quote:
Veel (voor jou) moeilijke woorden, maar geen antwoord.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:39 schreef Emimich het volgende:
[..]
De enigen die tot nu toe tot dat kinderachtige gedrag vervallen zijn, zijn een aantal verontwaardigde users die met oud zeer kampen. Nogmaals, mijn individuele gedrag staat los van de ontwikkelingen in het algemeen en dit topic is niet bedoeld om dat eerste punt te bediscussiëren maar juist om op een rationele wijze naar de huidige gang van zaken te kijken. De inhoud boven de verwijten, de ratio boven de emotie.
Ik zie niet in waarom de materie verduidelijkt zou moeten worden aan de hand van concrete voorbeelden en daarnaast betwijfel ik ten zeerste of ik me überhaupt schuldig maak aan eerder genoemd gedrag. Wat erger toch wel buiten kijf staat, is dat dit gedrag niet enkel en alleen door één individu vertoond wordt. Als dat namelijk zo zou zijn dan was dit topic er nooit geweest.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:38 schreef Hoogstaande het volgende:
Dan interpreteer je mijn post niet zoals ik hem bedoel
Ik bedoel aan te geven dat ik het met je eens ben, wat betreft dat soort mensen
En ik haal er dan zelf een voorbeeld bij en dat ben jij toevallig! Maar dat komt omdat jij de enige bent die ik ken die dat doet!
En omdat ik van BoWa een discussie moet proberen te beginnen, vraag ik om tegenspraak!
Iemand die hypocriet is kan wel gelijk hebben, maar in dit geval is het erg ongeloofwaardig.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:40 schreef Florian_ het volgende:
Dit topic is hetzelfde als Hitler die een opmerking zou maken over het feit dat gaskamers en kampen eigenlijk toch niet zo heel erg tof zijn.![]()
Oftewel: Apart om over iets te klagen terwijl je OP een regelrechte autobiografie van jou & je 'FOK carrière' is.
Is dat van belang dan voor je?quote:Op maandag 8 juni 2009 10:45 schreef -jos- het volgende:
Wat is de relatie tussen de boswachter en Emimich?
Dat is dan een verschil in visie, ik vond het nodig om dat wel te doen!quote:Op maandag 8 juni 2009 10:44 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de materie verduidelijkt zou moeten worden aan de hand van concrete voorbeelden
Okee, kan je inderdaad over twijfelen. Zal ik wel even de knoop voor je doorhakken: Ja dat doe je!quote:Op maandag 8 juni 2009 10:44 schreef Emimich het volgende:en daarnaast betwijfel ik ten zeerste of ik me überhaupt schuldig maak aan eerder genoemd gedrag.
Fout. De enige manier waarop dit topic zou kunnen ontstaan als het aangetoonde gedrag maar door één persoon vertoond zou worden is wanneer juist diegene het topic opent. En laat dat nou net het geval zijnquote:Op maandag 8 juni 2009 10:44 schreef Emimich het volgende:
Wat erger toch wel buiten kijf staat, is dat dit gedrag niet enkel en alleen door één individu vertoond wordt. Als dat namelijk zo zou zijn dan was dit topic er nooit geweest.
Ho eens, ik moest juist een discussie beginnen van een moderator, dus nu verwacht ik dat jij ook met mij gaat discussiëren ook!quote:Op maandag 8 juni 2009 10:44 schreef Emimich het volgende:De eerlijkheid om toe te geven dat je het met me eens bent waardeer ik, maar ik heb geen zin om een discussie om de discussie, precies vanwege de aangegeven punten in de OP. Om eerlijk te zijn wacht ik dan liever op iemand die inhoudelijk serieus een reactie opstelt om zodoende dit topic zo zuiver mogelijk te houden.
bij een discussie krijgt vrijwel nooit iemand gelijk, dus is dit niet van toepassing.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:47 schreef wijsneus het volgende:
Boiende discussie. Als je uiteindelijk een punt weet te dat er een soort van consensus ontstaat (lees: iemand krijgt gelijk) dan heb je meteen aan de klacht voldaan in de OP en kun je weer overnieuw!
Hulde!
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:14 schreef TNA het volgende:
Het ironische is dat jij een schoolvoorbeeld bent van de klacht.
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:13 schreef genakt het volgende:
Jij bent ook zo'n user
En door "dure" woorden te gebruiken probeer je mensen te laten geloven dat je slim bent
Voor de rest heb je wel gelijk
Of ik al dan niet hypocriet of geloofwaardig ben, doet simpelweg niet ter zake. Ik had gehoopt dat iemand zoals jij in staat zou blijken om, nu val ik in herhaling, sec naar de materie te kijken.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:44 schreef TNA het volgende:
Iemand die hypocriet is kan wel gelijk hebben, maar in dit geval is het erg ongeloofwaardig.
Een politicus die met de dienstauto naar zijn werk gaat vanwege kut OV in zijn woonplaats, kan best pleiten voor minder gebruik van de auto. Dat is wellicht hypocriet, maar hij kan niet anders. Emimich heeft wel een keuze, maar wil in ieder topic keihard zijn gelijk halen en gaat hier vervolgens over klagen. Dat is hypocriet. En ongeloofwaardig. Als je je ergens zo aan stoort, begin bij jezelf i.p.v. te zeiken op anderen.
Er hoeft geen consensus bereikt te worden, ik signaleer enkel een probleem en leg mijn visie omtrent dat probleem uit. Zo simpel ligt het en nu is het wachten op de grotere denkers van FOK om hun visie uit de doeken te doen.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:47 schreef wijsneus het volgende:
Boiende discussie. Als je uiteindelijk een punt weet te dat er een soort van consensus ontstaat (lees: iemand krijgt gelijk) dan heb je meteen aan de klacht voldaan in de OP en kun je weer overnieuw!
Hulde!
bij een discussie wil je altijd iets bereiken, anders is het onnodig. dus zeg het eens, wat mot je?quote:Op maandag 8 juni 2009 13:29 schreef Emimich het volgende:
[..]
Of ik al dan niet hypocriet of geloofwaardig ben, doet simpelweg niet ter zake. Ik had gehoopt dat iemand zoals jij in staat zou blijken om, nu val ik in herhaling, sec naar de materie te kijken.
Het gaat niet om mijn strafblad, het gaat niet om mijn gelijk, het gaat erom dat er een grote kern van waarheid in de OP schuilt. Wie hem dan ook zou hebben opgesteld, dat zou niet mee moeten spelen in de beoordeling. Als men hier niet die denkstap kan maken, dan zullen we ook nooit wat opschieten in de discussie. Tot nu toe zijn we niet verder gekomen dan wat algemene kreten zoals TS is hypocriet en TS is ongeloofwaardig. Die opmerkingen zijn irrelevant en staan ook niet ter discussie.
emi praat in derde persoon over zijn slechte eigenschappen, en ziet fok als praatgroep.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
bij een discussie wil je altijd iets bereiken, anders is het onnodig. dus zeg het eens, wat mot je?
Natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pardon? Normale discussie? Ik heb ook een keer een serieus topic geopend, en toen stond emimich zelf met z'n grote waffel vooraan mij de les te lezen. En nu wordt verwacht dat we wel serieus op hem ingaan?
Ik zeik nooit iemand af op zijn/haar gebrek aan intelligentie en de daaraan verbonden gevolgen, ik leg beschaafd de vinger op de zere plek. Zonder enige vorm van franje ga ik rechtdoorzee op mijn doel af en daarbij schroom ik niet de waarheid te vertellen. Wat mij echter stoort, is dat iedere discussie in KLB een ik-heb-gelijk-feest aan het worden is. Niet de Pavlov-reactie waar driekwart van KLB spontaan inschiet waardoor we nu met het "nee jij"-vraagstuk te maken hebben gekregen.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:51 schreef Skylark. het volgende:
Tevens gaat het erom dat Emimich altijd mensen op hun spelling, grammatica en taal aan het afzeiken is, en als hij dan eens op diverse fouten wordt gewezen is hij te kinderachtig om ze toe te geven.
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:11 schreef Emimich het volgende:
Soms maak je wat mee op FOK. De bonte verzameling aan users die dag in, dag uit hun kunsten vertonen is zo groot dat er je haast wel iets op moet vallen aan die groep. Wat mij de laatste tijd meer en meer begint op te vallen, is dat er een aantal users bestaat dat geen tegenspraak duldt. Users die, uit angst voor nachtmerries, hun gelijk moeten halen en hun virtuele zaadlozing behalen op het moment dat de tegenstander, hun opponent, hen gelijk geeft.
Het eigenlijke troll-onderwerp. Aangezien TS gisteren diverse discussies heeft verloren waarbij hij een fout maakte, probeert hij ze door heel brutaal dit topic te openen te provoceren.
De vraag rijst al snel hoe het zo heeft kunnen komen dat deze users zo'n opmerkelijke ontwikkeling hebben doorgemaakt? Zouden zij misschien vroeger alleen de zuurtjes gelust hebben als hun moeder hen een snoepje aanbood of was dit het type dat erop stond om een half uur eerder naar de peuterspeelzaal te gaan om zodoende de truck veilig te stellen en in hun eentje de gehele tijd erop rond te rijden. Neen, het moge duidelijk zijn dat zo'n karikatuur van de werkelijkheid eigenlijk de waarheid vrij dicht benadert.
De persoonlijke aanval, om de discussie wat aan te wakkeren.
Zoals al eerder gesteld, is er voor dit type user niets mooier in de wereld dan het gelijk krijgen. De inhoudelijke discussie staat als het ware ondergeschikt aan de gelijk-vraag. Vanwaar deze extreme focus op zichzelf en hun specifieke gelijk? Zou dat zo zijn omdat de onzekere charlatan een bepaalde zekerheid nodig heeft, een ego-boost om zichzelf boven anderen te plaatsen? Vele verklaringen lijken mogelijk voor dit aparte gedrag; gedrag dat op FOK toch veel volgelingen kent.
Emimich is niet zuinig met retorische vragen, wat ook wel bekend staat als een drogreden. Verder legt hij je al woorden in de mond.
Om hun eigen gelijk te onderstrepen, zijn zij in staat om over een kleine fout uren te verhalen omdat ze hun gelijk niet krijgen. Los van gelijk in het algemeen zoals dat op vele manieren in verdekte termen opgesteld kan worden, wordt er enorm veel waarde gehecht aan het woord 'gelijk'. De hele wereld staat of valt bij dit woordje dat eigenlijk geen betekenis heeft, enigszins ironisch dat desalniettemin men er veel waarde aanhecht.
Mening voor een feit, want wie zegt dat het woord 'gelijk' in een discussie geen betekenis is? Verder stelt hij dat dat gebeurt maar ik zie nergens ook maar een glimp van een bron of voorbeeld waar dat voorkwam.
Vanzelfsprekend zal dit type user in dit topic mij tegenspreken en wijzen op mijn hypocrisie. Alsof dat een argument zou zijn tegen mijn inhoudelijke redeneringen, een hoog gehalte van het "shoot the messenger"-gehalte. Zolang zij zichzelf in het middelpunt van de wereld blijven stellen en op FOK hun eigen ego boven alles blijven stellen, dan zullen zij blijven vervallen in dezelfde opmerkelijke gedragingen.
Een tegenargument geven en meteen weer bestrijden, zodat je ingedekt bent tegen elke tegenstander zoals Bob-b al zei. Let op woorden zoals "vanzelfsprekend", "zullen", "alsof". Woorden die geen ruimte voor discussie overlaten.
Ik weet niet of KLB de juiste plaats is om zo'n observatie te plaatsen, maar aangezien ik me stoorde aan dit gedrag en daaraan een duidelijke klacht ontleende, heb ik ervoor gekozen om dit stuk hier te plaatsen. Hopelijk kan de pretentieuze lezer zich in staat stellen om in KLB een stuk op niveau te lezen, zonder in de gelijk-reflex te vervallen. Gelieve te focussen op de inhoud in plaats van niet ter zake doende details.
Weer indekken, je mag niet op de details ingaan terwijl Emimich zelf de koning is van het om het onderwerp heen draaien en op een miezerig detail inhaken.
Driewerfquote:Op maandag 8 juni 2009 13:57 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik zeik nooit iemand af op zijn/haar gebrek aan intelligentie en de daaraan verbonden gevolgen, ik leg beschaafd de vinger op de zere plek.
Allemaal leuk en aardig maar inhoudelijk ben je totaal niet op de materie ingegaan. Allerlei vergezochte aannames die totaal niet onderbouwd zijn. Typerend dat je iedere alinea een zinnetje gegeven hebt in plaats van daadwerkelijk zinnig commentaar te leveren.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:59 schreef Skylark. het volgende:
*verhaal*
Je hele topic interesseert me dan ook niet. Als ik inhoudelijk op je inga ontwijk je toch weer, dus ik heb geprobeerd aan te duiden voor de rest van KLB wat jouw discussie-technieken zijn en dat dit overduidelijk een troll is, waar niet inhoudelijk op ingegaan dient te worden.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:03 schreef Emimich het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar inhoudelijk ben je totaal niet op de materie ingegaan. Allerlei vergezochte aannames die totaal niet onderbouwd zijn. Typerend dat je iedere alinea een zinnetje gegeven hebt in plaats van daadwerkelijk zinnig commentaar te leveren.
Als het topic je niet interesseert, dan heb je hier ook niets te zoeken.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:05 schreef Skylark. het volgende:
Je hele topic interesseert me dan ook niet. Als ik inhoudelijk op je inga ontwijk je toch weer, dus ik heb geprobeerd aan te duiden voor de rest van KLB wat jouw discussie-technieken zijn en dat dit overduidelijk een troll is, waar niet inhoudelijk op ingegaan dient te worden.
Ik ben altijd bereid om je even met beide benen op de grond te zetten, Emimich.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:07 schreef Emimich het volgende:
[..]
Als het topic je niet interesseert, dan heb je hier ook niets te zoeken.
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:11 schreef Emimich het volgende:
Soms maak je wat mee op FOK. De bonte verzameling aan users die dag in, dag uit hun kunsten vertonen is zo groot dat er je haast wel iets op moet vallen aan die groep. Wat mij de laatste tijd meer en meer begint op te vallen, is dat er een aantal users bestaat dat geen tegenspraak duldt. Users die, uit angst voor nachtmerries, hun gelijk moeten halen en hun virtuele zaadlozing behalen op het moment dat de tegenstander, hun opponent, hen gelijk geeft.
De vraag rijst al snel hoe het zo heeft kunnen komen dat deze users zo'n opmerkelijke ontwikkeling hebben doorgemaakt? Zouden zij misschien vroeger alleen de zuurtjes gelust hebben als hun moeder hen een snoepje aanbood of was dit het type dat erop stond om een half uur eerder naar de peuterspeelzaal te gaan om zodoende de truck veilig te stellen en in hun eentje de gehele tijd erop rond te rijden. Neen, het moge duidelijk zijn dat zo'n karikatuur van de werkelijkheid eigenlijk de waarheid vrij dicht benadert.
Zoals al eerder gesteld, is er voor dit type user niets mooier in de wereld dan het gelijk krijgen. De inhoudelijke discussie staat als het ware ondergeschikt aan de gelijk-vraag. Vanwaar deze extreme focus op zichzelf en hun specifieke gelijk? Zou dat zo zijn omdat de onzekere charlatan een bepaalde zekerheid nodig heeft, een ego-boost om zichzelf boven anderen te plaatsen? Vele verklaringen lijken mogelijk voor dit aparte gedrag; gedrag dat op FOK toch veel volgelingen kent.
Om hun eigen gelijk te onderstrepen, zijn zij in staat om over een kleine fout uren te verhalen omdat ze hun gelijk niet krijgen. Los van gelijk in het algemeen zoals dat op vele manieren in verdekte termen opgesteld kan worden, wordt er enorm veel waarde gehecht aan het woord 'gelijk'. De hele wereld staat of valt bij dit woordje dat eigenlijk geen betekenis heeft, enigszins ironisch dat desalniettemin men er veel waarde aanhecht.
Vanzelfsprekend zal dit type user in dit topic mij tegenspreken en wijzen op mijn hypocrisie. Alsof dat een argument zou zijn tegen mijn inhoudelijke redeneringen, een hoog gehalte van het "shoot the messenger"-gehalte. Zolang zij zichzelf in het middelpunt van de wereld blijven stellen en op FOK hun eigen ego boven alles blijven stellen, dan zullen zij blijven vervallen in dezelfde opmerkelijke gedragingen.
Ik weet niet of KLB de juiste plaats is om zo'n observatie te plaatsen, maar aangezien ik me stoorde aan dit gedrag en daaraan een duidelijke klacht ontleende, heb ik ervoor gekozen om dit stuk hier te plaatsen. Hopelijk kan de pretentieuze lezer zich in staat stellen om in KLB een stuk op niveau te lezen, zonder in de gelijk-reflex te vervallen. Gelieve te focussen op de inhoud in plaats van niet ter zake doende details.
Och. Als hij z'n puddingbuks streelt met de gedachte dat hij gelijk heeft op het internet, gun ik het hem van harte.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:09 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik ben altijd bereid om je even met beide benen op de grond te zetten, Emimich.
Enigszins ironisch dat je in je vorige post nog claimde een en ander aan te duiden voor de rest van KLB. Een nobele taak, maar nogal misplaatst. Voor die quatsch maak je maar een eigen topic aan.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:09 schreef Skylark. het volgende:
Ik ben altijd bereid om je even met beide benen op de grond te zetten, Emimich.
2 vliegen in één klap.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:12 schreef Emimich het volgende:
[..]
Enigszins ironisch dat je in je vorige post nog claimde een en ander aan te duiden voor de rest van KLB. Een nobele taak, maar nogal misplaatst. Voor die quatsch maak je maar een eigen topic aan.
Klagen over iets waar je je zelf schuldig aan maakt heeft geen zin als dat punt de discussie vervolgens ook gaat verneuken. Dat is hier het geval. Omdat jij zelf zo'n mannetje bent die altijd z'n gelijk wil halen zal je dat hier ook gaan doen, waarmee je je punt bevestigt. Dat is het probleem van je hypocrisie.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:29 schreef Emimich het volgende:
[..]
Of ik al dan niet hypocriet of geloofwaardig ben, doet simpelweg niet ter zake. Ik had gehoopt dat iemand zoals jij in staat zou blijken om, nu val ik in herhaling, sec naar de materie te kijken.
Het gaat niet om mijn strafblad, het gaat niet om mijn gelijk, het gaat erom dat er een grote kern van waarheid in de OP schuilt. Wie hem dan ook zou hebben opgesteld, dat zou niet mee moeten spelen in de beoordeling. Als men hier niet die denkstap kan maken, dan zullen we ook nooit wat opschieten in de discussie. Tot nu toe zijn we niet verder gekomen dan wat algemene kreten zoals TS is hypocriet en TS is ongeloofwaardig. Die opmerkingen zijn irrelevant en staan ook niet ter discussie.
Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat ik hier mijn gelijk zou komen halen. Als je al met zo'n mentaliteit dit topic binnentreedt dan zal je ook nooit iets toevoegen.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:24 schreef TNA het volgende:
Klagen over iets waar je je zelf schuldig aan maakt heeft geen zin als dat punt de discussie vervolgens ook gaat verneuken. Dat is hier het geval. Omdat jij zelf zo'n mannetje bent die altijd z'n gelijk wil halen zal je dat hier ook gaan doen, waarmee je je punt bevestigt. Dat is het probleem van je hypocrisie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |