abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 22 juni 2010 @ 12:29:02 #226
145146 Andyy
pi_83138245
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Rave_NL het volgende:
Moederschip torpederen, skifs af laten rotten in het midden van de oceaan.
Torpedo kost zoveel en is overkill, locatie doorgeven voor artillery
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:31:32 #227
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83138333
Moet je die wel weer ergens hebben staan.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:55:24 #228
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83139188
Of varen
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 12:57:50 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83139288
goed plan ... somalie is sowieso een plek om in de gaten te houden

ik gok dat die gasten niet alleen naar mogelijk uitvarende piraten gaan luisteren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:12:40 #230
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83139776
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:55 schreef Erasmo het volgende:
Of varen
Dan neem ik aan dat we het over boordkanonnen hebben? Kan me niet voorstellen dat het handig is om een PzH vanaf het achterdek te laten vuren
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:14:00 #231
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83139820
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:57 schreef sp3c het volgende:
goed plan ... somalie is sowieso een plek om in de gaten te houden

ik gok dat die gasten niet alleen naar mogelijk uitvarende piraten gaan luisteren
Dikke kans dat de radiotransmissies van de lokale jeugd ook zeer interessant gaan zijn ja. En Iran ligt natuurlijk ook niet ver daarvandaan.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 13:16:00 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83139891
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:12 schreef Vortix het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat we het over boordkanonnen hebben? Kan me niet voorstellen dat het handig is om een PzH vanaf het achterdek te laten vuren
.50 is meer dan genoeg voor de meeste van die schuitjes

half minuutje met de goalkeeper lijkt me ook meer dan genoeg voor zo'n moederschip
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:16:03 #233
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83139893
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:12 schreef Vortix het volgende:

[..]

Check, waarom zou je een Pzh meenemen als je zelf al 127mm voorop hebt staan
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:20 #234
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83139950
Omdat het kan?
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 13:18:48 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83140010
eigenlijk is de goede oude kanonneerboot diplomatie hier wel weer eens handig denk ik

gewoon een mijnenveger volproppen met 76 of 57mm kanonnen en een beetje langs de kustlijn laten spelen
noemen we ze (want 1 schip = geen schip) Soemba en Flores
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:21:24 #236
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83140097
In elk geval beter dan die pappen en nathouden strategie die we nu hanteren. Jammer genoeg doen we in de Golf van Aden momenteel niks anders dan symptomenbestrijding...
pi_83140113
Als 127mm niet genoeg is:

Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 13:28:59 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83140380
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:21 schreef Vortix het volgende:
In elk geval beter dan die pappen en nathouden strategie die we nu hanteren. Jammer genoeg doen we in de Golf van Aden momenteel niks anders dan symptomenbestrijding...
zolang je niet aan land gaat om dat kutland op te knappen is het sowieso symptomen bestrijden

maar het mag wel wat effectiever, wat ze met de Johan de Witt hebben gedaan vind ik goed maar wel heel erg marginaal ... het schip had (gewapende) helikopters en high speed assault bootjes bij zich moeten hebben

dan kun je wat doen met een redelijke actie radius

maar helikopters waren er niet en de landingsbootjes zijn slomer dan die piratenbootjes
het enige snelle bootje (55+ knopen ? ) was geleend van Damen

maar het is beter dan de inzet van een luchtverdedigings fregat
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:45:57 #239
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83140978
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

zolang je niet aan land gaat om dat kutland op te knappen is het sowieso symptomen bestrijden

Dat is wmb ook precies wat we gaan doen, maar ik heb het helaas niet voor het zeggen
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 13:51:40 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83141185
ja en na 4 jaar weer weg zeker

laten we eerst Afghanistan afmaken voor we nog meer hooi op de vork prikken
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:55:27 #241
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83141335
Dat sowieso natuurlijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:05:23 #242
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83159807
quote:
Obama roept McChrystal ter verantwoording

WASHINGTON - Het Witte Huis heeft de Amerikaanse generaal Stanley McChrystal gemaand uitleg te komen geven over zijn controversiële uitspraken. Dat meldde CNN dinsdag.

McChrystal bood gisteren nog zijn excuses aan voor zijn kritiek op hoge Amerikaanse regeringsfunctionarissen.

In het vraaggesprek met het blad Rolling Stone zegt McChrystal zich verraden te voelen door de Amerikaanse ambassadeur Karl Eikenberry in de Afghaanse hoofdstad Kabul.

Eikenberry plaatste twijfels bij een verzoek van McChrystal om extra militairen naar Afghanistan te sturen.

Behoorlijk teleurgesteld

Verder liet een naaste medewerker van McChrystal weten dat de generaal ''behoorlijk teleurgesteld'' was na een gesprek met Obama in het Witte Huis. Het was niet meer dan een tien minuten durende fotomogelijkheid, zei de medewerker.

Tijdens een overleg op het Pentagon vond McChrystal de president ''onaangenaam en intimiderend''. Ook over vicepresident Joe Biden is hij weinig vleiend.

Woedend

Obama is woedend over het artikel, aldus een ingewijde in het Witte Huis tegen The New York Times. Hij zou vooral boos zijn over de suggestie dat hij na zijn aantreden ongeïnteresseerd en onvoorbereid zou zijn op het dossier-Afghanistan.

McChrystal probeerde dinsdag de schade al te beperken door zijn excuses aan te bieden. ''Het was fout en toont een gebrek aan inzicht. Het had nooit mogen gebeuren.'' Hij benadrukte enorm veel respect voor president Obama en zijn nationaal veiligheidsteam te hebben. Een media-adviseur van McChrystal nam dinsdag ontslag in verband met de kwestie.

Ongelukkig

De hoogste Amerikaanse militair, admiraal Mike Mullen, zei ''diep teleurgesteld'' te zijn over de opmerking van zijn bevelhebber in Kabul. De NAVO reageerde gematigder. ''Het artikel is nogal ongelukkig, maar het is slechts een artikel'', aldus een woordvoerder.

Ambassadeur Eikenberry liet in een reactie weten geen moeite te hebben om met McChrystal samen te werken. ''Ambassadeur Eikenberry en generaal McChrystal zijn beiden volledig toegewijd aan de strategie van de president en zullen blijven samenwerken als civiel-militair team om die strategie uit te voeren'', aldus een woordvoerster van de ambassade.

Bevelhebber

McChrystal is sinds vorig jaar de bevelhebber van de buitenlandse troepen in Afghanistan. Hij wil met 30.000 extra militairen het tij keren in Afghanistan. Hij hoopt dat in Afghanistan hetzelfde gebeurt als in Irak, waar mede dankzij extra militaire inzet het geweld langzaam maar zeker afnam.

Maar volgens waarnemers is er wel degelijk een strategisch verschil van inzicht tussen McChrystal en het Witte Huis. Zo zou de generaal zich verzetten tegen het voornemen van Obama om al medio volgend jaar te beginnen met de terugtrekking van militairen uit Afghanistan.
met daaropvolgend:
quote:
'Bevelhebber McChrystal maakte enorme fout'
Uitgegeven: 22 juni 2010 19:35
Laatst gewijzigd: 22 juni 2010 19:34

WASHINGTON - De Amerikaanse bevelhebber Stanley McChrystal heeft ''zonder twijfel een enorme fout gemaakt''. Dat zei woordvoerder Robert Gibbs van het Witte Huis dinsdag. Hij sluit niet uit dat de topmilitair wordt ontslagen.

De generaal heeft in een tijdschrift scherp uitgehaald naar de regering in Washington. President Barack Obama is ''kwaad'' over de opmerkingen van de bevelhebber, aldus de zegsman.

Volgens Gibbs liggen ''alle opties op tafel'', inclusief het ontslag van de generaal. McChrystal is op het matje geroepen bij Obama. Ze spreken elkaar woensdag.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 20:26:54 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83160996
lijkt me geen goed moment om de man te ontslaan omwille van de president zijn gekrenkte ego
  maandag 5 juli 2010 @ 12:16:09 #244
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83676157
Helicopterpiloten verblind door laserpen

Ik lees net in de defensiekrant dat er één aanhouding is verricht, nadat ook een beveiliger van de vliegbasis in de ogen werd geschenen. In zijn woning zijn 2 laserpennen aangetroffen. Een ander persoon heeft zich vrijwillig gemeld. De marechaussee stelt een onderzoek in.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_83719210
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het mag wel wat effectiever, wat ze met de Johan de Witt hebben gedaan vind ik goed maar wel heel erg marginaal ... het schip had (gewapende) helikopters en high speed assault bootjes bij zich moeten hebben

dan kun je wat doen met een redelijke actie radius

maar helikopters waren er niet en de landingsbootjes zijn slomer dan die piratenbootjes
het enige snelle bootje (55+ knopen ? ) was geleend van Damen

maar het is beter dan de inzet van een luchtverdedigings fregat
Wat een bullshit serieus, de snelheid van een lcf is hard nodig daar en die hadden wel een heli en die hebben ze beroerd veel nodig gehad. Wel enig idee wat de laatste lcf daar heeft gedaan allemaal, en voorkomen?! Totaal off topic misschien maar een lcf in dat gebied is een must. En die kan wel die skiffs bijhouden! want zo hard gaan ze ook weer nie. 55 knopen lol dream on.
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 13:33:43 #246
236264 crew  capricia
pi_83719723
Aangifte wegens genocide Dutchbatters:
http://www.nu.nl/binnenla(...)de-dutchbatters.html

Betreft Karremans, commandant van het VN-bataljon Dutchbat, zijn plaatsvervanger Franken en personeelsfunctionaris Oosterveen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:11:19 #247
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_83732723
Soldaten op patrouille doen een dansje

Jerusalem - Zes Israelische soldaten hangt een straf boven het hoofd, omdat ze dansend te zien zijn in een filmpje op internet. Ze voerden het dansje uit, terwijl ze op patrouille waren in de stad Hebron op de Westelijke Jordaanoever.

De zes zijn in het filmpje te zien, terwijl ze door een verlaten straat sluipen met hun geweer in de aanslag. Op de achtergrond is de oproep tot gebed te horen.

Plotseling klinkt het nummer Tick Tock van Kesha en beginnen de soldaten een ingestudeerd dansje te doen. Dan stopt de muziek weer en gaan de soldaten weer door alsof er niets gebeurd is.

Het filmpje met de dansende soldaten werd een grote hit op YouTube, maar het werd maandag weer verwijderd. De legerleiding kon het dansje niet waarderen. De soldaten worden gestraft voor "ongepast gedrag tijdens een militaire operatie".

Snel nadat het filmpje verwijderd was, verschenen er al kopieën op YouTube.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:13:25 #248
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_83732786
Militair Israël aangeklaagd om Gaza-oorlog

JERUZALEM - In Israël is voor het eerst een militair in staat van beschuldiging gesteld op verdenking van oorlogsmisdaden tijdens de Gaza-oorlog rond de jaarwisseling 2008/09. Dat hebben de strijdkrachten van de Joodse staat dinsdag laten weten.

De man wordt ervan verdacht dat hij twee Palestijnse vrouwen heeft doodgeschoten die met witte vlaggen zwaaiden. De aanklager van de krijgsraad heeft hem doodslag ten laste gelegd.

Tijdens het 22 dagen durende offensief kwamen ongeveer 1400 Palestijnen en dertien Israëli's om het leven.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 12 juli 2010 @ 13:21:28 #249
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_83953874
Militairen mishandelen portier

GRONINGEN - Twee militairen uit Groningen hebben zondagavond een portier van een kroeg mishandeld. Ze hadden bovendien oefengranaten en een rookpot op zak.

De militairen (25 en 27 jaar) vielen enkele vrouwen lastig in de horecagelegenheid. Toen de portier ze te hulp schoot, kreeg hij klappen van het duo, weet RTV Noord.

Agenten hebben de twee aangehouden. Ze zijn overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee.

pi_83955543
Oefengranaten Een TuFla is niet meer dan een stukje vuurwerk
Maarja dit gebeurt wekelijks wel ergens, maar nu het om militairen gaat is het weer nieuwswaardig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')