abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69818659
Soms maak je wat mee op FOK. De bonte verzameling aan users die dag in, dag uit hun kunsten vertonen is zo groot dat er je haast wel iets op moet vallen aan die groep. Wat mij de laatste tijd meer en meer begint op te vallen, is dat er een aantal users bestaat dat geen tegenspraak duldt. Users die, uit angst voor nachtmerries, hun gelijk moeten halen en hun virtuele zaadlozing behalen op het moment dat de tegenstander, hun opponent, hen gelijk geeft.

De vraag rijst al snel hoe het zo heeft kunnen komen dat deze users zo'n opmerkelijke ontwikkeling hebben doorgemaakt? Zouden zij misschien vroeger alleen de zuurtjes gelust hebben als hun moeder hen een snoepje aanbood of was dit het type dat erop stond om een half uur eerder naar de peuterspeelzaal te gaan om zodoende de truck veilig te stellen en in hun eentje de gehele tijd erop rond te rijden. Neen, het moge duidelijk zijn dat zo'n karikatuur van de werkelijkheid eigenlijk de waarheid vrij dicht benadert.

Zoals al eerder gesteld, is er voor dit type user niets mooier in de wereld dan het gelijk krijgen. De inhoudelijke discussie staat als het ware ondergeschikt aan de gelijk-vraag. Vanwaar deze extreme focus op zichzelf en hun specifieke gelijk? Zou dat zo zijn omdat de onzekere charlatan een bepaalde zekerheid nodig heeft, een ego-boost om zichzelf boven anderen te plaatsen? Vele verklaringen lijken mogelijk voor dit aparte gedrag; gedrag dat op FOK toch veel volgelingen kent.

Om hun eigen gelijk te onderstrepen, zijn zij in staat om over een kleine fout uren te verhalen omdat ze hun gelijk niet krijgen. Los van gelijk in het algemeen zoals dat op vele manieren in verdekte termen opgesteld kan worden, wordt er enorm veel waarde gehecht aan het woord 'gelijk'. De hele wereld staat of valt bij dit woordje dat eigenlijk geen betekenis heeft, enigszins ironisch dat desalniettemin men er veel waarde aanhecht.

Vanzelfsprekend zal dit type user in dit topic mij tegenspreken en wijzen op mijn hypocrisie. Alsof dat een argument zou zijn tegen mijn inhoudelijke redeneringen, een hoog gehalte van het "shoot the messenger"-gehalte. Zolang zij zichzelf in het middelpunt van de wereld blijven stellen en op FOK hun eigen ego boven alles blijven stellen, dan zullen zij blijven vervallen in dezelfde opmerkelijke gedragingen.

Ik weet niet of KLB de juiste plaats is om zo'n observatie te plaatsen, maar aangezien ik me stoorde aan dit gedrag en daaraan een duidelijke klacht ontleende, heb ik ervoor gekozen om dit stuk hier te plaatsen. Hopelijk kan de pretentieuze lezer zich in staat stellen om in KLB een stuk op niveau te lezen, zonder in de gelijk-reflex te vervallen. Gelieve te focussen op de inhoud in plaats van niet ter zake doende details.

[ Bericht 0% gewijzigd door Emimich op 08-06-2009 10:26:57 ]
pi_69818698
Je hebt gelijk.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_69818708
Edit: Blijf dan gewoon weg.

[ Bericht 82% gewijzigd door de_boswachter op 08-06-2009 10:15:00 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 10:13:56 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69818724
Jij bent ook zo'n user
En door "dure" woorden te gebruiken probeer je mensen te laten geloven dat je slim bent

Voor de rest heb je wel gelijk
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:14:36 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69818733
Het ironische is dat jij een schoolvoorbeeld bent van de klacht.
pi_69818750
Heb je het over mij
U MAD?
pi_69818783
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:13 schreef genakt het volgende:
Jij bent ook zo'n user
En door "dure" woorden te gebruiken probeer je mensen te laten geloven dat je slim bent
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:11 schreef Emimich het volgende:
Vanzelfsprekend zal dit type user in dit topic mij tegenspreken en wijzen op mijn hypocrisie. Alsof dat een argument zou zijn tegen mijn inhoudelijke redeneringen, een hoog gehalte van het "shoot the messenger"-gehalte.
Hier was ik al bang voor.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:16:53 #8
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69818788
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:14 schreef TNA het volgende:
Idd

Je kunt het echt niet hebben dat je op je eigen fouten word gewezen...
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
pi_69818806
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:14 schreef TNA het volgende:
Mocht dat überhaupt al zo zijn, dat staat immers hier niet ter discussie, dan staat dat los van het punt dat ik probeer te maken.
pi_69818853
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:17 schreef Emimich het volgende:

[..]

Mocht dat überhaupt al zou zijn, dat staat immers hier niet ter discussie, dan staat dat los van het punt dat ik probeer te maken.

Dat dus.

TS maakt een punt. Dat hij erzelf ook aan meedoet /care. Das zijn probleem.

Maar doe eens onderwerpgerelateerd reageren allemaal pls. en niet TS afblaffen Misschien dat we dan een normale discussie krijgen hier.......
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:20:30 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69818876
Ik heb veel figuren in m'n leven meegemaakt maar dit
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_69818890
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

[ [url=
afbeelding]http://i.fokzine.net/templates/foksilver/i/p/3.gif]afbeelding[/url][/url] ]
Dat dus.

Maar doe eens onderwerpgerelateerd reageren allemaal pls. en niet TS afblaffen Misschien dat we dan een normale discussie krijgen hier.......
Alsof een normale discussie überhaupt mogelijk is met de TS
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 8 juni 2009 @ 10:21:44 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69818903
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat dus.

Pardon? Normale discussie? Ik heb ook een keer een serieus topic geopend, en toen stond emimich zelf met z'n grote waffel vooraan mij de les te lezen. En nu wordt verwacht dat we wel serieus op hem ingaan?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:22:02 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69818908
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:21 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Dat dus!
  maandag 8 juni 2009 @ 10:22:24 #15
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69818927
quote:

[..]

Idd, als TS daadwerkelijk zo'n figuur is zal hij het hele topic blijven roepen dat hij gelijk heeft, waarmee hij zijn eigen klacht ondersteunt. Interessant.
pi_69818928
quote:
Alsof je het ooit geprobeerd hebt ?
Makkelijk he, iemand afzeiken......

Ik doe eens een voorstel aan je: Probeer het eens Of ben je zelf gewoon niet zo van de discussies ?
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:23:30 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69818951
Edit: Kap eens met die onzin. Normaal doen of opbokken.

[ Bericht 83% gewijzigd door de_boswachter op 08-06-2009 10:24:16 ]
pi_69818961
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Pardon? Normale discussie? Ik heb ook een keer een serieus topic geopend, en toen stond emimich zelf met z'n grote waffel vooraan mij de les te lezen. En nu wordt verwacht dat we wel serieus op hem ingaan?
Probeer het eens i.p.v. je mening te baseren op 1 topic

Das alles wat ik van je vraag dit topic
U MAD?
pi_69818994
Heerlijke OP waar ik me volledig bij kan aansluiten.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:25:20 #20
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69819001
Mijn buurman (die lijdt aan insomnie) kan de slaap weer vatten sinds ik hem jouw OP heb overhandigd. Hulde.
Primum non nocere
pi_69819010
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:22 schreef TNA het volgende:
Idd, als TS daadwerkelijk zo'n figuur is zal hij het hele topic blijven roepen dat hij gelijk heeft, waarmee hij zijn eigen klacht ondersteunt. Interessant.
Nou, dan is in dezen dit topic een mooie graadmeter.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:25:43 #22
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69819016
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat dus.

Ik zou wel willen maar mijn gezonde verstand en ook mijn humeur heeft daar onder te lijden, want of je het nu eens bent met TS of niet.

In geval van deze TS wordt je om de oren geslagen met taalfouten, typo's, verbeteringen en betweterig gedrag. Tot aan vervelens toe.

Daarom is het ook mijn mening dat TS hier, een van de meest vervelende, mierenneukerige users op deze site is.

Dat is alles
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:25:54 #23
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_69819018
Kun je de klacht even samenvatten aan het einde van de OP? Liefst met verwachte reacties en anti-klacht. Anders moet ik straks nog het hele topic lezen, en dat is natuurlijk gekkenwerk.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_69819039
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:25 schreef jagga het volgende:

[..]

Ik zou wel willen maar mijn gezonde verstand en ook mijn humeur heeft daar onder te lijden, want of je het nu eens bent met TS of niet.

In geval van deze TS wordt je om de oren geslagen met taalfouten, typo's, verbeteringen en betweterig gedrag. Tot aan vervelens toe.

Daarom is het ook mijn mening dat TS hier, een van de meest vervelende, mierenneukerige users op deze site is.

Dat is alles
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  maandag 8 juni 2009 @ 10:27:17 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69819051
quote:

Zoals al eerder gesteld, is er voor dit type user niets mooier in de wereld dan het gelijk krijgen. De inhoudelijke discussie staat als het ware ondergeschikt aan de gelijk-vraag. Vanwaar deze extreme focus op zichzelf en hun specifieke gelijk? Zou dat zo zijn omdat de onzekere charlaten een bepaalde zekerheid nodig heeft, een ego-boost om zichzelf boven anderen te plaatsen? Vele verklaringen lijken mogelijk voor dit aparte gedrag; gedrag dat op FOK toch veel volgelingen kent.

Goed laat ik dan toch een inhoudelijke reactie geven Jij stelt hier dat er niets mooiers is in de wereld dan gelijk krijgen. Ik zal hem even markeren voor je. Maar hoe verklaar jij dan dat jou hele genre aan posts hier op Fok! alleen maar bedoeld is om andere mensen te laten zien hoe slim jij bent en gewoon keihard je gelijk te krijgen? Als middel gebruik je de vandale synoniemen.net en weet ik het al niet meer. Jou woordjes zijn zo onnatuurlijk in een zin gevoegd dat je het absoluut niet slimmer maakt.(Mijn mening hoor.)
  maandag 8 juni 2009 @ 10:27:40 #26
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69819062
Ben ik nu de enige die het met TS eens is?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:28:05 #27
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69819076
ik snap er niks van.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69819097
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Heerlijke OP waar ik me volledig bij kan aansluiten.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:27 schreef cheqy het volgende:
Ben ik nu de enige die het met TS eens is?
Gelukkig zijn er nog mensen bereid om daadwerkelijk de OP in zijn geheel te lezen alvorens een oordeel te vellen.
pi_69819105
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Alsof je het ooit geprobeerd hebt ?
Makkelijk he, iemand afzeiken......

Ik doe eens een voorstel aan je: Probeer het eens Of ben je zelf gewoon niet zo van de discussies ?
Ach kom op BoWa, je weet zelf ook wel dat we het vaak zat bij Emimich hebben geprobeerd
Ik verbaas me zelfs dat juist jij dit wel serieus neemt

Maar goed, om het dan ontopic te houden
Ik ben het eens met je TS, mensen die dat doen zijn kut
Ik ken er eigenlijk maar één
Toevallig heet die Emimich
Maar overtuig mij graag van mijn ongelijk, want ik sta open voor tegenspraak!
pi_69819107
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:25 schreef jagga het volgende:

[..]

Dat is alles
Als iemand je irriteert, zet dan gewoon een topicreport
Ook al 1000x gezegd geloof ik. Helaas is het oh zo makkelijk om achteraf te zeiken....
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:30:27 #31
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69819133
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:26 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

WHO FUCKING CARES, LAMZAK !
  maandag 8 juni 2009 @ 10:31:12 #32
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69819158
wat ik dacht: Opbokken gast.

[ Bericht 69% gewijzigd door de_boswachter op 08-06-2009 10:33:29 ]
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:31:59 #33
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_69819181
quote:
Vanzelfsprekend zal dit type user in dit topic mij tegenspreken en wijzen op mijn hypocrisie. Alsof dat een argument zou zijn tegen mijn inhoudelijke redeneringen, een hoog gehalte van het "shoot the messenger"-gehalte. Zolang zij zichzelf in het middelpunt van de wereld blijven stellen en op FOK hun eigen ego boven alles blijven stellen, dan zullen zij blijven vervallen in dezelfde opmerkelijke gedragingen.
Lesje "selffulfilling prophecy"? Beetje laf om dat in je OP te zetten, want zo kan je iedereen om een nogal, kinderlijke en makkelijke manier in het verdom hoekje schuiven onder de noemer: "zie je wel". Je bent bang dat je denk capaciteit tekort schiet om de discussie aan te gaan met iemand die het niet eens is zeker.
pi_69819199
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:29 schreef Hoogstaande het volgende:

Ach kom op BoWa, je weet zelf ook wel dat we het vaak zat bij Emimich hebben geprobeerd
Ik verbaas me zelfs dat juist jij dit wel serieus neemt
Klopt. Maar dat is dus het probleem in KLB.
TS probeert een serieus topic te openen, en iedereen komt weer aanzetten met TS is... TS doet...
Boehoehoe.

Ik probeer eens een keer een discussie te creeren zonder al die shit die je in de meeste topics tegenkomt.
Nu is je kans dus, grijp um
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:33:09 #35
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69819219
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ook al 1000x gezegd geloof ik. Helaas is het oh zo makkelijk om achteraf te zeiken....
ik ben de flauwste niet, voor wat dwangmatig corrigeer-gedrag een topic-report plaatsen is wel heel drastisch, vind ik

Dat was mijn mening trouwens, niet eens om achteraf te zeiken ofzo, maar het valt gewoon op.
pi_69819222
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb je nou echt niet door dat dit hele topic één gigantische troll is van Emimich zelf?
Besides, waar zie je ons zeiken, we geven alleen aan dat eigenlijk we maar één persoon kennen die voldoet aan de beschrijving in de OP en dat dat Emimich zelf is
Is toch geen gezeik?
pi_69819227
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:29 schreef Hoogstaande het volgende:
Maar goed, om het dan ontopic te houden
Ik ben het eens met je TS, mensen die dat doen zijn kut
Ik ken er eigenlijk maar één
Toevallig heet die Emimich
Maar overtuig mij graag van mijn ongelijk, want ik sta open voor tegenspraak!
Dit is de omgekeerde wereld: eerst beschuldig je me ergens van en dan moet ik diegene zijn die mijn onschuld gaat bewijzen. Sowieso is dit topic niet de juiste plaats om op specifieke gevallen in te gaan, het gaat meer om de tendens die op dit moment plaats aan het vinden is.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:34:19 #38
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_69819260
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:31 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Lesje "selffulfilling prophecy"? Beetje laf om dat in je OP te zetten, want zo kan je iedereen om een nogal, kinderlijke en makkelijke manier in het verdom hoekje schuiven onder de noemer: "zie je wel". Je bent bang dat je denk capaciteit tekort schiet om de discussie aan te gaan met iemand die het niet eens is zeker.
pi_69819266
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:33 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Heb je nou echt niet door dat dit hele topic één gigantische troll is van Emimich zelf?
Besides, waar zie je ons zeiken, we geven alleen aan dat eigenlijk we maar één persoon kennen die voldoet aan de beschrijving in de OP en dat dat Emimich zelf is
Is toch geen gezeik?
Voer dan een discussie i.p.v. je leuke en makkelijke oneliners richting TS.
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:34:34 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69819268
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

TS probeert een serieus topic te openen, en iedereen komt weer aanzetten met TS is... TS doet...
Boehoehoe.

Ik probeer eens een keer een discussie te creeren zonder al die shit die je in de meeste topics tegenkomt.
Neem je het ons kwalijk dat wij de TS niet serieus nemen? Lees voor de gein zijn oeuvre maar is door, daar is hij alleen maar bezig andere mensen te verbeteren. En nu maakt hij een klb topic over mensen die dat doen! Gek he..dat we het niet serieus (kunnen) nemen. Beetje naif Bowa.
pi_69819281
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Boehoehoe.

quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
Heb je het over mij
__!
  maandag 8 juni 2009 @ 10:36:00 #42
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69819296
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Neem je het ons kwalijk dat wij de TS niet serieus nemen? Lees voor de gein zijn oeuvre maar is door, daar is hij alleen maar bezig andere mensen te verbeteren. En nu maakt hij een klb topic over mensen die dat doen! Gek he..dat we het niet serieus (kunnen) nemen. Beetje naif Bowa.
dit. ineens moeten de KLB'ers een rijke discussie gaan creëren.
pi_69819299
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet. Maar probeer het eens een keertje, nu is je kans.
Discussie. Dat is waar dit forum ooit om begonnen is
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:37:24 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69819339
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik heb een serieuze post geplaatst (andere ook) maar onze beste heer Emimich reageert niet
pi_69819354
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:33 schreef Emimich het volgende:

[..]

Dit is de omgekeerde wereld: eerst beschuldig je me ergens van en dan moet ik diegene zijn die mijn onschuld gaat bewijzen. Sowieso is dit topic niet de juiste plaats om op specifieke gevallen in te gaan, het gaat meer om de tendens die op dit moment plaats aan het vinden is.
Dan interpreteer je mijn post niet zoals ik hem bedoel
Ik bedoel aan te geven dat ik het met je eens ben, wat betreft dat soort mensen
En ik haal er dan zelf een voorbeeld bij en dat ben jij toevallig! Maar dat komt omdat jij de enige bent die ik ken die dat doet!
En omdat ik van BoWa een discussie moet proberen te beginnen, vraag ik om tegenspraak!
pi_69819375
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

We zitten niet in POL
pi_69819391
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:31 schreef Bob-B het volgende:
De enigen die tot nu toe tot dat kinderachtige gedrag vervallen zijn, zijn een aantal verontwaardigde users die met oud zeer kampen. Nogmaals, mijn individuele gedrag staat los van de ontwikkelingen in het algemeen en dit topic is niet bedoeld om dat eerste punt te bediscussiëren maar juist om op een rationele wijze naar de huidige gang van zaken te kijken. De inhoud boven de verwijten, de ratio boven de emotie.
pi_69819394
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:38 schreef Hoogstaande het volgende:
Dan interpreteer je mijn post niet zoals ik hem bedoel
Ik bedoel aan te geven dat ik het met je eens ben, wat betreft dat soort mensen
En ik haal er dan zelf een voorbeeld bij en dat ben jij toevallig! Maar dat komt omdat jij de enige bent die ik ken die dat doet!
En omdat ik van BoWa een discussie moet proberen te beginnen, vraag ik om tegenspraak!
Je kan het wel
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:40:20 #49
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69819419
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:39 schreef Emimich het volgende:

[..]

De enigen die tot nu toe tot dat kinderachtige gedrag vervallen zijn, zijn een aantal verontwaardigde users die met oud zeer kampen. Nogmaals, mijn individuele gedrag staat los van de ontwikkelingen in het algemeen en dit topic is niet bedoeld om dat eerste punt te bediscussiëren maar juist om op een rationele wijze naar de huidige gang van zaken te kijken. De inhoud boven de verwijten, de ratio boven de emotie.
waarom doe je zoveel moeite om intelligent over te komen met allerhande rare woorden?
  maandag 8 juni 2009 @ 10:40:41 #50
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69819427
Dit topic is hetzelfde als Hitler die een opmerking zou maken over het feit dat gaskamers en kampen eigenlijk toch niet zo heel erg tof zijn.

Oftewel: Apart om over iets te klagen terwijl je OP een regelrechte autobiografie van jou & je 'FOK carrière' is.
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')