Knipoog maar lekker, maar je weet half niet hoe erg je er naast zit, vrind.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Je vergeet nog de passage over de bijna 30-jarige Don Juan die zijn dagen vult met het virtueel flirten met minderjarige meisjes. Of werd de autobiografie dan iets te accuraat?
Je bent toch pas begin 20, right?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:58 schreef IQM het volgende:
[..]
Knipoog maar lekker, maar je weet half niet hoe erg je er naast zit, vrind.
Je kan zo hard als je wilt proberen om je punt te maken maar als een pijl boven water blijft staan dat 'in deze' simpelweg spreektaal is.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:55 schreef IQM het volgende:
Hoe kun je nou over spreektaal spreken in het geval van 'in deze' of 'in dezen'?DAAR ging het om. Om 'in deze(n)'. Niet om andere dingen, dus laat dat er maar lekker buiten.
quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef MarkoA. het volgende:
[..]
Was echt een schatje, sliep altijd met hem. Maar ons mam heeft hem kwijt gemaakt.
Like I said, dat is Emimich. Durft z'n fouten niet toe te geven. En als hij dan een fout maakt, probeert hij zich er uit te lullen door subtiel van onderwerp te veranderen. Hij is zo iemand die de waarheid zo verdraait in z'n hoofd dat hij zelf weer gaat geloven in z'n 'gelijk'.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:55 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hij probeert zich eruit te kronkelen.
Bijna 30quote:Op maandag 8 juni 2009 00:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Je vergeet nog de passage over de bijna 30-jarige Don Juan die zijn dagen vult met het virtueel flirten met minderjarige meisjes. Of werd de autobiografie dan iets te accuraat?
Och arme jijquote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef MarkoA. het volgende:
[..]
Was echt een schatje, sliep altijd met hem. Maar ons mam heeft hem kwijt gemaakt.
Ik niet. Ik zag vanmiddag toevallig een stukje van de MTV Movie Awards. Zegt die chick:quote:
Vrijwel die gehele post was gebaseerd op feiten dus het is vrijwel onmogelijk dat ik er ver naast zou zitten.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:58 schreef IQM het volgende:
Knipoog maar lekker, maar je weet half niet hoe erg je er naast zit, vrind.
Da's wel naar he? Het zou hem sieren als hij gewoon zijn fouten zou toegeven.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef IQM het volgende:
[..]
Like I said, dat is Emimich. Durft z'n fouten niet toe te geven. En als hij dan een fout maakt, probeert hij zich er uit te lullen door subtiel van onderwerp te veranderen. Hij is zo iemand die de waarheid zo verdraait in z'n hoofd dat hij zelf weer gaat geloven in z'n 'gelijk'.
I know buddie.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef IQM het volgende:
[..]
Like I said, dat is Emimich. Durft z'n fouten niet toe te geven. En als hij dan een fout maakt, probeert hij zich er uit te lullen door subtiel van onderwerp te veranderen. Hij is zo iemand die de waarheid zo verdraait in z'n hoofd dat hij zelf weer gaat geloven in z'n 'gelijk'.
quote:Ad hominem (op de persoon)
Persoonlijke aanval op de tegenstander om zijn geloofwaardigheid in twijfel te trekken en zodoende ook zijn standpunt. Op de man spelen en niet op de bal.
"Wat weet een dronkenlap zoals jij van politiek?"
Je weet wat spreektaal is, hè?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef Emimich het volgende:
[..]
Je kan zo hard als je wilt proberen om je punt te maken maar als een pijl boven water blijft staan dat 'in deze' simpelweg spreektaal is.
Zelfs jouw marketingbureau zal zich aanpassen aan het publiek.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:56 schreef Florian_ het volgende:
Spreektaal is niet goed. Althans, niet bij het marketingbureau waar ik werk, waar o.a. teksten worden geschreven voor onder meer persberichten en kranten.
Nog maar een keer dan:quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef Emimich het volgende:
[..]
Je kan zo hard als je wilt proberen om je punt te maken maar als een pijl boven water blijft staan dat 'in deze' simpelweg spreektaal is.
quote:Op maandag 8 juni 2009 00:53 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daar ligt de discussie dan mijns inziens ook niet, de vraag is echter of het gebruik van spreektaal per definitie fout is. Dat waag ik te betwijfelen.
Oftewel, dat wordt niet goedgekeurd.quote:Spreektaal is niet goed. Althans, niet bij het marketingbureau waar ik werk, waar o.a. teksten worden geschreven voor onder meer persberichten en kranten.
...quote:Op maandag 8 juni 2009 01:00 schreef Emimich het volgende:
[..]
Vrijwel die gehele post was gebaseerd op feiten dus het is vrijwel onmogelijk dat ik er ver naast zou zitten.
Ik heb mijn piemel "God" genoemd. Dat was wel zo handig, want steevast als een meisje de eer had hem te bezichtigen hoorde ik: "Mijn God".quote:Op maandag 8 juni 2009 01:00 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zag vanmiddag toevallig een stukje van de MTV Movie Awards. Zegt die chick:
"Ja, ik wil vooral God bedanken, zonder hem had ik hier niet gestaan."
Vrouwen die in god geloven
"In deze" is spreektaal, "in dezen" de vorm die geschreven wordt. Hoe lastig kunnen we het voor je maken, o IQM?quote:Op maandag 8 juni 2009 01:01 schreef IQM het volgende:
Je weet wat spreektaal is, hè?
Als het om spreektaal gaat, hoor je haast niet eens het verschil tussen 'in deze' en 'in dezen'.
En ik betwijfel of 'in deze(n)' spreektaal is, aangezien het meer formeel dan informeel aandoet.
Dat terzijde, of het nou spreektaal is of niet, er is maar één correcte manier om het op te schrijven en dat is als 'in dezen'.
En tief nou maar lekker op met je kulargumentatie, want dit ga je niet winnen.
Past niet in Emimichs wereld waarin Emimich de slimste is van iedereen.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:00 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Da's wel naar he? Het zou hem sieren als hij gewoon zijn fouten zou toegeven.
quote:
Te bevestigen waaraan?quote:Op maandag 8 juni 2009 01:02 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik heb mijn piemel "God" genoemd. Dat was wel zo handig, want steevast als een meisje de eer had hem te bevestigen hoorde ik: "Mijn God".
Natuurlijk. Maar wij schrijven niet in spreektaal. Het moet grammaticaal etc. wel kloppen. Wij verkopen tekst. Dan moet het uiteraard wel van hoog niveau zijn. 'In deze' hoort geschreven te worden als 'in dezen', punt.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:01 schreef Emimich het volgende:
[..]
Zelfs jouw marketingbureau zal zich aanpassen aan het publiek.
Maar sinds wanneer schrijf jij spreektaal op dit forum, Emimich? Of schrijf je dat alleen als het jou uitkomt?quote:Op maandag 8 juni 2009 01:02 schreef Emimich het volgende:
[..]
"In deze" is spreektaal, "in dezen" de vorm die geschreven wordt. Hoe lastig kunnen we het voor je maken, o IQM?
Verdomme, wat schrijf ik daar nou weer.quote:
Uiteraard, wie niet?quote:Op maandag 8 juni 2009 01:03 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer schrijf jij spreektaal op dit forum, Emimich? Of schrijf je dat alleen als het jou uitkomt?
Dat was mijn samenvatting op het afgelopen topic.quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 01:03 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Verdomme, wat schrijf ik daar nou weer.
Ja en dat terwijl iedereen weet dat ík het slimst ben! Achja, schattig dat 'ie alsnog een poging doet.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:02 schreef IQM het volgende:
[..]
Past niet in Emimichs wereld waarin Emimich de slimste is van iedereen.
Hop, een fout.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:02 schreef IQM het volgende:
Past niet in Emimichs wereld waarin Emimich de slimste is van iedereen.
Spreektaal is taal die men bij het gewone spreken gebruikt. Oftewel: hoe je doorgaans praat. En iedereen weet dat je bij het schrijven over het algemeen andere woorden gebruikt dan wanneer je een simpel gesprek houdt met je buurman. Nu kun je discussiëren over de vraag of "in deze(n)" spreektaal is of niet (er zijn namelijk maar weinig mensen die die versteende uitdrukking gebruiken in dagelijkse gesprekken, in tegenstelling tot het aantal mensen dat die uitdrukking gebruikt in brieven of iets dergelijks), maar het punt blijft dat die uitdrukking gewoon ALTIJD met een n wordt geschreven.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:02 schreef Emimich het volgende:
[..]
"In deze" is spreektaal, "in dezen" de vorm die geschreven wordt. Hoe lastig kunnen we het voor je maken, o IQM?
Ter leering ende vermaeck, ter leering ende vermaeck.quote:Op maandag 8 juni 2009 01:03 schreef Florian_ het volgende:
Natuurlijk. Maar wij schrijven niet in spreektaal. Het moet grammaticaal etc. wel kloppen. Wij verkopen tekst. Dan moet het uiteraard wel van hoog niveau zijn. 'In deze' hoort geschreven te worden als 'in dezen', punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |