abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:50:21 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_66803113
Vorige delen:

Bye bye UK, hello....... Hong Kong.
Hello Hong Kong & Macau. Waar de vrouwtjes O-beentjes hebben.

Laatste posts:

Bootjes niet, die kabelbaan blijf ik ver uit de buurt. Is me net té hoog.

quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:09 schreef static het volgende:
Ben nu zo ongeveer op de helft denk ik.

Zou ik het weer doen? Ja, onmiddellijk.
Zou ik bijtekenen? Ja, uiteraard. Al speelt het financiele aspect natuurlijk ook mee, salaris is gewoon erg goed al wordt ik in US$ betaald. Het is stervensdruk, maar goed: comes with the job.

Paar dingen:

• moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels
  • de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling
  • de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling
  • de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten
  • de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega)
  • dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me.
  • dat schaamhaar bij de vrouwen is niet erg 'opwindend'
  • eten ben ik nog niet écht aan gewend, maar ben altijd al een moeilijke eter geweest
  • arbeidsomstandigheden - en dan bedoel ik de manier waarop - zijn compleet anders, bijna minderwaardig aan wat wij gewend zijn, contra-efficient
  • de vrouwen hebben inderdaad allemaal O-beentjes
  • de taal is niet te begrijpen
  • shoppen kun je hier beter dan in welke stad dan ook
  • Skyline is mooier dan die van bijvoorbeeld New York. Pak af en toe wel eens een stoeltje 's-avonds laat en ga met een glaasje wijn het uitzicht vanuit mijn apartement bekijken
  • etc. Zal straks nog wel meer naar boven borrelen.

Zou ik hier permanent willen wonen? Nee, hoe vreemd het ook klinkt: de Amsterdamse grachtjes en betuttelingen hebben ook wel weer wat.

Heb ik het naar mijn zin? The time of my life.
  • Hier is het ook wel eens slecht weer (gemaakt vanuit mijn apartementje).

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      PR/Manusje van alles zaterdag 7 maart 2009 @ 17:52:10 #2
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_66803175
    Wordt toch eens tijd dat ik je topics ga volgen.
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 17:52:17 #3
    15080 static
    pi_66803181
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      zaterdag 7 maart 2009 @ 17:54:00 #4
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66803258
    Heb je je kroketten al gevonden!?
      zaterdag 7 maart 2009 @ 17:54:22 #5
    247435 Pompiedompie
    Survival of the fittest
    pi_66803270
    Woah die kabelbaan
    ...You can do anything you set your mind to...
    pi_66804330
    Altijd afgevraagd wat er met de DeLorean van Back to the Future is gebeurd...

Nou, hij staat in Hong Kong.

"oh u cut your hair??"
    "yea..it was gettin in the way of my drinking"
      zaterdag 7 maart 2009 @ 18:44:22 #7
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_66804667
    Leuk om te lezen allemaal. Zijn er trouwens een beetje mooie parken in HK? Veel gehoorde kritiek over Aziatische steden is dat er zo weinig groen is namelijk.
    Please Move The Deer Crossing Sign
      zaterdag 7 maart 2009 @ 19:57:03 #8
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66806941
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 18:44 schreef JimmyJames het volgende:
    Leuk om te lezen allemaal. Zijn er trouwens een beetje mooie parken in HK? Veel gehoorde kritiek over Aziatische steden is dat er zo weinig groen is namelijk.
    PFffffffffffffffffffffffff

HK is ontzettend groen. 75% of meer is natuur geloof ik. Veel bergen, en dus veel bomen, en ook veel parken. Je kunt er uitstekende wandeltochten door de natuur maken. De parken in de bebouwde gebieden zijn ook totaal anders dan hier in NL. In NL is het gewoon gras, wat bomen en struiken en een kronkelig pad er doorheen, en daar zijn de parken gewoon ontzettend MOOI, goed bijgehouden, schoon, etc etc. Vlak naast het grote winkelcentrum in Sha Tin heb je een prima parkje en dan zit je s'avonds dus gewoon een beetje in de vijvers te kijken (die verlicht zijn) vanaf ene mooi bruggetje of bankje, en zie je mooie vissen zwemmen, en schildpadjes enzo. En dat is dan nog een klein stadsparkje, Je hebt ook hele grote natuurgebieden natuurlijk.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 20:09:24 #9
    15080 static
    pi_66807400
    En je mag er niet roken.
      zondag 8 maart 2009 @ 00:48:17 #10
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_66815495
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef static het volgende:
    En je mag er niet roken.

En hoe zit het met "jaywalking"? Zijn ze net zo streng als in Singapore?

Stoere foto van die Delorean, stond deze in een WB pretpark?
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
    pi_66828672
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 00:48 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

Stoere foto van die Delorean, stond deze in een WB pretpark?
    Wordt heel vaak gedaan, wanneer het maar kan.
    Nog nooit politie zien optreden, maar de mensen blijven uiteraard wel staan als er toevallig politie in de buurt is.
    pi_66833521
    Wat een fucking tof uitzicht heb je! en dan te bedenken dat je binnen een aantal jaar waarschijnlijk wel weer ergens anders zit
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66849255
    quote:
    En je mag er niet roken.
    wel in uitgaansgelegenheden...
    Ik steek je moeder in de fik!
      maandag 9 maart 2009 @ 09:10:06 #14
    15080 static
    pi_66850411
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 00:48 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

Welnee, het is nog erger dan in Nederland (of Amsterdam for that matter).
    pi_66860879
    quote:
    En je mag er niet roken.
    Heb je daar nog geen problemen mee gehad? ^^
     FR
      maandag 9 maart 2009 @ 19:55:38 #16
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_66871420
    tvp
    AFC AJAX
    pi_66874072
    tvp..leuk
      dinsdag 10 maart 2009 @ 14:31:18 #18
    15080 static
    pi_66896483
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 07:14 schreef cheukert het volgende:

[..]

wel in uitgaansgelegenheden...
    Restautants e.d. niet.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 14:32:54 #19
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66896541
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 14:31 schreef static het volgende:

[..]

Restautants e.d. niet.
    Gelukkig niet.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 14:40:29 #20
    15080 static
    pi_66896850
      dinsdag 10 maart 2009 @ 16:14:32 #21
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66900411
    Tja.... voor jou als roker is dat misschien vervelend, maar voor alle niet-rokers is het natuurlijk een stuk fijner als ze gewoon van hun eten kunnen genieten zonder in de stank te zitten ...

Ik weet trouwens niet hoe dat zit bij die restaurantjes waar je ook buiten kunt zitten. In Yuen Long zit een heel goed thais restaurant, waar je gewoon buiten zit onder een soort 'tentdoek'. En in Tuen Mun is ook een uitstekend thais restaurantje waar je buiten kunt zitten. Wellicht kun je daar wel gewoon heerlijk eten en vervolgens een peuk opsteken.

Zijn 2 hele goede restaurantjes...
    pi_66901779
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Yi-Long het volgende:
    Tja.... voor jou als roker is dat misschien vervelend, maar voor alle niet-rokers is het natuurlijk een stuk fijner als ze gewoon van hun eten kunnen genieten zonder in de stank te zitten ...

Ik weet trouwens niet hoe dat zit bij die restaurantjes waar je ook buiten kunt zitten. In Yuen Long zit een heel goed thais restaurant, waar je gewoon buiten zit onder een soort 'tentdoek'. En in Tuen Mun is ook een uitstekend thais restaurantje waar je buiten kunt zitten. Wellicht kun je daar wel gewoon heerlijk eten en vervolgens een peuk opsteken.

Zijn 2 hele goede restaurantjes...
    Hung lak oek?
    De main street in yuen long, waar de tram doorgaat, afgaan (richting de grote riool) en blijven doorgaan. Aan de linkerkant is dat.
    Volgens mij is dat een keten, in het engels heet het Chili n'spice dacht ik

Was idd heerlijk
      dinsdag 10 maart 2009 @ 16:49:53 #23
    15080 static
    pi_66901911
    Bij sommige restaurants in TST mag je op het terras roken, bij het restaurant ernaast weer niet. Geen pijl op te trekken, die bij de pier naar Macau bijvoorbeeld mag het weer niet. Maar een restaurant/pub weer wel.
      dinsdag 10 maart 2009 @ 17:32:59 #24
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_66903495
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 16:47 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Hung lak oek?
    De main street in yuen long, waar de tram doorgaat, afgaan (richting de grote riool) en blijven doorgaan. Aan de linkerkant is dat.
    Volgens mij is dat een keten, in het engels heet het Chili n'spice dacht ik

Was idd heerlijk
    Die in Yuen Long waar ik geweest was, en waar het 'buiten' was, zat net buiten Yuen Long, zeg maar als je de bus zou nemen van Yuen Long naar Tai Po, vlak buiten Yuen Long, (dus gewoon losstaande kleine huizen).
    Ik zal eens kijken of ik het op Google Earth kan vinden en aan de hand daarvan wat info kan opzoeken erover, De eigenaar leek trouwens een beetje op Michael Wong (een slechte HK acteur).

Of ik ooit in Chili n' Spice ben geweest durf ik niet te zeggen ...
    pi_66911652
    quote:
    # moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels
    # de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling
    # de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling
    # de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten
    # de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega)
    # dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me.
    Ah zie hier het klassieke voorbeeld van een westerling in het buitenland. Zelf naar de andere kant van de wereld reizen en nogsteeds verwachten dat iedereen zich maar aan jouw aan past in plaats van omgedraaid zoals het zo moeten. Ben toch blij dat dat op mijn studie er toch wel redelijk in gedrukt word. Misschien eens jezelf een beetje aanpassen aan hun? Misschien dat ze dan ook meteen een stuk meer bereid zullen zijn dingen voor jou te doen...
    quote:
    de taal is niet te begrijpen
    Verkapt: Ik ben lui en wil geen moeite doen om te taal te begrijpen.

Wel mooie foto's trouwens Maakt dat eigenlijk geen kabaal al die booten zo dicht bij? Tenminste, op de foto's lijkt het redelijk dichtbij. Wel een mooi uitzicht.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')