Hoeveel moet je nu gaan betalen voor een pakje sigaretten?quote:Op maandag 2 maart 2009 15:47 schreef static het volgende:
Gaan ze sigaretten 50% duurder maken met onmiddellijke ingang.
Ongeveer 38 HK dollar, dus zo'n 3,50 euro.quote:Smokers have to cough up more cash
(02-25 14:02)
Lighting up will cost smokers roughly 40 HK cents more per stick starting today.
John Tsang said the tobacco duty has been increased by 50 percent to HK$1.20.
The rise in duty will mean smokers need to cough up about HK$8 extra for a pack of 20 cigarettes.
A pack currently costs an average of HK$29 and it will be up to individual tobacco companies to adjust the prices for their products.
Tsang said the government will continue to step up its campaign to get more smokers to quit as well as tobacco-control enforcement efforts.
Daar moet je mee opletten. Je mag alleen maar sigaretten van China mee naar HK nemen wanneer je er 24 uur bent geweest. Als je binnen de 24 uur terugkeert en je hebt sigaretten op zak van China, dan mag je fors betalen. Mijn tante zei dat toen tegen me, er was een meisje van HK die een avond naar China ging om uit te gaan (goedkoop en populair) en had sigaretten van HK bij zich. Toen ze terugkeerde hielden ze haar tegen en dachten dat die van China waren. Ze tellen per sigaret, en daar moet je een fikse bedrag voor betalen.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hoeveel moet je nu gaan betalen voor een pakje sigaretten?
Wat gaan ze trouwens met de extra opbrengsten doen?
edit: Ah, het was 30 HK dollar, en nu dus 45 HK dollar!? Ongeveer 4,50 euro.
Nog steeds vrij goedkoop dus vergeleken met Nederland en vele andere landen. Kun je niet eens per maand even de grens van China over? Hoe duur kosten de pakjes daarzo?
edit 2:
[..]
Ongeveer 38 HK dollar, dus zo'n 3,50 euro.
oh wacht dat weet ik wel, in Japan heb je iets vergelijkbaars. 4 is in japans shi en te samen met shinen of shinden betekent het letterlijk dode / mensen. Ik snap trouwens niets van chinees, maar ik herken wel veel van die chinese tekens van het japans.quote:Op maandag 1 december 2008 13:24 schreef static het volgende:
Wat overigens wel opvallend is; de wolkenkrabbers in het westen hebben meestal geen 13e verdieping (qua lift dan); hier geen 4e, 14e én 13e.
Vier is het ongeluksgetal of staat voor de dood oid.
Ben je zo groot en blond dan? Ik werd in Japan ook telkens nagestaard, vooral in supermarkten. Je voelt met de ogen in je achterhoofd dat er mensen naar je zitten te kijken en dan draai je je om en dan lopen die mensen snel weg. Is dat in HK dan echt niet anders, ik hoop toch wel dat ze mijn maat overhemden hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:38 schreef static het volgende:
Bijna niemand kent hier Nederland of Amsterdam trouwens.
We worden ook nog steeds aangestaard; tot aan het absurde toe.
Dat is Lantau. Schijnt idd de moeite te zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2009 02:56 schreef Brett-Anderson het volgende:
de boedda op dat eiland waar je met de kabelbaan ernaar toe gebracht kunt worden en ..
Toffe foto's man.quote:Op woensdag 4 maart 2009 05:20 schreef static het volgende:
Bootjes niet, die kabelbaan blijf ik ver uit de buurt. Is me net té hoog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 in het kantonees en mandarijns klinken allebei als dood.quote:Op woensdag 4 maart 2009 02:56 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
oh wacht dat weet ik wel, in Japan heb je iets vergelijkbaars. 4 is in japans shi en te samen met shinen of shinden betekent het letterlijk dode / mensen. Ik snap trouwens niets van chinees, maar ik herken wel veel van die chinese tekens van het japans.
Dat beginstukje over niezen zonder hand voor de mond, komt me ook bekend voor. Dat is zeker algemeen aziatisch gebruik. En elke keer als ik per ongeluk gezondheid zei, stonden ze me zo aan te kijken, huh was jij dat die dat gorgelende gekke geluid maakte? En dat slurpen, ik denk dat het moet. Dat is volgens mij om duidelijk te maken dat het eten bevalt.
Prachtige foto's hoor, ik denk dat ik jullie fotos gewoon rip, dan hoef ik ze zelf niet meer te maken, scheelt weer tijd! Maar zonder gekkigheid, ik ga er binnenkort langs, ik moet vicotria peak zien, de boedda op dat eiland waar je met de kabelbaan ernaar toe gebracht kunt worden en .. het bezoek aan shenzhen klinkt heel avonturistisch. Kun je er goed shoppen e.d.? Ik hoorde iets dat je 50% kunt afdingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |