Welkom in het U2-topic!quote:Dan is Bono weer te oud, dan is de rest dat opeens ook, dan zijn het opeens een stel hypocriete Ieren die vrede en saamhorigheid prediken, maar ondertussen wel even met een milieuvervuilend vliegtuig op-en-neer vliegen om een paar liedjes op te nemen. Dan is het weer zo dat ze zo monotoom zijn en nooit origineel, dat ze nooit vernieuwend zijn en ons altijd weer "verrassen" met dezelfde hapklare brokken, slechts veranderd middels een ander piepje of bliepje. Dan is het weer zo dat ze te veel op Coldplay willen lijken om het jonge publiek te bereiken of dat ze Mary J. Blidge of hoe je die naam ook moet schrijven en/of uitspreken nodig hebben om hun uitgeleefde lijven en geesten eigentijds te doen laten lijken. En dan hebben we het nog niet eens over die tenenkrommende bijnamen, daar zou je een heel nieuwe topicreeks aan kunnen wijden!
Niets van dat alles, al die meningen van cultuurbarbaren, van wereldvreemden en neurotische zuurpruimen. In de bijna dertig jaar dat de band bestaat, is het uitgegroeid tot een begrip. U2 is een grote inspiratiebron, een band met een eigen geluid dat keer op keer weer terugkeert in hun muziek. Gelukkig smaken verschillen altijd, ook onder de fans. En zeg nou zelf: ook Renault brengt wel eens modellen op de markt waar niet iedereen voor valt.
Lees even terug of blijf bij de les.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:45 schreef Its_Muppet het volgende:
Is er inmiddels al iets meer duidelijk wie er precies in het voorprogramma komen?
Ja, Snow Patrol.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:45 schreef Its_Muppet het volgende:
Is er inmiddels al iets meer duidelijk wie er precies in het voorprogramma komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ze dit jaar wel een aparte in/uitgang maken om vanuit het eerste vak naar de omloop (toiletten, eten&drinken) te gaan, want dat was de vorige keer een drama.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:36 schreef CoExist het volgende:
Ik stond op 13/07/2005 omstreeks 09.30 uur bij de ArenA en stond achteraf in het voorste vak.
Je kon daar ook gewoon wat rondlopen en stond niet echt muurvast op andere bezoekers.
* Nanook24 sluit ook alvast aan.quote:
ja, want daar heeft iedereen de tijd voor.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:48 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Lees even terug of blijf bij de les.
Echt enorm is dat.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:09 schreef YouNaiveHuman het volgende:
Wat een dik podium zeg!
En dat moeten ze een groot aantal keer opbouwen voor maar 1 show.
Ik ben blij dat ik er nu al wat van zie. Als ik het pas zou zien op de concert avond, zou ik niet meer weten waar ik moest kijken.
mocht je morgen kaarten kunnen krijgen bedoel je?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:50 schreef Asskicker14 het volgende:
Wie wilt zijn twee U2 staanplaatsen ruilen tegen mijn 3 Green Day (Ahoy) of 3 Muse (Ahoy/Antwerpen) staanplaatsen?
Dan gooi ik ook nog mijn gesealde cd(digipak) van Black Holes & Revelations erbij die ik dubbel in mijn collectie heb.
PM me bij interesse.
Ze zijn er ook al een week of twee mee bezig om alles op te bouwen, je zult zien dat ze die tijd hard nodig hebben. Wanneer beginnen ze eigenlijk met bouwen in de ArenA? (zal wel na Sensation (4 juli) zijn).quote:Op maandag 15 juni 2009 11:21 schreef KneiterS het volgende:
Waarom staat dat ding nu al in Barcelona dan? Dat concert is pas over 15 dagen toch?
Opbouwprocedure oefenen en alles uitgebreid testen enzo.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:21 schreef KneiterS het volgende:
Waarom staat dat ding nu al in Barcelona dan? Dat concert is pas over 15 dagen toch?
Normaal kost het 'maar' vijf dagen om het hele podium incl. installaties op te bouwen, maar aangezien het de eerste keer is dat ze alles opbouwen, trekt men er uiteraard wat meer tijd voor uit zodat alles uitgebreid getest kan worden. De band zelf zal ook nog een paar keer oefenen op dit podium, aangezien zij natuurlijk ook de mogelijkheden van het podium eens getest moeten hebben.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:21 schreef KneiterS het volgende:
Okej duidelijk. Maar dat betekent dus dat ze er meerdere hebben?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:35 schreef Lobmans het volgende:
[..]
Normaal kost het 'maar' vijf dagen om het hele podium incl. installaties op te bouwen, maar aangezien het de eerste keer is dat ze alles opbouwen, trekt men er uiteraard wat meer tijd voor uit zodat alles uitgebreid getest kan worden. De band zelf zal ook nog een paar keer oefenen op dit podium, aangezien zij natuurlijk ook de mogelijkheden van het podium eens getest moeten hebben.
Yep, ze werken met drie podia. Het 2e en 3e podium worden de komende dagen gebouwd en getest in Werchter.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:08 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Okej duidelijk. Maar dat betekent dus dat ze er meerdere hebben?
Ruim 2 weken zal het wel niet duren. Bij Wembley Stadium zie ik staan dat ze een week voor het concert geen tour meer door het stadion geven. Ik denk ook wel dat een week voldoende tijd is.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze zijn er ook al een week of twee mee bezig om alles op te bouwen, je zult zien dat ze die tijd hard nodig hebben. Wanneer beginnen ze eigenlijk met bouwen in de ArenA? (zal wel na Sensation (4 juli) zijn).
Waarom zou je ze weghalen? Ze zijn alleen bedoeld om op die ring te komen. Denk dat die gewoon vast staan dus. Het lijkt misschien niet zo hoog die brug, maar dar zal wel meevallen. Een andere oplossing zie ik niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:40 schreef YouNaiveHuman het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat ze met die bruggen doen. Lijkt me niet dat ze die constant laten staan op die plaatsen en zie ook geen mogelijkheid om ze makkelijk omhoog te takelen!
Het lijkt er bijna op alsof de bruggen naar links/rechts kunnen 'rijden'. Maar de catwalk is rond, en het podium ovaal. Dus dat zou uiteindelijk ook niet goed gaan.
Het lijkt me wel dat ze die weghalen, want anders staat er allerlei publiek onder die brug die dan dus niks ziet. Als het als een vaste constructie bedoeld is, hoef je niet zo'n brug te maken maar laat je de catwalk gewoon op het podium aansluiten. Hebben ze ook bij Vertigo en Elevation gedaan. Het kleine stukje waar het publiek dan onder de catwalk stond, werd door de beveiliging vrij gehouden. Nu zou dat een erg groot stuk zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:59 schreef kibber het volgende:
[..]
Waarom zou je ze weghalen? Ze zijn alleen bedoeld om op die ring te komen. Denk dat die gewoon vast staan dus. Het lijkt misschien niet zo hoog die brug, maar dar zal wel meevallen. Een andere oplossing zie ik niet.
Hmm true. Ik vind het ook jammer dat je op die foto's de achterkant van die ring niet kan zien. Want je ziet nu nog steeds niet hoe je daar binnen komt. Ik moet zeggen dat ik steeds meer zin begin te krijgen in het optreden in Amsterdam en Dublinquote:Op maandag 15 juni 2009 21:13 schreef YouNaiveHuman het volgende:
[..]
Het lijkt me wel dat ze die weghalen, want anders staat er allerlei publiek onder die brug die dan dus niks ziet. Als het als een vaste constructie bedoeld is, hoef je niet zo'n brug te maken maar laat je de catwalk gewoon op het podium aansluiten. Hebben ze ook bij Vertigo en Elevation gedaan. Het kleine stukje waar het publiek dan onder de catwalk stond, werd door de beveiliging vrij gehouden. Nu zou dat een erg groot stuk zijn.
Daarnaast staan die bruggen ook niet symetrisch. Terwijl de rest van het podium wel symetrisch is.
Bron: http://community.u2.com/t(...)-2009-look-here.htmlquote:Hola
Ok, a quick bit of news. The team is working on the GA procedures and some of the suggestions that were provided are being evaluated to see if they are feasible to incorporate into this tour.
I do know that there is a TENTATIVE procedure for the first Camp Nou (Barcelona) shows, but we do not know if the procedure will be made public, as they are road-testing it. Before you all go, "Baja, but why?" the answer is that if we say its going to be X, and then change it, all of you will be "But you said it was going to be X", so until they determing the final procedure (subject to change at anytime), keep checking back here.
Actually, just keep checking back in here, for the latest, as any changes I am informed about will be posted.
Gracias
Zijn het plaatsen met goed zicht? En wat is de prijs ervan?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:39 schreef Dandelion het volgende:
Hmmm hier nog mensen interesse in 2 zitplaatsen voor 20 juli? Gewoon kostprijs uiteraard enzo.
Ik had ze als backup, voor als ik geen kaarten voor dublin kon krijgen. Maar die heb ik . Alleen degene aan wie ik de tickets voor amsterdam zou verkopen is afgehaakt.
Het zijn de tikets van 71,50 (65 + 6,50) in vak 425. Of dat goed zicht is zou ik je niet durven zeggen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Zijn het plaatsen met goed zicht? En wat is de prijs ervan?
Bron: u2.comquote:Go Crazy
17 June 2009
U2's new single, I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight, will be released on August 17th by Mercury.
This is the third single from No Line On The Horizon which debuted at No.1 in 28 countries when it was released in March.
The talented Irish animation film-maker David O'Reilly has been commissioned to create a video for I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight. David O'Reilly won the 2009 Golden Bear at Berlinale for his animated short film Please Say Something.
The band are currently gearing up for their much anticipated the 360 Tour which is set to start in Barcelona later this month.
een collega liet me een setlist zien die ze van de week hebben geoefend in Spanje, heeft iemand die?quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:39 schreef kibber het volgende:
Ook leuk om even te bekijken: http://www.telefonica.net/web2/u2barcelona/u2barcelona_e.htm
O.a. een luchtfoto van the claw. dan zie je pas hoe groot dat ding is!
Ik mis Sunday Bloody Sundayquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:15 schreef kibber het volgende:
Kijk eens op die link die je quote
[ afbeelding ]
Leuke setlist!
ik niet! Misbaar nummerquote:
Dat realiseerde ik me later ook. Drowning Man mogen ze achterwegen laten wat mij betreft, net als MLK.quote:
Mis nog wel meer nummers die ik graag gezien had. Drowning Man lijkt me eigenlijk wel gaaf.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:13 schreef kibber het volgende:
[..]
Dat realiseerde ik me later ook. Drowning Man mogen ze achterwegen laten wat mij betreft, net als MLK.
Nu je het zegt, inderdaad. Ze zitten natuurlijk met dat nieuwe album, daar zullen ze toch ook een 4 of 5 nummers van willen laten horen (terecht overigens).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:26 schreef kibber het volgende:
Ik mis trouwens Stuck in a moment en Sometimes you can't make it on your own.. maar ik vermoed dat ik één van de weinigen ben.
Ik vond ze bij Obama sowieso niet goed klinken. Op dat BBC gebouw ook niet, maar dat kan door de hoogte en de wind komen, daardoor gaat veel geluid wel verloren.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:27 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Mis nog wel meer nummers die ik graag gezien had. Drowning Man lijkt me eigenlijk wel gaaf.
Hoop wel dat Pride beter gezongen wordt als toen bij Obama, anders mogen ze dat nummer skippen en wat anders uit die jaren spelen.
True. Maar tochquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu je het zegt, inderdaad. Ze zitten natuurlijk met dat nieuwe album, daar zullen ze toch ook een 4 of 5 nummers van willen laten horen (terecht overigens).
quote:Rehersal from friday the 18th
Third rehersal at the Camp Nou in two parts shorten than the previous ones. A new song was rehersead fro the first. Bono thanked the fans gathered outside, and stopped to see them at the exit.
Rehersals setlist 19-06-09
Sunday Bloody Sunday
Magnificent
Get On Your Boots
Beautiful Day
Vertigo
Moment of Surrender
Magnificent
Get On Your Boots
Pause
Intro
Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Beautiful Day
Zeker en al helemaal als ze The Unforgetable Fire spelen, die heb ik nog nooit live gehoord.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:17 schreef CoExist het volgende:
Ik zou het echt awesome vinden als ze Ultraviolet zouden spelen!
Nou het is te hopen dat het niet deze setlist word. Drie keer Get On Your Boots en drie keer Magnifecent is ook niet allesquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:08 schreef kibber het volgende:
Gisteren is weer geoefend volgens bovenstaande site. Sunday Bloody Sunday is terug!
[..]
quote:Rehersal from saturday the 20th
Full conecrt rehersal, from 21:30 till 23:30, with two new songs on the setlist. During Unknow Caller, Bono has repeated several times "Barcelona, I know your name".
Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Beautiful Day
I still have't found what I'm looking for
Drowning Man
Bad
In a little while
Angel of Harlem
Bono's speech
Unknown Caller
Unforgettable Fire
Even better than the real thing (Perfecto mix with full band playing)
City of Blinding lights
Pride
MLK (during Desmon Tutu speech)
Where the streets have no name
Ultraviolet
With or without you
Walk on
Vertigo
Crazy Tonight
Moment of Surrender
Badquote:Op zondag 21 juni 2009 14:46 schreef kibber het volgende:
Gisteravond is er weer geoefend in Camp Nou.
[..]
U2 wisselt niet zo heel veel tijdens de tour.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:50 schreef kibber het volgende:
Ik mis nog steeds Sunday bloody sunday,Stuck in a moment en Sometimes you can't make it on your own... Maargoed, Sunday bloody sunday zullen ze in Dublin wel doen denk ik... Wisselt U2 vaak van setlist tijdens een tour?
Geen new years day!quote:Op zondag 21 juni 2009 14:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bad![]()
, Unforgettable Fire
![]()
, WOWY
![]()
. Geen One
.
Want?quote:Op zondag 21 juni 2009 19:35 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Geen new years day!Alsof het zo moet zijn, aangezien ik naar mate de concerten dichterbij komen steeds meer begin te twijfelen of ik wel zou moeten gaan
Ik hoop hem echt niet live te horen, ik geloof niet dat ik dat zou trekken
Liefde van mijn leven overleed op nieuwjaarsdag, het was een nummer van ons ook. Ik heb heel lang getwijfeld of ik zou willen gaan, toen de tickets in de verkoop gingen geen moment getwijfeld. Maar nu weet ik het zo zeker niet meerquote:Op zondag 21 juni 2009 19:37 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Want?
Persoonlijk vind ik new years day namelijk één van de beste U2 songs. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Mm ja ik snap dat het een kutbeslissing voor je is. Al denk ik zelf dat je van thuisblijven ook niet gelukkiger wordt. Maar succes in ieder gevalquote:Op zondag 21 juni 2009 19:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Liefde van mijn leven overleed op nieuwjaarsdag, het was een nummer van ons ook. Ik heb heel lang getwijfeld of ik zou willen gaan, toen de tickets in de verkoop gingen geen moment getwijfeld. Maar nu weet ik het zo zeker niet meer
quote:Op zondag 21 juni 2009 19:35 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Geen new years day!Alsof het zo moet zijn, aangezien ik naar mate de concerten dichterbij komen steeds meer begin te twijfelen of ik wel zou moeten gaan
Ik hoop hem echt niet live te horen, ik geloof niet dat ik dat zou trekken
U2 wisselt juist heel veel.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:09 schreef Waldheini het volgende:
[..]
U2 wisselt niet zo heel veel tijdens de tour.
Hoop dat ze nog een van de nummers van Boy gaan spelen.
zo enorm veel is dat niet: kijk maar eens naar setlists van Springsteen, Pearl Jam, R.E.M.'s laatste tour.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:26 schreef YouNaiveHuman het volgende:
[..]
U2 wisselt juist heel veel.
die tour, 125+ concerten, zijn zo'n 60 verschillende nummers gespeeld!
3 artiesten die ook veel van setlist wisselen, en daarom veranderd U2 niet genoeg van setlist?quote:Op maandag 22 juni 2009 12:42 schreef xTomer het volgende:
[..]
zo enorm veel is dat niet: kijk maar eens naar setlists van Springsteen, Pearl Jam, R.E.M.'s laatste tour.
Kijk eens naar de eerste twee concert in in A'dam vorig jaar: voor de encore waren 16 van de 18 nummer shetzelfde. De encore was helemaal hetzelfde (minus de happy birthday die voor corbijn gezongen werd)
tijdens het derde concert was ook het meeste van de set nog hetzelfde: een stuk of vijf nummers veranderd. Pak een willekuerige andere setlist erbij en er veranderd evenveel (even weinig). Pak eens drie willekeurige setlists van deze pagina: http://pearljam.com/tour en neus hier eens rond: http://brucespringsteen.net/live/index.html
Waarom zou je niet kunnen maken om twee avonden bijna dezelfde nummers te spelen.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:56 schreef xTomer het volgende:
5 van de 25 nummers veranderen is niet "heel veel", zonder te kijken wat andere artiesten doen. Twee avonden achter elkaar in dezelfde stad een setlist spelen die op twee nummer afwijkt kun je eigenlijk toch niet maken? Zeker als je zoveel nummers hebt om te spelen als U2 is dat vreemd.
Maar er zijn inderdaad ook genoeg acts die elke avond precies hetzelfde afratelen.
Waarom kan je dat niet maken als band?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:56 schreef xTomer het volgende:
5 van de 25 nummers veranderen is niet "heel veel", zonder te kijken wat andere artiesten doen. Twee avonden achter elkaar in dezelfde stad een setlist spelen die op twee nummer afwijkt kun je eigenlijk toch niet maken? Zeker als je zoveel nummers hebt om te spelen als U2 is dat vreemd.
Maar er zijn inderdaad ook genoeg acts die elke avond precies hetzelfde afratelen.
quote:Rehearsals in Barcelona, 22/06
After yesterday's break, U2 have continued rehearsing in Barcelona. They have been focusing on some specific songs and transitions in conjunction with visuals. Also, the rehearsals of Crazy Tonight have been just Bono singing to a taped remix.
Today's songs have been:
ˇ Crazy Tonight (remix)
ˇ Pride
ˇ Desmond Tutu speech
ˇ MLK
ˇ One (incomplete)
ˇ Pride (incomplete)
ˇ Desmond Tutu speech
ˇ One (incomplete)
ˇ The Unforgettable Fire (incomplete)
ˇ The Unforgettable Fire
ˇ Vertigo (incomplete)
ˇ The Unforgettable Fire (from the middle)
ˇ The Unforgettable Fire (from the middle again)
ˇ Vertigo (incomplete)
ˇ City Of Blinding Lights
ˇ The Unforgettable Fire (from the middle)
ˇ Vertigo
ˇ Crazy Tonight (remix)
ˇ MLK/speech
ˇ Pride
ˇ MLK
ˇ Where The Streets Have No Name
ˇ Walk On
After a break of 15-20 minutes, the band then returned to rehearse Walk On once more.
Thanks, as per usual, to the good people of Spanish fansite U2Eastlink for their updates.
Also, in an interesting twist, U2.com's countdown videos have been previously pretty uninformative, but today's (day eight) shows Larry playing, of all songs, Electrical Storm on glockenspiel. The band have never played this song live before.
het ligt eraan hoe hij het brengt, maar ik wil gewoon genieten van een supershow/concert. en niet halverwege weer er op gewezen worden dat ik toch wel heel veel mazzel heb dat ik superrijk ben en gelukkig mag wonen in europa, dat weet ik wel, daar hoeft bono me niet aan te herinneren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:24 schreef Benigoi het volgende:
ˇ Desmond Tutu speechNiet weer hč..die wereldverbeteraar Bono kennen we nu wel.
Spaanse reportage:
http://www.tv3.cat/videos/1330129
ik vroeg me af of ze die ooit hadden gespeeld, wel jammer want ik vind m echt geweldig.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:31 schreef Young_David het volgende:
[..]
Die hebben ze nog nooit live uitgevoerd, reden: hij is te hoog
inderdaad; de wereldverbeteraar Bono met minutenlange toespraken tussendoor, die kennen we nu wel een beetje. Ik denk dat als ik bij het concert sta en hij weer tijdens een intro van een bepaald nummer (vorige keer was het onder andere bij One toch?) een ellelange toespraak gaat houden over de problemen in de wereld, ik echt zal denken 'goh niet weer he...'. Ik weet het, je kunt het bij U2 verwachten, de band heeft zat protestliederen en het 'hoort' bij de band, maar ik heb liever dat ze gewoon spelen en niet predikenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:24 schreef Benigoi het volgende:
Spaanse reportage:
http://www.tv3.cat/videos/1330129
Had je iets anders vewacht dan? Dat is hetzelfde als naar een concert van Marco Borsato gaan en verwachten dat hij z'n muil een keer houdt over de zielige kindjes in Afrika en War Child..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:24 schreef Benigoi het volgende:
quote:Long rehearsal yesterday, with a fisrt part with some try outs, and a second part with a full set. Two new songs were rehearsed, and they have practiced up to 27 by now.
23-06-09
If God will send his angels
Drowning man
Sometimes you can´t make it on your own
Bad (incomplete)
Walk on
Walk on (instrumental)
Desmond Tutu speech
Ultraviolet
Where the streets have no name (begining)
I´ll go crazy if I don´t go crazy tonight (remix)
Pride
intro
Breathe
No line on the horizon
Get on your boots
Magnificent
Beautiful day
I still haven´t found what I´m looking for
In a little while + Rocket man
Unknown caller
The unforgettable fire + Strangers in the night
City of blinding ligths
Vertigo
I´ll go crazy if I don´t go crazy tonight (remix)
Pride
MLK
Walk on
Where the streets have no name
One
Ultraviolet
With or without you
Moment of surrender
quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:12 schreef Clayton1 het volgende:
@ Benigoi.
Speeches van Bono , als je daar niet op zit te wachten, kun je je kaartje(s) beter op marktplaats zetten.
Prima set-list. Op MLK, Drowning man en The Unforgettable Fire na zitten de meese U2 songs die ik graag zou willen horen er wel inquote:Rehearsals in Barcelona, 25/06
After going light on the rehearsals yesterday, the band were back at Camp Nou today. Mysterious Ways has been rehearsed for the first time at Camp Nou, taking the total amount of Achtung Baby songs rehearsed thus far to four. Sunday Bloody Sunday, rehearsed once last week at the 19/06 rehearsals, has also made a re-appearance. Kind thanks to U2Eastlink for the news.
The band have now finished for the evening. (Update: It has subsequently been confirmed that the unknown song after Still Haven't Found was Drowning Man and that it was followed by an acoustic Stuck In A Moment. A couple of snippets have also been added.) The setlist U2 rehearsed was:
ˇ Intro
ˇ Breathe
ˇ No Line On The Horizon
ˇ Get On Your Boots
ˇ Magnificent
ˇ Beautiful Day
ˇ I Still Haven't Found What I'm Looking For
ˇ Drowning Man
ˇ Stuck In A Moment (acoustic)
ˇ In A Little While
ˇ Unknown Caller
ˇ The Unforgettable Fire
ˇ Vertigo
ˇ Mysterious Ways
ˇ Crazy Tonight (remix)
ˇ Sunday Bloody Sunday / Get Up Stand Up (snippet)
ˇ Pride (In The Name Of Love)
ˇ MLK
ˇ Walk On / You'll Never Walk Alone (snippet)
"Encore" break
ˇ Desmond Tutu speech
ˇ One
ˇ Ultra Violet (Light My Way)
ˇ With Or Without You
ˇ Moment Of Surrender
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:23 schreef kibber het volgende:
[..]
Prima set-list. Op MLK, Drowning man en The Unforgettable Fire na zitten de meese U2 songs die ik graag zou willen horen er wel in. Ik ben vooral erg blij met Stuck in a moment enI still haven't found... De laatste 2 nummers moeten wel omgedraait worden.
Van mij mogen ze hem achterwegen laten. Maar als jij ook de 20ste gaat mogen ze hem speciaal voor jou wel spelen hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:13 schreef Luni het volgende:
[..]
The Unforgettable Fire wil je niet graag horen?
Zou ik geweldig vindenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:11 schreef Tourniquet het volgende:
TUF heb ik nog nooit live gehoord, dus ik hoop echt wel dat ze 'm doen! (kans ik groot denk ik)
bij Popmart live draagt ie One op aan Michael Hudgence (hoe je t ook schrijft), de zanger van INXS, denk dat ie dat wel minimaal gaat doen voor MJ, een stukje nr zingen zou helemaal geweldig zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:55 schreef YouNaiveHuman het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Bono tijdens het eerste concert aandacht gaat besteden aan het overlijden van Michael Jackson. Zou die de moonwalk gaan doen of een stukje Thriller gaan zingen
Pfff... Die lui houden echt veel te veel bijquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:31 schreef kibber het volgende:
Daar speculeren ze op u2gigs.com ook al over
Zie: http://www.u2gigs.com/article465.html
Ik zoek geen kaartjes, maar ik heb eventueel nog wel 2 kaartjes over voor 21-7, vak 421. En wél naast elkaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:28 schreef w8jij17 het volgende:
Leuk is dat. Heb ik twee kaartjes overgekocht (in de veronderstelling dat ze naast elkaar zouden zijn, ik had gezegd dat ik met m'n zusje zou gaan), blijken ze allebei in een ander vak!
Ik wil ze dus graag van de hand doen, want ik wil niet het risico lopen dat een van ons bij beide vakken geweigerd wordt.
Wie weet er nog iemand die een kaartje zoekt?
Noord A
vak 420
Rij 25
Stoel 91
Ingang F
Vak 404
Rij 25
Stoel 21
Beide kaartjes voor de kostprijs: 88,- euro p.s.
wat is je budgetquote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:54 schreef Gorgelmuil het volgende:
Zijn er ook Fokkers in de zaal die dinsdag in Camp Nou zijn?
Ik nog niet. Het vliegtuig is geboekt, van het vliegveld naar het centrum moet nog en de kaartjes zijn er ook niet niet. Die gaan we hopelijk voor het stadion kopen... Ik wil van te voren graag even zien hoe de tickets er uit zien. Kan iemand me verder helpen? Ik hoef niet het ticketnummer te zien, een globale indruk van hoe het ticket er uit ziet en de spaanse termen voor Veldkaart zijn wel essentieel
nogal belachelijk ja...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:47 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
En vergeet je masker niet op te doen
http://www.u2.com/stream/article/display/id/4753
volgens mij het meest triest idee wat ze ooit gehad hebben (en nee ik ben geen U2-hater in tegendeel)
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:54 schreef Gorgelmuil het volgende:
Zijn er ook Fokkers in de zaal die dinsdag in Camp Nou zijn?
Ik nog niet. Het vliegtuig is geboekt, van het vliegveld naar het centrum moet nog en de kaartjes zijn er ook niet niet. Die gaan we hopelijk voor het stadion kopen... Ik wil van te voren graag even zien hoe de tickets er uit zien. Kan iemand me verder helpen? Ik hoef niet het ticketnummer te zien, een globale indruk van hoe het ticket er uit ziet en de spaanse termen voor Veldkaart zijn wel essentieel
wat zijn/is " terug tickets"?quote:
Ik denk dat hij meer bedoelt dat hij deels the Claw niet kan zien.quote:Op zondag 28 juni 2009 02:12 schreef Dandelion het volgende:
[..]
wat zijn/is " terug tickets"?
Het lijkt me overigens erg sterk dat je in een voetbalstadion het veld niet kan zien vanaf de tribune.
Het veld kun je altijd wel zien, daar zijn de tribune voor gemaakt. Maar over het algemeen lopen er op het veld mensen die hooguit 2 meter hoog zijn. Nu staat er een podium op dat veld wat al 2 meter hoog is plus nog een hele constructie daarboven. Er bestaat inderdaad wel een kans dat mensen achter op de tribune niet het hele podium kunnen zien.quote:Op zondag 28 juni 2009 02:12 schreef Dandelion het volgende:
[..]
wat zijn/is " terug tickets"?
Het lijkt me overigens erg sterk dat je in een voetbalstadion het veld niet kan zien vanaf de tribune.
Meen je dat nou..? Alle hotels in de buurt van Wembley zijn al vol denk ik, ik had in april al moeite een hotel te vinden voor een redelijke prijs.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:45 schreef Rattle_and_Hum het volgende:
Iemand trouwens nog tips voor een relaxed en betaalbaar hotel in Londen tijdens de concerten daar?
Die zin is toch duidelijk, namelijk dat er weer opnieuw tickets voor beide concerten in Barcelona te koop zijn?quote:
Nee die zin was me niet duidelijk, anders had ik het niet gevraagd.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:15 schreef Lobmans het volgende:
[..]
Die zin is toch duidelijk, namelijk dat er weer opnieuw tickets voor beide concerten in Barcelona te koop zijn?
En ihet podium zelf zal idd wel goed te zien zijn, maar ik heb gewoon wat schrik dat indien ik te ver naar achter zit, ik niet de gehele Claw (en bijhorende lichteffecten) ga kunnen zien.
Nja vond het gewoon vreemd dat je die zin niet snapte, maar het ligt dan mss aan het verschil in taal tussen Vlaanderen en Nederlandquote:Op zondag 28 juni 2009 13:24 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Nee die zin was me niet duidelijk, anders had ik het niet gevraagd.
En qua zicht heb je natuurlijk altijd wel wat. Ik sta op het veld, maar je zult zien dat er een gast van 2 meter voor me gaat staan. Zie ik ook niets meer. Of dan kan ik in ieder geval niet zo goed op het podium kijken. Kortom ik zou me er niet zo druk om maken, er is altijd wel wat.
Hoeft ook niet persé in de buurt van Wembley te zijn. Ik zoek eigenlijk naar een ideale ligging tussen Wembley en the city in....quote:Op zondag 28 juni 2009 11:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Meen je dat nou..? Alle hotels in de buurt van Wembley zijn al vol denk ik, ik had in april al moeite een hotel te vinden voor een redelijke prijs.
Ik was er vroeg bij, 70 pond..quote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Rattle_and_Hum het volgende:
[..]
Hoeft ook niet persé in de buurt van Wembley te zijn. Ik zoek eigenlijk naar een ideale ligging tussen Wembley en the city in....
Even voor mijn beeldvorming... wat betaal jij per nacht?
Bovenstaande is rehearsal van afgelopen zaterdag, en zou weleens de setlist kunnen worden voor de opening morgenavondquote:Breathe
ˇ No Line On The Horizon
ˇ Get On Your Boots
ˇ Magnificent
ˇ Beautiful Day
ˇ I Still Haven't Found What I'm Looking For
ˇ Drowning Man
ˇ Angel Of Harlem
ˇ Mysterious Ways
ˇ In A Little While
ˇ Unknown Caller
ˇ The Unforgettable Fire
ˇ Vertigo
ˇ Crazy Tonight (remix)
ˇ Sunday Bloody Sunday
ˇ Pride (In The Name Of Love)
ˇ MLK
ˇ Walk On / All I Want Is You (snippet)
ˇ Desmond Tutu speech
ˇ One
ˇ Ultra Violet (Light My Way)
ˇ With Or Without You
ˇ Moment Of Surrender
Het gerucht gaat al een geruime tijd dat vandaag een intieme try-out is voor +- 500 manquote:Op maandag 29 juni 2009 19:31 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Bovenstaande is rehearsal van afgelopen zaterdag, en zou weleens de setlist kunnen worden voor de opening morgenavond
Volgens mij spelen ze vrij veel nieuwe nummers?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:31 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Bovenstaande is rehearsal van afgelopen zaterdag, en zou weleens de setlist kunnen worden voor de opening morgenavond
Whoaquote:Op maandag 29 juni 2009 20:19 schreef DrowningMan het volgende:
preview filmpje. Damn...The Claw met lichtshow
Tering bruut hoor!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:19 schreef DrowningMan het volgende:
preview filmpje. Damn...The Claw met lichtshow
Dat zou ik nog moeten meemaken ja. dan kan de arbo arts me opzoeken in het stadion.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:19 schreef kibber het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien of ik naar Dublin kan, mijn werkgever heeft zojuist tot nader order alle verloven ingetrokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de mensen onder ons wiens engels niet zo best is:quote:SUBJECT TO CHANGE SUBJECT TO CHANGE SUBJECT TO CHANGE SUBJECT TO CHANGE
Here is a basic guideline of what the U2 360° Tour has planned for the General Admission/Field Entrance Procedures. Please check for any updates as we fine tune these details once we start our tour.
* For safety reasons, The U2 360° Tour, along with the stadiums, will not permit any overnight camping or lines on venue property. This includes parking lots and streets surrounding the venue. All gates and entrances to these points will be closed.
* We plan on allowing General Admission/Field patrons to begin queuing at the venue entrances between 9:00am - 12pm on SHOW DAYS. This time will be based on local authority's regulations. We will try to post these times on the website once we get this information.
* Local and tour security staff will assist patrons with field/pitch tickets to the general queuing line, which should be one centralized location.The U2 360° Tour will not have any responsibility if field/pitch ticket holders "police" themselves with the use of a numbering system.
* We will only recognize the "first come first serve" system based upon actual entry at gates at the specified time.
* We have requested that the venues provide port-o-lets if no exterior restroom facilities are available.
* Other amenities (for example misting stations and concessions) will be available ONLY at venues where space and permits allow.
* Items such as banners or flags on sticks, coolers, bottles, cans, umbrellas, portable chairs or electronics (other than mobile phones and point and shoot cameras) will be not be allowed in the stadium, so please make arrangements to store these items prior to your entry into the stadium.
* Once the general admission gates open, the U2 Tour Staff with assistance from local authorities will supervise the filling of the "inner circle"
* We ask that these ticket holders proceed in an orderly fashion as to not risk injury to one's self or others. Once the inner circle has reached capacity, the remaining ticket holders will be allowed to fill in on the general field/pitch area.Patrons that gained entrance to the "inner circle" will be either wrist banded or stamped upon their exit from that area. It is important that all patrons keep their tickets in their possession as they may be asked for both forms of proof.
The U2.Com Team
So basically
No camping out
First come first serve
Point and shoot cameras only (if you can separate the lens from the camera body it is NOT considered a point and shoot)
Keep your ticket with you
Met het voorbehoud dat het tijdens de tour nog wel kan veranderen!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:38 schreef kibber het volgende:
De GA procedure is bekend
[..]
Voor de mensen onder ons wiens engels niet zo best is:
- Overnachten voor de locatie is verboden.
- Tussen 9 tot 12 uur mag begonnen worden met in de rij staan (de lokale autoriteiten bepalen vanaf hoelaat je in de rij mag gaan staan).
- De omgeving van locatie wordt afgesloten om te voorkomen dat mensen alsnog eerder in de rij gaan staan of gaan kamperen.
- Camera's mogen, mits het gewoon ordinaire huis tuin en keuken camera's zijn. Camera's waarvan je de lens kan vervangen zijn niet toegestaan.
- First come first serve systeem, geen loting.
Bij de veldingang van de ArenA heb ik nooit meegemaakt dat ze daar streng op letten. Als je maar een veld kaartje hebt. Wij kozen ook altijd de rustigste rij.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:56 schreef Tourniquet het volgende:
Eigenlijk geen verschil met de vorige keer dus.
Hoe streng zullen ze erop toezien dat je bij de ingang die op je kaartje staat naar binnen gaat? Want als je met een groep vrienden gaat en apart van elkaar kaartjes hebt gekocht kan het zijn dat niet iedereen dezelfde ingang heeft.
Klopt, en voor de duidelijkheid: dat is waarschijnlijk alleen van toepassing op het laatste punt. Het first come first serve systeem.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:42 schreef YouNaiveHuman het volgende:
[..]
Met het voorbehoud dat het tijdens de tour nog wel kan veranderen!
U2Gigs volgde gister de Generale repetitie. Anders sites zullen ook wel updaten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:14 schreef Gert het volgende:
Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om via internet live of bijna-live iets mee te krijgen van de kick off?
Twitter is altijd handig bij dit soort dingen;quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:14 schreef Gert het volgende:
Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om via internet live of bijna-live iets mee te krijgen van de kick off?
Probeer het zou ik zeggen.... Nee heb je en ja kan je krijgenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:51 schreef w8jij17 het volgende:
Weet iemand of de kans groot is dat je 2 enkele kaarten kan verkopen? (Zie mijn eerdere post).
Ik begrijp dat 2 kaarten naast elkaar natuurlijk makkelijker te verkopen zijn, maar ik wil graag weten hoe groot mijn kansen zijn dat ik niet 180,- euro verlies.
Gelukkig ga ik dinsdag ook, maar dan veldkaart.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 01-07-2009 00:23:38 ]
Vergeleken met andere tours spelen ze vrij veel nieuw werk volgens mij????quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:25 schreef Gert het volgende:
Lekker veel werk van de geweldige nieuwe plaat plus mooie en lang niet live gespeelde nummers als TUF.
Mooie setlistquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:52 schreef Gert het volgende:
At the actual gig, the band played the same songs today as they did at the dress rehearsal. The set was:
http://twitter.com/u2gigs
okquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:30 schreef Tourniquet het volgende:
Bij de Vertigo tour werden er ook steeds 6 of 7 nummers van HTDAAB gespeeld, dus zo raar is dat niet.
Nah.. lijkt me geen beginnen aan eigenlijk. Het praten over de setlist is juist leuk, dan zou dat allemaal in bedekte termen moeten?quote:
Ja dan is het wel jammer ja. Ik vind NLOTH juist heel erg goed. Vind het ook tof dat Unknown Caller gespeeld wordt, met een "echte" gitaarsolo van Edge.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:24 schreef kibber het volgende:
Hmm ik vind dat er wel erg veel nummers van NLOTH gespeeld worden. Niet dat het nou een verrassing is, maar toch... Ik vind het gewoon een mindere cd vergeleken met eerder werk.
Dat dus. Er staan zeker wle een paar hele goede en lekkere nummers op, maar het is inderdaad minder sterk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:28 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik hoop persoonlijk ook dat er wat meer oud werk gespeeld gaat worden, puur omdat ik het nieuwere werk van U2 minder sterk vind.. maar het is wel te begrijpen dat ze veel van de nieuwe plaat spelen natuurlijk.
<edit> ze hadden toch ook Mysterious ways en Bad geoefend? Zie ik nu niet in de setlist staan..
Beetje jammer dat hij em compleet verknaldequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja dan is het wel jammer ja. Ik vind NLOTH juist heel erg goed. Vind het ook tof dat Unknown Caller gespeeld wordt, met een "echte" gitaarsolo van Edge.
Foto van gisteren, van de U2-site:
[ afbeelding ]
Oeps.. zit het net te bekijken ja.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:19 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Beetje jammer dat hij em compleet verknalde
Welke minuut gebeurd dat?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:19 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Beetje jammer dat hij em compleet verknalde
mooi issie niet, wel tof!quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:56 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik ben dus de enige die het een monsterlijk ding vind?
MP3...quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:32 schreef Kidney_Bean het volgende:
mp3 of ook met beeld? Mp3 ben ik nu mee bezig..
Niks 300 Euro betalen voor een kaartje. Voor ¤80,- per stuk hadden we ze 's middags al te pakken. 's avonds hadden we ze voor ¤65,- kunnen kopen, maar van die van ¤80,- wisten we zo goed als zeker dat ze echt waren..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:37 schreef kibber het volgende:
Succes. Ik denk dat als je al voor de deur aan kaarten kan komen dat je al snel 300 á 400 euro verder bent...
Ja toen ik het had gepost dacht ik zelf ook al: ik wil nog geen beeldmateriaal van de hele show zien, dan is alle spanning eraf!quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:37 schreef CoExist het volgende:
[..]
MP3...
Beeld begin ik niet aan... dan is straks de show verpest voor mij!
En Amsterdam duurt nog 19 dagen... en London nog langer!![]()
Heb expres ook geen YouTube films bekeken.
Heb ook het concert binnen, niet zo'n heel beste geluidskwaliteit. Hoop gekraak e.d.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:11 schreef CoExist het volgende:
Heb zojuist het hele concert gedownload!!
Wat awesome dat ze Ultraviolet spelen!
Als er geďnteresseerden zijn dan hoor ik 't wel!
Ik heb een WinRAR file via Megaupload gedownload van circa 125MB.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:01 schreef Fakkel het volgende:
Heb ook het concert binnen, niet zo'n heel beste geluidskwaliteit. Hoop gekraak e.d.
Bij jouw beter?
Same here :p. Ik zag ook al videobeelden voorbij komen van (schijnbaar) het hele concert. Ik wil de MP3's ook nog niet horen :pquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:37 schreef CoExist het volgende:
[..]
MP3...
Beeld begin ik niet aan... dan is straks de show verpest voor mij!
En Amsterdam duurt nog 19 dagen... en London nog langer!![]()
Heb expres ook geen YouTube films bekeken.
In dat geval: mijn complimenten. Dat heb je netjes gedaan! Veldkaarten gevonden dus? Ik heb zelf 95 euro betaald voor mijn Dublin kaart, dus 85 euro is zeer netjes.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:40 schreef Gorgelmuil het volgende:
Zo, dat was dat
[..]
Niks 300 Euro betalen voor een kaartje. Voor ¤80,- per stuk hadden we ze 's middags al te pakken. 's avonds hadden we ze voor ¤65,- kunnen kopen, maar van die van ¤80,- wisten we zo goed als zeker dat ze echt waren..
Het was zó stoer! Een aanrader om op de gok heen te gaan als je geen kaarten hebt, je MOET dit zien
Gisterenavond in Barcelona.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:07 schreef Sonja27 het volgende:
The Unforgettable Fire... wanneer is die voor het laatst live gespeeld?
Dat is een goed idee.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:49 schreef kibber het volgende:
gaan we nog proberen om dingen als foto's, filmpjes en alle hippe dingen in de show in spoiler tags te zetten? Ik wil eigenlijk nog niet alles weten voordat ik zelf ga
Tnx voor de tip, net gezien.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zometeen aandacht voor U2 in Barcelona in NOS Journaal op 3.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:22 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat is een goed idee.
In het huidige tijdperk staat alles op internet, setlijsten, foto`s ,filmpjes , alles
als je dit alles gaat volgen is er dadelijk als je zelf gaat, totaal geen verassing meer.
je weet dan b.v. precies op welk moment in een bepaald nummer welk licht effect komt.
"vroeger" liet je alles over je heen komen als je er was en stond je perplex.
ga de volgende dag maar op internet zoeken.
Al moet ik zeggen dat het moeilijk is om je nieuwsgierigheid te bedwingen.
Ik hoop toch dat ze in Amsterdam de boel beter af weten te sluiten zegquote:The highest number in the queue for tomorrow is 70 as I write this.about 15 hours ago from Tweetie
Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:30 schreef Clayton1 het volgende:
Hoe laat vertrekken.
Stadion gaat om 18:00 open voorprogramma begint om 20:00 uur
Ik zit alsmaar te denken hoe laat ik van huis af moet vertrekken vanuit brabant.
Ik zit op de tribune dus ik heb een vaste plaats.
Is openbaar vervoer een optie? met name de terugreis.
Neequote:Op donderdag 2 juli 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?
Enneh... wat moet je meenemen naar zo'n concert / wat kun je juist beter thuislaten. Hoe doe je het met toiletbezoek e.d. Of zijn er misschien ergens lijstjes op internet te vinden met dat soort informatie? Ik ben toch niet de enige die nog nooit bij een groot rockconcert is geweest...
je hebt een zitplaats. Met rij en stoelnummer. Die stoel is dus voor jou. Al kom je tijdens de toegift binnen, je kunt daar zitten. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet...quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?
Enneh... wat moet je meenemen naar zo'n concert / wat kun je juist beter thuislaten. Hoe doe je het met toiletbezoek e.d. Of zijn er misschien ergens lijstjes op internet te vinden met dat soort informatie? Ik ben toch niet de enige die nog nooit bij een groot rockconcert is geweest...
Voot zitplaatsen maakt het niet zoveel uit. Jij hebt een bepaalde stoel gereserveerd en die is voor jou. klaar. het eheft weinig zin om uren in de rij te gaan staan terwijl je al verzekerd ben van een plaats denk ikquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik het voor het eerst eens ben met de Volkskrant. Normaal vind ik de Volkskrant altijd een beetje zuur als het gaat om recensies van concerten. De toegiften zijn ook geen knallers, en dat moet je juist wel hebben vind ik persoonlijk. Nog even knallen met Elevation, Vertigo of Boots ofzo...quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:14 schreef Gert het volgende:
De papieren Volkskrant opent vanochtend groot op de voorpagina: "U2 klinkt fantastisch, tot Bono gaat preken"
Een iets andere kop, maar met dezelfde lading, word op de site gebruikt.. Dit is het artikel:
quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef Dandelion het volgende:
[..]
je hebt een zitplaats. Met rij en stoelnummer. Die stoel is dus voor jou. Al kom je tijdens de toegift binnen, je kunt daar zitten. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet...
Ik zou je 40 inch flatscreen thuis laten, die van de band is net ff groter. Ook je magnetron meenemen is misschien ietwat overdreven.
Maar ff serieus, een lijstje? Je gaat 1 avondje +/- 3 uur naar een concert...
Goed een paar tips:
•je hebt genummerde plaatsen. Vind je het voor programma interessant? Ga dan een half uurtje voor aanvangstijd. Lijkt het je niks? Ga dan een half uur na aanvangstijd. Je hoeft niet te knokken voor een goede plek, dus no worries.
•Wat handig kan zijn is een kleine verrekijker, mocht je echt goed op het podium willen kijken.
•neem geld mee. Voor wat te drinken, en een tourshirt. Wil je nog meer merch? Neem dan veel geld mee, 't is niet goedkoop...
•wordt het heet? Neem een flesje water mee voor onderweg. Je moet het toch inleveren bij de ingang.
•neem geen rugzak mee. Duurt lang bij naar binnen gaan. En je hebt toch niets nodig.
•laat opname apparatuur thuis. De dvd en live cd klinken stukken beter, en je voorkomt teleurstellingen. Later klinkt het lang niet zo tof als toen je er was.
•laat je (foto)camera thuis. Die gasten met lenzen van een halve meter maken echt betere foto's dan jij met je weggooi/compact/telefoon camera. Daarnaast kun je dan het concert zien, ipv je camera. Goeie foto's staan de volgende dag wel online.
•neem je telefoon mee, wie weet raak je je date kwijt. Of kom je een leuke date tegen. Of kun je thuisblijvers jalours maken door ze ff te bellen.
Nou met deze toptips moet je het overleven hoor!
[edit ]
over het algemeen zijn er wel toiletten in stadions, dus ook dat moet lukken. Tip: neem zakdoekjes mee. Het wc-papier is op.
Als doorgewinterde U2-concert bezoeker erger ik me rot aan die speeches. Ik vind niet dat het 'erbij hoort', sterker nog, ik vind al jaren dat U2 bepaalde zaken gescheiden moet houden en dat ze gewoon moeten doen waar ze betaald voor krijgen, niks meer en niks minder. En dat zeg ik, als fanquote:Op donderdag 2 juli 2009 13:26 schreef kibber het volgende:
En tja, die speeches.. Get over it, natuurlijk betaal je er niet voor en zakt de aandacht vaak weg op dat soort momenten maar je weet dat het erbij hoort inmiddels...
Hahaha! Grapjasquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gisterenavond in Barcelona.![]()
Nu serieus, hiervoor is http://www.u2tours.com/search/ heel handig. Laatste keer TUF hiervoor was op 6 januari 1990 in Ahoy, Rotterdam!
Je hebt ook wel een punt hoor, en geef je groot gelijk. Maar het is er nu eenmaal bij gaan horen en we komen er ook niet meer vanaf ben ik bang. Dan denk ik: accepteer het.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:54 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als doorgewinterde U2-concert bezoeker erger ik me rot aan die speeches. Ik vind niet dat het 'erbij hoort', sterker nog, ik vind al jaren dat U2 bepaalde zaken gescheiden moet houden en dat ze gewoon moeten doen waar ze betaald voor krijgen, niks meer en niks minder. En dat zeg ik, als fan![]()
Kun je nagaan wanneer je naar U2 gaat en niet specifiek fan bent maar ze gewoon eens live wilt zien, of wanneer je een recensie voor een krant moet schrijven. De irritatie is vele malen groter lijkt me.
Ik schiet wel altijd een paar foto's van het podium en later nog een paar van de band om te laten zien aan vrienden en voor mezelf, met mijn telefoon. Maar lui die echt halve concerten gaan filmen/fotograferen met hun 5 megapixel camera en matige digitale zoom en verder geen bijzondere kwaliteiten is erg sad en irritant.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef Dandelion het volgende:
[..]
je hebt een zitplaats. Met rij en stoelnummer. Die stoel is dus voor jou. Al kom je tijdens de toegift binnen, je kunt daar zitten. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet...
Ik zou je 40 inch flatscreen thuis laten, die van de band is net ff groter. Ook je magnetron meenemen is misschien ietwat overdreven.
Maar ff serieus, een lijstje? Je gaat 1 avondje +/- 3 uur naar een concert...
Goed een paar tips:
•je hebt genummerde plaatsen. Vind je het voor programma interessant? Ga dan een half uurtje voor aanvangstijd. Lijkt het je niks? Ga dan een half uur na aanvangstijd. Je hoeft niet te knokken voor een goede plek, dus no worries.
•Wat handig kan zijn is een kleine verrekijker, mocht je echt goed op het podium willen kijken.
•neem geld mee. Voor wat te drinken, en een tourshirt. Wil je nog meer merch? Neem dan veel geld mee, 't is niet goedkoop...
•wordt het heet? Neem een flesje water mee voor onderweg. Je moet het toch inleveren bij de ingang.
•neem geen rugzak mee. Duurt lang bij naar binnen gaan. En je hebt toch niets nodig.
•laat opname apparatuur thuis. De dvd en live cd klinken stukken beter, en je voorkomt teleurstellingen. Later klinkt het lang niet zo tof als toen je er was.
•laat je (foto)camera thuis. Die gasten met lenzen van een halve meter maken echt betere foto's dan jij met je weggooi/compact/telefoon camera. Daarnaast kun je dan het concert zien, ipv je camera. Goeie foto's staan de volgende dag wel online.
•neem je telefoon mee, wie weet raak je je date kwijt. Of kom je een leuke date tegen. Of kun je thuisblijvers jalours maken door ze ff te bellen.
Nou met deze toptips moet je het overleven hoor!
[edit ]
over het algemeen zijn er wel toiletten in stadions, dus ook dat moet lukken. Tip: neem zakdoekjes mee. Het wc-papier is op.
Inderdaad zeg. Met Desire was ik ook blij, al vervangt het Angel of Harlem vergeleken met de vorige setlist... Weet eigenlijk niet wat ik leuker vind... Party Girl kende ik niet, niet even op YT gekeken maar daar vind ik niet veel aan eigenlijk...quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:42 schreef Niveath het volgende:
Volgens die Twitter hebben ze zojuist Desire gespeeld. Die mogen ze van mij de 21ste ook wel spelen!
Nu Party Girl, die is dus ook al nieuw t.o.v. het eerste concert.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:57 schreef DrowningMan het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://twitter.com/u2tour
Anyone die dit Duits eventjes kan vertalen?
Ik wil net zeggen: ik schiet ook wel wat fotootjes/filmpjes voor mezelf, gewoon voor de leuk dat je er bij bent geweest! Ik ga daarentegen niet complete concerten tapen (ben daarentegen wel altijd blij met de soms ietwat krakkemikkige bootlegs die van het concert waar ik geweest ben verschijnenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:43 schreef alors het volgende:
[..]
Ik schiet wel altijd een paar foto's van het podium en later nog een paar van de band om te laten zien aan vrienden en voor mezelf, met mijn telefoon. Maar lui die echt halve concerten gaan filmen/fotograferen met hun 5 megapixel camera en matige digitale zoom en verder geen bijzondere kwaliteiten is erg sad en irritant.
Ik neem ook altijd even wat te eten mee, ontbijtkoek is makkelijk mee te nemen en te verteren en je krijgt tenminste wat binnen. Ben nog nooit flauwgevallen, maar tijdens een concert (waar lui voor me constant mariuhana stonden te roken + het 25+ graden was + de zon op m'n bolletje) kon ik echt even niet meer op mn benen staan. Dan is even wat eten en drinken echt een godsgeschenk.
Oh en paracetamol! Hoofdpijn wil je echt niet dan, en na een paar uur staan wachten begin ik wel last van mijn rug te krijgen. Dat zijn dingen die je niet wilt op zulke momenten.
Meen je dat nou, op de Under the Blood Red Sky DVD / CD staat hij ook, vind het echt een geweldig nummer!quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:45 schreef kibber het volgende:
[..]
Party Girl kende ik niet, niet even op YT gekeken maar daar vind ik niet veel aan eigenlijk...
Een van m'n favo U2 nummers!!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:14 schreef Gert het volgende:
Electrical Storm (volgens de tweeter het "live debut" van dit nummer)
Mijn godquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:04 schreef Kidney_Bean het volgende:
de wachtrij in Barcelona voor de GA
Nog een tip voor als je lang van te voren gaat wachten voor een staanplaats: neem iets van een vuilniszak/plastic zak mee om op te zitten op de grond; tis niet overal even schoon en iedereen kwakt al zijn afval vaak op de grond neer, kan je tenminste nog ergens op zitten
* kibber houdt zich groot en kijkt niet.quote:
Wat een gezeik zeg. Dan moet je misschien eens overwegen om te verhuizen. Deze persoon heeft vast ook last van al die voetbalwedstrijden.quote:U2 could be fined for noise
The Scotsman, July 03, 2009
BARCELONA authorities might fine U2 for rocking too long and loudly during rehearsals for their latest world tour, the city council said yesterday.
However, the city said it is proud to host the beginning of the Irish band's world tour.
It said that one of its districts had received a formal complaint from residents about the band playing after permitted hours and making too much noise. The council said that it had given the band permission to rehearse until 10pm, limiting the amount of sound they could make.
However, local media said the band had rehearsed until midnight at sound levels measured at 70 decibels – the equivalent noise of a vacuum cleaner at one meter.
Hoe bedoel je? De setlists van de komende tijd zijn toch nog niet bekend neem ik aan?quote:Op zondag 5 juli 2009 00:04 schreef Luni het volgende:
Drowning Man staat trouwens voorlopig niet op de setlist.
Maar ik kan me niet echt een voorstelling maken waar je precies op het veld staat, op basis waar je in de rij staat. Hebben bijvoorbeeld de mensen in het filmpje achteraan nog wel redelijke plekken?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:04 schreef Kidney_Bean het volgende:
de wachtrij in Barcelona voor de GA
Nog een tip voor als je lang van te voren gaat wachten voor een staanplaats: neem iets van een vuilniszak/plastic zak mee om op te zitten op de grond; tis niet overal even schoon en iedereen kwakt al zijn afval vaak op de grond neer, kan je tenminste nog ergens op zitten
Omdat hij net als The Unforgetable Fire veelvuldig geoefend is had ik wel verwacht dat ze hem dagelijks zouden spelen, maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:27 schreef Gert het volgende:
[..]
[quote]Hoe bedoel je? De setlists van de komende tijd zijn toch nog niet bekend neem ik aan?
Inderdaad, helemaal mee eens.quote:Overigens vind ik het niet echt een gemis, maar da's een kwestie van smaak.
Ik zou het dus wél doen! In elk geval bij het concert op 30-06 werd vantevoren opgeroepen om opname-apparatuur mee te nemen en zoveel mogelijk te publiceren..quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef Dandelion het volgende:
Ik heb daar geen idee van.. Ik weet niet of ze hier ook twee ingangen hadden voor het veld.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef Borrelhap het volgende:
[..]
Maar ik kan me niet echt een voorstelling maken waar je precies op het veld staat, op basis waar je in de rij staat. Hebben bijvoorbeeld de mensen in het filmpje achteraan nog wel redelijke plekken?
In Cinemec Ede draait U2 3D wel zag ik.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:47 schreef linebear het volgende:
Vind het ook wel jammer hoor.... Snow Patrol vond ik vorige keer toch niet echt super, maar geef ze nog wel weer een kans.
Zou U2 3D weer in de Pathe draaien ?
Ik heb twee veldkaarten voor de 20ste en ééntje is inderdaad voor ingang G en de andere voor J. Dus waarschijnlijk wijkt dat niet veel af van voorgaande jaren.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:29 schreef Kidney_Bean het volgende:
[..]
Ik heb daar geen idee van.. Ik weet niet of ze hier ook twee ingangen hadden voor het veld.
Bij de Arena zijn er wel twee ingangen voor het veld geloof ik (tenminste de vorige keer ingang G en J). Ik stond bij 1 ingang waar de rij liep tot en met de NS station. Ik heb natuurlijk geen idee of al die mensen uiteindelijk in het voorste vak terecht zijn gekomen; als de hekken opengaan is het best wel een klein beetje chaos om naar binnen te komenEr is zo te zien nu ook een voorvak, maar geen idee hoeveel mensen daarin kunnen..
Als je het mij vraagt: jaquote:Op maandag 6 juli 2009 15:25 schreef Liejannuh het volgende:
Ben ik nu de enige die het jammer vind dat de Black Eyed Peas niet in het voorprogramma staan?
Hmmm daar wil ik nog steeds een keer heen... Ik heb het destijds gemist... Ik ga het uitzoekenquote:Op maandag 6 juli 2009 15:47 schreef linebear het volgende:
Vind het ook wel jammer hoor.... Snow Patrol vond ik vorige keer toch niet echt super, maar geef ze nog wel weer een kans.
Zou U2 3D weer in de Pathe draaien ?
Ja het is een concertregistratie.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:31 schreef kibber het volgende:
[..]
Hmmm daar wil ik nog steeds een keer heen... Ik heb het destijds gemist... Ik ga het uitzoeken
Iemand die bij deze film geweest is? Hoe was het? Is het echt alleen een concert registratie?
EDIT: http://www.pathe.nl/arena/film/4650/u2-3d/
Hmm het lijkt em wel eens leuk! Helaas zie ik nu pas dat ik 18 en 19 juli aan het verhuizen ben. 20 juli ben ik in de Arena te vinden en de rest van de week moet ik werken. Helaas! Mocht iemand nog een bioscoop weten waar hij eerder draait dan hoor ik het graagquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja het is een concertregistratie.
Ik zou er niet heengaan als je net bij een "echt" concert bent geweest. Maar bijzonder is het wél, je zit zo'n beetje op schoot bij de band. De techniek is niet helemaal optimaal nog, soms zien de bandleden die "eruit springen" in 3D er wat te groot of te klein uit.
Zoeken op MP naar mensen die een kaartje zoeken levert vaak betere contacten op.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:12 schreef GeekyMe het volgende:
Heeft iemand nog wat tips voor het verkopen van een concert kaartje?
Zo te zien gaat het dezelfde setlist worden als de eerste avond in Barcelonaquote:They are on stage right now. The setlist thus far is:
1. Breathe
2. No Line On The Horizon
3. Get On Your Boots
4. Magnificent
5. Beautiful Day
6. I Still Haven't Found What I'm Looking For / Stand By Me (snippet)
7. Angel Of Harlem / Man In The Mirror (snippet)
8. Party Girl / Happy Birthday (snippet)
9. In A Little While
Gaaf! Ze (Eve) is 18 geworden vandaag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:28 schreef Gert het volgende:
Bono droeg Party Girl vanavond op aan zijn jarige dochter... die vervolgens op het podium kwam!
Aan de achtergrond te zien, hoeft ze niet van droog brood te leven.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gaaf! Ze (Eve) is 18 geworden vandaag.![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop zo dat ze die de 21 ste ook spelen!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:28 schreef Gert het volgende:
Bono droeg Party Girl vanavond op aan zijn jarige dochter... die vervolgens op het podium kwam!
Ik kwam laatst al foto's van d'r tegen. Dat ziet er niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan is ze niet meer jarigquote:Op woensdag 8 juli 2009 08:53 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat ze die de 21 ste ook spelen!
Hoi.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In Ede draait hij nu ook al hoor;quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:10 schreef linebear het volgende:
waarom moet die film nu weer zo laat zijnwil hem echt nog een keer zien
Precies wat ik dacht toen ik de setlist zag: je MIST een Bullet the Blue Sky of the Fly.. Alle setlisten zijn tot nu toe vrijwel hetzelfde, dus ik vrees dat hij echter zo blijft....quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:07 schreef Ternerito het volgende:
Ik ben net terug uit Milaan. Eindelijk dan toch "The Claw" live kunnen aanschouwen. Ik moet zeggen, vanaf de smalle zijde vond ik hem toch iets minder indrukwekkend groot dan ik had gedacht. Komt misschien ook omdat San Siro zelf zo indrukwekkend groot is. Ik vermoed dat "The Claw" in de Arena wat indrukwekkender zal ogen.
Prima concert gezien. Hele gezellige en erg luidruchtige sfeer in het stadion. Alles werd luidkeels meegezongen, dat de muziek en zeker bono veelvuldig werd overstemd. Geluidskwaliteit vond ik persoonlijk ietwat tegenvallen. Geluid was niet zo heel hard, en de mix was ook niet altijd even goed.
Het beeldscherm/visuele effecten zijn tijdens diverse nummers echt indrukwekkend te noemen. Vind persoonlijk wel dat de setlist wat moet worden aangepast. De remix van I'll go crazy etc. ziet er visueel goed uit, maar het refrein komt echt totaal niet lekker over. Coupletten gaan best wel. Zo rond In a little while dut het wel een beetje in. Van mij mag de setlist iets meer power hebben. Ik mis een Bullet the blue sky of een The Fly. 2 rustige nummers eruit, en 2 stevigere erin brengt iets meer balans.
Voor mij een van de grootste attracties is eigenlijk ook een tegenvaller. Ik vind where the streets have no name, in ieder geval in Milaan toch niet die boost hebben, muzikaal en visueel dan voorgaande tours. Helaas ook geen overgang van het ene nummer, naar where the streets. Dat is indrukwekkender dan de speech van Tutu.
Een redelijk lange versie van Stand By Me, als vervolg op I Still Haven't found was erg indrukwekkend, mede door het publiek. De dochter Eve zag er live ook erg appetijtelijk uit
Nog een tip voor Bono, doe dat verdomde oortje van vaker uit, dan hoor je het publiek wat beterDan had die gehoord dat het publiek helemaal niet meezong met Pride, maar vanaf moment 1, gelijk het oh oh oh zo luid zong dat je de muziek niet meer hoorde...
Voor iedereen die nog gaat. Heel veel plezieren tot in Amsterdam
Toch maar even in spoiler gezet... Moet ik even op letten..
Valt toch wel mee, per concert veranderen er maar zo'n 2 a 3 nummers van de 23 en de volgorde veranderd bijna niks in.quote:
Pure zwakte, verwijderen!quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:51 schreef Luni het volgende:Kon de verleiding niet weerstaan en heb 1e concert van Milaan gedownload
Je moet natuurlijk ook niet verwachten dat ze de hele bende per concert totaal omgooien. Zo werkt het niet, bij geen enkele band. Er staat een raamwerk. Maar binnen die vaste structuur wisselen ze best al veel af, na een paar concerten al. Plus al een nummer dat nog nooit eerder live gespeeld werd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:16 schreef Luni het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, per concert veranderen er maar zo'n 2 a 3 nummers van de 23 en de volgorde veranderd bijna niks in.
precies. Zo'n show vergt nogal wat voorbereiding... qua lampjes, qua video etc etc. Dus opzich vind ik het niet vreemd dat ze maar een beperkt aantal nummrs wijzigen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook niet verwachten dat ze de hele bende per concert totaal omgooien. Zo werkt het niet, bij geen enkele band. Er staat een raamwerk. Maar binnen die vaste structuur wisselen ze best al veel af, na een paar concerten al. Plus al een nummer dat nog nooit eerder live gespeeld werd.
Wat vind je er zwak aan dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:55 schreef Dandelion het volgende:
[..]
precies. Zo'n show vergt nogal wat voorbereiding... qua lampjes, qua video etc etc. Dus opzich vind ik het niet vreemd dat ze maar een beperkt aantal nummrs wijzigen.
Overigens ben ik niet gecharmeerd van de setlijst. Wel errug blij met unf. fire, maar overall vind ik em vrij zwak.
Nou dat gaat niet zwaar meer veranderen hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:17 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik vind de dosering tussen hard en zacht te zwak.. Maar ja misschien moet ik accepteren dat U2 nu eenmaal niet meer de jongste band is en hun laatste plaat ook niet staat voor hun meest ruige werkIk had gewoon op een sprankelendere setlist gehoopt met méér dan alleen nummers van het laatste album. Maar goed, het is nog lang geen 20/21 juli, dus alles kan nog
Handigquote:Beste bezoeker,
Maandag 20 en dinsdag 21 juli a.s. is het zover, U2 komt voor een spectaculair concert naar de Amsterdam ArenA. Inmiddels is de tournee van U2 van start gegaan en hebben wij ook meer praktische gegevens gekregen over het concert. Wij verwachten dat de band rond 24.00 uur stopt. Dat heeft consequenties voor de wijze waarop u het beste naar de Amsterdam ArenA kunt gaan. Hierin willen wij u graag adviseren.
Bezoekers die met het openbaar vervoer komen, wordt aangeraden goed uw treintijden in de gaten te houden. Vanwege de verwachte eindtijd van 24.00 uur zijn delen van Nederland na afloop beperkt bereikbaar. Na afloop rijden er tot 1.00 uur extra metro's vanaf station Bijlmer ArenA naar Amsterdam CS. Op Amsterdam CS kunt u aansluiten op het nachtnet. Zie ook www.ns.nl.
Bezoekers zonder aansluiting op het nachtnet kunnen hun reis regelen via TripTicket. TripTicket regelt georganiseerd vervoer vanuit circa 150 opstapplaatsen in heel Nederland. U stapt in en uit nabij de Amsterdam ArenA en TripTicket zorgt ervoor dat u gegarandeerd thuis komt. Voor meer informatie www.tripticket.nl.
Wilt u geen gebruik maken van TripTicket of van het openbaar vervoer maar komt u met de auto, volg dan parkeren ArenA voor de dichtstbijzijnde parkeerplaatsen. Er is voldoende parkeergelegenheid in de omgeving van de ArenA. Houd wel rekening met drukte. Wij adviseren u om tijdig naar de Amsterdam ArenA af te reizen.
Voor een volledig overzicht van de reisinformatie voor U2 kijk op www.amsterdamarena.nl. Of vul uw postcode in op www.tripticket.nl voor een reisadvies voor openbaar vervoer, georganiseerd vervoer of de auto.
Het voorlopige tijdschema van het U2 concert is:
18.00 deuren gaan open
20.00 aanvang Snow Patrol
21.30 aanvang U2
24.00 verwacht einde van het concert
Let op! Bovenstaande tijden zijn absoluut indicatief en er kan door de bands vanaf geweken worden.
Een voorproefje van het concert is te zien op de website van U2: http://www.u2.com/news/title/getting-ready-to-leave-the-ground#
Wij willen u alvast veel plezier!
Met vriendelijke groet,
Mojo Concerts, a Live Nation Company
Een deel wel ja. Ervoor zijn er wel minder effecten, maar pas bij TUF komt het hele ding echt tot leven, rekt het beeldscherm zich volledig uit etc.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:04 schreef Kidney_Bean het volgende:
Heeft dat misschien er ook mee te maken dat het dan goed donker is? Ik kan me voorstellen dat The Claw met zijn lichteffecten dan beter uitkomt?
Dat is ook redelijk normaal bij U2 concerten. De laatste 2 tours in ieder geval. Ze beginnen (natuurlijk) nooit met de hele boel ineens weggeven.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:05 schreef Ternerito het volgende:
[..]
Een deel wel ja. Ervoor zijn er wel minder effecten, maar pas bij TUF komt het hele ding echt tot leven, rekt het beeldscherm zich volledig uit etc.
Tsja, misschien verlang ik wel terug naar Zoo TV en Popmartquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:35 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat is ook redelijk normaal bij U2 concerten. De laatste 2 tours in ieder geval. Ze beginnen (natuurlijk) nooit met de hele boel ineens weggeven.
Van wat je in Milaan gezien hebt, waar kan je volgens jou het beste staan op het veld? Ik ga naar Amsterdam de 20ste, en de 27ste naar Dublin maar ik twijfel waar ik ga staan... Ik wil sowieso proberen om bij één optreden in de inner circle te komen en dan bij de ander daar achter om de lichtshow goed mee te krijgen.. Of denk je dat je die overal wel goed mee krijgt? Ik denk dat ik in Dublin in de inner circle wil omdat het publiek me daar leuker lijkt, en dan in Amsterdam misschien achter de inner circlequote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:42 schreef Ternerito het volgende:
Snow Patrol begon om 19.30 in Milaan, en de intro muziek voor u2 begon om 21.10. De tijden uit de email van MOJO geloof ik niet helemaal. Ik zou eerder de tijden van Milaan aanhouden.
De softe setlist heeft o.a. ook te maken met "The Claw" zelf. Pas bij The Unforgettable Fire komt het ding helemaal tot leven. Daarvoor valt het allemaal wel erg mee. I Still haven't found is best leuk, mooie sfeer, lekker meezingen, maar het blijft rustig tot The Unforgetable Fire, pas dan komt The Claw echt tot levenOok muzikaal gezien vind ik het vanaf dat moment beter worden. Misschien als je voor het podium staat, dat het 2e half uurtje van het concert heel leuk is, maar vanaf de tribune zat ik te wachten op wat meer.
In de Inner circle krijg je volgens mij maar een deel van de visuele show mee, maar daar zou ik sowieso minimaal 1x voor gaan. De effecten van het bovenste deel van de pilaar zal je denk ik in de inner circle niet meekrijgen, maarja je ziet de band van dichtbijquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:36 schreef kibber het volgende:
[..]
Van wat je in Milaan gezien hebt, waar kan je volgens jou het beste staan op het veld? Ik ga naar Amsterdam de 20ste, en de 27ste naar Dublin maar ik twijfel waar ik ga staan... Ik wil sowieso proberen om bij één optreden in de inner circle te komen en dan bij de ander daar achter om de lichtshow goed mee te krijgen.. Of denk je dat je die overal wel goed mee krijgt? Ik denk dat ik in Dublin in de inner circle wil omdat het publiek me daar leuker lijkt, en dan in Amsterdam misschien achter de inner circle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |