abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66206368
hihi ik zit sinds vorige week in hk en heb ook zin in een broodje kroket
er zit trouwens een Nederlandse tent ergens in Soho
Ik steek je moeder in de fik!
pi_66222675
Hoe lang moet je nu nog in HK?
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:01:36 #278
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_66223097
In ieder geval tot eind mei.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:40:45 #279
15080 static
pi_66242814
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_66254844
De titel alleen al van het bericht. Het klinkt allemaal geweldig Static, maar ik begrijp er geen zak van
  vrijdag 20 februari 2009 @ 01:49:17 #281
15080 static
pi_66263243
Het klinkt veel ingewikkelder dan het is hoor (maar vraag me niet om de technische details.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:58:43 #282
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66292142
Mooi zeg

Als ik zelf op zo'n boot zou zitten zou ik echt mijn hele maag eruit kotsen . Ik heb al super veel moeite met vliegtuigen dus de zee kan er ook nog wel bij
AFC AJAX
  maandag 2 maart 2009 @ 15:47:57 #283
15080 static
pi_66619726
Gaan ze sigaretten 50% duurder maken met onmiddellijke ingang.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:06:50 #284
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66620448
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:47 schreef static het volgende:
Gaan ze sigaretten 50% duurder maken met onmiddellijke ingang.
Hoeveel moet je nu gaan betalen voor een pakje sigaretten?

Wat gaan ze trouwens met de extra opbrengsten doen?

edit: Ah, het was 30 HK dollar, en nu dus 45 HK dollar!? Ongeveer 4,50 euro.
Nog steeds vrij goedkoop dus vergeleken met Nederland en vele andere landen. Kun je niet eens per maand even de grens van China over? Hoe duur kosten de pakjes daarzo?

edit 2:
quote:
Smokers have to cough up more cash
(02-25 14:02)
Lighting up will cost smokers roughly 40 HK cents more per stick starting today.

John Tsang said the tobacco duty has been increased by 50 percent to HK$1.20.

The rise in duty will mean smokers need to cough up about HK$8 extra for a pack of 20 cigarettes.

A pack currently costs an average of HK$29 and it will be up to individual tobacco companies to adjust the prices for their products.

Tsang said the government will continue to step up its campaign to get more smokers to quit as well as tobacco-control enforcement efforts.
Ongeveer 38 HK dollar, dus zo'n 3,50 euro.

[ Bericht 21% gewijzigd door Yi-Long op 02-03-2009 16:17:15 ]
pi_66630796
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:06 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hoeveel moet je nu gaan betalen voor een pakje sigaretten?

Wat gaan ze trouwens met de extra opbrengsten doen?

edit: Ah, het was 30 HK dollar, en nu dus 45 HK dollar!? Ongeveer 4,50 euro.
Nog steeds vrij goedkoop dus vergeleken met Nederland en vele andere landen. Kun je niet eens per maand even de grens van China over? Hoe duur kosten de pakjes daarzo?

edit 2:
[..]

Ongeveer 38 HK dollar, dus zo'n 3,50 euro.
Daar moet je mee opletten. Je mag alleen maar sigaretten van China mee naar HK nemen wanneer je er 24 uur bent geweest. Als je binnen de 24 uur terugkeert en je hebt sigaretten op zak van China, dan mag je fors betalen. Mijn tante zei dat toen tegen me, er was een meisje van HK die een avond naar China ging om uit te gaan (goedkoop en populair) en had sigaretten van HK bij zich. Toen ze terugkeerde hielden ze haar tegen en dachten dat die van China waren. Ze tellen per sigaret, en daar moet je een fikse bedrag voor betalen.

Uiteindelijk in de media terechtgekomen en moest ze niks betalen dacht ik, weet niet hoe ze dat hebben aangetoond.
  woensdag 4 maart 2009 @ 02:56:55 #286
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_66677819
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:24 schreef static het volgende:
Wat overigens wel opvallend is; de wolkenkrabbers in het westen hebben meestal geen 13e verdieping (qua lift dan); hier geen 4e, 14e én 13e.

Vier is het ongeluksgetal of staat voor de dood oid.
oh wacht dat weet ik wel, in Japan heb je iets vergelijkbaars. 4 is in japans shi en te samen met shinen of shinden betekent het letterlijk dode / mensen. Ik snap trouwens niets van chinees, maar ik herken wel veel van die chinese tekens van het japans.
Dat beginstukje over niezen zonder hand voor de mond, komt me ook bekend voor. Dat is zeker algemeen aziatisch gebruik. En elke keer als ik per ongeluk gezondheid zei, stonden ze me zo aan te kijken, huh was jij dat die dat gorgelende gekke geluid maakte? En dat slurpen, ik denk dat het moet. Dat is volgens mij om duidelijk te maken dat het eten bevalt.
Prachtige foto's hoor, ik denk dat ik jullie fotos gewoon rip, dan hoef ik ze zelf niet meer te maken, scheelt weer tijd! Maar zonder gekkigheid, ik ga er binnenkort langs, ik moet vicotria peak zien, de boedda op dat eiland waar je met de kabelbaan ernaar toe gebracht kunt worden en .. het bezoek aan shenzhen klinkt heel avonturistisch. Kun je er goed shoppen e.d.? Ik hoorde iets dat je 50% kunt afdingen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 4 maart 2009 @ 03:45:23 #287
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_66677998
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:38 schreef static het volgende:
Bijna niemand kent hier Nederland of Amsterdam trouwens.

We worden ook nog steeds aangestaard; tot aan het absurde toe.
Ben je zo groot en blond dan? Ik werd in Japan ook telkens nagestaard, vooral in supermarkten. Je voelt met de ogen in je achterhoofd dat er mensen naar je zitten te kijken en dan draai je je om en dan lopen die mensen snel weg. Is dat in HK dan echt niet anders, ik hoop toch wel dat ze mijn maat overhemden hebben.
Ik kende een Japanner die in het Nederlands Nederland vloeiend bij de naam kon noemen en hij wist zelfs dat Nieuwzeeland afstamt van Zeeland, maar op dat moment was ik daar zelf niet eens zeker van. Zo gek kun je het niet verzinnen he

[ Bericht 0% gewijzigd door Brett-Anderson op 04-03-2009 03:46:38 (afstamt, sorry) ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 4 maart 2009 @ 05:01:57 #288
15080 static
pi_66678192
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 02:56 schreef Brett-Anderson het volgende:

de boedda op dat eiland waar je met de kabelbaan ernaar toe gebracht kunt worden en ..
Dat is Lantau. Schijnt idd de moeite te zijn.
pi_66678200
Hee static vind je dat niet eng met die vage bootjes en kabelbanen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 05:20:26 #290
15080 static
pi_66678213
Bootjes niet, die kabelbaan blijf ik ver uit de buurt. Is me net té hoog.

pi_66678214
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 05:20 schreef static het volgende:
Bootjes niet, die kabelbaan blijf ik ver uit de buurt. Is me net té hoog.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toffe foto's man.

Echt geweldig.
pi_66679168
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 02:56 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

oh wacht dat weet ik wel, in Japan heb je iets vergelijkbaars. 4 is in japans shi en te samen met shinen of shinden betekent het letterlijk dode / mensen. Ik snap trouwens niets van chinees, maar ik herken wel veel van die chinese tekens van het japans.
Dat beginstukje over niezen zonder hand voor de mond, komt me ook bekend voor. Dat is zeker algemeen aziatisch gebruik. En elke keer als ik per ongeluk gezondheid zei, stonden ze me zo aan te kijken, huh was jij dat die dat gorgelende gekke geluid maakte? En dat slurpen, ik denk dat het moet. Dat is volgens mij om duidelijk te maken dat het eten bevalt.
Prachtige foto's hoor, ik denk dat ik jullie fotos gewoon rip, dan hoef ik ze zelf niet meer te maken, scheelt weer tijd! Maar zonder gekkigheid, ik ga er binnenkort langs, ik moet vicotria peak zien, de boedda op dat eiland waar je met de kabelbaan ernaar toe gebracht kunt worden en .. het bezoek aan shenzhen klinkt heel avonturistisch. Kun je er goed shoppen e.d.? Ik hoorde iets dat je 50% kunt afdingen.
4 in het kantonees en mandarijns klinken allebei als dood.
8 klinkt dan weer veel als rijk

Dus je zal 8 heel vaak zien, dure nummerborden en gsm nummers waar veel 8'en in voorkomen.

En ik denk dat de Japanse tekens van de Chinese afstammen, er worden idd veel Chinese karakters geleend
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:59:21 #293
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66684823
Die kabelbaan was wel tof.
We hadden hem al eerder willen nemen, deze zomer, maar hij heeft een tijdje stilgestaan wegens mankementen ofzo, dus we konder pas in de laatste 1-2 weken ermee...

S'ochtends dus met de bus naar de kabelbaan. Met de kabelbaan naar Buddha, en vervolgens met een busje naar Tung Chung terug, en halverwege uitstappen en daar op een vrijwel verlaten strandje lekker de hele middag doorgebracht Vervolgens in Tung Chung bij de Food Court geloof ik iets gegeten, en weer terug naar huis. Perfecte dag.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:09:11 #294
15080 static
pi_66694661
Ben nu zo ongeveer op de helft denk ik.

Zou ik het weer doen? Ja, onmiddellijk.
Zou ik bijtekenen? Ja, uiteraard. Al speelt het financiele aspect natuurlijk ook mee, salaris is gewoon erg goed al wordt ik in US$ betaald. Het is stervensdruk, maar goed: comes with the job.

Paar dingen:

• moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels
  • de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling
  • de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling
  • de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten
  • de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega)
  • dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me.
  • dat schaamhaar bij de vrouwen is niet erg 'opwindend'
  • eten ben ik nog niet écht aan gewend, maar ben altijd al een moeilijke eter geweest
  • arbeidsomstandigheden - en dan bedoel ik de manier waarop - zijn compleet anders, bijna minderwaardig aan wat wij gewend zijn, contra-efficient
  • de vrouwen hebben inderdaad allemaal O-beentjes
  • de taal is niet te begrijpen
  • shoppen kun je hier beter dan in welke stad dan ook
  • Skyline is mooier dan die van bijvoorbeeld New York. Pak af en toe wel eens een stoeltje 's-avonds laat en ga met een glaasje wijn het uitzicht vanuit mijn apartement bekijken
  • etc. Zal straks nog wel meer naar boven borrelen.

Zou ik hier permanent willen wonen? Nee, hoe vreemd het ook klinkt: de Amsterdamse grachtjes en betuttelingen hebben ook wel weer wat.

Heb ik het naar mijn zin? The time of my life.
  • Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    pi_66697733
    Al een idee waar je volgend avontuur zich zal bevinden?
    Neem aan dat er niet zoveel mensen zijn met jouw functie in jouw sector, kga er dan ook vanuit dat je geen last hebt van de crisis
      woensdag 4 maart 2009 @ 21:42:12 #296
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_66707678
    Prachtige foto's! Prachtige posts!!

Klopt inderdaad dat Japan chinese karakters heeft "geleend", maar in het Chinees betekent het meeste ook allemaal weer wat anders, dat is heel verwarrend.

Zeg Static, die kabelbaan ziet er inderdaad een beetje eng uit. Ik ben in Japan, Kobe ook wel eens met de kabelbaan daar over de bergen gegaan, maar er zat daar wel een soort speciaal vangnet kort daar onder, mocht er wat gebeuren. Hier lijkt me dat een valpartij einde oefening betekent.

[ Bericht 42% gewijzigd door Brett-Anderson op 04-03-2009 22:03:40 ]
      donderdag 5 maart 2009 @ 08:40:48 #297
    15080 static
    pi_66717673
    Hier is het ook wel eens slecht weer (gemaakt vanuit mijn apartementje).

zaterdag 7 maart 2009 @ 15:59:17 #298
    15080 static
    pi_66799913
    Topic
      zaterdag 7 maart 2009 @ 15:59:34 #299
    15080 static
    pi_66799925
    is
      zaterdag 7 maart 2009 @ 15:59:52 #300
    15080 static
    pi_66799933
    bijna
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')