abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 21:47:44 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_69986878
Ik ben woedend op zowel Large als Selektvracht. Op pinkstermaandag (bijna twee weken geleden dus) bestelde ik wat kleding bij Large Popmerchandising omdat ik weer toe was aan wat nieuwe kleding. De dag erop, dinsdag 2 juni, kreeg ik al een email van Large dat zij het al hadden verzonden met een Track en Tracenummer erbij.

Tof, snelle service dacht ik. Mooi op tijd voor het personeelsfeest van vorige week vrijdag. Maar wat er ook kwam die donderdag of zelfs vrijdag, geen pakket van Large. Via het T en T-nummer kwam ik erachter dat er iets was misgegaan met de sortering bij Selektvracht. Nouja, dan de zaterdag maar afwachten. Maar nee hoor, nog steeds geen pakket.

Mijn vrouw maandag bellen met Large, maar die zei dat we nog even moesten wachten. Aangezien ze op maandag vrij zijn daar, dinsdag gebeld met Selektvracht. Daar werd ons gezegd dat we nog even moesten wachten. Maar nee, het pakket is nog steeds niet bezorgd.

Nu geven ze bij Selektvracht toe dat het pakket is blijven hangen tussen twee depots. Oftewel, iemand heeft het pakket gejat. Op het pakket zit allemaal plakband van Large. Aangezien er nu veel scholieren vakantiewerk doen daar in de sorteercentra en Large veel tof spul heeft, ga ik ervanuit dat het pakketje weggemoffeld is in een kingsize rugzak.

Maar goed, ik besloot vanavond zelf maar contact op te nemen met Large. We wachten nu al bijna twee weken, en ik ben er wel klaar mee. Helaas kunnen ze niets voor ons betekenen. Aangezien zij het geld al hebben ontvangen (met iDeal betaald) en zij het pakket hebben verzonden,is wat hen betreft de kous af. Ik moet het zelf maar uitvechten met dat malafide bedrijf Selektvracht.

Nou, daar ben ik mooi klaar mee. Maar klopt het wel, dat ik naar mijn pakket kan fluiten? Volgens mij komt het pakket nooit meer boven water en ben ik dus mijn geld kwijt. Waardeloos van beide partijen. Ik kan proberen met Selektvracht contact op te nemen, maar dat schijnt nog niet zo gemakkelijk te zijn heb ik begrepen. Nouja, dinsdag maar eens bellen dan met die gasten.

Ohja, ik heb ook een rechtsbijstandverzekering. Kunnen zij nog iets regelen, of is dit een kansloze zaak?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:51:55 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_69987001
Jij hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je besteld hebt. Met Selectvracht heb je niets te maken.
Het bedrijf waar je besteld hebt zal dus of je alsnog het product moeten leveren, of je geld terug.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:27 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69987053
Selektvracht bekent dus tegen jou dat ze het verloren zijn? Dan lijkt me dat zij het ook moeten vergoeden
pi_69987062
Bij de status van T-en-T kun je toch zien dat je het pakket nog steeds niet hebt ontvangen? Dan heb je dus gewoon bewijs dat het product niet is geleverd en moet de winkel je alsnog het product leveren.

Je hebt verder niets met SelektVracht te maken, dat is slechts een vervoerder die is ingeschakeld door Large. Jij doet zaken met Large en zij moeten er voor zorgen dat je product aankomt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:42 #5
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_69987066
Selektvracht Walgelijk bedrijf, zou in Zimbabwe niet misstaan.
pi_69987162
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:51 schreef tonja het volgende:
Jij hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je besteld hebt. Met Selectvracht heb je niets te maken.
Het bedrijf waar je besteld hebt zal dus of je alsnog het product moeten leveren, of je geld terug.
Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
Jesus saves but death prevails.
pi_69987218
Is het niet veroorzaakt door een UFO die het naar een andere dimensie heeft meegenomen?
Om nu direct Selectvracht de schuld te geven zonder alle andere opties uit te sluiten.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:59:54 #8
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_69987259
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
[..]

Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
Ze zijn wel indirect aansprakelijk maar TS heeft niks van doen met Selektvracht. Large moet gewoon een nieuw pakket sturen. Dat zijn dat later verhalen op Seleketvracht maakt voor TS niks meer uit
pi_69987262
Je hebt een overeenkomst met Large. Zij zijn wettelijk verplicht om het product bij jou af te leveren en zijn verantwoordelijk voor de aflevering van het product. Zij hebben het nog niet afgeleverd. Je kan nu vorderen dat Large het product alsnog levert. Met selektvracht heb je verder niets te maken.
pi_69987275
quote:
[..]

Ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, Large zal het toch echt moeten oplossen.

Of ze het pakje nu zelf langsbrengen of het uitbesteden, als het niet aankomt is het niet jouw probleem maar dat van hen.
pi_69987398
quote:
[..]

De wetgever heeft anders bepaald. Ze kunnen zich dus niet beroepen op de AV.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:05:33 #12
3926 crew  Djeez
pi_69987430
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:59 schreef Consurechter het volgende:
Je hebt een overeenkomst met Large. Zij zijn wettelijk verplicht om het product bij jou af te leveren en zijn verantwoordelijk voor de aflevering van het product. Zij hebben het nog niet afgeleverd. Je kan nu vorderen dat Large het product alsnog levert. Met selektvracht heb je verder niets te maken.
Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_69987478
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Volgens de wet "koop op afstand" kan je zelfs nog 8 dagen na ontvangst van het pakket aangeven dat je het wilt retourneren en je geld terug.
Probleem is dan alleen dat je het wel ontvangen moet hebben
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:08:06 #14
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_69987497
En dit is een van de redenen dat ik m'n bestellingen van Large bij een Kialapunt laat leveren Daar heb ik wel een paar kilometer fietsen voor over

Desalnietteplus: da's knap kut Djeez
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_69987619
Heb dit al vaker mee gemaakt. Altijd met de Large. Bij andere paketten van Selektvracht geen problemen, maar als het van de Large afkomt wel. Nou wil ik Selektvracht niet prijzen, maar vind het wel ERG toevallig.

In any case heeft topicstrater idd NIETS met selectvracht te maken en zal de Large er zorg voor moeten dragen dat het pakketje bij jou aankomt, of ze het nu persoonlijk komen brengen, of dat het via de duiven post gaat, maar het probleem is iets tussen Large en Selektvracht, daar moeten ze klanten niet mee lastig vallen.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_69987631
wel altijd de zelfde types die het overkomt he..
pi_69987675
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:14:35 #18
3926 crew  Djeez
pi_69987713
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:13 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.
Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
pi_69987755
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Je kan het eerst proberen via de telefoon, krijg je dan geen medewerking dan kan je nog zien of er een mail-adres is voor klachten.
Als je op zeker wilt gaan zou ik overigens voor aangetekend gaan maar misschien is het niet nodig.
De paar geschillen die ik had heb ik eigenlijk altijd telefonisch kunne oplossen. Maar dat is geluk...
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 22:16:10 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69987759
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:47 schreef Djeez het volgende:
[knip]
Ohja, ik heb ook een rechtsbijstandverzekering. Kunnen zij nog iets regelen, of is dit een kansloze zaak?
Vraag het je rechtsbijstandverzekering.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:16:29 #21
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_69987765
quote:

[..]

Ik zou allebei doen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_69987766
quote:

[..]

Nou naar mijn mening kan het per e-mail omdat alle correspondentie via de mail is gegaan. Maar je kan het ook per aangetekende brief doen.
pi_69987800
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan het eerst proberen via de telefoon, krijg je dan geen medewerking dan kan je nog zien of er een mail-adres is voor klachten.
Als je op zeker wilt gaan zou ik overigens voor aangetekend gaan maar misschien is het niet nodig.
De paar geschillen die ik had heb ik eigenlijk altijd telefonisch kunne oplossen. Maar dat is geluk...
Nou een ingebreke stelling moet wel schriftelijk, dus via mail of post.
pi_69987821
Vrouw van Djeez hier. Maar denken jullie dat rechtsbijstand hier nut heeft? Want zoals gezegd zegt Large dat het aan Selektvracht ligt en Selektvracht dat we bij Large moeten zijn.

En idd als we eerst hadden ge googled hadden we het wel via kiala gedaan. Ookal ken ik dat niet.
Grrr, baal flink, we hebben het al niet breed en dit is van vakantiegeld betaald. Weg vakantiegeld.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 22:18:55 #25
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_69987854
Ik zou eerst hun in gebreke stellen
En niet om het een of ander, maar als het paket wél geleverd was, was je vakantiegeld dan ook niet weg?

Succes in elk geval
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')