Jij ook 1.2, netjes hoorquote:
quote:Why are thin people not fat?
Documentaire uit de BBC-reeks Horizon over obesitas de manier waarop ons lichaam omgaat met extra calorieën.
In onze welvaartsmaatschappij is overgewicht een groter risico dan honger. Het westerse dieet van ijsjes, hamburgers, chocolade en andere caloriebommen maakt veel mensen veel te dik. Toch zijn er anderen die immuun blijken te zijn voor al dat vet. Dat werd al bewezen door een experiment van Dr. Ethan Simms in de staatsgevangenis van Vermont in de Verenigde Staten in 1967. Hij recruteerde een groep van negen vrijwilligers en vroeg hen zo veel te eten dat hun lichaamsgewicht met 25% zou toenemen. Slechts zes van de negen slaagden daarin.
Het experiment van 1967 werd door de programmamakers overgedaan met een groep studenten geneeskunde. Hen werd gevraagd om vier weken lang een dieet te volgen met dubbel zoveel calorieën als normaal. Zullen ze allemaal (even)veel verdikken?
De Zweedse wetenschapper Fredrik Nystrom analyseert wat er gebeurt met de calorieën die ze opnemen. Ondertussen onderzoekt Dr. Carel le Roux een aantal vooroordelen over lichaamsgewicht. Heeft het alleen te maken met discipline en lichaamsbeweging? Of heeft ons lichaam een natuurlijk gewicht dat het probeert te behouden ondanks wisselende hoeveelheden calorieën en beweging? Reageert het lichaam van sommige mensen die proberen te vermageren met een vertraging van de stofwisseling om toch maar een vetreserve te behouden?
De documentaire weegt feiten en fictie over vet en vermageren tegen elkaar af en onderzoekt of overgewicht alleen maar te maken heeft met te veel eten en te weinig bewegen.
Gewoon jezelf belonen door iets leuks te gaan doen. Denk dat je daar ook wel aan toe bent nu.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef Droeke het volgende:
Wat is het maar stil hier???
misschien komt het door mij; ik moet mijn proefschrift volgende week inleveren!!!![]()
Nou hier eigenlijk niet veel nieuws, behalve dat ik een beetje baal van een hele week goed mijn best doen en toch gewoon de hele week 88,2 blijf (en dan te bedenken hoe blij ik vorige week was).... Maar goed, stilstaan 'schijnt' goed te zijn voor mijn lichaam en het is in ieder geval geen bijkomen...
Nog 1 week stress en dan.... HET GROTE ZWARTE GAT*
* Het schijnt dat promovendi wel eens in een zwart gat vallen na het inleveren van hun manuscript bij hun beoordelingscommissie. In mijn geval betekent het 8 weken wachten op een beoordeling (i.v.m. de zomervakantie). Eerlijk gezegd lijkt het me heerlijk: een proefschiftloos leven![]()
Daad bij woord gevoegd: [TK] Crosstrainerquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:37 schreef omearos het volgende:
Ik heb wel besloten om mijn sportapparaten te verkopen. die waren heel handig om mee te beginnen toen ik nog geen conditie had maar ik vind hardlopen nu veel leuker.
Ik heb gereageerd.quote:Op maandag 29 juni 2009 08:59 schreef omearos het volgende:
Gaat lekker mrSPLIFFY en Droeke![]()
[..]
Daad bij woord gevoegd: [TK] Crosstrainer
Morgen weer hardlopen
Kan best, ik kreeg vanmorgen mijn trouwring amper om*.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:25 schreef Sjeen het volgende:
Kan het zijn dat ik door het weer vocht vasthoud? Ik word echt niet goed van de weegschaal, doe, eet en drink geen rare dingen, maar ben wel weer zwaarder...
Ik zie al tijden een 9 op de weegschaal. Vanmorgen gevolgd door een 8.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:31 schreef Sjeen het volgende:
Het is alleen zo frusti, omdat ik vanmorgen ineens een 9 op de weegschaal zag... En dat wil ik niehiet!!!
Ik heb mezelf al best vaak beloofd niet meer boven de 90kg te komen. Stom hè dat ik het dan toch elke keer helemaal uit de hand laat lopen.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb datzelfde hoor Levi, als ik in de spiegel kijk dan zie ik een best aantrekkelijke vrouw... En vanuit mijn omgeving hoor ik dat eigenlijk ook. Maar toch, ik heb mezelf beloofd het nooit meer zover te laten komen. Dus ik moet er echt, echt iets aan doen...
Ik zag vanmorgen nog net geen 93, kruip ook langzaam omhoog terwijl ik al maanden roep dat ik niet wil aankomen.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik zie al tijden een 9 op de weegschaal. Vanmorgen gevolgd door een 8.Het loopt echt uit de klauwen.
Het stomme: ik vind mezelf best knap en mooi als ik in de spiegel kijk.Foto's zijn wat wreder en dan zie ik wel een dikke kop.
Maar eigenlijk vind ik mezelf best mooi ondanks mijn gewicht. Heb alleen last van vervelende bijkomstigheden bij het aankomen: pas bijna niets meer en de broeken die ik pas loop ik helemaal stuk tussen de benen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |