abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 21:47:44 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69986878
Ik ben woedend op zowel Large als Selektvracht. Op pinkstermaandag (bijna twee weken geleden dus) bestelde ik wat kleding bij Large Popmerchandising omdat ik weer toe was aan wat nieuwe kleding. De dag erop, dinsdag 2 juni, kreeg ik al een email van Large dat zij het al hadden verzonden met een Track en Tracenummer erbij.

Tof, snelle service dacht ik. Mooi op tijd voor het personeelsfeest van vorige week vrijdag. Maar wat er ook kwam die donderdag of zelfs vrijdag, geen pakket van Large. Via het T en T-nummer kwam ik erachter dat er iets was misgegaan met de sortering bij Selektvracht. Nouja, dan de zaterdag maar afwachten. Maar nee hoor, nog steeds geen pakket.

Mijn vrouw maandag bellen met Large, maar die zei dat we nog even moesten wachten. Aangezien ze op maandag vrij zijn daar, dinsdag gebeld met Selektvracht. Daar werd ons gezegd dat we nog even moesten wachten. Maar nee, het pakket is nog steeds niet bezorgd.

Nu geven ze bij Selektvracht toe dat het pakket is blijven hangen tussen twee depots. Oftewel, iemand heeft het pakket gejat. Op het pakket zit allemaal plakband van Large. Aangezien er nu veel scholieren vakantiewerk doen daar in de sorteercentra en Large veel tof spul heeft, ga ik ervanuit dat het pakketje weggemoffeld is in een kingsize rugzak.

Maar goed, ik besloot vanavond zelf maar contact op te nemen met Large. We wachten nu al bijna twee weken, en ik ben er wel klaar mee. Helaas kunnen ze niets voor ons betekenen. Aangezien zij het geld al hebben ontvangen (met iDeal betaald) en zij het pakket hebben verzonden,is wat hen betreft de kous af. Ik moet het zelf maar uitvechten met dat malafide bedrijf Selektvracht.

Nou, daar ben ik mooi klaar mee. Maar klopt het wel, dat ik naar mijn pakket kan fluiten? Volgens mij komt het pakket nooit meer boven water en ben ik dus mijn geld kwijt. Waardeloos van beide partijen. Ik kan proberen met Selektvracht contact op te nemen, maar dat schijnt nog niet zo gemakkelijk te zijn heb ik begrepen. Nouja, dinsdag maar eens bellen dan met die gasten.

Ohja, ik heb ook een rechtsbijstandverzekering. Kunnen zij nog iets regelen, of is dit een kansloze zaak?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:51:55 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_69987001
Jij hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je besteld hebt. Met Selectvracht heb je niets te maken.
Het bedrijf waar je besteld hebt zal dus of je alsnog het product moeten leveren, of je geld terug.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:27 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69987053
Selektvracht bekent dus tegen jou dat ze het verloren zijn? Dan lijkt me dat zij het ook moeten vergoeden
pi_69987062
Bij de status van T-en-T kun je toch zien dat je het pakket nog steeds niet hebt ontvangen? Dan heb je dus gewoon bewijs dat het product niet is geleverd en moet de winkel je alsnog het product leveren.

Je hebt verder niets met SelektVracht te maken, dat is slechts een vervoerder die is ingeschakeld door Large. Jij doet zaken met Large en zij moeten er voor zorgen dat je product aankomt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:42 #5
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_69987066
Selektvracht Walgelijk bedrijf, zou in Zimbabwe niet misstaan.
pi_69987162
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:51 schreef tonja het volgende:
Jij hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je besteld hebt. Met Selectvracht heb je niets te maken.
Het bedrijf waar je besteld hebt zal dus of je alsnog het product moeten leveren, of je geld terug.
Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
Jesus saves but death prevails.
pi_69987218
Is het niet veroorzaakt door een UFO die het naar een andere dimensie heeft meegenomen?
Om nu direct Selectvracht de schuld te geven zonder alle andere opties uit te sluiten.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:59:54 #8
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_69987259
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
[..]

Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
Ze zijn wel indirect aansprakelijk maar TS heeft niks van doen met Selektvracht. Large moet gewoon een nieuw pakket sturen. Dat zijn dat later verhalen op Seleketvracht maakt voor TS niks meer uit
pi_69987262
Je hebt een overeenkomst met Large. Zij zijn wettelijk verplicht om het product bij jou af te leveren en zijn verantwoordelijk voor de aflevering van het product. Zij hebben het nog niet afgeleverd. Je kan nu vorderen dat Large het product alsnog levert. Met selektvracht heb je verder niets te maken.
pi_69987275
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
[..]

Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
Ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, Large zal het toch echt moeten oplossen.

Of ze het pakje nu zelf langsbrengen of het uitbesteden, als het niet aankomt is het niet jouw probleem maar dat van hen.
pi_69987398
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
[..]

Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
De wetgever heeft anders bepaald. Ze kunnen zich dus niet beroepen op de AV.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:05:33 #12
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69987430
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:59 schreef Consurechter het volgende:
Je hebt een overeenkomst met Large. Zij zijn wettelijk verplicht om het product bij jou af te leveren en zijn verantwoordelijk voor de aflevering van het product. Zij hebben het nog niet afgeleverd. Je kan nu vorderen dat Large het product alsnog levert. Met selektvracht heb je verder niets te maken.
Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69987478
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Volgens de wet "koop op afstand" kan je zelfs nog 8 dagen na ontvangst van het pakket aangeven dat je het wilt retourneren en je geld terug.
Probleem is dan alleen dat je het wel ontvangen moet hebben
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:08:06 #14
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_69987497
En dit is een van de redenen dat ik m'n bestellingen van Large bij een Kialapunt laat leveren Daar heb ik wel een paar kilometer fietsen voor over

Desalnietteplus: da's knap kut Djeez
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_69987619
Heb dit al vaker mee gemaakt. Altijd met de Large. Bij andere paketten van Selektvracht geen problemen, maar als het van de Large afkomt wel. Nou wil ik Selektvracht niet prijzen, maar vind het wel ERG toevallig.

In any case heeft topicstrater idd NIETS met selectvracht te maken en zal de Large er zorg voor moeten dragen dat het pakketje bij jou aankomt, of ze het nu persoonlijk komen brengen, of dat het via de duiven post gaat, maar het probleem is iets tussen Large en Selektvracht, daar moeten ze klanten niet mee lastig vallen.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_69987631
wel altijd de zelfde types die het overkomt he..
pi_69987675
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:14:35 #18
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69987713
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:13 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.
Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69987755
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Je kan het eerst proberen via de telefoon, krijg je dan geen medewerking dan kan je nog zien of er een mail-adres is voor klachten.
Als je op zeker wilt gaan zou ik overigens voor aangetekend gaan maar misschien is het niet nodig.
De paar geschillen die ik had heb ik eigenlijk altijd telefonisch kunne oplossen. Maar dat is geluk...
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 22:16:10 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69987759
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:47 schreef Djeez het volgende:
[knip]
Ohja, ik heb ook een rechtsbijstandverzekering. Kunnen zij nog iets regelen, of is dit een kansloze zaak?
Vraag het je rechtsbijstandverzekering.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:16:29 #21
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_69987765
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Ik zou allebei doen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_69987766
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Nou naar mijn mening kan het per e-mail omdat alle correspondentie via de mail is gegaan. Maar je kan het ook per aangetekende brief doen.
pi_69987800
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan het eerst proberen via de telefoon, krijg je dan geen medewerking dan kan je nog zien of er een mail-adres is voor klachten.
Als je op zeker wilt gaan zou ik overigens voor aangetekend gaan maar misschien is het niet nodig.
De paar geschillen die ik had heb ik eigenlijk altijd telefonisch kunne oplossen. Maar dat is geluk...
Nou een ingebreke stelling moet wel schriftelijk, dus via mail of post.
pi_69987821
Vrouw van Djeez hier. Maar denken jullie dat rechtsbijstand hier nut heeft? Want zoals gezegd zegt Large dat het aan Selektvracht ligt en Selektvracht dat we bij Large moeten zijn.

En idd als we eerst hadden ge googled hadden we het wel via kiala gedaan. Ookal ken ik dat niet.
Grrr, baal flink, we hebben het al niet breed en dit is van vakantiegeld betaald. Weg vakantiegeld.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:18:55 #25
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_69987854
Ik zou eerst hun in gebreke stellen
En niet om het een of ander, maar als het paket wél geleverd was, was je vakantiegeld dan ook niet weg?

Succes in elk geval
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_69987909
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vrouw van Djeez hier. Maar denken jullie dat rechtsbijstand hier nut heeft? Want zoals gezegd zegt Large dat het aan Selektvracht ligt en Selektvracht dat we bij Large moeten zijn.

En idd als we eerst hadden ge googled hadden we het wel via kiala gedaan. Ookal ken ik dat niet.
Grrr, baal flink, we hebben het al niet breed en dit is van vakantiegeld betaald. Weg vakantiegeld.
Nee je moet bij Large zijn. Zij zijn verantwoordelijk voor aflevering bij jou, hoe zij dit doen is niet jouw probleem. De verkoper is verantwoordelijk voor de aflevering, niet de bezorger. Hoewel de bezorger natuurlijk wel zijn verplichtingen heeft naar de verkoper, maar dat is niet jullie probleem.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:21:28 #27
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69987949
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:18 schreef Etcetera het volgende:
Ik zou eerst hun in gebreke stellen
En niet om het een of ander, maar als het paket wél geleverd was, was je vakantiegeld dan ook niet weg?

Succes in elk geval
Dank je. Een deel van het vakantiegeld was ook weg als het pakket wel was afgeleverd, maar dan hadden we iig nog toffe kleding gehad. Nu hebben we helemaal niks, en dat is wel erg zuur.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:22:32 #28
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_69987997
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:21 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dank je. Een deel van het vakantiegeld was ook weg als het pakket wel was afgeleverd, maar dan hadden we iig nog toffe kleding gehad. Nu hebben we helemaal niks, en dat is wel erg zuur.
Ja dat maakt het idd wel erg zuur, heb je 2x niks
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_69988037
Rechtsbijstand komt vaak niet in actie bij bedragen onder de 200 euro of zo. Maar contact met ze opnemen kan in ieder geval geen kwaad. Een andere optie is eens te gaan praten bij het juridisch loket.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_69988159
We gaan juridisch loket mailen.
pi_69988174
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
We gaan juridisch loket mailen.
Die doen verder niet echt iets hoor, ze geven alleen een advies. Ze zullen ook aangeven dat je het bedrijf in gebreke moet stellen.
pi_69988292
Ik kan idd proberen om dat via de mail te doen. En dan nog extra te bellen maandag. En als het moet nog via aangetekende brief.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:35:47 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69988421
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volgens de wet "koop op afstand" kan je zelfs nog 8 dagen na ontvangst van het pakket aangeven dat je het wilt retourneren en je geld terug.
Probleem is dan alleen dat je het wel ontvangen moet hebben
Maakt niet uit voor de wet, de verkoper is verantwoordelijk voor het afleveren.
Maar ja, je recht halen kan nog best wel eens lastig zijn...
censuur :O
pi_69988432
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vrouw van Djeez hier. Maar denken jullie dat rechtsbijstand hier nut heeft?
Om welk bedrag gaat het?
quote:
Want zoals gezegd zegt Large dat het aan Selektvracht ligt en Selektvracht dat we bij Large moeten zijn.
Selektvracht heeft gelijk.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69988472
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kan idd proberen om dat via de mail te doen. En dan nog extra te bellen maandag. En als het moet nog via aangetekende brief.
Het hoeft niet per aangetekende brief. De overeenkomst is immers ook digitaal gesloten, het opzeggen daarvan mag dus ook digitaal.
pi_69988517
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:13 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.
Te vroeg. Volgens de Wet Koop op afstand is Large pas 30 dagen na bestelling in verzuim, dan pas kun je overgaan tot ontbinding.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:43:41 #37
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69988647
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Om welk bedrag gaat het?
160 euro, dus daar willen we nog wel even wat moeite voor doen...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69988811
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:43 schreef Djeez het volgende:
160 euro, dus daar willen we nog wel even wat moeite voor doen...
Jazekers en die zul je uiteindelijk ook gaan krijgen, als je maar volhoudt.
Alleen de rbv zal je claim niet in behandeling nemen wegens te gering belang, je zult het dus zelf moeten doen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69988855
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Te vroeg. Volgens de Wet Koop op afstand is Large pas 30 dagen na bestelling in verzuim, dan pas kun je overgaan tot ontbinding.
Dat klopt, echter zegt Large in haar AV toe het product indien voorradig binnen een week te leveren. En indien niet voorradig binnen maximaal 3 weken. In dit geval zijn zij dus eerder in gebreke te stellen. Daarnaast kan je iemand ook in gebreke stellen als je het vermoeden hebt dat deze de overeenkomst niet nakomt, aangezien het pakket al een week spoorloos is, is het vermoeden aanwezig dat de overeenkomst niet wordt nagekomen.
pi_69988909
Je kan Large in gebreke stellen en je geld terug eisen. Daarna heeft Large wettelijk een maand de tijd om het geld terug te storten. Hierna heb je recht op wettelijke rente.
pi_69988918
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Te vroeg. Volgens de Wet Koop op afstand is Large pas 30 dagen na bestelling in verzuim, dan pas kun je overgaan tot ontbinding.
(ik weet geen bron uit mijn hoofd) Mag je een bedrijf ook niet al eerder aanschrijven als je gegronde redenen hebt om aan te nemen dat het bedrijf niet aan zijn verplichting zou kunnen voldoen?.
dag
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:54:28 #42
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69988922
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:51 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Dat klopt, echter zegt Large in haar AV toe het product indien voorradig binnen een week te leveren. En indien niet voorradig binnen maximaal 3 weken. In dit geval zijn zij dus eerder in gebreke te stellen. Daarnaast kan je iemand ook in gebreke stellen als je het vermoeden hebt dat deze de overeenkomst niet nakomt, aangezien het pakket al een week spoorloos is, is het vermoeden aanwezig dat de overeenkomst niet wordt nagekomen.
Tof, dan hebben we een kans dat het wel goedkomt. Alles was op voorraad en de eerstvolgende werkdag dan ook verzonden. Aangezien we ruim anderhalve week na verzending nog niks hebben ontvangen, zijn zij in gebreke gebleven.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69989006
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:51 schreef Consurechter het volgende:
Dat klopt, echter zegt Large in haar AV toe het product indien voorradig binnen een week te leveren. En indien niet voorradig binnen maximaal 3 weken. In dit geval zijn zij dus eerder in gebreke te stellen.
Ik ken hun AV niet. Linkje?
quote:
Daarnaast kan je iemand ook in gebreke stellen als je het vermoeden hebt dat deze de overeenkomst niet nakomt, aangezien het pakket al een week spoorloos is, is het vermoeden aanwezig dat de overeenkomst niet wordt nagekomen.
Large zal het bestrijden, ze hebben immers aangeraden "nog even te wachten".

In gebreke stellen mag je uiteraard doen maar ontbinden kan niet willekeurig, daar moet een rechtgrond (in dit geval verzuim) voor zijn. Met slechts een vermoeden dat ze niet leveren is nog geen sprake van verzuim, evenmin zijn ze binnen 30 dagen van rechtswege in verzuim.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69989027
Djeez, stuur Large een Mail en een brief.

Meld ze dat je nog niets hebt ontvangen en dat je van selecktvracht te horen hebt gekregen dat het pakket zoek is geraakt. Stel dat Large verantwoordelijk is voor een aflevering van de bestelling binnen 30 dagen en dat je er vanuit gaat dat ze alsnog zorgdragen voor een aflevering van jouw bestelling. Jij hebt met Large een overeenkomst niet met selecktvracht, dus hoe zij dat met Selecktvracht denken te moeten regelen moeten ze zelf weten.

Je kunt natuurlijk altijd in de mail/brief vermelden dat ze die brief/mail kunnen zien als een ingebrekestelling indien er niet binnen 30 dagen na bestelling over is gegaan tot levering en dat je er vanuit gaat dat op dat moment de overeenkomst ontboden wordt en jij binnen redelijke termijn je geld terug krijgt.
dag
pi_69989051
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:54 schreef Peter het volgende:
(ik weet geen bron uit mijn hoofd) Mag je een bedrijf ook niet al eerder aanschrijven als je gegronde redenen hebt om aan te nemen dat het bedrijf niet aan zijn verplichting zou kunnen voldoen?.
Ja. In gebreke stellen wel, ontbinden niet.
Zie mijn reactie op Consurechter hierboven.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69989136
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ken hun AV niet. Linkje?
[..]

Large zal het bestrijden, ze hebben immers aangeraden "nog even te wachten".

In gebreke stellen mag je uiteraard doen maar ontbinden kan niet willekeurig, daar moet een rechtgrond (in dit geval verzuim) voor zijn. Met slechts een vermoeden dat ze niet leveren is nog geen sprake van verzuim, evenmin zijn ze binnen 30 dagen van rechtswege in verzuim.
Het idee is dat bij een ingebreke stelling je ze nog een week de tijd geeft om alsnog de overeenkomst na te leven. Daarna is er sprake van verzuim.
pi_69989356
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:01 schreef Consurechter het volgende:
Het idee is dat bij een ingebreke stelling je ze nog een week de tijd geeft om alsnog de overeenkomst na te leven. Daarna is er sprake van verzuim.
Dat is het idee ja. De wederpartij heeft echter de vrijheid e.e.a. te bestrijden waarmee verzuim niet automatisch in hoeft te treden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69989431
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is het idee ja. De wederpartij heeft echter de vrijheid e.e.a. te bestrijden waarmee verzuim niet automatisch in hoeft te treden.
Uiteraard, als zij kunnen aantonen dat ze niet in gebreke zijn.
pi_69989473
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Consurechter het volgende:
Uiteraard, als zij kunnen aantonen dat ze niet in gebreke zijn.
Stellen is al voldoende
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 23:15:36 #50
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69989573
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Stellen is al voldoende
Dus hebben wij alsnog geen poot om op te staan? Large blijft toch volhouden dat zij het pakket aan SV heeft meegegeven.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69989782
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:15 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dus hebben wij alsnog geen poot om op te staan?
Jullie hebben een heel stevige poot om op te staan, na 30 dagen (of zoveel eerder als hun AV dat aangeeft). Na 30 dagen heb je iig de wet achter je en dįn kan Large niet meer toe met te stellen dat hun geen blaam treft.
quote:
Large blijft toch volhouden dat zij het pakket aan SV heeft meegegeven.
En Djeez blijft toch volhouden dat Large er dan ook zelf voor mag zorgen dat ze het pakket weer van SV terugkrijgen. En of ze in de tussentijd wel even willen cashen.

[ Bericht 13% gewijzigd door r_one op 12-06-2009 23:30:09 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69990153
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Stellen is al voldoende
Dat kunnen ze wel doen, maar dan stel je ze na die week in verzuim en vorder je je geld terug.
pi_69990182
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:15 schreef Djeez het volgende:

[..]

Large blijft toch volhouden dat zij het pakket aan SV heeft meegegeven.
Leuk voor ze. Echter moeten zij het pakket afleveren bij jou en niet bij SV. Dus ze hebben niet voldaan aan hun wettelijke verplichting.
pi_69990300
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:34 schreef Consurechter het volgende:
Dat kunnen ze wel doen, maar dan stel je ze na die week in verzuim en vorder je je geld terug.
Eensch, als je daar goede gronden bij kunt aanvoeren.
Enkel het feit dat je ze in gebreke hebt gesteld, is niet voldoende

Kun je me nog het gevraagde linkje naar de AV van Large doen? Ik kom niet verder dan de AV van large-online en daar staat alleen maar de termijn van 30 dagen genoemd, niet hetgeen jij eerder stelde.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69990486
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Eensch, als je daar goede gronden bij kunt aanvoeren.
Enkel het feit dat je ze in gebreke hebt gesteld, is niet voldoende

Kun je me nog het gevraagde linkje naar de AV van Large doen? Ik kom niet verder dan de AV van large-online en daar staat alleen maar de termijn van 30 dagen genoemd, niet hetgeen jij eerder stelde.
Nou het feit dat ze nog steeds niet hebben geleverd is voldoende.
large ->FAQ-> aflevering
pi_69990723
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:46 schreef Consurechter het volgende:
Nou het feit dat ze nog steeds niet hebben geleverd is voldoende.
large ->FAQ-> aflevering
Aiii
Nou maak je toch een kardinale denkfout, door een FAQ gelijk te stellen met Algemene Voorwaarden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 00:23:33 #57
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_69991350
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:08 schreef Etcetera het volgende:
En dit is een van de redenen dat ik m'n bestellingen van Large bij een Kialapunt laat leveren Daar heb ik wel een paar kilometer fietsen voor over

Desalnietteplus: da's knap kut Djeez
En Selektvracht levert aan die kialapunten

Anyway, ik heb ooit eens een paar weken gewerkt bij selektvracht. Wat een kutbedrijf zeg. Voor 8 diensten van +/- 6 uur heb ik 160 euro gekregen . Als je hier je (eigen!) autokosten van aftrekt moet je geld toeleggen Het is overigens erg makkelijk daar iets te jatten, aangezien er totaal geen controle is d.m.v. handtekeningen o.i.d. of een pakket ontvangen is. Gewoon een pakketje in je auto laten liggen en bij het uitscannen van je pakketjes zeggen dat je het hebt bezorgd. Hun woord tegen het jouwe
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_69991495
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Aiii
Nou maak je toch een kardinale denkfout, door een FAQ gelijk te stellen met Algemene Voorwaarden.
Het zijn mededelingen die gedaan zijn door de verkoper en ze maken dus onderdeel uit van de overeenkomst.
pi_69992156
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:30 schreef Consurechter het volgende:
Het zijn mededelingen die gedaan zijn door de verkoper en ze maken dus onderdeel uit van de overeenkomst.
Nee, zo eenvoudig kun je dat niet stellen:

1. Partijen gaan akkoord met de AV als onderdeel van de overeenkomst. Daar teken je voor, plaats je een vinkje, etc. en niet voor de FAQ. Sterker, je hoeft niet eens (vooraf) kennis te hebben genomen van de FAQ om toch de overeenkomst te (kunnen) sluiten.

2. Een FAQ kan eenzijdig worden aangepast zonder instemming van de koper. Een eenzijdige aanpassing van de AV kan niet (zonder instemming), dan blijven de oude AV (zoals ze ten tijde van het sluiten van de overeenkomst waren) van kracht op die overeenkomst.

3. Mededelingen in een FAQ zijn vrijblijvend en binden de verkoper in beginsel niet.

4. De AV prefaleren sowieso boven mededelingen in een FAQ als er sprake is van strijdigheid.

Hoe dan ook, de 'kortere termijn' maakt geen onderdeel uit van de AV, zoals je eerder stelde.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69992954
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:23 schreef FB14 het volgende:

[..]

En Selektvracht levert aan die kialapunten

Anyway, ik heb ooit eens een paar weken gewerkt bij selektvracht. Wat een kutbedrijf zeg. Voor 8 diensten van +/- 6 uur heb ik 160 euro gekregen
Je was blijkbaar niet snel genoeg.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 02:38:17 #61
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_69992989
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 02:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je was blijkbaar niet snel genoeg.
Dat heeft er niet per definitie zoveel mee te maken. Als mensen bijvoorbeeld niet thuis zijn krijg je maar een paar cent voor je pakje. Verder moet je je route zelf uitstippelen en alles zelf scannen e.d. dus daar ben je zowiezo al een uur per dienst mee kwijt (onbetaald). En meer dan 15 pakjes per uur is niet mogelijk, omdat je eerst ergens heen moet rijden, parkeerplek moet vinden, wachten totdat ze open doen etc. etc.
En verder, als je in een gare stad rijdt zoals ik deed heeft je auto zoveel te lijden van al die kuilen en drempels dat je meer aan onderhoud van je auto kwijt bent dan dat je verdient.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_69993011
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 02:38 schreef FB14 het volgende:

[..]

Dat heeft er niet per definitie zoveel mee te maken. Als mensen bijvoorbeeld niet thuis zijn krijg je maar een paar cent voor je pakje. Verder moet je je route zelf uitstippelen en alles zelf scannen e.d. dus daar ben je zowiezo al een uur per dienst mee kwijt (onbetaald). En meer dan 15 pakjes per uur is niet mogelijk, omdat je eerst ergens heen moet rijden, parkeerplek moet vinden, wachten totdat ze open doen etc. etc.
En verder, als je in een gare stad rijdt zoals ik deed heeft je auto zoveel te lijden van al die kuilen en drempels dat je meer aan onderhoud van je auto kwijt bent dan dat je verdient.
Pro's doen 25 tot 35 pakjes per uur.
Parkeren? Je zet je auto neer met knipperlichten aan.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 03:12:23 #63
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_69993264
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 02:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Pro's doen 25 tot 35 pakjes per uur.
Parkeren? Je zet je auto neer met knipperlichten aan.
Ook al doe je er 35 per uur, dan verdien je nog geen zak. Werk je er zelf ofzo
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  zaterdag 13 juni 2009 @ 08:58:13 #64
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_69994282
Als Large hem echt heeft verstuurd, dan hebben ze een verzendnummer/track&trace.

Die kun je dan invullen op Selektvracht.nl (rechtsboven) en kun je je pakket volgen.

Mijn zus besteld ook vaak bij Large, en heeft ook wel eens problemen met hun.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_69994307
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:58 schreef The_Tankgirl het volgende:
Als Large hem echt heeft verstuurd, dan hebben ze een verzendnummer/track&trace.

Die kun je dan invullen op Selektvracht.nl (rechtsboven) en kun je je pakket volgen.

Mijn zus besteld ook vaak bij Large, en heeft ook wel eens problemen met hun.
Lees je het topic wel voordat je reageert? Of tenminste de OP?
dag
  Redactie Frontpage zaterdag 13 juni 2009 @ 09:04:44 #66
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69994333
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:58 schreef The_Tankgirl het volgende:
Als Large hem echt heeft verstuurd, dan hebben ze een verzendnummer/track&trace.

Die kun je dan invullen op Selektvracht.nl (rechtsboven) en kun je je pakket volgen.

Mijn zus besteld ook vaak bij Large, en heeft ook wel eens problemen met hun.
Het T&T nummer geeft aan dat het pakket al op 4-6 onderweg is naar ander depot.
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:23 schreef FB14 het volgende:

[Het is overigens erg makkelijk daar iets te jatten, aangezien er totaal geen controle is d.m.v. handtekeningen o.i.d. of een pakket ontvangen is. Gewoon een pakketje in je auto laten liggen en bij het uitscannen van je pakketjes zeggen dat je het hebt bezorgd. Hun woord tegen het jouwe
En dit is vast ook met mijn pakket gebeurd. Het is hoogstwaarschijnlijk gejat, door een bezorger of een loodsmedewerker.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69995942
Zoals al eerder geschetst is dit gewoon een probleem van de verzender. Ik werk bij een distributiecentrum voor medical devices die wij over de gehele wereld versturen.

Het gaat hier om ongeveer 1400 zendingen per dag en je kunt je voor stellen dat hier ook pakketten kwijtraken. Zodra een distribiteur waar ook ter wereld hiervan melding maakt dienen wij een claim in bij de vervoerder (TNT, DHL, panalpina etc) en versturen we direct een nieuw pakket.

Het blijft de taak van de verzender om vervoer te regelen totdat het is afgeleverd. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de incoterms waaronder het verstuurd is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Incoterms

Gewoon aangetekende brief waarin je eist dat er geleverd wordt

succes
  Redactie Frontpage zaterdag 13 juni 2009 @ 11:03:07 #68
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69996018
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 10:58 schreef FortunaHome het volgende:
Zoals al eerder geschetst is dit gewoon een probleem van de verzender. Ik werk bij een distributiecentrum voor medical devices die wij over de gehele wereld versturen.

Het gaat hier om ongeveer 1400 zendingen per dag en je kunt je voor stellen dat hier ook pakketten kwijtraken. Zodra een distribiteur waar ook ter wereld hiervan melding maakt dienen wij een claim in bij de vervoerder (TNT, DHL, panalpina etc) en versturen we direct een nieuw pakket.

Het blijft de taak van de verzender om vervoer te regelen totdat het is afgeleverd. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de incoterms waaronder het verstuurd is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Incoterms

Gewoon aangetekende brief waarin je eist dat er geleverd wordt

succes
Dank je. Ik ben zelf warehousemanager van een importeur van bouwlasers, en moet deze door de hele Benelux en Duitsland versturen. Dit zijn dure apparaten, en helaas maakt de vervoerder (DHL) wel eens eentje zoek. Dan krijgt de klant ook een nieuwe.

Helaas is het ook eens misgegaan met een heel duur type van 30.000 euro. Baas is zelfs nog naar depot gegaan om het pakket te zoeken, maar deze niet gevonden. Ook die klant heeft een nieuwe van ons gekregen.

We hebben Large inmiddels in gebreke gesteld. Vandaag kunnen ze nog komen tot 13.00 uur, anders wordt het weer wachten tot dinsdag, aangezien de bezorgers altijd een lang weekend moeten hebben vanwege het harde werken.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69998163
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 01:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, zo eenvoudig kun je dat niet stellen:

1. Partijen gaan akkoord met de AV als onderdeel van de overeenkomst. Daar teken je voor, plaats je een vinkje, etc. en niet voor de FAQ. Sterker, je hoeft niet eens (vooraf) kennis te hebben genomen van de FAQ om toch de overeenkomst te (kunnen) sluiten.

2. Een FAQ kan eenzijdig worden aangepast zonder instemming van de koper. Een eenzijdige aanpassing van de AV kan niet (zonder instemming), dan blijven de oude AV (zoals ze ten tijde van het sluiten van de overeenkomst waren) van kracht op die overeenkomst.

3. Mededelingen in een FAQ zijn vrijblijvend en binden de verkoper in beginsel niet.

4. De AV prefaleren sowieso boven mededelingen in een FAQ als er sprake is van strijdigheid.

Hoe dan ook, de 'kortere termijn' maakt geen onderdeel uit van de AV, zoals je eerder stelde.
Wel het zijn mededelingen die de koper doet over het product. En ze maken dus wel degelijk onderdeel uit van de overeenkomst. Daarnaast mag een koper imo aannemen dat mededelingen in de FAQ hun oorsprong vinden in de AV.
pi_69998212
En on the side: mensen laten betalen met iDeal is wettelijk niet toegestaan immers: een vooruitbetaling vragen van 100% is wettelijk niet toegestaan...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_69998536
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:
En on the side: mensen laten betalen met iDeal is wettelijk niet toegestaan immers: een vooruitbetaling vragen van 100% is wettelijk niet toegestaan...
Wel dat is wel toegestaan, de bepaling die jij noemt is niet dwingend. Zodra beide partijen overeenkomen 100% vooruit te betalen, dan kan dat gewoon. Wellicht als je alleen met ideal kan betalen bij een webwinkel levert dat problemen, maar als er meerdere opties zijn (zoals rembours) dan is het gewoon toegestaan.
pi_69998753
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:35 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Leuk voor ze. Echter moeten zij het pakket afleveren bij jou en niet bij SV. Dus ze hebben niet voldaan aan hun wettelijke verplichting.
Klopt als een bus.

Artikel 7:11 BW:
Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.
pi_70000577
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:42 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Wel dat is wel toegestaan, de bepaling die jij noemt is niet dwingend. Zodra beide partijen overeenkomen 100% vooruit te betalen, dan kan dat gewoon. Wellicht als je alleen met ideal kan betalen bij een webwinkel levert dat problemen, maar als er meerdere opties zijn (zoals rembours) dan is het gewoon toegestaan.
Dat snap ik

Maar veel winkels eisen gewoon vooruitbetaling (wat ik overigens niet raar vind....), hetzij per overschrijving, hetzij via iDeal.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70000894
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat snap ik

Maar veel winkels eisen gewoon vooruitbetaling (wat ik overigens niet raar vind....), hetzij per overschrijving, hetzij via iDeal.
Nou vaak bieden ze ook een keuze per creditcard of rembours, dus dan heb je wel de keuze.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:01:03 #75
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70000959
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:59 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Ze zijn wel indirect aansprakelijk maar TS heeft niks van doen met Selektvracht. Large moet gewoon een nieuw pakket sturen. Dat zijn dat later verhalen op Seleketvracht maakt voor TS niks meer uit
Inderdaad, Large moet het verhalen bij selectvracht. Daar heb jij niets mee te maken verder. Behalve dat Large jou moet voorzien van jouw gekochte spullen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70000991
Ik ben echt heel benieuwd wat ze maandag te melden hebben. Ben bang dat het een lang verhaal wordt.
pi_70001780
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd wat ze maandag te melden hebben. Ben bang dat het een lang verhaal wordt.
Jullie hebben sowieso gelijk. Maar in je recht staan is iets anders dan je recht halen. Het zou tot aan de kantonrechter (voor zaken onder een bepaald bedrag) kunnen gaan. Daar hoef je in ieder geval geen advocaat voor in te huren.
pi_70001889
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jullie hebben sowieso gelijk. Maar in je recht staan is iets anders dan je recht halen. Het zou tot aan de kantonrechter (voor zaken onder een bepaald bedrag) kunnen gaan. Daar hoef je in ieder geval geen advocaat voor in te huren.
Maar dat zal vast niet gratis zijn. Nouja, eerst maar afwachten dus wat ze te zeggen hebben.
pi_70002232
Ik werk zelf bij TNT en je wil niet weten hoevaak ik pakketjes van SelektVracht ''geleverd'' voor een huis zie staan, tegenkom. Ze zijn zelfs te lui om aan te bellen lijkt het wel (niet dat TNT beter is, maar over het algemeen heb ik nooit klachten en wordt ik wel met klachten over SelektVracht lastig gevallen door klanten...)

Selektvracht is van DHL. Aan beide bedrijven heb ik sowieso een hekel. Als je iets importeert kan je er 1000 euro op wedden dat je invoerrechten moet betalen. Bij TNT heb ik nog nooit invoerrechten moeten betalen ongeacht de waarde...
pi_70002483
Jij krijgt je geld echt wel terug, alleen gaat er tijd en moeite in zitten, erg jammer van Large, en dom ook. Ze moeten weten dat zij fout zitten, zal echt niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd...

Misschien heb je te maken gehad met een incompetente medewerker..
pi_70004099
Ik kreeg zojuist mail terug van Selektvracht.
"Geachte mevrouw,

Volgens ons systeem is er een sorteerfout gevonden op het Lokaal verdeel centrum.

En wordt het pakket waarschijnlijk 13-06-2009 bij u aangeboden.

Met vriendelijke groet

Klantenservice Selektvracht."

En uiteraard niks gehad en ze bezorgen t/m 13.00
pi_70014519
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:28 schreef Consurechter het volgende:
Wel het zijn mededelingen die de koper doet over het product.
Koper?
En het zijn ook geen mededelingen over het product.
quote:
En ze maken dus wel degelijk onderdeel uit van de overeenkomst.
Neen, de AV maken onderdeel uit van de overeenkomst.
quote:
Daarnaast mag een koper imo aannemen dat mededelingen in de FAQ hun oorsprong vinden in de AV.
Hoe kom je erop
Dat is duidelijk niet het geval, de aanname is dus fout.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2009 @ 08:31:41 #83
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_70015922
We zullen vandaag nogmaals contact opnemen met Large. Hopelijk kunnen ze ons eindelijk eens duidelijkheid verschaffen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 08:45:35 #84
18653 crew  D.
pi_70016159
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Want zoals gezegd zegt Large dat het aan Selektvracht ligt en Selektvracht dat we bij Large moeten zijn.
Ze hebben allebei gelijk. Het ligt aan SV, maar je moet bij Large zijn.
pi_70020756
Ik heb een klacht ingediend bij thuiswinkel.org nu heeft Large deze weke nog de tijd om te reageren. Komt er niks uit, dan gaan hun bemiddelen. Wie weet helpt het.
pi_70026445
quote:
Op maandag 15 juni 2009 02:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Koper?
En het zijn ook geen mededelingen over het product.
[..]
Wel de aflevering is onderdeel van de overeenkomst.
quote:
Neen, de AV maken onderdeel uit van de overeenkomst.
[..]
Inderdaad, net zoals mededelingen over het product.
quote:
Hoe kom je erop
Dat is duidelijk niet het geval, de aanname is dus fout.
Feit is dat alle mededelingen die de verkoper doet, onderdeel uitmaken van de overeenkomst.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 juni 2009 @ 15:18:38 #87
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_70026733
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:31 schreef Djeez het volgende:
We zullen vandaag nogmaals contact opnemen met Large. Hopelijk kunnen ze ons eindelijk eens duidelijkheid verschaffen.
We wachten af
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_70028507
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:10 schreef Consurechter het volgende:
Wel de aflevering is onderdeel van de overeenkomst.
Klopt. Large stelt ook dat er nog geleverd gaat worden.
quote:
Inderdaad, net zoals mededelingen over het product.
Mededelingen over de levertijd zijn geen mededeling over het product.
quote:
Feit is dat alle mededelingen die de verkoper doet, onderdeel uitmaken van de overeenkomst.
Feit is dat in de FAQ en in de AV strijdige mededelingen staan. Buiten dat we in de FAQ termen lezen als 'proberen' en 'doorgaans', prefaleren de Algemene Voorwaarden ingeval van strijdigheid. Altijd. Tenzij de desbetreffende bepaling in de AV onredelijk bezwarend is maar dat is hier niet het geval.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_70030665
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Mededelingen over de levertijd zijn geen mededeling over het product.
[..]
Als je het product zo los wil zien moet jij weten, maar ik hoop dat je dan wel inziet dat de levertijd deel is van de overeenkomst.
quote:
Feit is dat in de FAQ en in de AV strijdige mededelingen staan. Buiten dat we in de FAQ termen lezen als 'proberen' en 'doorgaans', prefaleren de Algemene Voorwaarden ingeval van strijdigheid. Altijd. Tenzij de desbetreffende bepaling in de AV onredelijk bezwarend is maar dat is hier niet het geval.
Nee, m.i. zijn de FAQ aanvullingen op de overeenkomst. Op het moment dat jij in de winkel iets vraagt aan de verkoper dan is zijn antwoord ook deel van de overeenkomst. Dus op het moment dat hij zegt dat levering maximaal 3 weken duurt, dan is dat zeker deel van de overeenkomst. In de AV staat dat specifieke mededelingen in een overeenkomst die in strijd zijn met het AV, in het voordeel van de consument worden uitgevoerd. Dat is hier dus het geval.
pi_70031165
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:31 schreef Djeez het volgende:
We zullen vandaag nogmaals contact opnemen met Large. Hopelijk kunnen ze ons eindelijk eens duidelijkheid verschaffen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2009 @ 19:48:39 #91
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_70035963
Large kan en wil ons nog steeds niet helpen. Ze willen wel een tweede zending de deur uit doen, maar die moeten we gewoon betalen. Garantie dat het dan wel aankomt, krijgen we niet. Wel hebben we nu een telefoonnummer gekregen van het Selektvrachtdepot van Assen (onze woonplaats), en daar zal vrouwlief morgen ff mee bellen. Heel misschien dat hij daar is blijven liggen ofzo...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 15 juni 2009 @ 19:55:26 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_70036257
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:48 schreef Djeez het volgende:
Large kan en wil ons nog steeds niet helpen. Ze willen wel een tweede zending de deur uit doen, maar die moeten we gewoon betalen. Garantie dat het dan wel aankomt, krijgen we niet. Wel hebben we nu een telefoonnummer gekregen van het Selektvrachtdepot van Assen (onze woonplaats), en daar zal vrouwlief morgen ff mee bellen. Heel misschien dat hij daar is blijven liggen ofzo...
Zij zijn verantwoordelijk voor de verzending. Niet jij.
Zij zouden dan ook degene moeten zijn die achter SL aan gaat sjouwen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 15 juni 2009 @ 20:09:12 #93
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70036809
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:55 schreef Nizno het volgende:

[..]

Zij zijn verantwoordelijk voor de verzending. Niet jij.
Zij zouden dan ook degene moeten zijn die achter SL aan gaat sjouwen
Inderdaad, ze nemen hun verantwoording niet. Gewoon klacht indienen, mensen moeten beseffen dat ze niet alles kunnen maken en overlaten aan de klant. Want klant ben je dus niet, ik zal er in ieder dus nooit wat kopen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70040394
Nouja, krijg ik net ineens mail van Large. Ik zal een klein stukje qouten.
"In reactie op onderstaande klacht die we van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie ontvingen, allereerst onze excuses voor de ontstane problemen bij de bezorging. Het pakket is op 2-6 door ons verstuurd en had inderdaad vanaf 4-6 in de bezorging moeten gaan. Door een sorteerfout bij onze vervoerder Selektvracht is het pakket echter bij een verkeerd depot terechtgekomen. Doorgaans wordt dit met enkele dagen rechtgezet, in dit geval is dat helaas niet gebeurd en inmiddels is gebleken dat het pakket ten onrechte is teruggestuurd naar ons op 8-6. De status die wij hierbij zien is echter dezelfde als die waarbij het pakket wél opnieuw verwerkt wordt De kans was dus groot dat het pakket alsnog binnen enkele dagen bezorgd zou worden, om deze reden konden we niet meteen overgaan tot terugstorting cq vervanging.
blablabla
De bestelling staat inmiddels klaar om ingepakt en verstuurd te worden.
Hopende je hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien bedank ik je voor je begrip in deze."

Dus komt het toch nog wel goed zo te lezen. Deze week misschien nog wel dan. We laten nog wel weten of en wanneer we het hebben ontvangen.
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2009 @ 21:33:41 #95
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_70040542
Oftewel, Large wilde ons een poot uitdraaien. Zij hadden het pakket dus al een week in bezit, maar hebben hier niets van gezegd...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_70040659
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:33 schreef Djeez het volgende:
Oftewel, Large wilde ons een poot uitdraaien. Zij hadden het pakket dus al een week in bezit, maar hebben hier niets van gezegd...
OF de interne communicatie is tamelijk beroerd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_70040731
Ik heb ook terug gemaild dat ik het wel raar vind dat ze mij hebben gezegd dat het pakket niet retour ging. Maar dat ik blij ben dat het toch wordt opgelost. Alleen jammer dat het zo lang moet duren.
En of het ook via tnt kan.
Maar goed dat ik toch die klacht heb gestuurd! Dan ondernemen ze wel meteen actie.
pi_70042994
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:08 schreef Consurechter het volgende:
Als je het product zo los wil zien moet jij weten, maar ik hoop dat je dan wel inziet dat de levertijd deel is van de overeenkomst.
Dat bestrijd ik ook niet.
quote:
Nee, m.i. zijn de FAQ aanvullingen op de overeenkomst. Op het moment dat jij in de winkel iets vraagt aan de verkoper dan is zijn antwoord ook deel van de overeenkomst. Dus op het moment dat hij zegt dat levering maximaal 3 weken duurt, dan is dat zeker deel van de overeenkomst. In de AV staat dat specifieke mededelingen in een overeenkomst die in strijd zijn met het AV, in het voordeel van de consument worden uitgevoerd. Dat is hier dus het geval.
Toegegeven, artikel 17 pleit idd voor jouw standpunt.

Blijft over dat Large daarmee gehouden is om te proberen een levertijd van maximaal 3 weken na te komen. Althans, zo duid ik (nog steeds) de tekst in de FAQ.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_70092301
Nou sv kan wel bezorgen. Had laatst wat besteld stond op site via tnt. Kreeg track en trace van dhlforyou. Komt sv aan de deur, helaas geen Large, maar gelukkig wel mijn pakketje. Ik was al bang dat die ook kwijt was.
pi_70094226
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb ook terug gemaild dat ik het wel raar vind dat ze mij hebben gezegd dat het pakket niet retour ging. Maar dat ik blij ben dat het toch wordt opgelost. Alleen jammer dat het zo lang moet duren.
En of het ook via tnt kan.
Maar goed dat ik toch die klacht heb gestuurd! Dan ondernemen ze wel meteen actie.
Ik lees in hun mailtje ook dat het "ten onrechte" is teruggegaan naar hun. Dus kennelijk is dat normaal gesproken ook niet het geval, en kan ik me voorstellen dat ze dus ook zeggen dat het niet terug gaat.

En tja, met een klachten-organisatie in de hand gaan dingen inderdaad vaak sneller... Hoe stom dat ook is.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')