quote:
Is wel wennen denk ik, na 6 uur zijn alle winkels dicht (doordeweeks) en niet veel meer te beleven. Terwijl in HK het leven nog steeds door gaatquote:
God ja, ik ben voor 3 maanden even in Nederland, valt vies tegen hoor. Zeker als je in een of ander klein gat woont!quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:31 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Is wel wennen denk ik, na 6 uur zijn alle winkels dicht (doordeweeks) en niet veel meer te beleven. Terwijl in HK het leven nog steeds door gaat
Wat versta jij onder ruig stappen??quote:Op donderdag 18 juni 2009 05:26 schreef cheukert het volgende:
En ik kwam eergister en de dag daarvoor weer terug van een avondje ruig stappen, op een doodnormale maandag en dinsdagnacht
haha
Lan kwai fong?quote:Op donderdag 18 juni 2009 05:26 schreef cheukert het volgende:
En ik kwam eergister en de dag daarvoor weer terug van een avondje ruig stappen, op een doodnormale maandag en dinsdagnacht
haha
Pas in HK geweest. Shek O strand is echt een aanradertje, heerlijk daar !!quote:
Nog nooit van gehoord...quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:33 schreef FP128 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat zo byzonder is aan HK? is het zoals sommige zeggen een soort mini New York en Nederland (kwa woonoppervlak) in 1?
Het is nog waar ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:03 schreef cheukert het volgende:
Rookverbod in uitgaansgelegenheden gaat vannacht in
je komt wat arrogant over, zomaar een feedback.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:51 schreef static het volgende:
Precies: niet.
Of je leest dit topic en de vorige gewoon delen eens door. Zomaar een suggestie.
dude, je kan toch niet 123 vertellen wat er zo speciaal is aan hk.... dan blijf je eeuwig bezig.. misschien moet je wat specifieker zijn. Iedereen heeft immers andere interpretaties en interessesquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:06 schreef Zith het volgende:
[..]
je komt wat arrogant over, zomaar een feedback.
officieel gezien wel, maar zat net in een tent waar nog uitgebreid werd gerooktquote:
Ik wel en daarin kwam je ook al arrogant overquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:10 schreef static het volgende:
Heb van links naar rechts en van boven naar onder e.e.a. beschreven hoe het hier aan toe gaat, inclusief foto's en filmpjes.
Heb je de vorige topics al gelezen?
Was zaterdag naar een club, heb ik de toiletschoonmaker 100$ gegeven, mocht ik in een donker nisje roken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:40 schreef cheukert het volgende:
[..]
officieel gezien wel, maar zat net in een tent waar nog uitgebreid werd gerookt
hahaha, waar was dat? Ik heb nog geen mensen gezien die netals in Nederland met z'n alleen buiten staan te paffen eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 06:50 schreef static het volgende:
[..]
Was zaterdag naar een club, heb ik de toiletschoonmaker 100$ gegeven, mocht ik in een donker nisje roken.
Gaaf man, die promotie! (En bijkomende centjes, mag ik aannemen!quote:Op woensdag 22 juli 2009 03:21 schreef static het volgende:
Getekend tot Jan volgend jaar, dan heb ik het wel weer gehad denk ik.
Dude. Pick a number and get in line.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef Richardafa het volgende:
Kan iemand mij mischien helpen, ik zou door bepaalde redenen graag een job willen hebben in hkg.
Iemand tips hoe en waar ik kan zoeken voor jobs ik sta eigelijk overal voor open.
Best wel eng hoor, net afscheid genomen van mijn baas en dan zie je dit mailtje (een stukje ervan dan) circuleren:quote:Op donderdag 23 juli 2009 03:08 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Gaaf man, die promotie! (En bijkomende centjes, mag ik aannemen!)
Succes weer, dit komend half jaar!
.quote:------------------- will from Thursday 28th July assume the overall responsibilities for the ZTE Operations Department (Senior Project Manager - Operations)
Lekker spannend: je rolt van het ene 'avontuur' in het andere. En ik denk dat het je allemaal best gaat lukken!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:55 schreef static het volgende:
[..]
Best wel eng hoor, net afscheid genomen van mijn baas en dan zie je dit mailtje (een stukje ervan dan) circuleren:
[..]
.
Euh... engeltjes op wat voor gebied?...quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:29 schreef cheukert het volgende:
zien eruit als 20 maar zijn waarschijnlijk meer richting de 30i had some bad experience
Puur zakelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:30 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[..]
Euh... engeltjes op wat voor gebied?...
Volgens de klant kan ik nog 4 jaar blijven als ik wil.quote:Op donderdag 23 juli 2009 03:08 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Gaaf man, die promotie! (En bijkomende centjes, mag ik aannemen!)
Succes weer, dit komend half jaar!
Wat weerhoudt je er precies van? De lengte van het contract -en dus het gebrek aan afwisseling-, of denk je op een gegeven moment Hong Kong wel zat te zijn?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:37 schreef static het volgende:
[..]
Volgens de klant kan ik nog 4 jaar blijven als ik wil.
Maar dat wordt me toch iets te gortig.
Hong Kongsters of buitenlandsters?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:50 schreef static het volgende:
Wat is dat toch met dat schaamhaar? Al die vrouwen hebben het tot op kniehoogte. Echt turn-off.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:19 schreef MalibuBarbie het volgende:
Van mijn tante weet ik dat lang schaamhaar 'normaal' is - ze was uiterst verbaasd dat kaal of kort elders op de wereld ook kan. Toen een keer een buitenlandse bij haar in de beautysalon een kale behandeling vroeg, was iedereen daar dan ook geshockeerd! Kaal wordt geassocieerd met kleine meisjes/ pedo!
Owjah, toen ik in juli op vakantie was in HKG, heb ik iedere buitenlander uitgebreid bestudeerd met in mijn achterhoofd dat dat misschien wel Static was! Hihi!
Grinn!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef static het volgende:
Was vandaag lunchen in Sua Kung, grote aquaria voor de deur met de meest wanstaltige zeevissen, kreeften en weet ik veel wat. Kiezen en het wordt klaargemaakt.
Eén ding weet ik zeker: ik zwem nooit meer in de zee. Wat een monsters.
zeg tegen je tante dat t echt anders moet.... wat het is gewoon ranzigquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:19 schreef MalibuBarbie het volgende:
Van mijn tante weet ik dat lang schaamhaar 'normaal' is - ze was uiterst verbaasd dat kaal of kort elders op de wereld ook kan. Toen een keer een buitenlandse bij haar in de beautysalon een kale behandeling vroeg, was iedereen daar dan ook geshockeerd! Kaal wordt geassocieerd met kleine meisjes/ pedo!
Owjah, toen ik in juli op vakantie was in HKG, heb ik iedere buitenlander uitgebreid bestudeerd met in mijn achterhoofd dat dat misschien wel Static was! Hihi!
Sai Kung bedoel je? er is vlakbij Sai Kung ook nog zo'n plek, maar dan met mooi uitzicht en een goed terras, ben even de naam kwijt. Ligt wel erg afgelegenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef static het volgende:
Was vandaag lunchen in Sua Kung, grote aquaria voor de deur met de meest wanstaltige zeevissen, kreeften en weet ik veel wat. Kiezen en het wordt klaargemaakt.
Eén ding weet ik zeker: ik zwem nooit meer in de zee. Wat een monsters.
Same here, weet wel hoe ik 'Fuck you' - of iets in die trant moet zeggen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:00 schreef ASSpirine het volgende:
Mijn Chinees is beperkt tot alledaags Kantonees, formeel gaat al met moeite en schrift is helemaal een ramp
Denk dat je andere manieren moet zoeken
Ja, die ja: http://en.wikipedia.org/wiki/Sai_Kung_Townquote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:32 schreef cheukert het volgende:
[..]
Sai Kung bedoel je? er is vlakbij Sai Kung ook nog zo'n plek, maar dan met mooi uitzicht en een goed terras, ben even de naam kwijt. Ligt wel erg afgelegen
Tiew Nee?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:34 schreef static het volgende:
[..]
Same here, weet wel hoe ik 'Fuck you' - of iets in die trant moet zeggen.
Pok gai!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
UvT exchange?quote:
Haha, dat hadden we in Vietnam ook, waren de bloederige en naakt scènes van Halloween (1978) eruit gekniptquote:Op donderdag 3 september 2009 19:54 schreef static het volgende:
Zelfs horror-films worden gecensureerd, beetje lachwekkend dit.
Nee, wil volgend jaar exchange doen met de UUquote:
Je bent er mooi op tijd bij dan in ieder geval.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:50 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Nee, wil volgend jaar exchange doen met de UU
quote:Honeymoon Phase - During this period the differences between the old and new culture are seen in a romantic light, wonderful and new. For example, in moving to a new country, an individual might love the new foods, the pace of the life, the people's habits, the buildings and so on.
Negotiation Phase - After some time (usually weeks), differences between the old and new culture become apparent and may create anxiety. One may long for food the way it is prepared in one's native country, may find the pace of life too fast or slow, may find the people's habits annoying, disgusting, and irritating etc. This phase is often marked by mood swings caused by minor issues or without apparent reason. Depression is not uncommon.
Adjustment Phase - Again, after some time (usually 6 – 12 months), one grows accustomed to the new culture and develops routines. One knows what to expect in most situations and the host country no longer feels all that new. One becomes concerned with basic living again, and things become more "normal".
Heb jij dat eenzaam gevoel niet op elke plaats dat je langdurig bent gebleven?quote:Op donderdag 24 september 2009 11:29 schreef static het volgende:
Zit er een beetje doorheen, voel me eenzaam en heb een flinke knauw gekregen toen ik vanmiddag naar ons nieuwe onderkomen ging - op de 28e verdieping in een glazen wolkenkrabber. Ik heb óntzettende hoogtevrees.
Je zit er dus ook echt in je eentje?quote:Op donderdag 24 september 2009 11:29 schreef static het volgende:
Zit er een beetje doorheen, voel me eenzaam en heb een flinke knauw gekregen toen ik vanmiddag naar ons nieuwe onderkomen ging - op de 28e verdieping in een glazen wolkenkrabber. Ik heb óntzettende hoogtevrees.
Haha! Die Cecilia inderdaad, wat een teleurstelling zeg. Ik kwam haar in 2005 tegen in Hei Hei (Billion nu geloof ik) tijdens een magazine launch feestje (vriendin van me was editor) en toen ik haar zag; wow, enorm mooi, klein en bezopen als een aap en maar in mijn oor schreeuwen dat ze gek op Nederland was (even later had ze ook een NL vriend). Kwam die avond ook dat meisje van Twins tegen (jawel, Edison heeft ze allemaal gepakt), die was erg rustig en verlegen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:23 schreef ASSpirine het volgende:
Heb je ook al de prachtige foto's van Edison Chen gezien? Ten tijde van zijn schandaal kon je het overal bekijken. Dan moet je eens naar Cecilia Cheung kijken
Je bent wel heel erg zeker van hen![]()
Behaard als een aap, ook.quote:Op zondag 27 september 2009 03:47 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Haha! Die Cecilia inderdaad, wat een teleurstelling zeg. Ik kwam haar in 2005 tegen in Hei Hei (Billion nu geloof ik) tijdens een magazine launch feestje (vriendin van me was editor) en toen ik haar zag; wow, enorm mooi, klein en bezopen als een aap en maar in mijn oor schreeuwen dat ze gek op Nederland was (even later had ze ook een NL vriend). Kwam die avond ook dat meisje van Twins tegen (jawel, Edison heeft ze allemaal gepakt), die was erg rustig en verlegen.
Geef mij maar die S en H van S.H.E.
Gefeliciteerd, dat lijkt me kicken als zo'n grote klus zo goed luktquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:29 schreef static het volgende:
Het is (bijna) perfect gegaan; een paar basestations hadden er geen zin meer in, maar dat hadden we ingecalculeerd. Felicitaties van enkele grote concollega's zijn ontvangen en de champagne smaakte goed.
Mensen in HK kijken over het algemeen neer op het meeste van zuid-oost azië (vietnamezen, philipijnen, indonesiërs etc.) Waar ze meestal wel goed mee overweg kunnen zijn koreanen, singaporeans en vooral japanners.quote:Op donderdag 5 november 2009 03:24 schreef Rbhp het volgende:
Eten is veel beter in HK, mensen in HK zijn redelijk ok, maar in Shanghai wordt je als goed behandeld door de vrouwen. Als je er tenminste niet als een zwerver uitziet.
Het grappige is, mensen in HK kijken neer op mensen uit het Mainland. Mensen in SH houden van mensen uit HK. Neem wat kennis vd Cantonese taal mee terug naar Shanghai.
Mwa, vermoed dat ze zich ook superieur ten opzichte van het Westen voelen. Niet geheel onterecht, als je kijkt hoe ze zich uit de Azië crisis hebben weten te redden. Overigens geldt dat net zo goed voor China. In onze ogen is het alsof China in hoog tempo verwesterd, maar zelf zien ze dat allerminst zo. Nationalisme is een groot goed alhier.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:24 schreef ASSpirine het volgende:
Singapore staat volgens mij ook dichter bij de westerse wereld dan HK. Misschien dat ze zich daarom "superieur" voelen. Zolang het iets westers is, is het meestal wel goed
Werk je op de bovenste verdieping?quote:Op donderdag 5 november 2009 09:15 schreef static het volgende:
Dit is mijn nieuwe werklocatie (althans, één van de twee) naast megabox in Kowloon Bay.
Twee nieuwe, deze en het gebouw ernaast, en ook locaties in Kwai Chung (ops) and Wanchai (sales).
[ afbeelding ]
Daarom vroeg ik hetquote:Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef static het volgende:
Zo'n beetje wel ja, de 28e verdieping. Heb verschrikkelijke hoogtevrees dus valt niet mee. Helemaal omdat het rondom van glas is.
*bibber*
Vorig jaar om deze tijd was ik er, toen hing het ook al vol ja.quote:
Je doet je werk te goed Staticquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:35 schreef static het volgende:
Contract is zowat afgelopen (eind december), dus dacht aan een lekker patatje met in Amsterdam, hoorde ik dat ze mijn contract met 18 (!) maanden willen verlengen. Dat trek ik niet hoor.
Kan ik stage bij jou lopen?quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:06 schreef static het volgende:
Zes maanden, that's it (tot juni 2010). Dan ben ik hier ruim anderhalf jaar geweest, is wel weer welletjes.
Ik zat in Mirador Mansion (Cosmic Guesthouse ofzo), prima qua locatie en prijs/kwaliteit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef MassApeal het volgende:
Voor volgende week wo- zo een retour Hong Kong geboekt. Hopen dat het weer beter is dan in Shanghai
Ben echter nog wel steeds op zoek naar een goedkoop hostel of hotel, iemand tips?
Het is zeven maanden geworden, tot begin juli. En dit is mijn langste verblijf, ruim 19 maanden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:11 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Kan ik stage bij jou lopen?
Hoe lang is je langste verblijf in het buitenland?
Je weet dat de East Asian Games zowat gaan beginnen hè? Dat betekent normaal gesproken dat alles 5x zo duur is en bijna alles vol zit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef MassApeal het volgende:
Voor volgende week wo- zo een retour Hong Kong geboekt. Hopen dat het weer beter is dan in Shanghai
Ben echter nog wel steeds op zoek naar een goedkoop hostel of hotel, iemand tips?
hehe grappig.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:30 schreef static het volgende:
Het gebouw waar ik werk en waar de klant zit staan gebroederlijk naast elkaar.
[ [url=http://i.fokzine.net/upload/091119_15080_19112009085.jpg]afbeelding[/url
[ [url=http://i.fokzine.net/upload/091119_15080_19112009086.jpg]afbeelding[/url
610px, modquote:Op donderdag 19 november 2009 15:30 schreef static het volgende:
Het gebouw waar ik werk en waar de klant zit staan gebroederlijk naast elkaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen ik er afgelopen weekend was, was het nog zonnig met een temperatuur van 20 - 25 graden. Shanghai was wel weer even wennen met 5 graden Celcius en regen.. maar ik begrijp dat het nu in Hong Kong ook slechter is?quote:
Cool filmpjequote:Op zondag 13 december 2009 13:36 schreef static het volgende:
Anyway, mooi filmpje, vooral tegen het einde.
Kowloon Bay, zowat naast Megabox: http://www.paintballhq.com.hk/quote:Op donderdag 31 december 2009 15:32 schreef ASSpirine het volgende:
Waar in HK?
Prijs?
Ben wel benieuwd eigenlijk.
ICC bedoel je? Daar gingen tot een maand geleden elke week lunchen, lijkt idd een beetje op zijn gat te liggen. Vooral met die verdiepingen waar geen ramen inzitten. Misschien heeft het te maken met die 6 mensen die er dood zijn gevallen?quote:Op donderdag 31 december 2009 15:49 schreef Ruud het volgende:
[..]
Cool filmpje![]()
Mooi om te zien hoe de wind draait.
Die wolkenkrabber bij Kowloon station schiet ook niet op trouwens
Even gegoogled; ICC ja. Mensen dood gevallen?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:21 schreef static het volgende:
[..]
ICC bedoel je? Daar gingen tot een maand geleden elke week lunchen, lijkt idd een beetje op zijn gat te liggen. Vooral met die verdiepingen waar geen ramen inzitten. Misschien heeft het te maken met die 6 mensen die er dood zijn gevallen?
Mooie jurkjes! Dat had ik nou niet achter jou gezocht!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:48 schreef static het volgende:
Dit gaat fout, heb mijn favoriete winkel in Hong Kong gevonden. Credit Cards maar opbergen.![]()
http://www.shanghaitang.com/
Oh gezellig!quote:Op woensdag 27 januari 2010 04:41 schreef static het volgende:
Die zelfmoord had ze gedaan in een rode jurk, dat schijnt te betekenen dat je als kwade geest wil terugkomen ofzo.
dat er weinig winkels zijn in het midden segment ben ik zeker niet mee eens. Er zijn talloze winkelcentrums met winkels die kleding in de westerse kwaliteit aanbieden tegen een lagere prijs. Sha Tin Plaza, Ma on Shan Plaza, eigenlijk overalquote:Op maandag 15 februari 2010 19:55 schreef mecano het volgende:
Het vuurwerk was niet echt spectaculair. Die van het westerse nieuwjaar was beter. Het is nu echt vreselijk koud zeker in de New Territories waar ik verbijf. Ik dacht dat HK wel warmer dan in NL zal zijn. Over een paar dagen moet ik weer terug naar NL. Het was een leuke vakantie. Denk dat ik over een paar jaar HK weer bezoek.
Nu ik hier bijna 2 maanden ben, heb ik het volgende opgemerkt: werken in HK is alleen goed als je veel verdient. Flink aantal mensen verdienen niet genoeg om van te leven. En 6 dagen/week werken van 10~12 uur/dag is normaal hier. Er is groot verschil tussen arm en rijk. Dat zie ik ook terug in de winkels. Je hebt hier hele dure of hele goedkope winkels. Er zijn weinig winkels in het midden segment.
en kong hei fat choi!
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:02 schreef static het volgende:
Heb nog een award gewonnen over 2009 ook.
'Pioneer Star of 2009'.
Ik weet niet hoe het in HK zit maar hier in mainland (Hangzhou, Zhejiang Province - 1.5 uur van Shanghai) is het vuurwerk waardeloos, zit nu al twee weken naar miljoenklappers te luisteren. Vuurwerk met EXPO's is vaak veel spectaculairder omdat dan het echte siervuurwerk uit de kast komt.quote:Op maandag 15 februari 2010 19:55 schreef mecano het volgende:
Het vuurwerk was niet echt spectaculair. Die van het westerse nieuwjaar was beter. Het is nu echt vreselijk koud zeker in de New Territories waar ik verbijf. Ik dacht dat HK wel warmer dan in NL zal zijn. Over een paar dagen moet ik weer terug naar NL. Het was een leuke vakantie. Denk dat ik over een paar jaar HK weer bezoek.
Nu ik hier bijna 2 maanden ben, heb ik het volgende opgemerkt: werken in HK is alleen goed als je veel verdient. Flink aantal mensen verdienen niet genoeg om van te leven. En 6 dagen/week werken van 10~12 uur/dag is normaal hier. Er is groot verschil tussen arm en rijk. Dat zie ik ook terug in de winkels. Je hebt hier hele dure of hele goedkope winkels. Er zijn weinig winkels in het midden segment.
en kong hei fat choi!
Mwa, ik zou Hong Kong is niet speciaal smerig noemen, hooguit als de smog blijft hangen. Druk is het zeker wel. Vanwege het kleine oppervlak is het veel drukker dan in een 'reguliere' miljoenenstad in Mainland China. Komende week ben ik er weer voor twee weken te vinden, in combinatie met Guangzhou. Ten opzichte van Shanghai, waar ik zelf woon, is Hong Kong uiteraard veel meer Westers, en daarnaast is er meer natuur, met al die eilanden. Shanghai is zeker modern, maar loopt in bepaalde opzichten ook weer achter op Hong Kong, qua levensstandaard. Wel is er veel meer ruimte, en schoon is het ook. Beide steden zijn een bezoek meer dan waard.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:11 schreef FP128 het volgende:
Wat is er nou van waar dat Hongkong een hele drukke,vieze en bedrukkende
(constante herrie zodat het hoofdpijn veroorzaakt ) stad is. Beetje NYC maar dan
in het klein en aziatisch. Shanghai schijnt heel erg mooi,schoon en modern te zijn.
Klopt dit?
Helemaal mee eens, je moet het ook als sprinkplank voor de rest van Azie gebruiken. Dus vliegen naar HK, dan een van de vele reisbureau's instappen voor een drielanden trip naar Singapore, Maleisie en Thailand, of je bezoekt Japan, Taiwan, etc...quote:Op zondag 28 maart 2010 09:42 schreef Rbhp het volgende:
HK is leuk voor 5 dagen, niet meer, niet minder.
Vandaag voor het eerst weer enigszins redelijk weer, afgelopen week was ronduit matig. Vanavond LKF.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 03:00 schreef static het volgende:
Het is redelijk koeltjes hier, houd er maar rekening mee.
De sfeer in LKF is altijd heel relaxt. Zo'n bar area vind je helaas nergens in Mainland China. Anderzijds is het soms net alsof je in de UK rond loopt.. Gisteren begonnen in George's Bar, daarna Club Azure in het LKF Hotel en geeindigd in Club Beijing. Laatste was ik nog niet eerder geweest. Op zich wel mooie tent, maar zwaar overpriced. 300 HKD entree, en slechts één drankje included. Wel leuke dames overigens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef static het volgende:
Daar was ik gisteren. En ook vanavond waarschijnlijk.
Have fun.
Haha, en wij maar klagen over onze huur in mainland China.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:57 schreef static het volgende:
Denk dat ik moet gaan verhuizen. Krijg een vergoeding van $20000, betaal nu $21500 (verschil uit eigen zak), maar als daar nog eens ca. 5000 bijkomt zeg ik: byebye en zoek ik naar iets anders.
Dat laatste. Je word er gierend gek van, je moet ze niet aankijken, niet aanspreken, etc. maar nóg blijven ze je volgen. Als je er wat van zegt heb je er meteen 500 op je dak. Eerlijk gezegd vermijd ik die straat, wat moeilijk is omdat mijn favoriete restaurant daar zit.quote:
Meen je niet? Betaal je zo veel huur op Nathan Road? That sucks!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:09 schreef static het volgende:
Tell me about it. Ik woon zowat aan Nathan Road in TST en krijg zo onderhand moordneigingen vanwege die Indiers, Pakistani, etc.
Op een gegeven moment wilde ik ze gewoon aanvliegen omdat ze je gewoon niet met rust laten.
Moby road, weet al waar ongeveer.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef static het volgende:
Bij Nathan Road, hier dus.
http://www.pinnacleapartment.com/
http://www.pinnacleapartment.com/6_0location.asp
Mm.. lastig.quote:Op donderdag 20 mei 2010 03:14 schreef just.in.case het volgende:
Laatste keer dat ik van Central een taxi pakte naar Hung Hom station was ik HKD 140,- kwijt. Absurd duur voor zo'n kort stukje, maar dat heeft vooral met de tunnel te maken geloof ik, en het was spits. Het was ook niet voor mijn rekening verder. In Shanghai kan je voor dat geld bijna van Pudong Airport naar het centrum, en dat is ongeveer 30 km.
Qua stappen ben ik meestal in LKF te vinden, maar dat is feitelijk Little Brittain, dus als je niet van expats houdt moet je ergens anders wezen. Wan Chai ben ik nooit uit geweest, maar schijnt berucht te zijn vanwege de vele dames van lichte zeden. M1NT is wel een mooie tent, maar ligt iets buiten LKF en Wan Chai, maar wel op HK Island.
Wat bedoel je met geen verbuigingen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
In Hong Kong is OV echt geweldig!
Wie kan hier allemaal al Kantonees? Het is echt supermakkelijk, geen verbuigingen! Dus puur woordenschat.
Gewoon lekker mandarijn leren..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:29 schreef ASSpirine het volgende:
Het huis van zijn vriend = 他朋友的家
Schrijf: Taa Pang Jau Dik Gaa
Spreek: Khui Pang Jau Ko Uk
Het is best moeilijk om een krant te lezen, omdat het heel erg abstract is voor mij. Ook het nieuws volgen is lastig, ik kan er niet zoveel van verstaan, daar spreken ze heel erg formeel (net als de schrijftaal).
Met geen verbuigingen bedoel ik:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:29 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Wat bedoel je met geen verbuigingen?
Mijn ouders komen uit HK en China. Ben dus opgegroeid met de Kantonese taal, wat ik me kan herinneren als klein kind, is dat ik Kantonees kon en geen Nederlands toen ik nog een ukkie was. Maarjah, je wordt ouder en je gebruikt meer Nederlands, dan verslechtert je Kantonees op een gegeven moment.
Maar Kantonees is in mijn ogen moeilijk, vanwege de enorme verschillen tussen spreek en schrijftaal.
Zoiets eenvoudigs zoals
Hij/Zij = 他/她
In schrijftaal spreek je het als Taa. Terwijl je in een echt gesprek nooit Taa zou zeggen, maar Khui.
Het huis van zijn vriend = 他朋友的家
Schrijf: Taa Pang Jau Dik Gaa
Spreek: Khui Pang Jau Ko Uk
Het is best moeilijk om een krant te lezen, omdat het heel erg abstract is voor mij. Ook het nieuws volgen is lastig, ik kan er niet zoveel van verstaan, daar spreken ze heel erg formeel (net als de schrijftaal).
Dat is dan anders dan in het mandarijn want daarbij gebruik je wel degelijk delen als 过 en 了 om verleden/voltooide tijd aan te geven.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:04 schreef appelfan het volgende:
[..]
Met geen verbuigingen bedoel ik:
Zijn is bijvoorbeeld Hai
ik ben = ngo hai
jij bent = lee hai
wij zijn = ngo dee hai
en er is geen verleden tijd. Je zet er gewoon een woord zoals "gister" in.
Heb jij zo'n digibox geval? Dan zal je wrs wel ergens kunnen kijken. Ik hoop voor jou de tijdstippen goed meevallenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:14 schreef static het volgende:
iemand enig idee op welk kanaal het WK wordt uitgezonden?
Brr, Frans. Waarom zoveel werkwoord vervoegingen...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is dan anders dan in het mandarijn want daarbij gebruik je wel degelijk delen als 过 en 了 om verleden/voltooide tijd aan te geven.
Uiteraard is het dan nog steeds makkelijker dan Frans met al die kutverbuigingen, maar toch.
quote:Producten en technologiën geleverd door Nederland(ers) in Hongkong:
Het paarse HKD 10 Hongkong dollars bankbiljet. Walt Disney Hong Kong - land drooggelegd door Nederlandse baggeraars. Hong Kong International Airport - land drooggelegd door Nederlandse baggeraars. Bagage transport systeem van de Hong Kong International Airport De klokken op de nieuwe Star Ferry Tower en op Queen’s Road Nine Building. Al het waterverkeer in de de Hongkong haven wordt gereguleerd door een door Nederlanders (HITT) ontwikkeld Vessels Tracking System (VTS). Pearl River Delta Water Quality Model, 1D-River Network & 3D-Estuary Model door Delft Hydraulics
De nieuwere briefjes zijn paarsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |