abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70122686
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:53 schreef El_Matador het volgende:
De media-ophef heeft er mede toe geleid dat de rechter deze vent niet op vrije voete heeft gesteld maar zijn voorarrest heeft verlengd met 3 maanden.
Met andere woorden: media ophef heeft ervoor gezorgd dat deze man wederrechtelijk door de Nederlandse staat wordt opgesloten.

En vervolgens zeuren de politici hier over mensenrechtenschendingen elders ter wereld... Beetje vreemd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70122929
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:25 schreef Shitney het volgende:
Hebben de mensen die hier zo stellig beweren dat jonge kinderen niet beseffen dat foto's maken misbruik is, eigenlijk zelf kinderen?

Oh god hoor, het kon niet uitblijven. Het machtige 'hebben jullie zelf wel kinderen' dat iedereen altijd mondood moet maken.

Nee, de meesten zullen geen kinderen hebben, en doen daarom niet mee aan de hysterie en kunnen nog wel een beetje helder nadenken.

Ik zou ervanuit willen gaan dat mensen met kinderen bij voorkeur zo weinig mogelijk moeten zeggen over dit onderwerp, vooral het soort ouders dat de discussie begint met elke vorm van redelijkheid overboord te gooien.

P.S. Ik had dat van dat plassen gemist; gefeliciteerd, je hebt je kind iets aangepraat wat als een psychische stoornis kan worden aangeduid.

[ Bericht 3% gewijzigd door HiZ op 18-06-2009 10:47:10 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:41:08 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70123167
quote:
Ik wel namelijk, en ook in de zwemles leeftijd, en echt wel dat mijn jongste (die is 5) het naar zou vinden als een vreemde hem zou vragen zijn piemel te laten zien of er een foto van zou maken. Ik denk dat onderschat wordt hoe de normale, gezonde seksuele ontwikkeling bij kinderen verloopt. Afgaande op mijn eigen ervaringen is het volgens mij zo dat kinderen rond een jaar of 4 zich ervan bewust worden dat hun geslachtsdelen privé zijn. Die van mij begonnen rond die leeftijd schaamte te ontwikkelen en werden duidelijk minder vrij, dat merkte ik aan ineens niet meer in de bosjes willen plassen als er vreemden in de buurt waren bijvoorbeeld en dan zeiden ze ook "maar dan kan die meneer mijn piemel zien".
denk je dat er een knopje in de hersenen zit die omgaat en dat dan teweeg brengt. Schaamte, of de dingen waarvoor men zich dient te schamen is nog altijd iets wat voortvloeit uit opvoeding en de omgeving. Anders zou elk mens zich voor hetzelfde moeten schamen, terwijl ze in afrika op het halve continent met de tieten bloot lopen en de penis in een koker proppen terwijl men in Iran al flipt als bij een vrouw de haren zichtbaar zijn. Er is een periode geweest dat we gewoon bloot rondliepen en kleding (huiden) enkel iets was wat nodig was tegen de kou en niet omdat we ons massaal schaamden voor onze piemels.

Dus als jouw zoontje niet meer durft te plassen met vreemden er bij dan zal jij heus wel signalen hebben afgegeven dat het niet normaal is om zijn plasser aan anderen te tonen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 11:22:30 #144
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70124621
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:41 schreef MikeyMo het volgende:

Dus als jouw zoontje niet meer durft te plassen met vreemden er bij dan zal jij heus wel signalen hebben afgegeven dat het niet normaal is om zijn plasser aan anderen te tonen
quote:
Afgaande op mijn eigen ervaringen is het volgens mij zo dat kinderen rond een jaar of 4 zich ervan bewust worden dat hun geslachtsdelen privé zijn.
Bewust worden of bewust gemaakt is de vraag
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 11:25:21 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70124728
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh god hoor, het kon niet uitblijven. Het machtige 'hebben jullie zelf wel kinderen' dat iedereen altijd mondood moet maken.

Nee, de meesten zullen geen kinderen hebben, en doen daarom niet mee aan de hysterie en kunnen nog wel een beetje helder nadenken.

Ik zou ervanuit willen gaan dat mensen met kinderen bij voorkeur zo weinig mogelijk moeten zeggen over dit onderwerp, vooral het soort ouders dat de discussie begint met elke vorm van redelijkheid overboord te gooien.
Het wel of niet hebben van kinderen doet idd helemaal niet terzake in het hebben van een mening bij dit soort incidenten. Heb meer verhalen gelezen of dit soort zaken waarbij kinderen totaal geen negatieve gevoelens hadden jegens hetgeen hen was overkomen TOT een volwassene ging vertellen dat het traumatisch, erg, verschrikkelijk bla bla bla was.
pi_70126910
quote:
Hebben de mensen die hier zo stellig beweren dat jonge kinderen niet beseffen dat foto's maken misbruik is, eigenlijk zelf kinderen?
Ja, en meer dan eentje .. vandaar dat ik ook weet dat de meeste kinderen het prachtig vinden om te poseren voor een foto
quote:
Ik wel namelijk, en ook in de zwemles leeftijd, en echt wel dat mijn jongste (die is 5) het naar zou vinden als een vreemde hem zou vragen zijn piemel te laten zien of er een foto van zou maken.Ik denk dat onderschat wordt hoe de normale, gezonde seksuele ontwikkeling bij kinderen verloopt. Afgaande op mijn eigen ervaringen is het volgens mij zo dat kinderen rond een jaar of 4 zich ervan bewust worden dat hun geslachtsdelen privé zijn. Die van mij begonnen rond die leeftijd schaamte te ontwikkelen en werden duidelijk minder vrij, dat merkte ik aan ineens niet meer in de bosjes willen plassen als er vreemden in de buurt waren bijvoorbeeld en dan zeiden ze ook "maar dan kan die meneer mijn piemel zien".

Ik zou er dus niet vanuit willen gaan dat de media aandacht ervoor zorgt dat kinderen zich met terugwerkende kracht misbruikt voelen en dat dat zonder die aandacht niet het geval zou zijn. Ik denk dat ook foto's maken bij kinderen in de leeftijd 6- 16 jaar als zeer bedreigend en traumatisch ervaren zou kunnen worden.
Die ervaring heb je dan ook alleen maar omdat jij je kind geleerd hebt dat het delen van zijn lichaam moet verbergen .. dat ze het vanuit zichzelf doen heb je pas tegen de pubertijd en de grote lichamelijke veranderingen
pleased to meet you
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:52:36 #147
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70127737
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:51 schreef prima het volgende:
Gisteren bij Knevel en van der Brink een moeder van kinderen die zwemles van Benno en de advocaat van Benno.

http://player.omroep.nl/?aflID=9652662

Ben het voor het eerst eens met Jan Marijnnissen (die zat ook aan tafel); wat een onzin dat zulk soort zaken via de media gaan. Er worden buren benadert, de advocaat van de verdacht zit bij een televisieprogramma. Het lijk wel een circus. Laten ze eerst gedegen onderzoek doen en dan pas de media benaderen.
Is kapot
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:12:09 #148
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70128327
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:08 schreef El_Matador het volgende:

Het punt is dat dit soort dingen voorkomen en bestraft moeten worden. En dan komen politieke verschillen om de hoek kijken. Niks geen "politieke mening opdringen", maar een beleid uitstippelen dat maatschappelijk nut heeft. En de (Groen)Linkse aanpak werkt op dit vlak in ieder geval NIET.
Er is geen partij die jou hierin steunt:
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:22 schreef El_Matador het volgende:

Ik zeg spuitje.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70128548
Spuitje voor de media dan maar?
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:23:05 #150
3542 Gia
User under construction
pi_70128689
Ik vind het wel walgelijk hoe deze viezerik weer de hand boven het hoofd wordt gehouden. Oh, wat zielig dat hij 3 maanden in voorarrest moet blijven.

De opmerkingen dat hij de kinderen toch niet beschadigd heeft, want dat is iets wat de ouders zelf doen, vind ik persoonlijk nog wel het walgelijkst.

Ik weet uit eigen ervaring dat die gevoelens van misbruikt zijn, vanzelf komen als je ouder wordt en bewuster van wat in het verleden gebeurd is. En daar ondervind je de rest van je leven de gevolgen van.
Mijn omgeving wist pas van het misbruik af toen ik 23 was. Toen liep ik al jaren met problemen rond, als gevolg van dat misbruik. Daar heeft geen vader, moeder of hulpverlener invloed op gehad.

Nee, mensen moeten met hun poten van kinderen afblijven. Misbruik, zelfs voelen, kijken, fotograferen, kan later leiden tot grote psychische problemen. Mensen die zoiets flikken moeten ze de rest van hun leven uit de maatschappij verbannen. Zonder pardon.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:33:07 #151
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70129080
Nou ja zeg, wat een valse en onder de gordel insinuaties. Ik heb mijn kinderen niet geleerd dat ze zich moeten schamen voor hun lichaam, hoe kom je erbij?

Het is mij gewoon opgevallen bij mijn eigen kinderen en bij de kinderen van vrienden, dat ze vanaf een jaar of 4 vrijwel allemaal minder vrij worden. Dat ze poep-pies-billen-kak-tieten-piemels en ga zo maar door vanaf die leeftijd ook heel interessant gaan vinden en grappig gaan vinden, maar dat tegelijkertijd met dat besef kennelijk ook het besef komt dat tieten en bilen en piemels ander soort lichaamsdelen zijn dan armen, tenen of neuzen. En bij mijn weten wordt dat in de kinderpsychologie ook als een normale ontwikkeling gezien. Daar hoef je niks voor te doen als ouder, dat hoort - voor zover ik weet - bij de normale seksuele ontwikkeling en niet lang daarna beginnen ook de doktersspelletjes en het naar elkaars geslachtsdelen kijken. Of mijn kinderen dat doen zou ik niet weten, want dat vraag ik ze niet, maar van mezelf weet ik dat ik inderdaad op kleuterschoolleeftijd in de bosjes met vriendjes en vriendinnetjes doktertje speelde en elkaars "plassers" bekeek.

Ik heb toevallig vrij recent - maar wel voor dit gedoe met die zwemleraar, er was geen aanleiding voor behalve oh ja, daar moeten we het met die kleine ook maar eens over hebben - het "niet met vreemde mensen mee" gesprek met mijn jongste gehad en was positief verbaasd over hoe goed hij kon benoemen wat gewenst en ongewenst gedrag was en hoe hij op bepaalde dingen zou reageren. Ik kwam er toen ook achter dat veel van wat ik hem voorzichtig wilde uitleggen, al veel explicieter dan ik van plan was op school aan bod was gekomen. Mijn zoontje zit in groep 1, en kennelijk is dat soort voorlichting in groep 1 al aan de orde.

Mijn enige punt was dan ook dat het volgens mij, maar ik ben geen deskundige, ik baseer dat slechts op mijn eigen ervaringen met kinderen van die leeftijd, nogal voorbarig is om aan te nemen dat seksueel getinte foto's maken bij kinderen niet ervaren wordt als traumatisch of dat zij niet zouden beseffen dat het uberhaupt seksueel getint is.

Ik weet overigens helemaal niet wat er op die fotos te zien is, ik kan me nog wel voorstellen dat "spontane kiekjes" van het omkleden misschien geen alarmbellen doen afgaan bij alle kinderen (bij die van mij denk ik trouwens wel, of dat hoop ik dan maar). Maar fotos waarop de kinderen seksuele handelingen moeten simuleren of seksueel getinte poses moeten aannemen, waar het volgens mij om gaat in deze zaak, kunnen voor kinderen zeker wel traumatisch zijn. En ik denk dat die kans groter is dan dat het niet traumatisch is.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:39:00 #152
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70129307
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

P.S. Ik had dat van dat plassen gemist; gefeliciteerd, je hebt je kind iets aangepraat wat als een psychische stoornis kan worden aangeduid.
Het was geen opmerking die bedoeld was om mensen monddood te maken. Slechts om een in mijn ogen misvatting over hoe ontwikkeld kinderen van een bepaalde leeftijd zijn weg te nemen. Het is pertinent niet waar dat pas in de puberteit kinderen een seksuele ontwikkeling doormaken, dat begint juist al vanaf de kleuterleeftijd. Zal er wel even een bron bij gaan zoeken, want ik ben eigenlijk best kwaad dat ik nu beticht wordt van mijn eigen kinderen traumatiseren als argument om een gearresteerde pedofiel de hand boven het hoofd te houden. Wie denk je wel niet dat je bent, sicko? Hoe ziek ben je als je een pedofiel die zich aan 98 kinderen heeft verlekkerd met meer begrip en coulance benadert dan een ouder die alleen maar iets recht wil zetten over de geestelijke ontwikkeling van kinderen?

http://www.peuterplace.nl/peuter/seksuele-opvoeding.htm Dit is een linkje waar vrij helder in beschreven staat hoe de seksuele ontwikkeling van kinderen verloopt, en daarin wordt de leeftijd van 6 genoemd waarop kinderen wat introverter worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Shitney op 18-06-2009 13:45:50 ]
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70129625
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:39 schreef Shitney het volgende:

[..]

Het was geen opmerking die bedoeld was om mensen monddood te maken. Slechts om een in mijn ogen misvatting over hoe ontwikkeld kinderen van een bepaalde leeftijd zijn weg te nemen. Het is pertinent niet waar dat pas in de puberteit kinderen een seksuele ontwikkeling doormaken, dat begint juist al vanaf de kleuterleeftijd. Zal er wel even een bron bij gaan zoeken, want ik ben eigenlijk best kwaad dat ik nu beticht wordt van mijn eigen kinderen traumatiseren als argument om een gearresteerde pedofiel de hand boven het hoofd te houden. Wie denk je wel niet dat je bent, sicko? Hoe ziek ben je als je een pedofiel die zich aan 98 kinderen heeft verlekkerd met meer begrip en coulance benadert dan een ouder die alleen maar iets recht wil zetten over de geestelijke ontwikkeling van kinderen?

http://www.peuterplace.nl/peuter/seksuele-opvoeding.htm Dit is een linkje waar vrij helder in beschreven staat hoe de seksuele ontwikkeling van kinderen verloopt, en daarin wordt de leeftijd van 6 genoemd waarop kinderen wat introverter worden.
Ik heb het artikel niet gelezen, maar doen ze dat ook als iedereen altijd naakt rond zou lopen? Of hebben ze dat tegen die leeftijd wel opgepikt van alle volwassenen om zich heen en de manier waarop die volwassenen omgaan met naakt?
pi_70129666
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:33 schreef Shitney het volgende:
knip

Ik weet overigens helemaal niet wat er op die fotos te zien is, ik kan me nog wel voorstellen dat "spontane kiekjes" van het omkleden misschien geen alarmbellen doen afgaan bij alle kinderen (bij die van mij denk ik trouwens wel, of dat hoop ik dan maar). Maar fotos waarop de kinderen seksuele handelingen moeten simuleren of seksueel getinte poses moeten aannemen, waar het volgens mij om gaat in deze zaak, kunnen voor kinderen zeker wel traumatisch zijn. En ik denk dat die kans groter is dan dat het niet traumatisch is.
Als je met een camera in de buurt van mijn nichtje (5 jaar) komt, gaat ze uit zichzelf poseren in van allerlei poses, waaronder er een aantal zitten die je zeker seksueel getint mag noemen. Zij is zich dat absoluut niet bewust en het seksueel getinte is dan ook alleen in de gedachten van volwassenen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:50:27 #155
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70129709
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:49 schreef Casos het volgende:

[..]

Als je met een camera in de buurt van mijn nichtje (5 jaar) komt, gaat ze uit zichzelf poseren in van allerlei poses, waaronder er een aantal zitten die je zeker seksueel getint mag noemen. Zij is zich dat absoluut niet bewust en het seksueel getinte is dan ook alleen in de gedachten van volwassenen.
mijn nichtje ook
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 13:52:02 #156
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70129759
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:33 schreef Shitney het volgende:

Ik heb toevallig vrij recent - maar wel voor dit gedoe met die zwemleraar, er was geen aanleiding voor behalve oh ja, daar moeten we het met die kleine ook maar eens over hebben - het "niet met vreemde mensen mee" gesprek met mijn jongste gehad
Daar schuilt overigens doorgaans het grote gevaar, kijk uit voor vreemde mannen/vrouwen terwijl (ik typ dit zeker voor de 30e keer in NWS) de meeste incestslachtoffers juist (jarenlang) ernstig misbruikt worden door familie, vrienden/kennissen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:52:36 #157
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70129777
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar schuilt overigens doorgaans het grote gevaar, kijk uit voor vreemde mannen/vrouwen terwijl (ik typ dit zeker voor de 30e keer in NWS) de meeste incestslachtoffers juist (jarenlang) ernstig misbruikt worden door familie, vrienden/kennissen.
jup. helaas wel ja
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:56:23 #158
3542 Gia
User under construction
pi_70129898
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:48 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heb het artikel niet gelezen, maar doen ze dat ook als iedereen altijd naakt rond zou lopen? Of hebben ze dat tegen die leeftijd wel opgepikt van alle volwassenen om zich heen en de manier waarop die volwassenen omgaan met naakt?
Als mensen altijd naakt lopen, dan weten kinderen niet beter. Maar in onze maatschappij zien kinderen dat mensen allemaal kleding dragen en dat bepaalde lichaamsdelen niet getoond worden in het openbaar.
Dat hoef je ze echt niet expliciet te vertellen!!

Hoe je verder binnenshuis met naaktheid omgaat is voor iedereen persoonlijk. Daar is geen goed of fout in. Als ouders hun kinderen de privacy gunnen om alleen te badderen vanaf een bepaalde leeftijd, dan is dat geen traumatiseren of zo. Je geeft ze daarmee bepaalde normen en waarden mee, die je zelf als goed ziet.
Dat anderen het normaal vinden om binnenshuis met een bungelende piemel en dito tieten rond te lopen, moeten ze ook zelf weten.

Maar om te gaan beweren dat het niet erg is als een zwemleraar kinderen betast, bekijkt of bloot fotografeert en dat een eventueel trauma eerder het gevolg is van een opvoeding waarbij bloot als slecht gezien wordt, slaat werkelijk nergens op.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:58:09 #159
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70129967
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:48 schreef Casos het volgende:

[..]

Vanaf een jaar of 3 gaan peuters en kleuters vanzelf beseffen dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen en beginnen ze dat ook heel spannend te vinden. Mijn zoontjes wilden toen ook altijd met mij douchen en zaten vol vragen over mijn lichaam, wilden ze naar mijn borsten kijken en naar mijn vagina enzo. En ook aan mij laten zien dat zij een piemel hadden. Mijn kleutertje vindt mijn tampons ook het einde, en wil dan weten waarom jongens dat niet hoeven te gebruiken.
Volgens mij staat dat los van hoe de volwassenen om hen heen ermee omgaan. De meeste kinderen van die leeftijd masturberen volgens mij ook. Van mijn jongste weet ik dat hij weet dat het een lekker gevoel is als "je piemel omhoog gaat" omdat hij dat zegt, maar ik heb hem nog nooit zien masturberen. Ik weet van sommige vrienden dat hun kinderen het wel middenin de kamer doen, die van mij deden dat nooit, ondanks dat ik daar geen moeite mee zou hebben of het raar zou vinden. Vandaar dat ik denk dat het vrij normaal is dat kinderen zelf aanvoelen dat hun seksualiteit iets van henzelf is. (Volgens mij kan ik me dat van mezelf ook herinneren, dat dat iets was wat ik stiekem deed of er in ieder geval een privé plek voor opzocht. Net zoals je met je vriendjes ook zelf aanvoelde dat je in de bosjes moest gaan doktertje spelen, en niet midden op het schoolplein. Je wist volgens mij uit jezelf dat dat iets "geheims" was, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat me dat ooit verteld is en mijn eigen ouders zijn naturisten).
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:58:31 #160
3542 Gia
User under construction
pi_70129982
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dus, maar niet vertellen dat ze niet met vreemde mannen mee moeten gaan, omdat anders te gemakkelijk de eigen familieleden onterecht vertrouwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')