Dat ga ik ook maar doen vanaf nu denk ik. Het staat natuurlijk niet zo stoer aan de kassa, maar om nou twee keer zoveel te gaan betalen voor iets waar je geen verschil van proeft....quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik koop altijd goedkoop bier. Hulde voor goedkope halve liters en kratjes bier voor 3 euro.
Ga toch heen. Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met huismerk bier, maar d'r zit echt wel verschil in qua smaak met bijv. Grolsch of Heineken.quote:het is zo goed als onmogelijk om het verschil tussen de verschillende pilseners te proeven
Die 2 liggen dicht bij elkaar. MAar amstel of hertog jan smaakt echt andersquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:04 schreef PP. het volgende:
[..]
Ga toch heen. Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met huismerk bier, maar d'r zit echt wel verschil in qua smaak met bijv. Grolsch of Heineken.
Ach. Als ik het geld ervoor had kocht ik ook wel kratten Hertog Jan. Dat heb ik niet dus koop ik lekker goedkope kratjes bier, die ik trouwens ook prima te zuipen vind.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat ga ik ook maar doen vanaf nu denk ik. Het staat natuurlijk niet zo stoer aan de kassa, maar om nou twee keer zoveel te gaan betalen voor iets waar je geen verschil van proeft....
Dat dus...quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:04 schreef PP. het volgende:
[..]
Ga toch heen. Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met huismerk bier, maar d'r zit echt wel verschil in qua smaak met bijv. Grolsch of Heineken.
Precies. want Export blikken zijn kanker smerigquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef PiRANiA het volgende:
Ik proef wel verschil hoor.
Die professor is een naab.
Nou, probeer het een keer uit met een blind onderzoek zou ik zeggen... Volgens de expert zijn de brouwprocessen van die dingen zozeer vergelijkbaar dat verschillen in smaak puur toe te schrijven zijn aan het imago dat er aan verbonden is. Soort van Placebo-effectquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:04 schreef PP. het volgende:
[..]
Die van de Lidl met folie om de dop is goed te drinken.. kan zo even niet op de naam komenquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ach. Als ik het geld ervoor had kocht ik ook wel kratten Hertog Jan. Dat heb ik niet dus koop ik lekker goedkope kratjes bier, die ik trouwens ook prima te zuipen vind.
quote:Heb inderdaad wel eens een Consumentenbond onderzoek gelezen. Bierdrinkers moesten blind bieren benoemen.
Praktisch niemand vond “zijn” bier het lekkerst, en niemand herkende zijn favoriete bier.
Het leukste was dat iedereen v.t.v. moest opgeven welk bier ie niet lekker vond. En die bieren scoorden blind toch weer hoog!
Conclusie: bierdrinkers drinken vooral op etiket. Maar dat doen veel wijndrinkers ook. En daar is niets mis mee, zolang je er maar van geniet.
Mijn scheten stinken erger van amstelquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Grappig dat iedereen overtuigd is van smaakverschillen, terwijl ze hun favoriete merk er in (blinde) testen opeens niet meer uit kunnen halen... Zal wel toeval zijn.
Absoluut.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef PiRANiA het volgende:
Hertogquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die 2 liggen dicht bij elkaar. MAar amstel of hertog jan smaakt echt anders
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei is pilsener ook wel een eenheidsworst in Nederland. Maar er zijn wel degelijk subtiele verschillen. Al durf ik niet te beweren dat ik die er in een blinde test uit kan halen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Grappig dat iedereen overtuigd is van smaakverschillen, terwijl ze hun favoriete merk er in (blinde) testen opeens niet meer uit kunnen halen... Zal wel toeval zijn.
Hm ik ga het ook een keer proberen danquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Zulke zelfde onderzoeken zijn trouwens ook wel met rokers uitgevoerd. Mensen die al 20 jaar Marlboro rookten en zwoeren bij hun eigen merk, konden die er toch niet uithalen zodra ze een blinddoek om hadden.
Image is key
Ik ook maar ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hm ik ga het ook een keer proberen dan
elk weekendquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:33 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Ik ook maar ja.Sowieso binnenkort bier proeven bij iemand thuis.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die 2 liggen dicht bij elkaar. MAar amstel of hertog jan smaakt echt anders
[ afbeelding ]
GMTA.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik koop altijd goedkoop bier. Hulde voor goedkope halve liters en kratjes bier voor 3 euro.
Oettinger.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:08 schreef Silaz het volgende:
[..]
Die van de Lidl met folie om de dop is goed te drinken.. kan zo even niet op de naam komen
Heineken en amstel vind ik echt anders smaken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..].
Jou kan ik dus meteen afschrijven als iemand met een goede smaak.
Heineken is een simpel toegankelijk biertje. Erg waterig en een groot gebrek aan smaak.
Grolsch is al een stuk minder toegankelijk. Dit komt door de bittere boventoon die bij Heineken compleet ontbreekt.
Heineken, Amstel en Bavaria zijn daarentegen wél weer bieren die op elkaar lijken.
Amstel heeft een iets vettiger kraag en een wat zoetere afdronk. Voor de rest identiek in samenstelling.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:41 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Heineken en amstel vind ik echt anders smaken.
Dus is er wel verschilquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Amstel heeft een iets vettiger kraag en een wat zoetere afdronk. Voor de rest identiek in samenstelling.
Schultenbrauquote:
Een heel klein verschil. Niet een wereld van verschil zoals tussen Heineken en Grolsch.quote:
Die koppijn krijg je door het vochttekort manquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:14 schreef Metalfreak het volgende:
Als je het niet in een verschil in smaak merkt, dan merk je het wel dat je de dag erna wél koppijn hebt van Euroshopper bier en niet van Hertog Jan... Bij een vriend van me kregen we vroeger ook altijd Schultenbrau voorgezet, dat was gewoon echt ranzig en een garantie voor koppijn de dag erna...(maar hij heeft geleerd en zet nu ook Hertog Jan voor
)
idd, de beste manier tegen een kater is om na thuiskomst ff een bord spaghettie met saus, en kaas en een paar plakken brood weg te kanen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Die koppijn krijg je door het vochttekort man
wat een fabeltjes hier
jullie zullen wel minder voorgezet krijgen nu omdat het duurder is en dus automatisch minder zuipen
Discussies over bier flauwekul noemenquote:
Post de resultaten even in dit topic! Ben wel benieuwd in hoeverre mensen hun favoriete biertje kunnen pikken uit 5 verschillende merken...quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:33 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Ik ook maar ja.Sowieso binnenkort bier proeven bij iemand thuis.
nou deze ben ik niet zo'n fan vanquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Discussies over bier flauwekul noemen. Je bent óf vrouw óf een dikke homo.
Het glas heeft idd wel veel te maken met het proeven. Maar als je gewoon gaat zuipen merk je dat toch nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:28 schreef Lakai het volgende:
Het grootste verschil in bier drinken zit em in het glas voor mij...
Bier uit Palmglazen / Grimbergen / westmalle is lekker..
Uit een vaas vind ik het echt heel vies (is dus kut mbt uitgaan).
En uit blik is al helemaal niet te zuipen.
Blik is goor inderdaadquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:28 schreef Lakai het volgende:
Het grootste verschil in bier drinken zit em in het glas voor mij...
Bier uit Palmglazen / Grimbergen / westmalle is lekker..
Uit een vaas vind ik het echt heel vies (is dus kut mbt uitgaan).
En uit blik is al helemaal niet te zuipen.
Je moet de inhoud opdrinken, niet het blik opvretenquote:
Dank je!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je moet de inhoud opdrinken, niet het blik opvreten
Dat het lekker is is ook belangrijkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:48 schreef Griebus het volgende:
Euroshopper is prima, je wil toch bezopen worden? Daar zit net zoveel alcohol in hoor
Precies, want als ik moest kiezen tussen Euroshopper en een heerlijk koud Palm biertje. dan zou ik het wel wetenquote:
Of een lekker kasteelbiertjequote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:55 schreef Silaz het volgende:
[..]
Precies, want als ik moest kiezen tussen Euroshopper en een heerlijk koud Palm biertje. dan zou ik het wel weten![]()
Hangt ervan af, meestal drink ik toch ook wel voor de roes.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:50 schreef sp3c het volgende:
ik wil bier drinken
dat je er bezopen van wordt is een tweede
Op het terras--> Goed bier (maar ja, op welk terrar schenken ze echt beroerde bocht? Op Oranjeboom kroegen na dan)quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hangt ervan af, meestal drink ik toch ook wel voor de roes.Maar dat doe ik dan het liefst wel met een lekker bier, niet noodzakelijkerwijs pilsener overigens
Na de eerste 6 flesjes maakt het idd allemaal niet meer zoveel uitquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Op het terras--> Goed bier (maar ja, op welk terrar schenken ze echt beroerde bocht? Op Oranjeboom kroegen na dan)
Thuis--> de zogenaamde betere merken.
Om genadeloos dronken te worden: elk merk voldoet
Bij de lokale appie:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:54 schreef faun het volgende:
Euroshopper bier is niet goedkoop, is net zo duur als andere merken. Maar het is erg moeilijk een rekensom te maken.
Maar als je blind Grolsch niet kan onderscheiden van bijvoorbeeld Heineken, zou je het dan wel merken als er Heineken in een Grolsch flesje zit?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:28 schreef Moody het volgende:
Maar ik geloof ook dat wanneer je blind test het erg moeilijk is om verschillende biermerken uit elkaar te halen. Maar dat neemt dus niet weg dat je het ene merk gewoon lekkerder kan vinden dan het andere.
Nee.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar als je blind Grolsch niet kan onderscheiden van bijvoorbeeld Heineken, zou je het dan wel merken als er Heineken in een Grolsch flesje zit?
Precies!quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef PiRANiA het volgende:
Goed idee!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee.
Waarom niet gewoon Euroshopper bier drinken?
Die post zegt eigenlijk al meer dan genoeg.
Voor iedereen die denkt het beter te weten, het is vast een leuke test om te doen. Koop 5 a 6 biertjes, laat iemand blind inschenken en kijk of je jouw bier herkent.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:05 schreef Strangler het volgende:
Bier is bier. Behalve Amstel Heineken, dat is smerig.
Wat voor paupermaag heb je dan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Junglebeast het volgende:
Zeker voor de eerste 4-5 halve liters proef je nog wel een verschil, later niet zo meer...
Alleen het resultaat van verschillende bieren door elkaar is na afloop in de wc te vinden..
over waar amstel wordt geschonken kom ik ook nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Op het terras--> Goed bier (maar ja, op welk terrar schenken ze echt beroerde bocht? Op Oranjeboom kroegen na dan)
AH Pilsener moet voor mij ook koud zijn. Heb het een keer zo recht uit de winkel geprobeerd, maar dat was echt te smerig.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:34 schreef fathank het volgende:
AH Pilsener is goed te zuipen. Schültenbrau ook, mits goed koud.
Voor de rest: Grolsch
Niet mogelijk verschil te proeven? Want iedereen heeft dode smaakpapillen? Vind het een beetje een rare opmerking.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef Hephaistos. het volgende:
Conclusie van zowel de testen als de mening van een bierexpert was: het is zo goed als onmogelijk om het verschil tussen de verschillende pilseners te proeven. Dat betekent ten eerste een welgemeendevoor al die gasten die hun eigen merk veeeel lekkerder vinden dan een ander merk. En ten tweede komt de vraag op waarom we niet gewoon het veel goedkopere huismerk kopen.
Beantwoord die vraag hier!
"Jouw" bier in 1 test niet kunnen herkennen staat niet gelijk aan het niet kunnen hebben van een voorkeur voor een merkbiertjequote:Op donderdag 18 juni 2009 12:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee.
Waarom niet gewoon Euroshopper bier drinken?
Die post zegt eigenlijk al meer dan genoeg.
Voor iedereen die denkt het beter te weten, het is vast een leuke test om te doen. Koop 5 a 6 biertjes, laat iemand blind inschenken en kijk of je jouw bier herkent.
doe mij dan maar een fustje OLMquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:09 schreef woutabest het volgende:
50 cent voor een halve liter lekkere bier, de enige plek waar je het als particulier goedkoper kan halen is de Aldi denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |