Gozer, we zijn inmiddels ruim 70 jaar verderquote:Op maandag 15 juni 2009 09:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Zag men in 1930 een reele kans dat men ipv het verbieden van joden op openbare plekken en het uitzetten over zou gaan op genocide?
[..]
Uhmmm, denk je dat men vroeger problemen had met individuele Joden, of dat het ging over de groep zelf en hun cultuur/ideologie?
[..]
Dat men tegenwoordig zoiets kan schreeuwen als 'Omg! dat is Godwin's Law', maakt het nog niet onjuist hoor. Er is niet zoiets als 'Dankzij Godwin's Law' want dit is alleen een constanering, er volgt niets uit ofzo. Verder is het natuurlijk onderdeel van de politiek correcte moraalridders om dat te claimen
Dan moet die scheiding van kerk en staat nog sterker in de grondwet verankerd worden. Simpel.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:23 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
en jij ziet een reële kans dat Wilders vernietigingskampen gaat bouwen als hij aan de macht komt?
[..]
Wilders ziet de problemen niet bij individuele moslims, maar bij de - in zijn ogen - totalitaire ideologie van de islam. Hij vreest dat de scheiding van kerk en staat op termijn verdwijnt en dit het land niet ten goede zal komen. Ik vind het erg logisch klinken dan buitenlanders die zich in Nederland misdragen niet welkom zijn in Nederland.
Verdiep je eens in de materie. Godwin's Law zegt dat je automatisch de discussie verliest. Er volgt dus wel degelijk iets uit. En ja, Godwin's Law heeft wel degelijk een functie. De reductio ad Hitlerium wordt maar al te vaak misbruikt imho. Maar stellen dat een vergelijking met Hitler ten allen tijde ongepast is, DAT is pas politiek correct. Imho heeft Godwin! roepen tegenwoordig nog dezelfde status als Rassiesmoes!quote:Op maandag 15 juni 2009 09:27 schreef Zith het volgende:
Dat men tegenwoordig zoiets kan schreeuwen als 'Omg! dat is Godwin's Law', maakt het nog niet onjuist hoor. Er is niet zoiets als 'Dankzij Godwin's Law' want dit is alleen een constanering, er volgt niets uit ofzo. Verder is het natuurlijk onderdeel van de politiek correcte moraalridders om dat te claimen
Lees je eigen reactie eens en vergelijk die met je bezwaren tegen Wildersquote:Op maandag 15 juni 2009 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jullie ware aard komt naar boven. Nogmaals: ik hoop dat Wilders zijn hand verspeeld en alle Wildersfans daarna uitgejouwd en gescalpeerd als parias worden behandeld voor de rest van hun leven.
Mooi he? Zijn mening is de enige juiste en al het andere is mongliodequote:Op maandag 15 juni 2009 09:31 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Lees je eigen reactie eens en vergelijk die met je bezwaren tegen Wilders. Jezus, ik dacht dat het domme volk vooral óp Wilders stemde, maar ook in andere hoeken zitten ze dus.
Verschil is vooral dat de haat jegens Joden gevoed werd door jaloezie. De 'haat' jegens de moslims wordt voornamelijk door de moslims zelf gevoed. Wilders maakt daar maar al te graag gebruik van. De plank om ze mee te slaan wordt Wilders aangereikt door de Moslims zelf.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hmm, Hitler zag de oorzaak van alle problemen bij de JOden liggen, en had als oplossing de massale uitzetting van Joden uit Arisch Duitsch Grondgebied. Wilders ziet alle problemen komen door moslims, en heeft als oplossing de massale uitzetting van moslims uit Den Europeesche Landerijen. Natuurlijk allebei een beetje verzacht door te zeggen dat alleen "slechte" joden moslims uit worden gezet.
Nee, ik zie geen overeenkomst nee.
Jij ziet geen verschil in die vergelijking?quote:Op maandag 15 juni 2009 09:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hmm, Hitler zag de oorzaak van alle problemen bij de JOden liggen, en had als oplossing de massale uitzetting van Joden uit Arisch Duitsch Grondgebied. Wilders ziet alle problemen komen door moslims, en heeft als oplossing de massale uitzetting van moslims uit Den Europeesche Landerijen. Natuurlijk allebei een beetje verzacht door te zeggen dat alleen "slechte" joden moslims uit worden gezet.
Nee, ik zie geen overeenkomst nee.
ook mee eensquote:Op maandag 15 juni 2009 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Omarm je onze waarden prima, misbruik je onze vrijheden alleen maar om tegen diezelfde vrijheden te ageren dan kun je ophoepelen.
Dat zal niet gebeuren... als Wilders weg is komt er zo weer een nieuwe en loopt iedereen daar weer achteraan. Dat zie je nu al.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Jullie ware aard komt naar boven. Nogmaals: ik hoop dat Wilders zijn hand verspeeld en alle Wildersfans daarna uitgejouwd en gescalpeerd als parias worden behandeld voor de rest van hun leven.
Verdiep je in de materie zeg jequote:Op maandag 15 juni 2009 09:30 schreef Seneca het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de materie. Godwin's Law zegt dat je automatisch de discussie verliest.
Als je teveel moeite hebt met Engels moet je me even PMen dan wil ik je wel uitleggen om je meer 'in de materie te laten verdiepen'quote:The rule does not make any statement about whether any particular reference or comparison to Adolf Hitler or the Nazis might be appropriate. Godwin's Law does not claim to articulate a fallacy; it is instead framed as a memetic tool to reduce the incidence of inappropriate hyperbolic comparisons
Idd, en dit is een moment waarop ik dus gepast een reducio ad hitlerium kan makenquote:De reductio ad Hitlerium wordt maar al te vaak misbruikt imho. Maar stellen dat een vergelijking met Hitler ten allen tijde ongepast is, DAT is pas politiek correct.
quote:Imho heeft Godwin! roepen tegenwoordig nog dezelfde status als Rassiesmoes!
quote:Uw zoekbewerking - Rassiesmoes - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
quote:Op maandag 15 juni 2009 09:35 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Verschil is vooral dat de haat jegens Joden gevoed werd door jaloezie. De 'haat' jegens de moslims wordt voornamelijk door de moslims zelf gevoed. Wilders maakt daar maar al te graag gebruik van. De plank om ze mee te slaan wordt Wilders aangereikt door de Moslims zelf.
Desondanks moeten er andere manieren zijn dan de manieren die Wilders aandraagt. Maar wat we in ieder geval niet moeten doen is de problemen maar blijven ontkennen. Zolang we dat blijven doen zal Wilders een hoop stemmen blijven halen omdat er gewoon geen alternatief is. Of we blijven onze 'medelanders' knuffelen of je stemt op Wilders. Keuze uit 2 slechte opties mi.
Wilders gebruikt dus een puur hypothetisch, angsscenario om zijn plannetjes door te voeren. Hij ziet er een complot achter. Maar dat is al langer duidelijk sinds hij het woord 'moslim-kolonisten' in de mond nam.quote:"Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben. Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten"
Als die cijfers kloppen dat 70% van gedetineerden moslim is dan zijn dat dus gewoon harde feiten.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Volgens Wilders zijn er dus miljoenen, tientallen miljoenen slechte moslims? Dat is OF een knap staaltje angstzaaierij, OF een knap staaltje haatzaaierij.
In de politiestatistieken is het percentage allochtonen in Nederland hoger dan het percentage wat daadwerkelijk in de gevangenis zit.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als die cijfers kloppen dat 70% van gedetineerden moslim is dan zijn dat dus gewoon harde feiten.
miljoenen moslims -> 70% = tientallen miljoenen slechte moslims (best wel simpel he)
Daarnaast elke moslim die ik ken heeft ooit wel op het politie bureau vastgezeten.
Mijn NL vrienden zijn niet verder gekomen dan een bon voor foutparkeren ofzo.
Trek je conclusies maar
Belangrijker vind ik de ontluizing van jouw soort.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als je er zeker van wil zijn dat je geen sharia in Europa krijgt is dit het uiteindelijke gevolg. Wat vind je belangrijker, de neutralisering sharia of mede-menselijkheid?
En hoe weten ze dat het hier om Moslims gaat? Worden criminelen voordat ze in de cel gestopt worden gevraagd of ze Moslim zijn of niet? En dan ga je ook nog eens voorbij aan het feit dat veel van die crimineeltjes alleen in naam Moslim zijn, om zo papa en mama niet voor het hoofd te stoten. Ja als je DAT vervolgens als representatief gaat zien voor de moslimgemeenschap zou ik ook een negatief beeld krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als die cijfers kloppen dat 70% van gedetineerden moslim is dan zijn dat dus gewoon harde feiten.
miljoenen moslims -> 70% = tientallen miljoenen slechte moslims (best wel simpel he)
Daarnaast elke moslim die ik ken heeft ooit wel op het politie bureau vastgezeten.
Mijn NL vrienden zijn niet verder gekomen dan een bon voor foutparkeren ofzo.
Trek je conclusies maar
lol, heb je nooit hoger onderwijs gevolgd of maak je express zulke redenatiefouten?quote:Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Trek je conclusies maar
Jouw soort, jij bent echt een soort Stalin he? Zuiveren dan maar?quote:Op maandag 15 juni 2009 09:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Belangrijker vind ik de ontluizing van jouw soort.
Het is, volgens mij, eerder andersom. Over het thema immigratie en integratie leven er in de samenleving nu eenmaal bepaalde gevoelens die door mensen zoals Janmaat, Fortuyn en Wilders gekanaliseerd worden (en werden) en in politieke macht worden (en werden) omgezet.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren... als Wilders weg is komt er zo weer een nieuwe en loopt iedereen daar weer achteraan. Dat zie je nu al.
Eerst Janmaat, daarna Fortuin, helaas heeft die niet de kans gekregen om onderuit te gaan, daarna Verdonk en nu Wilders. Het volk huppelt er vrolijk achteraan.
Als je hebt over terugsturen dan mag ik veronderstellen dat je het over immigranten hebt. Maar Wilders spreekt de hele tijd over moslims, niet over immigranten. Dat vind ik nog wel het meest kwalijke, dat is niet zomaar een vergissing. De hele gedachtelijn is dat moslims hier niet horen, dat de islamitische cultuur hier niet past. Je zou hier maar geboren zijn en je tot het islamitische geloof hebben bekeerd, waar moet je dan naartoe worden teruggestuurd?quote:Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |