Bolkestein.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:01 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik denk dat Fortuyn zich vooral verdienstelijk heeft gemaakt door te zeggen dat er problemen zijn ic aankomen, die destijds de gevestigde politiek maar liet liggen.
De problemen zijn inderdaad onbeheersbaar. Moslims zijn de baas in de straten, op elke straathoek worden vrouwen verkracht, oma's beroofd en kleuters in elkaar geslagen. Auto's worden in de fik gestoken en de ME heeft een personeelstekort van 850.000 man. Anarchie heerst, en dat alles dankzij onze Marokkaanse medemens.quote:De verdienste van Wilders is te bevestigen dat de problemen in volle omvang uitgegroeid en onbeheersbaar zijn geworden.
De rol van de gevestigde politiek is dezelfde als die in de periode van Fortuyn.
Zijn er, behalve een zooi straatschoffies die zich in de puberjaren redelijk crimineel gedragen echt grote problemen dan? Ik bedoel, in de jaren 80 had je ook al horden met straat-marrokkaantjes, alleen zijn dat nu geen straat-dertigers meer.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:01 schreef bendk het volgende:
De verdienste van Wilders is te bevestigen dat de problemen in zijn volle omvang uitgegroeid en onbeheersbaar zijn geworden.
Ga je de islamisering nu zelfs ook ontkennen?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Wilders heeft het over "Islamisering", maar is dat probleem ook daadwerkelijk aanwezig in Nederland, en kun je onderbouwen hoe?
Lol, ik denk dat hij was vergeten dat de Tweede Kamer voor 2/3 uit moslims bestaat die de Sharia in de Grondwet verwerken as we speak.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:08 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ga je de islamisering nu zelfs ook ontkennen?
Hebben de moslims de Tweede Kamer al overgenomen om de Sharia in de Grondwet in te voeren?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:08 schreef Wopper1 het volgende:
Dat is in elk nieuwsbericht / topic over Wilders zo.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:19 schreef bendk het volgende:
te flauwe en onvolwassen suggestieve reacties...
Het feit dat het stil blijft als ik vraag om onderbouwing en uiteenzetting van de problemen die spelen binnen de Nederlandse maatschappij met betrekking tot moslims spreekt anders ook boekdelen......quote:Op maandag 6 juli 2009 16:19 schreef bendk het volgende:
te flauwe en onvolwassen suggestieve reacties...
Tja, daar heb je wel een punt. Misschien moet je het in GC vragen?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Het feit dat het stil blijft als ik vraag om onderbouwing en uiteenzetting van de problemen die spelen binnen de Nederlandse maatschappij met betrekking tot moslims spreekt anders ook boekdelen......
Je moet dan ook wel openstaan voor een discussie en een onderbouwing. Maar je weet zelf je eigen antwoord al, dus waarom wil je überhaupt een serieuze reactie?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Het feit dat het stil blijft als ik vraag om onderbouwing en uiteenzetting van de problemen die spelen binnen de Nederlandse maatschappij met betrekking tot moslims spreekt anders ook boekdelen......
Is het daadwerkelijk meer dan een stel straatschoffies die buurten terroriseren? Of is dat het centrale probleem, en moeten die jongeren die in Nederland geboren zijn het land uit?
Groeten van MAXquote:Op maandag 6 juli 2009 16:29 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Je moet dan ook wel openstaan voor een discussie en een onderbouwing. Maar je weet zelf je eigen antwoord al, dus waarom wil je überhaupt een serieuze reactie?
Kijk morgenavond maar weer om 21:25 uur Ned 1.
Procentueel gezien gaat het helemaal nergens meer over. Schrikbarend hoog, maar die cijfers wil je niet zien.
Klopt, hij zag bijvoorbeeld dat er mensen waren die jaren in Nederland probeerden in te burgeren, maar nog niet wisten of ze een verblijfsvergunning kregen, er zou een soort pardon moeten komen voor alle mensen die al zo lang wachtten op deze procedures, en daarna moesten de regels grenzen aangescherpt worden.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:01 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik denk dat Fortuyn zich vooral verdienstelijk heeft gemaakt door te zeggen dat er problemen zijn ic aankomen, die destijds de gevestigde politiek maar liet liggen.
Fortuyn waarschuwde dat als hij genegeerd werd, en een groep nationalisten op de voorgrond zou treden, en de mensen die zijn ideeën steunden, achter hen aan zouden rennen, de mensen die hier niks aan deden waren verantwoordelijk voor de opkomst, niet de stemmers, die weten niet beter.quote:De verdienste van Wilders is te bevestigen dat de problemen in zijn volle omvang uitgegroeid en onbeheersbaar zijn geworden.
De rol van de gevestigde politiek is dezelfde als die in de periode van Fortuyn.
En dat is ongeveer de enige overeenkomst die ze delen in de grondslag.quote:Wat ik razend knap vind is dat beiden zich niet lieten/laten afleiden en stand hielden/houden aan hun beginselen en opvattingen.
Definieer de islamisering eens wat beter, want er vind ook een Boeddhamisering plaats in Nederland.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:08 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ik sta open voor discussie en een onderbouwing, anders vraag ik er toch niet om? Ik vraag om een serieuze onderbouwing en een serieuze reactie omdat ik vermoed dat behalve het probleem met buurt-terroriserende straatmarokkaantjes - een probleem dat zeker aangepakt moet worden, alleen niet op de Wilders wijze - er geen sprake is van echt enorme problemen.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:29 schreef Wopper1 het volgende:
Je moet dan ook wel openstaan voor een discussie en een onderbouwing. Maar je weet zelf je eigen antwoord al, dus waarom wil je überhaupt een serieuze reactie?
Ik kan geen Nederland 1 ontvangen, misschien via uitzendinggemist.nl als het daar op komt. Welk programma?quote:Kijk morgenavond maar weer om 21:25 uur Ned 1.
Procentueel gezien gaat het helemaal nergens meer over. Schrikbarend hoog, maar die cijfers wil je niet zien.
Jij woont in the real Bible Belt?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik sta open voor discussie en een onderbouwing, anders vraag ik er toch niet om? Ik vraag om een serieuze onderbouwing en een serieuze reactie omdat ik vermoed dat behalve het probleem met buurt-terroriserende straatmarokkaantjes - een probleem dat zeker aangepakt moet worden, alleen niet op de Wilders wijze - er geen sprake is van echt enorme problemen.
Er is sprake van een cultuurkloof, men spreekt geen Nederlands (of nauwelijks), men wil graag eigen scholen en gebedsgebouwen, en eigen feestdagen vieren..... maar dat is iets wat je in elk westers land tegen komt, bij elke minderheid - moslim of niet. Dat is meer een integratie-vraagstuk, en daar is ook niemand het nog over uit.
Waar ik om vraag is een uiteenzetting van de problemen die er daadwerkelijk zijn omtrent "Islamisering". Het voorbeeld van de Sharia-rechtbanken in het VK is een goede bijvoorbeeld, daar is een topic aan gewijd. Maar wie kan uiteenzetten wat de daadwerkelijke problemen zijn in Nederland, en waarom deze groot genoeg zijn om een Grondwetswijziging m.b.t. het gelijkheidsbeginsel nodig te hebben?
[..]
Ik kan geen Nederland 1 ontvangen, misschien via uitzendinggemist.nl als het daar op komt. Welk programma?
En voel je geheel vrij om cijfers te publiceren, dat is ook een goed begin van onderbouwing.
Hoezo? Begrijp je het woord islamisering niet?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Definieer de islamisering eens wat beter.
Een definitie is de formele, samenvattende beschrijving van het betekenisveld, waarnaar een begrip verwijst. Binnen een definitie mogen geen kenmerken worden opgenomen, die niet tot het betreffende betekenisveld behoren, en er mogen ook geen essentiële elementen buiten de definitie vallen, die binnen dit betekenisveld vallen. Een definitie dient een begrip duidelijk genoeg te beschrijven dat er bij zorgvuldige beschouwing geen verwarring kan ontstaan met andere begrippen.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:18 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hoezo? Begrijp je het woord islamisering niet?
Gast, wie draait er nu ergens om heen.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:18 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hoezo? Begrijp je het woord islamisering niet?
Ik draai nergens op heen hoor.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:27 schreef Moweeno het volgende:
[..]
Gast, wie draait er nu ergens om heen.
Waar vinden wij de problemen van 'islamisering' in Nederland terug?
Wat zijn de precieze problemen van 'islamisering' in Nederland?
Hoe komt de islamisering in Nederland tot uiting en in welk opzicht is dat een probleem?
etc., hoop dat nu duidelijk is wat er gevraagd wordt.
Je vraag toonde aan dat jij het woord definitie niet begreep, ik begrijp het woord islamisering wel, de context en of toepassing op de Nederlandse samenleving in de ogen van degene die ik quotte was me alleen onduidelijk. Jij daarentegen draait om de kern van mijn probleemstelling heen met een simpele vraag.quote:
quote:Op maandag 6 juli 2009 17:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je vraag toonde aan dat jij het woord definitie niet begreep, ik begrijp het woord islamisering wel, de context en of toepassing op de Nederlandse samenleving in de ogen van degene die ik quotte was me alleen onduidelijk. Jij daarentegen draait om de kern van mijn probleemstelling heen met een simpele vraag.
Wat stem jij?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |