abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 20:55:48 #261
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70456736
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:46 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee, de samenleving verandert niet onmiddellijk nadat er een groep religieuzen arriveert. Maar op termijn wel denk ik. Stel dat over 30 jaar de helft van de mensen in Nederland islamitisch is, dan heeft men zeer waarschijnlijk ook politieke partijen afgevaardigd en zal bijvoorbeeld de regelgeving zomaar geïnspireerd kunnen zijn door islamitische gebruiken of dogma's.
Dan zijn het de mensen die, als onderdeel van de samenleving, die dingen faciliteren. Het is niet dat de religie zomaar zonder iets de samenleving verandert.
quote:
Verder: de samenleving zijn wij allen, niet slechts de ongelovigen.
Klopt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 28 juni 2009 @ 20:59:19 #262
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_70456876
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:55 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dan zijn het de mensen die, als onderdeel van de samenleving, die dingen faciliteren. Het is niet dat de religie zomaar zonder iets de samenleving verandert.
[..]

Klopt.
Nee okee, natuurlijk, de representanten van een religie faciliteren de religie, de religie zelf leeft niet. Maar goed, dat is een manier van uitdrukken. Als je het over het beleid van Ajax hebt, bedoel je ook de representanten van die club.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 28 juni 2009 @ 21:00:56 #263
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_70456952
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:52 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

En ik vind meisjes met grote oorbellen, superblond haar of felrode lippenstift een naar gezicht om te zien.
Of van die oude uitgebluste huisvrouwen die liever achter de geraniums willen zitten.

Zo heeft iedereen wel iets wat die liever wel en niet ziet.
Het verschil is natuurlijk dat achter de voorbeelden die je noemt geen ideologie schuilgaat.
  zondag 28 juni 2009 @ 21:01:49 #264
248844 Bowlingbal
pi_70457005
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:59 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee okee, natuurlijk, de representanten van een religie faciliteren de religie, de religie zelf leeft niet. Maar goed, dat is een manier van uitdrukken. Als je het over het beleid van Ajax hebt, bedoel je ook de representanten van die club.
Klopt, en zodra die representanten er geen zin meer in hebben valt Ajax in elkaar.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70457663
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:00 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk dat achter de voorbeelden die je noemt geen ideologie schuilgaat.
Dus jij gaat er vanuit dat als er een ideologie achter zit, dat het dan meteen naar is.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:32:04 #266
177885 JoaC
Het is patat
pi_70490999
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:30 schreef Lkw het volgende:

[..]

ik reageer niet selectief. Ik snap niet hoe je daarbij komt. Verder vroeg ik je het topic door te lezen en niet selectief een postje eruit te halen. Bovendien een post waar je al op gereageerd had.
Je pakte een stuk uit de quote in plaats van er volledig op te reageren. Verder vroeg je mij inhoudelijk te reageren terwijl je zelf demoniserend richting een bevolkingsgroep deed, en het als absolute waarheid liet overkomen.
Verder was dit de enige keer dat je op mij reageerde, en dus de enige relevante op dat moment.
quote:
Ik snap niet hoe je erbij komt dat ik het dragen van een hoofdoekje in Nederland wil verbieden. Ik heb geen zin al mijn bijdrages door te lezen, maar het lijkt me erg stug dat ik dat bepleit heb. Dat ik liever vrouwen zie zonder dan met hoofddoekje staat buiten kijf, maar dat is heel wat anders dan willen verbieden. Voor de duidelijkheid: dat wil ik niet.
Mooi, wees nu ook niet zo neerbuigend richting die mensen zoals een echte Nederlander dat betaamt.
quote:
Je 'ten tweede '-punt komt nogal uit de lucht vallen, wat wil je ermee? Als je denkt te reageren op mijn post waarin ik solliciteren als voorbeeld noem, ontgaat je het punt dat ik daar maakte.
De " " in de toekomst op waarde schatten is een goed idee.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 29 juni 2009 @ 21:39:11 #267
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_70493563
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:32 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je pakte een stuk uit de quote in plaats van er volledig op te reageren. Verder vroeg je mij inhoudelijk te reageren terwijl je zelf demoniserend richting een bevolkingsgroep deed, en het als absolute waarheid liet overkomen.
Verder was dit de enige keer dat je op mij reageerde, en dus de enige relevante op dat moment.
[..]

Mooi, wees nu ook niet zo neerbuigend richting die mensen zoals een echte Nederlander dat betaamt.
[..]

De " " in de toekomst op waarde schatten is een goed idee.
Ik post wat ik vind. En als ik iets belachelijk vind, steek ik er de draak mee. Ik vind dat noch demoniserend noch neerbuigend. Overigens waren een paar van jouw posts ook niet van een al te hoog beleefdheidsniveau. Ik kan daar best tegen, maar als je er toch over begint, steek dan ook de hand in eigen boezem.

Ik reageer trouwens wel vaker op wat volgens mij de essentie van een post is en niet persé op elk bijzinnetje. Het is niet mijn gewoonte om bepaalde punten die iemand maakt te negeren.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:40:26 #268
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_70493620
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:20 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Dus jij gaat er vanuit dat als er een ideologie achter zit, dat het dan meteen naar is.
Ik ga daar niet van uit en beweer dat ook nergens.
pi_70493894
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik ga daar niet van uit en beweer dat ook nergens.
Jij zegt dat je het een naar gezicht vind als je achter een kassa een meisje met een hoofdoekje vind, dan zeg ik dat ik het naar vind als ik een oude vrouw achter de kassa ziet, jij reageert met "daar gaat geen ideologie achter".
Wat bedoel je dan wel met die ideologie?
  maandag 29 juni 2009 @ 21:51:11 #270
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_70494149
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:46 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Jij zegt dat je het een naar gezicht vind als je achter een kassa een meisje met een hoofdoekje vind, dan zeg ik dat ik het naar vind als ik een oude vrouw achter de kassa ziet, jij reageert met "daar gaat geen ideologie achter".
Wat bedoel je dan wel met die ideologie?
O, als je specifiek de ideologie bedoelt die achter het hoofddoekje schuilgaat, kan ik je wel volgen. Dat is de islam en daar ben ik geen fan van, zoals inmiddels duidelijk moge zijn.

Zoals je het hierboven stelde, dacht ik dat je het had over ideologie in het algemeen. En nee, daar heb ik niks op tegen. Sterker nog, er bestaan verrekt interessante ideologieën.
pi_70495275
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

O, als je specifiek de ideologie bedoelt die achter het hoofddoekje schuilgaat, kan ik je wel volgen. Dat is de islam en daar ben ik geen fan van, zoals inmiddels duidelijk moge zijn.

Zoals je het hierboven stelde, dacht ik dat je het had over ideologie in het algemeen. En nee, daar heb ik niks op tegen. Sterker nog, er bestaan verrekt interessante ideologieën.
Maar als jij een meisje met een hoofddoekje achter de kassa ziet denk jij dus "he wat naar". Als jij een uitgeleefde huisvrouw achter de kassa ziet, wat denk je dan?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:45:17 #272
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_70501442
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Maar als jij een meisje met een hoofddoekje achter de kassa ziet denk jij dus "he wat naar". Als jij een uitgeleefde huisvrouw achter de kassa ziet, wat denk je dan?
Ogenschijnlijk ervaar jij geen verschil tussen uitingen van een ideologie en uitingen van ouderdom, wansmaak, vermoeidheid of eigenzinnigheid. Om maar wat te noemen.

Wel, dat kan. Ik zie dat anders. Voorbeeld:

Wanneer onverlaten een hakenkruis (ja, daar istie weer, niet over vallen graag) op mijn muur kalken, sta ik net iets sneller klaar om het eraf te boenen dan wanneer men een smilie op mijn muur tekent. Waarom? Omdat bij een smilie slechts het vandalisme me ergert, maar bij een hakenkruis ook de verderfelijke ideologie erachter.

Begrijp je het verschil in lading?
pi_70503643
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:23 schreef Meh7 het volgende:
Een keppeltje is uiteraard geen probleem: http://www.bbrussen.nl/20(...)e-van-geert-wilders/

[ afbeelding ]

Wilders is een held.
Vind ik ook.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 30 juni 2009 @ 07:59:10 #274
248844 Bowlingbal
pi_70504071
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:45 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ogenschijnlijk ervaar jij geen verschil tussen uitingen van een ideologie en uitingen van ouderdom, wansmaak, vermoeidheid of eigenzinnigheid. Om maar wat te noemen.

Wanneer onverlaten een hakenkruis (ja, daar istie weer, niet over vallen graag) op mijn muur kalken, sta ik net iets sneller klaar om het eraf te boenen dan wanneer men een smilie op mijn muur tekent. Waarom? Omdat bij een smilie slechts het vandalisme me ergert, maar bij een hakenkruis ook de verderfelijke ideologie erachter.

Ik denk toch echt dat het meer persoonlijk is dan dat een hoofddoekje daadwerkelijk voor iets 'naars' staat, zoals een hakenkruis dat bijvoorbeeld zou doen. Dat realiserende, zou je misschien wat minder snel moeten oordelen over iemand met een hoofddoekje.
- Donald Love
pi_70504169
quote:

[..]

Ik begrijp het verschil. Ik vind alleen dat je je aanstelt. Je hoeft echt niet perse medelijden te hebben met iemand die een hoofddoek draagt. Wat men draagt, is een eigen keuze. Als er iets op jouw muur gekalkt wordt is dat niet jouw keuze. Dus dat is ook een groot verschil.
pi_70526141
quote:

[..]

Het verschil in lading tussen het nare van een lelijke vrouw en het nare van een hoofddoekje is misschien wel duidelijk. Het eerste is geen vrije keuze, het tweede wel. Daarom vind ik een hoofddoekje ook niet per se naar.
In dat opzicht wordt het verschil in naarheid tussen een stuk chagrijn en een hoofddoek al kleiner, want humeur is maar deels een eigen keus.
Maar wat is dan het verschil in naarheid tussen een hoofddoekje, een keppeltje en een hanger met een kruis?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:54:12 #277
177885 JoaC
Het is patat
pi_70527712
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:39 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik post wat ik vind. En als ik iets belachelijk vind, steek ik er de draak mee. Ik vind dat noch demoniserend noch neerbuigend.
Als je het verschil tussen jouw mening en de bekritiserende humor niet duidelijk maakt, demoniseer je in mijn ogen gewoon, het is jouw verantwoordelijkheid een duidelijk onderscheid te laten zien. (eeb smiley hier en daar is genieg)
quote:
Overigens waren een paar van jouw posts ook niet van een al te hoog beleefdheidsniveau. Ik kan daar best tegen, maar als je er toch over begint, steek dan ook de hand in eigen boezem.
Show me.
quote:
Ik reageer trouwens wel vaker op wat volgens mij de essentie van een post is en niet persé op elk bijzinnetje. Het is niet mijn gewoonte om bepaalde punten die iemand maakt te negeren.
Ok, het is je vergeven .
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')