abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70041463
Alle stations hier Victor India Echo Zulu Echo Romeo Delta Tango meld U in volgorde van verplaatsing over.

[edit] crap, pleur der nog ff een #4 voor.
Bah !
pi_70043290
Romeo Echo Mike Charlie Oscar CIJFERS 0...2...6 meldt zich als eerste verkenner
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

En de reden dat dit gebeurt is jou niet verteld in de Peel???
Welke bedoel jij hiervan? Dat er niks gebeurt, of dat we van hot naar her worden gestuurd?
Er is mij van beide trouwens niks vertelt!

[ Bericht 9% gewijzigd door Remco026 op 15-06-2009 22:45:25 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 22:36:20 #3
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70043362
Zo TT gefixed en tvp
  maandag 15 juni 2009 @ 22:57:29 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70044287
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:34 schreef Remco026 het volgende:
Romeo Echo Mike Charlie Oscar CIJFERS 0...2...6 meldt zich als eerste verkenner
[..]

Welke bedoel jij hiervan? Dat er niks gebeurt, of dat we van hot naar her worden gestuurd?
Er is mij van beide trouwens niks vertelt!
Wat ik ermee bedoel is dat het colua op de Peel nog niet beschikt over het geplande aantal systemen maar het personeel is wel alvast binnengehaald. Dus ja, op dit moment is er voor een hoop mensen weinig te doen.

Ben je ingedeeld voor week 36/37 om af te reizen naar Kreta?
pi_70044318
Dankbaar Bob
Bah !
pi_70045865
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:33 schreef Rave_NL het volgende:
Komende week commandooverdracht van Curaçao naar die pleunen...
Yesssss

Alleen ik mag niet klagen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:06:26 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70047037
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:36 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Yesssss

Alleen ik mag niet klagen..

Maar doe het lekker toch.. WAT SHIT GEREGELD ALLEMAAL MET DAT GELD!!

Het is een tijdelijke tewerkstelling, dus de mensen (waaronder ik) die geen eigen huisvesting hebben krijgen echt minimum. Ik eet niet veel, maar het wordt gewoon eten van je salaris als de kleine bonus op is.

Maar als ze het een *ben even vergeten wat* hadden genoemd, dan hadden we een aardig bedrag gekregen zoals de mariniers nu ook krijgen. Beetje jammer.
Anders zou het geen bezuiniging zijn als de KL daar gaat zitten onder dezelfde voorwaarden als de KM... Want dat is wat het is, een ordinaire bezuiniging.

Zocht je naar detachering?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:52:35 #8
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70049162
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:36 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Maar doe het lekker toch.. WAT SHIT GEREGELD ALLEMAAL MET DAT GELD!!

Het is een tijdelijke tewerkstelling, dus de mensen (waaronder ik) die geen eigen huisvesting hebben krijgen echt minimum. Ik eet niet veel, maar het wordt gewoon eten van je salaris als de kleine bonus op is.

Maar als ze het een *ben even vergeten wat* hadden genoemd, dan hadden we een aardig bedrag gekregen zoals de mariniers nu ook krijgen. Beetje jammer..
Blijf dan lekker op de Oirschotse heide met je kut, je hoeft hier niet te komen, sterker nog, dat willen we niet eens!
En jullie gaan wel meer dingen ondervinden, zo stromen wij met kleine groepjes in als er andere uitstromen waardoor je een constante doorstroom hebt met een 'kern' die iedereen wegwijs kan maken.
En kun je gewoon auto's overkopen, op de wal gaan wonen als je er minstens 9 maanden zit zonder dat je er spijt van krijgt, en het allerbelangrijkste, wij kunnen echte trainingen draaien van minimaal een maand exclusief voorbereiding zonder dat dat betekend dat je de helft van je complete term ermee bezig bent (een lullige 4 maanden)

De hele constructie is gewoon fout, jullie zaten al langer te aasgieren op de West, jullie krijgen het nu eindelijk, en binnen een paar termen wordt de stekker er weer uit getrokken als wederom een mislukt paars project.

Maar veel plezier.

PS. Wat een kuttitel trouwens, mod, verander het eens in een titel met meer inhoud ofzo, [DEF] Slowchat #4 De zoete wraak van de Rempengbal, bijvoorbeeld
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 16 juni 2009 @ 03:19:01 #9
168777 Rave_NL
pi_70049239
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:54 schreef Remco026 het volgende:
Ik kan er helaas niet meer onder uit, dus het wordt gewoon 2 jaar doorzetten en mezelf bezig houden en vervolgens naar de KMS/KMA (Keuze ben ik nog niet over uit)

Nog tips over welk wapen/dienstvak ik straks moet gaan doen? Ik ben goedgekeurd tot en met cluster 2.
Een maatje van mij had hetzelfde bij Pantserinfantrie, heeft interne verzoeken tot de max ingedient tot ze schijtziek van hem werden, cluster4 testen gehaald, en na een half jaartje de EVO Mariniers gedraait en gehaald.

Als ik jou was zou ik de cluster 4 testen doen, vervolgens de roze baret van Luchtmobiel proberen te halen, des te beter het onderdeel, des te beter er voor je gezorgd wordt is meestal het klappen van de zweep...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:50:31 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70049789
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:52 schreef Rave_NL het volgende:
De hele constructie is gewoon fout, jullie zaten al langer te aasgieren op de West, jullie krijgen het nu eindelijk, en binnen een paar termen wordt de stekker er weer uit getrokken als wederom een mislukt paars project.
De KL zat helemaal niet te aasgieren op de West, sterker nog van de meesten die ik ken mag die hele excercitie afgeblazen worden. Het is een politieke beslissing omdat er geld uitgespaard kan worden, want een clubje 4 maanden ttw'en is goedkoper dan iemand 9 maanden of langer plaatsen, inclusief verhuizingen familie enz.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:29:30 #11
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70052627
Zo, ik heb net een besluit genomen. Ik ga volgend jaar geen master doen, maar een tussenjaar volgen met modules die ik interessant vind. Heb me net aangemeld voor een inleiding in de militaire geschiedenis en later zijn nog wat conflictstudiemodules aan de beurt.

Daarnaast ga ik komend jaar de NatRes doen. Mocht ik dat heel interessant vinden dan ga ik me volgend jaar aanmelden voor de KOO Officier Panterinfanterie. Zoniet, ga ik dan alsnog een Master doen.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_70062542
Ik dacht dat de grootste bezuiniging zat bij de marine eenheid die helemaal opgeheven zou worden op Curacao..
Maar die andere reden klinkt logischer hehe.

Maar zoiezo wel wat meer geld om normaal te kunnen eten was wat aangenamer geweest.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:38:35 #13
168777 Rave_NL
pi_70064522
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

De KL zat helemaal niet te aasgieren op de West, sterker nog van de meesten die ik ken mag die hele excercitie afgeblazen worden. Het is een politieke beslissing omdat er geld uitgespaard kan worden, want een clubje 4 maanden ttw'en is goedkoper dan iemand 9 maanden of langer plaatsen, inclusief verhuizingen familie enz.
Zoveel goedkoper is het niet, nu wordt dus een hele compagnie, inclusief kader en officieren, en zeer waarschijnlijk de gehele staf overgevlogen voor 4 lullige maandjes

Ipv dat de kaderleden, officieren en staf voor 3 jaar gestationeerd zijn. Waardoor zij een normale plaatsing hebben en zij inderdaad met hun gezin overkomen. Maar let wel, dat is dus voor 1 iemand met gezin terwijl in zijn term 9 (!) landmachters zijn functie uitoefenen, en al die landmachters moeten dus overgevlogen worden, en met 2 weken van reizen, in/ -uitrouleren, in-/ uitpakken etc hou je dus nog 3,5 maand 'pure plaatsing' over voor die 9 lui, waarvan je de eerst 3 tot 4 weken aan het acclimatiseren bent aan de warmte. Dus dan ben je in totaal maar 2 maanden en 3 weken inzetbaar. En dan wil je echt gaan oefenen in de West? Aanleren van amphibische drills? Een jungletraining draaien van 6 weken??

Mariniers zelf zijn gestationeerd voor 9 maanden, waardoor er dus 8 maanden 'pure inzettijd' is, waardoor je makkelijk 2 maanden bezig kan zijn met een jungletraining inclusief voorbereiding. En daarnaast heb je een roulatiesysteem waardoor nooit maar dan ook nooit een heel peleton tegelijkertijd repatrieerd, laat staan een hele compagnie (volgende maand daargelaten als 31e infcie Curaçao vertrekt). Want elke keer komen er maar een paar man naar het eiland toe, en dat heeft twee grote voordelen: de lui worden verdeeld over de peletons waardoor je een goede mix hebt van nieuwe lui en gasten die er al maanden zitten, waardoor ze sneller wegwijs worden gemaakt ipv het allemaal maar zelf uit moeten zoeken. En daarnaast, en nog wel belangrijker, zijn dan de onrusten veel minder. Want als je met een hele groep tegelijkertijd weggaat komen er gewoon ongeregelheden. Punt. Daarvoor zijn de mariniers ook overgestapt op het systeem, omdat elke 9 maanden het eiland systematisch verbouwd werd, en dat is dus ook wat er nu vanaf de zomer elke 4 maanden gaat gebeuren...

Dus er wordt minimaal geld bespaart, brengt alleen maar problemen en overzeese belangen beschermen was altijd al 'ons' ding (KNIL daargelaten).

Enfin, de 31e infcie is net officieel opgeheven, ik wens CW veel plezier en ik lees het na de zomer allemaal wel op de voorpagina's...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:56:37 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70065227
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:38 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Verhaal...
Je hoeft het mij niet uit te leggen, wmb blijft het zoals het was. Maar ja, ik heb niet genoeg sterren om de maten in Den Haag te overtuigen.
pi_70067374
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat het colua op de Peel nog niet beschikt over het geplande aantal systemen maar het personeel is wel alvast binnengehaald. Dus ja, op dit moment is er voor een hoop mensen weinig te doen.

Ben je ingedeeld voor week 36/37 om af te reizen naar Kreta?
Dat is mij vandaag uitgelegd door de majoor, toen ik een gesprek met hem had. Hij heeft me belooft dat we na de zomer meer dingen gaan doen, omdat dan alle systemen binnen moeten zijn.

En Kreta is nog niks van bekend, niemand kan met zekerheid zeggen wie er allemaal gaan, maar ik zal het niet worden, want in dat gesprek met de majoor is mij ook vertelt dat ik waarschijnlijk een andere functie ga krijgen binnen de batterij, aangezien er bijna geen functies meer zijn binnen de colua en er nog 80 mensen dit jaar binnen gaan komen. En dat wordt waarschijnlijk een chauffeursfunctie
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:46:26 #16
168777 Rave_NL
pi_70080331
voor de mod die de tt veranderd heeft
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:55:57 #17
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70099124
Rempengballetjes zijn donders goed te eten

Ik mag dan een ex pleun zijn (jaja wel een elite pleun LMB hè?) maar ik vind dat de KL gewoon bij zijn kerntaken moet blijven. Rave_NL heeft enkele goede punten aangehaald.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:55:28 #18
168777 Rave_NL
pi_70101660
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Rempengballetjes zijn donders goed te eten

Ik mag dan een ex pleun zijn (jaja wel een elite pleun LMB hè?) maar ik vind dat de KL gewoon bij zijn kerntaken moet blijven. Rave_NL heeft enkele goede punten aangehaald.
Rempengballen

Oost-Indische stuiterballen
pi_70102597
Hebben (ex)infanteristen nog wat leuke tips eigenlijk voor je uitrusting?

Misschien zit er nog iets bij wat ik niet weet of nog niet bij mijn eenheid heb gezien.
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:30:18 #20
110987 ErwinRommel
pi_70102834
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:22 schreef cw2cu het volgende:
Hebben (ex)infanteristen nog wat leuke tips eigenlijk voor je uitrusting?

Ik kwam er vandaag namelijk achter dat als je 3 gaten in je patroonmagazijnen maakt, je makkelijk de 25%,50%,75% melding door kan geven.
Iets heel simpels maar nog nooit op gekomen..
Probleem met die gaten is weer vuiligheid welke in de patroonmagazijnen kunnen komen en dus weer storing kan veroorzaken. Daar sta je ook niet echt op te wachten.
Evt wat ik ergens gelezen had is wat gaatjes maken en aftapen met transparante tape.

Verder, zoals ergens ik ergens anders al heb gezegd, een steelpannetje in de rugzak en een aasgier mokje bij je hebben. Ohh ja nog iets, goede rol ductape bij je hebben. Altijd handig.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:02:59 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70103810
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Probleem met die gaten is weer vuiligheid welke in de patroonmagazijnen kunnen komen en dus weer storing kan veroorzaken. Daar sta je ook niet echt op te wachten.
Evt wat ik ergens gelezen had is wat gaatjes maken en aftapen met transparante tape.

Verder, zoals ergens ik ergens anders al heb gezegd, een steelpannetje in de rugzak en een aasgier mokje bij je hebben. Ohh ja nog iets, goede rol ductape bij je hebben. Altijd handig.
Net zoals een kleine bijl
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:51:34 #22
110987 ErwinRommel
pi_70105278
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:02 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Net zoals een kleine bijl
Daar heb je je pioschop voor of een goed mes welke je gemakkelijk samen met een steen kan gebruiken.
Maar klein bijltje is idd prima ja. Handiger dan een mes met steen. Kan je gemakkelijk buddy gewijs doen of groeps gewijs. SCheelt veel aan dubbele uitrusting meeslepen.
pi_70105328
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 03:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Een maatje van mij had hetzelfde bij Pantserinfantrie, heeft interne verzoeken tot de max ingedient tot ze schijtziek van hem werden, cluster4 testen gehaald, en na een half jaartje de EVO Mariniers gedraait en gehaald.

Als ik jou was zou ik de cluster 4 testen doen, vervolgens de roze baret van Luchtmobiel proberen te halen, des te beter het onderdeel, des te beter er voor je gezorgd wordt is meestal het klappen van de zweep...
cluster 4 zal ik nooit halen, ik ben niet afgekeurd qua sport, maar medisch voor alles boven cluster 2 (iets met mijn rug) Anders was ik sowieso bij luchtmobiel gegaan
pi_70107876
de keuze luchtmobiel of PAINF is geen keuze die je zelf maakt, dat wordt voor je gedaan...
Uiteraard mag je zelf je "voorkeur" aangeven.
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:16:15 #25
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70108449
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:02 schreef Ice_Ice het volgende:
de keuze luchtmobiel of PAINF is geen keuze die je zelf maakt, dat wordt voor je gedaan...
Uiteraard mag je zelf je "voorkeur" aangeven.
Toch raar dan dat die twee in verschillende clusters zitten.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')