ultegra cassette er op in combi met een Dura Ace ketting.
    pi_76832404
    't Verschil zal je toch niet merken
      dinsdag 26 januari 2010 @ 19:00:16 #169
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_77302322
    Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
    pi_77302646
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
    Mooi-weer-fietser...
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77304295
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:57 schreef Drive-r het volgende:
    Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee
    Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
    pi_77308693
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:42 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
    Op mijn ouwe fiets een 56, dat was een Koga. Schijnt allemaal weer te verschillen tussen de verschillende merken, daarom moet ik ze helaas ook eigenlijk even testen voor het kopen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:09:14 #173
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_77308833
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef jakkop het volgende:

    [..]

    Mooi-weer-fietser...
    Ik fiets voor mijn lol. Weer waarbij mijn ballen eraf vriezen, schaar ik niet onder de noemer "lol".
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:10:38 #174
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_77308903
    56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
    pi_77309053
    Wel opletten hoe ze meten, dat verschilt nog weleens: center-center of center-top...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_77309781
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:10 schreef Ericr het volgende:
    56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
    Ook bij rechte bovenbuizen moet je die klassieke maatvoering vergeten. Je weet dan nl niet hoe die '56 cm' gemeten is en dat kan zo 2+ cm in lengte van het frame schelen (het verschil tussen een passend frame en een te groot/klein frame). Belangrijk is dat de (virtuele) bovenbuislengte en balhoofdbuislengte de enige maten zijn die ertoe doen. Of een fiets een sloping bovenbuis heeft of niet maakt niet uit, want je kijkt naar de virtuele bovenbuislengte. Het gaat erom dat de fiets de goede lengte heeft en dat je niet te (on)diep komt te zitten.
    pi_77326777
    Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
    pi_77327159
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:24 schreef Tommeke het volgende:
    Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
    Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77327613
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:34 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
    Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
    pi_77327649
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
    Dat zeker, maar uiteindelijk is passen voor mij ook belangrijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zaterdag 5 juni 2010 @ 00:38:10 #181
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82354207
    Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
    Geen grappen met de leeuwen.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 01:07:32 #182
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82354950
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 00:38 schreef Jos. het volgende:
    Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    - waar?
    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    - waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
    .
      zaterdag 5 juni 2010 @ 13:21:11 #183
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82363106
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 01:07 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    - waar?
    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    - waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
    Ik ben zoals gezegd maar een beginneling, dus wil eerst eens kijken of ik het wel echt zo leuk vind als ik denk dat het is. Hoe intensief ik de fiets ga gebruiken is dus nog niet bekend. Zal vooral hier in de regio gaan fietsen, maar dan natuurlijk wel richting de bergen(heuvels) die mijn gebied rijk is. Qua budget zat ik zelf te denken aan niet veel meer dan ¤ 500,- maar iets meer is eventueel niet erg.

    Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
    Geen grappen met de leeuwen.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:14:04 #184
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_82378054
    Als je nog wil zien of je het wel leuk vindt, zou ik een tweedehandsje kopen. Daarop merk je snel genoeg of een nieuwe fiets het waard is om te kopen.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
    pi_82378445
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 13:21 schreef Jos. het volgende:

    [..]
    Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
    In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.

    Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
      zondag 6 juni 2010 @ 00:19:33 #186
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82381635
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.

    Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
    Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
    Geen grappen met de leeuwen.
      zondag 6 juni 2010 @ 00:28:52 #187
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82381861
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:19 schreef Jos. het volgende:

    [..]

    Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    .
      zondag 6 juni 2010 @ 00:49:18 #188
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82382317
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    Ga ik doen, thanks voor de uitleg, allen.
    Geen grappen met de leeuwen.
    pi_82397662
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    pi_82398730
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    Volgens mij zijn er voor dat budget in principe geen "slechte" merken en komt het naast technische details vooral op smaak en uitstraling aan. Wat ik in zijn algemeenheid wel kan zeggen is dat je voor Italiaanse merken als Pinarello wel relatief veel voor de naam betaald.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zondag 6 juni 2010 @ 18:39:54 #191
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82406410
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    Dan zou ik naar een FM gaan en gewoon een fiets kopen die je mooi vindt. Bedenk alleen wel even van te voren of een een full carbon fiets wilt of een aluminium met carbon voorvork. Wat betreft afmontage zou ik kiezen voor Shimano Ultegra. Verder zou ik waarschijnlijk de standaard wielen vervangen voor iets als Fulcrum 3's. Gezien de tochten die je ook wilt gaan fietsen zou ik kiezen voor een Compact of een triple.
    .
    pi_82417612
    dank alvast,

    heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
      zondag 6 juni 2010 @ 22:01:43 #193
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82418118
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 21:55 schreef farscapevr7 het volgende:
    dank alvast,

    heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
    ik heb zelf een Wilier, over welk model heb je het?
    .
      zondag 6 juni 2010 @ 22:38:35 #195
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82420822
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 22:13 schreef farscapevr7 het volgende:
    http://www.belgafietsen.nl/producten/detail.php?product=977

    zoiets vind ik mooi
    Prima fiets, mooie afmontage en die wielen zijn ook beter dan de 'standaard' wielen.
    .
    pi_82421601
    Easton Vista zijn lekkere wielen hoor Rijd er al ongeveer anderhalf jaar op, nooit problemen.
    pi_82544605
    Ik zou een tijdje doorsparen en een fatsoenlijke racefiets kopen. Ikzelf heb een trek voor 750 euro, heerlijke lichte fiets met goede remmen en sckakelonderdelen
    pi_82643213
    tis deze geworden

    http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010

    helemaal blij, morgen ophalen
    pi_82644358
    Toffe fiets!

    Ga je gegarandeerd plezier van hebben!
    pi_82645523
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef farscapevr7 het volgende:
    tis deze geworden

    http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010

    helemaal blij, morgen ophalen
    Heb dezelfde sinds een paar weken. Topfiets!
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')