Hier is het ook wel eens slecht weer (gemaakt vanuit mijn apartementje).quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:09 schreef static het volgende:
Ben nu zo ongeveer op de helft denk ik.
Zou ik het weer doen? Ja, onmiddellijk.
Zou ik bijtekenen? Ja, uiteraard. Al speelt het financiele aspect natuurlijk ook mee, salaris is gewoon erg goed al wordt ik in US$ betaald. Het is stervensdruk, maar goed: comes with the job.
Paar dingen:moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega) dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me. dat schaamhaar bij de vrouwen is niet erg 'opwindend' eten ben ik nog niet écht aan gewend, maar ben altijd al een moeilijke eter geweest arbeidsomstandigheden - en dan bedoel ik de manier waarop - zijn compleet anders, bijna minderwaardig aan wat wij gewend zijn, contra-efficient de vrouwen hebben inderdaad allemaal O-beentjes de taal is niet te begrijpen shoppen kun je hier beter dan in welke stad dan ook Skyline is mooier dan die van bijvoorbeeld New York. Pak af en toe wel eens een stoeltje 's-avonds laat en ga met een glaasje wijn het uitzicht vanuit mijn apartement bekijken etc. Zal straks nog wel meer naar boven borrelen.
Zou ik hier permanent willen wonen? Nee, hoe vreemd het ook klinkt: de Amsterdamse grachtjes en betuttelingen hebben ook wel weer wat.
Heb ik het naar mijn zin? The time of my life.
PFffffffffffffffffffffffffquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:44 schreef JimmyJames het volgende:
Leuk om te lezen allemaal. Zijn er trouwens een beetje mooie parken in HK? Veel gehoorde kritiek over Aziatische steden is dat er zo weinig groen is namelijk.
quote:
Wordt heel vaak gedaan, wanneer het maar kan.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
En hoe zit het met "jaywalking"? Zijn ze net zo streng als in Singapore?
Stoere foto van die Delorean, stond deze in een WB pretpark?
wel in uitgaansgelegenheden...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef static het volgende:
En je mag er niet roken.
Welnee, het is nog erger dan in Nederland (of Amsterdam for that matter).quote:Op zondag 8 maart 2009 00:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
En hoe zit het met "jaywalking"? Zijn ze net zo streng als in Singapore?
Heb je daar nog geen problemen mee gehad? ^^quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef static het volgende:
En je mag er niet roken.
Restautants e.d. niet.quote:
Hung lak oek?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Yi-Long het volgende:
Tja.... voor jou als roker is dat misschien vervelend, maar voor alle niet-rokers is het natuurlijk een stuk fijner als ze gewoon van hun eten kunnen genieten zonder in de stank te zitten ...
Ik weet trouwens niet hoe dat zit bij die restaurantjes waar je ook buiten kunt zitten. In Yuen Long zit een heel goed thais restaurant, waar je gewoon buiten zit onder een soort 'tentdoek'. En in Tuen Mun is ook een uitstekend thais restaurantje waar je buiten kunt zitten. Wellicht kun je daar wel gewoon heerlijk eten en vervolgens een peuk opsteken.
Zijn 2 hele goede restaurantjes...
Die in Yuen Long waar ik geweest was, en waar het 'buiten' was, zat net buiten Yuen Long, zeg maar als je de bus zou nemen van Yuen Long naar Tai Po, vlak buiten Yuen Long, (dus gewoon losstaande kleine huizen).quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:47 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Hung lak oek?
De main street in yuen long, waar de tram doorgaat, afgaan (richting de grote riool) en blijven doorgaan. Aan de linkerkant is dat.
Volgens mij is dat een keten, in het engels heet het Chili n'spice dacht ik
Was idd heerlijk
Ah zie hier het klassieke voorbeeld van een westerling in het buitenland. Zelf naar de andere kant van de wereld reizen en nogsteeds verwachten dat iedereen zich maar aan jouw aan past in plaats van omgedraaid zoals het zo moeten. Ben toch blij dat dat op mijn studie er toch wel redelijk in gedrukt word. Misschien eens jezelf een beetje aanpassen aan hun? Misschien dat ze dan ook meteen een stuk meer bereid zullen zijn dingen voor jou te doen...quote:# moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels
# de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling
# de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling
# de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten
# de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega)
# dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me.
Verkapt: Ik ben lui en wil geen moeite doen om te taal te begrijpen.quote:de taal is niet te begrijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |