abonnement Unibet Coolblue
pi_70560187
The Unforgettable Fire... wanneer is die voor het laatst live gespeeld?
pi_70561153
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:07 schreef Sonja27 het volgende:
The Unforgettable Fire... wanneer is die voor het laatst live gespeeld?
Gisterenavond in Barcelona.

Nu serieus, hiervoor is http://www.u2tours.com/search/ heel handig. Laatste keer TUF hiervoor was op 6 januari 1990 in Ahoy, Rotterdam!
pi_70562973
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:49 schreef kibber het volgende:
gaan we nog proberen om dingen als foto's, filmpjes en alle hippe dingen in de show in spoiler tags te zetten? Ik wil eigenlijk nog niet alles weten voordat ik zelf ga
Dat is een goed idee.

In het huidige tijdperk staat alles op internet, setlijsten, foto`s ,filmpjes , alles
als je dit alles gaat volgen is er dadelijk als je zelf gaat, totaal geen verassing meer.
je weet dan b.v. precies op welk moment in een bepaald nummer welk licht effect komt.

"vroeger" liet je alles over je heen komen als je er was en stond je perplex.
ga de volgende dag maar op internet zoeken.
Al moet ik zeggen dat het moeilijk is om je nieuwsgierigheid te bedwingen.
#35.
pi_70563743
Ik krijg er steeds meer zin in Filmpjes zien er super uit, ik kijk nog maar niet teveel.. Binnenkort even extra in de stemming komen met U2 3D
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:03:44 #205
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70564560
Zometeen aandacht voor U2 in Barcelona in NOS Journaal op 3.
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:22:24 #206
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_70565298
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zometeen aandacht voor U2 in Barcelona in NOS Journaal op 3.
Tnx voor de tip, net gezien.

Het begint toch wel enorm te kriebelen als je die gekte rondom dat stadion ziet.
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 00:24:08 #207
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_70567371
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:22 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Dat is een goed idee.

In het huidige tijdperk staat alles op internet, setlijsten, foto`s ,filmpjes , alles
als je dit alles gaat volgen is er dadelijk als je zelf gaat, totaal geen verassing meer.
je weet dan b.v. precies op welk moment in een bepaald nummer welk licht effect komt.

"vroeger" liet je alles over je heen komen als je er was en stond je perplex.
ga de volgende dag maar op internet zoeken.
Al moet ik zeggen dat het moeilijk is om je nieuwsgierigheid te bedwingen.

Een beetje gluren af en toe, maar met mate.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_70571276
quote:
The highest number in the queue for tomorrow is 70 as I write this.about 15 hours ago from Tweetie
Ik hoop toch dat ze in Amsterdam de boel beter af weten te sluiten zeg .
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 11:14:42 #209
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_70574398
De papieren Volkskrant opent vanochtend groot op de voorpagina: "U2 klinkt fantastisch, tot Bono gaat preken"
Een iets andere kop, maar met dezelfde lading, word op de site gebruikt.. Dit is het artikel:

U2: spagaat tussen echte rockband en zendelingenwerkvehikel

Barcelona - ‘Híer, op deze plek, wilden we ons ruimtestation bouwen,’ zegt Bono, terwijl hij het kolossale stadion Camp Nou van FC Barcelona rondkijkt. Hier, in de ‘hoofdstad van het surrealisme', bereidde U2 zich twee weken voor op de aftrap van de 360° Tour.


De constructie (‘ontworpen door Gaudí', grapt Bono) is als een reuzeninsect dat zijn vier groene poten rondom het cirkelvormige podium heeft geplaatste. Aan de buik van het gevaarte hangt, als een wespennest, een kokervormig videoscherm boven het toneel. Eronder staan Bono, The Edge, Adam Clayton en Larry Mullen Jr, samen al dertig jaar U2. De 360° Tour is een spektakel van het type waarop U2, en alleen U2, het patent heeft. Wanneer U2 op tournee gaat, gebeurt er iets dat van een andere orde is.

Eerste hoogtepunt

Tournees van de Stones brengen iets vergelijkbaars teweeg, maar de opening van U2 in Camp Nou maakt het verschil duidelijk: opener is Breathe, gevolgd door nog drie songs van het jongste album No Line On The Horizon. Vier songs van de nieuwe plaat, bij de Stones zou je je van verveling geen raad weten, maar U2 bereikt met Magnificent een eerste hoogtepunt. Wat ziet het er allemaal geweldig uit. En wat klinkt het fantastisch: hard, vol, helder, ruimtelijk.

In I Still Haven’t Found What I’m Looking For neemt Camp Nou de vocalen over en doet Bono er genietend het zwijgen toe. Angel Of Harlem wordt opgedragen aan Michael Jackson en krijgt een korte Jacko-medley als coda. Tijdens het furieuze Vertigo doen 90.000 dolle fans Camp Nou haast van zijn plaats stuiteren.

Anderhalf uur lang is de 360° Tour een demonstratie van macht, ook al omdat U2 doet wat het voorheen wel eens vergat: spelen als een bandje. Op het ronde podium staan ze vaak dicht bij elkaar en draait het, ondanks het visuele spektakel, om de liedjes.

Punten verspelen

Dat U2 in het laatste halfuur alsnog punten verspeelt, is daarom extra spijtig. Van het ene op het andere moment maakt de rockzanger Bono plaats voor de predikant, die de schade in hoog tempo wenst in te halen.

Het ‘live from space’ babbeltje met de bemanning van de ISS-satelliet, over onze mooie planeet, is nog goed te pruimen, maar daarna gaat het mis. Walk On wordt een eerbetoon aan de Birmaanse activiste Aung San Suu Kyi en een Borsato-moment van de eerste orde, compleet met witte duiven op het beeldscherm. Dan volgt een videotoespraak van bisschop Tutu en daarna One, gezongen door Bono in het shirt van FC Barcelona, met inleiding over shirtsponsor Unicef.

Het ritme hapert

Het kan toeval zijn, maar plots hapert het ritme, raakt Bono de draad kwijt en loopt One uit de rails. Zo’n fout maakt U2 menselijk, maar het is ook symbolisch: Bono die zijn bandmakkers even kwijt raakt terwijl hij in Barça-kleuren en met rugnummer 1 aan het preken is, ver weggelopen bij de andere drie.

Bono’s drukke agenda kan de ongenaakbaarheid van zijn rockbandje ondermijnen, dat wisten we al langer, maar nog nooit tekende die problematiek zich zo scherp af tijdens een tournee.

In de toegift komt het ook niet meer helemaal goed: de songkeuze is wat ongelukkig (Moment Of Surrender is geen uitsmijter) en With Or Without You wordt rommelig uitgevoerd. Zo eindigt de aftrap van de 360° Tour in een spagaat. Wat wil U2 zijn? Een echte rockband of ook een vehikel voor Bono’s zendelingenwerk? En indien het antwoord ‘beide’ is: hoe spreid en doseer je dat?

In de aanloop naar de twee concerten in Amsterdam (20 en 21 juli; er zijn nog kaarten) moet daar over worden nagedacht, zo moet ook Bono hebben aangevoeld.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_70575700
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:30 schreef Clayton1 het volgende:
Hoe laat vertrekken.
Stadion gaat om 18:00 open voorprogramma begint om 20:00 uur
Ik zit alsmaar te denken hoe laat ik van huis af moet vertrekken vanuit brabant.
Ik zit op de tribune dus ik heb een vaste plaats.
Is openbaar vervoer een optie? met name de terugreis.
Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?

Enneh... wat moet je meenemen naar zo'n concert / wat kun je juist beter thuislaten. Hoe doe je het met toiletbezoek e.d. Of zijn er misschien ergens lijstjes op internet te vinden met dat soort informatie? Ik ben toch niet de enige die nog nooit bij een groot rockconcert is geweest...
pi_70576707
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?

Enneh... wat moet je meenemen naar zo'n concert / wat kun je juist beter thuislaten. Hoe doe je het met toiletbezoek e.d. Of zijn er misschien ergens lijstjes op internet te vinden met dat soort informatie? Ik ben toch niet de enige die nog nooit bij een groot rockconcert is geweest...
Nee Ik heb een beetje dezelfde vragen. Maar het enige verschil is dat ik op het veld sta.
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:12:58 #212
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_70577691
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?

Enneh... wat moet je meenemen naar zo'n concert / wat kun je juist beter thuislaten. Hoe doe je het met toiletbezoek e.d. Of zijn er misschien ergens lijstjes op internet te vinden met dat soort informatie? Ik ben toch niet de enige die nog nooit bij een groot rockconcert is geweest...
je hebt een zitplaats. Met rij en stoelnummer. Die stoel is dus voor jou. Al kom je tijdens de toegift binnen, je kunt daar zitten. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet...

Ik zou je 40 inch flatscreen thuis laten, die van de band is net ff groter. Ook je magnetron meenemen is misschien ietwat overdreven.

Maar ff serieus, een lijstje? Je gaat 1 avondje +/- 3 uur naar een concert...

Goed een paar tips:
•je hebt genummerde plaatsen. Vind je het voor programma interessant? Ga dan een half uurtje voor aanvangstijd. Lijkt het je niks? Ga dan een half uur na aanvangstijd. Je hoeft niet te knokken voor een goede plek, dus no worries.
•Wat handig kan zijn is een kleine verrekijker, mocht je echt goed op het podium willen kijken.
•neem geld mee. Voor wat te drinken, en een tourshirt. Wil je nog meer merch? Neem dan veel geld mee, 't is niet goedkoop...
•wordt het heet? Neem een flesje water mee voor onderweg. Je moet het toch inleveren bij de ingang.
•neem geen rugzak mee. Duurt lang bij naar binnen gaan. En je hebt toch niets nodig.
•laat opname apparatuur thuis. De dvd en live cd klinken stukken beter, en je voorkomt teleurstellingen. Later klinkt het lang niet zo tof als toen je er was.
•laat je (foto)camera thuis. Die gasten met lenzen van een halve meter maken echt betere foto's dan jij met je weggooi/compact/telefoon camera. Daarnaast kun je dan het concert zien, ipv je camera. Goeie foto's staan de volgende dag wel online.
•neem je telefoon mee, wie weet raak je je date kwijt. Of kom je een leuke date tegen. Of kun je thuisblijvers jalours maken door ze ff te bellen.

Nou met deze toptips moet je het overleven hoor!

[edit ]
over het algemeen zijn er wel toiletten in stadions, dus ook dat moet lukken. Tip: neem zakdoekjes mee. Het wc-papier is op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dandelion op 02-07-2009 13:18:01 ]
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_70578179
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten. Ik heb zitplaatsen voor Parijs, kan ik gewoon om 19u55 nog eens aan komen zetten of is het toch aan te raden uren van tevoren aanwezig te zijn?

Enneh... wat moet je meenemen naar zo'n concert / wat kun je juist beter thuislaten. Hoe doe je het met toiletbezoek e.d. Of zijn er misschien ergens lijstjes op internet te vinden met dat soort informatie? Ik ben toch niet de enige die nog nooit bij een groot rockconcert is geweest...
Voot zitplaatsen maakt het niet zoveel uit. Jij hebt een bepaalde stoel gereserveerd en die is voor jou. klaar. het eheft weinig zin om uren in de rij te gaan staan terwijl je al verzekerd ben van een plaats denk ik .
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:14 schreef Gert het volgende:
De papieren Volkskrant opent vanochtend groot op de voorpagina: "U2 klinkt fantastisch, tot Bono gaat preken"
Een iets andere kop, maar met dezelfde lading, word op de site gebruikt.. Dit is het artikel:
Moet zeggen dat ik het voor het eerst eens ben met de Volkskrant. Normaal vind ik de Volkskrant altijd een beetje zuur als het gaat om recensies van concerten. De toegiften zijn ook geen knallers, en dat moet je juist wel hebben vind ik persoonlijk. Nog even knallen met Elevation, Vertigo of Boots ofzo...
En tja, die speeches.. Get over it, natuurlijk betaal je er niet voor en zakt de aandacht vaak weg op dat soort momenten maar je weet dat het erbij hoort inmiddels...

[ Bericht 28% gewijzigd door kibber op 02-07-2009 13:33:01 ]
pi_70585070
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef Dandelion het volgende:

[..]

je hebt een zitplaats. Met rij en stoelnummer. Die stoel is dus voor jou. Al kom je tijdens de toegift binnen, je kunt daar zitten. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet...

Ik zou je 40 inch flatscreen thuis laten, die van de band is net ff groter. Ook je magnetron meenemen is misschien ietwat overdreven.

Maar ff serieus, een lijstje? Je gaat 1 avondje +/- 3 uur naar een concert...

Goed een paar tips:
•je hebt genummerde plaatsen. Vind je het voor programma interessant? Ga dan een half uurtje voor aanvangstijd. Lijkt het je niks? Ga dan een half uur na aanvangstijd. Je hoeft niet te knokken voor een goede plek, dus no worries.
•Wat handig kan zijn is een kleine verrekijker, mocht je echt goed op het podium willen kijken.
•neem geld mee. Voor wat te drinken, en een tourshirt. Wil je nog meer merch? Neem dan veel geld mee, 't is niet goedkoop...
•wordt het heet? Neem een flesje water mee voor onderweg. Je moet het toch inleveren bij de ingang.
•neem geen rugzak mee. Duurt lang bij naar binnen gaan. En je hebt toch niets nodig.
•laat opname apparatuur thuis. De dvd en live cd klinken stukken beter, en je voorkomt teleurstellingen. Later klinkt het lang niet zo tof als toen je er was.
•laat je (foto)camera thuis. Die gasten met lenzen van een halve meter maken echt betere foto's dan jij met je weggooi/compact/telefoon camera. Daarnaast kun je dan het concert zien, ipv je camera. Goeie foto's staan de volgende dag wel online.
•neem je telefoon mee, wie weet raak je je date kwijt. Of kom je een leuke date tegen. Of kun je thuisblijvers jalours maken door ze ff te bellen.

Nou met deze toptips moet je het overleven hoor!

[edit ]
over het algemeen zijn er wel toiletten in stadions, dus ook dat moet lukken. Tip: neem zakdoekjes mee. Het wc-papier is op.


Zo'n wel/niet-lijstje is precies wat ik bedoelde. Top!
pi_70586015
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:26 schreef kibber het volgende:

En tja, die speeches.. Get over it, natuurlijk betaal je er niet voor en zakt de aandacht vaak weg op dat soort momenten maar je weet dat het erbij hoort inmiddels...
Als doorgewinterde U2-concert bezoeker erger ik me rot aan die speeches. Ik vind niet dat het 'erbij hoort', sterker nog, ik vind al jaren dat U2 bepaalde zaken gescheiden moet houden en dat ze gewoon moeten doen waar ze betaald voor krijgen, niks meer en niks minder. En dat zeg ik, als fan

Kun je nagaan wanneer je naar U2 gaat en niet specifiek fan bent maar ze gewoon eens live wilt zien, of wanneer je een recensie voor een krant moet schrijven. De irritatie is vele malen groter lijkt me.
pi_70586893
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Gisterenavond in Barcelona.

Nu serieus, hiervoor is http://www.u2tours.com/search/ heel handig. Laatste keer TUF hiervoor was op 6 januari 1990 in Ahoy, Rotterdam!
Hahaha! Grapjas Thanks! Lang geleden dus! En ik vind dat echt een waanzinnig mooi nummer. Zo niet 1 van de mooiste nummers in de muziekgeschiedenis. Maar dat is natuurlijk ieders persoonlijke smaak verder
pi_70587087
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:54 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Als doorgewinterde U2-concert bezoeker erger ik me rot aan die speeches. Ik vind niet dat het 'erbij hoort', sterker nog, ik vind al jaren dat U2 bepaalde zaken gescheiden moet houden en dat ze gewoon moeten doen waar ze betaald voor krijgen, niks meer en niks minder. En dat zeg ik, als fan

Kun je nagaan wanneer je naar U2 gaat en niet specifiek fan bent maar ze gewoon eens live wilt zien, of wanneer je een recensie voor een krant moet schrijven. De irritatie is vele malen groter lijkt me.
Je hebt ook wel een punt hoor, en geef je groot gelijk. Maar het is er nu eenmaal bij gaan horen en we komen er ook niet meer vanaf ben ik bang. Dan denk ik: accepteer het.
pi_70594363
Het tweede concert in Barcelona is begonnen, op dit moment zijn er vijf nummers gespeeld maar nog geen wijzigingen in de setlist
pi_70595052
Volgens die Twitter hebben ze zojuist Desire gespeeld. Die mogen ze van mij de 21ste ook wel spelen!

Nu Party Girl, die is dus ook al nieuw t.o.v. het eerste concert.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:43:33 #220
123170 alors
zlata1234
pi_70595098
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef Dandelion het volgende:

[..]

je hebt een zitplaats. Met rij en stoelnummer. Die stoel is dus voor jou. Al kom je tijdens de toegift binnen, je kunt daar zitten. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet...

Ik zou je 40 inch flatscreen thuis laten, die van de band is net ff groter. Ook je magnetron meenemen is misschien ietwat overdreven.

Maar ff serieus, een lijstje? Je gaat 1 avondje +/- 3 uur naar een concert...

Goed een paar tips:
•je hebt genummerde plaatsen. Vind je het voor programma interessant? Ga dan een half uurtje voor aanvangstijd. Lijkt het je niks? Ga dan een half uur na aanvangstijd. Je hoeft niet te knokken voor een goede plek, dus no worries.
•Wat handig kan zijn is een kleine verrekijker, mocht je echt goed op het podium willen kijken.
•neem geld mee. Voor wat te drinken, en een tourshirt. Wil je nog meer merch? Neem dan veel geld mee, 't is niet goedkoop...
•wordt het heet? Neem een flesje water mee voor onderweg. Je moet het toch inleveren bij de ingang.
•neem geen rugzak mee. Duurt lang bij naar binnen gaan. En je hebt toch niets nodig.
•laat opname apparatuur thuis. De dvd en live cd klinken stukken beter, en je voorkomt teleurstellingen. Later klinkt het lang niet zo tof als toen je er was.
•laat je (foto)camera thuis. Die gasten met lenzen van een halve meter maken echt betere foto's dan jij met je weggooi/compact/telefoon camera. Daarnaast kun je dan het concert zien, ipv je camera. Goeie foto's staan de volgende dag wel online.
•neem je telefoon mee, wie weet raak je je date kwijt. Of kom je een leuke date tegen. Of kun je thuisblijvers jalours maken door ze ff te bellen.

Nou met deze toptips moet je het overleven hoor!

[edit ]
over het algemeen zijn er wel toiletten in stadions, dus ook dat moet lukken. Tip: neem zakdoekjes mee. Het wc-papier is op.
Ik schiet wel altijd een paar foto's van het podium en later nog een paar van de band om te laten zien aan vrienden en voor mezelf, met mijn telefoon. Maar lui die echt halve concerten gaan filmen/fotograferen met hun 5 megapixel camera en matige digitale zoom en verder geen bijzondere kwaliteiten is erg sad en irritant.

Ik neem ook altijd even wat te eten mee, ontbijtkoek is makkelijk mee te nemen en te verteren en je krijgt tenminste wat binnen. Ben nog nooit flauwgevallen, maar tijdens een concert (waar lui voor me constant mariuhana stonden te roken + het 25+ graden was + de zon op m'n bolletje) kon ik echt even niet meer op mn benen staan. Dan is even wat eten en drinken echt een godsgeschenk.

Oh en paracetamol! Hoofdpijn wil je echt niet dan, en na een paar uur staan wachten begin ik wel last van mijn rug te krijgen. Dat zijn dingen die je niet wilt op zulke momenten.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_70595178
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:42 schreef Niveath het volgende:
Volgens die Twitter hebben ze zojuist Desire gespeeld. Die mogen ze van mij de 21ste ook wel spelen!

Nu Party Girl, die is dus ook al nieuw t.o.v. het eerste concert.
Inderdaad zeg. Met Desire was ik ook blij, al vervangt het Angel of Harlem vergeleken met de vorige setlist... Weet eigenlijk niet wat ik leuker vind... Party Girl kende ik niet, niet even op YT gekeken maar daar vind ik niet veel aan eigenlijk...
EDIT: nu Electrical Storm voor het eerst live . Aardig nummer vind ik persoonlijk.
pi_70595825
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:57 schreef DrowningMan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://twitter.com/u2tour

Anyone die dit Duits eventjes kan vertalen ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 00:14:49 #224
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_70598216
Toch wel een behoorlijk andere set dus, als ik twitter zo lees!

Nieuwe nummers:

Desire
Party Girl
Electrical Storm (volgens de tweeter het "live debut" van dit nummer)

Niet gespeeld t.o.v het eerste concert:

Angel of Harlem
In A Little While
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_70598722
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:43 schreef alors het volgende:

[..]

Ik schiet wel altijd een paar foto's van het podium en later nog een paar van de band om te laten zien aan vrienden en voor mezelf, met mijn telefoon. Maar lui die echt halve concerten gaan filmen/fotograferen met hun 5 megapixel camera en matige digitale zoom en verder geen bijzondere kwaliteiten is erg sad en irritant.

Ik neem ook altijd even wat te eten mee, ontbijtkoek is makkelijk mee te nemen en te verteren en je krijgt tenminste wat binnen. Ben nog nooit flauwgevallen, maar tijdens een concert (waar lui voor me constant mariuhana stonden te roken + het 25+ graden was + de zon op m'n bolletje) kon ik echt even niet meer op mn benen staan. Dan is even wat eten en drinken echt een godsgeschenk.

Oh en paracetamol! Hoofdpijn wil je echt niet dan, en na een paar uur staan wachten begin ik wel last van mijn rug te krijgen. Dat zijn dingen die je niet wilt op zulke momenten.
Ik wil net zeggen: ik schiet ook wel wat fotootjes/filmpjes voor mezelf, gewoon voor de leuk dat je er bij bent geweest! Ik ga daarentegen niet complete concerten tapen (ben daarentegen wel altijd blij met de soms ietwat krakkemikkige bootlegs die van het concert waar ik geweest ben verschijnen )

Verder kan ik me aansluiten bij het bovenstaande; Neem eten en drinken mee. Het klinkt misschien saai om brood of iets mee te nemen, maar voor een aantal uren staan moet je wel een goede bodem hebben. Water ook vooral met deze hitte meenemen! Flesjes water doen ze IN het stadium vaak moeilijk over, wat dan wel meestal werkt zijn pakjes water, gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt.

Neem geld mee voor merchandise en eten en drinken ter plekke mee. Vooral merch zal erg prijzig zijn denk ik..

In het buitenland weet ik het niet, maar in Nederland zijn vaak meer dan genoeg wc's in de buurt. Vaak dixies, niet iedereen zit er even 'schoon' op, vooral niet na de nodige bier/andere drank, neem voor de zekerheid zakdoekjes mee want vaak is er op den duur geen wc papier meer..

Aangezien je zit, kan je op elk gewenst moment inderdaad aan komen lopen, op je plek gaan zitten of gaan lopen/doen wat je wilt. Als je staat daarentegen, zal dat wat moeilijker zijn. Qua wc gebruik kan het dan wat lastiger worden, als je niet je plekje kwijt wilt raken Mocht je vroeg zijn en in het voorste gedeelte terecht komen, dan krijg je vaak een stempel of een bandje waardoor je het eerste vak in en uit kan lopen voor eten/drinken/wc -> vind ik persoonlijk een groot voordeel van het voorste vak

Als het een echt hard concert was geweest, had ik misschien nog aangeraden om oordoppen mee te nemen, maar ik denk niet dat Bono met zijn speeches door de geluidsbarriere heen zal gaan

Nog een tip: onthoud waar je je auto hebt neergezet. Ik heb wel eens in het donker bij het Goffertpark een paar rondjes om het park heen gelopen om het juiste parkeervak terug te vinden

Tot zover de 'hoe kom ik een concert door'-tips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')