Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:51 schreef tonja het volgende:
Jij hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je besteld hebt. Met Selectvracht heb je niets te maken.
Het bedrijf waar je besteld hebt zal dus of je alsnog het product moeten leveren, of je geld terug.
Ze zijn wel indirect aansprakelijk maar TS heeft niks van doen met Selektvracht. Large moet gewoon een nieuw pakket sturen. Dat zijn dat later verhalen op Seleketvracht maakt voor TS niks meer uitquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
[..]
Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
Ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, Large zal het toch echt moeten oplossen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
Selektvracht geeft toch al toe dat zij het pakket hebben kwijt gemaakt, dus lijkt me dat zij aansprakelijk zijn.
[..]
Overigens lijkt me dat hier ook een punt in zit. Large is verplicht die spullen te leveren. Maar het kan zijn dat je wanneer je met de leveringsvoorwaarden akkoor gaat, daar in staat dat de verantwoordelijkheid van Large ophoudt zodra zij het pakket aan Selektvracht meegeven.
De wetgever heeft anders bepaald. Ze kunnen zich dus niet beroepen op de AV.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:56 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:59 schreef Consurechter het volgende:
Je hebt een overeenkomst met Large. Zij zijn wettelijk verplicht om het product bij jou af te leveren en zijn verantwoordelijk voor de aflevering van het product. Zij hebben het nog niet afgeleverd. Je kan nu vorderen dat Large het product alsnog levert. Met selektvracht heb je verder niets te maken.
Volgens de wet "koop op afstand" kan je zelfs nog 8 dagen na ontvangst van het pakket aangeven dat je het wilt retourneren en je geld terug.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb het hen ook al onder de neus gewreven dat ik met hen zaken doe en niet met Selektvracht. Zij zeggen steeds dat ik maar moet afwachten, maar dat doe ik dus al anderhalve week. Ik kan alleen geld terugkrijgen als ik het pakket weiger, maar daarvoor moet ik wel eerst het pakket krijgen natuurlijk.
Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:13 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan ook je geldt terug krijgen omdat zij in verzuim zijn. Het is heel simpel. Je mailt hen dat je ze in gebreke stelt omdat je het product na 2 weken nog niet hebt ontvangen en dat je ze nog 1 week de tijd geeft om het product alsnog te leveren. Zo niet dan ontbind je de overeenkomst en vorder je je geld terug.
Je kan het eerst proberen via de telefoon, krijg je dan geen medewerking dan kan je nog zien of er een mail-adres is voor klachten.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Vraag het je rechtsbijstandverzekering.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:47 schreef Djeez het volgende:
[knip]
Ohja, ik heb ook een rechtsbijstandverzekering. Kunnen zij nog iets regelen, of is dit een kansloze zaak?
Ik zou allebei doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat is een goeie. Kan dit gewoon per email, of moet het met een aangetekende brief o.i.d. ?
Nou naar mijn mening kan het per e-mail omdat alle correspondentie via de mail is gegaan. Maar je kan het ook per aangetekende brief doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nou een ingebreke stelling moet wel schriftelijk, dus via mail of post.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan het eerst proberen via de telefoon, krijg je dan geen medewerking dan kan je nog zien of er een mail-adres is voor klachten.
Als je op zeker wilt gaan zou ik overigens voor aangetekend gaan maar misschien is het niet nodig.
De paar geschillen die ik had heb ik eigenlijk altijd telefonisch kunne oplossen. Maar dat is geluk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |