Ik was ook stomverbaasd. Sowieso is elke militair die uitzending weigert ongeschikt in mijn ogen.quote:
Zero-tolerance m.b.t. drugs toch?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef waht het volgende:
Ik was ook stomverbaasd. Sowieso is elke militair die uitzending weigert ongeschikt in mijn ogen.
Ik mag wel hopen dat die lui met "drugsproblemen" direct de laan uit worden gestuurd. Maar dat zal wel weer niet gebeuren.
Dat is volgens mij wel de regel ja, maar ik weet niet in hoeverre dit ook gebeurt.quote:
elke drug is onmiddelijk ontslag in Ermelo.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:02 schreef paintmeester het volgende:
softdrugs = waarschuwing
harddrugs = per direct ontslag
er zijn scherpere regels voor militairen in de West en militairen in dienst van de Kmar daar is ook softdrugs = per direct ontslag.
Zo staat het in ieder geval in de regelgeving.... maar ik denk dat de meeste van ons wel voorbeelden kunnen noemen dat genoeg lui door de mazen slippen
Ghurka'squote:Onthoofden moslimterrorist mag niet
Een Ghurka is ontslagen uit het Britse leger omdat hij in Afghanistan een doodgeschoten Taliban-commandant heeft onthoofd. Het koppensnellen druist namelijk in tegen de Geneefse Conventie, die voorschrijft dat krijgsgevangenen humaan en met eerbied behandeld moeten worden.
Britse soldaten wilden het hele lijk meenemen, maar kwamen onder vuur te liggen. De Nepalees besloot daarop zelf actie te ondernemen. Hij haalde zijn ceremoniële Kukri-kapmes tevoorschijn en sneed het hoofd van de commandant af. Hij wilde het naar eigen zeggen meenemen om het te laten identificeren. De man moet nu mogelijk voor een militair tribunaal verschijnen, meldt de krant Daily Mail vandaag.
Ghurka’s zijn vrijwilligers uit Nepal. Ze staan bekend als taaie vechters en worden vooral ingezet als verkenners en bij de bewaking van militaire bases.
quote:
zijn dat de echte (goeie) fanatiekelingen ?quote:
Ghurka's zijn strijders uit Nepal.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:45 schreef m.k het volgende:
[..]
zijn dat de echte (goeie) fanatiekelingen ?
Het gaat maar om één Ghurka.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Jammer dat er dan ook van die mongolen bij die Ghurka's rondlopen die gaan lopen onthoofden. Goede zaak dat ie zijn baan kwijt is.
Grappig? De Britten hebben heel wat overwinningen aan hen te danken. Zeker op de Falklands.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:06 schreef m.k het volgende:
bedankt voor de uitleg ravewel grappig om te horen dat dat soort dingen nog bestaan
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:11 schreef Rave_NL het volgende:
Als ik zou mogen gokken wordt hij voor het oog van de wereld ontslagen maar wordt er binnenkamers nog wel het een en ander geregeld..
Uit actieve dienst gehaald en als adviseur bij een van de regimenten gevoegd, dat soort werk ja..quote:Op maandag 19 juli 2010 18:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]en dient hij de dag na het tribunaal gewoon weer in een Ghurka regiment. Om een paar maanden later een medaille te krijgen voor zijn actie om de Britse collegae snel uit dat gebied te krijgen.
Mooi artikel en foto'squote:Op maandag 19 juli 2010 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Hier een heel mooi artikel van de hand van Leovanw.
http://www.dutchdefencepress.com/?p=2802
Zo kan je alles wel goedpraten he.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:05 schreef Cobra4 het volgende:
Dus omdat hij er voor zorgt dat die Britse soldaten snel het onveilige gebied kunnen verlaten met medeneming van bewijsmateriaal moet hij voor een tribunaal verschijnen?
Volgens het artikel waren de Britten van plan het lichaam mee te nemen. Dat lukt niet omdat ze onder vuur liggen. De Ghurka zorgt dat het Britse plan ter indentificatie toch lukt en nu krijgt hij straf.quote:
Ik weet niet wat de staat van het lichaam was na het doden. Dus ik kan daar geen antwoord op geven.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:56 schreef sp3c het volgende:
mjah volgens het oorlogsrecht kan het gewoon niet
lijken verminken = niet goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |