Torpedo kost zoveel en is overkill, locatie doorgeven voor artilleryquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:47 schreef Rave_NL het volgende:
Moederschip torpederen, skifs af laten rotten in het midden van de oceaan.
Dan neem ik aan dat we het over boordkanonnen hebben? Kan me niet voorstellen dat het handig is om een PzH vanaf het achterdek te laten vurenquote:
Dikke kans dat de radiotransmissies van de lokale jeugd ook zeer interessant gaan zijn ja. En Iran ligt natuurlijk ook niet ver daarvandaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:57 schreef sp3c het volgende:
goed plan ... somalie is sowieso een plek om in de gaten te houden
ik gok dat die gasten niet alleen naar mogelijk uitvarende piraten gaan luisteren
.50 is meer dan genoeg voor de meeste van die schuitjesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat we het over boordkanonnen hebben? Kan me niet voorstellen dat het handig is om een PzH vanaf het achterdek te laten vuren
Check, waarom zou je een Pzh meenemen als je zelf al 127mm voorop hebt staanquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat we het over boordkanonnen hebben? Kan me niet voorstellen dat het handig is om een PzH vanaf het achterdek te laten vuren
zolang je niet aan land gaat om dat kutland op te knappen is het sowieso symptomen bestrijdenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:21 schreef Vortix het volgende:
In elk geval beter dan die pappen en nathouden strategie die we nu hanteren. Jammer genoeg doen we in de Golf van Aden momenteel niks anders dan symptomenbestrijding...
Dat is wmb ook precies wat we gaan doen, maar ik heb het helaas niet voor het zeggenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je niet aan land gaat om dat kutland op te knappen is het sowieso symptomen bestrijden
met daaropvolgend:quote:Obama roept McChrystal ter verantwoording
WASHINGTON - Het Witte Huis heeft de Amerikaanse generaal Stanley McChrystal gemaand uitleg te komen geven over zijn controversiële uitspraken. Dat meldde CNN dinsdag.
McChrystal bood gisteren nog zijn excuses aan voor zijn kritiek op hoge Amerikaanse regeringsfunctionarissen.
In het vraaggesprek met het blad Rolling Stone zegt McChrystal zich verraden te voelen door de Amerikaanse ambassadeur Karl Eikenberry in de Afghaanse hoofdstad Kabul.
Eikenberry plaatste twijfels bij een verzoek van McChrystal om extra militairen naar Afghanistan te sturen.
Behoorlijk teleurgesteld
Verder liet een naaste medewerker van McChrystal weten dat de generaal ''behoorlijk teleurgesteld'' was na een gesprek met Obama in het Witte Huis. Het was niet meer dan een tien minuten durende fotomogelijkheid, zei de medewerker.
Tijdens een overleg op het Pentagon vond McChrystal de president ''onaangenaam en intimiderend''. Ook over vicepresident Joe Biden is hij weinig vleiend.
Woedend
Obama is woedend over het artikel, aldus een ingewijde in het Witte Huis tegen The New York Times. Hij zou vooral boos zijn over de suggestie dat hij na zijn aantreden ongeïnteresseerd en onvoorbereid zou zijn op het dossier-Afghanistan.
McChrystal probeerde dinsdag de schade al te beperken door zijn excuses aan te bieden. ''Het was fout en toont een gebrek aan inzicht. Het had nooit mogen gebeuren.'' Hij benadrukte enorm veel respect voor president Obama en zijn nationaal veiligheidsteam te hebben. Een media-adviseur van McChrystal nam dinsdag ontslag in verband met de kwestie.
Ongelukkig
De hoogste Amerikaanse militair, admiraal Mike Mullen, zei ''diep teleurgesteld'' te zijn over de opmerking van zijn bevelhebber in Kabul. De NAVO reageerde gematigder. ''Het artikel is nogal ongelukkig, maar het is slechts een artikel'', aldus een woordvoerder.
Ambassadeur Eikenberry liet in een reactie weten geen moeite te hebben om met McChrystal samen te werken. ''Ambassadeur Eikenberry en generaal McChrystal zijn beiden volledig toegewijd aan de strategie van de president en zullen blijven samenwerken als civiel-militair team om die strategie uit te voeren'', aldus een woordvoerster van de ambassade.
Bevelhebber
McChrystal is sinds vorig jaar de bevelhebber van de buitenlandse troepen in Afghanistan. Hij wil met 30.000 extra militairen het tij keren in Afghanistan. Hij hoopt dat in Afghanistan hetzelfde gebeurt als in Irak, waar mede dankzij extra militaire inzet het geweld langzaam maar zeker afnam.
Maar volgens waarnemers is er wel degelijk een strategisch verschil van inzicht tussen McChrystal en het Witte Huis. Zo zou de generaal zich verzetten tegen het voornemen van Obama om al medio volgend jaar te beginnen met de terugtrekking van militairen uit Afghanistan.
quote:'Bevelhebber McChrystal maakte enorme fout'
Uitgegeven: 22 juni 2010 19:35
Laatst gewijzigd: 22 juni 2010 19:34
WASHINGTON - De Amerikaanse bevelhebber Stanley McChrystal heeft ''zonder twijfel een enorme fout gemaakt''. Dat zei woordvoerder Robert Gibbs van het Witte Huis dinsdag. Hij sluit niet uit dat de topmilitair wordt ontslagen.
De generaal heeft in een tijdschrift scherp uitgehaald naar de regering in Washington. President Barack Obama is ''kwaad'' over de opmerkingen van de bevelhebber, aldus de zegsman.
Volgens Gibbs liggen ''alle opties op tafel'', inclusief het ontslag van de generaal. McChrystal is op het matje geroepen bij Obama. Ze spreken elkaar woensdag.
Wat een bullshit serieus, de snelheid van een lcf is hard nodig daar en die hadden wel een heli en die hebben ze beroerd veel nodig gehad. Wel enig idee wat de laatste lcf daar heeft gedaan allemaal, en voorkomen?! Totaal off topic misschien maar een lcf in dat gebied is een must. En die kan wel die skiffs bijhouden! want zo hard gaan ze ook weer nie. 55 knopen lol dream on.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je niet aan land gaat om dat kutland op te knappen is het sowieso symptomen bestrijden
maar het mag wel wat effectiever, wat ze met de Johan de Witt hebben gedaan vind ik goed maar wel heel erg marginaal ... het schip had (gewapende) helikopters en high speed assault bootjes bij zich moeten hebben
dan kun je wat doen met een redelijke actie radius
maar helikopters waren er niet en de landingsbootjes zijn slomer dan die piratenbootjes
het enige snelle bootje (55+ knopen? ) was geleend van Damen
maar het is beter dan de inzet van een luchtverdedigings fregat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |