abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 18:24:37 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_65393126
Morgen - of eigenlijk vandaag al - breekt het Chinese New Year los, het blijkt een gigantisch spektakel te zijn voor de ruim miljard Chinezen wereldwijd. Veel spectaculairder dan 'onze' overgang van 2008 naar 2009 (zie de filmpjes hieronder).

In Nederland schijnt e.e.a. al gevierd te zijn; ik ga het van dichtbij meemaken hier in Hong Kong. Vanaf morgenmiddag gaan de festiviteiten plaatsvinden, met als slot een gigantische parade door TST die we vanaf gereserveerde zitplaatsen kunnen bekijken:
quote:
First Day of Lunar New Year – January 26th

The biggest event of the New Year, famed worldwide, will be the Chinese New Year Night Parade in Tsim Sha Tsui. A procession of imaginatively decorated floats will parade down the streets, with entrants coming from all over the world. Expect drums, dragons and plenty of drama. The parade starts at 8pm and continues until around 9:30pm and will wind through the streets of Tsim Sha Tsui before hitting the parade ground.The parade starts from Hong Kong Cultural Centre and proceeds from Salisbury Road along Mody Road taking a U Turn and ending up at the New World Centre.
Nu vind ik een parade over het algemeen niet bijster interessant (alhoewel ik niet weet wat te verwachten), maar dit schijnt iets te zijn wat je niet moet missen. We staan iig paraat met drie fototoestellen om niets te hoeven missen. Het resultaat volgt morgen.

Overmorgen breekt letterlijk de hel los met het vuurwerk hier in de haven; we hebben een bootje dus zitten er middenin:
quote:
Second Day of the Lunar New Year – January 27th

The second day of New Year sees boats pack the harbor and people thronging the Tsim Sha Tsui waterfront, particularly the Avenue of Stars, for the most spectacular fireworks show in the world - amazingly, completely computer controlled. Many people rent a boat to get a perfect view from the harbor. If you're heading to the waterfront you'll need to get there early, as it fills up quickly. The fireworks kick off at 8pm.
De volledige review volgt morgen; ondertussen wat van Youtube geplukt.

http://www.youtube.com/hongkong

Wat spul dat ik zelf heb gefilmd van 2008 naar 2009:

Morgen meer van het 'echte' nieuwjaar, het jaar van de Os.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_65398607
Leuk stats,ben benieuwd naar je foto's. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:08:31 #3
15080 static
pi_65429486
Chinese New Year, year of the Ox.

We hadden zitplaatsen; viel wat tegen, was meer een 'normale' parade. Meer filmpjes & foto's later, geen zin meer om op Youtube te zetten.

Morgen het vuurwerk vanaf de boot.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 8 februari 2009 @ 16:51:36 #4
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65853524
Als je niks wil missen zou ik er niet met 3 fototoestellen gaan zitten. Zo maak je het alleen achteraf mee.
  zondag 8 februari 2009 @ 17:51:59 #5
15080 static
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')