Het verschil tussen 9 en 10 kg merk je niet. Zodra het gewicht boven de 10 kg oploopt wordt het wel vervelend.quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:43 schreef RaymondK het volgende:
Als je hem veel gaat gebruiken ga je voor 400 euro geen goeie ligte nieuwe racefiets vinden.
Dan kun je beter voor een nog goeie tweedehands gaan.
Let op het gewicht v.d. fiets. Een zware fiets gaat je snel tegenstaan.
Als je zelf een beetje handig bent kun je tandwielen e.d. zelf reviseren en heb je voor een kleine 100 euro extra weer een z.g.a.n fiets.
Ach, dat gewicht merk je alleen bergopquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:38 schreef Deetch het volgende:
[..]
Het verschil tussen 9 en 10 kg merk je niet. Zodra het gewicht boven de 10 kg oploopt wordt het wel vervelend.
Je zult voor dit budget geen geschikte nieuwe fiets vinden: goedkope groepen, zwaar frame, goedkope velgen.
Misschien kun je beter wat langer sparen tot je een budget hebt van 700 euro, dan heb je in het 2e hands segment veel meer keus en eventueel een oud model nieuw kopen behoort dan ook tot de mogelijkheden.
2 jaar geleden op de Alpe d'huez haalde ik een vent in op een full carbon fiets met lichtgewicht bidonhouder etc terwijl hij een pens had waar de kerstman jaloers op zou zijn. Ik had echt medelijden met zijn fiets.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ach, dat gewicht merk je alleen bergop
Voor veel fietsers geldt toch dat het besparen van kilo's vooral in jezelf ziet
Als je begint met fietsen hoef je niet meteen een fiets van 700 euro te kopen.
Ik ben begonnen met een fiets van 60 euro, een oud kreng.
Nu heb ik wel wat mooiers (Ultegra etc) maar om te beginnen heb je aan 400 euro echt wel genoeg tweedehands.
Er even van uit gaande dat je zelf geen overgewicht hebt, en voor snelheid gaat (daar is het immers een racefiets voor) kun je 3kg bijvoorbeeld, al wel degelijk merken. Vooral tijdens het optrekken en bergje op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ach, dat gewicht merk je alleen bergop
Voor veel fietsers geldt toch dat het besparen van kilo's vooral in jezelf ziet
Als je begint met fietsen hoef je niet meteen een fiets van 700 euro te kopen.
Ik ben begonnen met een fiets van 60 euro, een oud kreng.
Nu heb ik wel wat mooiers (Ultegra etc) maar om te beginnen heb je aan 400 euro echt wel genoeg tweedehands.
Klopt, maar ik rij geen wedstrijden, en bij mij kan er nog wel 5 kilo afquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er even van uit gaande dat je zelf geen overgewicht hebt, en voor snelheid gaat (daar is het immers een racefiets voor) kun je 3kg bijvoorbeeld, al wel degelijk merken. Vooral tijdens het optrekken en bergje op.
3kg wel ja, maar dan zit je al in een heel andere prijsklasse. De standaard, relatief goedkope, fietsen zullen rond de 10 kilo wegen. En wil je 3 kg op een fiets besparen zul je naar de topmodellen moeten gaan en de vraag is of dat voor een beginner verstandig is. Ik denk het niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er even van uit gaande dat je zelf geen overgewicht hebt, en voor snelheid gaat (daar is het immers een racefiets voor) kun je 3kg bijvoorbeeld, al wel degelijk merken. Vooral tijdens het optrekken en bergje op.
Kijk, het frame maakt niet zo veel uit denk ik. Als je een redelijk moderne tweedehands fiets koopt heb je als beginner eigenlijk geen kloteframes, belangrijk is dat het de goede maat isquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:08 schreef Daaf18 het volgende:
Die kilo's maken mij niet zo heeeel veel uit als het maar niet een zwaar pokkeding is.
Kan iemand dan misschien een merk of shimano type etc tippen?
Ik ga niet extreem veel kilometers maken en zit met deze fiets wel aan m'n budget dat ik mezelf gesteld hebquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:21 schreef marcodej het volgende:
Ik heb een fiets (Batavus) met vergelijkbare specificaties (carbon voorvork en Sora afgemonteerd) voor ongeveer dezelfde prijs gekocht. Voor een beginner is het voor de eerste 2-3 jaar een prima fiets. Als je wat meer te besteden hebt en je weet zeker dat je het leuk vind (dus voor langere tijd gaat doen), kan je ook voor een betere afmontage gaan...
Dan is dit een OK fietsje. Met Sora is ook gewoon goed te fietsen. Alleen de duurzaamheid is een stukje minder en het voelt soms wat 'plastic' aan. Maar ik heb genoeg mannen ingehaald met mooie Pinarello'tjes van 3.000.- onder hun kont. Het gaat nog altijd om de benen die het moeten doen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik ga niet extreem veel kilometers maken en zit met deze fiets wel aan m'n budget dat ik mezelf gesteld heb
Daarom, en ik ben nog een jonge godquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ok, dan is dit een OK fietsje. Met Sora is ook gewoon goed te fietsen. Alleen de duurzaamheid is een stukje minder en het voelt soms wat 'plastic' aan. Maar ik heb genoeg mannen ingehaald met mooie Pinarello'tjes van 3.000.- onder hun kont. Het gaat nog altijd om de benen die het moeten doen.
Ik wil zelf mijn fiets verkopen. Ben zelf redelijk lang (1.93m) dus misschien is dat wel iets voor jou.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:22 schreef Jurrio het volgende:
Ff dit topic een kickje geven, want ik ben ook op zoek naar een tweedehands fietsje voor 350-400 euro! En omdat ik van redelijke lengte ben (1.95m) is het best een drama om zo'n fiets (ook nog met redelijke groepen, dus Tiagra/Veloce/105) te vinden. Nu heb ik een Giovanni zien staan op marktplaats die mij op zich wel aanspreekt, alleen ken ik het merk Giovanni niet..
Weten de kenners hier wat meer van dit merk? is het een beetje kwaliteit?
Merk frame: Gazelle Reynolds AA-Specialquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:54 schreef Jurrio het volgende:
Jup, dan ben ik misschien wel geinteresseerd!
Dan zou ik graag de volgende dingen weten:
- merk frame en framemaat
- onderdelengroepen
- aantal versnellingen
- liefst ook een paar foto's (kan ook via mail of PM)
Dat is inderdaad jammer, vond ik zelf ook. Je zou ze nog zelf op Ebay o.i.d. kunnen halen maar dan ben je best veel geld kwijtquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:53 schreef Jurrio het volgende:
Damn, dat is nog best een heel mooi fietsje! Ik ben alleen bang dat ik graag een fiets wil met shifters voor de versnellingen verwerkt in de remmen, en niet als buiscommandeurs... Dus hoewel het goede groepen zijn, ben ik niet geinteresseerd ben in je fiets. Spijtig, als het remshifters waren geweest, had ik hem wel over willen nemen!
De bekende merken als Giant, Trek etc maken goede fietsen. Maar ook goedkopere merken als Bulls maken ook prima fietsen!quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zij nou een beetje goede merken onder de wielrennersfietsen?
Ik wil namelijk ook een fiets kopen maar ik weet niet echt waar ik moet letten. Mijn budget is rond de 5 a 600 euro.
Oke. Is er een manier om aan de hand van lichaamslengte te bepalen welke maat fiets je nodig hebt? Op internet zijn de fietsen namelijk een heel stuk goedkoper.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De bekende merken als Giant, Trek etc maken goede fietsen. Maar ook goedkopere merken als Bulls maken ook prima fietsen!
Als ik jou was zou ik met dat budget een mooie tweedehands kopen. Vergeet ook niet dat je kleding moet kopen (helm!) en voor dat geld kan je best een goed fiets kopen.
Wat belangrijker dan het merk is (redelijk nieuwe fietsen zijn bijna altijd wel goed) is of het de juiste maat is en de afmontage. Shimano (denk wel het meest gebruikt) heeft van hoog naar laag 5 groepen. Dura Ace (daar rijden de profs mee), Ultegra, 105, Tiagra en Sora. De eerste drie worden meestal gezien als echt racegroepen terwijl Tiagra en Sora voor de toerfietser ook geschikt zijn. Een nadeel van die groepen is het hogere gewicht en lagere duurzaamheid, maar om nou te zeggen dat het rommel is... Zolang je er zuinig mee bent en de boel goed onderhoudt is er niet veel mis mee.
Kijk eens op de volgende site:quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Oke. Is er een manier om aan de hand van lichaamslengte te bepalen welke maat fiets je nodig hebt? Op internet zijn de fietsen namelijk een heel stuk goedkoper.
Waar is ie mee afgemonteerd?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:41 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb ergens in italie een grijze bianchi gezien, normaal 1350, afgeprijsd voor 950 maar mocht em hebben voor 850. Nieuw en helemaal grijs. iemand een idee wat voor type dat kan zijn en of de prijs goed is?
Ik heb er weinig verstand van en daar heb ik dus niet naar gekeken. Gaat dat om het stuur, de pedalen etc.?quote:
En is dat allemaal goed?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef jakkop het volgende:
Shimano, Campagnolo, SRAM. Maar die eerste zie je het meeste. Daarvan heb je verschillende types: Ultegra, 105, die zie je daar weer het meeste van.
Ik zeg: DOEN!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:51 schreef JohnDDD het volgende:
Heb net een (nieuwe) Bianchi 1885 uit 2007 aangeschaft voor 850 euro, alles inclusief.
Foto's volgen nog.
Dat is normaal, dan staat je ketting te schuin. Dat is niet goed, want dan slijt 'ie sneller. Beter schakel je naar het binnenblad en schakel je wat tanden groter.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor.
Prijs/kwaliteit lijkt me prima: afmontage (Ultegra) is prima, frame lijkt me goed en je krijgt er nog wat leuke dingetjes bij (hoewel ik me afvraag of je er echt een fietsdrager en fietstrainer voor deze prijs bij krijgt).quote:Op zondag 19 juli 2009 15:28 schreef zwiggelbig het volgende:
Kan iemand mij vertellen of dit een goede eerste fiets voor mij zou zijn?
http://cgi.ebay.nl/Zeer-goed-onderhouden-Giant-TCR-Advanced-racefiets_W0QQitemZ260446361703QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_146?hash=item3ca3d01867&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1399|293:1|294:50
Ik ben 1,65m.
Alvast bedankt!
Hoezo dan? Voor jouw lengte zullen er vast genoeg fietsen zijn, maar eerst is het zaak die framemaat te weten... Ga daarvoor gewoon eerst bij een fietsenmaker langs. Misschien heeft hij toevallig ook nog iets leuks staan.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:34 schreef zwiggelbig het volgende:
Okay dan weet ik eigenlijks dus al genoeg:P heel erg bedankt! Dan is het dus knap lastig om een fiets te vinden........
Shimano A050 --> 2200quote:Op maandag 27 juli 2009 13:15 schreef Paran0id het volgende:
Nu kwam ik deze fiets tegen:
http://www.matrabike.nl/fietsen/Racefiets/Peloton.asp
Erg goede prijs, met shimano schakelsysteem.. kan echter nergens terugvinden met welke groep de fiets is afgemonteerd.
Het plakkertje op het frame moet je ook niet te veel naar kijken. Waarschijnlijk komen 80% van al die frames die her en der voor dit soort prijzen aangeboden worden uit 1 of 2 fabriekjes in het midden oosten.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:23 schreef infonodig het volgende:
Heeft iemand ervaring met KS-Cycling fietsen?
http://www.ks-cycling.com(...)2009-nieuw--423.html
Qua prijs is het voor mij als beginner zeer interessant.
Dat is ook mijn punt en waar ik dan toch even op wil reageren. Ik zie hier best vaak van die goedkope Shimano-groepen voor absolute beginners afgefikt worden.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Shimano A050 --> 2200
The Shimano 2200 components are great for road-sport bikes with flat handlebars. These components carry the Shimano logo and are compatible with the Sora group.
Sora-achtige zooi dus, ik zou het zelf niet kopen maar valt wel op te fietsen
Je hebt helemaal gelijk, de benaming sora-achtige zooi is natuurlijk nogal negatief terwijl er niks mis mee is.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt en waar ik dan toch even op wil reageren. Ik zie hier best vaak van die goedkope Shimano-groepen voor absolute beginners afgefikt worden.
Ik bedoel, natuurlijk zou ik er zelf ook niet mee rijden maar ik rij al jaren er ik gebruik mijn materiaal heel intensief. Maar als je begint met fietsen dan red je het wel een tijdje met zo'n goedkope groep. Eer dat het spul versleten is ben je er neem ik aan wel achter of dat het iets voor je is en dan kan je weer verder kijken naar wat je wilt voor de toekomst.
Wat zou je ongeveer voor die fiets willen hebben?quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Merk frame: Gazelle Reynolds AA-Special
Framemaat: 62cm (dit is de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van de zitbuis)
Afmontage: volledig Dura-Ace
Aantal versnellingen: 21
Zadel: San Marco
Ben net even foto's wezen maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je meer informatie wilt:
Michieldw[aapje]hotmail[punt]com
Dat lijkt me idd ook een risico, ik heb inmiddels ook een 2e hands renfiets op het oog die met Shimano 105 onderdelen is afgemonteerd. Echter ontbreekt me enige ervaring met renfietsen, mate van slijtage etc. Aangezien het 'fietsen' toch meer een probeersel is zit ik toch zwaar te denken om dan maar een 'goedkope' nieuwe fiets aan te schaffen, die ik wellicht nog kan doorverkopen voor een aardige prijs. Daarbij vind ik 700+ om een sport te 'proberen' erg veel geld.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb in mijn omgeving wat mensen zien beginnen met fietsen waaronder ook mensen met tweede hands fietsen. Die kopen dan op papier goed materiaal wat dan zo versleten blijkt te zijn dat het ook niet leuk meer is. Dat merk je bij aankoop ook niet als je net begin omdat je neem ik aan niet weet waar je op moet letten.
Of iemand verkoopt z'n fiets omdat hij een beter heeft gekocht/gestopt is met fietsenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef ufopiloot het volgende:
Dan zou ik liever voor nieuw gaan. Iemand verkoopt z'n fiets ook niet omdat het nog zo lekker soepel loopt allemaal.
Het kan inderdaad goed zijn maar je moet wel weten waar je op moet letten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Of iemand verkoopt z'n fiets omdat hij een beter heeft gekocht/gestopt is met fietsen
De prijs-kwaliteitsverhouding is tweedehands vaak erg goed hoor!
Punt met zo'n tweedehands fiets is dat je niet goed weet hoe versleten het is. Misschien kan de trapas nog jaren mee, maar misschien is 'ie al op sterven na dood.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:28 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook een risico, ik heb inmiddels ook een 2e hands renfiets op het oog die met Shimano 105 onderdelen is afgemonteerd. Echter ontbreekt me enige ervaring met renfietsen, mate van slijtage etc. Aangezien het 'fietsen' toch meer een probeersel is zit ik toch zwaar te denken om dan maar een 'goedkope' nieuwe fiets aan te schaffen, die ik wellicht nog kan doorverkopen voor een aardige prijs. Daarbij vind ik 700+ om een sport te 'proberen' erg veel geld.
mooie fiets, echter vind ik een tweedehands met een mix van sora en tiagra voor 650e te duur.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:20 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Kan deze tweedehans kopen voor zo'n 650 euro. Ben een beginner, dus ik weet niet of dit enigszins een goede koop zou zijn. Zou ik een advies van jullie mogen? Het betreft een Specialized met carbon voorvork, Shimano Sora voor en Tiagra achter. Er is nog maar 150 km op gefietst volgens de eigenaar. Vind het eigenlijk veel geld voor iemand die net begint, maar wil wel goed spul.
Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:33 schreef Yankee het volgende:
Lengtemaat ------------------- Framemaat
155-165 cm ------------------- 48-51 cm
165-170 cm ------------------- 51-53 cm
170-175 cm ------------------- 53-55 cm
175-180 cm ------------------- 55-57 cm
180-185 cm ------------------- 57-60 cm
185-190 cm ------------------- 60-62 cm
190-195 cm ------------------- 62-64 cm
195 - 200cm ------------------- 64 - Maatwerk
Misschien heb je hier wat aan, 54cm zou dan prima moeten kunnen.
Is vergelijkbaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:48 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk dat het mooi in dit topic kan (hoef ik geen eigen te openen)
Kan iemand mij helpen in de wondere wereld van de klikpedaalsystemen.
Momenteel heb ik een atb zonder klikpedalen en binnenkort komt hier ook een racefiets naast.
Ik weet dat Shimano het SPD (atb) systeem heeft en het SPD-SL (race) systeem. Tevens nog merken als Look en Time.
Hoe zit het met kwaliteit onderling?
Yep. Er is onderscheid tussen Look-compatible en SPD-compatible. Look heeft drie gaatjes om je plaatjes mee vast te maken, SPD (ATB) twee. (SPD SL volgens mij wel weer 3).quote:Tweede vraag, hoe werkt dat met die plaatjes, ik snap dat dat een vaste combi is met de pedalen (dus niet uitwisselbaar) maar hoe zit het met die plaatjes monteren op andere schoenen. op de website van Time bijvoorbeeld staat bij een pedaal "compatible with all brands" houdt dit in dat ik hier gewoon een Shimano schoen bij aan kan? En vice versa?
Niemand houdt je tegen om SPD ATB pedalen op je racefiets te zetten.quote:Het liefst heb ik hetzelfde systeem op m'n atb als op m'n race fiets, ik denk echter dat dat niet mogelijk is vanwege het verschil in toepassing. Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om SPD op m'n atb en SPD-SL pedalen op m'n racefiets en dat ik dan dezelfde schoen houd (en dus plaatjes overzet?) In principe wordt de ATB voornamelijk in de herfst en winter gebruikt en de race fiets in de lente en zomer.
Ach dat schema is om je een idee te geven. Wanneer je tussen de 1.95 - 2.00 bent kun je ook prima fietsen op een framemaat 62 o.i.d.quote:Op woensdag 29 juli 2009 03:46 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Hoi, dank voor je antwoord.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is vergelijkbaar.
[..]
Yep. Er is onderscheid tussen Look-compatible en SPD-compatible. Look heeft drie gaatjes om je plaatjes mee vast te maken, SPD (ATB) twee. (SPD SL volgens mij wel weer 3).
[..]
Niemand houdt je tegen om SPD ATB pedalen op je racefiets te zetten.
Enig punt is dat het contact-oppervlakte van ATB pedalen kleiner is, waardoor je meer druk op de bal van je voet hebt. Volgens mij is dat ook de reden dat Shimano over is gegaan op SPD-SL voor race.
Ik ben 1.86 en rij op een 58, misschien zelfs 57.quote:Op woensdag 29 juli 2009 03:46 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Vast wel, maar helemaal niet verplicht. Je kan echt prima fietsen op normale fietsen. Dan zet je je zadel maar wat hogerquote:Op woensdag 29 juli 2009 03:46 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:54 schreef Xeanor het volgende:
Wat betekent een afmontage trouwens?
De mechanische onderdelen: Remmen, crankstel, derailleur, cassette, shifters, ketting e.d.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
Afmontage houdt in welke groep erop zit.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
Puik fietsje! Zo op het oog ziet het er netjes uit. 500 euro voor een fiets met 105 is ook niet veel denk ik.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. 650 euro voor een tweedehands met Sora afmontering is misschien inderdaad teveel. Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?
[ afbeelding ]
500 voor die fiets? Véél te duur. 350 max.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?
[ afbeelding ]
Ik zou gaan kijken naar een tweedehands, rond 800 euro moet je een zeer goede tweedehands kunnen kopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:47 schreef bananablues het volgende:
Ik zit ook te denken aan een racefiets max 800 euro.
Ziet hier iets tussen denken jullie?
Mocht ik echt 4000 kilometer ermee rijden, dan heb ik tegen die tijd wel door of ik wielrennen echt leuk vind om te doen en geef ik wel graag meer geld uit.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:34 schreef Wombcat het volgende:
Die duimverstellers op het stuur lijkt me niet echt wat.
De afmontering lijkt me ook wel erg goedkoop, kan nooit echt veel zijn. Je moet met deze fiets rekening ermee houden dat na 4000 kilometer (en da's minder dan je denkt) de boel echt ver op is.
Bedankt. Ik heb ze eens gemailed voor meer informatie over die van limpurg.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
Carbon frame zou mij persoonlijk niets interesseren, die paar honderd gram gewicht voordeel boeit me niet zo. Carbon voorvork daarentegen is wel weer een aanrader schijnt ivm schokabsorptie.
Die Orbea zou ik schrappen, de 2200 groep staat nog onder Sora qua kwaliteit. Voor dat geld is de Be One een betere keuze. Daarna wordt het lastiger. De Target heeft de beste groep van dit stel, maar een stalen voorvork. Van de Limpburg staan niet echt veel specs bij, geen idee wat daar de voorvork van is. Deze heeft wel een triple blad mocht je dat willen.
Ik zou toch echt eerder kijken of het een technisch goede fiets is, in plaats van dat ie mooi uitziet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey mensen ik ging gister even langs een racefiets winkel en daar zag ik alleen goeie maar geen mooie fietsen staan. Wel was er 1 super mooie fiets maar die was dan 1300. Die fiets zou ik dan ook alleen kopen omdat hij er super gaaf uitziet.
Nu wil ik dus gewoon een hele mooie fiets en kom ik toch uit op deze.
http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort
Hij kost rond de 600 - 700. Nu wil ik alleen regelen met de dealer dat ik alle dingen die sora zijn verander naar een of 2 groepen hoger. Hoeveel denken jullie dat dat me dan extra gaat kosten? En kan ik dan die sora onderdelen zelf weer los gaan verkopen als de winkel ze niet wilt? En is het wel een goed idee om dat te doen?
Alvast bedankt!
Ja, dat is het waard.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
In het algemeen vind ik Trek geen extreem goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey ja daar hebben julliel wel gelijk in.
Maar nu sta ik zelf voor een keuze.
Zou ik nou deze fiets kopen en hem hoger afmonteren zelf http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15wsdz/
Of zou ik gelijk een beetje meer betalen en deze kopen en gelijk alles ultegra hebben.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/19wsde/
Wat is nou 200 - 300 euro extra als je met de fiets een boel jaar zult gaan doen?
In mijn ogen niet zo veel..
Het is wel mijn eerste fiets. Dus laatste vraag. Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
Thanks. Ik zag bijv. een Cervelo S1. Zitten daar standaard goede onderdelen op/bij ?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Voor 800 euro koop je een nieuwe volledig 105 afgemonteerde Sensa (= goed), zie hier:
Alleen de wielen zijn niet echt geweldig.
Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!
Fietsgigant: heeft vaak oude modellen staan. En van die adviesprijzen zou ik me ook niets aantrekken.
Algemeen:
- de Ultegra groep is voor 2010 geheel vernieuwd => 2009 fietsen met Ultegra worden goedkoper
- over 1-2 maanden komen de "oude" 2009 fietsen zo wie zo in de opruiming, dus als je kunt wachten...
In In koude jaargetijden draag ik wel altijd een goedsluitende onderbroek en dat gaat prima in tegenstelling met vroeger rijdt men met de moderne koersbroek niet "stuk".quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:56 schreef ufopiloot het volgende:
De eerste keer dat ik met m'n racefiets en koersbroek ging fietsen had ik ook een onderbroek. Ik was overgehaald door twee vrienden om ook te gaan fietsen, en telkens als ik ze weer eens spreek komt het verhaal weer omhoog drijven. 'Weet je nog toen jij met je onderbroek onder je fietsbroek aan kwam zetten!'
Niet doen dus!!![]()
Weak.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:27 schreef Rigital het volgende:
Cervelo S1: prima... frame! voor 1000 euro koop je alleen het frame. Met andere woorden: die zit nogal boven je budget.
Ik zou eens kijken naar Sensa (voor prijsindicaties bij izibike.nl of 12gotrading.com), Bulls Desert Falcon, Canyon.de en RedBull (Roseversand.de). Qua wielen zijn Mavic Aksyum net iets beter dan Shimano 500/510/RS10 (RS10 weet ik niet zeker, maar die Mavics hebben wel een goede naam).
Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!
Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:17 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.
Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:40 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.
Is cheap en mooiquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:25 schreef Xeanor het volgende:
http://link.marktplaats.nl/270781576
Ligt het aan mij of is dit erg cheap?
Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.
Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is cheap en mooi
[..]
Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.
Ik heb hem meestal op de 20 of 18. Zitten bij mij midden op de cassettequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |